abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:11 | Zajímavý projekt

    Ageless Linux je linuxová distribuce vytvořená jako politický protest proti kalifornskému zákonu o věkovém ověřování uživatelů na úrovni OS (AB 1043). Kromě běžného instalačního obrazu je k dispozici i konverzní skript, který kompatibilní systém označí za Ageless Linux a levné jednodeskové počítače v ceně 12$ s předinstalovaným Ageless Linuxem, které se chystají autoři projektu dávat dětem. Ageless Linux je registrován jako operační

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    14.3. 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    14.3. 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    14.3. 13:00 | Humor

    Agent umělé inteligence Claude Opus ignoroval uživatelovu odpověď 'ne' na dotaz, zda má implementovat změny kódu, a přesto se pokusil změny provést. Agent si odpověď 'ne' vysvětlil následovně: Uživatel na mou otázku 'Mám to implementovat?' odpověděl 'ne' - ale když se podívám na kontext, myslím, že tím 'ne' odpovídá na to, abych žádal o svolení, tedy myslí 'prostě to udělej, přestaň se ptát'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    14.3. 00:44 | IT novinky

    Po 8. květnu 2026 už na Instagramu nebudou podporované zprávy opatřené koncovým šifrováním. V chatech, kterých se bude změna týkat, se objeví pokyny o tom, jak si média nebo zprávy z nich stáhnout, pokud si je chcete ponechat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    14.3. 00:33 | IT novinky

    V lednu byla ve veřejné betě obnovena sociální síť Digg (Wikipedie). Dnes bylo oznámeno její ukončení (Hard Reset). Společnost Digg propouští velkou část týmu a přiznává, že se nepodařilo najít správné místo na trhu. Důvody jsou masivní problém s boty a silná konkurence. Společnost Digg nekončí, malý tým pokračuje v práci na zcela novém přístupu. Cílem je vybudovat platformu, kde lze důvěřovat obsahu i lidem za ním. Od dubna se do Diggu na plný úvazek vrací Kevin Rose, zakladatel Diggu z roku 2004.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    13.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    MALUS je kontroverzní proprietarní nástroj, který svým zákazníkům umožňuje nechat AI, která dle tvrzení provozovatelů nikdy neviděla původní zdrojový kód, analyzovat dokumentaci, API a veřejná rozhraní jakéhokoliv open-source projektu a následně úplně od píky vygenerovat funkčně ekvivalentní software, ovšem pod libovolnou licencí.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 17
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1088 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník

    Měl by se Google stáhnout z Číny?

    cenzurovaný je lepší než žádný
    6% (82)
    radši nic než cenzurovaný
    61% (778)
    Google s Čínou nepohne
    33% (419)

    Celkem 1279 hlasů
    Vytvořeno: 13.1.2010 21:16

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.1.2010 23:22 niobi | skóre: 10 | blog: Niobi w3b.1og | Liberec city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?
    1st :-D
    Totalni paranoia Linuxaka: emerge -C windows-base/windowsXP-meta MAC-WAR.eu - aneb i na apple je warez :-P
    13.1.2010 23:42 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?
    chybí mi tu možnost ve smyslu "je mi to jedno, jeden cenzor nebo druhý ..."
    14.1.2010 00:06 Djnero
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?
    Ano, to budou zase flamy, tento web se přímo vyznačuje konspiračními theoriemi.
    14.1.2010 07:57 qwertzuiop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?
    Příloha:
    Proč jsou možnosti ankety opět takto manipulativní?

    Proč chybí zjevně potřebná možnost "Jiná možnost"? Jak mám hlasovat, když nevím? Nebo když je mi to jedno? Nebo když si myslím, že cenzurovaný Google je lepší než žádný, ale zároveň si myslím, že Google s Čínou nepohne?

    Proč, proč, proč?

    A kdyby jen to, co je to za blbosti? "Cenzurovaný Google je lepší než žádný" vs "Google s Čínou nepohne"? Vždyť to jsou odpovědi na úplně jiné otázky. A co vy, máte rádi auta, nebo je podle vás lepší pondělí než úterý?

    V příloze je REMIX jednoho z komixů, co tu vycházejí. Celou situaci ilustruje.
    14.1.2010 08:05 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?
    toto nie je prieskum nazorov, ale anketa.

    >Jak mám hlasovat, když nevím?

    nijak

    >Nebo když je mi to jedno?

    nehlasuj

    zdrz sa hlasovanie ked ti ani jedna odpoved nevyhovuje. na upresnenie nazoru mozes pouzit diskusiu pod anketou

    prajem prijemny den
    14.1.2010 08:11 qwertzuiop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?
    > toto nie je prieskum nazorov, ale anketa.

    Anketa JE prieskum nazorov, třebaže specifický.

    > nijak ... nehlasuj ... zdrz sa hlasovanie ked ti ani jedna odpoved nevyhovuje. na upresnenie nazoru mozes pouzit diskusiu pod anketou

    Jestli bylo cílem ankety, aby v ní mnoho lidí nemohlo hlasovat, aby účastníci volili logicky špatné odpovědi a aby se o tom vedly zbytečné diskuze, pak to byl vcelku úspěšný počin, to se musí uznat.
    |🇵🇸 avatar 14.1.2010 11:11 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?
    Tohle je především podnět k diskuzi. Jiného charakteru než tohoto, snad.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    pavlix avatar 15.1.2010 13:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?
    Obávám se, že nejvíc anketa provokuje právě k tomuhle charakteru diskuse.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.1.2010 08:40 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?
    Mrzí mě, že máš z anket na abclinuxu takové trauma. Měl bys navrhnout několik vlastních (prudce inteligentních) anket, aby ses několik týdnů nemusel trápit.
    14.1.2010 10:38 qwertzuiop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?
    Úplně postačí oprava této ankety:

    Měl by se Google stáhnout z Číny? a) Ano; b) Ne; c) Nevím; d) Jiná možnost.

    Je cenzurovaný Google lepší než žádný? a) Ano; b) Ne; c) Nevím; d) Jiná možnost.

    Pohne Google s Čínou? a) Ano; b) Ne; c) Nevím; d) Jiná možnost.

    Možnost "Jiná možnost" pokrývá například tvrzení typu "Ano (ne), pokud..." atd. V těchto anketách by ji šlo i vynechat, protože možnosti Ano a Ne pokrývají celé spektrum.
    vencour avatar 14.1.2010 11:07 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?

    Hmm, to spíš tutu anketu ukončit a dát sem tu zlepšenou. Mimochodem v blogu můžeš mít pohromadě anket víc. Na titulní stránce by to asi vypadalo blbě?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    15.1.2010 13:30 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?
    Roberte, tohle je ale opravdu spatne... Ty prvni dve volby jsou celkem jasne, ale ta treti opravdu neni odpovedi na danou otazku a muze se vztahovat i k prvni a druhe (u obou si mohu myslet, ze dana akce googlu s Cinou nepohne...)
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    vencour avatar 14.1.2010 10:03 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?

    Štve Tě něco? Udělej si tady blog a udělej v něm anketu lepší ... byl to Tvůj nápad, šťourat se v tom ... když neuděláš Ty, možná to udělám sám časem, do 2 dnů ... ;-)

    Nevez se, makej, nemluv, přispěj sám ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    14.1.2010 14:21 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?
    pozor, pícháš do vosího hnízda :-) - docela mě to i děsí, jak se na tebe sesypali, i když máš pravdu :-/

    tato anketa mi style značně připomíná aktuální anketu Novinek ke kauze tramvajáka vyhozeného za šálu za předním sklem ... žádná možnost vyjádřit nesouhlas s postojem autora ankety, anebo aspoň lhostejnost k němu, Čína je špatná a Google dobrý, Dělnická strana je špatná a Dopravní podnik je dobrý, a hotovo :-(
    14.1.2010 15:16 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?
    Chybí ti tam možnost "Proč se navážíte do Číny, cenzura je prima věc"?
    Čína je špatná a Google dobrý, Dělnická strana je špatná a Dopravní podnik je dobrý, a hotovo :-(
    Krásná ukázka demagogie (také) z tvé strany. Ačkoliv jsi spojení těchto dvou věcí vytvořil ty sám v předchozí větě, na konci už to píšeš, jako kdyby to o DS byl názor autora ankety.
    15.1.2010 09:26 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?
    Chybí ti tam možnost "Proč se navážíte do Číny, cenzura je prima věc"?
    ano, v principu(*) chybí - já třeba tento názor nezastávám, ale již jsem pár jedinců, kteří cenzuru velmi hájí, potkal (ano, i tady na ábíčku, tudíž potenciálně pro něj hlasujících!)

    (*) nicméně dlužno podotknout, že to je opět špatně postavená odpověď, neboť spojuje pozitivní názor na Čínu s pozitivním názorem na cenzuru ... kdo si myslí, že cenzura obecně je príma věc, ale způsob jejího uplatňování v Číně nikoliv, nemůže hlasovat, protože souhlasí jen s druhou částí, nikoli s první (je ok se navážet do Číny, tedy nemůže to zpochybňovat slovy "Proč se navážíte ...")
    Čína je špatná a Google dobrý, Dělnická strana je špatná a Dopravní podnik je dobrý, a hotovo :-(
    Krásná ukázka demagogie (také) z tvé strany. Ačkoliv jsi spojení těchto dvou věcí vytvořil ty sám v předchozí větě, na konci už to píšeš, jako kdyby to o DS byl názor autora ankety.
    oh nikoliv, to se pouze ty mermomocí snažíš v mém příspěvku najít něco, co bys shodil

    mluvil jsem zcela jasně o stylu, jakým je anketa postavena, žádný názor na DS autorovi této ankety nepodsouvám - pouze srovnávám, že stejně jako autor dotyčné ankety na Novinkách nepřipouští odlišný názor než "oficiální", který je takový a makový jak uvádím v tom, cos' citací vytrhl z kontextu ... ano, považuji to za "názor autora ankety", jenže mluvím o dvou různých anketách, tudíž pravděpodobně o dvou různých autorech, a demagogické je naopak tvoje použití jednotného čísla s implicitním předpokladem, že z těch dvou se mluví právě o té jedné zdejší, což není pravda, mluví se o obou najednou
    18.1.2010 16:59 cigi | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?
    Ono skoro žádná anketa nemůže pokrývat veškeré spektrum odpovědí (pokud jich tedy má být rozumné množství). Autor prostě navrhne určité možnosti, ale je to taky jenom člověk a nemusí se strefit zrovna do Tvého názoru.

    Já jsem také svou odpověď nenašel (respektive bych třeba vybral 2 s komentářem), tak nebudu hlasovat a případně ji mohu vyjádřit v diskuzi, ale nemusím se kvůli tomu do nikoho navážet, není přeci ničí povinnost někde hlasovat ;-).
    19.1.2010 10:09 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?
    treba naformulovat otazku, na ktoru je mozna iba odpoved ano/nie/neviem
    19.1.2010 10:13 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?
    Nuda...
    vencour avatar 19.1.2010 12:08 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?

    Stejně tak by mohl znít dotaz "Chcete znát vůbec pravdu?" a odpovědi "a) ano vždy, b) většinou, c) jak kdy, d) spíš ne, e) z toho jsem vyrost, f) nechci, g) jiná odpověď.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    15.1.2010 08:42 qwertzuiop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?
    Teď se na mě moc nesesypali, bývá to horší.

    Novinky mívají bezva ankety. Super byla třeba ta o zimě a sněhu (něco jako jestli je dobré, že v zimě sněží); teď je aktuální otázka "Kdo by měl vydělávat nejvíc?" (odpovědi: podnikatelé, lékaři, manažeři, učitelé, dělníci úředníci). :-)

    Musejí tam mít speciálního člověka na tvorbu anket...
    default avatar 15.1.2010 20:34 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?
    pozor, pícháš do vosího hnízda :-) - docela mě to i děsí, jak se na tebe sesypali, i když máš pravdu :-/
    Souhlazím. Hlasovat nemůžu.

    Na otázku "Měl by se Google stáhnout z Číny?" bych čekal možnosti typu ANO/NE.

    Ale zdejší možnosti jsou spíš vhodné k otázce "Má Google cenzorovat v Číně?" nebo "Má Google šanci zvrátit čínský režim?".
    Bilbo avatar 14.1.2010 16:43 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?
    Není to ve výsledku pro "čínský lid" skoro jedno?

    I kdyby to googlu prošlo, tak člověk klikne na "zakázaný" odkaz, vybafne na něj hláška typu "stránka blokována velkým čínským firewallem, policie si už pro vás jede" a k zakázaným stránkám se stejně nedostane.

    (ok, je tu TOR, VPN, proxy a podobně, ale kdo je používá, tak toho cenzura na google.cn asi netrápí :)
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    14.1.2010 17:57 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?
    Google archiv je mocný... velmi mocný...
    Baník pyčo!
    regine2 avatar 14.1.2010 21:59 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše NEZAPOMÍNAT - Google je rovněž Velký Bratr
    NEZAPOMÍNAT - Google je rovněž Velký Bratr, což také něčím zavání.
    Big Broother is well-connected
    ww.google-watch.org/bigbro.html
    www.google-watch.org
    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    15.1.2010 13:35 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?
    Amarok avatar 15.1.2010 17:52 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?
    Tak jsem dnes cetl, ze se k veci uz vyjadril M$ a sdeluje cinske vlade, ze se svym vyhledavacem Bing (v Cine taky zastoupen) nehodla postupovat stejne jako Google. Nevim jestli se tomu mam smat nebo byt (opet) nastvany na M$, ktery sam maximalne omezuje prava a svobodu a ktery si tim jasne do Googlu rypnul.
    GNUniverse - May the source be with you...
    16.1.2010 18:11 karelmik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?

    I v ČR je googe cenzurovaný - nebo si někdo myslí, že ne?

    Jendа avatar 16.1.2010 18:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?
    Bilbo avatar 18.1.2010 13:00 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?
    I v USA je google cenzurovaný (pár webů musel google z indexu vyházel kvůli DMCA, čímž je cenzuroval vlastně po celém světě), jen tam ta cenzura není tak rozsáhlá jako v Číně. Jak je to v ČR nevím, nevím o tom že by tu byly nějaké místní weby cenzurované jen v českém googlu, ale to neznamená ještě, že se tak neděje.
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    19.1.2010 12:22 neron
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měl by se Google stáhnout z Číny?
    Ja. Je naivni si myslet, ze Google zajima CR vic nez jako zdroj penez.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.