abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 05:33 | Pozvánky

    Protože je už po aprílu, můžou strahováci opět zveřejnit program další Virtuální Bastlírny, aniž by připravená témata působila dojmem, že jde o žert. Vězte tedy, že již v úterý 7. dubna od 20:00 proběhne VB, kde se setkají bastlíři, technici, učitelé i nadšenci do techniky a kde i vy se můžete zapojit do družného hovoru, jako by všichni seděli u pomyslného piva. Co mají bastlíři tento měsíc na srdci? Pravděpodobně by nás musel zasáhnout meteorit

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    5.4. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 26.1 aneb čtvrtletní aktualizace open source počítačového planetária Stellarium (Wikipedie, GitHub). Vyzkoušet lze webovou verzi Stellaria na Stellarium Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.4. 23:00 | Zajímavý projekt

    VOID (Video Object and Interaction Deletion) je nový open-source VLM model pro editaci videa, který dokáže z videí odstraňovat objekty včetně všech jejich fyzikálních interakcí v rámci scény (pády, kolize, stíny...) pomocí quadmaskingu (čtyřhodnotová maska, která člení pixely scény do čtyř kategorií: objekt určený k odstranění, překrývající se oblasti, objektem ovlivněné oblasti a pozadí scény) a dvoufázového inpaintingu. Za projektem stojí výzkumníci ze společnosti Netflix.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 7
    5.4. 05:22 | Zajímavý software

    Design (GitHub) je 2D CAD pro GNOME. Instalovat lze i z Flathubu. Běží také ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    5.4. 04:11 | Zajímavý software

    Příspěvek na blogu herního enginu Godot představuje aplikaci Xogot přinášející Godot na iPad a iPhone. Instalovat lze z App Storu. Za Xogotem stojí Miguel de Icaza (GitHub) a společnost Xibbon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    4.4. 04:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za březen (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    3.4. 16:44 | Nová verze

    ESP-IDF (Espressif IoT Development Framework), tj. oficiální vývojový framework pro vývoj aplikací na mikrokontrolérech řady ESP32, byl vydán v nové verzi 6.0. Detaily na portálu pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.4. 12:33 | Nová verze

    DeepMind (Alphabet) představila novou verzi svého multimodálního modelu, Gemma 4. Modely jsou volně k dispozici (Ollama, Hugging Face a další) ve velikostech 5-31 miliard parametrů, s kontextovým oknem 128k až 256k a v dense i MoE variantách. Modely zvládají text, obrázky a u menších verzí i audio. Modely jsou optimalizované pro běh na desktopových GPU i mobilních zařízeních, váhy všech těchto modelů jsou uvolněny pod licencí Apache 2.0. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 13
    3.4. 03:55 | Nová verze

    Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 3. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.4. 19:55 | Zajímavý projekt

    Průkopnická firma FingerWorks kolem roku 2000 vyvinula vícedotykové trackpady s gesty a klávesnice jako TouchStream LP. V roce 2005 ji koupil Apple, výrobu těchto produktů ukončil a dotykové technologie využil při vývoji iPhone. Multiplatformní projekt Apple Magic TouchstreamLP nyní implementuje funkcionalitu TouchStream LP na současném Apple Magic Trackpad, resp. jejich dvojici. Diskuze k vydání probíhá na Redditu.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (1%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1227 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Používáte headset pro virtuální realitu?

    ano, primárně k tvůrčí činnosti
    1% (3)
    ano, primárně na hry, videa,…
    4% (10)
    ano, jinak (výuka, terapie,…)
    2% (5)
    ne, čekám na pokles cen
    19% (53)
    ne, ze zdravotních důvodů
    1% (2)
    ne, z jiných důvodů
    74% (204)

    Celkem 277 hlasů
    Vytvořeno: 1.4.2019 18:59

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.4.2019 22:47 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?
    Ne, je to blbost a prekonany hype.
    18.4.2019 01:19 maco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?
    prekonany hype
    cim? Blbost bych nerekl ale je to zatim dost draha hracka. Az to bude alespon s 2K na oko budu o tom uvazovat. Treba videt film vetrelec ve 3D pro me lakave ale to uz se bohuzel nestane. Museli by me nalakat na neco podobneho. Avatar mi stacil ve 2D abych poznal ze to byla kravina.
    xkucf03 avatar 29.4.2019 12:21 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?

    Zrovna kvůli filmům nepotřebuješ mít na hlavě VR brýle. Na to stačí 3D projektor, na kterém se dá zároveň pohodlně koukat i na 2D filmy.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    6.4.2019 10:13 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?
    Měl jsem možnost si vyzkoušet Oculus a rozlišení mi připadá moc malé. Až se rozlišení zvýší tak že to úhlově bude odpovídat monitoru co mám na stole alespoň při vzdálenosti 20cm před obrazovkou (mám 24" 1920x1200) tak to bude mít smysl zkoušet.

    V tuhle chvíli by mi asi stačilo AR, něco jako hololens - s tím by se asi dalo kupříkladu programovat na cestách, popřípadě by v kanceláři přestaly zavazet velké a žravé monitory. Pro pořádnou VR IMHO stejně člověk potřebuje i ostatní propriety jako všesměrový běžící pás, různé rukavice, ovladače, popruhy atd., aby to mělo smysl. Pak by to bylo o moc zajímavější - třeba by si člověk mohl doslova obejít dokola nějakou velkou věc (třeba 3d model nového letadla) zcela "lidsky přirozeně" aniž by musel fyzicky opustit místnost.
    Bystroushaak avatar 8.4.2019 10:34 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?
    Jaký Oculus? Třeba ten poslední už má prý docela ucházející. A celkově toho má vyjít teď hodně, HTC taky něco chystá. A tohle je zajímavé: Retina resolution headset puts the “reality” into “virtual reality”
    V tuhle chvíli by mi asi stačilo AR, něco jako hololens - s tím by se asi dalo kupříkladu programovat na cestách, popřípadě by v kanceláři přestaly zavazet velké a žravé monitory.
    Nové Hololens vypadají dobře, ale ty staré byly velké, těžké, baterie moc dlouho nevydržela a hlavně uhel pohledu byl hodně malý. Celkově libovolné AR je o generaci pozadu co do optických vlastností za VR. Mrkni kdyžtak na /r/HMDProgramming co jsem založil na téma práce a HMD.
    Pro pořádnou VR IMHO stejně člověk potřebuje i ostatní propriety jako všesměrový běžící pás, různé rukavice, ovladače, popruhy atd., aby to mělo smysl. Pak by to bylo o moc zajímavější - třeba by si člověk mohl doslova obejít dokola nějakou velkou věc (třeba 3d model nového letadla) zcela "lidsky přirozeně" aniž by musel fyzicky opustit místnost.
    Trendem je tyhle ovladače odstranit tím že nacpeš kamery a senzory na ten headset. Tím pak můžeš jednak snímat pohyb rukou, jako to dělají třeba hololens, ale zajišťovat i to AR, protože kamery ti zajišťují jakousi transparentnost.

    Všesměrový pás je v podstatě dost hloupá věc, která v praxi tak moc nefunguje. Co jsem tak viděl, tak existuje několik projektů, které to řeší tak že máš počítač v batohu na zádech a chodíš někde v prostoru, a buďto ti kreslí zdi a objekty kolem jako obrysy, abys do nich nenarážel, nebo ti to upravuje virtuální svět tak, že tě to v tom reálném motá v kruhu.
    8.4.2019 14:42 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?
    Ještě byl zajímavý projekt který nahrazovat všesměrový pás exoskeletonem zavěšeném na robotickém ramenu. Člověk ve VR pak chodí ve vzduchu a exoskelet mu poskytuje zpětnou vazbu a zvládne vytvořit i pocit chůze do schodů a podobně. Ve VR hernách a při práci ve VR by se to ujmout mohlo...
    8.4.2019 19:11 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?
    Tohle zní ovšem opravdu zajímavě. Popravdě jsem už párkrát uvažoval jak to udělat, aby se ve VR mohl člověk třeba posadit, vyběhnout kopec, vylézt po stěně... Zajímavý nápad.
    8.4.2019 22:34 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?
    8.4.2019 22:35 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?
    Ale jsem si jistá že jsem viděla i exoskelet co se dovedl hýbat ve zduchu na ramenu…
    8.4.2019 19:08 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?
    Byl to DK2 takže máš asi pravdu.

    Ten všesměrový pás je opravdu problematický, ale o dost větší problém se mi jeví představa že budu k "výletu do VR" potřebovat stovky metrů čtverečních...
    Bystroushaak avatar 8.4.2019 20:14 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?
    Ten všesměrový pás je opravdu problematický, ale o dost větší problém se mi jeví představa že budu k "výletu do VR" potřebovat stovky metrů čtverečních...
    Záleží na výletu no. Já osobně tohle zas tak moc neřeším, protože výlety mě tak moc nezajímají, zato přenosnou plochu s nekonečnou plochou na „monitory“ bych rozhodně využil o hodně radši, než čumět do 13" displeje notebooku.
    8.4.2019 21:42 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?
    S tím souhlasím. Nevím ovšem jestli bych přenosný pracovní-programovací VR systém nazval tohle právě tím "výletem". Mně by asi stačilo mít normální průhledový display a před sebou zhruba takový monitor co mám na stole. K tomu si můžu vzít normální klávesnici a trackpoint a můžu pracovat vlastně se stejným pohodlím jako u stolu. Myš moc nepoužívám a ideální by asi bylo kdybych prostě jen vybíral okna do kterých píšu tím že na ně "přísně pohlédnu" :-) když už bych to nedělal pomocí té klávesnice.

    Představa že mám kolem sebe kouli monitorů je asi ještě lepší, v kombinaci s kamerami na VR headsetu je možné míru izolace od okolí plynule řídit a případně ovlivňovat i to jak realitu vnímám (například si dokážu představit "real-life-adblock" co blokuje otravné cedule s reklamami všude okolo, třeba při jízdě autem nebo v MHD), ovšem ani to bych nenazval "výletem do VR".

    Pod výletem do VR si představuju že vyběhnu z centra města přímo na lesní pěšinu, horskou louku, pláž na atolu nebo do tropického pralesa. Pod výletem do VR si představuju že se budu pohybovat někde "jinde" aniž bych opustil místnost - jako v Ready Player One :-)
    Bystroushaak avatar 8.4.2019 21:59 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?
    Mně by asi stačilo mít normální průhledový display a před sebou zhruba takový monitor co mám na stole.
    Hele, jasně. To by mi stačilo taky (mno, možná ne, teď jsem si koupi 32" 4K monitor a je to fakt rozdíl). Problém je, že ten relativně malý FOV (Field Of View) znamená, že trochu otočíš hlavou a ten monitor ti zmizí. Nebo když jsi u něj moc blízko, tak z něj vidíš jen výsek.

    Třeba už první hololens to uměly krásně přichytit na zeď, měl jsi pocit jak kdybys fakt koukal na monitor co tam je, tracking naprosto věrohodný, ale přijdeš k tomu blíž, vylezeš z FOV a z monitoru vidíš jen kousek. Nebo otočíš hlavou trochu a půlka monitoru ti zmizí.

    Ten druhý model Hololens by to měl mít podstatně lepší, ale ty jsem zatím nezkoušel a jednotlivcům se snad neprodávaj ani v preorderu. Tohle je excelentní článek: Microsoft’s HoloLens 2: a $3,500 mixed reality headset for the factory, not the living room, který dobře shrnuje jak moc je to cutting edge technologie a že bude trvat tak 5-10 let, než se AR brýle dostanou na fakt použitelnou úroveň.

    Oproti tomu dneska teoreticky jde koupit VR, které má rozlišení na hranicích lidského oka (viz to co jsem linkoval) a uhel pohledu široký kam až to jen jde. Co jsem tak četl
    K tomu si můžu vzít normální klávesnici a trackpoint a můžu pracovat vlastně se stejným pohodlím jako u stolu.
    Ty nové mají mimochodem eyetracking, takže jako myš můžeš používat prostě to že se na něco podíváš.
    Představa že mám kolem sebe kouli monitorů je asi ještě lepší, v kombinaci s kamerami na VR headsetu je možné míru izolace od okolí plynule řídit a případně ovlivňovat i to jak realitu vnímám (například si dokážu představit "real-life-adblock" co blokuje otravné cedule s reklamami všude okolo, třeba při jízdě autem nebo v MHD), ovšem ani to bych nenazval "výletem do VR".
    Jo, to souhlasím.
    29.4.2019 05:00 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?

    Pro drony. Tam je to jasná volba, když sedíte v obýváku, ale chcete udělat přemet v koupelně.

    Petr Tomášek avatar 1.5.2019 14:58 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?
    Ne, běžně si taky nepíchám nůž do oka, neskáču ze 100m mostu na betonovou plochu nebo nestrkám ruku do sudu s kyselinou. Tak proč bych dělal takovou píčovinu?
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.