Jak na webu co nejšíleněji zadávat datum? Jak to uživatelům co nejvíce znepříjemnit? V Bad UX World Cup 2025 (YouTube) se vybíraly ty nejšílenější UX návrhy. Vítězným návrhem se stal Perfect Date.
Společnost Collabora vydala (YouTube) na LibreOffice založený desktopový kancelářský balík Collabora Office. Pro Windows, macOS a Linux. Se stejným uživatelským rozhraním jako Collabora Online. Svůj desktopový kancelářský balík s rozhraním LibreOffice pojmenovala Collabora Office Classic.
Glen MacArthur vydal AV Linux (AVL) a MX Moksha (MXM) 25. S linuxovým jádrem Liquorix. AV Linux (Wikipedie) je linuxová distribuce optimalizována pro tvůrce audio a video obsahu. Nejnovější AV Linux vychází z MX Linuxu 25 a Debianu 13 Trixie. AV Linux přichází s desktopovým prostředím Enlightenment 0.27.1 a MX Moksha s prostředím Moksha 0.4.1 (fork Enlightenmentu).
Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).
Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech
… více »Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.
Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.
Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »
Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.
Na niektoré novinky C++ sa zvyká ľahko, napríklad std::function, std::span, std::string_view, concepts, pretiahnuté (Slováci, nesmejte sa) pipe operátory, coroutines atď., ale sú veci, pre ktoré nachádzam v praxi využitie len ťažko. Napr. std::move alebo r-value referencie. Vždy, keď ma napadne použiť napr. std::move, tak to vlastne ani nemá moc veľký zmysel. Pri návratových hodnotách to optimalizuje kompilátor používajúci RVO a keď tam použijem move sémantiku, tak by som správnej optimalizácii mohol skôr zabrániť zabrániť.
Ako si viem predstaviť, kde sa to preúvanie asi oplatí používať, napríklad pri práci s veľkými kontainermi, polami, teda najmä s grafikou, alebo možno pri sortovacích a vyhľadávacích algoritmoch. Párkrát som to aj použil, ale väčšinou to bola zbytočná optimalizácia, ktorá ušetrila možno jednu milisekundu. Neviete mi ukázať nejaké konkrétne prípady z reálneho sveta? Keď už mám ten C++ k dispozícii a iné jazyky túto vlastnosť nemajú (pozn: tak možno ešte Carbon a Rust??? ale o tom nemám info). Tak nech túto vychytávku využijem aspoň v jazyku, kde je to podporované.
Tiskni
Sdílej:
std::unique_ptr se bez move sémantiky nedal implementovat.
Neviete mi ukázať nejaké konkrétne prípady z reálneho sveta?Kromě výkonu a zmíněného
unique_ptr je move občas užitečný na přesunutí různých RAII guards z jednoho místa na jiné, např. zamčené zámky, otvřené soubory apod.
pozn: tak možno ešte Carbon a Rust??? ale o tom nemám infoRust nemá r-value reference, protože je nepotřebuje, move sémantiku podporuje přímo kompilátor, což je lepší v tom, že kompilátor zajistí, že přesunutou hodnotu nemůžeš na původním místě znova použít. V Rustu je move default, v C++ je default kopie. Tj. kód
foo.bar(baz); v Rustu bude move, v C++ kopie hodnoty baz. V C++ je potřeba explicitně provést move pomocí std::move(baz), v Rustu je potřeba explicitně udělat kopii pomocí baz.clone().
V Rustu je také možné přesouvat jakékoli typy, ne pouze ty, které to podporují díky správným konstruktorům. Druhá strana téhle mince je, že když je potřeba move zabránit, dělá se to trochu nešikovně přes Pin wrapper a projekce.