TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Berkeley Humanoid Lite (Onshape, GitHub) je open source humanoidní robot. V amerických cenách jej lze sestavit do 5000 dolarů.
Jakub Jelínek oznámil vydání verze 15.1 (15.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 15. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.
Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucího projektu Debian (DPL, Wikipedie). Staronovým vedoucím zůstává Andreas Tille.
Jason Citron končí jako CEO Discordu. Od pondělí 28. dubna nastupuje nový CEO Humam Sakhnini, bývalý CSO Activision Blizzard.
Článek na Libre Arts představuje baskytarový multiefekt Anagram od společnosti Darkglass Electronics. S Linuxem uvnitř (licence, GitHub).
Na niektoré novinky C++ sa zvyká ľahko, napríklad std::function, std::span, std::string_view, concepts, pretiahnuté (Slováci, nesmejte sa) pipe operátory, coroutines atď., ale sú veci, pre ktoré nachádzam v praxi využitie len ťažko. Napr. std::move alebo r-value referencie. Vždy, keď ma napadne použiť napr. std::move, tak to vlastne ani nemá moc veľký zmysel. Pri návratových hodnotách to optimalizuje kompilátor používajúci RVO a keď tam použijem move sémantiku, tak by som správnej optimalizácii mohol skôr zabrániť zabrániť.
Ako si viem predstaviť, kde sa to preúvanie asi oplatí používať, napríklad pri práci s veľkými kontainermi, polami, teda najmä s grafikou, alebo možno pri sortovacích a vyhľadávacích algoritmoch. Párkrát som to aj použil, ale väčšinou to bola zbytočná optimalizácia, ktorá ušetrila možno jednu milisekundu. Neviete mi ukázať nejaké konkrétne prípady z reálneho sveta? Keď už mám ten C++ k dispozícii a iné jazyky túto vlastnosť nemajú (pozn: tak možno ešte Carbon a Rust??? ale o tom nemám info). Tak nech túto vychytávku využijem aspoň v jazyku, kde je to podporované.
Tiskni
Sdílej:
std::unique_ptr
se bez move sémantiky nedal implementovat.
Neviete mi ukázať nejaké konkrétne prípady z reálneho sveta?Kromě výkonu a zmíněného
unique_ptr
je move občas užitečný na přesunutí různých RAII guards z jednoho místa na jiné, např. zamčené zámky, otvřené soubory apod.
pozn: tak možno ešte Carbon a Rust??? ale o tom nemám infoRust nemá r-value reference, protože je nepotřebuje, move sémantiku podporuje přímo kompilátor, což je lepší v tom, že kompilátor zajistí, že přesunutou hodnotu nemůžeš na původním místě znova použít. V Rustu je move default, v C++ je default kopie. Tj. kód
foo.bar(baz);
v Rustu bude move, v C++ kopie hodnoty baz
. V C++ je potřeba explicitně provést move pomocí std::move(baz)
, v Rustu je potřeba explicitně udělat kopii pomocí baz.clone()
.
V Rustu je také možné přesouvat jakékoli typy, ne pouze ty, které to podporují díky správným konstruktorům. Druhá strana téhle mince je, že když je potřeba move zabránit, dělá se to trochu nešikovně přes Pin
wrapper a projekce.