abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:22 | IT novinky

    Ministerstvo financí ve spolupráci s finanční správou dnes představilo beta verzi aplikace využívající umělou inteligenci pro předvyplnění daňového přiznání. Není třeba přepisovat údaje z různých potvrzení, ani hledat správné řádky, kam údaje napsat. Stačí nahrát dokumenty a využít AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 18:33 | Zajímavý projekt

    Výrobce počítačových periferií Keychron zveřejnil repozitář se schématy šasi klávesnic a myší. Licence je restriktivní, zakazuje většinu komerčních užití a v podstatě jsou tak data vhodná pouze pro výukové účely, hlášení a opravy chyb, případně výrobu vlastního příslušenství.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    dnes 18:22 | Nová verze

    Správce balíčků APT, používaný v Debianu a odvozených distribucích, byl vydán ve verzi 3.2 (seznam změn). Mezi novinkami figurují nové příkazy pro práci s historií, včetně vracení transakcí.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    dnes 14:33 | IT novinky

    Společnost Anthropic oznámila Projekt Glasswing a s ní související AI model Claude Mythos Preview. Jedná se o iniciativu zaměřenou na kybernetickou bezpečnost, do které se zapojily velké technologické společnosti Amazon Web Services, Anthropic, Apple, Broadcom, Cisco, CrowdStrike, Google, JPMorganChase, Linux Foundation, Microsoft, NVIDIA a Palo Alto Networks. Anthropic věří, že nový AI model Claude Mythos Preview dokáže

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:55 | Zajímavý software

    Firma Ojective Development vydala svůj nástroj pro monitorování a řízení odchozích síťových připojení Little Snitch i pro operační systém Linux. Linuxová verze se skládá ze tří komponent: eBPF program pro zachytávání provozu a webové rozhraní jsou uvolněny pod GNU GPLv2 a dostupné na GitHubu (převážně Rust a JavaScript), jádro backendu je proprietární pod vlastní licencí, nicméně zdarma k použití a redistribuci (cena přitom normálně … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 0
    včera 18:44 | IT novinky

    Vojenské zpravodajství (VZ) se v březnu zapojilo do mezinárodní operace proti aktivitám hackerské skupiny APT28, která je spojovaná s ruskou vojenskou zpravodajskou službou GRU a která přes slabě zabezpečené routery prováděla kybernetické útoky na státní a další organizace v ČR i zahraničí. Operaci vedl americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI) a jejím cílem bylo odebrat útočníkům přístup k napadeným zařízením a ty následně … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 16:44 | IT novinky

    Tvůrcem nejpopulárnější kryptoměny bitcoin, který se skrývá za pseudonymem Satoši Nakamoto (Satoshi Nakamoto), je britský kryptograf Adam Back. Na základě vlastní investigativní práce to tvrdí americký deník The New York Times (NYT). Několik indicií podle autorů jasně ukazuje na to, že Back a Nakamoto jsou stejný člověk. Jde mimo jiné o podobný odborný a osobnostní profil či totožné chyby a manýry v psaném projevu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 14:44 | Nová verze

    Google Chrome 147 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 147.0.7727.55 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře. Přehled novinek v Chrome DevTools 145 až 147 také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Nová verze

    Vývojáři z Laboratoří CZ.NIC vydali nové verze aplikací Datovka (Datovka 4.29.0, Mobilní Datovka 2.6.2). V případě desktopové verze přibyly možnosti projít všechny uložené zprávy, zkontrolovat časy expirací časových razítek a přerazítkovat datové zprávy, které lze v ISDS přerazítkovat. Novinkou je také možnost vytahovat myší ze seznamu ZFO soubory datových zpráv, tento úkon jde udělat i pomocí tlačítek Ctrl+C. Nová verze Mobilní Datovky přináší jen drobné úpravy.

    VSladek | Komentářů: 1
    7.4. 21:55 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.28.0. Z novinek lze vypíchnout novou třídu machine.CAN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1249 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.5.2011 22:59 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    UPC?
    MaFy avatar 26.5.2011 23:01 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    No jasně... Někdy doporučuji na ten Žižkov zajít. To teprva zažijete bžundu :-D
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    =^..^= AmigaPower® avatar 26.5.2011 23:02 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    ...já sem nic neřek... :-D
    26.5.2011 23:08 Kaemon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    Ale řek: "naleznete na http://www.upc.cz/internet/extras/smartguard." :-D
    UPC!!!" OOOPS!!! dvakrát to kontroloval :-D :-D :-D
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje rozkoš...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 27.5.2011 00:52 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    Aspoň už blbci blokujou ten port 25. Dřív to totiž dělali ty vemena tak, že zablokovali všechny porty, kromě tuším právě 25 a pak 80 (a možná dalších jako pop3).
    27.5.2011 11:25 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    No zrovna tady bych do nich moc nekopal, protože tohle je imho správné řešení. Ne jako třeba u RIO Media, kde blokují SMTP vždy a všem bez jakékoliv možnosti s tím cokoliv udělat.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 27.5.2011 11:27 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    Co bylo správného na tom nezablokovat port 25, ale zablokovat všechno ostatní u člověka, který přes port 25 spamuje?
    27.5.2011 11:45 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    Ale vždyť už to (imho kdysi dávno) opravili, ne? :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 27.5.2011 12:28 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    Napiš mi ohledně toho Ria na dolezel@argonit.cz, pořeším to s nimi.
    27.5.2011 14:13 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    Díky za nabídku, ale pro mě to není a ten člověk, co si to možná pořídí, tam smtp server provozovat určitě nebude.
    27.5.2011 19:30 mycz | skóre: 1 | blog: kecykecy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    A byl bys to schopny poresit pro me? :)
    27.5.2011 14:45 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    Heh? Mne se to stalo relativne nedavno a to omezili net na 64kbit nebo tak nejak + zablokovali smtp.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Dejte mu tam tučňáka! :-D
    ...jsem zpět, protože tuším, že v této diskusi nás bude spousta...
    Herr Königstiger
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje rozkoš...
    27.5.2011 09:30 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    Experti... já zase před dvouma týdnama byl odpojel úplně - nějaký vemeno (hádám že buď od "PROVIDER" nebo "PROVIDER2") mi v liště přeštíplo UTPko vedoucí k anténě na střechu a když zjistil, že to asi neni ten správnej kabel, tak ho rozholil a udělal na něm Kroutilovu spojku... a jak to bylo napájený přes PoE, tak mi to odsmahlo i tu jednotku nahoře
    multi avatar 27.5.2011 09:55 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    gtz avatar 27.5.2011 17:41 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    auvajs
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    the.max avatar 28.5.2011 02:07 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    :-D :-D :-D Tos zabil!!! Kroutilova spojka:-D :-D :-D tywe ja zas neusnu:-D
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    28.5.2011 09:03 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    Mno jo :) akorát to teda bohužel byla docela drahá sranda :(
    Jendа avatar 28.5.2011 12:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    Příloha:
    Hmm, když jsem byl posledně na střeše, měl jsem si vzít foťák. To bys neusnul ani zítra :). No přiložím alespoň ten rozmazaný CIF a budu doufat, že si to domyslíte.
    Jendа avatar 28.5.2011 12:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    Jo, aby to nevyznělo… Tuhle instalaci jsem nedělal já.
    the.max avatar 28.5.2011 14:29 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    Jako nam se taky jednou ovedla jedna 'prasarna', ale i kdyz tam na tu strechu nebyl pro nikoho pristup, tak me to sralo, ze jsem to sel stejne asi za 3 dny odpoledne predelat:-D

    ale pravda je, ze obcas co vidime na strechach... prijit tam revizak a nekdo od pojistovny...:-D
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    28.5.2011 22:45 Jirka Keresteš | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    Pokud se nepletu a je to ta strecha, kterou myslim, tak tam jsou k videni i daleko vetsi zrudnosti :-D
    A physics book seems to be a mathematician's worst nightmare.
    Jendа avatar 28.5.2011 23:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    db02a7d2ae6f4a536dd395ef3aeca21378f3ea02
    ?
    the.max avatar 29.5.2011 02:53 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    WPA?
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    29.5.2011 02:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    Spíš sha1 jména teho místa, hádal bych...
    Jendа avatar 29.5.2011 12:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    Jo. Respektive přilehlé instituce.
    29.5.2011 13:13 Jirka Keresteš | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    Jo, to je ona :-)
    A physics book seems to be a mathematician's worst nightmare.
    Jendа avatar 29.5.2011 22:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    Jo ty jsi Nephirus? Ahááááá!

    (Hergot to je bordel, pište si ty přezdívky k sobě… U lightning talks, kde se uvádí pravá jména, zase u půlky lidí netuším, kdo je kdo…)
    xvasek avatar 27.5.2011 10:45 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    A linux nejde hacknout, aby rozesílal SPAM? Já jsem to nikdy nezjišťoval, ale IMHO tady ti spammeři mají linuxové stroje celkem v oblibě, protože je sami používají, protože jsou to často stroje na tlustých linkách a - řekněme si to na rovinu - protože známých exploitů je víc (i když rychleji zlikvidovaných) a pokud člověk pravidelně neaktualizuje, má za chvilku problém.
    27.5.2011 12:04 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    Akorát na to mu "PROVIDER" SmartGuard asi moc nepomůže ;D
    Salamek avatar 27.5.2011 15:06 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    tak pro kontrolu staci oliznout porty te masiny nmapem a kdyz nic tak jeste protahnout tim hledacem an exploity ( nejak mi ted vypadlo jmeno) ale pro temer uplnou jistotu staci vedomi vypleho SSH a neverejne IP pak uz by to mohl byt leda nejaky skompilovany program ci nakazene repozitare a moznost s wine tu je take teoreticky dobre napsany spamboot by tma mohl bezet ( takze nakazeny crack hry kterou si spousti user ve wine by tohle mohl spachat)
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Jendа avatar 27.5.2011 16:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    tak pro kontrolu staci oliznout porty te masiny nmapem
    Klient botnetu rozhodně nemusí naslouchat celému světu.
    a kdyz nic tak jeste protahnout tim hledacem an exploity ( nejak mi ted vypadlo jmeno)
    Myslíš chkrootkit, ale ten taky nenajde všechno.
    a neverejne IP
    Nepleteš si NAT s firewallem?
    Salamek avatar 29.5.2011 12:08 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    nepletu, vetsinou sou utoky vedeny automaticky jen na masiny s verejnou IP jeste sem nevidel ze by nejakej boot delal NAT punching, teoreticky za natem jsi trochu vice v bezpeci, samozreme bezpecnost v celem dusledku je to na howno (napr s windows je masina za natem a s verejnou IP alfa a omega, zkus pripojit cerstvou instalaci XP na verejnou IP neco zazijes :-D, za natem je ta sama masina prezit pekne dlouhou dobu)
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    pavlix avatar 29.5.2011 13:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    nepletu, vetsinou sou utoky vedeny automaticky jen na masiny s verejnou IP jeste sem nevidel ze by nejakej boot delal NAT punching
    Ty jsi nikdy neviděl útok na počítače s neveřejnou adresou?
    teoreticky za natem jsi trochu vice v bezpeci, samozreme bezpecnost v celem dusledku je to na howno (napr s windows je masina za natem a s verejnou IP alfa a omega
    Nevidím až tak velký reálný rozdíl v bezpečnosti mezi Windows za NATem a Windows na veřejné adrese. Jako jo... bez firewallu tomu drobný rozdíl dávám. Drobný.
    zkus pripojit cerstvou instalaci XP na verejnou IP neco zazijes :-D, za natem je ta sama masina prezit pekne dlouhou dobu)
    Navzdory tvému dojmu je takto připojené obrovské množství windowsovských počítačů a pokud vím, tak netrpí více než ty za NATem.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    moznost s wine tu je
    ...neni, na co Wine?
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje rozkoš...
    27.5.2011 18:14 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    kdyz nic tak jeste protahnout tim hledacem an exploity ( nejak mi ted vypadlo jmeno)
    Metasploit?
    28.5.2011 22:47 Jirka Keresteš | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    Spis asi Nessus, Metasploit sam o sobe AFAIK neumi hledat zranitelnosti.
    A physics book seems to be a mathematician's worst nightmare.
    pavlix avatar 28.5.2011 20:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    A linux nejde hacknout, aby rozesílal SPAM? Já jsem to nikdy nezjišťoval, ale IMHO tady ti spammeři mají linuxové stroje celkem v oblibě, protože je sami používají, protože jsou to často stroje na tlustých linkách a - řekněme si to na rovinu - protože známých exploitů je víc (i když rychleji zlikvidovaných) a pokud člověk pravidelně neaktualizuje, má za chvilku problém.

    Máš samozřejmě do jisté míry pravdu (i když detailní rozbor by některá tvá tvrzení asi rozcupoval na kousky), ale pointa vůbec nebyla v tom, že Linux je na 100% odolný, ale úplně někde jinde.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 27.5.2011 19:31 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    Nemáš náhodou UPC? Zrovna nedávno jsem tam někoho naprášil na jejich abuse@... Obyčejně spam jen házím do koše, ale když je to z ČR, tak mi přijde celkem rozumné se ozvat.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Luk avatar 28.5.2011 03:09 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    BTW mi v minulých dnech přišlo vyrozumění od ÚOOÚ. Někdy na podzim jsem někoho naprášil a teď mu dali přes prsty. Jenže už nevím, koho se to týká. V tom vyrozumění to uvedeno není a ten spam už jsem dávno smazal.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    29.5.2011 13:03 Halis | skóre: 6 | blog: capacitor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    Komu se to reportuje?
    xkucf03 avatar 29.5.2011 14:08 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    Bývá zvykem, že každá organizace má e-mail ve tvaru abuse@example.com a čtou to nějaké zodpovědné osoby :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    29.5.2011 20:47 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    A když už to není zvykem, tak aspoň ve whois db je snad vždy uveden abuse kontakt
    27.5.2011 20:19 Vlakno se tahne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "PROVIDER"
    spam

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.