abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:11 | IT novinky

    Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 06:11 | Komunita

    Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:55 | Komunita

    První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 22:00 | IT novinky

    Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | IT novinky

    Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:33 | IT novinky

    Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:11 | IT novinky

    Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    19.11. 19:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 9.1 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.11. 17:44 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (46%)
     (19%)
     (18%)
     (23%)
     (15%)
     (23%)
     (15%)
     (17%)
    Celkem 376 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 19.11. 21:57
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    26.6.2005 21:31 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše To není o Linux/Windows
    Jak linux získává více uživatelů, většina jich přechází. Přinášejí si s sebou často i warez praktiky. Navíc se pro linux objevují komerční programy a to je přesně ten cíl...
    Only Sith deals in absolutes.
    26.6.2005 21:49 coccyx
    Rozbalit Rozbalit vše paradox
    dobry napad kritizovat warez a hned aj dat linku na stranku s warez ... :o)
    26.6.2005 22:05 deleted | skóre: 3 | blog: pnojmatika
    Rozbalit Rozbalit vše cxoffice
    crossover office jsem měl možnost vyzkoušet. Byl jsem docela překvapený, když Word 97 běžel na mém počítači rychleji než OpenOffice. Jediné, co mi na CX office vadí, že se nedá vypnout vyhlazování (nebo jsem na to alespoň nepřišel).
    deleted
    26.6.2005 22:52 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Co na tom?
    Když se tyto návyky rozšíří i do Linuxu, možná to naláká další uživatele. Ti pak můžou zjistit, že se bez warezu (= neplaceného komerčního softwaru) obejdou.
    26.6.2005 23:17 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co na tom?
    Co na tom? 1. to není potřeba
    2. ten kdo warez šíří nebo používá je lump a zaslouží si výprask
    3. není to třeba, přece nebudeš používat nějakou náhražku jako je MS Office nebo podobné šmejdy
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    26.6.2005 23:51 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co na tom?
    No co, kdyby se tyhle praktiky ve větším měřítku rozmohly i na Ábíčku, tak není problém sem tam utrousit odkaz na "crack", co trošku promázne $HOME. A byl by klid :-D
    27.6.2005 00:05 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co na tom?
    Hm :-) No, kdoví co je v těch svinstvech pro windows…
    Copak toho není dost?
    27.6.2005 00:08 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co na tom?
    Co by... Sem tam virus, trojskej kůň, nebo jiný sr**ky. :-)
    27.6.2005 00:09 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co na tom?
    Tím neodnaučíš warezu, tím je naštveš a pak budou tvrdit, že linuxáři jsou hovada a naschvál jim ničej data.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    13.7.2005 18:36 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co na tom?
    A ty jim na to řekneš že je on[a]hovado co krade software. A proč promazávat jenom home dá se do README(které stejně nikdo z nich číst nebude) že se musí spustit pod rootem a ono to promázne celej kořenovej adresář :-)
    26.6.2005 23:55 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co na tom?
    MS Office sice taky nemám rád, ale dost mě překvapilo, že třeba Excel 2000 v mém Linuxu pracuje ze všech srovnatelných programů nejrychleji. OpenOffice Calc (třeba 1.9.74, ale pro ty starší to platí taky) pracuje docela rychle, ale zaplácne mi půl ramky a čtvrt giga na disku. (MS Office 2000, totiž Word a Excel - víc nechcu, bere na disku asi 90 MB, paměti bere méně a rychleji nabíhá.) Ještě jsem zkoušel Abiword - ten se mi líbí - je malý, pěkný a rychlý, za to z Gnumericu mi šla hlava kolem. Je malý a najíždí velmi rychle, ale vykresluje celkem pomalu, u velkých tabulek (ceníky) je to pro vztek. Takže se, i když trochu nerad, musím přiklonit k MS.

    P.S.: Můj hardware: P-II 400 MHz, 256 MB RAM, 1,2+20+120 GB HDD P.P.S.: MS Office jsem instaloval pomocí WineTools 2.11 do Wine 20050310. Do velikosti MS Office jsem nezapočítal MSIE 6 + potřebné knihovny, protože nešlo o vynucenou závislost, občas jej používám na ladění stránek.
    27.6.2005 00:00 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co na tom?
    No jo, já sice souhlasím, že MS Office bývá o něco rychlejší než OO.org, ale to podle mě stále není omluva pro hledání nějakých cracků či co.
    Copak toho není dost?
    27.6.2005 00:16 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co na tom?
    No jenom že M$ Office zase není až takovej šmejd. Suverénně nejrychlejší je ale můj speciálně omazaný M$ Office 97 Standard Micro Edition Word + Excel, zabírá jen 13 MB, nejedou v něm makra, kontrola pravopisu, vlastně skoro nic, při spuštění hlásí chyby, ale neinstaluje se a lze jej použít i pod Wine.
    27.6.2005 10:42 Tomáš Honzák | skóre: 19 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co na tom? (trochu OT)
    je to lehce OT, ale kdyz uz jsme u te rychlosti, on taky celkem hodne "dela" wine. Kolega si tu zkomplikoval wine pod cygwinem a nabiha mu z nej word rychlejc nez kdyz ho pusti nativne :-D
    27.6.2005 06:45 Ladislav Sückr | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co na tom?
    Co na tom? .... 3. není to třeba, přece nebudeš používat nějakou náhražku jako je MS Office nebo podobné šmejdy

    No ono je to někdy bohužel jediné řešení.

    Myslet špatně je lepší než nemyslet vůbec.
    27.6.2005 00:25 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Warez
    Ach jo. Zase někdo srovnává dvě naprosto nesouvisející věci. Copak je rozdíl mezi tim, jestli kradenej software někdo pouští v legálně legálně provozovanejch Windows nebo třeba přes Cedegu v linuxu? Já tam ten rozdíl nevidim. A jak to proboha může uškodit jménu linuxu, co je to za kravinu? Přestane někdo stát na parkovišti, když se zjistí, že se tam v noci prodávaj drogy? Neřek bych.
    27.6.2005 14:46 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warez
    Problém bude v tom, že lidi začínají mezi warez řadit i ten CrossOver Office.
    27.6.2005 16:16 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warez
    Nejsem si teď úplně jistej a nechce se mi to hledat, ale tušim že CrossOver Office je komerční program. A jakej je pak rozdíl, pokud někdo ukradne CrossOver Office nebo Photoshop? Já tam nevidim žádnej.
    27.6.2005 17:12 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warez
    Proč si potom lidi instalují svobodný systém, když pak stejně kradou (porušují autorská práva)? Jenom aby si s Linuxem připadali děsně cool?

    Mně se vůbec nelíbí představa, že firmy začnou proprietární soft pro Linux dodávat se spywarem a podobnou havětí, aby na tom aspoň něco trhly (když uživatelé kašlou na licence). Programů, co kvůli různým proti-pirátským ochranám běží jen pod administrátorem/rootem se na Linuxu taky nemůžu dočkat :-/
    27.6.2005 18:02 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warez
    Svobodnost neni jediná výhoda linuxu, na to nezapomínat. Spoustě lidí se prostě s linuxem pracuje snadnějc, spousta lidí chce používat stejný prostředí jako v práci (nebo naopak).

    Ale i kdyby byl důvod úplně nejjednodušší, že se jim zalíbila ta možnost dostat kopu aplikací zadarmo, spousta lidí komerční aplikace potřebuje k práci/studiu, spousta lidí si nevystačí s "jednoduchejma" hrama, který jsou pro linux dostupný zadarmo (teď nemyslim Enemy Territory). A jak už jsem řikal, nevidim důvod, proč by měl někdo rozlišovat používání kradenýho softwaru ve Windows a v jinejch systémech.

    Co se týká spywaru a proti-pirátskejch ochran, ty vás čekaj stejně. Nevidim důvod, proč by firmy měly pro linux dělat nějaký úlevy z hlediska ochrany svýho zisku, piráti na to teď už nemaj žádnej vliv. I kdyby je všechny pozavírali, ochrany budou existovat dál, pro jistotu.

    Ty poctivý už dávno vědi, že se musej zajímat, jestli jejich oblíbená aplikace neobsahuje podobný prasečiny, ještě před koupí. A jestli si někdo myslel, že v linuxu tomu uteče, byl bohužel naivní, tohle jsou běžný zákony trhu a před těma se neschováme.
    27.6.2005 15:17 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warez
    Uškodit jménu Linuxu to může snadno. Asociace si lidi nevyvářejí podle logiky, ale podle koincidence. Takže teď máme Windows ~ warez, Linux ~ opensource. A to se změní.
    27.6.2005 16:42 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warez
    To si nemyslim. Linux je bez pochyby symbol opensource a na spoustě příkladů ukazuje, že se dá používat systém, za kterej obrazně řečeno nezaplatim ani korunu. Ale rozhodně nesouhlasim s tim, že Windows by naopak byly nějakou ikonou warezu, i Windows se daj provozovat legálně a i v nich se daj provozovat legální aplikace (ať už koupený, nebo freeware/opensource) a osobně si myslim, že Windows rozhodně nejsou vyhozený peníze nebo drahá sranda, dát jednou za pár let nějakejch pár tisíc za systém imho neni nic hroznýho.

    Ale abych se vrátil zpátky k warezu, podle mě vůbec neexistuje propojení s Windows/nepropojení s linuxem. Samozřejmě, nejvíc se kradou samotný Windows, pak drahý grafický a kancelářský programy a hry určený pro Windows, ale pokud nemá člověk zábrany to provozovat nelegálně ve Windows, nenapadne ho v linuxu něco měnit, nemá důvod.

    Kromě toho mě docela zaráží, že to někdo "objevil" až teď, vždyť to funguje už x let. Pod Wine se daj provozovat programy a hry (legální i nelegální) už dost dlouho, vmware, cedega a podobný komerční aplikace už taky nějakou dobu existujou a ví se o nich. A pokud někdo nemá zábrany provozovat nelegální software, je mu zcela jistě ukradený, v čem ho provozuje.
    27.6.2005 18:13 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warez
    Řekl bych, že nechápeš můj argument, protože se snažíš to spojení vyvrátit logicky a příklady ,je možné i ...`. Jenže tak to nefunguje. P2P sítě je také možné používat k ledasčemu -- ale s čím je má kdekdo asociovány?

    Když se z Linuxu stane mainstream a narhnou se do něj windowsáci-warezáci -- uvědom si, že tito lidé nás početně mnohokrát převyšují -- tak positivní asociace zmizí z obecného povědomí.
    27.6.2005 18:42 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warez
    Já ten argument chápu doufám dobře a snažil jsem se s nim nesouhlasit, protože si fakt nemyslim, že by většina lidí měla s Windows asociovanej warez, když spolu ty dvě slova vůbec nesouvisej (pokud nepočítám to, že se aktuálně kradou hlavně programy pro Windows, ale to se může v řádu několika let změnit).
    27.6.2005 19:06 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warez
    S MS Windows nemá většina lidí asociován warez nejspíš proto, že se většina nad legálností software vůbec nezamýšlí -- možná slovo warez ani neznají, ale stejně je to správné označení jejich software. A také proto mají lidé schopní rozlišit volně dostupný software pod GPL a volně dostupný, přepálený od kamaráda s MS Windows asociován warez...
    27.6.2005 19:43 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warez
    No jak je vidět, asi se neshodnem, mám (možná bohužel) optimistější názor na lidi a svět vůbec. Neřek bych, že si lidi neuvědomujou, že kradou. Spíš je jim to jedno, protože šance, že by je někdo chytil, je malá a výhody obrovský. Každopádně ale jedno vim jistě, názor, že by si někdo asocioval Windows s warezem slyšim poprvé v životě a zdá se mi to jako nesmysl.
    27.6.2005 14:52 Milo Kmeť | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše need crack
    nemate niekto crack na to nove jadro, ktore je na www.kernel.org? tie patche su mi nejako nezaberaju ;)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 27.6.2005 15:35 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Je to tu už dlouho...
    Linux = žádný warez už dávno neplatí.

    Třeba TuxWarez už existuje hodně dlouho...
    7.9.2011 17:29 Will,M
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a warez
    Ahoj jsem aktivnim uzivatelem jak Windows tak Linuxu a musim rict, ze Linux Ubuntu se mi hodne libi a jsem s nim nad miru spokojeny a nemam chut se shanet po nejakem warezu pro tento OS, protoze jsem zatim nasel vse co ke sve "praci" potrebuju, protoze tolik softu, ktery pro Linux a tuto edici je je nad moje ocekavani a vse(nebo temer vse je zadarmo). Jen mne mrzi, ze je pro Linux malo her a co jsou hry tak je neumim nainstalovat, protoze maji jinou priponu nez kterou umim nainstalovat(*.deb). Akorad musim ric, ze cloveku ktery zivot zil ve Windows je uceni se prace s Linuxem docela tezke..ale pomerne zajimave :-) a skoda, ze mam malo kamaradu, kteri by tu a tam pomohly a poradily s ruznyma drobnostma jako treba ted...jak se pripojit jako root, protoze tu mam nejaky soft, ktery vyzaduje pro upravy nastaveni abych byl; prave pripojeny jako root. Castecne jsem vedel do ceho jdu protoze mam mobil, ktery je postaveny na Linuxu tak mi prizpusobovani a vedeni jak to je se softwarem je pro tento OS. Za dobu (ikdyz kratkou) jsem se nesetkal s probblemy jako jsou padani softwaru atd. a to je pro mne dulezite. :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.