abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevili v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 22:22 | Zajímavý software

    V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Zajímavý článek

    Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (60%)
     (23%)
     (9%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 47 hlasů
     Komentářů: 5, poslední dnes 20:57
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    David Watzke avatar 2.8.2006 17:15 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    Chybí mi tam "nevím". Řekl bych že přesný číslo si asi nikdo nevybaví ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    2.8.2006 17:21 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    a to nepočítaje data, který sem si z paměti vychlastal :-(
    2.8.2006 17:22 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    Tak to je smůla. Teď jsem si to také uvědomil, ale ta anketa už nejde předělat.
    2.8.2006 17:22 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    Dvakrát, poprvé to bylo zásluhou Onehalfa, podruhé mojí blbostí, když se mi povedlo zastrčit IDE kabel do starší desky o 1 pin vedle, disk kupodivu najel, dokonce jsem na něj tuším i něco zapsal, ale pak už po obrazovce lítaly kolečka, srdíčka, čtverečky atd.
    Data byla samozřejmě v háji ;-)
    2.8.2006 18:02 MarzocchiDH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)

    Onehalf byl pěkně hnusnej virus, taky jsem si s ním 2x užil svý.

    Max avatar 3.8.2006 00:09 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    Jo, byl to pěknej kousek :), tenkrát se antiviráky na hdd moc nechytaly, znalejší lidi je měly na zamčené disketě, což byla jistota :). Např. náš učitel informatiky na základce to nevěděl, tenkrát měl na všech PC spuštěný avg (nebo fprot? , ne, myslím, že tenkrát to bylo už avg 5 :) ). Vzpoměl jsem si, jak k nám zašel bratránek s disketou a bylo vyřešeno. Učitelovi jsem tenkrát nic neporadil (poslouchal by vůbec desetiletýho kluka? :) ) a koukal jsem, jak mu avg scanuje pc, najde viry, zneškodní, scan pustí znova a zase je najde a takhle pořád dokola :-D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    vencour avatar 3.8.2006 08:22 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)

    Tam pomohlo udělat kopii avg, vyčistit jím všechno a pak spustit test z toho avg, co jsem ho zkopíroval.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Heron avatar 2.8.2006 17:34 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    Jednou. Od té doby zálohuji.
    Luk avatar 2.8.2006 17:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    Zálohování nepomůže. Tedy aspoň pokud se nedělá okamžitě, nejlépe dřív, než se data uloží na disk :-D Aspoň u mě byla totiž nejčastější příčina ztráty dat ta, že jsem si je omylem smazal (což není tak zlé) nebo přepsal, případně vůbec neuložil.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Dalibor Smolík avatar 2.8.2006 18:17 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    Napsal bych to takhle: zálohování má smysl jen tehdy, je-li kombinované: okamžité, každodenní a (dvou)týdenní (do různých archivů). Zálohoval jsem každodenně, pak jsem přišel na to, že jsem měl poškozená data v tabulce, kterou jsem nepoužíval často. Každodenní zálohou jsem měl data přepsaná, to nebylo k ničemu. Ale našel jsem zálohu 14 dní starou a tam byla data ještě nepoškozená a mohl jsem je obnovit. Nyní jsem si dal do cronu různé zálohovací periody a šance obnovy dat je mnohem větší.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    2.8.2006 17:45 stribny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    Jo já o data přicházím jen když dělám věci tzv. "na rychlo". Hned aby to bylo atd.. pak se záloha odbývá, nebo vůbec nedělá se slovy "však ono to někde stejně bude zálohované".

    Párkrát jsem toho litoval :) Sice se chybami člověk učí, ale pravidelným zálohám jsem se ještě nenaučil. Občas, když se hodně nudím, ji udělám, jinak ne.
    2.8.2006 17:47 vagojan | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    Jaká data, kolik dat, doma v práci... dost se to potom liší.. od jednou až po mnohokrát...
    2.8.2006 18:10 neal_cz | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    Dvakrát, a pokaždé při vytváření raidu, který mě měl před ztrátou dat co nejdéle ochránit. To je tak, když se nezálohuje a pracuje se se živým systémem :)
    Josef Kufner avatar 2.8.2006 18:33 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    Kdysi hodně dááávno jsem formátoval disk...mno a místo písmenka C: jsem napsal D:, ale možná to bylo naopak... ono jsem ty disky nějak všelijak přepojoval a přendaval, takže se to lehce pomotalo...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    2.8.2006 18:45 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    ja si udelam zalohu pokazde, kdyz na netu narazim na clanek o zalohovani, ztratach dat a podobne. proste neco jako je tohle blognuti. dneska ty zalohy udelam asi dve: http://www.abclinuxu.cz/blog/BeetljuiceBlog/2006/8/2/143107
    kotyz avatar 2.8.2006 18:50 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    zalohy mam, ale ne vseho. a vetsinou kdyz sem o neco prisel (nikdy ne celej disk) tak tam dycky byly i polozky ktery zalohovany nebyly nebo byly zalohovany stary verze. ale zadna tragedie - o nic cenyho sem neprisel.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    vencour avatar 2.8.2006 19:15 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)

    De facto dvakrát pořádně, tak, abych si to pamatoval, jelikož pokaždé to bylo při havárii disku. A proto zálohuju a zálohuju.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    2.8.2006 19:17 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    Docasne som s kamaratom vymenil disk, kedze asi na mesiac potreboval vacsi. Mal mi ho vratit v piatok, ale nejak sa zdrzal, tak sme sa dohodli na pondelok. Samozrejme, ze pocas vikendu tem jeho umrel. 40GB mp3-ojek a inych veci v haji.

    A dalsi pripad so stastnym koncom som si sposobil sam. Vytvaral som na stroji o ktory sa staram a ktory pouzival asi 10 userov noveho usera a experimentoval som so suborom /etc/default/useradd, aby som nemusel prikazu useradd zadavat vecne tie iste parametre znova (BTW useradd ten subor aj tak ignoruje). A skusal som vytavarat a mazat usera, ktory sa volal na "k". Na tej klavesnici tlacitko k zaberalo obcas trocha blbo. Takze pri jednom mazani som napisal "rm -rf /home/" dalej som stlacil "k", ktore nezabralo, dal tabelator, kedze na k tam bol iba jeden user a enter. Takze som spuatil prikaz "rm -rf /home/". Za pol sekundy mi doslo, co som spustil, tak som to stopol. Pozde. /home bolo uplne prazdne, na samostatnej particii. Takze som ho rychlo odpojil, zalohoval a dal "reiserfck --rebuil-tree". A vsetko bolo naspat. Teda nezachovali sa nazvy adresarov a suborov 1. a 2. urovne. Takze zistil som vlastnika, ked som podla obsahu suboru vedel urcit o co ide (konfiguracny adresar .mc, alebo .bashrc,...) tak som ho premenoval a skopiroval spravnemu userovi. Niektorym suborom som nazov pochopitelne nevedel, ale 99% dat som zachranil. Stalo ma to 6h casu. Odvtedy si myslim, ze reiser je dobry filesystem.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    stativ avatar 2.8.2006 19:18 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    Jednou, pokud se to vubec da pocitat jako ztrata dat. Podarilo se mi pri tvorbe arachnixu umazat si cast systemu za pomoci skriptu, ktery nasel disky a pripojil je. A ja je zapomnel pri mazani adresaru kam byly pripojeny odpojit. Jinak pravidelne zalohuju komplet /home a /mnt/media (hudba, filmy atd.), obcas /etc
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    stativ avatar 2.8.2006 19:24 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    Ba ne, teď jsem si vzpomněl, že se mi jednou podělali komplet data na systémovém disku (takže nic důležitého, za 1/2 hoďky jsem system znovu nainstaloval). XFS nějak začalo protestovat a po xfs_repair šlz některé části systému do kytek.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    2.8.2006 20:09 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    to sem mel takhle disk v supliku a pac sem ho omylem nezamknul tak prisel bratr a vytahnul ho za chodu.. :)
    2.8.2006 21:46 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    Par riadkov alebo subor, to sa podari obcas kazdemu, aj mne. Ale taka naozaj velka strata dat spojena s odidenim harddisku sa mi stala len raz a zmenila moj zivot.

    Pred tym osudnym dnom som svoje programy zverejnoval na webe ale bez zdrojovych kodov. Tie som si chranil ako oko v hlave, ved co ak by to niekto odo mna chcel kupit. Nemal som este napalovacku takze som si robil zalohu tak raz za rok u kamosa a obcas na diskety.

    No a tak sa raz stalo ze mi odisiel disk na konci prazdnin a snim aj 2 mesiace prace (asi 6 hodin denne) na jednej hra ale hlavne na jednom softe ktory pracoval s videom. A jedine co mi ostalo boli tie programi na mojom webe. Bez zdrojakov. Ako som s tym programom robil tak sa postupne objavovali drobne chybicky ktorych oprava by trvala maximalne 5 minut keby som ale mal zdrojaky. Chyby pribudali az sa stal program uplne nepouzitelnym a skoncil v kosi. Uz som nemal dost sil ani casu nanovo ho prepisat.

    Odvtedy som ani jeden jediny softver nepublikoval bez zdrojovych kodov a stal sa zo mna panicky zalohovac zdrojakov. Vsetko davam von pod GPL a je to. A zalohy mam porostrusovane okrem zaloznych CD aj na webe a inych pocitacoch...

    Zhrnutie: Strata dat ma priviedla k open source!
    2.8.2006 22:37 trancelius | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    Chybí tam "ani jednou, přestože nezálohuji" :) ale blíží se to... jedna plotna (WD, 200G, ATA) mi tu klepe (špatný ložiska), tak ji mám v casu volně zavěšenou na gumičce, aby neduněl celej stroj >:)
    2.8.2006 23:01 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    Naposledy dneska, kdyz jsem pustil
    'eval find . -xdev -depth ${exceptions} ! -type d -print0 | xargs -0 rm -f --'
    v ~ misto /tmp
    2.8.2006 23:24 kileros
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    jednou jsem takhle spustil defrag no a protoze se mne zdalo ze to nejak trva tak jsem to zresetnul...
    David Watzke avatar 2.8.2006 23:25 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    Fakt chytrý...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    3.8.2006 20:13 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    co, pouštět defrag? LOL :-D
    David Watzke avatar 3.8.2006 20:34 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    Ne, resetovat.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    brozkeff avatar 3.8.2006 00:03 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    Jednou o většinu dat za poslední 3 měsíce (resp. já já ani tolik ne, ale ostatní členové rodiny jo) - klekl 20GB disk.

    Nesčetně krát při psaní blogu v nemožném admin rozhraní kdy se sám asi po 15 minutách zruší session cookies a další blbiny a rozepsaný článek jde do háje...

    Několikrát při smazání ve Win mechanicky přes Shift-delete (na starém kompu to prostě mazalo rychlejc než přesun do koše .o))

    No v poslední době už zálohuju jednou do měsíce pořádnou zálohu, a čerstvé věci buď rovnou dávám někam na web, nebo na usb klíčenku nebo kam...

    A především - ani moc nelituju toho, že se mě tehdá zničila moje silně amatérská práce bastlená bez jakýchkoliv příruček v turbo pascalu (mimochodem v něm jsem se naučil "programovat" jen za pomoci interního helpu (sic!) ... jo a to mě bylo asi 12 roků .o)) :D
    3.8.2006 00:32 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    Taky, taky... ;-)

    Ale spíše to sleduji u našich zákazníků, kteří nemají (nebo někdy i mají :) správce.

    Nejpovedenější případ byl pád disku v zrcadle, zavolali místního "speciááálistu", který jim nový disk odzrcadlil na ten pozůstalí dobrý, takže měli zrcadlo jako nové. Při dotazu na zálohy řekli s pýchou "Ano, samozřejmě máme". Kde? "Na déčku". Déčko byl bohužel logický disk na tom zrcadle.

    Ano, i takhle může dopadnout dokonale zálohovaný hlavní firemní server :-)

    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
    vencour avatar 3.8.2006 08:30 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)

    Je to snad už 13 let, co jsem se moh skoro pos*at, na stackerovanym disku jsem nemoh nahodit systém a dostat se na obsah toho zvětšenýho disku, na vlastní data. Pomoh kámoš s většíma zkušenostma s danou technologií. Od tý doby jsem poprvé pořádně začal zálohovat, byly doby kdy jsem měl igelitku disket ... když jsem pak přemejšlel, kde jsou ... možná jsem popůjčoval, odešly od prachu a tak ... snad 200 jich bylo? Už jen ta představa narvaný tašky ... no, možná jsem troškař ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    3.8.2006 09:29 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    Pred kazdnou zkouskou jsme prisel o vsechny data co sem mel v hlave.Nevim kde mohla byt chbka
    V podstatě nic nevím
    21.8.2006 10:51 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolikrát jste přišli o data?(anketa)
    Jednu jsem si svoji neopatrnou manipulaci odpalil desku k HDD s 20GB daty a novou desku do toho disku jsem sehnal skoro presne za 2 roky a data tam byly vsechny.

    Byla tam hora MP3 a hlavne jeden docela malej, ale slusne rozsirenej a uznavanej projekt v Delphi. Pote uz jsem se k Delphi (a vlastne ani k woknum) nevratil. Ten projekt me mrzi...

    Tak sakra co mam hlasovat?
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.