Vojtěch Polášek představil Vojtux, tj. linuxovou distribuci pro zrakově postižené uživatele. Vychází ze spinu Fedory 43 s desktopovým prostředím MATE. Konečným cílem je, aby žádný Vojtux nebyl potřeba a požadovaná vylepšení se dostala do upstreamu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) druhá RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).
Izrael od února zakáže dětem používat v prostorách základních škol mobilní telefony. Podle agentury AFP to uvedlo izraelské ministerstvo školství, které zdůraznilo negativní dopady, které na žactvo používání telefonů má. Izrael se tímto krokem přidává k rostoucímu počtu zemí, které dětem ve vzdělávacích zařízeních přístup k telefonům omezují.
Internetová společnost Google ze skupiny Alphabet pravděpodobně dostane příští rok pokutu od Evropské komise za nedostatečné dodržování pravidel proti upřednostňování vlastních služeb a produktů ve výsledcích vyhledávání. V březnu EK obvinila Google, že ve výsledcích vyhledávání upřednostňuje na úkor konkurence vlastní služby, například Google Shopping, Google Hotels a Google Flights. Případ staví Google proti specializovaným
… více »Byl oznámen program a spuštěna registrace na konferenci Prague PostgreSQL Developer Day 2026. Konference se koná 27. a 28. ledna a bude mít tři tracky s 18 přednáškami a jeden den workshopů.
Na webu československého síťařského setkání CSNOG 2026 je vyvěšený program, registrace a další informace k akci. CSNOG 2026 se uskuteční 21. a 22. ledna příštího roku a bude se i tentokrát konat ve Zlíně. Přednášky, kterých bude více než 30, budou opět rozdělené do tří bloků - správa sítí, legislativa a regulace a akademické projekty. Počet míst je omezený, proto kdo má zájem, měl by se registrovat co nejdříve.
Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.
Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Pravdu díš. Skutečně by se fotky po každé úpravě velikosti měly doostřovat, ale na to jsem přišel pozdě a jsem líný :( Jinak od určitého okamžiku jsem začal ve své fotogalerii dávat fotky i 1024xX. Je třeba kiknout na fotku při prohlížení a otevře se to v novém okně.
Jinak mi přijde strašná škoda nepoužívat RAW. Jde hlavně o to, že JPG má 256 odstínů v každém kanále, ale můj RAW je 12ti bitový a tedy má 4096 odstínů/kanál. Je to nesrovnatelně lepší při vytahování stínů a podobných úpravách. Doporučuji vyzkoušet.
Jinak máš hezké fotky v té své galerii :)

Chceš to jednoduše nebo složitě?
Jednoduše se jedná o techniky sloužící ke zlepšení ostrosti, tedy kontrastu v obraze.
Složitěji lze říct, že základem je tzv. degaussifikace, což je matematický postup obrácený k tzv. gaussovskému rozmazávání. Gaussovské rozmazání přitom dělá z bodu flek s gaussovským rozložením intenzity. Degaussifikace je postup inverzní. Zvyšuje ale i míru šumu (SNR - signal to noise ratio).
sptr1114.zip. Což funguje všude protože jede na javě. Úžasně rychlý a jednoduchý kreslící grámek...
Používám na vše Picasu, fotky neupravuju, maximálně červené oči. (Canon S50 + USB čtečka)
Dnes mne ale zaujal tento odkaz, kde jsou i fotografické filtry pro Gimp...
http://www.techzilo.com/gimp-plugins/
Možná bych vyzkoušel i to spojení napřímo kabelem, ale zatím jsem to nezkoušel...
Velmi používám v GIMPu opomíjený histogram
Tools -> Color tools -> Levels
V oblasti Input levels jsou "kopečky".
Nejprvnější úprava je tahání levého a pravého trojúhelníčku k prvnímu vzestupu křivky.
Potom úprava jasu taháním prostředního trojúhelníčku.
Pro pokročilé - dělá se to jednotlivými barvami - Channel -> Value (r-g-b)
Tiskni
Sdílej: