VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.
Konference OpenAlt 2025 proběhne již příští víkend 1. a 2. listopadu v Brně. Nabídne přibližně 80 přednášek a workshopů rozdělených do 7 tematických tracků. Program se může ještě mírně měnit až do samotné konference, a to s ohledem na opožděné úpravy abstraktů i případné podzimní virózy. Díky partnerům je vstup na konferenci zdarma. Registrace není nutná. Vyplnění formuláře však pomůže s lepším plánováním dalších ročníků konference.
Samsung představil headset Galaxy XR se 4K Micro-OLED displeji, procesorem Snapdragon XR2+ Gen 2, 16 GB RAM, 256 GB úložištěm, operačním systémem Android XR a Gemini AI.
Před konferencí Next.js Conf 2025 bylo oznámeno vydání nové verze 16 open source frameworku Next.js (Wikipedie) pro psaní webových aplikací v Reactu. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Sovereign Tech Fund oznámil finanční podporu následujících open source projektů: Scala, SDCC, Let's Encrypt, Servo, chatmail, Drupal, Fedify, openprinting, PHP, Apache Arrow, OpenSSL, R Project, Open Web Docs, conda, systemd a phpseclib.
Bylo vydáno OpenBSD 7.8. S předběžnou podporou Raspberry Pi 5. Opět bez písničky.
Valkey (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 9.0. Valkey je fork Redisu.
Pravdu díš. Skutečně by se fotky po každé úpravě velikosti měly doostřovat, ale na to jsem přišel pozdě a jsem líný :( Jinak od určitého okamžiku jsem začal ve své fotogalerii dávat fotky i 1024xX. Je třeba kiknout na fotku při prohlížení a otevře se to v novém okně.
Jinak mi přijde strašná škoda nepoužívat RAW. Jde hlavně o to, že JPG má 256 odstínů v každém kanále, ale můj RAW je 12ti bitový a tedy má 4096 odstínů/kanál. Je to nesrovnatelně lepší při vytahování stínů a podobných úpravách. Doporučuji vyzkoušet.
Jinak máš hezké fotky v té své galerii :)

Chceš to jednoduše nebo složitě?
Jednoduše se jedná o techniky sloužící ke zlepšení ostrosti, tedy kontrastu v obraze.
Složitěji lze říct, že základem je tzv. degaussifikace, což je matematický postup obrácený k tzv. gaussovskému rozmazávání. Gaussovské rozmazání přitom dělá z bodu flek s gaussovským rozložením intenzity. Degaussifikace je postup inverzní. Zvyšuje ale i míru šumu (SNR - signal to noise ratio).
sptr1114.zip. Což funguje všude protože jede na javě. Úžasně rychlý a jednoduchý kreslící grámek...
Používám na vše Picasu, fotky neupravuju, maximálně červené oči. (Canon S50 + USB čtečka)
Dnes mne ale zaujal tento odkaz, kde jsou i fotografické filtry pro Gimp...
http://www.techzilo.com/gimp-plugins/
Možná bych vyzkoušel i to spojení napřímo kabelem, ale zatím jsem to nezkoušel...
Velmi používám v GIMPu opomíjený histogram
Tools -> Color tools -> Levels
V oblasti Input levels jsou "kopečky".
Nejprvnější úprava je tahání levého a pravého trojúhelníčku k prvnímu vzestupu křivky.
Potom úprava jasu taháním prostředního trojúhelníčku.
Pro pokročilé - dělá se to jednotlivými barvami - Channel -> Value (r-g-b)
Tiskni
Sdílej: