abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:22 | Nová verze

    Bochs (Wikipedie), tj. emulátor počítačů typu x86 a x86-64, byl vydán ve verzi 3.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:00 | Zajímavý článek

    Věříte své kalkulačce? Kolik je (10^100) + 1 − (10^100)? A kolik 1%−1%?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    15.2. 16:22 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.2. 12:00 | Humor

    FlappyFavi, hra Flappy Bird v ikoně Favicon. Nefunguje na mobilech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.2. 13:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.2. 03:44 | Komunita

    Všem na AbcLinuxu vše nejlepší k Valentýnu aneb Dni lásky ke svobodnému softwaru (I love Free Software Day, Mastodon, 𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    13.2. 19:22 | Komunita

    Vývojáři openSUSE Tumbleweed oznámili, že u nových instalací se ve výchozím stavu přechází z AppArmor na SELinux. Uživatelé, kteří chtějí zůstat na AppArmor si mohou AppArmor vybrat v instalátoru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.2. 16:44 | Komunita

    Hector "marcan" Martin skončil jako vedoucí projektu Asahi Linux aneb Linux na Apple Siliconu. Projekt ale pokračuje dál.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 64
    13.2. 16:33 | Nová verze

    PostgreSQL byl vydán ve verzích 17.3, 16.7, 15.11, 14.16 a 13.19. Řešena je zranitelnost CVE-2025-1094 s CVSS 8.1 a více než 70 chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.2. 14:22 | Humor

    Dnes je Světový den rádia. Použili jste někdy GNU Radio?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    Rozcestník

    Microsoft versus SUSE, neserioznost

    23.2.2007 14:01 | Přečteno: 1305× | softver_L

    Rad by som vedel aky je Vas nazor na partnerstvo Linux Suse s Microsoftom.

    ja mam s tym celkom problem, lebo doteraz som cital clanky ohladne toho aky je linux nepouzitelny na profesionalne ucely.

    Stranky ako preco uprednostnit Linux ako aj spickovy odpornici a firmy urobili review opreco je Microsot lepsi ako linux a ako fitmam 2003 server setri naklady. A zrazu toto.

    Akvizicia do sveta Linuxu, vysoky zaujem. A podpora zo zstany Microsoftu. mam pocit ze SUSE za niekolko rokov nebude open Source, alebo za taku cenu.

    Takze som sklamany a kam ten svet Linuxu smeruje, Znamena to ze kazdy kto ma trochu viac penazi, si v tomto svete otvoreneho kodu moze robit co chce. menit zakony a podobne? je mozne ze aj ine distra pojdu tymto smerom? osobne by som odporucil vsetkym. Prejdite na iny ako SUSE Linux, skoncite to so SUSE prejdite na iny rpm, Napr Fedora, mandrake, Ubuntu.        

    Hodnocení: 28 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.2.2007 14:10 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    Ja mam problem cist vas text. Ma to byt slovensky nebo jsem se spletl?

    Jinak po obsahove strance to nema ani hlavu ani patu...
    23.2.2007 14:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    Díky, bál jsem se, že je to spánkovým deficitem, ale závada nejspíš není na mém přijímači… :-)
    23.2.2007 14:47 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    Dalo by se říci, že autor se nenaučil programovat ještě ani ve slovenčině. Jak bezohledné, že kompilaci takového kódu nechává na starosti čtenáři :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    23.2.2007 14:30 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    Vpodstatě souhlasím. Co připustil Novell je pěkný hnůj a jestli se k témuž sníží i RedHat, bude to na zvracení. Free software začíná Microsoft ohrožovat a ten se takto brání. Ale hlavu vzhůru, s Debianem, ArchLinuxem, Gentoo a podobně Microsoft nikdy nic podobného nepodepíše, a pevně doufám že ani s Canonical, takže svobodný software bude existovat dál. Do toho třeba ještě přijde Solaris pod GPL 3 a Microsoft se už na protiútok nezmůže. Bojkotujte Novell!
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    eXces avatar 23.2.2007 15:46 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    Co Novell připustil? Já jsem přesné znění těch dokumentů nikde neviděl:-( Kdyžtak mi na ty smlouvy prosím dejte nějaký link.
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    25.2.2007 08:42 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    Novell připustil že se teď lidi jako Balmer ohání tím jak open source není free a že se za distribuci nebo dokonce používání "Linuxu" musí platit poplatky Microsoftu. Novell vpodstatě uznal že GNU Linux porušuje "intelektuální vlastnictví" Microsoftu aniž by to Microsoft musel dokázat. Tou smlouvou Novell dal Balmerovi do ruky nečestnou zbraň kterou používá proti druhým distributorům a Novell je proti ní "chráněn." Je to podraz proti konkurentům i komunitě. Žel, ať googlim jak googlim, plné znění smlouvy asi není veřejně přístupné. Nicméně k vytvoření názoru mi stačila oficiální oznámení, články o smlouvě a to co teď prohlašuje Balmer.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Bluebear avatar 25.2.2007 11:01 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    Nicméně k vytvoření názoru mi stačila oficiální oznámení, články o smlouvě a to co teď prohlašuje Balmer.

    Omlouvám se, ale to vám k vytvoření názoru stačí dost málo :-(

    Prosím, uvědomte si, že z faktického hlediska ta smlouva situaci vůbec neovlivnila. Pokud Linux porušuje IP Microsoftu, pak by se na to dříve či později přišlo a bylo by stejně nutné s tím něco dělat. Pokud je neporušuje, pak nemůže být žalován, ať už se smlouvou nebo bez ní.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    25.2.2007 11:19 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    Dost málo jo? To snad stačí ne? Plné znění smlouvy zná jenom pár vyvolených. To mají právo názor jen oni? Z faktického hlediska ta smlouva určitě věcy ovlivnila. Kdyby Linux porušoval IP Microsoftu, mohl by Microsoft říct jak a došlo by k nápravě. Jenže to Microsoft nechce. Chce totiž jenom šířit FUD a zastrašovat tím zákazníky, aby když už chtějí Linux, sáhli po SUSE. Další faktický dopad toho je, že RedHat jedná o sepsání podobné smlouvy. To může mít do budoucna silné faktické dopady. Nejde tak úplně o to zda někdo bude či nebude žalován, ale hlavně o to aby se bál že žalován bude.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    23.2.2007 16:26 kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    Chěl bych jenom podoknout, že openSolaris nějak netáhne. A servery od SUNu s architekturou x86 se spíše osazují linuxem než Solarisem. Je zajimavé, že někdy v 1.pol 2003 SUN nakupoval licenci na UNIX pod tlakem MS. Pokud MS vyhrožuje žalobami, tak zákazníci jsou nervozní. To se pak kšefty nehejbaj.
    23.2.2007 18:50 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    Ale ale, takze si to rozeberme:
    Chěl bych jenom podoknout, že openSolaris nějak netáhne.
    Nu ju nu, Ubuntu to neni :-) Nam tech par milionu registrovanych stazeni Solaris Expressu za 2 roky vyhovuje. Neni to zadne famozni cislo, ale na to, kolik FUDu se o OpenSolarisu siri, je to docela slusne.
    A servery od SUNu s architekturou x86 se spíše osazují linuxem než Solarisem.
    Slo by podporit cisly?
    Je zajimavé, že někdy v 1.pol 2003 SUN nakupoval licenci na UNIX pod tlakem MS.
    Eh? Uf? Ju, Sun pravidelne certifikuje Solaris pro UNIX, napriklad pro UNIX03 standard. Ovsem, ze by to delal pod tlakem MS? Opet, slo by tohle tvrzeni nejak podporit?

    Jinak, odchazet k Solarisu proto, ze Novell ma maslo na hlave, to neni nejlepsi duvod.
    23.2.2007 16:52 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    Co připustil Novell je pěkný hnůj a jestli se k témuž sníží i RedHat, bude to na zvracení.

    Co ze vlastne Novell pripustil? :-)
    ^D
    23.2.2007 18:42 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    Pripustil, ze se jim ted Ballmer a jeho pravni komando muze ohanet.
    23.2.2007 16:43 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    No když já nevím. Čeho se smlouva týká nevím, kdo co ztratí a kdo co získá taky nevím. Všude se píše něco jiného.

    Ale co jsem chtěl. Jsem spokojený uživatel openSuSE. Předtím jsem spokojeně užíval Mandrivu. Abych okamžitě přestal používat něco co mi vyhovuje kvuli nějaké smlouvě? Promin ale přijde mi to trochu na hlavu. Microsoft nemám rád. Utekl jsem od něj protože protože(viry, stabilita, uzavřenost, použitelnost, výkon....) ale stejně win používám v práci.

    Pokud mi zvýrazníš nějaký odstavec, řádek či něco z té smlouvy co mi dá vážný důvod opustit SuSE tak to udělám, ale odsuzovat něco protože je tam v tom Microsoft? Nechápu to. Jestli mě něco vážně sere v této době tak je to problém Linux vs. Microsoft a vzájemná nekompatabilita, podpora a podobně. A pokud je to jedna z možností jak se nějaké problémy dají vyřešit, tak jsem pro.
    Don´t worry, be happy.
    23.2.2007 16:51 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    Eh, tady se posledni dobou s hysterickymi protinovellimi vykriky nejak roztrhl pytel. Ale argumentace, ta pokulhava :-(

    Takze som sklamany a kam ten svet Linuxu smeruje, Znamena to ze kazdy kto ma trochu viac penazi, si v tomto svete otvoreneho kodu moze robit co chce. menit zakony a podobne? je mozne ze aj ine distra pojdu tymto smerom?

    A co ze presne Novell udelal? Jaky zakon zmenil? Jakou licenci porusil?

    mam pocit ze SUSE za niekolko rokov nebude open Source, alebo za taku cenu.

    Na tohle jste prisel jak? Tady jsou zdrojaky, a vzdycky tam budou, protoze to tak GPL zada.

    Ve skutecnosti, od te doby, co SUSE patri Novellu, byla otevrena spousta kodu. Vite, ze takovy YaST byval za casu stare SuSE proprietarni? :-)

    osobne by som odporucil vsetkym. Prejdite na iny ako SUSE Linux, skoncite to so SUSE prejdite na iny rpm, Napr Fedora, mandrake, Ubuntu

    Proc? Je snad kterakoliv tech distribuci zasadne lepsi nez openSUSE?
    ^D
    23.2.2007 17:00 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    že tě to furt baví vyvracet. Je to jeliman, takže bych si oněj ani koleso neopřel.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    23.2.2007 17:17 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    Anicko, urcite souhlasim, jsem rad, ze na to ma nekdo taky rozumny nazor, ale prastila mne pres oci posledni veta - vzhledem k tomu, ze SUSE vcelku znam, a dnes pouzivam Arch Linux (desktop), Gentoo (tez desktop) a Debian (server), tak rozhodne z hlediska mych potreb mohu jednoznacne rict, ze SUSE tedy opravdu nee ... zamerne se vyhybam generalizaci, ale myslim, ze i kdybych se ji byl dopustil ... ale nechme toho ;)
    ... mam chut na jablicka ;)
    Mikos avatar 23.2.2007 17:51 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    Aničko chápu že se bráníš vůči tomuto blogpostu, protože to je opravdu děs běs, nicméně v obecné rovině s tebou nemohu souhlasit. Viz moje zprávička Ballmer: open source není svobodný a to co jsem psal do diskuze pod ní (jako reakci na příspěvky Michala Kubečka):
    Zjevně si neuvědomujete, jakou mocnou zbraní FUD je. A patentová smlouva s Novellem činí tento FUD ještě mnohem mocnějším (už nestojí jen na vodě, ale na konkrétních příkladech), to je prostě fakt. Microsoft toho využívá velmi dobře a Novellu muselo být dopředu jasné, že to takhle dopadne, ještě než smlouvu uzavřel (to by nemohlo být jasné jen blbci, všichni víme jak se v minulosti Microsoft choval).
    Hezky to také doplnil Ignor:
    A ten FUD prostě hraje do karet Novellu ať už jsou jeho úmysly křišťálově čisté nebo ne. A řada lidí si také myslí, že "Novellu muselo být dopředu jasné, že to takhle dopadne, ještě než smlouvu uzavřel (to by nemohlo být jasné jen blbci, všichni víme jak se v minulosti Microsoft choval)." Takže ho spíš podezírá z úmyslů nečestných.
    Tak to prostě IMHO je. Vysokým představitelům Novellu, kteří o uzavření oné smlouvy rozhodovali, muselo být dopředu jasné jak to dopadne a věděli, že Novell jako firma na tom vydělá (i když osobně si myslím, že je to jen dočasný zisk a do budoucna se to naopak může projevit hodně negativně), to pro ně zjevně bylo jediné měřítko.

    Chápu že máš potřebu jakožto zaměstnanec Novellu jej podporovat a také chápu že to bylo zřejmě čistě rozhodnutí špiček Novellu a lidé z původního SUSE s tím moc nadělat nemohli (a většina o tom dopředu ani nevěděla), ale to na celé věci nic nemění. Produkty Novellu rozhodně nikomu doporučovat nebudu, když se zachoval tak jak se zachoval.

    Vubec nejlíp z Novellu se zachoval asi Jeremy Allison (který stojí za Sambou) - po uzavření oné smlouvy podal výpověď:
    The Microsoft patent agreement has put us outside the community, and there is no positive aspect to that fact, and no way to make it so. Until the patent provision is revoked, we are pariahs.
    Musím s ním na 100% souhlasit...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.2.2007 20:36 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    wow, 3. vec s ktorou s tebou suhlasim.

    a + body za jedinu nepriposratu odpoved
    23.2.2007 22:11 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    Eh, tady se posledni dobou s hysterickymi protinovellimi vykriky nejak roztrhl pytel.

    Já mám zase pocit, že se roztrhl pytel s hysterickými výkřiky zaměstnanců (spolupracovníků?) novellu. Pomalu se stává zdejším koloritem, že někdo tu vyjádří "hluboké zklamání" ze smlouvy Novell-MS a okamžitě se strhne lavina obhájců (stále stejných). Proč k..va tak alergické reakce, když, jak tvrdíte, "o nic nejde".

    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
    23.2.2007 22:58 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    Já mám zase pocit, že se roztrhl pytel s hysterickými výkřiky zaměstnanců (spolupracovníků?) novellu.

    Byl by nejaky priklad? Ja bych rekla, ze se vsichni snazime o korektni diskuzi. Ale treba si nevidim na spicku nosu, treba protipriklad najdete...

    Proč k..va tak alergické reakce, když, jak tvrdíte, "o nic nejde".

    Ja se obecne v mistnich diskusich snazim vyvracet veci, ktere evidentne nejsou pravda. A je uplne jedno, jestli se tykaji Novellu nebo treba programovani. Proc? Nevim, asi z pocitu zodpovednosti k lidem, co si ty nepravdive veci budou cist. Takhle minimalne maji pohledy z obou stran.

    Myslim, ze temer vsichni, co tu na abicku mame neco spolecneho s Novellem, jsme stravili peknych par hodin premyslenim, jak to vlastne je... hledanim dokumentu a tak. Dost pravdepodobne o tom mam mnohem lepsi prehled, nez vetsina jinych lidi. Protoze se nas to samozrejme tyka mnohem vic, nez kohokoliv jineho. Za sebe muzu rict, ze kdybych dospela k zaveru, ze se Novell zachoval ke svobodnemu software spatne, asi by mi nezbylo nez zacit si hledat jinou praci, protoze, marna slava, svobodny software je pro me dulezitejsi nez spousta jinych veci. Ale nestalo se tak... misto toho jsem dospela k zaveru, ze Novell neudelal nic, co by mohlo svobodnemu software jakkoliv ublizit, a pritom stale podporuje jeho vyvoj i sireni. No a krome toho proste jen uzavrel jakousi smlouvu s jinou firmou. Smlouvu, ktera neporusuje zadne licence, zadne zakony, nikoho neohrozuje, proste jen chrani zakazniky Novellu pred moznym soudnim sporem. A to, co ted vyvadi ona jina firma, v Novellu nikdo neocekaval... to, co rika Microsoft, ostatne nema s tou skutecnou smlouvou taky nic spolecneho. Ostatne Microsoft prece siri FUD odjakziva.

    Ale mate pravdu, ze ja se na to radeji nevykaslu :-)
    ^D
    23.2.2007 23:03 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    Huf, tohle je docela silne kafe. Trosku zvolnete, dejte odpocinout emocim. Vzdy je radove lepsi diskutovat nez stavet barikady.
    24.2.2007 02:07 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    Zkuste si ty komentáře projít ještě jednou. Opravdu chcete zcela vážně tvrdit, že třeba moje reakce jsou v porovnání s těmi výpady proti Novellu hysterické?
    24.2.2007 15:51 sykora | skóre: 18 | blog: LINUX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    Pozeram ze moj Blog ma nizke hodnotenie. Ale v podstate myslim, ze vsetci vedia co som mal na mysli. Pri pisani som sa ponahlal. Myslim, ze citat Slovensky text Vam nerobi vseobecne problem, mohol by som napisat aj po Anglicky ale nechcem. Kto chce rozumie. Konkretne som myslel na celu kampan Microsoftu namierenu proti Linuxu
    http://search.microsoft.com/results.aspx?mkt=sk-SK&setlang=sk-SK&q=linux
    Dobre mozno toto by bolo lepsie:
    http://blackhole.sk/node/783
    Ak je to pre Vas zrozumitelnejsie:

    http://www.itbiz.cz/microsoft_a_novell_spolu

    http://www.root.cz/clanky/microsoft-a-novell-ze-souperu-partnery/

    Shadow avatar 24.2.2007 19:06 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    Ad kampaň. Ve svém blogu (mimo Abíčko) jsem dvakrát nebo třikrát analyzoval MS studie a vždy vyšlo najevo, že je to ryze účelová a zmanipulovaná záležitost.

    Jedna z posledních studií brala jako argument to, že MS byl upřednostněn před Linuxem kvůli "spolehlivosti", přičemž tou spolehlivostí je míněno to, že manažer firmy se bál zvolit cokoliv jiného než majoritní systém. Ve studii navíc o Linuxu nepadlo jediné slovo, žádné porovnávání nebo zvažování daný subjekt vůbec nedělal.

    Ad Novell. Svůj názor jsem již vyjádřil pod nedávnou zprávičkou a sem jsem raději nepsal, i když jsem asi dva komentáře chystal. V zásadě, vadí mi to, že patentová doložka té smlouvy dává MS munici pro FUD. Lidé si teď díky tomu mohou říkat, že na tom něco může být, když Novell, distributor Linuxu, podobnou smlouvu uzavřel.

    Můj názor byl oponován Michalem Kubečkem, který tvrdil, že o žádnou munici nejde, protože lidé si tu informaci ověří u Novellu, který odmítá, že by Linux porušoval duševní vlastnictví MS. Jistě, ti, kdo budou ověřovat a číst mezi řádky pochopí, že kdyby MS měl něco v ruce, tak s tím vyjde na světlo a na Linux otevřeně zaútočí. Dokud jen prská, nic v ruce nemá.

    Jenomže ne každý, kdo třeba někde bude rozhodovat o nasazení Linuxu, bude ověřovat. A i kdyby ověřoval, může se stále ptát - a proč tedy Novell něco podobného podepsal, když nevěří, že Linux MS IP porušuje? V tom spočívá MS FUD a dle mého názoru patentová doložka té smlouvy činí situaci o něco horší, než by jinak byla.

    I když se mi tohle moc nelíbí, nepovažuji to zase za nějaký extrémní přečin. Aničce musím dát za pravdu, že Novell je pro GNU/Linuxu pozitivní silou. Alespoň zatím. Dokud se to nezmění, nemám důvod k tomu jej zatracovat. Rozhodně by bylo dobré si uvědomit, že nepřítelem GNU/Linuxu není Novell, ale MS.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    vencour avatar 25.2.2007 01:21 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost

    Všetečná otázka: přežil by Novell bez té smlouvy? Musim se podívat, proč ji vlastně podepsal.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Shadow avatar 25.2.2007 08:58 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    Ovšem, že by přežil. Ale komerční subjekty neusilují o pouhé přežití, nýbrž o maximalizaci zisku. Novell zřejmě došel k názoru, že podepsání té smlouvy bude pro něj výhodné.

    Ta smlouva pomůže zlepšit jeho postavení v korporátní sféře a poskytne mu jistou konkurenční výhodu oproti jiným distribucím. Samozřejmě dokud jiné distribuce (a) neadoptují příslušný FOSS kód (viz spolupráce Novellu a MS v rámci "interoperability") a (b) nepodepíší podobné "patentové" smlouvy s MS.

    Rétorika MS navíc Novellu svým způsobem pomáhá, alespoň nyní. Pokud bude někdo (tj. firma) usilující o přechod na GNU/Linux Ballmerovým FUDem o porušování MS IP zastrašen, třeba dá přednost řešení Novellu, jelikož ví, že pak ho MS žalovat nebude.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    25.2.2007 14:13 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    Tzn. Novell vlastne vyuziva FUDu MS v konkurecnim boji... To prospiva GNU/Linuxu?
    Shadow avatar 25.2.2007 14:35 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    De facto tak MS propaguje Novell jako dodavatele řešení založeného na Linuxu u těch, kdo o přechodu na Linux uvažují. I když nevím, jestli tohle byl úmysl vedení Novellu, spíše bych řekl, že ne.

    Prospívá to GNU/Linuxu? Dobrá otázka. Spíše bych řekl, že to prospívá Novellu. GNU/Linuxu to může prospívat nepřímo v krátkodobém horizontu - firma, která bude chtít přejít na Linux, ale bude se obávat MS FUDu, se stane zákazníkem Novellu. Bude spokojená, Novell taky, a my tak trochu také - o jednoho korporátního uživatele GNU/Linuxu více. O dlouhodobém vlivu ale raději spekulovat nebudu.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    25.2.2007 14:15 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft versus SUSE, neserioznost
    Ja bych spise otazku formuloval jinak - prezilo by stavajici vedeni Novellu bez te smlouvy?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.