abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:00 | Zajímavý projekt

    Microsoft na GitHubu zveřejnil zdrojový kód projektu LiteBox, jedná se o 'knihovní operační systém' (library OS) zaměřený na bezpečnost, využívající systémovou architekturu LVBS k ochraně jádra před útoky z uživatelského prostoru. LiteBox je napsán v Rustu a uvolněný pod licencí MIT. Projekt je teprve v rané fázi vývoje.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    6.2. 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 17
    6.2. 16:44 | Komunita

    Kultovní britský seriál The IT Crowd (Ajťáci) oslavil dvacáté výročí svého prvního vysílání. Sitcom o dvou sociálně nemotorných pracovnících a jejich nadřízené zaujal diváky svým humorem a ikonickými hláškami. Seriál, který debutoval v roce 2006, si i po dvou dekádách udržuje silnou fanouškovskou základnu a pravidelně se objevuje v seznamech nejlepších komedií své doby. Nedávné zatčení autora seriálu Grahama Linehana za hatecrime však vyvolává otázku, jestli by tento sitcom v současné Velké Británii vůbec vznikl.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    6.2. 13:33 | IT novinky

    Společnost JetBrains oznámila, že počínaje verzí 2026.1 budou IDE založená na IntelliJ ve výchozím nastavení používat Wayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    6.2. 11:22 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska podala žádost o vypuštění jednoho milionu satelitů na oběžnou dráhu kolem Země, odkud by pomohly zajistit provoz umělé inteligence (AI) a zároveň šetřily pozemské zdroje. Zatím se ale neví, kdy by se tak mělo stát. V žádosti Federální komisi pro spoje (FCC) se píše, že orbitální datová centra jsou nejúspornějším a energeticky nejúčinnějším způsobem, jak uspokojit rostoucí poptávku po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    6.2. 11:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.53.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 70 vývojářů, z toho 21 nových. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.2. 04:22 | Komunita

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 216. sraz, který proběhne v pátek 20. února od 18:00 v Red Hat Labu (místnost Q304) na Fakultě informačních technologií VUT v Brně na ulici Božetěchova 1/2. Tématem srazu bude komunitní komunikační síť MeshCore. Jindřich Skácel představí, co je to MeshCore, předvede nejrůznější klientské zařízení a ukáže, jak v praxi vypadá nasazení vlastního repeateru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.2. 03:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 9.0 multiplatformní digitální pracovní stanice pro práci s audiem (DAW) Ardour. Přehled novinek, vylepšení a oprav v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (25%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (29%)
    Celkem 795 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Prechod

    29.1.2006 21:21 | Přečteno: 1137× | Operacne systemy | poslední úprava: 29.1.2006 21:21

    Zdravim vas, nedavne vyhlasenia Linusa na hlavu uzivatelov prostredia GNOME ma prinutili rozmyslat o plnej alternative k tomuto OS. Kedze aj z mojich predchadzajucich zapisov vidno, ze som velky fanusik BSD (a ked uz linux, tak tiez podobny BSD-cku, teda Slackware), je jasne, kam som zamieril.

    Tak som zacal zhanat info, ako by som sa plnohodnotne dostal s mojim desktopom pod kridla NetBSD. Vysla verzia 3.0, co je tiez dovod na odskusanie, kam ludkovia, vyvyjajuci tento system pokrocili. Predstava mojho desktopu je wm, xmms, mozilla based webbrowser, vim, cdrecord, xcdroast, scribus, toolame, audacity. Samozrejme som s tym nechcel velmi laborovat, potreboval som najdenie mojej napalovacky, podporu zvysneho hw (vdaka bohu mam matroxa, cize nie som odkazany na zmilovanie nvidie a ati a vydanie ich ovladacov). Tak som sa do toho dnes pustil. Stiahnute ISO sa uz valalo na RW-cku, compaq sa restartoval a nabiehal do instalacie. Ta nebola obtiazna, zvladol som ju asi za 10 minut. Potom som pridal do /etc/profile lokalizaciu (za tipy dakujem ludom z diskusie) LANG a LC_CTYPE a zdroj, odkial budem tahat balicky (PKG_PATH). A uz som spokojne moholo zatazovat server ftp.NetBSD.org. Myslel som, ze to bude na dlhsie, ale za dve hodiny som mal stiahnute a nastavene vsetko, co zatial potrebujem k praci. Tento prispevok pisem uz z funkcnej Mozilly 1.7.12, so slovenskou lokalizaciou, pustenym vysielanim Radia Wave cez net, ktore si aj nahravam a potom budem komprimovat. Popri tom mam rozrobeny projekt v blenderi, nase rudnanske noviny v scribuse (tam si to ziada este nejake fonty). A vsetko to funguje rovnako (ak nie lepsie) ako so Slackwarom, ktory vela ludi povazuje za pomerne rychly system.

    Tolko zatial odo mna. drzte palce prosim.

           

    Hodnocení: 29 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    29.1.2006 21:29 prema
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod
    nedavne vyhlasenia Linusa na hlavu uzivatelov prostredia GNOME ma prinutili rozmyslat o plnej alternative k tomuto OS.
    to jsem nějak nepochopil... (že by pozérství??)
    Mikos avatar 29.1.2006 21:30 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod
    Heh? Jestli hledáte nový OS jen kvůli prohlášení Linuse, tak vás upřímně lituju ;-) Aneb takhle se rodí zealoti :-)

    Pokud vám prostě Linux nevyhovuje nějakými konkrétními věcmi, tak to chápu, ale to vaše prohlášení na začátku vašeho blogpostu je vážně k smíchu ;-) Nechtěl byste radši vyzkoušet OpenBSD? Kam se hrabe Linus na Theo de Raadta, mistra všech zealotů a trollů :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    29.1.2006 21:32 prema
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod
    tak tak. Přesně tohle jsem měl na mysli.
    29.1.2006 21:47 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod
    Dovod ako dovod...ale nemozete mi upriet, ze je o dobry dovod, aby zaujal citatelov...V kazdom pripade som o prechode uz dlhsie uvazoval, hladal pre a proti. NO a samozrejme chcem sa aj venovat nejakej tej popularizacii NetBSD, ako som slubil v predchadzajucich prispevkoch este niekedy v lete 2005.Linux mam rad, zacal som s nim, ale Nikdy som neuspel s pravym Sys V. Vzdy to bolo nieco na sposob BSD (slack, arch, rubix)...
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Mikos avatar 29.1.2006 23:01 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod
    No a? Kdo by používal ten přežitek zvaný System V? :-) Všechny pořádné distribuce, které jsem kdy používal, mají BSD-like init-skripty (Slackware, Gentoo a Arch Linux). Ze System V init-skriptů se mi dělá vyráška ;-) To ovšem přeci neznamená, že kvůli tomu budu přecházet na *BSD, vždyť to s Linuxem jako takovým nemá de facto nic společného.

    Ale jinak já vám to neberu. Jen mě prostě dostal ten váš "důvod" co jste uvedl na začátku blogpostu, prostě mi to přijde jako takové téměř pubertální pozérství ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    29.1.2006 23:36 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod
    no me zas pubertalni pozerstvi prijde obhajovani toho, ze GNU/GPL je svobodna ;))
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    Mikos avatar 30.1.2006 00:06 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod
    Ano, z mého pohledu opravdu zaručuje do budoucna větší svobody než třeba taková BSD licence, jejíž kód si může kterákoliv firma "vykrást" aniž by dala cokoliv naoplátku :-) Jak už jsem psal níže, je to otázka úhlu pohledu...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    30.1.2006 14:17 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod
    Pokud vim, tak nikdy zadny "vykradeni" nebylo a nebude, a jestli chcete naznacit, ze treba Mac OS X vznikl vykradenim *bsd kodu, tak bez pomoci hackeru z freebsd by to "vykradeni" bylo temer neproviditelne ;) takze opravdu chaby argument... ;)

    ale uznavam, ze je to asi uhlem pohledu, protoze ja jsem rad, ze do mac os x byl zaclenen *bsd kod, a tak pokud bude stale lepe podporovany, bude to jiste lepsi volba nez windows (nesrovnatelne lepsi fw,hezci gui a poradny shell)
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    Mikos avatar 30.1.2006 00:07 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod
    Ano, z mého pohledu opravdu zaručuje do budoucna větší svobody než třeba taková BSD licence, jejíž kód si může kterákoliv firma "vykrást" aniž by dala cokoliv naoplátku :-) Jak už jsem psal níže, je to otázka úhlu pohledu...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 30.1.2006 00:07 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod
    Doprčic, zas další double-post :-( Ale tentokrát jsem an tlačítko Odeslat určitě neklikl dvakrát, to nechápu :-/
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 30.1.2006 00:08 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod
    A nebo už jsem tak unavenej, že jsem si toho nevšiml :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    29.1.2006 23:35 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod
    me teda prijde jednoznacne *bsd way cistci a rozumnejsi nez neustaly hadani nad tim, jestli je potreba nova verze gpl licence, Linusovi reci na usery Gnome jsou dost podobne nazorum p. Hulana na adresu useru Mac OS X, stale obhajovani toho ze komercni veci jsou zlo a tak me proste stale presvedcuje ze jsem udelal dobre, ze pouzivam FreeBSD, uvital bych kdyby nekdo pouzil vetsinu kodu z linuxu a a gnu aplikaci a pridal neco sveho a vydal to jako komercni operacni system, ktery by byl zpetne kompatibilni -> pribylo by tim vic komercnich aplikaci, byla by lepsi podpora hw ze strany vyrobcu, atd.

    bohuzel toto je spise zbozne prani - kvuli nesvobodne licenci jmenem GNU/GPL, minimalne bych uvital alespon vetsinovy prechod na LGPL...

    jinak pokud se ti idea OpenBSD nezda, tak jiste nepouzivas openssh, ze? ;)
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    Mikos avatar 30.1.2006 00:05 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod
    Samozřejmě že openssh používam ;-) Já proti OpenBSD nic nemám, napsal jsem snad něco takového? Pouze jsem psal, že Theo de Raadt je mistr všech zealotů (a už se tak předvedl opravdu hooodněkrát ;-)).

    To ovšem opravdu neznamená, že kvůli tomu budu nesnášet openbsd, to by bylo stejně dětinské pozérství jako to když někdo zavrhne Linux kvůli tomu, že se mu nelíbí názory Linuse Torvaldse.

    Zbytek příspěvku radši ani nebudu komentovat, protože nestojím o flame. Hlavně ty řeči o GNU/GPL jsou z mého pohledu naprosto hloupé :-) To ovšem neznamená, že vy nemůžete mít na to jiný pohled, že ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    30.1.2006 14:50 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod
    No ja taky proti linuxu nic nemam, je to skvely unix-like operacni system...

    no ja jsem zavrhl linux kvuli tomu, ze mi nesedi koncepce jadra (linux) a gnu bastlu kolem (nemyslim to pejorativne, ale presnejsi nazev neznam, navic co neni bastl v dnesni dobe ;)) Stejne detinske pozerstvi je nepouzivat windows jen kvuli tomu, jak se spolecnost, ktera ho vyrabi, chova, kdyz se nekdo chce svobodne rozhodnout - je to kazdeho vec, kazdy muze pouzivat to co chce, treba ja osobne radsi nez gentoo pouziju debian/ubuntu kvuli tomu, ze posledni dobou se vsude pise, ze gentoo je nej a rikaj ji distribuce distribuci, pritom pokud clovek nema tejden casu ;)/rychle pripojeni, je pro nej vyhodnejsi balickova distribuce, atd.
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 30.1.2006 15:42 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod
    A co jiného je *BSD? *BSD jádro a smixovaný GNU/BSD bastl okolo.
    30.1.2006 17:30 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod
    ktery ovsem tvori s jadrem celek ;) takze to je jeden velkej bastl a ne tisice malejch bastlu ;)
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 30.1.2006 15:43 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod
    A co jiného je *BSD? *BSD jádro a smixovaný GNU/BSD bastl okolo.
    30.1.2006 00:46 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod
    jinak pokud se ti idea OpenBSD nezda, tak jiste nepouzivas openssh, ze? ;)

    openssh? co to je? používám telnet:
    [tsunami@vodik]$ ktelnet tsunami.locnet -l tsunami -f 
    Trying 192.168.0.10...
    Connected to tsunami.locnet.
    Escape character is '^]'.
    Waiting for encryption to be negotiated...
    [ Trying mutual KERBEROS5 (host/tsunami.locnet@LOCNET)... ]
    [ Kerberos V5 accepts you as ``tsunami@LOCNET'' ]
    [ Kerberos V5 accepted forwarded credentials ]
    Encryption negotiated.
    Last login: Mon Jan 30 00:19:35 2006 from vodik.locnet on pts/5
    Linux tsunami 2.6.15-1-k7 #1 Wed Jan 18 15:54:27 UTC 2006 i686 GNU/Linux
    
    You have new mail.
    tsunami@tsunami:~$ 
    
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    jj, Hulan je fakt maso :-D ...a nejlepsi jsou ty jeho cenzurovany diskuse pod blogpostama :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    30.1.2006 11:20 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod
    stale obhajovani toho ze komercni veci jsou zlo
    Máš v tom bordel, proti komerčnímu software se vymezuje jenom Stallman a FSF. Linus, spolu s ESR a ostatními zaujímají mnohem pragmatičtější postoj, viz třeba bitkeeper.
    uvital bych kdyby nekdo pouzil vetsinu kodu z linuxu a a gnu aplikaci a pridal neco sveho a vydal to jako komercni operacni system, ktery by byl zpetne kompatibilni -> pribylo by tim vic komercnich aplikaci, byla by lepsi podpora hw ze strany vyrobcu, atd.
    Doporučuji k přečtení The art of Unix Programming, především kapitoly o unixových válkách v letech 80. Pak se dozvíš, že jedním právě uzavřenost unixu a války mezi nekompatibilními verzemi Unix málem zničily! To, co jsi napsal si mnoho lidí myslelo taky, ale realita pod taktovkou firem jako AT&T, Sun, IBM a spol byla úplně jiná.

    Jinak, když se ti nelíbí GPL, zajisté nepoužíváš gcc? Tohle malicherné hádání mezi uživateli jednotlivých unixů je naprosto zbytečné :-(. Co si tím sakra dokazujete? Co takhle uznat právo druhé strany na vlastní názor a hlavně táhnout za jeden provaz? Protože i přesto všechno mají k sobě Linux a BSD velmi blízko, rozhodně blíže, než k jiným systémům.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    30.1.2006 14:33 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod
    prave proto jsem napsal by musel byt zpetne kompatibilni, jak je to dalece realne to nevim ;)

    na GPL se mi nelibi jeji koncepce, ovsem uznavam, ze nekdy je to nejlepsi volba, ale v rade pripadu by LGPL byla jasne lepsi volbou, na druhou stranu bsd licence ma svoje chyby - nestara se jak bude nasledne kod pouzit, ale svoji ulohu plni dobre, ovsem GPL jako "ochrance" pred uzavrenymi komercnimi aplikacemi vykradajici otevreny kod je spis k smichu ;)

    gcc samozrejme pouzivam, zde si myslim, ze zde je GPL licence pouzita velmi chytre, ale treba v takovy alse?

    jinak dik za odkaz, urcite prectu, ovsem nevim kdy, Mastering OpenBSD and FreeBSD security ma daleko vetsi prioritu ;)
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    30.1.2006 15:06 bhy | skóre: 36 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod
    muzu se zeptat, jak gpl vykrada otevreny kod, kdyz vsechen kod pod ni je otevreny? :) diky.
    30.1.2006 15:38 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod
    tam jsem imho nepsal takovyto haluz, nebo jestli jo, tak to nebylo mim cilem ;)
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 30.1.2006 15:47 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod
    ALSA? Nechápu. Alsa-lib je AFAIK pod LGPL.
    ovsem GPL jako "ochrance" pred uzavrenymi komercnimi aplikacemi vykradajici otevreny kod je spis k smichu
    Mám chvílemi dojem, že jste nikdy nepracoval na žádném větším projektu. Představte si, že děláte nějakou komplikovanou aplikaci, která vám dá hodně práce. Dokonce jste té vůle, že ji uvolníte jako open source. A teď se připotácí nějaká komerční společnost, vezme váš kód, změní tomu barvy* a začne vydělávat tisíce $$$. Ty tisíce, které jste vy odpracoval.

    *) jen jako ilustrace...
    30.1.2006 16:38 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod
    todle by u me nenastalo, ja bych ji uzavrel a az bych na ni dostatecne vydelal, tak bych teprv poskytl zdrojaky a klidne rovnou pod bsd licenci ;)
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    30.1.2006 14:34 bhy | skóre: 36 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod
    Mas v tom bordel ty, protoze proti komercnimu softwaru se FSF a Stallman rozhodne nevymezuji. Vymezuji se proti nesvobodnemu, proprietarnimu softwaru. Svobodny software muze klidne byt komercni.
    30.1.2006 12:11 Dunric | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod
    Čistota koncepce NetBSD (codebase, ovladače), minimalizmus, skvělý pkgsrc, rychlost odezvy systému (síťové služby, subj. i desktop), stabilita a bezpečnost mě lákají pro přechod od Slacka už docela dlouho. Zatím mi v tom brání 2 zásadní věci, jejichž změna k lepšímu je snad jen otázkou času: sporadické vydávání binárních aktualizací alespoň pro nejrozšířenější platformy i386 a x86_64 a pouze částečná implementace locales (chybí např. LC_COLLATE, LC_TIME).

    OpenBSD má těžkopádnou správu portů a je zřejmě kvůli dodatečným bezpečnostním rozšířením také daleko pomalejší - na routery ale super. FreeBSD je zase samý hype, "bloated" systém portů - narváno co nejvíce závislostí a často natvrdo, nechutně pomalé vytváření indexu k aktualizovanému stromu, krkolomné možnosti aktualizace se základními nástroji a nutnost instalovat pomocné nástroje jako portupgrade(další/vlastní db indexů, (pomalý) běh v Ruby) etc.

    Zatím tedy Slack, ale NetBSD budu sledovat.

    In the garden sleeps a messenger ·

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.