abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:00 | IT novinky

    ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:11 | Nová verze

    Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.

    lukve | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nová verze

    Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Komunita

    Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:00 | Humor

    Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 09:55 | IT novinky

    Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    9.11. 19:22 | Pozvánky

    Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i

    … více »
    bkralik | Komentářů: 4
    9.11. 05:00 | Nová verze

    Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.11. 23:11 | Zajímavý software

    Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    8.11. 22:44 | IT novinky

    Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (22%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 340 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník

    ACBF - finalizacia specifikacii a textova vrstva

    10.4.2012 21:19 | Přečteno: 1191× | ACBF | Výběrový blog | poslední úprava: 10.4.2012 21:23

    Nazdar lidi,

    ako som avizoval 1. aprila (to nebol aprilovy zart) som vydal finalnu verziu specifikacii pre ACBF - Advanced Comic Book Format. A kedze teraz cez sviatky bolo trochu viac casu, tak som do prehliadaca (ACBF Viewer) doprogramoval vykreslovanie textovej vrstvy. Pre tych, ktory necitali moj predosly blog, kde som ACBF predstavil, mozu mrknut sem.

    Ako som uz pisal minule, specifikacie formatu definuju pre komix samostatnu graficku vrstvu (podkladovy obrazok) a samostatnu (optional) vrstvu pre text. Textovych vrstiev moze byt v jednom dokumente viacej, t.j. samostatna vrstva pre kazdy jazyk (preklad).

    Kedze sa v specifikaciach nedefinuje presne vysadzanie textu (pozicia, font), definuju sa len obrysy bublin a text v nich, predpoklada sa, ze vtesnanie daneho textu do vymedzenej bubliny bude zabezpecovat/vypocitavat aplikacia/prehliadac. Na danom texte, pri vytvarani ACBF dokumentu, mozno specifikovat iba semantiku, napr. zvyraznenie (tag <emphasis>), zvolanie/krik (<strong>), pocitacovy kod alebo roboticky hlas (<code>) a podobne. Samotny font, ktorym sa dany text bude vykreslovat definuje aplikacia, prip. uzivatel v nastaveniach. V buducnosti do specifikacii mozno (ak sa mi bude chciet, prip. sa bude chciet niekomu inemu :-) pribudne aj definovanie stylov (prip. aj zahrnutie samotnych fontov) priamo v XML dokumente.

    Co sa tyka vykreslovania textu do danej bubliny, zbuchal som algoritmus, ktory toto zabezpecuje. Nie je uplne dokonaly (da sa este vylepsovat), ale svoju pracu spravi IMHO celkom dobre a pomerne rychlo (funguje docela svizne aj na mojom malom PDA-cku). Vysledky mozte mrknut na nasledujucich obrazkoch.

    metadata

    Co sa tyka nastaveni, uzivatel moze v prehliadaci zatial definovat fonty pre normal/default pismo a pre zvyraznenie (v dokumente tag <emphasis>). Na obrazkoch pre normalne pismo je pouzity DejaVuSans a pre zvyraznene pismo DejaVuSans-BoldOblique. Skusal som rozne fonty a prehliadac si poradil zatial so vsetkym (okrem fontov, ktore neobsahuju vsetky znaky slovenciny).

    metadata

    Keby niekto nevedel, textove vrstvy sa v prehliadaci prepinaju na toolbare uplne vpravo hore. Pri anglickej vrstve ("en") sa vykresli iba obrazok na pozadi, textova vrstva sa ponadto neprekresluje, takze to pismo je original z daneho komixu. Pri slovenskej vrstve ("sk") prehliadac najskor ponad obrazok na pozadi nakresli polygon (obrysy danej bubliny vyplnene specifikovanou farbou) a nadto vykresli samotny text.

    Instalator pre Linux aj Widle ako aj specifikacie, XML schema a niekolko ukazkovych komixov (prekladovu slovensku textovu vrstvu ma iba comix Craphound) je mozne najst na strankach projektu. Akekolvek pripomienky, hlasenie bugov a pod. su vitane :-) Ak by sa prip. niekto chcel pustit do prekladu nejakeho komixu a nevedel ako nato (napr. vytvaranie XML tagov pre jednotlive bubliny v Inkscape a nasledna koverzia do ACBF), mozem poradit. Mam v plane napisat aj nejake HOW-TO o tom v buducnosti.        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    ACBF - finalizacia specifikacii a textova vrstva, obrázek 1 ACBF - finalizacia specifikacii a textova vrstva, obrázek 2

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.4.2012 22:00 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACBF - finalizacia specifikacii a textova vrstva
    Co se tyce layoutu tak docela dobry zapisek je tento: http://doc.qt.nokia.com/qq/qq24-textlayouts.html
    GeoRW avatar 11.4.2012 07:13 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACBF - finalizacia specifikacii a textova vrstva
    skoda, ze to je v QT. Moc tomu nerozumiem :-) Inak som chcel, aby ten algoritmus bol nezavisly od frameworku kvoli lahsej portovatelnosti. User interface je robeny v GTK ale core veci su python + dalsie pythonie kniznice: Python Imaging Library, lxml.
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    17.4.2012 20:15 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACBF - finalizacia specifikacii a textova vrstva

    QTextLayout toho zrovna moc neumí. Například když člověk sází do tvaru, ve kterém řádky nemají stejnou šířku, tak se nedá nějak rozumně udělat jiné vertikální zarovnání než nahoru. Jediná rozumná možnost pro zarovnání dolů nebo na střed je zkoušet hrubou silou tak dlouho, dokud to nevyjde. Nebo si napsat něco chytřejšího sám (což mám pro svoje potřeby v plánu).

    Mimochodem, příklad v tom odkazu je blbě. Jednak vůbec nebere v potaz koncové body jednotlivých úseček, takže při hodně malém sklonu od horizontální roviny a větší délce úsečky může text vyběhnout ven z tvaru, a jednak se dají najít tvary, kde tenhle příklad kus textu vysází úplně mimo ten tvar a kus dovnitř (třeba pěticípá hvězda otočená špičkou dolů, kus textu se vysází mezi horní dva cípy).

    Migi avatar 11.4.2012 07:28 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACBF - finalizacia specifikacii a textova vrstva
    a to na to vážně potřebujem další prohlížeč? Kvuli obrazkum s textem? Editor bych pochopil, ale prohlížeč?
    GeoRW avatar 11.4.2012 10:17 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACBF - finalizacia specifikacii a textova vrstva
    nie je to len o obrazkoch s textom, viz. minuly blog. Komixovy format obsahuje aj mnozstvo metadat (nad nimi sa da postavit kniznica napr.), ci napr. indexovanie stranok (na tvorbu obsahu), definovanie jednotlivych ramcov na stranke komixu (a moznosti zazoomovat na uroven ramca) a pod. Tento blog pojednava cisto iba o vykreslovani textovej vrstvy.
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.