Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
Mám problém. Coby diplomku dělám souřadnicový zapisovač, neboli plotter. Oficiální název je teda "Pohon CNC obráběcího zařízení."
Protože ale k CNC obráběcímu zařízení se blbě schání funkční mechanická část, rozhodl jsem se tu elektroniku předvést na mechanice z plotteru ARITMA 0512 ... takže vlastně dělám plotter. Ale k věci
Celá ta věc přijíma z počítače data v G - kódu a podle toho maluje ... připojené je to přes USB/serial převodník FT232BM a tady vzniká problém. Pod Linuxem funguje všechno perfektně, ale pod Windows se ze záhadného důvodu pošle nějakých 13 řádků souboru a konec.
Komunikace vypadá tak, že řídící jednotka toho plotteru (resp. AT MEGA 8535) čeká v nekonečně smyčce, až začnou přicházet data. Jakmile se tak stane, začne se datama plnit pole, které slouží coby buffer. Jestliže má pole řekněme 50 prvků, když se zapisuje 40., pošle se XOFF. Počítač většinou pošle ještě tak 3 byty. Data se zpracují (tzn. rozdělí na řádky, vypočítají se kroky a rychlosti motorům a tak), pak se buffer smaže, pošle se XON a celé se to opakuje.
V Linuxu to chodí nádherně. Načte se ovladač pro FT232BM, vytvoří se zařízení /dev/ttyUSB0. To si nakonfiguruju, nastavím rychlost, zapnu řízení toku Xon/Xoff a pak CATem pošlu soubor. Ten zahučí někam do vyrovnávací paměti a plotter ho pěkně řádek po řádku namaluje. Nádhera. Lepší, než sex. Teda skoro.
Ve Windows 2000 si otevřu terminál, nastavímm parametry komunikace, pošlu soubor a ... buffer se 2x bezproblémově naplní, po 3. do něj přijde už jen jeden řádek, přestože jsme cca v polovině souboru. Nevím proč.
Myslím, že v programu v mikrokontroléru chyba nebude. Vidím to spíš na nějaká nastavení ve Windows, ale nevím co a jak nastavit a vůbec netuším, co může způsobovat, že se prostě pošle jen kus souboru.
Pokud máte někdo nějaký nápad, zkušenost, nebo cokoli, co by mi mohlo pomoct, budu cákat štěstím. Děkuji všem.
UPDATE: Zdá se, že na vině jsou špatné Win. ovladače pro to FTDIčko. Pavel Vymetálek mi poslal starší ovladače (za což mu děkuji) a s těma to chodí o něco lépe. Teda asopn to pošle víc dat, než se to kousne a stihne to tímpádem namalovat to, s čím jsem to chtěl prezentovat ... v té aplikaci to zkusíme posílat po řádcích, snad to půjde.
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
 3.6.2007 22:29
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        3.6.2007 22:29
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        Problém je v tom, že můj kolega napsal takový kreslící soft. pod Windows (umí to otevřít ten G-kod, dá s v tom malovat), ze kterého by to mělo jít posílat na to moje zařízení.
Jinak bych to taky neřešil a prezentoval to z mojeho ntb, kde mám Gentoo. Akorát bych ho musel přejmenovat, protože se ted jmenuje PrDELL (=Přenosný DELL) a vzhledem k tomu, že je název počítae v konzoli vidět, mohl by to u rezentace diplomky být problém ...
Pokud si dobře vzpomínám, tak jsem podobný problém vyřešil použitím starších (win) ovladačů od FTDI. S ovladači v 2.00.00 to nechodilo tak nějak pořádně... Teď tam mám ovladače v 1.00.2154 nebo 1.00.2176.
Na webu FTDichip jsem to už nenašel, posílali mi to Papouchové. Můžu poslat, bude-li zájem.
P.S.: V Linuxu to chodilo 100%, jak to tak bývá... 
 
            Ta nastevení jsem před chvílí objevil. Zkoušel jsem nastavovat Latency timer i buffery, ale nikdy to nefungovalo dobře. Nicméně se mi povedlo dosáhnout toho, že Wind. tomu zařízení poslaly víc dat, ale zase zpřeházeně (resp. vynechané řádky), takže to malovalo kraviny.
V Linuxu jsou výchozí hodnoty různých timerů a bufferů stejné ? A jsou nekde uloženy, nebo bych je musel vytáhnout ze zdrojáku ?