abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    včera 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.1. 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (2%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (54%)
    Celkem 315 hlasů
     Komentářů: 7, poslední včera 15:35
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    houska avatar 29.10.2006 20:47 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    ... to mi poslal kamos, ja jsem mu na to odvetil jestli vi ze jsem z matiky mel reparat a on na to ze tohle neni matika, ale blbost :)
    Zna nekdo odpoved? Nebo co s tim ;)
    29.10.2006 21:18 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Že by řešení hrubou silou?
    require 'permutation'
    require 'set'
    
    seq = [ :druhy, :treti, 2, 2, 3, 3]
    perm = Permutation.new(seq.length)
    
    veky = Set.new
    
    perm.each do |perm|
        kluci = Hash.new(1)
        kluk = :prvni
        perm.project(seq).each do |prvek|
            case prvek
                when Fixnum 
                    kluci[kluk] *= prvek
                when Symbol 
                    kluk = prvek
            end
        end
        veky.add %w(prvni druhy treti).map{|i| kluci[i.intern]}.sort
    end
    
    veky.each {|x| print(x.join(", ")+"\n")}
    29.10.2006 21:21 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Sakra, někdy než člověk do toho rámečku stihne něco napsat (po analýze a odladění :-D), tak mu mezitím vypálej rybník. :-D
    29.10.2006 20:51 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Řešení existuje. :-)
    houska avatar 29.10.2006 20:53 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    ...ano to verim, ale koukam ze ty, stejne jako ja, ho neznas :)
    29.10.2006 21:02 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Dokonce si dovolím tvrdit, že množina výsledků je víceprvková, nežli množina s právě jedním prvkem uvnitř. :-)
    29.10.2006 21:03 gorgo | skóre: 11 | blog: denicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Ale kdepak, tuzku a papir a xcalc na vas!
    29.10.2006 21:07 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Očekávám důkaz!
    29.10.2006 21:08 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Tada Důkaz.
    Vojta Drbohlav avatar 29.10.2006 20:52 Vojta Drbohlav | skóre: 26 | blog: Blog | Strahov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Není to náhodou třetí odmocnina z 36? :-D
    29.10.2006 20:57 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    V těchto hádankách obvykle neceločíselné výsledky povolené nebývají ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Vojta Drbohlav avatar 29.10.2006 20:59 Vojta Drbohlav | skóre: 26 | blog: Blog | Strahov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Hmm, asi jo. Tak co třeba Karel 9, další 4 a poslední 1?
    29.10.2006 21:46 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Čistě prakticky vzato je ale naopak nulová pravděpodobnost, že je v daném okamžiku věk člověka celočíselný…
    30.10.2006 16:12 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Já sice nejsem fyzik a nevím, jak to s tím zatraceným časem je, ale moc bych se divil, kdyby v tom nakonec nebyla nějaká kvanta (chronony) :-). V tom případě se může věk člověka vyjádřit sice hovadskou, ale přeci jen celočíselnou hodnotou.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    30.10.2006 16:16 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    To není jisté. Třeba elektromagnetické vlnění je sice kvantováno, ale neznamená to, že lze jeho energii vyjádřit jako celočíselný násobek nějaké základní hodnoty.
    29.10.2006 21:00 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Hmm 3. odmocnina z 36 je iracionální, součet iracionálních čísel je znovu iracionální číslo --> počet svítících lamp v ulici je neceločíselná hodnota. To se mi nějak nelíbí.
    Vojta Drbohlav avatar 29.10.2006 21:04 Vojta Drbohlav | skóre: 26 | blog: Blog | Strahov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    No jo, moc sem nepřemýšlel, a to zítra píšem čtvrtletku z matiky...to to dopadne :-D.
    29.10.2006 20:58 gorgo | skóre: 11 | blog: denicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    karel: 9; ti dalsi dva po dvou=)
    vencour avatar 29.10.2006 20:58 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka

    No, už něco podobnýho tu snad před půl rokem lítalo ... podle mne to předpokládá neuvedené tradiční poměry, jako že jsou dvě strany ulice, lampy jsou symetricky a tedy jich je sudý počet ... takže dle mne to je 1, 4 a 9. A třetí odmocninou z 36 jste zřejmě jen žertoval :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Vojta Drbohlav avatar 29.10.2006 21:00 Vojta Drbohlav | skóre: 26 | blog: Blog | Strahov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka

    A třetí odmocninou z 36 jste zřejmě jen žertoval :-)

    Nejdřív ne, ale potom mi došlo co je to za blbost ;-)
    vencour avatar 29.10.2006 21:01 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka

    To, že je nejstarší jeden, znamená, že je vyloučena kombinace 1, 6,6.

    Pravda, zapomněl jsem na kombinaci 3, 3, 4. :-(

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    29.10.2006 21:03 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    1,1,36 taky možnost ;-)
    vencour avatar 29.10.2006 21:07 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka

    Jj, pravda. Čili co ze zadání vyčtem? Celá čísla, jediné je největší, sudý součet?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    29.10.2006 21:13 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    No a co třeba to, že součet dává minimálně dvě možné kombinace součinitelů? Protože pokud by dával jen jednu, počet lamp by stačil, a nebylo by nutné upřesnění "nejstarší".
    29.10.2006 21:05 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    No, v tomto případě by to mohlo být třeba i 36, 1, 1. Těch kombinací je vcelku dost.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    29.10.2006 21:13 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    1, 1, 36 řešením být nemůže, protože neexituje jiný způsob jak třicetšestku faktorizovat tak, aby byl součet zase 36 :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    29.10.2006 21:15 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Ale tam se nemluví o tom, že má být součet 36, ale o tom, že se rovná počtu svítících lamp v ulici, což klidně může být 38 :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    29.10.2006 21:19 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Bože tak jsem se přepsal, chtěl jsem napstat 38. Pokud by řešení bylo 1, 1, 36, tak je součet věků 38 a to nelze dostat pro jinou faktorizaci třicetšestky.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    29.10.2006 21:23 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Nojo kruci máš pravdu, taková blbost a mě to nenapadne

    BTW: bude někdy vyhlášení ankety?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    29.10.2006 21:49 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Jako vyhlášení výsledků? Očekávej ho v patičce :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Vojta Drbohlav avatar 29.10.2006 21:26 Vojta Drbohlav | skóre: 26 | blog: Blog | Strahov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Pokud by řešení bylo 1, 1, 36, tak je součet věků 38
    V hádance není součet, ale součin.
    29.10.2006 21:08 _radek | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    A taky na to, že jedna (či více) lampa má třeba prasklou žárovku a proto pan profesor výslovně hovoří o svítících lampách :-)
    Vojta Drbohlav avatar 29.10.2006 21:10 Vojta Drbohlav | skóre: 26 | blog: Blog | Strahov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    No, u nás v ulici nejsou lampy určitě symetricky ;-).
    29.10.2006 21:10 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Tuhle hádanku znám jako "nejstarší šilhá".

    Jediné mně známé řešení je řešit to "hrubou silou" – rozkladu 36 na všechny možné součiny 3 celých čísel se asi nevyhnete :-) Pak už jde jen o to, proč ten počet lamp nestačí.
    houska avatar 29.10.2006 21:14 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    ...a pak jde taky o to jestli to tedy bude sude cislo a nebo liche, protoze na spouse mistech jsou lampy stridave, nebo jsou jen na jedne strane (a nebo nejsou vubec, zdravim Ludka do "Konitz")
    30.10.2006 08:15 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Já tu hádanku znám tak, že je místo počtu lamp "počet oken v támhletom baráku". Jak by se tam uplatnilo pravidlo o obvyklém umístění lamp nevím :-)
    29.10.2006 21:21 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Při večerní procházce dal učitel svému žákovi hádanku
    coze? co delal ucitel s zakem na prochazce a vecer? aha..chodi po hospodach
    vencour avatar 29.10.2006 21:24 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka

    Profesor a FAVka? I v sobotu večer jsou studenti rádi za projití :-D a třeba i v tý hospodě.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    kouby avatar 29.10.2006 21:26 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    No kdyz si to rozeberu tak zbydou pouze tri moznosti. Ale ktera je spravna, to netusim..

    Takze vychazel jsem z toho ze existuje jeden bratr jehoz vek je nasobkem nejakeho cisla a vysledek musi byt 36. Cili:

    1)
    18 * 2
    Dalsi dva bratri musi dohromady mit davat 18, takze:
    18 = 2 * 9
    18 = 3 * 6

    2)
    6 * 6
    To same jako v bode 1:
    6 = 2 * 3

    3)
    4 * 9
    To same jako v bode 1:
    4 = 2 * 2

    4)
    1 * 36
    1 = 1 * 1

    Takze kdyz to dame dohromady tak nam zbydou pouze tri varianty:

    1) 2 * 2 * 9
    2) 2 * 6 * 3
    3) 1 * 1 * 36

    Snad jsem to spatne nepochopil..
    That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
    29.10.2006 21:30 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    „Takze vychazel jsem z toho ze existuje jeden bratr jehoz vek je nasobkem nejakeho cisla a vysledek musi byt 36.“
    Věk každého bratra bude násobkem nějakého čísla, přinejmenším jedničky. A nevím, čeho přesně výsledek má být 36. Co takhle zkusit to vyjádřit srozumitelněji i pro nás netelepaty? ;-)
    kouby avatar 29.10.2006 21:42 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Aha, no ono jich tedy bude vice.. Jeste
    4) 1 * 4 * 9
    That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
    29.10.2006 21:44 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    No, mně vyšlo (nijak neřazeno):
    3	3	4
    1	6	6
    1	3	12
    1	1	36
    2	3	6
    1	2	18
    2	2	9
    1	4	9
    kouby avatar 29.10.2006 21:51 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    No jo, program je chytrejsi ;). Jsem to pocital narychlo. Kombinaci 1,6,6 lze vypustit, jelikoz jeden z tech bratru musi byt nejstarsi. Ale stejne se nemuzu zbavit dojmu, ze tam chybi alespon 2 vety ;-)
    That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
    freshmouse avatar 29.10.2006 21:37 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    29.10.2006 21:47 .li | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    ale pak to má dvě řešení : 2,2,9 a 1,6,6

    karel je nejstarší, fajn a co má bejt , to přece náš problém neřeší... :)
    David Watzke avatar 29.10.2006 21:50 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    1, 6, 6 asi ne, když je jeden nejstarší, ne?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    29.10.2006 21:54 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Ale tam není napsáno, že existuje právě jeden bratr s nejvyšším věkem :-)
    vencour avatar 29.10.2006 22:03 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka

    I ty srandičko, co bys čekal, když se napíše, že nejstarší se nějak jmenuje? Když se mluví o jednom o jiném ne?

    P.S. ano, občas mi logika jistých řešení uniká.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    29.10.2006 22:08 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Co bych očekával je naprosto irelevantní. :-) Mohli se narodit jen s určitým, "malým" časovým spožděním, třeba o pár hodin (dvojčata) pak můžeme rozšířit řešení na obor racionálních čísel > 0 a máme o zábavu posaráno. :-)
    vencour avatar 29.10.2006 22:15 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka

    Tak zrovna při takovym strohym zadání se z něčeho vycházet musí. Jak je ten film od Juráčka, kde se Landovskýmu smějou, že neumí sčítat jabka a hrušky, Lukavský tam snad hrál profesora? Případ pro začínajícího kata?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    30.10.2006 14:04 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    No a v neposledním řadě nikde není deklarováno, že se jedná o monogamní společnost, že. Nicméně tyto úvahy jsou zcela mimo mísu, protože řešení je jen jedno a odstup věků je dostatečný. A o tom, že se počítá věk v celých číslech hovoří úzus starý již několik tisíciletí, aneb kolika jar jsi se již dožil.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    29.10.2006 21:55 .li | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    těhotenství trvá myslím 9 měsíců, mohl se prostě karel narodit dřív ve stejném roce (?!)
    freshmouse avatar 29.10.2006 22:00 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Ano, doba březosti člověka opravdu trvá 9 měsíců. Obvykle má člověk 1 (výjimečně 2 a více) mládě v jednom vrhu za tři roky. Četnost vrhů ale záleží na počtu samců ve stádě.

    (...)

    Mláďata se rodí NENASYTNÁ A HROZNĚ ŘVOUCÍ!! :-D
    29.10.2006 22:04 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Dokonce ani dvojčata se nerodí v jednu chvíli, vždy je jedno o nějakou tu jednotku času dříve narozeno.
    29.10.2006 22:09 .li | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    viď, nebo se třeba jmenovali obě karel a pak se mohli porodit v libobolných intervalech i současně... :))
    Marek Bernát avatar 30.10.2006 08:52 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    A čo cisársky rez? Pri troche snahy ich mohli obe vybrať naraz. Ťažko ale povedať, že či sa jedná o narodenie, alebo vybratie. Človek by zrejme mal potom oslavovať vybrateniny :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    30.10.2006 13:42 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Ano, ale samička nezabřezne ihned po vrhu :-D Běžný interval je tak 12-15 měsíců.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    30.10.2006 16:25 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Znam pripad, kdy brachove maji stejny rok narozeni a presto nejsou dvojcata. No, tatinek byl tenkrat po narozeni prvniho cerstve z vojny :-D
    31.10.2006 08:43 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Ano, teoreticky je možné aby samička Homo Sapiens Sapiens zabřezla již po 11,5 měsíci od předchozího. Kratší interval by již byla biologická anomálie, ale vyloučit to nelze. Když se k tomu přidá možný předčasný vrh, tak to může být i kratší (cca 10,5-11).
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    houska avatar 31.10.2006 15:09 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    ...chudak samicka
    freshmouse avatar 29.10.2006 21:45 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Každopádně by to mělo jít vyřešit i s takovýmto zadání:

    Bratři byli staří 2, 2 a 9 let. Součet jejich věků je přesně roven počtu svítících lamp v této ulici.

    Jak se jmenuje nejstarší z bratrů?

    ;-)
    freshmouse avatar 29.10.2006 21:49 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Jo, a taky chci způsob, jakým jste k tomu došli -- výsledek nestačí. :-)
    29.10.2006 21:54 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Odpověď: Ano. :-D :-D
    freshmouse avatar 29.10.2006 21:56 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Správně! :-D

    Doplňující úloha: Jak se jmenuje jejich otec? :-D
    29.10.2006 22:05 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Odpověď: Vždy v úterý, a existuje pro to triviální matematický důkaz. :-D
    freshmouse avatar 29.10.2006 22:19 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    To jsem chtěl slyšet. :-D
    29.10.2006 22:25 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Ovšem prostor v patičce je moc malý, aby se do něj vešel. Takže si na něj počkáme zhruba tak tři století.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    29.10.2006 23:09 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    29.10.2006 22:09 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Imho 3 4 3.. soucin da dohromady 36, alespon jeden je nejstarsi a pocet lamp nezname.. a reseni je samozrejme vic.
    30.10.2006 13:58 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    ... a reseni je samozrejme vic.
    IMHO je řešení jen jedno, jen je třeba zapojit mozek.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    29.10.2006 22:21 CyberDragon
    Rozbalit Rozbalit vše Reseni je 2,2,9
    a) 1,1,36 -> 38
    b) 1,2,18 -> 21
    c) 1,3,12 -> 16
    d) 1,4,9 -> 14
    e) 1,6,6 -> 13
    f) 2,2,9 -> 13
    g) 2,3,6 -> 11
    h) 3,3,4 -> 10
    
    Student si lampy spocital, znal tedy sumu. Dalsi otazku musel pouzit jedine v pripade nerozhodnosti, tedy mezi e) a f). Nejstarsi syn => moznost f) tedy 2,2,9 :)
    30.10.2006 13:55 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reseni je 2,2,9
    Přímočařejší postup je hledat možnosti se staršími dvojčaty:

    36 > 1 (1,1,36) dvojčata jsou mladší

    9 > 2 (2,2,9) dvojčata jsou mladší

    4 > 3 (3,3,4) dvojčata jsou mladší

    4 nelze

    5 nelze

    6 > 1 (6,6,1) (větší věk starších dvojčat už být nemůže) součet 13 -> jaký jiný rozklad může mít ještě součet 13?

    36 má rozklad 2,2,3,3 a my máme kombinaci (2x3 + 2x3 + 1) a tu lze převést jedině na (2 + 2 + 3x3) tedy na (2+2+9) = 13
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    30.10.2006 00:58 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    42
    Quando omni flunkus moritati
    30.10.2006 10:16 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Řešení se mi nechce počítat, ale je to nějak takhle:

    * Znalost součtu věků nedává jednoznačné řešení

    * Nejstarší bratr nemá dvojče

    Druhý bod už rozhodne. Stačí jenom najít příslušná čísla a ověřit, že to odpovídá zadání. V podobných úlohách je zvykem, že autor úlohy ručí za jednoznačnost, takže není třeba se jí zabývat.
    30.10.2006 13:37 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Tahle hádanka je zvláště vypečená. Vtip je v informacích které onen žák v každém okamžiku zná a co nového se dozvěděl po doplňující otázce. Takže vzato odzadu, co se dozvěděl dodatečně? Že jeden z nich je nejstarší. To by pochopitelně nestačilo, protože takových kombinací, kde je jeden z nich nejstarší je několik. Jenže ten žák narozdíl od nás zná počet lamp v ulici a v tom je ten vtip. Učitel ví, že žák dospěl k několika výsledkům (konkrétně dvěma) a na to aby se mezi nimi rozhodl mu stačí pouze informace, že jeden z nich je nejstarší. No a odtud je řešení naprosto primitivní. Takže stačí najít takové rozklady čísla 36, pro které najdeme dva stejně staré chlapce, starší než ten třetí a součet jejich věků bude stejný jako rozklad, kde jeden chlapec je nejstarší. Jak jednoduché, když se ví jak na to.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    vencour avatar 30.10.2006 13:54 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka

    Pro mne je kouzlo v tom, že ti dva mladší jsou stejně staří.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    31.10.2006 12:21 Kamorek | skóre: 33 | blog: předvolební mazec | VB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    podle mě, byl ten kantor úplně namol.
    Taky si udělám nějakou studii.
    16.1.2008 21:48 Zuse X4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Úlet je v tom, že učitel neřekl studentovi, jestli to ví správně. A studentova chytrost a jeho stav před položením doplnující otázky není znám. To znamená, že správný výsledek nám nikdo nepotvrdí :lol: Opravte mě, jestli se mýlím
    18.12.2009 11:38 L2 + Os
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hadanka
    Předpokládáme řešení v oboru celých čísel. Podle počtu lamp se nemohl rozhodnout. existují aspon 2 možnosti jejichž součet věku je stejný.(13 = 6 6 1 nebo 2 2 9)protože jeden je nejstarší vycházi varinta 2 2 9

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.