abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:55 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 17:33 | Komunita

    MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:55 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 14:33 | IT novinky

    Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 14:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 13:33 | IT novinky

    Před 40 lety, 23. července 1985, společnost Commodore představila první počítač Amiga. Jednalo se o počítač "Amiga od Commodore", jenž byl později pojmenován Amiga 1000. Mělo se jednat o přímou konkurenci počítače Apple Macintosh uvedeného na trh v lednu 1984.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    24.7. 06:00 | IT novinky

    T‑Mobile USA ve spolupráci se Starlinkem spustil službu T-Satellite. Uživatelé služby mohou v odlehlých oblastech bez mobilního signálu aktuálně využívat satelitní síť s více než 650 satelity pro posílání a příjem zpráv, sdílení polohy, posílání zpráv na 911 a příjem upozornění, posílání obrázků a krátkých hlasových zpráv pomocí aplikace Zprávy Google. V plánu jsou také satelitní data.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.7. 21:55 | Komunita

    Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.7. 21:22 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.65 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešena je bezpečnostní chyba CVE-2025-54090.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (29%)
     (26%)
     (5%)
     (5%)
     (5%)
     (2%)
     (2%)
     (27%)
    Celkem 132 hlasů
     Komentářů: 16, poslední včera 15:31
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    3.12.2005 17:47 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    Ještě by se daly oprávněně napadnout uzavřené ovladače (třeba od Nvidie). Obvykle to sice moc nevadí, ale když se firma rozhodne nadále nepodporovat starší, nicméně stále funkční kousky, tak mají uživatelé před sebou zásadní problém.
    3.12.2005 18:20 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    Jo, s tím souhlasím, ale tohle je moc ožehavé téma na to, abych o něm psal... :-)
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    3.12.2005 20:08 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    Tady NVidii vcelku chápu - ze zdrojáků těch ovladačů by mohla konkurence odhadnout, jak ta karta funguje.

    A NV jako výrobce rozhodně nemůže stát o to, aby někdo vyráběl o dost levnější kartu, která umí téměř to samé jako nvidia
    Quando omni flunkus moritati
    3.12.2005 20:13 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    Nemyslím si, že by třeba konkurence toužila po ovladačích na TNT2, aby z nich mohla uhodnout architekturu čipu.
    4.12.2005 08:25 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    No vidíš, a já zase slyšel, že o architektuře té karty by se dozvěděli minimum a jediné, co jim brání, jsou licenční podmínky třetích stran (Macrovision apod.).
    4.12.2005 12:43 Jan Zapletal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    To je zajimave, ze firme Intel nedela nejmensi problemy zverejnovat svobodne ovladace pro sve graficke karty.
    3.12.2005 19:00 deleted | skóre: 3 | blog: pnojmatika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    Asi nejúchylnější dopis jaký jsem kdy četl.

    Navíc on Microsoft není zas tak strašný, jak ho popisujete. Zdarma poskytuje MS Word/PowerPoint/Excel Viewer 2003 a tuším, že jejich použití neomezuje na Windows.
    deleted
    3.12.2005 19:08 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    Nějaký prohlížeč ten problém neřeší. Dokumenty pro veřejnost by se měly šířit v takovém formátu, který je dostupný téměř všude a navíc otevřený. Tedy třeba v HTML a PDF. Není špatné doplnit i další podle situace. (DjVu, PostScript) Pro vnitřní použití se na texty hodí třeba RTF, na některé tabulky DBF. Ale žádné univerzální řešení se prozatím nijak zvlášť nerozšířilo (kromě oněch MS formátů).
    3.12.2005 23:55 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    RTF je bohužel v nových verzích Office zmršené oproti specifikaci (prý)... Ale pro vnitřní použití se hodí i ten doc - ten se hodí _jen_ pro vnitřní použití.

    A propos mršení specifikace - jestli je to pravda, tak jsou dost pochopitelné obavy, že ten microsoftí nový takzvaný otevřený formát taky bude na papíře vypadat jinak než ve skutečnosti.
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.12.2005 19:10 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    neomezuje na Windows
    Jak jinak, než omezení na Windows, nazvat EXE soubor?
    3.12.2005 19:15 deleted | skóre: 3 | blog: pnojmatika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    Tím jsem myslel licenčně. Pod wine nebo alespoň CrossOver Office by to chodit mohlo..
    deleted
    3.12.2005 19:19 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    Tam jede i celý MS Office, dokonce skoro tak, jako pod Windows, někomu možná i lépe. Rychleji než OpenOffice. Ale výše nastíněný problém to neřeší.
    3.12.2005 23:57 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    No, a to je díky tomu, že exe není tak úplně uzavřený formát ;-). Zdá se, že vývojáři Wine zhruba (dost) vědí, co win API má umět a jak vypadá taková win binárka... Což přímo o docu nevědí.

    A nemluvě o tom, že Wine jede jen na procesorech x86.
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    3.12.2005 23:50 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    Zdarma poskytuje pro mě nic neznamenená. Dokument nebude nikdy dokumentem, dokud si jej nebudu mít (teoretickou) šanci přečíst na jakémkoli hardware, i kdybych si měl celé čtení napsat od počátku do konce sám.
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    3.12.2005 20:21 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    Osobně bych tam připsal i něco o archivech. Dneska mě neuvěřitelně vytočil jeden člověk s .rar archivem plným mp3 a jpg :-D
    3.12.2005 20:26 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    Hm, taky pěkná blbost. Tar nepatří pod Windows k těm nejpoužívanějším programům.
    Luk avatar 3.12.2005 21:15 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    Protože TAR = Tape ARchiver. A nevím o tom, že by se pod Windows někdy moc používalo zálohování na pásky. To byla totiž vždycky doména serverů, a všichni víme, jaké systémy tam vždy dominovaly.

    Na Windows se hodně dlouho používá ZIP, a protože má mizernou účinnost, ujal se RAR. Proto se nelze divit, že když windowsák dostane třeba soubor *.tar.bz2, nebude vědět co s tím (přestože s tím na Windows jde samozřejmě bez problémů pracovat, a třeba program WinRAR to umí otevřít).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    David Watzke avatar 3.12.2005 21:21 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    Já měl s tar.bz2 na Windows problémy. Tedy jen s některými.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Luk avatar 3.12.2005 22:36 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    TAR i BZIP2 lze zkompilovat i na Windows (ať už přes MinGW nebo microsoftím kompilátorem apod.), a pak úplně normálně používat. Také lze stáhnout již hotové binárky.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.12.2005 21:22 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    Což mi připomnělo, že jsem kamošovi (Windowsák až za hrob) musel rozbalit tar.Z a on při tom nadával na Linuxácké vymoženosti. Jako by to byla chyba Linuxu, že on neměl software, kterým by tar.Z mohl rozbalit ;-).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    3.12.2005 21:29 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    No jo, já jsem zapomněl, že nějaký ZIP vůbec je. U toho jde komprese vypnout, takže se ty MP3 s jpegama daly zabalit takto.
    Yin avatar 3.12.2005 21:12 Yin | skóre: 39 | blog: Yinotopia | Slovesnko, Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly

    Skype (VoIP) - alternatívy, protiblog a protiargumenty

    M$ vraj otvára fomáty. Treba myslieť aj na mladých vývojárov... z čoho sa budú učiť, keď nebude Slobodný SW a otvoréné formáty?

    Nikdy nie je tak zle, aby to jeden poharik nemohol ešte zhorsiť.
    3.12.2005 23:33 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    Ono to s tým Skype nie je až také jednoduché. Na poli pc2pc sa dá rozmýšlať o tom, že skutočne existujú alternatívy. Neprejdú síce cez všetky firewally, ale je možné nad nimi reálne rozmýšlať. Vzhľadom na to, že peering medzi VoIP operátormi je plienkach, tak musíte presvedčiť druhú stranu, aby prešla k vám (alebo aspoň k niekomu ku komu sa dovoláte). Hodnota sietí slúžiacich na komunikáciu sa bežne vyjadruje odmocninou počtu ich členov. Hodnota alternatív sa pohybuje niekde okolo stovky, či dvoch. S peeringom to bude snáď (optimistický odhad) aj 500. Skype má čosi cez 1700 (rátané z počtu online ľudí). V tomto smere zatiaľ ostatní operátory zlyhávajú :(

    Bohužial pri SkypeIn/SkypeOut, čo je v podstate jediná možnosť ako tvoriť zisk má Skype ešte väčšiu výhodu. Počet podporovaných krajín je pri väčších operátorov podobný (a mne osobne je jedno, či sa dovolám do Zambezi), preto existujú len dva nástroj, ktoré pritiahnu klientov: kvalita hovorov a cena. Z alternatív, treba preto hneď výlučiť tých, ktorí neposkytujú volania do klasických sietí. To znamená, že nám tam zostane SIPphone (ktorý si napr. za hovory do ČR účtuje trojnásobok toho, čo Skype) a sipGate (ktorý má rozumné ceny, ale musíš si vybrať číslo z Nemecka, alebo GBR; čo by si nemal, pretože tam geograficky nie si). Propagovaný MadaPhone.sk nie je (minimálne zatiaľ) použiteľný. Keď pripočítame ako samozrejmosť platenie za kredit kartou, tak ... Jedinou rozumnou alternatívou by mohol byť SIPgate, ktorý sa zatiaľ zameriava len na Nemecko a Britániu.

    Ak A, tak sa patrí aj B.
    3.12.2005 21:18 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    ... dokud Microsoft neuvolní dokumentaci k tomu formátu. Což pravděpodobně neudělá, protože .doc je pěkná prasárna :-)
    Nevím jak je to teď, ale ve starších MS Office byl doc pouze dump struktur z paměti do souboru.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Yin avatar 3.12.2005 22:16 Yin | skóre: 39 | blog: Yinotopia | Slovesnko, Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    Kamarat v nom nasiel cast programu, ktory pisal do skoly a skoro cely e-mail.
    Nikdy nie je tak zle, aby to jeden poharik nemohol ešte zhorsiť.
    3.12.2005 23:51 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    No já jsem to slyšel taky, ale bylo to v diskusi zde na ábíčku, takže jsem to nepovažoval za dostatečně důvěryhodné a zároveň ne tak důležité, abych se to snažil zjistit.
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    4.12.2005 00:01 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    Každopádně v těch microsoftích dokumentech končí dosti důvěrné údaje, jako je třeba jméno zadané při registraci.
    4.12.2005 14:40 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    Souhlasím s článkem, co se týká uzavřených dokumentů typu doc, xls, apod.. Dokumenty by se měly ukládat ve formátu, který je zveřejněný a známý, už jen z toho důvodu, že bych se nerad dočkal toho, že bych prostě přišel o data (texty, tabulky, apod.) jen proto, že původní firma už formát nepodporuje. Dalším důvodem je, že člověk naprosto nemá kontrolu nad tím, co v těchto dokumentech je a o tom, jaké šmírovací údaje se najdou v třeba v doc dokumentech se vedou celé legendy. Existují dokonce programy, které v doc dokumentu vymažou některé šmírovací údaje.

    Bohužel pokud chcete vymýtit tenhle nešvar ohledně používání doc dokumentů, máte jedinou šanci:

    1) Zařídit, aby státní úřady a vláda používaly jen otevřené formáty.

    2) Tvrdě udat každého, kdo má doma, nebo ve firmě nelegálně Office. Došlo by tak k razantnímu snížení používání Office a tím i jeho formátů, kdyby byli lidé konfrontování s jeho skutečnou pořizovací cenou.

    Co se týká ICQ, tak nesouhlasím. S mnohými přáteli nemám jinou možnost, než akceptovat ICQ a sám autor píše, že ICQ protokol byl dobře odchycen a pokud vím, tak nebyl nikdo žalován. Tím se stal pro mě ICQ akceptovatelný.

    Co se týká Skype, tak sice souhlasím, ale protest proti Skype je jenom jalový protest, protože neexistuje nic srovnatelného.
    4.12.2005 15:24 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    Ad icq: to, že je protokol teď známý neznamená, že tomu tak bude i do budoucna. Sám používám jabber a icq-transport mám pro "zpětnou kompatibilitu".
    4.12.2005 15:41 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    To se dá říct úplně o všem, třeba:

    To, že je formát dokumentů OpenOffice známý, neznamená, že tomu tak bude i do budoucna. A dokažte mi, že to nemůže být pravda. Vzhledem k tomu, že budoucnost dost dobře nelze stoprocentně předvídat, stát se může všechno.
    4.12.2005 17:02 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád uzavřené protokoly
    To mas ponekud zkreslene predstavy. Jakmile jednou existuje specifikace formatu "Open Document" a ta je verejne znama a kazdej ji muze mit stazenou na disku, tak se tisic volu muze stavet na hlavu, ale ten popis specifikace uz z disku tech lidi nesmazou.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.