abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:44 | IT novinky

    Finálový zápas mistrovství světa v ledním hokeji přinesl nový rekord NIX.CZ (𝕏): "Dosavadní absolutní maximum našeho propojovacího uzlu bylo překonáno v čase 21:10, kdy jsme při přenosu dat dosáhli 3,14 Tbps. Je třeba také doplnit, že po deváté hodině večerní byly na maximu i ostatní datové přenosy nesouvisející s hokejovým šampionátem".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:11 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.

    Petr Krčmář | Komentářů: 0
    25.5. 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    24.5. 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.5. 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (88%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 859 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Kvalita pitne vody & jeji mereni

    4.8.2008 03:41 | Přečteno: 1613× | Zivot a tak

    Jako vazenemu obyvateli mesta Bethlehem mi prisel dopis s vysledky celorocniho mereni kvality pitne vody. Dosud jsem si myslel, ze to, ze vlada (jakakoli a kdekoliv) vi o tom, ze existujete, je problem, pritez a zdroj problemu. Zda se, ze krome danoveho priznani mi Behtlehem poprve poslal i neco uzitecneho

    Pokusil jsem se to opsat a rad bych se Vas zeptal, jak je na tom pitna voda u nas a obecne v Evrope. A to jak z hlediska aktualnich hodnot ale i limitu. Jsou limity prisnejsi v Pennsylvanii nebo v Cesku? Jak kvalitni vodu mate Vy? A co novorozenci? Muzou to pit? Tom sice zatim preferuje mliko, ale nebudeme ho kojit do pubery, ze...

    Sledovana Latka MCL MCLG Detekovana uroven Prekroceni limitu Nejcastejsi zroj
    Fluridy 4 ppm 4 ppm 1.0 ppm NE aditiva pridavana kvuli zubum
    Celkove trihalometany 80 ppb 0 ppb 31.9 ppb NE vedlejsi produkt chlorovani
    5 Halooctovych kyselin (HAA5) 60 ppb NA 32.2 ppb NE dtto
    Coliform (bakterie) men nez 5% vzroku pozxitivnich 0 0.00% vzorku NE prirodni kontaminant, zemedelstvi
    Olovo 15 ppb 0 ppb 1.0 (v 1 z 50 vzroku) NE koroze vodovodniho radu
    Med 1.3 ppm 1.3 ppm 0.093 ppm NE koroze vodovodniho radu
    Turbidita (kalnost) provozni kriteria - 0.070 NTU
    (100 % splnuje provozni kriteria)
    NE puda, horniny
    Beta zarice 4 mrem/rok 0 mrem/rok 0.37 mrem/rok NE rozpad prirozenych a umelych izotopu
    Celkove Radium 5 pCi/l 0 pCi/l 1.6 pCi/l NE prirozene pozadi a eroze
    zbytek desinfekce 4 ppm 4 ppm 0.90 ppm NE desinfekce pitne vody

    MCL = Maximum contaminant level = nejvyssi mozna uroven, povolena v pitne vode
    MCLG = Maximum contaminant level goal = uroven, pod kterou neni znamy zadny negativni efekt na lidske zdravi        

    Hodnocení: 83 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    4.8.2008 04:09 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Kdo hledá, najde. Resp. nemusí hledat, stačí si zadat <http://veolia.cz/> a dále sledovat odkazy. Člověk do minuty až dvou potká:

    http://www.pvk.cz/res/data/000074.pdf

    http://www.pvk.cz/aktualni-kvalita-vody.html

    http://www.pvk.cz/kvalita-pitne-vody-v-roce-2007.html

    JiK avatar 4.8.2008 05:16 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    zda se ze to vsechno meri jinak nez tady, smradi. Turbidita je v ZFn coz jsem nikdy neslysel, NTU ma beznou definici. Asi to prepocitat pujde, ale nechce se mi, zatim...
    4.8.2008 04:48 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    V Brne mame pry radioaktivni vodu (a vyjimku ze zakona, protoze neni jiny zdroj), ale netusim kolik je na tom pravdy.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Luk avatar 4.8.2008 07:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Radioaktivní voda je všude. Vždy je jen otázka, do jaké míry (jakou má aktivitu).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Jan Drábek avatar 4.8.2008 11:28 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    http://www.bvk.cz/page.jsp?lang=cz&firstLevel=9&secondLevel=11
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    Jan Drábek avatar 4.8.2008 11:34 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    To bude blbost, rok zpátky jsem četl o brněnské vědě - nebýt vysokého obsahu dusičnanů, tak by brněnská voda byla označena jako vhodná pro kojence :-D
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    Fluttershy, yay! avatar 4.8.2008 14:15 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Záleží na tom, kterou myslíš: v krasu je voda velmi dobrá, ale to, co má třeba, tuším, Bystrc, je svinstvo.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jan Drábek avatar 10.8.2008 19:23 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    V Bystrci je nechlórovaná voda, narozdíl třeba od lesné :D
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    4.8.2008 07:22 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    a co se s tím dá dělat ?
    ZeX/OS - http://zexos.org
    freshmouse avatar 4.8.2008 08:15 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Já prvně myslel, že máš v trubkách med. A až pak mi došlo, že nemůžeš psát s diakritikou... :-)
    Luk avatar 4.8.2008 09:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Bylo lepší to nechat anglicky ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.8.2008 21:26 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Jakto, že nemůže?
    Dalibor Smolík avatar 5.8.2008 13:23 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Pokud má svůj vlastní počítač, tak je to bez problémů. Na cizím stroji (nebo v kavárně) je to již horší .
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    4.8.2008 08:16 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Co jsem tady v Praze, tak se mi spíš zdá, že kvalita vody nezáleží na kilometrech vodovodní infrastruktury, ale na těch pár posledních metrech trubek v třeba stovky let starém baráku... A u nás na vesnici zase kvalita vody záleží i dost na počasí :-), takže měření kvality vody jinde a jinak než doma z kohoutku IMHO o ničem moc nevypovídá.
    Luk avatar 4.8.2008 09:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    na těch pár posledních metrech trubek v třeba stovky let starém baráku
    Hlavně, pokud jsou ty trubky z olova, je to zábavné :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    carnero avatar 4.8.2008 10:45 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Taky jsme měli. Překvapivě olověné trubky na kvalitu vody neměly vliv - resp. nezpůsobily překročení ničeho.
    4.8.2008 11:16 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    to ale neříká nic o kvalitě vody, ale o kvalitě nastavení limitů. bleah :/
    Luk avatar 4.8.2008 12:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Ty limity se nastavují podle prokazatelných účinků na lidský organismus (většinou jsou o jeden řád níž, než je úroveň, která je nejvyšší bez prokazatelných účinků). Kdybychom se měli důsledně řídit "principem předběžné opatrnosti", tak v podstatě nemůžeme nic jíst ani pít, nemůžeme ani dýchat.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 4.8.2008 12:33 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    My jsme je měli ještě před 8 lety (domovní přípojka). Ale vzhledem k tlusté vrstvě (vodní kámen, sloučeniny železa atd.), která se uvnitř postupem času vyrobila, už to olovo těžko mohlo mít nějaký vliv.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    msk avatar 4.8.2008 11:16 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Suhlasim. Sledujem to u nas na baraku, kusok za Prahou. Jedna sa o nizku novostavbu, mam prizemny byt. Po prichode z prace sa staci osprchovat, nez sa dotiahne cerstva voda z ulice. Potom je voda uplne super, skoro ako cerstva z lesneho pramena ( dokazem porovnat, pochadzam z hor ). A to su pritom plastove trubky. Neporovnatelne s tym humusom, co som pil, kym som byval na sidlisku. Uplne eno-nuno je to, ked clovek pusti pracku, alebo poleje zahradu.
    4.8.2008 15:52 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Zalejváte pitnou vodou?
    make menuconfig, not war!
    msk avatar 4.8.2008 15:57 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Ano, inu totiz nemam. Ale len velmi zriedka a kratko, aby neumrel travnik, ked dlho neprsi. Na obranu uvadzam, ze sa mi to nepaci a dodnes som nepochopil, preco sa nedistribuuju 2 druhy vody - pitna a uzitkova, pricom uzitkova by sa napr. pouzivala prave na polievanie zahrady, ale aj napriklad na take splachovanie zachodu. Mimochodom, prejdite si satelity okolo Prahy, ci najdete rodinny dom co zalieva zahradu ( naplna bazen, atdatd ) inou, ako pitnou vodou z vodovodu.
    Luk avatar 4.8.2008 16:18 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Ano, inu totiz nemam.
    Dešťovou? Dá se chytat do sudu a použít na zalévání. Dříve se to tak dělalo. Dnes se dešťovka pouští do kanalizace (nebo se nechává vsakovat u domu) a pak se zalévá pitnou vodou v ceně 40-50 Kč/m3.
    Mimochodom, prejdite si satelity okolo Prahy, ci najdete rodinny dom co zalieva zahradu ( naplna bazen, atdatd ) inou, ako pitnou vodou z vodovodu.
    Zrovna u bazénu je to naprosto v pořádku. Stejně se ta voda musí filtrovat a přidávat do ní chemikálie, tak je to vcelku jedno (spíš je pitná voda vhodnější, spotřebuje se mnohem méně chemikálií a nesviní se zdaleka tolik filtr).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    msk avatar 4.8.2008 16:25 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Ano, inu totiz nemam.
    Dešťovou? Dá se chytat do sudu a použít na zalévání. Dříve se to tak dělalo. Dnes se dešťovka pouští do kanalizace (nebo se nechává vsakovat u domu) a pak se zalévá pitnou vodou v ceně 40-50 Kč/m3.
    To mam ako odrezat zvody na panelaku a potom budem chodit s krhlickou ako karkulka? 40 korun za mesiac ma nezabije, viac ako meter na tu zahradu nevylejem ani v najvacsom teple. Mat na blizku iny zdroj vody, tak si ju dotiahnem. Doma na chate mame 600m podzemnu hadicu a vodu berieme z nedalekeho potoka - ta je samospadom privedena do zahrady a systemom hadic a ventilov rozvedena do okolia ( a aj do wc ;-) ). Ale u nas na sidlisku potok nemame. Ani samospad.
    otasomil avatar 4.8.2008 17:20 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Kvalita vody
    A jak mate kdo velkou zahradu ?
    Ja ted zalivam pomoci cerpadla vodou co mi malinkym proudem natekla z kohoutku behem cca 24 hodin do dvou kubikovych nadrzi a jeste tak hodinku a mam obe prazdne.
    Voda je samozrejme z moji studny a protoze ji tam zas tak moc neni tak musim odebirat pomalu ale zato jiste.
    Zahrada cca 550 m2.
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    msk avatar 4.8.2008 20:20 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita vody
    tak 5x7 :) ?
    5.8.2008 13:17 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita vody
    On se ptal na zahradu, ne na truhlik za okny :-)
    msk avatar 5.8.2008 13:29 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita vody
    :)
    Luk avatar 4.8.2008 20:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    To mam ako odrezat zvody na panelaku
    U paneláku obvykle nebývá zahrada ;-)

    Měl jsem samozřejmě na mysli rodinné domy a chalupy. Tam lze vodu snadno "přesměrovat" do sudu a zalévat s ní. Kdo má zahradu větší, nemusí to být tak úplně zanedbatelné. Pokud se zalévá plocha např. 500 m2 (což není zase tak moc), při roční zálivce jen 50 litrů/m2 (což je celkem málo - takové množství běžně naprší za 2-3 deště) to vychází 500 * 0,05 = 25 m3. Při ceně 40 Kč/m3 je to tisícovka.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    msk avatar 5.8.2008 09:01 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Ale zahradka ano.
    Luk avatar 5.8.2008 09:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    To taky není klasický panelák, přestože to klidně může být z betonových panelů.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    5.8.2008 11:07 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Konstrukce budovy cihlová
    [1]
    msk avatar 5.8.2008 11:25 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    ..smarjaaaa .... dalsi priklad. Proste to neni rodinny dom a ma to predzahradku. Chapendo?
    5.8.2008 11:51 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Jo tak, já myslel, že je to konkrétní příklad :-)
    Luk avatar 5.8.2008 12:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Ano, moji prarodiče také bydlí v činžáku (čtyřpatrovém z 20. let), který má předzahrádku (spíš zazahrádku ;-)). Ale snad bylo dostatečně jasné, co jsem původně myslel. Šlo mi samozřejmě o ty případy, kdy je použití dešťové vody technicky bezproblémové.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.8.2008 16:36 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Tak to jo. Dokud jsem bydlel v domě se zahradou, tak jsme měli studnu (s užitkovou vodou zasviněnou dusičnany), a teď v paneláku nemáme zahradu.
    make menuconfig, not war!
    msk avatar 4.8.2008 16:48 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    No, ja byvam v "panelaku" so zahradou, ale nemam studnu :)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.