abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.4. 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.4. 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    23.4. 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 725 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    .

    6.6.2006 19:47 | fake | poslední úprava: 31.12.2010 17:36

    .        

    Hodnocení: 53 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.6.2006 19:55 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Neutronů má osm, ale s těma elektronama máš pravdu :-)
    6.6.2006 20:01 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Pravda, na to už jsem taky přišel. (A=Z+N -- 16 = 8 + 8)
    Filip Dominec avatar 6.6.2006 19:56 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Potvrzuji, že já osobně neobsahuji ani jeden kyslíkový atom, v jehož jádře by byl nějaký elektron.

    Je možné, že se tím rozumí "n = p + e" (viz vznik neutronové hvězdy), ale pochybuju. Spíš to dělal nějaký nekvalifikovaný člověk, jako je tomu už u testů zvykem.
    6.6.2006 19:59 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    To už by se rovnou mohli zeptat, kolik tam je neutrin... :-D
    6.6.2006 20:46 otakar | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Zatracene malo, protoze v jadre nepusobi zadna sila, ktera by je tam udrzela :D.
    Kam se hrabe Weierstrass, to se vůbec nedá srovnávat!
    6.6.2006 20:56 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Mno jo, a kde se tam berou ty elektrony a antineutrina, že jo... :-D (Aneb na jednu a tutéž otázku lze nahlížet i netadičními způsoby... ;-))
    6.6.2006 21:25 otakar | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Jo takhle,
    pak by jsme se ale mohli ptat i kolik je v jadre lokomotiv :D.
    Pokud do nej nacpeme dostatek energie, tak tam muze vzniknout spousta paru castice + anticastice, anticastice si schovame pro Enterprise a z castic postavime lokomotivu :o)
    Kam se hrabe Weierstrass, to se vůbec nedá srovnávat!
    Heron avatar 6.6.2006 20:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    n->p+e+v (neutron se přemění na proton, elektron a elektronové neutrino). Klasický beta mínus rozpad.

    To ale není případ toho testu, který dělal snad nějaký brigádník :-D
    6.6.2006 20:31 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Já bych si na brigádníky dal bacha...sice nebudou tak dobří fyzikové, jako popeláři, ale člověk nikdy neví... :-D
    6.6.2006 20:46 otakar | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    antineutrino
    Kam se hrabe Weierstrass, to se vůbec nedá srovnávat!
    Heron avatar 6.6.2006 20:50 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Jo vlastně, díky.
    Heron avatar 6.6.2006 19:56 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    V jádře je samozřejmně 0 elektronů.

    V obalu jich je 8, pokud je atom neutrální, víc pokud je to záporný iont a méně, pokud kladný iont.
    6.6.2006 20:53 otakar | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Hmm, a jak jsou stare ty testy? Kdysi pred objeven neutronu, kdy byly z castic znamy pouze protony a elektrony, se uvazovalo o tom, ze v kazdem jadru je A protonu a N elektronu. Sedely tak hmoty i naboje. :)
    Kam se hrabe Weierstrass, to se vůbec nedá srovnávat!
    JiK avatar 6.6.2006 20:59 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    No snad ani tehdy nebyly elektrony "v jadru". To prokazal uz Rutherforduv pokus.
    6.6.2006 21:21 otakar | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Rutherforduv pokus pouze urcil prostorove rozlozeni naboje v atomu. Tedy ze je tam male kladne jadro a okolo nej "plyn" elektronu.
    Potom doslo k objevu protonu a zmereni jeho hmoty a naboje. Ovsem jadra nesla "slozit" poze z protonu tak, aby sedela jak jejich hmotnost tak naboj. Proto se do pozorovane hmotnosti "doplnily" dvojice elektronu a protonu, ktere nemeni naboj jadra.
    (napr. jadro kysliku - 16 protonu + 8 elektronu => naboj 16-8=+8e a hmotnost = 16m_p)
    Kam se hrabe Weierstrass, to se vůbec nedá srovnávat!
    Heron avatar 6.6.2006 21:24 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Modelů atomů bylo na začátku hodně. Až pak přišel Bohr se svým modelem atomu vodíku, který ovšem pro více nukleonové atomy moc nefunguje. Tam už se to počítá kvantovou fyzikou a všechno je přes pravděpodobnosti a vlnové funkce.
    6.6.2006 21:33 otakar | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Ano. Ovsem to, co popisuji ja, je stav pred kvantovou teorii tedy nekde pocatek 20. stoleti a take to je model jadra. Bohruv model atomu vodiku se soustredi na konstrukci elektronoveho obalu a s mensimi upravami funguje i pro viceelektronove atomy.
    Kam se hrabe Weierstrass, to se vůbec nedá srovnávat!
    Heron avatar 6.6.2006 21:39 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů

    mensimi upravami funguje i pro viceelektronove atomy

    S menšími úpravami se dá i Newtonovská fyzika použít pro počítání s relativistickými rychlostmi :-D

    6.6.2006 21:59 otakar | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Tak ty mensi upravy bych chtel opravdu videt. To by bylo mozna i na vylet do Stockholmu. :D
    Kam se hrabe Weierstrass, to se vůbec nedá srovnávat!
    Heron avatar 6.6.2006 22:04 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Třeba po menší úpravě Lorentzovou transformací a pomocí Riemanovské matematiky :-D. Sice už to za nás udělal Einstein, ale tím si nenecháme zkazit večer :-D
    6.6.2006 22:16 otakar | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Hmm, ale myslim, ze to co jsi popsal moc jednoduche neni. To radeji pujdu, vezmu si nejakou kombinaci vodikovych funkci a poruchovym poctem si ji prizpusobim viceelektronovemu atomu, podle vzoru panu Hartee a Focka (btw u nas se teto aproximaci familierne rika hard tree fuck:).
    To mi prijde ponekud jednodussi. :):):)
    Kam se hrabe Weierstrass, to se vůbec nedá srovnávat!
    Heron avatar 6.6.2006 22:21 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Já na tohle hrozně rád používám numeriku. Sice to není přesný za to o hodně pěknější v grafu :-D
    6.6.2006 22:24 otakar | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Taky moznost, ale to uz nejde o upravu Bornova modelu, kterou jsem do toho chtel propasovat. :D
    Kam se hrabe Weierstrass, to se vůbec nedá srovnávat!
    6.6.2006 22:25 otakar | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Taky jse si toho vsiml, Born -> Bohr
    Kam se hrabe Weierstrass, to se vůbec nedá srovnávat!
    6.6.2006 21:16 RTOS | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Podle klasicke teorie urcite 0. Podle kvantove se mi mari neco, ze existuje nenulova pravdepodobnost ze tam nejaky ten elektron bude, tusim ze to vychazi z Heisenbergovych relaci neurcitosti. Ale nejsem fyzik. Nicmene jsem si na 120% jist, ze s tim v tom testu nepocitali :-)
    In God We Trust, Inc.
    Heron avatar 6.6.2006 21:21 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů

    Heisenberga bych do toho netahal. Jádro má do velký kladný potenciál a je na velmi malém prostoru (5 řádů menší jak obal), takže elektron za normálních okolností nepřekoná tu potenciálovou bariéru. Pochopitelně v urychlovači by se nechal přesvědčit :-D. Ono tam spíš dojde k beta rozpadu, jak jsem popisoval výš. Ale ten elektron stejně to jádro okamžitě opustí.

    6.6.2006 21:38 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Nejsem fyzik, ale není na překonávání nějaké potenciálové bariéry založená nějaká polovodičová součástka? Je pravda, že ani tam se, pokud si dobře a mlhavě vzpomínám, se o elektronech v jádře nikdo nezmiňoval :-).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    xxx avatar 6.6.2006 21:39 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    dioda?
    Please rise for the Futurama theme song.
    6.6.2006 21:45 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    No u klasické diody se tomu musí pomoci napětím v propustném směru, jinak se přes nevodivou oblast kolem PN přechodu dostane jenom nepatrný zlomek procenta náboje (průraz nepočítám :-D). Já si teď ani za boha nevzpomenu, která součástka takového jevu využívala. Tyristor? Nějaký druh diody? Nemůžu si vzpomenout, ale je mi to strašně povědomé :-(
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    6.6.2006 21:59 RTOS | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Tunelova dioda
    In God We Trust, Inc.
    Heron avatar 6.6.2006 21:42 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Tunelová dioda?

    Potenciálových barier si můžeš vymyslet kolik chceš :-D Třeba existuje efekt, když se nějaká elemetární částice (teď mi to vypadlo) vykašle na potenciál a skočí si někam, kde by být neměla a kvantový fyzici pak mají bezesný noci. Tunelování je ale docela dobře popsaný jev (a teď nemluvím o českém hospodářství).
    6.6.2006 21:48 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Jo, ptát se musím odborníků, ano tunelová dioda :-D. Ale nenechte se odchýlit od tématu, kterým jsou elektrony v jádře částic. Já jsem jenom zareagoval na potenciálovou bariéru, protože mi to něco připomnělo a já nevěděl co.
    a kvantový fyzici pak mají bezesný noci
    Buď víš kde jsi, nebo kam jedeš, případně něco mezi tím. Kvantová fyzika je ve své zenové podstatě jednoduchá :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    7.6.2006 00:44 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Kdyby se ten majetek uložil do nekonečně hluboké potenciálové jámy... :-)
    6.6.2006 21:44 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Já bych řekl, že asi všechny, ale jsem toho názoru, že tam nechceme elektrony nacpat do jádra, spíš nám tam jde o opačný směr :-)
    Copak toho není dost?
    6.6.2006 21:55 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    No, já nemyslel ty, kterým se nefér pomůže nějakým tím dopingem v podobě nějakého toho napětí, to dá rozum, ne? :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    6.6.2006 22:07 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Jak se to vemze. Polovodiče jsou ovšem maturitní otázka!
    Copak toho není dost?
    7.6.2006 14:22 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    No, elektron má *záporný* náboj, takže nemá bariéru, ale to jádro jej přitahuje, ne?

    Jinak počet částic obecně, natož v daném objemu nekomutuje s Hamiltoniánem, takže se nezachovává a není pevný.

    Ale jako první přiblížení by mělo jít vzít objem jádra, hustotu stavů v tomto objemu a zintegrovat (při velikosti jádra asi jenom vynásobit :) )
    Heron avatar 7.6.2006 15:43 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Měsíc s země se taky přitahujou :-D

    Není totiž jen gravitační a elektromagnetická interakce ale i silná a slabá. Celé je to složitější.
    6.6.2006 21:23 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Dovol, abych se hlasitě zasmál. Ha, ha, ha.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    6.6.2006 22:01 RTOS | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Nedovolim
    In God We Trust, Inc.
    6.6.2006 21:32 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Vtipnější je zeptat se, kolik nukleonů je v obalu atomu kyslíku.
    Math, as Barbie says, is hard.
    6.6.2006 21:34 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    To je asi nějakej matfyzáckej vtip. A na co myslí matfyzák, když vidí červenej balónek, víš?
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    6.6.2006 21:41 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Na tohle (nejsem matfyzák :-D).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    6.6.2006 21:46 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Správně, protože matfyzák na nic jiného nemyslí.

    Tenhle je můj oblíbenej:
    Co mají společného víly, vodníci a sexuálně nefrustrovaní informatici? Všichni se vyskytují jenom v pohádkách.
    To zas bude mela, že se navážim do informatiků.

    BTW Víc je jich tady.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    6.6.2006 21:52 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Budiž ti pro tentokrát velkomyslně odpuštěno :-D

    Jinak já ten vtip znám v jiné variantě
    Jaký je rozdíl mezi vílou, vodníkem a sexuálně nefrustrovaným informatikem? Víly i vodníci existují alespoň v pohádkách.
    Což mi připomíná, pokud někdo znáte pohádku o sexuálně nefrustrovaném informatikovi sem s ní, jinak igorův vtip nedává smysl ;-).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    6.6.2006 21:55 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Když to napíše JiK, tak se proti tomu neohrazuju, protože on to dělá záměrně, ale že i ty?
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    6.6.2006 21:57 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Teď přesně nechápu, co jsem provedl. Na mě musíš s velkými písmeny a ještě většími obrázky.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    6.6.2006 21:59 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Mohl bych o tom napsat pohádku (obsahovala by samozřejmě také sexuálně nefrustrované informatiky), jmenovala by se O zatoulaném písmenku "n"
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    6.6.2006 22:02 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Aha, tak to mea culpa, to nebylo schválně! Já to písmenko skutečně přehlédl :-(

    Ale pohádku samozřejmě napiš :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    David Watzke avatar 6.6.2006 22:00 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Možná myslel to, že's ho nazval igorem :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    6.6.2006 23:24 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    osm :-)
    7.6.2006 16:48 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    Vážně? V jádře?
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    7.6.2006 19:27 nightfish | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počet elektronů
    ano, v řadě 2.4
    řada 2.6 je lepší, tam jich je totiž 8.5

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.