abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    9.1. 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.1. 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.1. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 13
    8.1. 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (7%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (10%)
     (50%)
    Celkem 354 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 23:18
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    cožeto?

    14.6.2007 19:42 | Umědoma

    Takže. Nejdříve bych vám chtěl poděkovat za úžasné reakce na můj předchozí zápis. To hlavně. Buďto se mýlí autor jedné z mojich Linuxových příruček, nebo vy, já to nebudu. Píše se totiž téměř doslova, že /opt je určen k istalaci VEŠKERÉHO nového softwaru, a měl by být umístěn na jiné partition, než například /, nebo /home. Pokud tomu tak není, rád bych se nechal poučit, když už to nikdo nedokázal vysvětlit ve zmiňovaných komentářích.

           

    Hodnocení: 22 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.6.2007 19:43 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    $ man hier
    
    /opt   This directory should contain add-on packages that contain static files.
    14.6.2007 19:44 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    Autor zmíněné knihy se mýlí. Všechny adresáře v adresářové struktuře OS GNU/Linux jsou určeny naprosto pro cokoli co nás napadne :)
    14.6.2007 19:47 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    no. Ja mam taky nekdy pocit ze adresarova struktura je jeden velkej bordel.... Co si mam myslet o tom, kdyz v kazde distribuci je program XYZ nekde jidne.... mozna by neskodilo misto vsech tech /opt a /usr/bin a podobnych jinych byl jeden velky "program files" podobny tomu z wokenic.... Taky mam pocit, ze se dneska instaluje vsude mozne :-D
    14.6.2007 19:51 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    jeden velky "program files"

    Na druhej strane - načo? Nepoužívam toľko distribúcií, aby som v tom nemal prehľad. Okrem toho, myslím, že keby sa vo všetkých distribúciách inštalovalo do rovnakého umiestnenia, ľahšie by sa vytvárali vírusy pre Linux, a to nemáme zapotřebí :)

    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.6.2007 19:52 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    Bléééééé, fůj!

    Ve stylu Program Files už je právě zmiňované /opt.
    14.6.2007 19:55 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    ne ja to nemyslel ala Windows... jen mi prijde ze ten avizovany SYSTEM v adresarich je spise nefalsovany Bordel.... Coz mi pripomina poucku, ze poradek je jen pro blbce. Inteligent zvlada bordel :-D
    14.6.2007 20:27 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    Program files možná bordel není, ale registry jo! Taky jsem měl takový názor, ale nakonec mi unix přijde čistší, člověk si zvykne, pochopí zákony džungle a pak se tam vyzná jako doma... (ano, mám doba bordel.. no a co?)
    Baník pyčo!
    kotyz avatar 18.6.2007 14:32 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    jako to je v jedny pisni od Krucipüsku: "system je kralovskej bordel..." ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    14.6.2007 19:54 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    GoboLinux
    14.6.2007 19:55 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    jo. ten ma i C:/ :-D
    freshmouse avatar 14.6.2007 20:58 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    Ehm, tohle ale uživatele nemá zajímat. Přece nikdo nespouští programy zadáním cesty: /usr/bin/program, ale obvykle přes symbolické odkazy v menu, na panelech... Mně je fakt jedno, jestli je program celý v /opt/, nebo po částech pod /usr/ atd. Tohle bych zcela nechal na vývojářích, ať používají to, co je nejvýhodnější. Hlavně ať to sjednotí. A mimochodem, UNIXová struktura bordel vůbec není, naopak. Oproti tomu považuji snahy za /opt-centrismus za neopodstatněné kopírování Windows, které nepřináší nic nového a už vůbec ne dobrého.

    Pozn.: slovem uživatel označuji opravdu uživatele, nikoli lidi, co si doma všechno kompilují, přepisují si spouštěcí skripty a vůbec dělají divnosti. ;-)
    14.6.2007 22:21 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    Ne. me vadi ze programy typu firefox pak clovek hleda po vsech certech... :-D (samozrejme to problem neni) ale prijde mi blby, kdyz je jednou v /opt a v dalsi verzi dane distribuce uz zase nekde jinde.... Kdyz pak clovek neco hleda v "mc" tak je to matouci...
    14.6.2007 22:26 Radek Trnka | skóre: 26 | blog: Jen_tak | kousek od ČB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    A ty hledáš kde jsou než je spouštíš? Já osobně ne pokud nemám problém. A když ho mám je otázkou dvou příkazů zjistit zda je nainstalovaný případně kde.
    Černé díry jsou tam, kde Bůh dělil nulou. -- Steven Wright one Liners
    14.6.2007 22:31 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    Ano, hledat binárky v mc je masochismus. Chytří pánové před mnoha a mnoha lety na něco takového vymysleli kouzelný příkaz which. Nesnaž se měnit desítky let fungující a prověřený systém dřív, než jej skutečně dobře poznáš ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    15.6.2007 07:06 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    rresil jsem nejaky problem s Firefoxem... tehdy jsem jej jeste pouzival, a zarazilo me ze je pokazde nekde jinde... takovy "jiny pes- jina ves" bych v Linuxu necekal...
    Václav 15.6.2007 05:29 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    HAL9000@darm>whereis firefox </home/darm

    firefox: /opt/mozilla/bin/firefox
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    14.6.2007 21:04 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    No neviem, podla mna je v tom naopak celkom poriadok. Kazdy adresar ma presne popisane, co don patri a co nie. /opt je urceny na instalacie propietarnych programov alebo programov s nezvycajnou adresarovou strukturou, ktore by sa tazko integrovali do systemu.
    frEon avatar 14.6.2007 21:57 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    nemyslim si ze to zrovna vadi. a me se to libi presne tak jak to je.
    navic ruzny distribuce == ruzny operacni systemy ktery bezej na stejnym jadre.
    program files je hnus a nic takovyho nechci!!
    Talking about music is like dancing to architecture.
    15.6.2007 15:18 Vinicius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    Obvykle jsou spustitelne soubory v /bin /usr/bin /sbin /usr/sbin a /usr/local/bin. Vzhledem k tomu, ze je to par adresaru, tak do vsech muze ukazovat promenna PATH a vsechny programy pustite vypsanim jmena (a tomu se rika komfort - a pak ani moc nevadi, ze programy jsou v ruznych distribucich ruzne rozmisteny).

    Koncept Program Files z Windows neco takoveho velice komplikuje. Bohuzel si jeste prisadi vyrobci nekterych programu a ani se nezeptaji, jestli to clovek chce instalovat jinam. O WISE installation wizzard, ktery do Program Files uklada docasne soubory ani nemluvim.

    Horsi je struktura adresare /etc, to je opravdovy bordel
    freshmouse avatar 14.6.2007 21:06 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    Píše se totiž téměř doslova, že /opt je určen k istalaci VEŠKERÉHO nového softwaru, a měl by být umístěn na jiné partition, než například /, nebo /home.

    Jsou čtyři možnosti:

    a) Kniha je původní tvorbou CPress -- tím by se vše vysvětlilo.

    b) Autor má ojedinělý (neříkám špatný) pohled na instalaci software.

    c) Špatně sis to přečetl nebo pochopil, přičemž autor myslel, že do /opt/ se má instalovat vše pro co nejsou balíčky.

    d) Něco jiného.
    Jardík avatar 14.6.2007 21:08 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    Co to kecáte za kraviny. Já si ze stránek GoBoLinuxu stáhnul patch pro ioctl a program gobohide, na disku vytvořil toto
    /Games
    /Mount
    /Programs
    /Server
      /HTTP
      /FTP
    /System
      /Boot
        /Grub
        vmlinuz26custom
        kernel26custom.img
      /Fonts (jen truetype fonty)
      /Icons
      /Links
        /Executables
      /Modules --> ../lib/modules
      /Settings
      /Temp
      /Themes
      /Variable
        /tmp --> ../Temp (*)
      /Wallpapers
    /Users
      /jardasmid
      /root
    
    /boot --> System/Boot (*)
    /bin (*)
    /etc --> System/Settings (*)
    /sbin (*)
    /usr (*)
    /media --> Mount (*)
    /root --> Users/root (*)
    /tmp --> System/Temp (*)
    /var --> System/Variable (*)
    /lib (*)
    

    Složky a linky označené hvězdičkou v initscriptech skrývám programem gobohide. Má to takovou funkci, že se v žádném programu dané adresáře nevyskytnou vypsány, přesto test na existenci adresářů je úspěšný a lze do nich vstoupit. Pro roota jsem upravil záznam v souboru passwd, aby směřoval na nový adresář. Na System/Links/Executable jsem nastavil PATH. Programy teď instaluji tak, že si stáhnu PKGBUILD (ano, tunil jsem takto ArchLinux), upravím cesty, ať se to nainstaluje do /Programs/NázevBalíku, link na spouštěcí soubor se uloží do System/Links/Executable, nastaví se ld.so.conf. Sice jsem nad tím strávil den, ale teď mám krásnou adresářovou strukturu.

    A tuto strukturu nerozhodí ani updaty, protože jsem si hezky upravil balíček filesystem (+přejmenoval a nastavil konflikt a že nahrazuje tento), aby tuto strukturu vytvářel.

    Taky jsem v rámci toho kompiloval Firefox. Kompiloval jsem s -march=athlon64 -mtune=athlon64 -mMMX -mSSE2 -O3 pipe a jako startuje okamžiťe bez sebemenší prodlevy! To na Ubuntu mi pár sekund startuje.

    Věřím v jednoho Boha.
    Václav 14.6.2007 21:20 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    No Flame, ale tohle bych nepřežíl :-)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    14.6.2007 23:28 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    A k čemu jsou vlastně takové hrátky s adresáři dobré? Jako root svůj systém znám a jako uživatele mě od toho odstiňuje gnome-vfs. ;-)
    freshmouse avatar 15.6.2007 11:06 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    Nechápu oddělený adresář pro hry (od programů), stejně jako prazvláštní \system\... Pardon, /system/. :-D
    15.6.2007 11:15 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    Oddeleny adresar pro hry je v Unixech/Linuxu odjakziva (/usr/games a /var/games a /usr/lib/games a /usr/share/games jsou popsane ve FHS) :-)
    freshmouse avatar 15.6.2007 11:17 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    Hmm, o tom ani nevím. Teď jsem si způsobil pěknou ostudu!
    masožravá palma avatar 14.6.2007 21:21 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    O to kam mi nainstalují programy balíčky se vesměs příliš nestarám. Většinou to je /usr, nebo /usr/local (tam jsou častěji balíčky a programu, které instaluji "méně oficiální" cestou – firefox). Svoje programy a programy, které kompiluji mám v /home/anezka/!a/2. V /opt mám minimum programů, jestli vůbec nějaké (teď jsem se koukla je tam jen něco k cedeze, která mi stejně pořádne nefunguje :-)).
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    vencour avatar 14.6.2007 21:50 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?

    $ ls /opt
    ati  blackdown-jdk-1.4.2.03  netscape  RealPlayer  simutrans  skype  sun-jdk-1.5.0.10  sun-jre-bin-1.5.0.10
    
    čili snad jen to, co voní novotou a zatím to nenašlo lepší místo? Takové bílé vrány?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Václav 14.6.2007 22:05 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    HAL9000@darm>ls /opt/ <home/darm

    eclipse enemy-territory glest gnome google-earth java kde kde3 mesa-xgl-cvs mozilla openoffice planeshift plan9 qt sauerbraten stepmania VariCAD wop xfce4
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.6.2007 22:07 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    # ls /opt | wc -l
    40
    :-)
    freshmouse avatar 14.6.2007 22:10 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    martin@svjet:~$ ls /opt/
    ex-thunderbird  swiftfox  thunderbird
    Tzn., že tam jsou jen nejnovější verze, které ještě nejsou v repozitářích (Thunderbird 2 beta, Thunderbird 2 finální), nebo programy, které v repozitářích prostě nejsou (Swiftfox). Jindy tam bývají i různé hry, které jsou ke stažení jako adresář s binárkou a datovými soubory atd.
    14.6.2007 22:34 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    Java 1.5 září novotou? Copa je to za distribuci? Moje 1.6, instalovaná z repozitářů, si odpočívá v /usr/lib/jvm ;-)

    Jinak u mě v /opt nic není, protože veškeré tyto programy dávám k sobě do ~/usr
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    vencour avatar 14.6.2007 23:13 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?

    Ještě jsem neaktualizoval vše. Gentoo 2006.1 postupně aktualizované a (?)

    $ cat /etc/gentoo-release
    Gentoo Base System release 1.12.9

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.6.2007 23:25 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    Mám obavy, že než se Java dostane v Gentoo mimo /opt, tak to Gentoo chcípne. Za celou dobu používání Gentoo mám teď naprosto nejhorší pocit, že to distro jde do háje. Takových chyb a potíží v Portage jsem už dlouho neviděl.

    V bugzille version bumpy s přiloženými hotovými ebuildy a nic se s nimi neděje, v Portage zůstávají stařičké verze. Dřív bylo celkem inovativní, ale teď :-(
    15.6.2007 09:43 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    Nekomu to bylo jasne hned a proto pouziva Arch :-)
    14.6.2007 22:34 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    [pasmen@nyx ~]$ ls /opt/
    NX                chimera-1.2304   jetty                       mysql-gui-tools-5.0  tomcat
    SAPClients        e17              jodconverter-2.1.1          netbeans-5.5         webmin
    VirtualBox-1.4.0  eclipse          jodconverter-tomcat-2.1.1   netprobe             xfce4
    X3DNA             enemy-territory  kde                         openoffice           zope-3
    acrobat           gnome            mozilla                     qt
    bardecoder-7.0.8  java             mysql-connector-java-5.0.4  quake3
    No vida :-)
    15.6.2007 08:21 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    No tak já taky:

    $ ls /opt/

    nwn nwn.167 nwn.168 winetools
    14.6.2007 22:38 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    Místo příruček bych doporučoval v případě nejasností prostudovat specifikaci FHS.
    15.6.2007 16:31 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    také jsem se podivil, proč někdo tak hloubá nad něčím, co lze exaktně zjistit ... nicméně, je tu ještě jedna otázka, a to zda systém, o kterém autor mluví, dodržuje FHS? ;-)
    15.6.2007 10:54 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    Je to smutné, ale poslední dobou se objevuje čím dál víc "odborné literatury", která obsahuje nejen hrubé typografické a gramatické chyby, ale už i faktické chyby nebo nepřesnosti hraničící s faktickou chybou. Toto je ten případ ;-).
    θηριον ειμι
    rostan007 avatar 17.6.2007 22:54 rostan007 | blog: Linux_lama_gags | Kadaň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    Ačkoli je mi 13, číst umím . Píše se ......: /opt do tohoto adresáře by měly být instalovány veškeré nové aplikace. Zpravidla se umisťuje na jinou diskovou oblast a připojuje se při zavádění systému tohle tam je, a jestli jsem to špatně pochopil. . .
    Co máš proti Linuxu? Bill Gates Vistu do chřtánu. Je mi 13, nedosuzovat za jednoduchý pohled na svět :-)
    18.6.2007 00:02 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    a jestli jsem to špatně pochopil
    Ano ;-). Právě proto, že se v té tvé knížce píše, že se tam instalují veškeré nové aplikace, je ta knížka nekvalitní a obsahuje alespoň jednu faktickou chyby. Tím "toto je ten případ" jsem myslel tu tvou knížku a ne blogpost :-).

    Spíš než v nějakém českém pseudoodborném braku, kterého se v IT urodí poměrně dost každý rok, doporučuju hledat informace někde jinde. Ohledně Linuxu především v LDP, manu, na specializovaných serverech (hlavně ne živě.cz; ale třeba abclinuxu.cz jo ;-)) a trochu odborněji třeba i v RFC.

    Ale takové ty populární příručky bych bral minimálně značně s rezervou. Mnohdy se tam autor vyjadřuje nepřesně nebo i špatně. Dnes už bohužel neplatí, že obsah každé vydané knihy je kvalitní. (Btw. v /opt mám jen JDK a OOo, protože obojí jsou poměrně dost rozsáhlé balíky a hlavně jsou multiplatformní a tudíž se svou vlastní adresářovou stukturou, což je důvod, proč jsou u mě v opt a ne ve standardních cestách. Nicméně to jen bokem, podstátné už bylo detailněji rozebráno jinými výše.)
    θηριον ειμι
    rostan007 avatar 19.6.2007 12:57 rostan007 | blog: Linux_lama_gags | Kadaň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    Je mi to jasný, tu knížku mám už dlouho, a zatím mi přijde docela kvalitní.. Jmenuje se LINUX, kapesní příručka administrátora, od GRADA. nebo tak nějak
    Co máš proti Linuxu? Bill Gates Vistu do chřtánu. Je mi 13, nedosuzovat za jednoduchý pohled na svět :-)
    19.6.2007 16:21 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    Jo, tu knížku znám. V jednom svém starém blogpostu jsem si tu stěžoval, že jen při letmém čtení jsem narazil na větu: Tento program za vás dokáže vybrat ty soubory, které by měli být zálohovány. (Pro neznalce češtiny: ty soubory by mělY) :-). A taky na str. 81 nevěř tomu, že nelze s tarem rozbalit balíky, které jsou zkomprimované bzip2 (resp. že tar umí spolupracovat jen s gzipem). Jde to s GNU tarem, který má parametr -j. :-D
    θηριον ειμι
    rostan007 avatar 19.6.2007 20:17 rostan007 | blog: Linux_lama_gags | Kadaň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cožeto?
    Aspoň někdo tady pochopí, že 13-ti letej Linuxář /= debil, jak si myslí 120% mých spolužáků :-) Ta knížka zas až tak blbá nejni, ale chtělo by to vychytat pár pořádnejch masařek
    Co máš proti Linuxu? Bill Gates Vistu do chřtánu. Je mi 13, nedosuzovat za jednoduchý pohled na svět :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.