Správní rada americké mediální skupiny Warner Bros. Discovery (WBD) podle očekávání odmítla nepřátelskou nabídku na převzetí od firmy Paramount Skydance za 108,4 miliardy dolarů (2,25 bilionu Kč). Paramount podle ní neposkytl dostatečné finanční záruky. Akcionářům proto doporučuje nabídku od Netflixu.
Na WhatsAppu se šíří nový podvod, který ovšem vůbec nevypadá jako hackerský útok. Žádná krádež hesla. Žádné narušení zabezpečení. Žádné zjevné varovné signály. Místo toho jsou lidé trikem donuceni, aby útočníkům sami poskytli přístup, a to pouhým provedením toho, co vypadá jako běžný ověřovací krok. Bezpečnostní experti Avastu tento nový typ útoku nazývají ghostpairing, protože útočníci si při něm tiše vytvářejí „zařízení duchů“, které žije uvnitř vašeho účtu.
Český LibreOffice tým vydává aktualizaci překladu příručky LibreOffice Draw 25.8. Tato kniha se zabývá hlavními funkcemi programu Draw, vektorové grafické komponenty systému LibreOffice. Pomocí Draw lze vytvářet širokou škálu grafických obrázků. Příručka je ke stažení na stránce dokumentace a tým hledá dobrovolníky pro další překlady.
Anthony Enzor-DeMeo je novým CEO Mozilla Corporation. Mozillu převzal po dočasné CEO Lauře Chambers. Vybudovat chce nejdůvěryhodnější softwarovou společnost na světě. Firefox by se měl vyvinout v moderní AI prohlížeč.
Byla vydána nová verze 9.20 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček RustDesk Server pro vzdálený přístup.
Jonathan Thomas oznámil vydání nové verze 3.4.0 video editoru OpenShot (Wikipedie). Představení novinek také na YouTube. Zdrojové kódy OpenShotu jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení je i balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit.
Byla vydána nová verze 1.6 otevřeného, licenčními poplatky nezatíženého, univerzálního ztrátového formátu komprese zvuku Opus (Wikipedie) a jeho referenční implementace libopus. Podrobnosti na demo stránce.
Vojtěch Polášek představil Vojtux, tj. linuxovou distribuci pro zrakově postižené uživatele. Vychází ze spinu Fedory 43 s desktopovým prostředím MATE. Konečným cílem je, aby žádný Vojtux nebyl potřeba a požadovaná vylepšení se dostala do upstreamu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) druhá RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).
), ale také přijíždí přesně (naposled 5 sec zpoždění
). jen ten stav trati se mi nezdá odpovídající faktu, že jde o jediný systém dopravy do těch míst a také ceně jízdného a státním dotacím
Jak v kterém vlaku. U těch, kterými jsem jezdíval pravidelně v neděli večer...To je v podstatě jádro pudla. Vlaky v neděli večer, v pondělí ráno a v pátek bývají neskutečně narvané, protože lidi táhnou do Prahy/z Prahy (popř. Brna aj. podle oblasti, ve které se nacházíte) Normálně by člověk řekl, že si toho vedení Českých drah všimne a rozhodne, že tam, kde jsou spoje narvané, se přidají vagóny (což by je v létě nestálo téměř nic). Problém je v tom, že a) moc práce b) ČD nemají vagóny, koupily Pendolina a na nic už nezbylo
to samy v zime, kdy zeleznicari nesmyslne vytapi vagony na 30stNevím, jak přetopené bývají třeba motoráky, ale v ostatních vagónech je většinou páka, kterou lze topení nastavit, a okno, kterým lze teplotu ve vagónu snížit. Bohužel dost lidí raději sedí, je jim horko, ale ta páka je pro ně asi posvátná.
fajn a co když zruší to mou lokálku, jak pak myslíš že budu jezdit k našim. na létajícím koberci?a) koupíš si auto
a) koupíš si autokvůli občasné jízdě kamsi je to hloupost
b) koupíš si kolojo, to je pro hypotetický scénář zrušení trati nejreálnější možnost
c) budeš chodit pěšky24km
d) budeš stopovatne (nemám vhodný ručník)
e) najdeš si jiný způsob dopravyten koberec jsem zavrhl, nic lepšího mne nenapadá (podotýkám, že autobus tam nepřipadá v úvahu)
c) budeš chodit pěšky 24kmJá šel z Jistebníka do Ostravy pěšky. Podle tachometru 20km tak nevím kde je ten strašný problém.
Jestli to nebude Viamont a tratě v Karlovarském krajiNevím, je to už dost dlouho, co jsem o tom slyšel. O kterou trať šlo, si nepamatuju, mám pocit, že to bylo něco v Krkonoších možná?
Dost ale pochybuji, že na tom bůhvíjak vydělává.Podstatné je, že vůbec vydělává na trati, kterou ČD označily jako prodělečnou a neperspektivní.
Ono je to trošku jinak...
Ve skutečnosti jsou lokálky výdělečné. Největší náklady jsou na hlavní tratě. Lokálky dohromady nemají žádné náklady, jen se jezdí a někdy i vydělává. Jenže náklady se rozpočítávají na kilometry a zpětně vypočítávají podle délky tratě.
Proto když to bude provozovat někdo jinej než ČD, tak mu ekonomika vyjde možná líp.
Lokálky dohromady nemají žádné náklady, jen se jezdí a někdy i vydělává.Motoráky něco stojí, nafta něco stojí, strojvůdce je potřeba zaplatit. To mi nepřijde jako žádné náklady.
Musíte zaplatit údržbu kolejí, návěstidel, přejezdů a dalšího.U nás došlo k rozdělení státního podniku ČD na Správu železniční dopravní cesty a ČD a.s., takže používání dopravní cesty se platí SŽDC*. Pochopitelně to není ještě ideální, protože je SŽDC jsou prakticky ještě Dráhy, ale ten směr je pozitivní. * nelze jedovatě nepoznamenat, že k tomuto došlo za vlády ČSSD, která je obecně symbolem zla, kdežto za pravicového tatíčka Klause dostal Telecom od vlády monopol *včetně drátů*. Škoda, že poslední míle, jakožto veřejná služba nezůstala v rukou státu, protože důsledky tohoto stavu vidíme dodnes.
* nelze jedovatě nepoznamenat, že k tomuto došlo za vlády ČSSD, která je obecně symbolem zla, kdežto za pravicového tatíčka Klause dostal Telecom od vlády monopol *včetně drátů*. Škoda, že poslední míle, jakožto veřejná služba nezůstala v rukou státu, protože důsledky tohoto stavu vidíme dodnes.** Nelze jedovatě nepoznamenat, že ta vláda ČSSD mohla Telecom prodat nevčetně drátů, ale neudělala to.
Předpokládám, že pokud jste zaplatil motorák, naftu a strojvedoucího, už jste nějaké cestující převezl :)Kdybych na jedné takové lokálce (kde byla osobní přeprava nedávno zastavena) nejel už kolikrát sám, možná bych to napsal jinak. Ale takto na té formulaci trvám
Dobu komunistickou jsem sice uz zive nezazil, ale spis mi prijde ze se tehdy koleje udrzovaly tak nejak vsude."Tak nějak" bohužel znamenalo skoro vůbec.
Stačí se podívat na řazení vlaků a koupit si jízdenku do klimatizovaného vagónu. To je celé. Například nové vagóny Siemens, které teď České dráhy nakupují, mohu vřele doporučit.
Pokud ale jedou autem alespoň dva, vychází to určitě levněji než vlak. (Já mám studentské ceny, takže pro mě to neplatí, ale u zákaznického jízdného to tak asi je.)
((5*28Kc)/100)*60km = 84 KcTo vsechno jenom za benzin, kdyz pripoctu naklady na provoz (viz dole), ktere jdou na muj vrub, dostanu se asi na dvojnasobnou castku, tedy 168 Kč. Když budeme dva, cena zustane stejna, takze oba za 84 Kč. Přitom zákaznické jízdné stojí pouze 62 Kč. Když teda budu absolvovat jízdu Brno a zpět, pak vlakem jedu za 124 Kč a autem za 168 Kč. Pořád je tady ale pořizovací cena auta 135.000, za kterou bych mohl vlakem do Brna a zpět jet asi 833x, což při každodenním dojíždění dělá asi 3,5 roku. Myslíte si, že je auto levnější než vlak? U vlaku neplatím žádnou pořizovací ani udržovací cenu mimo ceny jízdenky. V autě navíc platím za mýtné na dálnici. Náklady na provoz - moje auto potřebuje každých 20.000 km vymenit oleje a filtry, sam to neumim, v servisu jsem platil skoro 3500 korun, kazde 3-4 roky potrebuje 2x5000 za sadu letnich a zimnich pneumatik, vody do ostrikovacu, chladice, klimatizace a tak dale, sem tam brzdove oblozeni (3000-6000), tlumice, atd atd. A to jenom v tom případě, že se nic neposere. Pokud ano, náklady jsou větší. V neposlední řadě havarijní pojistka 15000 ročně.
V neposlední řadě havarijní pojistka 15000 ročně.15 tisíc za HP na auto za 135 tisíc? To je nějaké drahé ne? Neměl bys změnit pojišťovnu?
Takhle jednoznačně upřednostním auto, než abych jel rychlíkem, který má ohavné koženkové sedačky, topí moc nebo vůbec, smrdí tam záchody atd.
Smrdi toalety? Mno, rekl bych, ze zrovna tohle se postupne i zlepsuje. Ne, ze by se nejak opravovaly, ale aktivneji se cisti. To, ze v Koline uz je tam bordel, za to CD tezko muzou, spise se rozhledni po nekterych spolucestujicich.
Ohavne kozenkove sedacky? Obcas maji zasadni vyhodu, jsou cistejsi nez ty latkove, ktere nejake prase polije treba Fantou.To je sice pravda, ale již po pár desítkách minut jízdy na kožence nevím, jak si sednout, aby to bylo aspoň trochu únosné (hlavně v horku). Pokud jsou místa vedle mě obsazená, je to prakticky neřešitelné.
Smrdi toalety? Mno, rekl bych, ze zrovna tohle se postupne i zlepsuje. Ne, ze by se nejak opravovaly, ale aktivneji se cisti. To, ze v Koline uz je tam bordel, za to CD tezko muzou, spise se rozhledni po nekterych spolucestujicich.Je zajímavé, že v těch lepších vlacích (EC/IC) bývá WC čisté celou cestu. Že by to bylo proto, že tam jezdí jiná sorta cestujících?
To je sice pravda, ale již po pár desítkách minut jízdy na kožence nevím, jak si sednout, aby to bylo aspoň trochu únosné (hlavně v horku). Pokud jsou místa vedle mě obsazená, je to prakticky neřešitelné.Byt tak haklivy jako ty, nikdy bych si nemohl uzit sve nejlepsi dovolene
Je zajímavé, že v těch lepších vlacích (EC/IC) bývá WC čisté celou cestu. Že by to bylo proto, že tam jezdí jiná sorta cestujících?Ano, v tech vetsinou nejedou pripiti mladi fracci...
Byt tak haklivy jako ty, nikdy bych si nemohl uzit sve nejlepsi dovoleneNejde o háklivost. Je to prostě nepříjemné.
Ohavne kozenkove sedacky? Obcas maji zasadni vyhodu, jsou cistejsi nez ty latkove, ktere nejake prase polije treba Fantou.Obávám se, že tohle je problém poměrů na ČD. V různých MHD se látkové sedačky používají už pěkně dlouho a na politou sedačku nebývá úplně jednoduché narazit...
a když vlak jede, tak to skoro nepoznáte. :o)To podle mě závisí víc na stavu trati než na stavu vlaku.
Vagóny nepatřící ČD jsem nerozebíral, ale obecně to bude asi tak, že německé a rakouské nejspíš ano, jiné nejspíš ne.
Jednu vec CD uprit nemuzu, to, ze jejich sit je tak husta, ze se na vetsinu mist prepravim s nimi. I tak radove vetsi pohodli nez stisneny v buse, ci nedejboze v aute.
A vím o co přicházím... o <td></td>
Ale což, je čas přestat se hádat
Jasne, jsou cesty, kde se vyplati jet autem. Ale pro me osobne ta moznost proste neresit rizeni a venovat se okoli ci praci je proste vyhodou
), ale to je proste uz o individualnim pocitu.
Tiskni
Sdílej: