abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    Apple představil nový MacBook Pro s čipy M4, M4 Pro a M4 Max.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:00 | Zajímavý software

    Na GOG.com běží Halloween Sale 2024. Při té příležitosti lze získat zdarma počítačovou hru Return of the Phantom.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI spustila internetový vyhledávač ChatGPT search.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Pozvánky

    Konference OpenAlt 2024 proběhne již tento víkend 2. a 3. listopadu v prostorách FIT VUT v Brně. Začíná ale už v pátek na warm-up party ve Studentském klubu u Kachničky v 17:00. Pokud jste ještě areál FITu nenavštívili, k dispozici jsou pokyny k orientaci. Na programu je 54 přednášek a workshopů. Témata jsou od silně technických témat jako je třeba GCC nebo PostgreSQL po méně technické témata jako eGovernment, nebo třeba detailní analýzu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:23 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.9 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.0.1. Tor client na verzi 0.4.8.13. Thunderbird na verzi 115.16.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Komunita

    Vývojáři free a open source synchronizačního nástroje (a p2p náhrady Dropboxu) Syncthing oznámili, že z důvodu odporu ze strany Google Play ukončují podporu OS Android. Bohužel v rámci toho zmizí i vydání Syncthing na F-Droid, který má slabší uživatelskou základnu. Syncthing je na Androidu implementován formou wrapper aplikace, která spustí Syncthing démon, vyžádá potřebná oprávnění a zpřístupní webové rozhraní démona. Ve srovnání se

    … více »
    Harvie.CZ | Komentářů: 4
    včera 01:11 | Nová verze

    V červnu 2022 bylo oznámeno, že z K-9 Mailu se stane Thunderbird pro Android. Trvalo to poněkud déle, než vývojáři předpokládali, ale včera byl první stabilní Thunderbird pro Android 8.0 vydán.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 21:33 | Komunita

    Projekt microDMG Racer na Kickstarteru nevyšel, tak se autor rozhodl uvolnit na ESP32 postavené autíčko i ovladač jako open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    30.10. 13:22 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.10 „Electric Eel“. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.10.29 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nově s podporou AI (whisper.cpp) pro generování titulků. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    -

    21.12.2008 22:11 | Other | poslední úprava: 14.11.2016 14:47

    -        

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    21.12.2008 22:13 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Neni to par desitkem minut, ale dni: http://www.digizone.cz/aktuality/jake-jsou-technicke-parametry-multiplexu-4/
    David Ježek avatar 21.12.2008 22:15 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    aha, no vlastně je to možný, psal jsem to ve spěchu.
    21.12.2008 22:23 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Ta karta je nejspis bez vlastniho dekoderu, tazke z jejiho pohledu je uplne putna, co se pouziva za kodek, dekoduje to az prehravac a ty vetsinou nemaji s MPEG4 zadne potize. Problem by byl az u drahych karet s HW MPEG2 dekoderem, ale ty se u nas moc nevyskytuji.
    kotyz avatar 21.12.2008 22:38 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Zatim to nevysilaji dostatecnym vykonem abysme to u nas (cca 20-30 km od Plzne) chytili. Ale az to budou vysilat radne, zacnu si shanet transkodovaci kartu od Neotion do CI slotu. Prodava se to vubec nekde u nas (nasel sem to zatim jen v nakym nemeckym eshopu)?
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 21.12.2008 22:41 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Libil by se mi ten model co umi nahravat vysilani na SD karty ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    21.12.2008 22:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Obávám se, že o obsahu a výhledech spouštění multiplexu 4 neví nikdo nic. Cynici tvrdí, že ani O₂ ne… :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 21.12.2008 23:19 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Hmm, v Praze to je už dlouho a ještě jsem nebyl na místě, kde bych měl dobrý příjem.
    21.12.2008 23:29 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1

    To vypada tak hnusne ze to snad museli upscalovat to co vysilaji na DVB-T a pak to jeste jednou prekodovat :-D


    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 21.12.2008 23:32 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    To ne, už dřív jsem to porovnával a těch artefaktů je v HD verzi méně.
    David Ježek avatar 21.12.2008 23:34 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    artefaktů je méně, protože H264 umí kvalitněji vyhlazovat jednolité plochy. ale ztráta detailů je tam furt obrovská. přiznejme si, že 1920x1080i při 800kbsp je fakt katastrofa.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 21.12.2008 23:38 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    800kbps? Tak málo to mít nemůže, u MPEG-2 dávají na TV kanál nějakých 8 Mbps.
    David Ježek avatar 21.12.2008 23:48 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    máš pravdu, blbá indikace v softu. zkušební grab (30 sec nějaká normální hejbající se věc) = 21,4MB a+v = 5843kbps - 192kbps zvuk = ~5700kbps pro video. I nadále ale říkám, že to je pro 1080i nechutně málo, neb to je na 120min film pouze 5GB dat.
    Grunt avatar 22.12.2008 21:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    I nadále ale říkám, že to je pro 1080i nechutně málo, neb to je na 120min film pouze 5GB dat.

    Doporučuji pro tyto vyšší bitrate zkusit nějaký kodek s diskrétní vlnkovou transformací(konkrétně mám na mysli snow). U těchto kodeků nevznikají blokové artefakty, i když zase mají také své neduhy.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    21.12.2008 23:52 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Ale...

    V MPEG-2 ma jeden kanal prumerne 4~5Mbit. Pri konverzi do h.264 mplayerem dostanu stejnou kvalitu nekde kolem zminenych 800kbps. Vsel v puvodnim rozliseni z mpeg-2.

    Takze poustet h.264 v HD rozliseni nekde kolem tech 800kbps je nesmysl.

    U HD se mluvilo nekde kolem 8 (humus) az 12 (to uz je dle vyjadreni tv nova dostatecne) Mbit, ale kodek nevim, zrejme porad jeste mpeg-2. U h.264 by to melo byt ctvrtinove.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Luboš Doležel (Doli) avatar 21.12.2008 23:59 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    86 sekund záznamu Óčka má u mě 65,7 MB, což odpovídá 6 Mbps. 800kbps x264 u mě po rekompresi vypadá znatelně hůř.
    22.12.2008 11:07 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    OK souhlas, ted jsem zkousel 800 kbps a bylo to lehce olejovity (koukam na notesu 1280x800 - na bezne TV by to bylo imho zcela perfektni). Takze zvisuju svuj limit na 1Mbit. Dalsi vec je ta, ze prima konverze do 1Mbit h.264 primo v TV studiich by dala urcite lepsi vysledek nez rekomprese z DVB-T mpeg-2.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Grunt avatar 22.12.2008 15:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Takze poustet h.264 v HD rozliseni nekde kolem tech 800kbps je nesmysl.

    Jak co.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    22.12.2008 20:46 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    To neni HD. Ma to zrejme rozliseni 1280x720, takze je to nejaky poloHD nedochudce.

    PAL - 720x576 nepovedeny takyHD nedochudce - 1280x720, 1366x768 HD 1920x1080

    Navic tohle uvedeny video mi prijde dosta zamerne udelany na nizky bitrate. Samy pomaly pohyby, temny jednolity sceny, jen malo rychlych pohybu. Pri VBR by to nemel byt problem.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Grunt avatar 22.12.2008 21:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    To neni HD. Ma to zrejme rozliseni 1280x720, takze je to nejaky poloHD nedochudce.

    :-)…500kbps 720p, 800k 1080p.

    Navic tohle uvedeny video mi prijde dosta zamerne udelany na nizky bitrate. Samy pomaly pohyby, temny jednolity sceny, jen malo rychlych pohybu. Pri VBR by to nemel byt problem.

    Proto jsem na něj také upozornil. Nejde jen tak plácnout nějaký kodek a nějaké číslo a přitom vůbec nezohledňovat obsah. U nějaké té televizní diskuse by stačilo jen pár I-framů a nějaké ty mc vektory pro pohyb huby a smetí okolo a věřím že i pro větší rozlišení by šlo použít ještě menší bitrate.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    22.12.2008 00:03 Analfabet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1

    Ake rozlisenie ma bezna realita? Ake rozlisenie uz konecne bude realne?

    David Ježek avatar 22.12.2008 00:07 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    myslím že těch 7680x4320 (nebo kolik přesně), co testujou japonci také ještě nebude konečná (natož 4k x 2k) ;-)
    22.12.2008 00:15 Analfabet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1

    No potes koste...

    22.12.2008 10:58 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Taliani uz tohle rozliseni zkousej. Opet to bude co jeden kanal to jeden tv program :-)

    http://www.digizone.cz/aktuality/prvni-terestricke-testy-ultra-hdtv-se-uskutecnily/
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    22.12.2008 00:25 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Většinou se uvádí, že lidské oko je schopno v klidu rozlišovat detaily o velikosti jedné úhlové minuty. Ale to se samozřejmě týká jen toho úzkého prostoru, kam je zrak zaměřen (žlutá skvrna), mimo něj je to výrazně horší, totéž platí, pokud sledujeme pohyb. Problém je, že při sledování televize (fotografie, obrazu na monitoru) toho využít nelze, protože člověk se může dívat kamkoli.
    David Watzke avatar 22.12.2008 00:25 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Běžná realita by podle mě měla mít rozlišení teoreticky nekonečný (nebo úplně extrémní). Co vidí lidský oko, to už je něco jinýho. Na wiki jsem našel tohle:
    The information capacity is estimated at 500,000 bits per second (for more information on bits, see information theory) without colour or around 600,000 bits per second including colour.
    Snad je to relevantní, vytáhnul jsem to na rychlo.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 22.12.2008 00:28 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Hmm, to s rozlišením asi moc nesouvisí, to jsem zas něco plácnul :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    22.12.2008 09:42 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Běžná realita by podle mě měla mít rozlišení teoreticky nekonečný (nebo úplně extrémní).
    Podle fyziku predstava reality tak, jak ji zname, prestava platit okolo Planckovy delky (1.6e−35m). Pod ni uz pojmy jako vzdalenost, velikost ci rozliseni postradaji smysl. Samozdrejme lidske vnimani konci mnoho radu pred touto velikosti, napr. u oka nema smysl jit pod vlnovou delku svetla (u fialove cca. 400nm).
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.12.2008 00:28 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    To je spíš věcí DPI, ne?
    22.12.2008 01:03 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    The human retina contains about 120 million rod cells and 6 million cone cells. (Wikipedia)

    Teoreticky by tedy mělo mít okno rozlišení (poměr 1:1) ~11000x11000 černobíle a ~2500:2500 barevně. Jelikož jsou oči dvě, výsledné rozlišení bude pravděpodobně vyšší. Datový tok je prý 72 GB/s.

    22.12.2008 01:04 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Samozřejmě oko, ne okno .)
    22.12.2008 09:32 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Az na to, ze hustota je nerovnomerna, tj. maximalni je v oblasti zlute skvrny, kde je videni nejostrejsi, ale na okrajich perfierniho videni je mnohem nizsi. Za normalnich okolnosti si toho clvek nevsimne, ponevac mozek vysledna data mohutne zpracovava a chybejici informace doplnuje, takze cele zorne pole ma jakoby maximalni rozliseni.
    15.1.2009 10:55 XYZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1

    Všechno je jinak...  :)  je treba pocitat, ze 6 mega čípků je pro všechny barvy, jsou tři druh čípků, takže dělěno 3. Taky je třeba počítat s konvergencí signálů, protože ze sítnice vede jen zhruba 1mega axonů a to je dohromady pro barevné i čb vidění. Pak se to jeste prebere a do vedomi se nam dostane trapny zlomek informaci :)  Prý je vědomě zpracováno jen 100 bitů/s..... .)

    22.12.2008 15:04 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1

    V Praze byla kdysi před měsícem krátce vidět Nova HD, ale pak zmizela. ČT1 (HD Test) tam je pořád, ale když to naladím, funguje jenom zvuk. Obraz je v úplně běžném rozlišení, které mi HDTV moc nepřipomíná, a navíc se během prvních dvou sekund provozu začne trhat a nakonec se úplně zasekne.

    Možná je to zase další problém s ffmpeg, možná udělali soudruzi z NDR někde chybu, nebo mám na to moc pomalý počítač. Nevím, co z toho je pravda.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.