abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (11%)
     (10%)
    Celkem 301 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    1.1.2008 22:03 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Alkohol je pes
    1.1.2008 22:06 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    To pivo vedle my klavesnice je jen tvoje halucinace ;-)
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    Michal Fecko avatar 1.1.2008 22:06 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Ad titulok: poznam obmedzencov a srabov pouzivajucich FreeBSD, Linux, Windows*, OS/2, HP-UX, FreeDOS, BSD, Mac OS X -> nepriradzoval by som len k MS. A hadam sa dal nadpis dat aj menej expresivne.
    David Ježek avatar 1.1.2008 22:07 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Když se na problematiku Linux vs. Windows podíváme z pohledu hráče PC her, většina her, které stojí za řeč pod GNU/Linux funguje.
    po chvíli nevěřícného kroucení hlavou dodávám:
    1. většina her nefunguje
    2. nefungují hry, které jsou pro mnohé "killer-app"
    3. pokud fungují bývají tu a tam různé drobné problémy či je výkon výrazně nižší než pod W
    4. chybí tu faktor "koupím, nainstaluju, hraju ... to vše během chvilky"

    Nenech se mýlit, já souhlasím, že Linux dokáže wokenice více než slušně, lecky daleko lépa, nahradit. Ale v oblasti her ani omylem a ani omylem se to v příštích, teď plácnu, 3 letech nezmění. A to ti říkám jako člověk, který hraje jen minimálně a to několik let staré věci.

    1.1.2008 22:19 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    >> 4. chybí tu faktor "koupím, nainstaluju, hraju ... to vše během chvilky"

    Ja by som to videl skor takto:

    4. chybí tu faktor "koupím, soused nainstaluje, hraju ... to vše během chvilky"

    Toto linuxu v dohladnej dobe nehrozi, a to je problem...
    emorjino avatar 1.1.2008 22:29 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Ale to není pravda. Next, next, next zvládne naklikat skoro každý hráč. Oni si dost často dokáží najít na netu i crack, zase nedělej z lidí debily. To nejsou úřednice na úřadech, to jsou lidé, co je počítače baví (to sice neznamená, že jim rozumí, ale hru si nainstalovat dovedou)
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    2.1.2008 08:08 Jix0 | skóre: 24 | blog: Not only for humans
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Ne. Chybi faktor "Stahnu si sam nebo mi to nekdo vypali a pak mi to prijde nainstalovat a cracknout".
    If you will not cooperate, you are to be executed! | Starting as a DJ
    1.1.2008 23:15 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    +1

    Je sice pravda, že jsem třeba Mafii dohrál (pošesté) na Linuxu, ale zkoušel jsem Flatout 2 (legálně koupený) a je tam ochrana, která prostě s Linuxem nespolupracuje. Nakonec jsem si to CD koupil s jedním časopisem bez ochrany (a původní věnoval). Výsledek nulový, stejně mě nejedou. Možná je to problém grafiky, ale to normálního (neomezeného) uživatele těžko bude zajímat.

    Jinak k zápisu. Já největší problém prostě vidím v aplikacích. Bratr má sice nainstalován Linux, ale stejně primárně používá Win, protože tam má program do školy, který prostě pod Linuxem nejede. Tata se několikrát taky zajímal o Linux, ale používá několik programů, který jsem pod Wine prostě nerozjel...

    Na druhou stranu, příklad, že to jde, vidím u sestry. Už rok používá Linux a zatím si stěžovala na dvě věci (samozřejmě si stěžovala na víc věcí, ale tohle byly hlavní). První byly problémy s kancelářským balíkem. Ve škole dostali za úkol udělat grafy, samozřejmě jen v MS Office. Tak jsem jí nainstaloval MS Office (po chvíli hraní jeli i pod Wine). Druhý problém, který ji trápi(l) je to, že nemůže hrát hru The Sims, kterou si oblíbila. Na druhou stranu jí jedou (i když né vždy dobře) DVD, který pod Windows (na tom PC) prostě spustit nešly...

    Takže já to vidím tak, že to jde, ale né vždy a občas to přináší oběti...
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    Black.Bandit avatar 2.1.2008 05:40 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Linux to dokáže. Ale autor hru jaxi nenapsal :-)
    Nemo propheta in patria sua
    otula avatar 1.1.2008 22:08 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Je trochu hloupé urážet spoustu lidí, kteří třeba ani nevědí, že Linux existuje, a používají spokojeně systém, který si koupili. Linux je o svobodě, ne o urážkách. Urážky nechme Hulánovi.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    2.1.2008 12:44 Pavel Pinkava | skóre: 12 | blog: pin2k | Bystřice nad Pernštejnem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    +1
    Elvis avatar 2.1.2008 14:57 Elvis | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    +1
    1.1.2008 22:17 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Já bych Windows na serverech až zas tak nepodceňoval (ono obecně podceňovat MS se nevyplatilo tolika firmám, že to snad ani nejde spočítat). Protože ISS + .NET + .ASPX + MS SQL + Visual Studio se pomaličku začíná prosazovat, a bohužel unixový svět nic podobného zatím nedokáže nabídnout. Ani jedna s těch tochnologií sice není nějak extra skvělá, ale dohromady se v tom dá celkem rychle cosi naklikat a to může zlomit vaz i těm nejlepším technologiím. Ono je to pořád ha ha he he, Java pořád no. 1 ve velkých aplikacích, PHP pořád no. 1 v menších, ale to je hodně o setrvačnosti.
    Dalibor Smolík avatar 1.1.2008 22:19 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    většina lidí co má tu možnost přejít bez větších komplikací jsou srabové a zbytek prostě neznalí omezenci
    No tak to snad takhle nebudeme diskutovat. To přece není pravda. Spousta lidí má počítač na práci nebo zábavu, ale takový člověk ho má jen jako prostředek, aby mu poskytoval určitou službu. v OS se nevyzná a třeba jej koupil i s MS Windows. Tak to používá. Počítač jen prostě není středem jeho světa. Umí třeba dobře malovat pokoje .. Lidé, kteří pracují s Linuxem mohou na tyto uživatele působit, ukázat jim jiné možnosti. Ne vždy to však je možné přejít. Choďme s nohama na zemi a dívejme se reálně na svět. U řady lidí, které znám je vůbec pokrok, že se rozhodli počítač používat. A tyto lidi nazývat sraby a omezenci, to bych protestoval. A to také mám rád Linux a MS nikoliv ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    1.1.2008 22:26 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Velká, spíš největší část lidí nepoužívá systémy Microsoftu ani Linux, oni používají počítač. O exitenci takových detailů, jako jsou OS neví a vědět nechtějí. Ví kde se to pustí, vypne a kde na obrazovce mají ten takový obrázek, co když se na něj klepne, tak se to otevře a můžou psát.

    Někteří jsou srabové, někteří omezenci, někteří ani ne a umí zase jiné věci, Třeba operovat, nebo hrát na housle, nebo skákat do dálky, nebo sanskrt, nebo...

    Považují mne, někteří z nich za IT čaroděje, neb umím třeba (považte!) zmenšit fotku, nebo jim něco napsat dát na web. Někteří jsou velkorysí a když třeba falešně krákám a na kytaru zahraju místo zvětšeního septakordu něco jinýho, co nevím co je, tak se jen velkoryse usmívají. :)
    2.1.2008 10:52 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    ale v tom Vasem veku uz by jste na kytaru prece jen mohl umet hrat ...
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    otula avatar 2.1.2008 10:59 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Ehm, z vlastní zkušenosti mohu říci, že s rostoucím věkem hůře zpívám a na kytaru hraji. Neb v mládí zpíval jsem a hrál denně, kdežto dnes je to jen v záchvatu reminiscence. :o
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    2.1.2008 11:04 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    ...že s rostoucím věkem hůře zpívám ...

    ono se holt nesmi tolik chlastat, to jde na hlasivky ....
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    otula avatar 2.1.2008 11:07 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    :-D

    Spíš už jsem málo vyzpívaný a nedokážu zpívat tak čistě. Kdysi jsem měl na prstech milimetrové mozoly, dnes mám bříška měkká, jak malé dítě. A s tím hlasem je to podobné :-)

    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    2.1.2008 11:29 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Jo jo, taky už mám bříško měkké ;-)
    Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
    2.1.2008 11:24 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    V mém věku je období téměř třiceti let, kdy jsem na kytaru prakticky nesáhl. A v mém věku systematické cvičení nevede k technické dokonalosti a brilantní technice, leč k zánětu kloubů a šlach. Nicméně vězte, že již zase vybrnkám začátek Stertudhevn, akordy baré zatrsám Smoukondwotr a tď jsem zjistil, že když v mollovým ačku přejdu přes sextakord k septakordu, je to úžasně tajemný!

    Můj zpěv... je poněkud poplatný mým vzorům. Trochu Pavel Z. Milan H. a jiní androšský recitátoři, trochu hysterie Vlasty T. "Ono to není falený, ono je to prostě jen někde jinde" říkají mi postiženci hudebním sluchem. Ba, ba, můj zpěv jest odrazem mé osobnosti.

    Raději ho sem dám : ;-)
    2.1.2008 11:46 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    ...e již zase vybrnkám začátek Stertudhevn ...

    ja vim, ze ty zepeliny zensky hodne zerou a kdyz clovek umi neco z toho vybrnkat, tak ma hned sanci , ze nejakou zbali, ale mezi nami, znalci, omracen zavisti budu, az napisete, ze zahrajete 1/3 rychlosti ten konec ze SultansofSwing a nebo 1/2 rychlosti to mezisolo z tunneloflove.
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    2.1.2008 12:01 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Ehmm, asi omračování nebude. Sice bez dlouhé pauzy dokáži prohodit efko za béčko v Telegrafroud, ale tím jsem jaksi skončil. U Stárhevn se mi Jimi po několika prvních taktech někam ztrácí a v tom co dělá potom se už ani neorientuji.
    2.1.2008 12:20 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    bohuzel u me je to take tak :-) . Ale musel jsem jednoduse otestovat, zda mate to zakladni hudebni vzdelani. Je zvlastni, ze Jimi je povazovan za lepsiho kytaristu nez Mark, ja bych to videl obracene.

    Smutne je, ze mlada generace uz je skoro ani nezna. Obcas sem pise jedna takova mlada slecna (fakt kocka) ktera taky hraje na e-kytaru. Ale jak jsem zjistil, velikany svetove hudby nezna. Nechapu vlastne ani, co muze dnesni generace brnkat...
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    2.1.2008 12:50 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    ...Ale jak jsem zjistil, velikany svetove hudby nezna. Nechapu vlastne ani, co muze dnesni generace brnkat...
    Je to furt dokola: Mí prarodiče se divili rodičům, co že to poslouchají za primitivní hudbu (Presley, Beatles, ...), strejda mi blahé paměti tvrdil, že mu heavy metal připadá jak rozjetý vagón s prasaty jedoucími na porážku a já už občas v busu taky kroutím hlavou, když slyším, co poslouchaj dnešní pubescenti.
    Prostě každá generace má tu svou dekádu, dvě, kde má své oblíbence a všechno ostatní jí připadá takové nemastné neslané.
    2.1.2008 13:00 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    To je právě to divný, že já můžu zásobavat své děti a pomalu vnuky "supéér" hudbou z dob svého mládí. To mi skoro leká. I když, já jsem zase tudle s nima mlátil hlavou do rytmu na nějakým panku... :-)
    2.1.2008 12:53 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Já asi dobrýho kytáristu ani nepoznám. Ostatně kytaristi říkají, že jestli je dobrej se pozná, když hraje pomalu, že ty MekLaflinovský laufy se naučí nakonec i cvičená opice. Já má rád i Bobíka Frippovic, co přinel do bigboše zapovězený intreval, zvětšenou kvartu.

    Jak někdo může trsat na elektrickou kytáru a naznat henriksáka, pejdže, Vašeho Mářu vod dajrstradsů... voni ty mladý dneska ani neznaj zapu, blekmůra! Snad jedině rolinkstouni jim něco říkaj! ;-)

    Bane, mne spíš děsí, když to znají a obdivují. Mají věk na to, aby znechuceně prskali na unylý produkce senilních dědků a hledali si své a nové... aby zjistili v pozdějším věku, že na nic nového nepřišli.
    1.1.2008 22:35 MartinK | skóre: 10 | blog: Blogik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Život není jen o jednom OS, každý je vhodný na něco. Nevím jaký je tvůj běžný denní program, ale jsou i jedinci, kteří potřebují aby počítač sloužil jim a ne oni jemu.
    Zkus vysvětlit přítelkyni, že ty The Sims jí prostě na tom úchvatném linuxu nepojedou. Není jednodušší raději koupit PC s Windows. Darovat jim 2OGB, na zbytek disku dát linux. Když aplikace jede uspokojivě ve wine tak ji provozovat ve wine, když ne, tak si rychle restartovat do windows a spustit ji tam? Je to bez nervů a hlavně je to rychlejší než zjišťovat proč to nejede? :-)
    Nic srabského a omezeného na tom není, vždyť ten volný čas jde využít i jinak než kompilacemi nových modulů pro specifický HW a hledání náhradního SW pro danou úlohu :-)
    1.1.2008 22:40 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    zdravim,

    kdyz tu vyjmenuju par dulezitejch veci, co nejde a par ostatnich, co nejde, tak tech veci bude ke 30 minimalne.

    Ono to je trochu jinak. Po par letech praxe zjistis, ze ten linux zase neni tak uplne zlatej a ze je to tvrdej chleba. Jediny, co te tak muze uklidnit a pomoci, je to ze mas zdrojaky anebo ze najdes vice navodu, jak to uvest nekdy tezce do chodu.

    Na druhy strane jsou tu windowsy, ktery na tom taky nejsou nejlepe a je to svym zpusobem z louze pod okap a casto o dost horsi.

    Az pojedes nekdy na jare do Prahy, tak dej vedet a ukazu Ti funkcnost. Desktopy, vyvojova prostredi, aplikace a tak dale. V praxi zjistis, ze to, co se tu propaguje, nez vzdycky tak dobre chodi a implementuje se. Chapu ses mladej a talentovanej(pravda), ale v praxi to vypada casto jinak.

    Jedna vec je delat admina mensich serveru a obcas pouzit par zakladnich veci z desktopu. Jenomze to jaksi nestaci.

    Delam soft na komunikaci s bankami. Problemy jsou od vstupu(scaner, ocr), vyvojova prostredi, aplikace - gui se chovaji nestandartne a nekorektne, vystupy - kancelarske a jine desktopove aplikace maji obcas dost velke problemy nebo casto nejsou pouzitelne knihovny s navody(ODF). Jo, bezi to na linuxu, ale zakaznikum to v takovem stavu dat nemuzes. Takze vyvoj bezi na linuxu a to spise proto, ze par z nas jsou nadsenci.

    Casem clovek zjisti, ze hodne softu a to zejmena linuxoveho neumi poradne komunikovat mezi sebou. Tim myslim prenaset formaty a korektne je precist a cele implementovat.

    Jenomze vetsina lidi si to predstavuje jako hurvinek valku. V praxi nikoho nezajima, ze to nechodi. Zakaznik chce funkcni reseni, jinak neplati a ty jsi o hladu. A kdyby si tu vetsina lidi mela stat za svym linuxem, tak bude i par mesicu opravovat chyby a dopisovat cele kusy programu. A bohuzel ty stary chyby jsou v soucasny dobe neco, co brzdi linux a jeho nasazeni vice, nez ty novy vlastnosti.

    Mej se Pavel Kysilka
    1.1.2008 22:50 M.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    +1
    1.1.2008 22:50 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Nadávno chtěl jednen mladý muž, abych se s ním spolurozhořčil nad tím, že jeho děvče neví, co a kde je v autě rychlostní skříň. Zklamal jsem ho, nechalo mne to klidným. :)

    Myslím si, dokonce jsem přesvědčený, že lze prožít krásný, hodnotný život a přitom nevědět, co je rychlostní skříň. Dokonce i bez Linuxu to jde! :) A naopak, používání Linuxu nám náš morální profil nezachrání. :)
    2.1.2008 17:09 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    No, jsou dva druhy lidi - jedny zajima jak svet kolem funguje, druhym staci, ze funguje. Ja jsem treba extremni pripad prvniho typu - pokud se setkam se zarizenim, o kterem nemam ani poneti jak funguje, tak se to snazim napravit. Naprotitom jsou lide, kteri neumi vysvetlit ani princip rucniho mlynku na kafe, natoz rict, kde je v aute prevodovka, nekteri dokonce pomalu nevedi, co to vlasne je.
    2.1.2008 20:18 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Tuhle slečnu zajímá, jak funguje lidská psychika, když moc nefunguje. A je v tomhle oboru docela úspěšná. A podobné záležitost. Ozubená kolečka a bajty... na to holt moc néní... ;-)

    Já jsem taky nimral ve všem. Koneckonců, k Linuxu jsem se dostal tak, že jsem si někdy po čtyřicítce věku řekl, že ty počítadla přestanu ignorovat a naučím se sám napsat dopis. A už to jelo...
    Petr Tomášek avatar 3.1.2008 14:04 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Horší je, když někomu „stačí, že se z toho dají vytřískat prachy“ :-D
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    =^..^= AmigaPower® avatar 1.1.2008 23:07 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Používám v práci Windows 2000, jsem srab a omezenec? Je to řekl bych, dobrý a stabilní systém na to co v práci dělám, kolik stál mně nezajímá, já jsem ho nekupoval, odvede svojí práci a to mi stačí (XP kolegů=tragédie). Linux si v práci nějak nedokážu představit, ani né tak technicky, jako lidsky (prosazovat ho, by bylo jako rozbíjet hlavou čtyřmetrovou betonovou zeď, kdo by to schválil, kdo by přeškolil lidi, zvlášť starší...) Doma je to pravý opak, tady Widle nemám a mít nikdy nebudu. ;-) Free software!!! Open source!!!
    Heron avatar 1.1.2008 23:24 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    co umí na serverech linux a windows ne, hned by se toho našlo

    Buď konkrétní. Zrovinka před 2h jsem probíral s kámošem co všechno linux neumí a windy jo. Pravda, týkalo se to hlavně FS (protože tomu rozumím), ale když jsem někde četl vyprávění člověka zasvěceného do jádra Windows, tak jsem nestačil zírat. Tak hledej.

    Myslím si, že většině firem by řešení CentOS + OO + Thunderbird mělo stačit

    Nemohlo, sorry, ale nemohlo. CentOS ok, OO.o ehm,ehm. Writer je špička, to je bez debat. Ale tím OOo končí. Thunderbird? Jako co bys ho nasadil? Ten Outlooku nesahá ani po kotníky. Když už tak evolution.

    většina her, které stojí za řeč pod GNU/Linux funguje.

    Fajn, rozjeď mi tam stylem: "koupím, nainstaluju, hraju", STALKERa, FEAR, Complet HL2 včetně STEAM. Tady se situace velmi lepší, ale nové pecky nejdou. A pokud nepočítáme wine, tak nejede skoro nic.

    Prostě nemohu si pomoci, ale prostě většina lidí co má tu možnost přejít bez větších komplikací jsou srabové a zbytek prostě neznalí omezenci

    Připiš si mě na seznam. Linux jsem měl na desktopu 3 roky, v práci stále, ale doma je pro mě výhodnější Windows. Proč? Protože koupím, nainstaluju, hraju/pracuju. Po perném dni ve firmě, kde mám na starosti hromadu linuxových strojů, doma nechci řešit vůbec nic. A teď jsem v pozici, kdy mě to vyjde levěji koupit, než kdybych se měl den zabývat nastavením systému. Ještě před dvěma lety to bylo naopak.

    =^..^= AmigaPower® avatar 1.1.2008 23:56 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Thunderbird? Jako co bys ho nasadil? Ten Outlooku nesahá ani po kotníky.
    Přijmout, poslat, přeposlat, odpovědět... na nic jinýho to v práci nepotřebujem, v práci jsem většinu lidí přestavil na Thunderbird, všichni zůčastněný jsou spokojený a jedinou změnou který si všimli je, že je "to" teď hezčí...
    ...vysvětloval jsem nedávno naší asistentce, co je to SMTP server, celodení práce a druhý den i tak nic neví, ta blbá p*ča i tak nevyužije nic jinýho než "poslat" a "přijmout" a když jí vyskočí nějaký vokýnko, volá hned mně, protože já určitě nemam nic důležitějšího na práci.
                
    Heron avatar 2.1.2008 00:06 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Přijmout, poslat, přeposlat, odpovědět... na nic jinýho to v práci nepotřebujem, v práci jsem většinu lidí přestavil na Thunderbird, všichni zůčastněný jsou spokojený a jedinou změnou který si všimli je, že je "to" teď hezčí...

    Tak tohle by u nás klaplo asi tak u jednoho člověka. U recepční :-).

    =^..^= AmigaPower® avatar 2.1.2008 00:15 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    hmm, to já všem vytisknul jak si mají přenastavit SMTP server, včetně polopatického návodu pro idioty a zvládla to jedna buchta, zbylích 8 mašin jsem musel udělat já, jak já vám závidim... ;-)
    Heron avatar 2.1.2008 07:28 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Nemyslel jsem zvládnout TO nastavit. Ty by zvládla snad i uklízečka. Ale myslel jsem, že Thunderbird by klapnul max u Radky. Ostatní Outlook používají více než jen na prohlížení emailů :-).
    David Watzke avatar 1.1.2008 23:46 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Když člověk na kompu fakt jen paří a navíc třeba převážně hry, který jedou jen ve Wine, tak to nemá cenu lámat přes koleno. Zrovna CoD 2 jsem si nainstaloval nedávno taky, funguje dobře, ale na 8600GT jen 40 FPS (20 FPS když je na scéně hodně kouře)? To nebude to pravý. Za Wine jsem moc rád, ale určitě bych moc nevyřvával, že v tom věci "často" jedou líp jak na Win, to jsou vesměs výjimky. Kdyby to místo vydávání každej pátek někdo vždycky otestoval na regrese u různých her... Ale to jsem se jen zakecal o hrách a Wine.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    2.1.2008 00:10 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Souhlas. Parmen (ja to nejsem :-) ) chce hrat COD4, Crysis, Team Fortress2, 4 mesice stare hry jako Bioshock jsou tak na hranici. Zastarale (cti: 3/4 roku stare) hry jako S.T.A.L.K.E.R. je nezajimaji. Prehistoricke hry jako COD2 (to je hra z 2005) neni treba vubec zminovat natoz pomoci nich jakkoliv argumentovat.
    David Watzke avatar 2.1.2008 00:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    S prehistorickýma hrama bych nepřeháněl, ještě pořád ranec lidí hraje Quake 3. Spousta mých kámošů pařanů hraje taky CS 1.6 a CoD 1.5.

    Já jsem třeba docela pařan (hlavně FPS) a tyhle hry mi nějak moc nechyběj - jsem kvejkař a UTčkař, tak jsem spokojenej. Máme tu i Postala 2, Enemy Territory, Nexuiz, Doom 3, ET:QW... co víc si přát? :-)

    Je ale pravda, že když se mě někdo zeptá co hraju a já vyjmenuju svůj obvyklý repertoár, najde se dost chytráků, kteří remcaj. Ale že je hra třeba 9 let stará (Quake 3) ještě neznamená, že ji nemůžu hrát ještě teď, i když mám třeba stroj na takový úrovni, že to můžu hrát s 32xFSAA nebo 5x vedle sebe, ne? Zatím každej z nich, s kým jsem si pak mohl porovnat síly, dostal pěkně na prdel... :-)

    Takže já si nestěžuju a pařany co za mnou přijdou, že chtěji zkusit Linux, hned upozorňuju a dalo by se možná i říct, že tak trochu odrazuju, protože je mi jasný jak to dopadne. Ale když mě přesvědčej, že to fakt chtěj jen zkusit a vůbec jim nevadí dualboot a budou se snažit, tak to dopadne třeba takhle :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    2.1.2008 01:19 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Me take starsi hry nevadi. Prodejnost (a mnozstvi seederu a leecheru prislusnych torrentu ;-) ) tech novych ale vypovidaji o potrebach mainstreamovych hracu naprosto jasne...
    David Watzke avatar 2.1.2008 01:30 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    a mnozstvi seederu a leecheru prislusnych torrentu ;-)
    Novinky maji vždycky hodně zdrojů, otázka je: jak dlouho jim to vydrží? ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    2.1.2008 00:39 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Mno to by mě zajímalo, co máš za stroj... nepokoušíš se to náhodou hrát na nej detaily a nej rozliseni co tvuj monitor zvlada a k tomu jeste se zaplym compiz-fusion, ze ne? Ja jen ze me to jde na mym starickym PC s Intelem PIII 1,3GHz s 512MB RAM a starickou nVidii FX5500 bez problemu...
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    David Watzke avatar 2.1.2008 00:50 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Ano, se vším na max, DX9, 4xFSAA, bez compizu, ten nepoužívám. FSAA v nastavení vůbec nemá vliv a DX taky ne... jinak záleží na verzi Wine, např. GTA San Andreas mi v jedný verzi šlo úplně děsně pomalu, snad 3-5 FPS a v jiný zase úplně super...

    Co je bez problémů? Kolik FPS? (/cg_drawFPS 1)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    2.1.2008 00:38 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci

    Si tak trochu namlouváš s tím titulkem. Přesně takové hlášky vzbuzují v některých lidech používajících Windows odpor k Linuxu.

    2.1.2008 00:41 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    To víš no, chtěl jsem zkusit zda je "Hulánovskej" styl opravdu tak účinej jak se povídá... Tenhle příspěvek je tu jen pár hodin a už u něj začíná slušnej flame...
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    2.1.2008 01:06 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Flameista zk**venej, jdi se hrat nekde jinde.
    2.1.2008 01:27 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    1)Jen se skryvej pod anonymitou
    2)Taky si sem neco prispel, tak s tim flamemeistou prosimte pomlc
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    Quetzal avatar 2.1.2008 01:25 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Plný souhlas. Přílišná láska ke všemu může škodit.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    Quetzal avatar 2.1.2008 01:09 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Téma, ve které je článek umístěn je pojmenované docela trefně.

    Neříkám, že nemáš pravdu, ale sám se na věc díváš z hlediska, který nemá daleko k jednostranosti a proč to neříct i prostoduchosti pisatele článku. Mohu uvést příklady toho, proč používám windows.

    Jsem majitelem tabletu a ne jednoho, oba od firmy wacom. Ač pro linux existují ovladače pro tyto tablety, přes maximální úsilí se mi je nepodařilo rozchodit s tlakovou senzitivitou. Já se jako uživatel nechci drbat s konfiguráky, lítat po desítkách fór a řešit problémy s tablety. Já to chci nainstalovat a chci to používat. Chci pracovat a ne řešit problémy. Na windows mě tohle prostě nepotká. Proč? Nainstaluju a hle, ono to jede. A nemusím se o nic starat.

    K mnoha svým pracem jsem odkázán na Photoshop, ač v linuxu funguje pod Wine, nikdy jsem nedosáhl takového komfortu práce s ním jako ve windows či v Macu, jeho nativním prostředí. Okna lítali, program se zasekával. Já tohle nechci řešit! A taky že nebudu! Já nebudu lítat po celém světě, otravovat lidi, já chci maximalizovat efektivitu své práce. To samé Illustrator.

    Mám moc rád staré tituly her. Kupříkladu Drakan. Jede mi pod Wine? Jede, ale stojí to za prd, já tohle nechci a nebudu řešit. Já si chci zahrát a ne se půl dne zabývat tím, proč to nejede.

    Posledně jsem si instaloval Linux na druhém počítači. Konkrétně Ubuntu. Dal se do instalace. Systém se hezky nainstaloval a já ho spustil již z pevného disku. Ejhle, krachl a já zůstal zírat na prázdnou obrazovku. Řácky jsem se naštval. Prolítal jsem fóra, už mi z toho hrabalo až jsem někde v zašitém linuxovém koutku našel článek, že se Linux s tou deskou prostě nemá rád a můžu si jít hodit třeba mašli. Problém by se nejspíš dal vyřešit, kdybych půl dne strávil na lince a hledal řešení. Jenže já na to nemám čas a už vůbec necítím potřebu tomu věnovat čas další.

    Jsem snad omezenec a srab a debil, protože chci pracovat a nechci se zabývat problémy?

    Jsem vyznavatelem jak Linuxu, tak i Windowsu. Oba systémy používám moc rád. Na obouch mi něco vadí. Jistě, možná si řeknete, že jsem hlupák, protože své problémy s Linuxem nedovedu řešit. Mám zprávu. Já je dovedu řešit, ale nechce se mi! Nevím, proč bych je měl řešit, když nemusím.

    Já Linuxu velmi fandím a moc rád ho na svém druhém disku používám a to dokonce většinově. V poslední době udělal obrovský kus dopředu a jestli o něm něco říkat, tak jen v dobrém. Jenže nemám rád fanatické výkřiky typu Linux nej a Microsoft ať táhne. Windows je dobrý systém, jako uživatel se o něj nemusím starat a on jede. Linux je taky dobrý systém, ale dost věcí mu schází a já mu ze srdce přeju, ať se mu vede co nejlépe. Tolik k tomuto článku.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    Black.Bandit avatar 2.1.2008 09:38 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    To že výrobce XYZ nenapsal ovladač pro svůj produkt ABC pro operační systém PQR není ukázkou kvality operačního systému PQR, ale pouze ignorace výrobce XYZ
    Nemo propheta in patria sua
    Dalibor Smolík avatar 2.1.2008 09:42 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Jenže pokud jsem životně závislý na určité aplikaci tak mě filozofické otázky ignorace naprosto nezajímají. V krajním případě jsem nucen vyměnit systém PQR za jiný. :-(
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Black.Bandit avatar 2.1.2008 10:15 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Souhlas. Ale nevydávám to za chybu systému PQR a naopak dobrou vlastnost konkurenčního systému STU, kterho výrobce ABC podporuje. Abych to shrnul. To je jako říkat, že uzkorochodné koleje jsou špatné, protože zrovna ČKD pro ně nevyrábí vagony :-)
    Nemo propheta in patria sua
    Quetzal avatar 2.1.2008 10:55 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Já to také nepovažuji za chybu toho kterého OS. On je to prostě fakt. Ne chyba, ale jako fakt je to zcela nesporné. A proto si za tím stojím.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    2.1.2008 11:10 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Porad jaksi nedokazes prekousnout, ze Beznemu Uzivateli(tm) je uplne jedno kdo za to muze. Zajima ho dusledek a nejsnazsi zpusob reseni. Po pricinach a kdo za to muze vetsinou nepatra. A kdyz zapatra tak si maximalne zanadava na vyrobce ale na primocarem zpusobu reseni to nic nezmeni. To reseni je napsano na krabici k danemu HW hned vedle napisu "supported operating system:".
    2.1.2008 09:49 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Tak pod tenhle příspěvek bych se s klidným srdcem podepsal
    2.1.2008 10:59 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    ...Linux je taky dobrý systém, ale dost věcí mu schází ...

    i kdyz se ohrazujete proti fanatickym vykrikum, sam produkujete nesmysly. Linuxu, tak jak byl koncipovan neschazi vubec nic. Bohuzel uzivatele jako vy a miliardy ostatnich podlehly klamu, ze v software jsou _letajici ponorky_ mozne.
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    Quetzal avatar 2.1.2008 11:06 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Jenže mě nezajímá, jak byl koncipován, já ho beru tak, jak je prezentován. A když je nějaká distribuce prezentována jako vhodná pro desktop, tak ji za takovou beru.

    Nejsem programátor, o jádru jako o takovém nevím naprosto nic. Já prostě chci, aby to fungovalo. Když to nefunguje, příčina mě nezajímá. Znám jednoduché řešení, restartovat se do windows.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    2.1.2008 15:14 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    ...jako uživatel se o něj nemusím starat a on jede...
    Souhlasím s tím, že všeho moc škodí, to platí i o linuxovém fanatismu, ale nad touhle Tvojí větou jsem se upřímně zasmál.

    Je fakt, že to tak vypadá, ale pokud daná instalace Windows nemá někoho, kdo by se o ni staral, tak se poměrně rychle rozpadne, a to takovým způsobem, že se pak volá nejbližšímu IT čaroději, aby to fofrem dal do pořádku, aby zachránil data z disku, aby to bylo hned a tak, aby už se to nikdy nerozpadlo (jestli tomu opravdu rozumí, tak to přece musí udělat pořádně). A nejlíp zadarmo. Když to "IT čaroděj" umí a naivně vyhoví, je během týdne za debila, že tu nejde nainstalovat hra, támhle nefunguje nějaký bordel z Internetu atd. A to ještě mel tu drzost říct si dvě kila!

    Tedy - tohle samozřejmě není ani tak moc problém systému, jako jeho špatného defaultního nastavení a totální neinformovanosti 99% uživatelů v domácnostech a malých firmách. Informovaný uživatel nedělá základní chyby, čas od času udělá nějakou kontrolu systému, možná defragmentaci disku, třeba čas od času systém přeinstaluje - ale tohle všechno podle mě je součástí pojmu "starat se o systém", přestože informovanému uživateli to může připadat automatické.
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    Petr Tomášek avatar 2.1.2008 15:56 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    To je především chyba „výchovy“. A může za to hlavně Microshit (a možná tak trochu Apple), když maj plnou hubu keců o tom, že to s jejich OS zvládne každej franta, aniž by se cokoliv musel těžko učit. Jenže tak to nefunguje a nemůže fungovat a proto je „*nixový přístup“ (typu RTFM) ve své podstatě daleko poctivější a efektivnější...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Quetzal avatar 2.1.2008 17:13 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    ...jako uživatel se o něj nemusím starat a on jede...

    To je má osobní zkušenost, nevím tedy, proč by jsi se měl smát. Já windows nemusel reinstalovat zhruba 4 roky. Proč? Protože systém nepoužívám jako štít při vstupu na porno stránky, k vyhledávání cracků atd... To, že to dělají méně zkušení uživatelé, v jednom kuse přeinstalovávají programy, hrabou se tam kde nemají je opravdu záležitost výchovy.

    Sem tam kontrola, antivirem (mám naplánováno), sem tam to projet scandiskem (tak jednou za měsíc), sem tam defragmetovat. Tak jednou za půl roku. A jsem vysmátej.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    2.1.2008 20:50 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Přečti si ještě jednou, co jsem napsal, tentokrát pořádně.

    O ten systém se staráš, i když Ti ty úkony péče o něj přijdou automatický a i když u některých nejde o to danou věc udělat, ale naopak ji neudělat (například nepracovat jako admin, nespouštět každý .exe stažený z netu, ...) - přesně v duchu toho, co jsem napsal.

    Fajn, někdo může to, co já považuju za péči o systém, rozdělovat na explicitní péči a na správný způsob používání, i tak jsi ale musel antivir nainstalovat a zkonfigurovat, občas to chce aktualizaci, jak sám píšeš, občas spouštíš antivir a scandisk.

    Tohle všechno je v pořádku a je v pořádku, že se tak chováš automaticky - jen houšť takových - ale to vůbec neznamená, že o Windows není potřeba se starat, stačí se podívat na stav operačního systému na 90% počítačů, o které se jejich uživatelé "starají" sami - a to přestože ty úkony údržby jsou ve Windows už tak jednoduché, že víc už to snad nejde.

    A proč se směju? Protože ta bezúdržbovost je mýtus - škoda, že živený i lidmi, kteří jinak vědí, o čem mluví, a kteří si svůj operační systém nevybírají podle víry, ale podle reálných potřeb a možností. Podle toho to pak taky na Internetu vypadá, objem spamu v našich schránkách je takový celkem pěkný příklad.
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    Heron avatar 2.1.2008 21:21 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Sem tam kontrola, antivirem (mám naplánováno), sem tam to projet scandiskem (tak jednou za měsíc), sem tam defragmetovat. Tak jednou za půl roku.

    Defrag je lepší dělat často, pak to trvá krátce a FS je stále optimální. Defraguju denně, pouze spojit soubory (kdo vůbec vymyslel tu kravinu, že defrag klade soubory za sebe (tj spojuje prázdné místo)?), trvá to cca 1min. Totéž (xfs_fsr) na linuxu. chkdsk tak jednou za rok, nebo při podezření. Totéž (fsck) na linuxu. Antivir vůbec. Totéž na linuxu :-).

    A jsem vysmátej.

    Grunt avatar 2.1.2008 15:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Přesně tak. A nejvíce mě na celé situaci štve, že GNU systémy tento potenciál mají a jsou schopny co do možností systém jako Windows překonat.

    Ale přijde mi trochu padlé na hlavu, když ve Fedoře mi jede zvukovka, bezdrátový adaptér, náhled na jakýkoliv zvukový soubor pouhým přejetím a nefunguje prostřední tlačítko pro scrollování, XYZ-tý video nebo audio kodek, šíťová karta(resp. funguje, ale při každém startu jinou MAC adresu jen protože ve firmě nVidia se rozhodli, že změní pořadí bitů MAC adresy na čipu),webkamera. No a v Mandrivě mi zase jede téměř vše co jsem výše zmínil, ale zase nejde WMV video(resp. jede ,ale obraz se rozpadne časem na barevné artefakty). scrollování okrajem touchpadu…a že není v repositářích vůbec faad a, že v nějakém net_appletu vůbec není nastavení více WEP klíčů a mé textové nastavení jakýsi klikací trotl neustále přepisuje. A, že v Ubuntu, KUbuntu, Gobuntu,…

    Dokuď nebude nějaká organizace, který by to vše sloučila, vytvořila jednotný repositář, jednotné rozhraní pro konfiguraci, atd. nemají GNU systémy u "normálních lidí" nejmenší šanci.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    2.1.2008 17:12 I.X.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Operační systémy microsoftu používají jen srabové a omezenci
    Ono by pro začátek stačilo, kdyby si každá distribuce udělala sama pro sebe "jednotný" aplikační repozitář (byť třeba rozdělený podle licencí a podle toho, kdo dané balíčky připravuje) který by používaly všechny aktivně podporované verze distribuce (a třeba i jedna - dvě verze předchozí), protože když se dívám na systémové požadavky jednotlivých aplikací, tak opravdu nechápu, proč musím kvůli nové verzi (například) OpenOffice instalovat novou verzi distribuce jako celku (a takto by se dalo pokračovat).

    Jde mi o to, aby se konečně začal oddělovat systém (jádro, X-ka, desktopová prostředí, atd.) a aplikace jako takové ...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.