abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:44 | IT novinky

    Šestice firem označovaných jako „MAMAAN“ – tedy Meta (Facebook, Instagram), Alphabet (Google), Microsoft, Apple, Amazon a Netflix – je zodpovědná za více než padesát procent světového internetového provozu. Dalšími velkými hráči jsou TikTok a Disney+. Společně tak zásadně určují podobu digitálního prostředí, spotřebitelského chování i budoucích trendů v oblasti technologií. I přesto, že se podíl těchto gigantů od roku 2023 o něco snížil, jejich dominantní postavení zvyšuje volání po regulaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:33 | IT novinky

    Evropská komise (EK) navrhuje zavést plošný poplatek ve výši dvou eur (zhruba 50 Kč) za každý malý balík vstupující do Evropské unie. Poplatek se má týkat balíků v hodnotě do 150 eur (zhruba 3700 Kč), které v EU nepodléhají clu. V loňském roce bylo do EU doručeno kolem 4,6 miliardy takovýchto balíků. Poplatek má krýt náklady na kontroly rostoucího počtu zásilek levného zboží, které pochází především z Číny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    19.5. 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    19.5. 22:22 | Zajímavý software

    V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.5. 13:11 | Zajímavý článek

    Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (62%)
     (23%)
     (8%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 52 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 20:57
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    Michal Fecko avatar 2.9.2007 23:05 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Mozno su druzice precenovane (chrobak na kvete) ale urcite budu produkovat kvalitnejsie snimky ako na Google Earth.
    2.9.2007 23:07 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Není družice jako družice, celkem záleží čí jsou to družice :-)
    26.12.2016 01:46 dominik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Kam to speje? Speje to k množstvu krviprelievania a zlých praktík ale okrem k tomu aj k použitiu fakt dobrých a zaujímavých vecičiek, http://www.spionsvet.cz/k-109-spionazni-kamery ktoré by si ani len netušil, že môžu existovať. Každopádne takéto veci ako spionáž stále existovali a aj stále existovať budú, to bez výnimky.. Bohužiaľ. Existuje všetk očo len nechceš od špionážnych kamier až po rôžne odposlúchače.
    2.9.2007 23:06 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    To nejsou mapovací družice, ale špionážní družice firmy space imaging a má rozlišení < 1m/pixel
    2.9.2007 23:08 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    to znamená? Dneska jsme se o tom bavili s otcem, a došli jsme k závěru, že kdybych drřel v ruce papír s textem o velikosti fontu kolem 20 že by to z družice mělo jít přečíst. Možná se pletu, ale je 21 století a nikdo nemůže vědět, co kdo ve vesmíru má
    Don´t worry, be happy.
    2.9.2007 23:39 CyberDragon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Hm, to jo, ale jeste budes muset najit nekoho na vycisteni atmosferickych vlivu (oblaka/smog) po cele opticke trase, nehlede na ciste teplotni vlivy - lom svetla. :)
    2.9.2007 23:57 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    jo, dobrá připomínka, uvažoval jsem ideální podmínky. Těžko asi něco uvidím přes bouřkové mraky :-)
    Don´t worry, be happy.
    3.9.2007 12:22 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    dneska videj i pres mraky. Ne tak detailne ale videj.
    V podstatě nic nevím
    3.9.2007 12:49 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Rozhodně ne pomocí optiky. Zase to nebudem přehánět, že? Rozlišení 1cm/pixel jak jsem již řekl si myslím, že zvládnou, ale i špionáž má své limity :D
    3.9.2007 14:06 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    no o tom nikdo nemluvi ze je to pomoci optiky:-) Ale dokazou. Ale noviny neprectou. Rekl byhc ze sou schopny urcit jestli tam plave nejaka lod nebo ne. Ostatne tyhle bondove na tom tak dobre nebudou kdyz jim utece nakej usama. Ale v televizi sem jednou videl jak nekoho sledovali online kdyz prebihla po strechach mrakodrapu.-)
    V podstatě nic nevím
    3.9.2007 18:31 black - aka pol | skóre: 19 | blog: Ze_sveta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Ale noviny neprectou
    No, hypoteticky přečtou. Za ideálních podmínek vojenské docela určitě.
    3.9.2007 18:32 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Nesmysl.
    3.9.2007 18:40 blackvladimir | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Pokud se ideálními podmínkami myslí noviny s několikametrovými písmeny tak určitě :)
    3.9.2007 18:42 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    No tak lidi, buďte soudní... Takové teorie nevyslovuju ani já... Kolik si myslíte, že by to rozlišení muselo být aby přečetli noviny? 0.1mm/pixel? Maximálně 1mm/pixel.
    3.9.2007 23:01 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Navíc,většinou bývá jednodušší, levnější a spolehlivější si ty noviny prostě koupit :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    3.9.2007 18:44 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Hmm tak za pomocí čeho, když ne optiky?
    Dent avatar 3.9.2007 19:49 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Telepatie :))
    peYko avatar 4.9.2007 07:06 peYko | skóre: 8 | blog: /dev/null | Žilina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Spy_satellite#United_States
    ...a je zo mna Liferay koder. | She sells Bourne shells by the sea shore... | Eufory - heavymetal este neumrel :)
    4.9.2007 16:34 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    to je slovo do pranice :-D
    Don´t worry, be happy.
    4.9.2007 16:37 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    No to by měla být první zastávka člověka, který se o to zajímá :-)
    3.9.2007 11:22 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Jakákoliv družice s rozlišením menším než 1 m/px má takové rozlišení jen jednou až třikrát za životnost. Družice nejsou jediná věc, co nám krouží nad hlavou. ;-)
    2.9.2007 23:56 r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    kup si destnik, ten to jisti :)
    cooler avatar 3.9.2007 00:47 cooler | skóre: 19 | Medzilaborce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Neisti. Druzice ta mozu sledovat aj z ineho uhla ako je presne nad tvojou hlavou. Ked slnko zadapa, tak ti dazdnik nepomoze, lebo ti svieti do ksichtu skoro vodorovne
    3.9.2007 01:18 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Nicmene pri jinem uhlu pohledu, nez "primo shora", je otpicka draha podstatne delsi a clovek by cekal, ze rozlisovaci schopnosti znacne utrpi.
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    3.9.2007 14:33 robertK | skóre: 26 | blog: Klokanuv_blog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Presne tak. A stejne Ti ctou myslenky i pres destnik (pokud teda nenosis cepicku z alobalu).
    3.9.2007 14:45 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    ROFL.
    3.9.2007 00:18 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    A neni to nahodou tak, ze mapy z vetsi blizkosti jsou letecke, a ne satelitni?
    3.9.2007 11:00 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Jsou. Nicméně špionážní satelity jsou na velmi nízkém orbitu, typicky pouhých 400-600km, takže ono čtení SPZ nebo titulků v novinách není až taková sci-fi. Tak mě napadá, že díky nutným korekcím dráhy špionážních satelitů toho o sobě špehující strana dává docela dost vědět. Zatajit o co se zajímám je ve světě špionáže skoro tak důležité, jako získat na to odpověď. :)
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    Vojtěch Trefný avatar 3.9.2007 00:34 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Kdyby se Hubblův dalekohled otočil směrem k Zemi, tak by neviděl nic, stejně tak jako, kdyby se člověk snažil dalekohledem dívat na něco, co má blízko sebe...
    andree avatar 3.9.2007 08:52 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    asi pocital iba so "zoom"om =) koho trapi nejaka ohniskova vzdialenost v dnesnej dobe? :-D
    3.9.2007 09:15 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Navíc je ten teleskop extrémně citlivý na světlo (přece jenom se dívá tam, kde moc světla není). Při zamíření na Měsíc by se prý spálil (možná i doslova). Země je na tom s odrazem světla podobně, takže by se taky spálil.
    JiK avatar 3.9.2007 05:22 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Kdyz by ses podival do blogu tak mesic nebo 6 tydnu zpatky, tak se to tu resilo.

    I pri nejnizsi mozne (LEO) nizke orbite, rekneme 170km a nejakem silenem prumeru zrcadla (limitovanem tim, co je mozne vynest nahoru) narazis na difrakcni limit a skoncis nekde okolo 10 cm a hur. Za zcela nerealnych, idealnich podminek, bez chveni a lomu atmosfery, bez disperze, pri pohledu kolmo dolu... Adaptivni optiku nemuzes pouzit, protoze chybi nepromenlivy standard svitivosti-synteticka hvezda. Mytus o cteni SPZ ze satelitu je dobry do filmu, ale aspon podle toho co vim, to mozne neni. Za domaci ukol si s pouzitim difrakcniho limitu a zname velikosti zrcadla muzes spocitat kolik by byl fyzikalni limit hubbeova teleskopu.

    Ono koneckoncu SIGINT neni samospasitelne, nakonec stejne musis poslat manika s nozem co mluvi arabsky a zlym hochum provede dalsi obrizku, ale tentokrat kolem krku....
    Heron avatar 3.9.2007 07:11 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Líbí se mi, jak JiK začíná své komentáře čistě technicko-vědecky, ale ke konci tam vždy ukápne pár kapek nějaké propagandy :-).
    3.9.2007 09:08 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Ber to tak, ze kdyz mas POSLANI, tak proste musis ;-)
    3.9.2007 12:04 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    ej, Fyzika ja pro mne kámen úrazu, takže kdybych cokoli začal počítat, tak skončím na tom že jsem ani nezačal. Ale takhle jsem na to nekoukal.
    Don´t worry, be happy.
    JiK avatar 3.9.2007 15:48 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Tak zkus priste dat vic duvery fyzice a min dojmum a pocitum.... Obrazky vytvorene cockou jsou vlastne difrakcni obrazce, chceme-li rozlisit dva vzdalene bodove objekty (a to je nejjednodussi a zaroven nejpriznivejsi mozny pripad) je nejmensi mozna uhlove vzdalenost dana vyrazem:

    ThetaR = arcsin (1.22 lambda / d)

    kde lambda je vlnova delka svetla a d prumer cocky
    protoze jde o velmi, velmi male uhly, jde sin ThetaR nahradit primo uhlem, tedy ThetaR a pak dostaneme:

    ThetaR = (1.22 lambda / d)

    coz je Rayleighovo kriterium pro uhlove rozliseni.
    Abys precetl noviny, potrebujes rekneme 1mm rozliseni. Mejme satelit na nizke draze, 200 km, coz je 200.000m, potrebujes tedy uhlove rozliseni 0.001m/200 000m neboli 5e-9. Abys ho ziskal (pro viditelne svetlo o lambda = 550 nm), tvoje cocka musi mit prumer
    d = 1.22*5.5e-7m/5e-9 coz je 134.2 m

    Na kontrolni otazku, jak velky je nakladovy prostor or Sprace Shutle a zda se do nej vejde perfektni, dokonala a idealni cocka o prumeru 134 m si asi odpovis sam, ne?
    P.S. Kdyz zkusime propocitat priznivejsi pripad pro cteni SPZtky, je dobre si uvedomit, aspon tohle:
    a)'kolmo shora' ji neprecteme a s uhlem brutalne rychle roste vzdalenost->klesa rozliseni
    b)atmosfera se chveje, je znecistena, mraky, mlha, kour a podobne jsou na 550 nm zcela nepruhledne a kdyz prejdem do Infrared tak mame atmosfericka okna okolo 3-5 um a pak kolem 8-12 um. Rozliseni jde s rostouci vlnovou delkou do kytek, o citlivosti senzoru radeji ani nemluvim (zivim se jejich vyvojem pro US Army)
    c)pruzkumne saty nejsou na geostacionarni draze a 'nevysi' nad jednim mistem jak ve filmu, spis se pekelne rychle pohybuji a na jedno misto muzou koukat tak 20 minut.
    3.9.2007 15:59 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Tahle diskuse tu nedávno byla. Opakuji otázku: jste si jist, že propojené pole teleskopů ala VLT nemůže mít řádově větší rozlišení?
    JiK avatar 3.9.2007 16:04 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    jsem. viz: Limiting Resolution Looking Down Through the Atmosphere, D. L. Fried, Journal of the Optical Society of America, 56 (1966)
    3.9.2007 16:11 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    K tomuto už asi nemám přístup :), ale podle názvu a abstraktu (inhomogeneous refractive medium) je problém atmosféra, nikoliv Rayleigh?
    JiK avatar 3.9.2007 16:21 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    jo, Rayleigh je fundamentalni limit coz na vyvraceni mytu o cteni novin a znacek stacilo, ale stejene, podle dosud nevyvraceneho a zatim stale citovaneho clanku je nemozne dosahnout cokoliv lepsiho nez 4.7 cm uz od 10km vysky, bez ohledu na zbytek komponentu.
    3.9.2007 11:58 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Trochu retra z pěkné a pěkně staré knihy...
    „S čtyřiadevadesátipalcovým teleskopem ve vesmíru, to do kážeme na planetách rozeznat fenomenální podrobnosti,“ poznamenal jsem.

    „Představ si, co by se s ním dalo dělal;“ kdybys ho otočil k zemi,“ řekl Greg.

    „K čemu? Všechny zajímavé věci jsou na obloze. A pak, vesmírný teleskop se z fyzikálních příčin na zem zaměřit nedá. Při takovém pokusu by mu shořely senzory.“

    „A co kdyby někdo podobný dalekohled udělal a zaměřil ho na zemi? Co by se dalo vidět?“ Přehrál jsem si v hlavě pár čísel. Řekněme orbit o výšce pět set kilometrů, čtyřiadevadesátipalcový dalekohled. Vlnová délka světla je kolem čtyř set nanometrů... „No, snadno by se rozeznaly detaily možná i pod metr. Hranice by mohla být kolem decimetru. Na rozpoznání obličejů by to nestačilo.“

    Greg se usmál a neřekl nic. Chvíli to trvalo, ale pak mi to došlo: astronomický vesmírný teleskop nebyl jediný velký dalekohled na oběžné dráze. Greg asi mluvil o některé špionážní družici. Nejspíš o tajné KH-11.
    3.9.2007 12:12 aa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Spolecne s Hubblem se staveli dva stejne velke dalekohledy...
    3.9.2007 12:27 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    za 1000 dolaru si muzes koupit fotku stejny kvality jako maj spionazni druzice
    V podstatě nic nevím
    3.9.2007 12:33 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Nejaky screenshot ? :-D
    3.9.2007 12:35 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    To není pravda. Není družice jako družice, KH 13 má vyšší rozlišení. Navíc cena není vždy konstantní.
    3.9.2007 14:08 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    podrobnosti nevim nepidim se po tom.Ale tuhle nejaka spolecnost poslal na obeznou drahu aparat co seka fotky jak ze spionazni druzice a pak je prodava. Mluvili o 1000 dolarech.Ale jestli je to za kazdou fotku to fakt netusim. Taky nesmej prodavat fotky z mist kde je nejaky valecny konflikt a podobne.
    V podstatě nic nevím
    3.9.2007 14:27 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Mohou, je to americká společnost, která je nemůže prodávat jen pokud to zakáže americký kongres (explicitně), který to neudělal ani v případě války v Iráku. Chjo ale jak z které špionážní družice? Jako z americké KH-7 která má rozlišení 7,5m/pixel, nebo jako Francouzská 2A s rozlišením okolo 50cm/pixel? Není družice jako družice.
    3.9.2007 16:50 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    No, 1000 dolarů za fotku, to už je slušný. Fakt by mě zajímalo jak takovej snímek vypadá
    Don´t worry, be happy.
    3.9.2007 16:59 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Použij google ;-) [1m, 4m]
    3.9.2007 17:03 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    No to jo, ale stejně si pořád myslím že to není maximum co zvládnou. I když výše mi to pomocí fyziky jaksi vyvrátili :-)
    Don´t worry, be happy.
    3.9.2007 17:09 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    To jsou hodnoty civilních snímkovacích družic.
    JiK avatar 3.9.2007 17:10 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    a vojaci maj s fyzikou domluvenou nejakou vyjimku? :-)
    3.9.2007 17:15 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Obrázky, na které reaguje kolega předemnou mají rozlišení 1 a 4 m na pixel, tady je obrázek s rozlišením 61cm na pixel z čehož implikuje, že fyzikálním limitem asi těžko může být 1m na pixel, který mají předcházející obrázky z družice ikonos.
    3.9.2007 21:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Když jim ji branně bezpečnostní výbor odhlasuje… :-)
    3.9.2007 17:07 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    další, další (kombinace panchromatického snímku (velikost pixelu 61 cm) se snímkem v přírodních barvách (velikost pixelu 244 cm).), další 1m

    -- tyto snímky jsou od jiných družic než-li ikonos a od jiných firem než-li space imaging.
    3.9.2007 17:55 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    no jako myslel jsem si že na netu umím hledat, ale... pod čím hledáš?
    Don´t worry, be happy.
    JiK avatar 3.9.2007 18:08 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    jestli se chces jeste trochu pokochat, tak zde je simulace fotky z dokoncovaneho komercniho satu s rozlisenim 0.41m, coz je docela cool.
    3.9.2007 18:20 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Asi nejsi ten správný špion :D
    3.9.2007 18:24 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Pche za 1000$, už za 15$. Sice jsou to plakáty :-) Ale satelitní snímky to jsou...
    3.9.2007 20:42 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    ale ony jsou hezké i ty snímky z meteosatelitů.A nejhezčí jsou když na ně máte přijímač.Když si předpovíte přelet,zapnete to a najednou ho slyšíte jak se vyloupne nad obzor.Šum se začne měnit v signál ššššššššššvrzvrzvrztrtrtrvrzvrzvrz a na monitoru se začne řádkovat obrázek.nejdřív je zrnitý,pak čím dál čistší,postupně od severu k jihu nebo naopak začínáte poznávat známá pobřeží a takhle nějak to pak vypadá http://www.chmi.cz/meteo/sat/avhrr/data/200709031642_NOAA15/200709031642_NOAA15_EU_RGB124.jpg jen toho je na několik obrazovek.Tohle je citelně zmenšený.
    freshmouse avatar 3.9.2007 20:48 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Ten dokument je seriál, dneska je 2. díl.
    3.9.2007 21:36 caiiicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam spěje špionáž?
    Je to TAHLE pláž??? V Google Earth: 33°53´29˝S 151°16´39˝E Na civilní fotečky jen tak k pokoukání rozlišeni az hrůza...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.