abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.5, tj. pátá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.14, tj. čtrnáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.5. 12:55 | Nová verze

    CiviCRM (Wikipedie) bylo vydáno v nové verzi 6.14.0. Podrobnosti o nových funkcích a opravách najdete na release stránce. CiviCRM je robustní open-source CRM systém navržený speciálně pro neziskové organizace, spolky a občanské iniciativy. Projekt je napsán v jazyce PHP a licencován pod GNU Affero General Public License (AGPLv3). Český překlad má nyní 45 % přeložených řetězců a přibližuje se milníku 50 %. Potřebujeme vaši pomoc, abychom se dostali dál. Pokud máte chuť přispět překladem nebo korekturou, přidejte se na platformu Transifex.

    jardaIT | Komentářů: 2
    15.5. 12:22 | Bezpečnostní upozornění

    Další lokální zranitelností Linuxu je ssh-keysign-pwn. Uživatel si může přečíst obsah souborů, ke kterým má právo ke čtení pouze root, například soubory s SSH klíči nebo /etc/shadow. V upstreamu již opraveno [oss-security mailing list].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    14.5. 17:22 | Komunita

    Singularity (YouTube) je nejnovější otevřený film od Blender Studia. Jedná se o jejich první 4K HDR film.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    14.5. 16:55 | Zajímavý software

    Vyšla hra Život Není Krásný: Poslední Exekuce (Steam, ProtonDB). Kreslená point & click adventura ze staré školy plná černého humoru a nekorektního násilí. Vžijte se do role zpustlého exekutora Vladimíra Brehowského a projděte s ním jeho poslední pracovní den. Hra volně navazuje na sérii Život Není Krásný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    14.5. 14:00 | Zajímavý projekt

    Společnost Red Hat představila Fedora Hummingbird, tj. linuxovou distribuci s nativním kontejnerovým designem určenou pro vývojáře využívající AI agenty.

    Pinhead | Komentářů: 6
    14.5. 02:22 | Zajímavý software

    Hru The Legend of Zelda: Twilight Princess od společnosti Nintendo si lze nově díky projektu Dusklight (původně Dusk) a reverznímu inženýrství zahrát i na počítačích a mobilních zařízeních. Vyžadována je kopie původní hry (textury, modely, hudba, zvukové efekty, …). Ukázka na YouTube. Projekt byl zahájen v srpnu 2020.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.5. 01:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 29.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Detailní přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.5. 21:22 | Bezpečnostní upozornění

    Po zranitelnostech Copy Fail a Dirty Frag přichází zranitelnost Fragnesia. Další lokální eskalace práv na Linuxu. Zatím v upstreamu neopravena. Přiřazeno ji bylo CVE-2026-46300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    13.5. 14:00 | Komunita

    Sovereign Tech Agency (Wikipedie) prostřednictvím svého fondu Sovereign Tech Fund podpoří KDE částkou 1 285 200 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (13%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1643 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Světlé zítřky podle Steva Ballmera

    22.5.2008 08:57 | Přečteno: 1551× | poslední úprava: 22.5.2008 08:58

    Tak máme tady v Praze slavného Steva Ballmera. Po vajíčkové snídani v Budapešti zavítal k nám, do hlavního města malé země ve středu Evropy. A ihned nám rozprostřil své vize, jak se nám s chytrými počítači povede dobře. "Před deseti lety neměla většina z nás mobil, počítač ani neznala internet," prohlásil. Nevím jak na tohle přišel, třeba já jsem měl před deseti lety všechno z toho.

    A to hlavní teprve přišlo: "Příští dekáda přinese podstatně větší propojení internetu a počítačů s médii .. Počítače o nás budou vědět. Už nedostanete reklamu na auto, které jste si koupili. Ale reklamu na golfové hole, které jste si teprve prohlíželi na netu", říká Ballmer.

    Tak teď se budoucnosti vůbec nebojím. Počítač, prošpikovaný skvělými prográmky od Microsoftu bude sdělovat na všechny strany, o co se zajímám. Bude pánem mé vůle i svědomí. :-) Díky této firmě bude splněno každé mé tajné přání. Budu mít zvýšenou teplotu? Do schránky mi příjde padesát mailů s tématikou léků proti horečce. Bude mi smutno? Opět se nasypou rozesmáté dívky cudných rozměrů do mého soukromí. Jen tak dál. Budeme žít stále lépe a radostněji, i placení licencí bude příjemnou záležitostí.

    Děkuji, tak tohle zrovna nemusím.

           

    Hodnocení: 92 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.5.2008 09:46 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera
    Co se týče situace před deseti lety: pravděpodobně nejsi většina ;-) Co se týče příštích deseti let: opět, pravděpodobně nejsi většina. Nevím, co je na téhle konkretní vizi zase až tak špatné -- místo hromady spamu tématicky různorodého budeš dostávat menší hromadu tématicky zaměřeného spamu. To, že počítače budou "napojeny" na nás, to je vize která rozhodně nepochází od Ballmera a není to nic nového.
    Dalibor Smolík avatar 22.5.2008 09:55 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera
    Asi si úplně nerozumíme: samozřejmě, že jakýkoliv spam obtěžuje, ale je součástí života. Mám ho nakonec i ve schránce na dveřích. S tím se asi musíme smířit. Jiná věc ale je, že mi není příjemné, že někdo bude sledovat moji činnost na internetu a škatulkovat mě do "skupiny, kterou zajímá zahrádkaření". Materiály z oboru, o který se zajímám, si najdu snadno sám. Jde především o ten princip sledování - mně se nelíbí a určitě hodně dalším lidem také ne. To,že ta myšlenka nepochází od Ballmera, mě nepřekvapuje. Ostatně málo z toho, co dokázal Microsoft, je skutečně z jejich hlav. Oni to ale umějí dobře prodat (což jim ale nezazlívám).
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Dalibor Smolík avatar 22.5.2008 11:11 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera
    Co se týče situace před deseti lety: pravděpodobně nejsi většina
    Tak to uznávám - před deseti lety byla velká část zdejších čtenářů možná ještě děti nebo velmi mladí. Tenkrát tyto vymoženosti ještě mladí lidé moc neměli.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    22.5.2008 12:23 bubo. | skóre: 20 | blog: Buboo | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera
    Hehe tak to ja tiež nie som väčšina, aj ja som to pred 10-timi rokmi všetko mal. :-)
    ICQ 217-602-332
    22.5.2008 16:15 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera
    Mám ho nakonec i ve schránce na dveřích. S tím se asi musíme smířit.
    Nemusíme. Stačí dát jasně na jevo, že reklamu ve schránce nechceme. (§ 2 zák. 40/1995 Sb. písm. e)
    Dalibor Smolík avatar 22.5.2008 16:20 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera
    Samozřejmě, že nemusíme. Myslel jsem to tak trochu obecně. Když po tom člověk jde, většinou uspěje. Taktéž se může zbavit té havěti ve Windows (používá-li je) - ale jen v případě, že se tomu věnuje.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    22.5.2008 09:52 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera
    Uz je z nej aspon otec nebo alespon kmotr internetu? Jestli ne, tak je to nicem. Proste prijel managor, kterej na verejnosti pronese par vzletnych vizi a v zakulisi teprve dojde na to, proc sem prijel.

    Neresil bych to.
    Dalibor Smolík avatar 22.5.2008 20:33 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera
    v zakulisi teprve dojde na to, proc sem prijel.
    Nojo, už je to tady.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    22.5.2008 09:56 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera
    takze microsoft vidi buoudnost ve spamu??

    PS co jsou to cudne rozmery? Jako ze budou uplne ploche?
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    Dalibor Smolík avatar 22.5.2008 10:35 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera
    Cudné rozměry = cudně a jen lehce zahalené trojky :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    22.5.2008 12:36 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera
    Mozno do dalsej verzie windows daju vlastny botnet, aby mohli konkurovat tym existujucim (ktore bezia na windowsoch a rozosielaju vacsinu spamu) a budu rozosielat cieleny spam.
    22.5.2008 10:09 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera
    Nechápu co pořád řešíte. Je to Microsoft ne? A Ballmer je královsky placený, aby tyhle věci vykládal, i kdyby měl třeba doma Ubuntu :-). Je to jen práce. Kdyby přešel z Microsoftu do Canonicalu, bude vykládat to samé v opačném gardu a nebude s tím mít problém...
    Dalibor Smolík avatar 22.5.2008 10:33 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera
    S tím bohužel nemohu souhlasit. To není jen práce. Ballmer je světovou celebritou, na jejíž slova čeká spousta lidí. Jestliže tímto způsobem Ballmer "legalizuje" cílený spam, bude to napříště považováno za běžný standard, nad kterým se nikdo nepozastaví. Že jde stále jen o spam? To přece nevadí ..
    Když se nějaká popová hvězda oblékne do černého pytle, statisíce mladých lidí to učiní po ní. Módou prostě bude černý pytel. Obávám se, že právě v případě Ballmera jde o něco podobného.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    tsLnox avatar 22.5.2008 10:57 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera
    Kolik zaměstnanců Microsoftu je potřeba na zašroubování žárovky? Ani jeden, prohlásí tmu za standard. :-D
    22.5.2008 11:13 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera
    což je ovšem problém tupého stáda, nikoli Steva Balmera. Je třeba rozlišovat, zda je někdo vzorem a nebo bussinesmanem. Jsou celebrity, které jsou spíše vzorem, ale ty pak nedělají bussines. Dohromady to totiž nejde. Kdyby byl Balmer Mirek Dušín, tak ho dneska neznáte a není celebritou, prodával by někde třeba automaty na cocacolu. Takže ta teorie trošku kulhá.
    Dalibor Smolík avatar 22.5.2008 11:26 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera
    Je třeba rozlišovat, zda je někdo vzorem a nebo bussinesmanem.
    Ale obojí jde pěkně dohromady. Ještě nedávno bylo synonymem pro textový procesor Word, pro tabulky Excel. Nikde to nebylo právně zakotveno, ale bylo to vžité mezi lidmi. Vždyť to byly formáty od Microsoftu, tak to bylo považováno za běžný standard pro výměnu dokumentů. Jestliže lidem začnou přicházet maily s tématikou jejich zájmu, řeknou si - je to v pořádku, musí to tak být. Vždyť to Microsoft výslovně řekl ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    22.5.2008 11:33 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera
    já myslím, že na to máme existující legislativu ne? Znám mnoho uživatel MS-Windows. Téměř všichni mají k Microsoftu spíše záporný postoj. Nedovedu si představit, že by se takový vlezlý přístup dal legalizovat neb většina bude proti..
    Dalibor Smolík avatar 22.5.2008 11:59 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera
    Ono se to určitě dá po právní stránce řešit. Například bude možné tuto "službu" zrušit. Ale stačí, když toto zrušení bude technicky náročnější a nebude se o něm moc psát a běžný BFU nebude mít ani tušení. Defaultně bude samozřejmě zapnutné. Ale to je jen moje domněnka.
    Ale již samotný fakt, že se s touto "feature" Ballmer chlubí, mě dost dorazil. Jako by fenomén ochrany soukromí prostě nebyl ve fóru ...
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    22.5.2008 15:03 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera
    Nevím co řešíš. Jestli je Tvým zájmem linux, bude Tě MS spamovat nabídkami různých dister. Jestli jsi zahrádkář, bydeš dostávat reklamy na ještě lepší hnojiva než jaká jsi používal doposavad, nebo na lepší motyčky, sekačky atd. Nakonec třeba pochopíš, že to je konečně to pravé ořechové a že je s podivem, že jsi se bez toho všeho dokázal zatím obejít.

    MS a nakonec nejenom on přece dávno tvrdí, že budou jejich programy prošpikované reklamou. Dokonce se to prý nevyhne ani hrám. Hledat se mi to nechce, ale není to dlouho co se o tom zmínili i MS redaktoři ze živě.cz.
    22.5.2008 19:04 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera
    Jo s tím prvním souhlasím. Jak říkal Dalibor, když něco chce, dokáže si to najít sám. S tím tak úplně nesouhlasím. Když něco hledám, nechci aby za mě někdo rozhodnul, co přesně budu používát, ale když mi někdo rozšíří obzor a nabídne odkazy na možnosti, budu jedině rád.
    Dalibor Smolík avatar 22.5.2008 19:11 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera
    S tím rozšířením obzorů je to pravda. Ale pokud chci auto, nepomůže mi reklama ve schránce. Najdu si příslušné stránky a portály a hledám (např. chci kombíka, abych mohl vozit zobží) a porovnávám různé značky, parametry, cenové relace. Reklama mi zase tolik té informace nepřinese. A nevěřím, že by to bylo tak dokonalé, že by mi chodily do schránky nabídky na samé kombíky v cenové relaci 390 - 550 tisíc Kč :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    22.5.2008 10:20 anyd | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera
    "Těsně před svojí návštěvou České republiky se Bill Gates nechal na světovém ekonomickém fóru slyšet, že do dvou let zlikviduje spam." - Bill Gates, Lupa.cz 17. 2. 2004

    "Příští dekáda přinese podstatně větší propojení internetu a počítačů s médii .. Počítače o nás budou vědět. Už nedostanete reklamu na auto, které jste si koupili. Ale reklamu na golfové hole, které jste si teprve prohlíželi na netu" - Steve "monkey" Ballmer, Abclinuxu.cz 22.5.2008

    tak zlikvidujou ten spam nebo ho naopak jeste vic budou rozesilat?
    22.5.2008 10:33 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera
    Víš přeci, že není nikdo rád když se mu připomínají nesplněné sliby, tak proč s tím začínáš.. ;-)
    22.5.2008 10:55 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera
    Jinak vecer bude na ct2 v udalostech komentarich.. snad predvede nejakou tanecni kreaci
    Metal smajdalfe, METAL!
    rincewind avatar 22.5.2008 11:59 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera
    MS a Seznam.cz? Vzdyt Seznam.cz je prospikovany Linuxem (ted na me vlevem hornim okne dokonce sviti pracovni nabidka na linux administratora pro Seznam), myslim, ze prechod na MS by Seznam neustal... a Linux v MS sluzbach myslim, ze to by pak neustal MS :)
    22.5.2008 13:03 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera
    malé země ve středu Evropy.
    Ukrajina je malá?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.5.2008 13:19 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Video
    http://cdn4.nacevi.cz//ihned (WMV9 proud) dnes od 13:45 Steve Ballmer v přímém přenosu.
    22.5.2008 14:16 Jirkaehm | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video
    S tim dabingem si snad delaji srandu? nejde to nekde pustit bez toho prekladajiciho idiota...
    22.5.2008 14:17 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video
    Už tam je třetí idiot, asi aby se mezi ně rozdělila moje nenávist.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.5.2008 14:19 Jirkaehm | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video
    :) Clovek co neumi anglicky ho snad ani poslouchat nemusi ze mu to stejne nic nerekne, tak proc probuh dabing?!?!?!
    22.5.2008 14:20 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video
    Ono to neřekne nic ani tomu co anglicky umí. Já jenom čekám na salvu vajec.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.5.2008 13:36 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera
    Co myslíže? Je tam vaječný terorista? Má cenu se dívat?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    24.5.2008 07:09 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Světlé zítřky podle Steva Ballmera

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.