abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.1 neměnné (immutable) distribuce openSUSE Leap Micro určené pro běh kontejneru a virtuálních strojů. S vydáním verze 6.1 byla ukončena podpora verze 5.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:55 | IT novinky

    Poslanci dnes ve třetím čtení schválili návrh zákona o digitálních financích. Cílem zákona je implementace předpisů Evropské unie v oblasti digitálních financí, konkrétně nařízení DORA (Digital Operational Resilience Act) o digitální provozní odolnosti finančního sektoru a nařízení MiCA (Markets in Crypto Assets) o trzích kryptoaktiv. Zákon nyní míří k projednání do Senátu ČR. U kryptoměn bude příjem do 100 tisíc Kč za zdaňovací období osvobozen od daně, podobně jako u cenných papírů, a to za podmínky jejich držení po dobu alespoň 3 let.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | Komunita

    O víkendu (15:00 až 23:00) proběhne EmacsConf 2024, tj. online konference vývojářů a uživatelů editoru GNU Emacs. Sledovat ji bude možné na stránkách konference. Záznamy budou k dispozici přímo z programu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:22 | Nová verze

    Mozilla má nové logo a vizuální identitu. Profesionální. Vytvořeno u Jones Knowles Ritchie (JKR). Na dalších 25 let.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    5.12. 23:33 | Komunita

    Bylo rozhodnuto, že nejnovější Linux 6.12 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS). Ta je aktuálně plánována do prosince 2026. LTS jader je aktuálně šest: 5.4, 5.10, 5.15, 6.1, 6.6 a 6.12.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.12. 15:11 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.21.0, tj. první z nové řady 3.21, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu architektury Loongson LoongArch64.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.12. 11:33 | IT novinky

    Mapy.cz Premium stojí 249 korun ročně. Premium verze je zaváděna postupně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    5.12. 11:00 | IT novinky

    Hodnota Bitcoinu, decentralizované kryptoměny překonala 100 000 dolarů (2 390 000 korun).

    JZD | Komentářů: 16
    5.12. 05:11 | Zajímavý software

    Hurl byl vydán ve verzi 6.0.0. Hurl je nástroj běžící v příkazovém řádku, který spouští HTTP požadavky definované v textovém souboru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.12. 17:33 | Komunita

    Výsledek hlasování: Výchozím grafickým motivem Debianu 13 aneb Trixie bude Ceratopsian.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    Rozcestník

    Podnět ČOI

    13.2.2016 19:13 | Přečteno: 2134× | flame | poslední úprava: 13.2.2016 22:04

    Uvidíme co ČOI na to, podle vyjádření k článku na Lupě to ale ČOI za nekalou praktiku považuje: "Pokud tomu tak není, tj. zboží bylo rozbaleno, případně použito, byť minimálně, nemůže již být dále nabízeno jako nové."

    Dobrý den,

    Dne 13.2.2016 jsem na pražské pobočce (Hviezdoslavova 666/26) firmy CZC.cz s.r.o. zakoupil pamět RAM (přesný typ zboží není podstatný) do notebooku, která ovšem byla již použita, aniž by toto prodejce jakkoliv zmínil. To že byly kontrolní prvky na obalu porušeny jsem bohužel zjistil až doma a tak jsem se rozhodl pamět přesto použít doufaje, že bude fungovat. Bohužel nefungovala a tak jsem se jí vydal na pobočku vrátit.

    Zde mi nabídli výměnu za jinou ekvivalentní paměť (nikoliv však stejný produkt), s čímž jsem souhlasil. Tentokrát jsem zcela jasně a důrazně požadoval, aby šlo v tomto případě o nové, nerozbalené zboží, což prodejce potvrdil. Zde je potřeba malá vsuvka, jak takový nákup na pobočce CZC.cz s.r.o. vlastně probíhá - u přepážky si vyberete s prodejcem zboží, které následně na jiném místě prodejny u jiného zaměstnance (pokladna) zaplatíte a ve třetím kroku, opět na zcela jiném místě (výdej) nakonec převezmete.

    Jaké bylo mé překvapení, když mi pracovník na výdeji předával zboží, které bylo opět zcela jednoznačně již použito (rozbaleno)! Tuto skutečnost navíc potvrdil i sám pracovník výdeje a to s dovětkem: "my jim to říkáme pořád, že si na to lidi stěžujou...".

    Z výše uvedeného "příběhu" plynou následující věci, k jejíhž prošetření tímto ČOI vyzývám:

    1. CZC.cz s.r.o. zcela evidentně a zcela běžne prodává použité zboží jako nové, čímž se nepochybně dopouští nekalé obchodní praktiky.
    2. Systém, kdy výdej následuje až po zaplacení vede k tomu, že pokud z jakéhokoliv důvodu (například jako zde z důvodu porušení podmínek prodejcem) odmítnete zboží převzít, pro vrácení peněz musíte na pokladně předložit průkaz totožnosti. Jelikož firma zcela běžně (viz bod 2) nedodává domluvené zboží, vede toto na "vynucený sběr osobních údajů", což opět považuji za nekalou obchodní praktiku.
           

    Hodnocení: 91 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.2.2016 20:53 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Podekujme nasim zakonodarcum, kteri v zakone trpi socialistickou 14 denni lhutu pro vraceni zbozi. Toto je presne priklad veci, do ktere by se stat montovat nemel. Toto by melo byt vylozene na zakaznikovi a prodejci, jak se dohodnou. Zakon k tomuto neni potreba. Podobny pripad je zarucni lhuta. Neni duvod mit garantovanou minimalni lhutu ze zakona. Firmy prisly prirozene na to, ze prodlouzena zaruka je konkurencni vyhodou a spousta firem tedy tuto nabizi a to zcela prirozene.

    Lide, kteri tuto lhutu vyuzivaji, jsou podobni jako lide, kteri ziji ze socialnich davek. Jejich konani je legalni, ale amoralni a odsouzeni hodne.

    Jo a k tem penezum. Sam jste nejdrive zaplatil a az nasledne prebiral zbozi. Bylo to vase svobodne konani, tak si laskave nestezujte! Kdyz vam ta situace vadila, mel jste jit koupit jinam. Je to pouze vase svobodne rozhodnuti, za ktere si samozrejme nesete nasledky. Udavat na COI je zbabele a pripomina mi to praktitky dob minulych.

    Stydte se!
    13.2.2016 21:43 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Podekujme nasim zakonodarcum, kteri v zakone trpi socialistickou 14 denni lhutu pro vraceni zbozi. Toto je presne priklad veci, do ktere by se stat montovat nemel. Toto by melo byt vylozene na zakaznikovi a prodejci, jak se dohodnou. Zakon k tomuto neni potreba. Podobny pripad je zarucni lhuta. Neni duvod mit garantovanou minimalni lhutu ze zakona. Firmy prisly prirozene na to, ze prodlouzena zaruka je konkurencni vyhodou a spousta firem tedy tuto nabizi a to zcela prirozene.

    Bohužel i ve tvé vysněné überk-apitalistické společnosti zákony potřeba jsou a tohle je ten případ. Přesně jak píšeš - dohodli jsme se na prodeji nového zboží, ale to nebylo dodáno. A to je právě ten okamžik, kdy nastupuje stát, aby se do toho "montoval".

    Jo a k tem penezum. Sam jste nejdrive zaplatil a az nasledne prebiral zbozi. Bylo to vase svobodne konani, tak si laskave nestezujte! Kdyz vam ta situace vadila, mel jste jit koupit jinam. Je to pouze vase svobodne rozhodnuti, za ktere si samozrejme nesete nasledky. Udavat na COI je zbabele a pripomina mi to praktitky dob minulych. Stydte se!

    Svobodně jsem se rozhodnul, že jim zaplatím a pak si vyzvednu zboží, to ano. Ale o tom, že když mi ho nedodají (podvedou mě) tak po mě navíc budou chtít občanku, aby mi vrátili peníze, o tom jsem se svobodně nerozhodoval. A to je opět místo, kde by měl nastoupit stát a zasáhnout.

    Nebo si jako tvůj vysněný svět představuješ tak, že místo zásahu státu se budu starat sám, a například s bouchačkou v ruce z nich ty peníze dostanu?!

    Každý má právo na můj názor!
    13.2.2016 23:57 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Souhlasím s tebou, zejména v úloze státu, když nefunguje komunikace s firmou. Myslím, že Odin má vymakaný software na trolování o sobectví a egoismu všeobecně, ale potřeboval by nějakého dobrého programátora, který by mu nainstaloval rozumná, použitelná a funkční řešení praktických situací, jako je třeba tahle. Tady je Odin opět mimo, prostě nadává na stát, ale nemá řešení konkrétní situace, a určitě se ani nebude reagovat.
    If you don't ask, you don't get
    Bedňa avatar 13.2.2016 22:14 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Nazdar kapitalisto :) Súhlasím a vďaka takýmto zákonom si budeme musieť zvyknúť na kúpu rozbalených produktov, však stále ich môžeme vrátiť a vymeniť ich za iný rozbalený.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    14.2.2016 12:01 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Ja maximum zbozi nakupuji v kamennych obchodech a platim az za zbozi, ktere jsem videl. Mam tedy slusnou sanci, ze originalni baleni zustalo neporuseno.
    14.2.2016 17:11 dutá palice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    A co když to co si už viděl bylo v lepším stavu než to zabalené a případnou reklamaci obchodník odmítne? Budeš otravovat stát?
    Grunt avatar 14.2.2016 12:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Podekujme nasim zakonodarcum, kteri v zakone trpi socialistickou 14 denni lhutu pro vraceni zbozi.
    Zákon vznikl na obranu spotřebitele před vychcaným kapitalistou. Každý spotřebitel má právo vydrbat si se svým kapitalistou, stejně jako se kapitalista snaží vydrbat se spotřebitelem. Jedině tak je to správné soudruhu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.2.2016 12:28 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Zákon vznikl na obranu spotřebitele před vychcaným kapitalistou.
    Nevim, co bylo pohnutkou k tomuto legalnimu paskvilu, ale ochrana spotrebitele to rozhodne neni. Nekteri spatni obchodnici kvuli tomuto zakonu prodavaji pouzite zbozi jako nove. Nekteri zakaznici rozhodne o nejakou moznost vraceni nestoji, protoze vedi, ze to, co si kupuji, potrebuji a vracet to nehodlaji. Tito lide maji tedy zbozi drazsi nez je nutne, protoze v cene sveho produktu kupuji i moznost onoho vraceni. Toto narizeji skodi zakaznikum i prodejcum. Lidem nikdo nebrani, aby se na tomto svobodne dohodnuli, ale je spatne, pokud jim to nekdo narizuje zakonem.
    Každý spotřebitel má právo vydrbat si se svým kapitalistou
    Jiste. Vydrbe s nim nejlepe tak, ze u nej neutrati sve penize. Je to efektivni a zakon k tomu neni potreba.
    soudruhu
    Promin, ale s luzou jako jsi ty, opravdu soudruh nejsem.
    Grunt avatar 14.2.2016 12:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Nekteri spatni obchodnici kvuli tomuto zakonu prodavaji pouzite zbozi jako nove.
    Obchodníci používali tuhle taktiku ještě mnohem dříve než-li na nějaký zákon o vrácení zboží kdo kdy vůbec pomyslel. Z těch dob mám fungl nový harddisk, Starcraft Brood War a Bratrstvo neohrožených v HDčku jako bonus. Jediné co je tento zákon naučil je líp přebalovat a líp po sobě mazat stopy (disk většinou už naformátujou plným formátováním, ne pouze rychlím). Holt vítejte v krajině spotřebního zboží.
    Vydrbe s nim nejlepe tak, ze u nej neutrati sve penize.
    Vydrbe s ním tak že „fungl nové zboží“ u něj vrátí, sebere si své peníze a už se nevrátí. Když to takhle udělá několik zákazníků, kapitalista vyhladoví a chípne zkrachuje. Bohužel spotřebitelé nejsou dostatečně schopní se mezi sebou domluvit, proto vrácené zboží ihned putuje k někomu jinému pod značkou „fungl nové“. Měl by se na to vymyslet nějaký další chytrý socialistický zákon. S kapitalisty je potřeba naučit se vydrbávat, ne je trpět.
    Promin, ale s luzou jako jsi ty, opravdu soudruh nejsem.
    Elitářství je lidský konstrukt a často jedním z posledních útočišť duševně chudých. Soudruhu!
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 14.2.2016 13:21 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Ne, ale teď vážně: Fakt by se na to mělo něco vymyslet. Spíš něž nějaký zákon, nějaké technické řešení kdy by narušení obalu od výrobce z Tchajwanu až ke konečnému spotřebiteli bylo jednoznačně rozpoznatelné a špatně zfalšovatelné. Oni tam sice cpou všelijaké štítky a bůh ví co, ale to všechno jde velice snadno na běžné laserové tiskárně zfalšovat. Obaly se zas dají velmi snadno zatavit zpět tak že vše vypadá jako fungl přímo z výrobního pásu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 14.2.2016 13:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Výrobce vezme několik špatně mísitelných různě barevných epoxidů, trochu je zamíchá a náhodně tím přetře otevírací části krabice. Vznikne něco jako tohle. Vyfotí a digitálně podepíše spolu se S/N na krabici.
    Grunt avatar 14.2.2016 13:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    To si jako viděl někde v praxi?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 14.2.2016 14:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Ne.
    Grunt avatar 14.2.2016 14:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Protože mi to přijde spíš jak něco ze sci-fi jak něco z praxe.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 14.2.2016 14:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Ano, bohužel spousta užitečných a proveditelných věcí vypadá jako scifi…

    Napadá tě, proč by to nešlo?
    Grunt avatar 14.2.2016 14:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Že by to nešlo netvrdím. Určitě šlo. Ale určitě existují i elegantnější řešení.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    13.2.2016 20:59 ee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Díky za podnět, CZC se na začátku chovala fajnově, ale teď už je to velká korporace, která si ze zákazníků dělá rohožku jako jakékoli větší řetězce..

    Máš tam hrubku - prošetření tímto ČOI vyzívám:

    To ukazování občanky při vrácení peněz není asi jen u CZC, kdysi to po mě chteli třeba i v alze. Když jsem se v CZC ptal, proč jí jako chtějí vidět, tak mi bylo odpovězeno, že je to z toho důvodu, aby peníze mohli vrátit tomu, kdo zboží koupil.

    Je to samozřejmě nesmysl, dané zboží mohl jít vyzvednout a zaplatit třeba můj známý, a stejně tak já mohu reklamovat/vracet zboží svého známého a dle zákona mi k tomu stačí jen doklad o koupi. Matně si vzpomínám, že jsem jim kdysi odmýtnul ukázat občanku a tak mě nechali se u nich na PC přihlásit na účet v CZC.

    Plánuji si pořídit audioviuální záznam, až budu zboží do CZC vracet výměnou za peníze.
    13.2.2016 21:01 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Dle zakona doklad o koupi. Je hezke videt cloveka zneuzivajiciho diry v zakone, ktery ani nezna zakonik, ktery zneuziva.
    13.2.2016 21:05 ee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Nezajem, ja ten zakon necituji. Doklad o koupi je dle zakona postacujici podminka
    Rezza avatar 13.2.2016 22:07 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Tak zneuziti tam nevidim a jde to i bez toho dokladu. Ale jinak souhlasim, ze ideal je moznost zvolit si delku zaruky dle domluvy. Vec jako auto, kde se toci uz slusne prachy bych bez te standardni petilete nekoupil, je to tak odhadovana doba jeho pouziti. Ale proc si mam platit dvouletou zaruku pro vec za kilo, kde necekam, ze to sam budu chtit pouzivat mesic...
    13.2.2016 22:10 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    +10^100
    Grunt avatar 14.2.2016 13:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Vec jako auto, kde se toci uz slusne prachy bych bez te standardni petilete nekoupil,
    Tohle by mi ještě někdo mohl vysvětlit. Proč se k autům dávají různé x-leté záruky?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.2.2016 19:42 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Protoze to umoznuje pumpovat ruzne zakazniky v zavislosti na jejich risk aversion.

    Podobne je to i u pojisteni. Kdysi jsem cetl nejaky clanek, kde zkoumay komercni pojisteni u aut v USA a zjistili, ze ridici s nizsi nehodovosti v prumeru maji prekvapive vyssi platby za pojisteni (pri stejnych parametrech pojistky). Vysvetlovali to tim, ze ne-nehodovost pozitivne koreluje s celkovou risk aversion ridice a to pozitivne koreluje s ochotou platit pojisteni.
    13.2.2016 21:35 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI

    Máš tam hrubku - prošetření tímto ČOI vyzívám:

    No jo no, nepsal jsem to zrovna ve stavu, kdybych řešil gramatiku... ;-)

    To ukazování občanky při vrácení peněz není asi jen u CZC, kdysi to po mě chteli třeba i v alze. Když jsem se v CZC ptal, proč jí jako chtějí vidět, tak mi bylo odpovězeno, že je to z toho důvodu, aby peníze mohli vrátit tomu, kdo zboží koupil.

    Je to samozřejmě nesmysl, dané zboží mohl jít vyzvednout a zaplatit třeba můj známý, a stejně tak já mohu reklamovat/vracet zboží svého známého a dle zákona mi k tomu stačí jen doklad o koupi. Matně si vzpomínám, že jsem jim kdysi odmýtnul ukázat občanku a tak mě nechali se u nich na PC přihlásit na účet v CZC.

    Plánuji si pořídit audioviuální záznam, až budu zboží do CZC vracet výměnou za peníze.

    Bohužel, tohle člověk většinou nemá nastudovaný, takže se tomu v danou chvíli těžko brání. Pokuď k tomu ale ze zákona není důvod, je to o to vážnější důvod k "prošetření".

    Každý má právo na můj názor!
    13.2.2016 21:42 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Díky za podnět, CZC se na začátku chovala fajnově, ale teď už je to velká korporace, která si ze zákazníků dělá rohožku jako jakékoli větší řetězce..

    Máš tam hrubku - prošetření tímto ČOI vyzívám:

    To ukazování občanky při vrácení peněz není asi jen u CZC, kdysi to po mě chteli třeba i v alze. Když jsem se v CZC ptal, proč jí jako chtějí vidět, tak mi bylo odpovězeno, že je to z toho důvodu, aby peníze mohli vrátit tomu, kdo zboží koupil.

    Je to samozřejmě nesmysl, dané zboží mohl jít vyzvednout a zaplatit třeba můj známý, a stejně tak já mohu reklamovat/vracet zboží svého známého a dle zákona mi k tomu stačí jen doklad o koupi. Matně si vzpomínám, že jsem jim kdysi odmýtnul ukázat občanku a tak mě nechali se u nich na PC přihlásit na účet v CZC.

    Plánuji si pořídit audioviuální záznam, až budu zboží do CZC vracet výměnou za peníze.
    15.2.2016 09:05 Bubo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Ukazat obcianku v uplne rovnakom pripade chceli po mne aj v Alze. Rozdiel bol iba v tom, ze som zaplatil v pokladni a to, ze tovar bol uz otvoreny som zistil hned pri preberani vo vydaji. Drzy zamestnanec dokonca vyhlasoval, ze je to na moju ochranu. Takze pri plateni vzali moje peniaze bez toho zeby vedeli, kto plati a pri vrateni o par minut ma uz velmi chceli chranit, aby tovar neprevzal a nevracal niekto iny. Ako by sa ten iny dostal k mojmu pokladnicnemu bloku a napr k sms o mojej objednavke mi ten clovek nevysvetlil a ocividne ani na takto zlozitu diskusiu nebol vybaveny. Obciansku som samozrejme nepredlozil, pomaly nas budu uz legitimovat aj na verejnych zachodoch..
    pavlix avatar 17.2.2016 13:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Nevím, kdy byl ten začátek, já jsem tam před více než deseti lety koupil desku, která přestala po nějakém čase chodit a reklamaci mi okamžitě odmítli s nějakým standardním odůvodněním.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Petr Tomášek avatar 13.2.2016 21:49 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    ... tak jsem se rozhodl pamět přesto použít doufajíc, že bude fungovat

    Tak kurňa, jseš chlap nebo ženská? :-)

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    13.2.2016 22:03 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI

    Oni jsou fakt přechodníky takhle závyslý na rodu... Tak to je další ponaučení, které si z té "historky" odnáším ;-)

    Každý má právo na můj názor!
    xxx avatar 14.2.2016 12:13 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Tohle ponauceni jsem si odnes uz z hodin Cj, proto se jim zasadne vyhybam.
    Please rise for the Futurama theme song.
    14.2.2016 14:51 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Asi jste měli dobrou učitelku ČJ ;-)
    Každý má právo na můj názor!
    14.2.2016 19:47 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    No, zapamatovat si "-a, -ouc, -ouce; -e, -ic, -ice; -v, -vsi, -vse" snad neni o moc tezsi nez treba vyjmenovana slova po 'b'.
    Gilhad avatar 14.2.2016 20:23 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Ja si pamatuju, ze Jaru da Cimmermana rozcililo, ze jeho absolutni rym

    Stádo ovcí žena, šla po cestě žena

    není gramaticky správný, takže ho změnil na

    Stádo ovcí ženouc, šel po cestě ženouc

    což ovšem nejenže nebylo gramaticky správně, ale navíc to byla blbost a tak tento verš vypustil zcela.
    pavlix avatar 17.2.2016 13:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Já si vyjmenovaná slova kromě těch po F nepamatuju. Navíc je to úplně zbytečné, protože se každá generace učí pro vyjmenovaná slova úplně jinou „básničku“.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.2.2016 10:37 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Oni jsou fakt přechodníky takhle závyslý na rodu...

    Boba jeho, kde ses učil češtinu? A kolik jsi toho přečetl? Fakt kroutím hlavou :-)

    K tématu - myslím si že možnost vrátit zboží v e-shopu by měla být doplněna nějakým, na druhu zboží závisejícím "storno" poplatkem který by případně pokryl náklady spojené právě s otestováním správné funkčnosti zboží po vrácení a s opětovným zabalením zboží.

    Ani bych se nedivil, kdyby někdo z těch "vychytralých" majitelů českých ručiček prostě přelepil nálepky z funkčního na vadný RAM modul nebo dokonce vyměnil vadné součástky (třeba u fotoaparátu nebo televizoru) aby pak zboží "vrátil" a mnul si ruce... zatímco další zákazník bude zuřit a ze zákona na tom bude tratit prodejce. Bohužel, lidi jsou zvířata a svět je sice na pohled civilizovaná, ale džungle...
    pavlix avatar 17.2.2016 13:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Ten poplatek tam de facto je, prodejce si ho určuje sám, jen je rozložen mezi všechny kupující. A nechci zabíhat do nějakých ideologií, ale mně přijde současná praxe některých eshopů, kdy se použité zboží prodává označené a s nevelkou slevou, celkem dostačující.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 17.2.2016 16:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Mně se občas daří napsat nevyděl, i když samozřejmě vím, že je to blbě, a při druhém čtení to odchytím. Ne všechno se mi chce číst po sobě (nečtu instant messaging a některé příspěvky na AbcL).
    Jendа avatar 13.2.2016 22:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Hmm, občanku, aby mi mohli vrátit prachy… Když já tam samozřejmě vždycky píšu údaje, ke kterým žádná občanka nejspíš neexistuje…
    13.2.2016 23:19 ee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Jistě, to jsem taky vyzkoušel. Dal jsem jim občanku s nesoulasícími údaji a prachy nazpět jsem dostal (prodavač se při pohledu na účtenku a občanku ušklíbl).

    Zvláštní, že při nákupu nikdo po nikom občanku nechce...
    14.2.2016 07:32 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    prodavač se při pohledu na účtenku a občanku ušklíbl
    Se moc nedivím, taky bych neměl energii spustit scénu s někým, kdo se chová jak autista, že jo. Lidi co pracujou obvykle nemaj moc náladu na kraviny. Ale myslím, žes měl štěstí, kdyby to byl jinej temperament, tak by se odvolal na pravidla a poslal do hajzlu, nebo tu občanku vezme, nevráti, a zavolá policajty, že ses pokusil o podvod (jak je na tohle přesně zákonnevím, ale tuším, že to je na postih). ASi bych to neudělal protože nechci být svině, ale teda lákalo by mě to.
    Jendа avatar 14.2.2016 07:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    A ty máš v občance napsáno Ovocníček, že to zadáváš do kolonky Zadejte vaše jméno?
    14.2.2016 10:52 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Rozdíl je v tom, že tady si můžu do kolonky "kterej debil tohle potil" napsat co chci, ábíčko má nějaký pravidla a nejspíš bych tam mohl napsat tak yněco, co je ilegální protože to odporuje zákonům. Ale nic mě nezavazuje napsat to, co mám v občance.

    Ale nakládání se skutečným úředním dokladem je něco úplně jinýho, cizím se prokazovat nesmíš.
    Jendа avatar 14.2.2016 11:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Rozdíl je v tom, že tady si můžu do kolonky "kterej debil tohle potil" napsat co chci
    Stejně, jako já píšu, co chci, do "Kontaktní údaje" při objednávání v CZC. Pomůže to třeba proti některým legálním útokům.
    Ale nakládání se skutečným úředním dokladem je něco úplně jinýho, cizím se prokazovat nesmíš.
    Já se neprokazuji cizí občankou.
    14.2.2016 14:31 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Jo tak... hmm, to ale taky není úplně košer, jednat s nima pod falešným jménem (přece jenom jde o uzavírání smluv).
    Jendа avatar 14.2.2016 14:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Proč k takové smlouvě potřebují vědět, kdo jsem? A proč to Softcom na druhé straně kopce nepotřebuje?
    pavlix avatar 17.2.2016 13:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Vždyť jim do toho nic není. Chtěli platný osobní doklad, mají ho. Chtěli platný doklad o koupi, mají ho. Neexistuje jediný důvod, proč by se ty doklady musely shodovat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 17.2.2016 13:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Zvláštní, že při nákupu nikdo po nikom občanku nechce...
    Protože při nákupu e-shop získává peníze. Při vracení dává e-shop peníze nazpět a často z technických a časových důvodů není schopen ověřit, zda za ty peníze dostává to, co za ně má ze zákona dostat. Předkládání dokladu může člověka odradit především od zneužívání a především od opakovaného zneužívání institutu vrácení bez udání důvodu nebo reklamace.

    Jestli na to mají právo, na to se mě neptej, ale z hlediska motivace je to podle mě jasné.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.2.2016 22:34 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Niektore firmy to robia bezne. Pred par rokmi sme tak "vyhodne" nakupili v Alze. Zaplatili sme ako za nove, dostali sme rozbalene a nefunkcne (vadny napajaci adapter). Na reklamacii to "vyriesili" - vymenili napajaci adapter, akurat za nespravny typ (AC namiesto DC) - nastastie to ale fungovalo...
    13.2.2016 23:57 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Zrovna Alza inzeruju dost zboží jako "použité/vybalené", tak bych očekával, že už ho mezi nové nemíchaj, ale zkušenost nemám.
    Každý má právo na můj názor!
    16.2.2016 20:56 tlapak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI

    Já zkušenost mám. Před asi deseti měsíci jsem tam koupil notebook, NEdeklarovaný jako rozbalený. Přišel evidentně rozbalený kus (porušené pečetě na obalech - nb i baterie).

    Navíc byl píchnutý displej - malinkatá dírka, tipuji od špendlíku.

    Než bych řešil reklamaci (a čekal až 30 dnů na výměnu), tak jsem to prostě vrátil v zákonné lhůtě.

    --- pro Odina --- proto je ta lhůta pro ochranu spotřebytele, neboť v podstatě nemám kontrolu nad poctivostí prodejce - a na ten obligátní žvást "když se ti to nelíbí, běž koupit jinam" lze odpovědět "když se prodejci nelíbí lhůta na vrácení, ať obchoduje pouze v kamenném obchodě, nikdo ho přece nenutí mít eshop".

    Tož tak.

    16.2.2016 22:35 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Ovsem, pozor. Nezamenujme vraceni zbozi bez udani duvodu a zbyle zakony. Objednat si nove zbozi a dostat pouzite je poruseni smlouvy. Vraceni zbozi bez udani duvodu je odstoupeni od smlouvy. Asi kazdy v teto diskuzi bude souhlasit, ze jednou z hlavnich uloh pravniho statu je zajistovat vymahatelnost prava, a tedy i postihovat nedodrzovani sjednanych zavazku. Jednostranne zvyhodneni zakaznika v neprospech obchodnika je ale prinejmensim spekulativni – podobne, jako kdyby obchodnik mel pravo do 14 dnu bez udani duvodu naridit zakaznikovi, aby zbozi vratil, napr. proto, aby jej v pripade vyprodani zasob mohl nabidnout nekomu jinemu, kdo nabidl vyssi cenu.
    pavlix avatar 17.2.2016 13:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Objednat si nove zbozi a dostat pouzite je poruseni smlouvy.
    To je sice pravda, ale zákonná náprava pomocí reklamace je typicky zdlouhavá a člověku ta vznikne majetková i nemajetková újma, kterou mu ale bez soudu nenahraní a u soudu riskuje, že přijde o další peníze.

    Jedna věc je vymahatelnost práva, kdy si koupíš šunt za pět tisíc, dáš padesát tisíc za právníky a soudní znalce. Dalších pět tisíc za nový kus. Zabiješ tím spoustu času. A podstupuješ jak riziko, že ti soud nedá za pravdu, tak riziko, že ti dá za pravdu, ale přizná ti menší částku, tak riziko, že ti dá za pravdu, přizná ti částku, se kterou jsi spokojený, ale firma mezitím zanikne nebo ztratí schopnost teď už mnohem větší závazek splatit. Nemůžeš nikdy vyhrát, jde jen o to, kolik času a peněz prohraješ.

    Čtrnáctidenní lhůta podle mě přinesla v tomto ohledu několik věcí. Jednak má člověk možnost zboží neprodleně vyzkoušet a v případě jakéhokoli problému bez potíží vrátit. Prodejce má vždycky možnost kupujícího požádat o neoficiální zdůvodnění a normální člověk po pravdě odpoví.

    A jednak na tom některé firmy spontánně začaly stavět svoji image. Třeba datart mi ve čtrnácti dnech vyměnil docela drahý kus zboží za jiný kus, přičemž neměli povinnost zajistit dopravu a měli právo si naúčtovat všechny možné náklady stran uvedení do původního stavu nebo dokonce možná i odmítnout s tím, že to nelze. Místo toho mi poskytli plný servis jako kdybych si kupoval nové zboží. Jasně, kapitalista namítne, že k tomu měli dojít sami, jako kupující mám ale upřímnou radost, že k tomu došli vůbec.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xxx avatar 17.2.2016 14:37 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    No skoro si mne rozneznil. Pak jsem se podival na ceny v Datartu. Pri jejich cenach si s nadsazkou tech 50000 zaplatis za zivot mozna i nekolikrat. Ostatne rekace prodejcu na zakon je zrejma. Bud platis vic, a mas jistotu noveho zbozi (nebo si koupis oznacene jako rozbalene, bazar levneji), nebo platis min a u okenka s vydejem smlouvas o nove zbozi. Vypadla moznast, ze platis malo za nove zbozi, ale nemuzes ho vratit.
    Please rise for the Futurama theme song.
    pavlix avatar 17.2.2016 14:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Tak já jsem před koupí porovnával ceny a nezdálo se mi, že bych přeplácel.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.2.2016 18:06 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Myslim, ze by se dala zakonem odlisit reklamace od vraceni chybne doruceneho zbozi, kde by lhuta pro vyrizeni byla kratsi nez ten mesic (logisticke chyby, takze stare zbozi misto noveho, uplne jiny kus zbozi apod.).

    Problem s tim vracenim zbozi bez udani duvodu je predevsim v tom, ze obchodnik si sice muze uctovat poplatek za naklady primo spojene s vracenim zbozi do puvodniho stavu, ale realita je takova, ze z pouziteho zbozi uz proste nove zbozi neudelas. Zbozi pak musis prodat za nizsi cenu, ale jak prokazes, ze jsi zbozi musel prodat za 90 % puvodni ceny a ne 95 %? Jak prokazes, ze zbozi bez puvodniho obalu se prodava hur? Jak prokazes, ze pouzite zbozi pro tebe predstavuje administrativni zatez navic, protoze produkt A (novy) a produkt A (pouzity - v puvodnim obalu) a produkt A (pouzity - bez puvodniho obalu) jsou fakticky 3 ruzne druhy zbozi? Co kdyz zakaznik u dotykoveho zarizeni umatlal displej a ten bylo nutne vycistit? Jak overis, ze zakaznik zarizeni neotevrel a neposkodil uvnitr, popr. nevymenil nebo nevykuchal nejakou komponentu?

    Pokud bys na to jako obchodnik chtel reagovat "uplne spravne", tak bys kazde vracene zarizeni musel prohnat dukladnym auditem, kdy by se tohle vsechno proverilo. Ve vysledku to puvodni cenu, zejmena u spotrebni elektroniky, velmi casto prevazi.

    Takto se ti muze snadno stat, ze si objednas "rozbaleny, ale novy notebook" a aniz bys to vedel, tak v nem budes mit starou ojetou baterii (protoze se nejakemu vykukovi nechtelo platit za novou a radeji si ji ukradl z jineho notebooku). Kdybych chtel zachazet do paranoidnich scenaru, tak v zarizeni zrovna tak muze byt keylogger nebo malware v EEPROM.

    Zkratka se trochu desim toho, jakym zpusobem s tim vracenym zbozim asi leckde nakladaji. O tom, ze mensiho prodejce muzes objednavanim a vracenim zbozi prakticky zlikvidovat, nemluve.
    pavlix avatar 17.2.2016 18:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    O tom, ze mensiho prodejce muzes objednavanim a vracenim zbozi prakticky zlikvidovat, nemluve.
    Legálně ne, náklady jdou podle zákona za tebou, nelegálně se jistě najdou i další způsoby.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.2.2016 21:12 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    O tech nakladech jsem psal. Bude tezke konkretni vysi tech nakladu prokazat. Nektere naklady neprokazes vubec. Jednou jsem tu v jine diskuzi zminoval pripad, kdy vyjde kniha a v dobe vydani bude spicka v poptavce a pote obrovsky propad. Najednou se ti muze vracene zbozi valet skladem, aniz by po nem pes stekl pres sebevetsi slevy, a pritom jsi v urcitou chvili mohl mit vyprodane zasoby a na jine zakazniky (kteri by si zbozi skutecne nechali) nedoslo.
    pavlix avatar 17.2.2016 21:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Jako zákazník taky nejsem schopný prokázat náklady spojené s reklamací a velkou část z nich mi nikdy nikdo nezaplatí.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.2.2016 21:33 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Nejsi. Moc v tom ale nevidim argument pro existenci zakona, ktery prodejcum defacto narizuje chovat se jako pujcovna.
    17.2.2016 16:26 tlapak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI

    Obávám se, že tady je ten problém takový, ehm, lidský. V první moment mě napadlo reklamovat, ale ... když bude obchod parchant, tak dojde na hádky a dokazovaní
    - jak prokážu, že jsem to nerozbalil já ?
    ? rozbalovat věc jen se svědky - třeba sousedem a zástupcem uličního výboru ?

    Myslím si, že právě na toto reaguje daný zákon, spotřebitel je prostě skutečně silně znevýhodněn.

    xxx avatar 17.2.2016 20:51 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Jo spotrebitel je tezce znevyhodnen. Ale imho je potreba pritvrdit. Podle me je tady nehorazne rozezrana skupina sw vyvojaru na volne noze. Protoze spotrebitel neumi, ani nemuze umet, poradne napsat specifikaci, tak dodavaji polovicate produkty, ktere delaji neco jineho co maji. Chudak spotrebitel, reklamovat poradne nemuzu. Automaticky je to prohra, protoze nevi, zda-li mu soud nejakou nahradu skody prizna, a to jestli vubec bude v plne vysi.

    Stejne tak spravci siti. Prestane to fungovat, a hned, ze to nebylo specifikovano, nebop ze si to spotrebitel rozbil sam.

    Imho by to chtelo to dukazni bremeno minimalne obratit, nebo zavest moznost odmitnout sluzbu zaplatit bez udani duvodu po dobu dvou mesicu od predani prace/dila.

    Opravdu mne fascinuje, jak zamestnanci nebo podnikatele pracujici v nejliberalnejsim oboru (minimum narizeni, zadne statni certifikace (dokud nejdu do statniho), kdyby zamestnavatel zacal vyzadovat co je ve smlouve, tak by dopadli jak Kuknos v Suse...) volaji po restrikcich v ostatnich oborech (a zejmena v tech, kde by z toho meli profit). To je jak kazat vino a pit vodu.
    Please rise for the Futurama theme song.
    14.2.2016 00:06 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Kromě toho nezapomeňme na jejich slevy. To stejné Alza. Pamatuju před nějakým rokem a půl, koupil jsem si nejmenované SSD za cca 1600 Kč. Týden na to jsem procházel znovu jejich eshop a světe div se, SSD stálo 1800 Kč a podním přeškrtnutý text původní cena 2100 Kč. Tohle běžně dělá CZC i Alza a asi i spousta dalších obchodů. Podle mě je to prasárna a v těhle obchodech by lidé nakupovat neměli.
    14.2.2016 00:15 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    No jo, ale když to dělá veškerá konkurence? To by se ti taky mohlo stát, že umřeš na krásu. Prostě použij Heureku nebo něco při nákupu. Přeškrtnutý slevy jsou prkotina, důležitý je, jestli funguje reklamační servis (tady musím říct, že zatím pro mě fungoval jak na Alze, tak na CZC).

    CZC má když se podíváš pořád docela nízké ceny, na to, že je to big eshop jako Alza, která je skoro ve všem nezanedbatelně dražší. A taky má slušnou síť parnterskejch poboček na osobní odběr, na kterejch se dá i reklamovat (vyzkoušeno - za mě plus). Můžeš pár korunek vždycky ušetřit, když použiješ ty věrnostní body... podle mě je to zkrátka pořád dost fér/neojebávací obchod.
    14.2.2016 17:23 klobasa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    když použiješ ty věrnostní body
    Stalo se, že po překopání webu, czc všem body vymazalo a už neobnovilo. má zkušenost. Proto už na body nereaguju.
    16.2.2016 14:38 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    No já nevím, já je mám už několik let (4-5?). Přijít se o ně dá, když se nějak rok - rok a půl nic nekoupí, tuším. Což není tak zlý IMHO a zatím to vychází i když už většinou kupuju jen sem tam něco k vánocům a tak.

    Ty slevy jsou tedy zanedbatelný, ale v kombianci s tím, že mají za hardware obvykle ceny na nízký úrovni, to celkově vychází dobře.
    17.2.2016 14:23 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Body
    Nejlepší bylo, když mi CZC body vypršely na začátku prosince. Měl jsem v košíku připravených několik položek se slevou za body. Jenže, body z loňského vánočního nákupu přesně po roce zmizely a připravená objednávka už nešla odeslat, pičovalo to s nějakou obskurní chybou. Jediná možnost naklikat znova bez slev. No, u konkurence měli totéž za podobné ceny, ale s poštovným zdarma i bez bodové buzerace.
    Bedňa avatar 14.2.2016 00:29 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Toto sa robilo ešte keď ešte o internete nikto nepočul. Pracoval som vo firme kde sa robili vianočné zľavy a napísala sa fiktívna prečiarknutá cena. To je biznis kámo.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Petr Tomášek avatar 14.2.2016 10:04 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Nejen prasárna, ale pokdu vím i protizákonné. Když je někde sleva, tak cenu, ze které slevňují musela být alespoň na nějakou rozumnou dobu reálně nasazena.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    14.2.2016 00:11 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Vzhledem k tomu, že jde a SO-DIMM do notesu, tak podle mě byla rozbalena jenom na pobočce a na zkoušku strčená do notebooku, který někdo přinesl. Hodně obchodů na to při nákupu paměti pro notebook upozorňuje, že je doporučené přijít vyzkoušet, protože komaptibilita není vždy nejlepší. Ergo to asi bude hodně častá věc = obchody mají mraky modulů, které jsou fungl nové ale na 5 minut rozbalené (a na rozdíl od desktop DIMMů je bohužel nemůžou upotřebit v sestavách).

    Takže ta věc patrně neodešla k zákazníkovi při prodeji, jenom ji zkoušel prodavač, což IMHO není tak závažné a vzhledem k tomu bych to toleroval, i když tam mohlo být to "rozbaleno" pro větší transparentnost. Jenže u toho hardwaru sjou dost blbé marže a už nějaká sleva o 5 % je au.
    14.2.2016 00:20 ee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Ja si koupil do notesu v CZC pameti do notesu a nefungovaly (memtest neprosel, vracel jsem je).. Pak jsem si koupil jine (s garantovanou kompatibilitou) a zase nefungovaly. Fungovaly az kdyz prehazel pameti ve slotech. Prijde mi to trochu magie, neumim si to vysvetlit.
    Blaazen avatar 14.2.2016 00:52 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Nevím jak přesně funguje Serial Pin Detection, možná, že bere informaci o časování a frekvenci z paměti z prvního slotu a paměť z dalšího má některé parametry horší a nezvládne to. Prohození by to pak vyřešilo.
    16.2.2016 01:55 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    SPD je miniaturní EEPROM pamět (většinou takový integrovaný obvod s osmi nožičkami někde u kraje) přípojená přes System Management Bus (odvozené od I2C), kde jsou uloženy všechny možné údaje o samotné paměti, tedy i podporované frekvence a příslušná časování. BIOS by měl správně přečíst všechny údaje ze všech pamětí a nastavit takovou frekvenci a časování, které všechny paměti podporují. Protože různé paměti mohou mít při různých rychlostech různá časování, je možné, že pokud BIOS zkusí najít nejvyšší podporovanou rychlost, použije časování, které některé paměti podporují a jiné už ne. Osobně jsem se setkal s deskou, kde bylo nutné dát paměti do slotů v určitém pořadí (jinak nenaběhly, nebo test paměti skončil s chybou), dokonce i s deskou, kde bylo nutné nastavit časování ručně,
    Petr Tomášek avatar 14.2.2016 10:07 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Já bych to netoleroval. Ať potom nasadí cenu výš, když chtěj nechat zákazníka zkoušet. Anebo ať zákazníka zkoušet nenechaj a potom bude ta cena nižší.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    14.2.2016 15:13 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI

    Přesně tak. Můžou za příplatek pár korun nabídnout otestování na prodejně a mít k tomu speciální modul. Navíc bych i očekával, že pokuď prodejci prodávají zařízení s určitýma specifikacema, že těmto specifikacím budou odpovídat. A to jak notebooky, které udávají, že jsou rozšířitelné pomocí PC3-10600 modulů tak paměti, které jsou dle označení PC3-10600...

    Každý má právo na můj názor!
    Grunt avatar 14.2.2016 15:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Hele když jsme u toho, tak mě by použité zboží za nižší cenu vůbec nevadilo. Spousta lidí vyhazuje zaběhle komponenty naprosto v parádním stavu jen už prostě nevědí roupama coby. Otec takhle na Aukru nakoupil spoustu zabricknutejch APček, já mu to rozjížděl a má z toho už kopec. Opravdu pošozené/znefunkčněné byly tak 2 z 10 kousků. Ale ať je to sakra jasně označeno, ne že si to „opravuje“ prodejce, prodává to potom jako nové kousky a žere marži. Na takovej biznis bych se jim mohl pěkně vysrat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.2.2016 15:42 řiťník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    jo přesně jsou to mrdky hrozný dneska ale co vy kluci od počítačů vy jste v pohodě ale co my starší chlapi?? no koupil jsem objednal anální vybrátor že bude taky nějaká změna no a když přišla krabice vejram na to no a vypadalo to že už to někdo otevřel!!! a teď co s tim vracet sem se to styděl prodat taky tak sem si to holt nechal a prdel to nakonec protahuje dobře ale řeknu vám chlapi dlouho sem to čistil
    14.2.2016 17:31 klobasa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    ⚤  Great story ⚤
    Gilhad avatar 14.2.2016 17:02 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Pri koupi u obchodnika (ten prvni, co vystavuje fakturu), si nechat do kolonky poznamka napsat "nove zbozi". U vydejnika trvat na tom, ze prinesl neco jineho, nez co stoji na te (uz zaplacene) fakture - stejne jako kdyby ti misto notebooku prinesl treba mys nebo cihlu.

    V papirech stoji "nove zbozi", tohle nove neni, vratte se do sveho kutlochu a zkuste najit to, co bylo objednano a zaplaceno. Ze jste uz neco nekam napsal je problem vas, ne muj, takze ho nereste se mnou, ale se svym nadrizenym, pokud se nedohodneme, volam policii, ze mi odmitate vydat jiz zaplacene zbozi.

    Ne, nebudu to prebirat a reklamovat, trvam na tom, abych dostal to, co jsem si objednal, nikoli neco jineho (treba mys, nebo cihlu)
    Gilhad avatar 14.2.2016 17:03 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    (ale musim rict, ze za ta leta, co u CZC kupuju, jsem nikdy nemel ani tento, ani jiny problem)
    16.2.2016 22:36 P.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Jednou jsem u CZC objednal router a přišla mi nějaká vyřízená reklamace ještě s nalepeným RMA štítkem. Vrátil jsem, držkoval jsem, omluvili se, jako držhubné jsem dostal poukázku na 200,-
    Václav 17.2.2016 07:11 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    >jako držhubné

    Tak to bys jim to teď měl zase vrátit, ne? :D
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Petr Tomášek avatar 17.2.2016 16:09 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    :-) Pokud nepodepsal NDA, tak nic vracet nemusí... ;-)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    15.2.2016 08:43 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    stat sa moze vsetko, najma vo vacsich skladoch, toto nebudem rozoberat.

    ale ak by si prisiel za mnou a hned na mna vybalil takyto ton, tak ta poslem naspat, vratia ti peniaze a este zariadim, aby si bol oznaceny ako problemovy zakaznik (ano, systemy vacsich predajcov v "profiloch" zakaznikov takuto vec maju)
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    15.2.2016 14:17 Prohnutá nudle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Mam to chapat tak, ze pokud se zakaznik ozve, ze prodejce porusuje uzavrenou smlou, tak se ma bat ze bude oznacen za problemoveho? A proc by mu vlastne melo vadit mit nalepku "problemovy zakaznik" u problemoveho obchodnika, ktery porusuje smlouvy?
    16.2.2016 14:45 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Je rozdíl v tom, když se proti něčemu ohradíš, a když se začneš chovat jako kokot (a nejlíp přitom seprat chudáka prodavače, kterej za nic nemůže, nervy má jen jedny a ne vždycky je to zocelenej a větrem ošlehanej cynik, co s ním nic nehne).

    Netvrdím, že bys zrovna ty něco takovýho udělal, ale spousta týpků, co je vychovával internet (i když to asi není hlavní ani jediná cesta ke stání se kreténem) nechápe rozdíl a holt nemá vychování.
    26.2.2016 18:47 Prohnutá nudle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Pravda, prve sem vnimal spis vyznam - prodavac vnucuje neco jineho nez bylo obednano - a ted kdyz ctu podruhy co Gillad psal tak mi to prijde zbytecne ostry, vzajemna spokojenost se urcite da vykomunikovat lip.
    Gilhad avatar 28.2.2016 23:32 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Vzajemna spokojenost se da komunikovat lepe, pokud druha strana komunikuje a dodrzuje smlouvy.

    Reagoval jsem ve stavu, kdy autor:
    1. objednal nove zbozi a dostal stare a navic nefunkcni
    2. toto vratil pro nefunkcnost a pozadoval vyslovne nove
    3. obchodnikem byl ujizten, ze nove dostane
    4. vydejnik donesl stare
    5. autor se ozval, ze chce nove, protoze si ho vyzadal a dostal slibeno
    6. vydejnik mu nove stejne nedal
    7. autor se obratil na COI
    tak myslim, ze pri dalsim styku striktne trvat na svem - tedy kdyz obchodnik nema problem slibit nove, tak si to tam taky nechat napsat a pokud presto dostanu stare, tak ho odmitnout prevzit a pokud vydejnik zacne ze si JE VEDOM, ze dodava NECO JINEHO, ale "my jim to říkáme pořád, že si na to lidi stěžujou..."

    tak uz je sance na pratelske vykomunikovani tak mala, ze je na case prejit do striktnejsiho rezimu.

    Pri koupi u obchodnika (ten prvni, co vystavuje fakturu), si nechat do kolonky poznamka napsat "nove zbozi". U vydejnika trvat na tom, ze prinesl neco jineho, nez co stoji na te (uz zaplacene) fakture - stejne jako kdyby ti misto notebooku prinesl treba mys nebo cihlu. - toto je porad jeste faze slusneho jednani (i v pripade mysi nebo cihly - clovek se muze prehmatnout, ale kdyz tak udela, mel by se omluvit a prehmat odstranit)

    Pokud vydejnik na slusne upozorneni, ze na fakture vyslovne stoji "nove" se zacne vymlouvat na nejake interni henty, tak proste prejit z pratelskeho do oficialniho tonu (coz neznamena byt kokot, ale trvat na svem) a odmitnout se zabyvat osobnimi problemy vydejnika (co jeho nadrizeni, co firemni zvyky, komu uz co rikal a nefungovalo to), protoze jednam s firmou a firma uz moje penize vzala a prislibila urcite presne definovane zbozi - a jestlize vydejnik jakozto zastupce firmy na danem useku neni

    - schopen zavazek firmy splnit, protoze firma prodala neco co nema - tak to neni problem vydejnika, ale firmy. Pokud Vydejnik trva na tom, ze by mi rad vyhovel, ale zbozi neni a on s tim nic udelat nemuze, tak v pratelskem duchu zavolame policii rovnou a eskalujeme problem na vyssi urovne, bez rozcilovani. Nicmene na policii pockam tam, kde jsem problem zjistil a policie nejspis taky zacne prave tam, dotazem, zda neni mozno smlouvu splnit a pokud vydejnik rekne, ze neni, tak teprve pujde po hierarchii vedeni nahoru (cili prez vydejnikova nadrizeneho, ktereho neznam, ale prave vydejnik vi jiste, kdo to je a nema duvod to policii tajit), az najde odpovednou osobu. Neni duvod se hadat s vydejnikem, protoze s tim nic nenadela.

    - ochoten splnit zavazek firmy, ackoli muze (tedy firma dane zbozi ma) - pak je mi lito, ale problem s policii asi bude mit vydejnik.

    Nicmene tyto pripady nejsem schopen rozeznat, nebot jim nemuzu (a ani nehodlam) fyzicky prosacovat sklad.

    Takze prvni vazne varovani nastoupi az v druhem pripade (a da vydejnikovi jeste sanci z toho vyvaznout, kdyz sklopi usi a zbozi donese)

    V papirech stoji "nove zbozi", tohle nove neni, vratte se do sveho kutlochu a zkuste najit to, co bylo objednano a zaplaceno. Ze jste uz neco nekam napsal je problem vas, ne muj, takze ho nereste se mnou, ale se svym nadrizenym, pokud se nedohodneme, volam policii, ze mi odmitate vydat jiz zaplacene zbozi.

    Ne, nebudu to prebirat a reklamovat, trvam na tom, abych dostal to, co jsem si objednal, nikoli neco jineho (treba mys, nebo cihlu)

    a pokud ani odmitnuti jeho neopravneneho postupu a vymluv na vnitrni postupy nezabere, tak vyhruzku policii proste splnim.

    Ale pristup "firma dela prasarny, ale jako prvni frontu ma lidi, co nemaji pravomoc to zmenit, takze jim neublizujte a prasarny si nechte libit" proste neberu.

    Pokud dotycni jednaji slusne a chteji pomoct, jen to skutecne (fyzicky) nejde, tak s nima jednam slusne a problem s radosti necham prenest na vyssi uroven.

    Pokud ale berou prasarny firmy za spravny postup, tak to holt schytaji taky - jejich volba, ze pro takovou firmu pracuji a prasaren se aktivne ucastni.

    Pristup "ja jen plnim rozkazy, ja s tim nic nenadelam" me proste tak nejak stve a neni pro me duvodem to vzdat. Bud dotycny v dobre vire dela presne to, co delat ma (jak dle zakona tak dle rozkazu), pak nema problem on, ale ten, kdo mu ty rozkazy dava, nebo si to dotycny bere jako zaminku pro sve vlastni praseni a pak to holt schyta taky.

    Nebo (a to je nejcastejsi) maj ve firme bordel a schytaji to vsichni po zasluze (takove to

    Sef: ja jsem jen vydal smernici, ze plan vratek by nemel v tomto ctvrtleti prekrocit dane procento, ale za nic nemuzu, rozhodne jsem nerekl, ze se ma podvadet

    Podrizeny: Ja jen plnim smernici o planu vratek, takze vam nove zbozi dat nemuzu, protoze bych ji jinak nesplnil. Ale ja tu smernici nepsal, ja odpovedny za to nejsem

    Ja - kokot: mam v ruce jasnou smlouvu, vy mate moje penize, ja chci svoje zbozi - pokud firma odmita splnit zavazek, tak to holt budou muset resit prislusne instituce - ja vam firemni postupy resit nemuzu, nemam na to podklady, pravomoce a neplatite mi za to)

    Na druhou stranu musim zopakovat, ze s CZC jsem nikdy takoveto problemy nemel a tak se to nikdy neeskalovalo takhle vysoko.

    Tech par reklamaci, co jsem u nich za ty desitky let mel, bylo vyreseno rychle a plne v pratelskem duchu ("Koupil jsem si tohle a ono to takhle nechodi - ukazte, my si to prohlidneme a zavolame vam - mate pravdu, nechodi to, nove zbozi je pro vas pripraveno na krame - dekuju za vyrizeni (a novy kus uz byl bez problemu))

    Ze se v milionech vyrobenych kusu obcas vyskytne jeden vadny beru jako prostou statistiku, nikoli komunikacni problem, pokud k tomu firma pristupuje takto.


    Na treti stranu jsem se s pristupem co autor popisuje uz taky setkal (ale jinde) a kdyz to neslo po dobrem, tak z toho holt meli vinici problem a jak se o nej podelili uz neni moje starost.

    Posledni takovy pripad byl s O2, kdy jsem jim po par letech chtel dat dalsi sanci (predtim jsem odesel dost rozcilen, ale treba se casem firma zlepsila) a chtel jsem od nich koupit "USB zarizeni pro pripojeni NB k jejich siti, abych mohl surfovat po netu treba i v lese" - cosi jsem dostal (USB klic se SIMkou) a zaplatil, ale nejak se to nedarilo rozchodit, po tydnu kazdodennich volani na technickou linku (kde mi porad tvrdili, ze problem je na moji strane) konecne prisli na jadro problemu - ono USB melo v sobe jejich SIMku s jejich tarifem, ktery byl zrovna v akci, mel nejake volani zdarma, nejake SMS zdarma a ZAKAZANY datovy prenos. Takze se prez nej NEDALO na internet pripojit. Takze jsem jim rekl, ze v tom pripade odstupuju od smlouvy a trvam na jejim zruseni a pripojeni si poridim nekde jinde. (zatim jsem byl ochoten to odepsat jako prostou kumulaci neschopnosti a lidskych omylu a proste jen v klidu jit koupit nekam jinam - ke konkurenci - kde to treba zvladnou lepe)

    Jenze helplina to zrusit nemohla, to muselo udajne obchodni (dostal jsem cislo). Obchodni to nemohlo, to se muselo na prodejne, kde jsem to koupil. (no dejme tomu, stejne jim ten USB bazmek musim nejak vratit). Ale prodejna too udelat nemohla, ze to musi udelat helplina. Na muj argument, ze tam me poslali na obchodni a to me poslalo k nim odpovedel prodavac, ze to ho nezajima, ze to at si vyridim s helplinou sam.

    Takze jsem (jak jsem stal v te prodejne a za mnou fronta) vzal svuj telefon, zavolal na helplinu, a nahlas, lec zatim jeste slusne, pozadoval to zruseni smlouvy. Helplina na to, ze musim na obchodni (dostal jsem to same cislo). Tak jsem tam divadelnim prednesem zopakoval celou tu anabazi, jak vyse receno (od toho, ze jsem pozadoval na prodejne datove pripojeni na NB, prez to, ze to helplina se mnou tyden resila a porad tvrdila, ze chyba je u me, az nakonec prisli na to, ze mam od nich zakazane datove prenosy, prez to, ze jsem teda chtel zrusit smlouvu, kdyz mi dali neco jineho, nez jsem pozadoval, co v principu fungovat nemohlo, ze me odkazali na obchodni (to same cislo, co mi davaji ted), ze na helpline to zrusit nemuzou, ze me obchodni odkazalo na prodejnu8, ze ono to zrusit nemuze, a ze prodejna mi rekla, ze to zrusit nemuze, ze musim volat na helplinu. A ze oni na te prodejne na ni volat nemuzou. Takze ted tu stojim na te prodejne, vsichni zakaznici tu na me cumi a poslouchaji, jak se s nima dohaduju a ze kdyz dve oddeleni telekomunikacni firmy si nemuzou ani zavolat a vyresit sve kompetence, tak jsem teda ochoten jim pujcit svuj telefon, kde mam tarif od Vodafonu, se kterym jsem nikdy takoveto problemyu nemel, a at si to teda helplina s obchodem dohodne prez nej. A at obe strany maji na mysli, ze tu stojim na prodejne a vsichni zakaznici toto predstaveni sleduji. Nacez jsem predal telefon prodavaci.

    Za asi ctvrt minuty se vse vyresilo, dostal jsem penize zpet a odesel. A odesli i vsichni pritomni zakaznici. A od te doby jsem u O2 uz nikdy nic nekoupil a tuto historku davam k lepsimu pri kazde vhodne prilezitosti.

    16.2.2016 17:41 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    "problemovy zakaznik" moze mat potom rozne nevyhody, typicky nizsiu prioritu dodania, vydaja, ... moznosti je kopec, az po odmietnutie obchodu (jasne, mozes si potom zalozit iny profil, preto toto nikto asi neriesi, ale...).

    a nie je problem v tom ze sa ozves, ale ak sa hned ides vyhrazat policiou, pomyslim si svoje.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Bedňa avatar 16.2.2016 19:06 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    Rozhodne sa neodporúča problémovo sa správať v reštaurácií ľahko sa ti stane, že dostaneš nabudúce rezeň, ktorý si kuchár pretiahne cez gule a v káve bude napľuté. Všetci ťa privítajú z úsmevom a aj kuchár sa príde pozrieť ako ti chutí.

    (Zdroj: neznámi kuchár)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Gilhad avatar 16.2.2016 21:47 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    1. Takze kdyz si objednas nove zbozi a prijde ti stare
    2. Zbrozi vratis obchodnikovi a vyzadas si nove
    3. na fakturu nechas napsat "nove"
    4. kdyz ti skladnik presto prinese zase stare
    5. ty ho upozornis, ze na fakture stoji "nove" a tudiz chces nove, nikoli stare
    6. skladnik ti ho odmitne vydat a ty teda zavolas policii
    Tak jsi "problemovy zakaznik, co hned vyhrozuje policii"

    Takze "bezproblemovy zakaznik" je teda asi takovy, co zaplati notebook, odnese si omlacenou cihlu a jeste ti na odchodu ponizene dekuje, ze jsi ho s ni nevzal prez hlavu, nebo jak?
    16.2.2016 14:41 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podnět ČOI
    "JTK" ? :)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.