abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 564 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    29.1.2010 18:53 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    zdravim,

    vyborne. Jdete dobrym smerem. Na podobnou cestu se tak 1.5 mesice chystam take, ale ne zcela pro zacatecniky[kdyby nekdo casem namital, ze neco kopiruju].

    Jen jsem zvedav, jak se budou shanet funkcni autori. To je v Cechach trochu ohrozeny druh....

    bye gf
    30.1.2010 00:17 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    Příloha:
    Jak stáhnout a nainstalovat propr. ovladač NVIDIA/ATI
    Pokud by to mohlo být distro-specific, tak by se možná nechalo zčlánkovat tohle. Šlo by?

    (V příloze je hlášení bugu - reklama smíchaná přes příspěvek nademnou. Viz přílohu.)
    Quando omni flunkus moritati
    30.1.2010 08:44 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    Pokud by to mohlo být distro-specific, tak by se možná nechalo zčlánkovat tohle. Šlo by?
    Ano, to by bylo fajn. Doplnit o screenshoty, přidat čistou, "nedistribuční" instalaci pomocí ofic. skriptu.
    (V příloze je hlášení bugu - reklama smíchaná přes příspěvek nademnou. Viz přílohu.)
    Hmm, ale čím to je?
    MaFy avatar 30.1.2010 09:33 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    TO vypada, jako by ta barevna reklama vytlacila div s tou Google reklamou - ano vim, obe jsou od Googlu ;-)
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    30.1.2010 10:58 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    přidat čistou, "nedistribuční" instalaci pomocí ofic. skriptu.
    No, nevim, "nedistribuční" instalaci bych spíš nechal na někom, kdo nepoužívá Debian (ten nvidiáckej instalátor mi nesmí do baráku) Totéž platí pro ostatní distra, tam bych spíš kecal, než co jinýho

    (Možná udělat ten článek rozdělenej na několik kusů, až budeš mít kusy pro víc dister, tak ho vydat...?)

    Quando omni flunkus moritati
    30.1.2010 11:45 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    (ten nvidiáckej instalátor mi nesmí do baráku)
    Ale pokud vím, tak funguje celkem spolehlivě, takže to je dobrá poslední záchrana.
    (Možná udělat ten článek rozdělenej na několik kusů, až budeš mít kusy pro víc dister, tak ho vydat...?)
    Tak jsem to myslel.
    30.1.2010 16:59 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    Ale pokud vím, tak funguje celkem spolehlivě, takže to je dobrá poslední záchrana.
    Moje zkušenost - ten instalátor sice nainstaluje ovladač, ale jiné věci roze***e (pokud si dobře vzpomínám, týká se práv, diversions, natahování modulu při startu), takže instalace z balíčků je potom dost problematická.

    Jestli se má jednat o články pro začátečníky, tak bych řekl, že štábní kultura je vcelku nutná součást.
    Quando omni flunkus moritati
    Luboš Doležel (Doli) avatar 30.1.2010 17:16 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    Nevím, co jsou diversions, ale natahování modulů probíhá automaticky při startu X a jak je to instalované nehraje roli. O jaká práva přesně jde?
    30.1.2010 19:53 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    Diversions se týkají správy balíků.

    Co se práv a natažení modulu týče, tak např.
      if ! [ -e /dev/nvidiactl ]; then
        mknod -m 0660 /dev/nvidiactl c 195 255
        chgrp video /dev/nvidiactl
      fi
      for i in $(seq 0 $(($NVIDIA_CARDS - 1))); do
        if ! [ -e /dev/nvidia$i ]; then
          mknod -m 0660 /dev/nvidia$i c 195 $i
          chgrp video /dev/nvidia$i
        fi
      done
    Jsou tam i další věci ohledně symlinků na knihovny ovladače nvidia-glx, ale na to, abych to sem dával, je to moc dlouhé (balík nvidia-glx, jestli se chceš podívat)

    No samozřejmě, abych to nevynechal, instalátor nahraje do systému spoustu souborů, které tam z pohledu balíčkovacího systému nemají co dělat. Lidi, co "používají len balík od Nvidie a všetko sa vždy nainštaluje správne", se většinou dočkají poměrně nepříjemného překvapení, když chtějí něco instalovat a tenhle bordel jim to blokne...
    Quando omni flunkus moritati
    30.1.2010 19:19 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    Používam len balík od Nvidie a všetko sa vždy nainštaluje správne (menené súbory sa zálohujú a pri odinštalovávaní sa obnovia len ak sa nič iné nezmenilo, takže nehrozí, že by sa tam dali staršie verzie súborov).
    VldýŠek avatar 29.1.2010 19:18 VldýŠek | blog: O Ubuntu, EEE, Androidu a jiném
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    Mno, tohle by mohlo být něco pro mne. Udělám některé z témat pro GNOME a distro Ubuntu (např. instalaci aplikací) ;-)
    Jsem kdo jsem.
    29.1.2010 19:36 ABC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    Chci zeptat jak vložit obrázek do článku? Pod zápisek v blogu je to jasné, ale jak to vložím obrázek do článku vážně nevím. Někde je napsáno vložit obrázek [img][/img] ale není mě jasné jak tam ten obrázek vlastně nahraju ;-)
    Jendа avatar 29.1.2010 19:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    Do redakce se články posílají mailem. Obrázky i HTML soubor s textem článku přiložíš a vkládá se normálně pomocí <img>.
    29.1.2010 23:00 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    Zájemci mne mohou kontaktovat buď přes formulář v profilu, nebo rovnou na adrese robert.kratky AT abclinuxu.cz. O vložení obrázků do článku se postarám.
    Petr Tomášek avatar 29.1.2010 19:33 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    Není náhodou G v abecedě dřív, než K?
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    vlastikroot avatar 29.1.2010 19:36 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    Neni náhodou K lepší než G? ;-)
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Jendа avatar 29.1.2010 19:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    Dobré jsou také F a X ;-).
    vlastikroot avatar 29.1.2010 20:04 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    Nejlepší je L. O tom žádná.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    vencour avatar 29.1.2010 20:07 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se

    Mně se líbí W.

    W jako WM.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    29.1.2010 19:39 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    Přijde mi, že ani jedno téma nemá moc linuxově-reklamní význam. Co třeba udělat seriál, kde by se postupně představily různé window managery. Ať nemá začátečník dojem, že je to jen gnome nebo kde.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    29.1.2010 19:50 Ondřej Profant | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    A k čemu by začátečníkovi byly jiné WM? Mluvíme o opravdových řadových začátečnících, ne zkušených v IT neomylně a intuitivně pohybujících se lidech, kteří možná vědí, jak se to dělá na Windows. Inu sám se pěti takovým starám o PC s Ubuntu.
    29.1.2010 20:39 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    Že je někdo začátečník, neznamená, že musí všechno dělat jako na windows.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    29.1.2010 19:55 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    Za záčátečníka se nepovažuju, ale myslím, že bych se mnohé přiučil. I když dávám přednost CLI..
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    vencour avatar 29.1.2010 20:04 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se

    Některá témata mi přijdou, že by měla mít spojitost s faq, případně tématy, co jsem tu zahlíd v diskusích, poradně.

    Co vazba na zdejší Učebnici, bude nějaká? Mohlo by jít ji tímto způsobem doplňovat.

    Teoreticky bych měl zvládnout něco napsat. Vadí mi na tom, že u sebe mi stačí jen něco, moje postupy jsou asi docela jednoúčelové, chudé na článek.

    Donutila lákal do Husy na provázku režisér slovy "Do deseti let budem nejslavnější divadlo v Evropě", Donutil na to "U toho musim bejt". Letos mi jeden projekt možná nevyjde, abych u něj "musel bejt". Tohle vypadá taky zajímavě.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    29.1.2010 21:19 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    Tohle jste měli udělat někdy v roce 1993 a měli byste na desktopech 80%. Dneska je to skoro zbytečné, maximálně to pár lidí zkusí, wow efekt se nedostaví a to vaše procento vám ještě poklesne.
    29.1.2010 21:32 dark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    Tak proč sem chodíš :) ?
    Dalibor Smolík avatar 29.1.2010 22:27 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    S tím nesouhlasím. V roce 1993 nevyzrál linux natolik, aby byl použitelný pro běžné účely (zábava, kancelář, grafika apod.). V dnešní době je linux uživatelsky přívětivější a láká řadu uživatelů. Ale ti mohou narazit na řadu problémů při instalaci i při používání - a problémy jsou odlišné od těch ve Windows. Složitější věci samozřejmě BFU sami nezvládnou, ale návody ve srozumitelné řeči pro řešení běžných problémů by jim pomoci mohly. Jistě, wow efekt tu nebude, ale k něčemu to dobré přece jen bude.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    31.1.2010 13:31 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    Linux není uživatelsky přívětivý. A co je horší - on je na tom s každou novější distribucí o něco hůř než u té starší. To se týká hlavně podpory hw, kdy to co ve starší verzi bez problémů šlo, najednou u novější verze nechodí.
    Jendа avatar 31.1.2010 13:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    To se týká hlavně podpory hw, kdy to co ve starší verzi bez problémů šlo, najednou u novější verze nechodí.
    Zatímco ve Windows toto neplatí?
    31.1.2010 13:54 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    Zatím sem se s podobným chováním Windows nesetkal. Win 7 si dokonce ovladače k hw stáhnou samy a člověk se o nic nemusí starat. U mého notebooku Toshiba po instalaci linuxu například nefunguje nic ve spojení s klávesou FN. S Win 7 to je na tom samém compu bez problémů. Protože jsem zjistil že Windows hodně pokročily, dal jsem linuxu po několika letech vale a koupil jsem si legální Winy. A na linuxové bastly se snažím rychle zapomenout.
    Jendа avatar 31.1.2010 13:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    Tak kamarád řeší skenování pod W7, výrobce prostě nedodal ovladač, že už zařízení nepodporuje, a má si koupit novou multifunkci. Na žádném z mých počítačů Windows 7 nefungují, takže nemůžu ověřit, jak by to bylo s ovladači.
    31.1.2010 14:05 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    K do ví z čeho všeho máš vlastně složenou parodii na PC ? Já jsem se s podobným problémem na počítačích co mám doma nesetkal, stejně jako s tím neměl problém nikdo z mých známých. Necpi do krabice komponenty odněkud z výprodejů a bude ti to fungovat.
    Jendа avatar 31.1.2010 14:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    Ano, komponenty mám posháněné různě, ale Linux na tom funguje velmi dobře, děkuji za optání, tak proč bych neměl kupovat levné komponenty z výprodejů. Windows 7 mi nefungují, protože zdejší nejvýkonnější počítač je Sempron 1800+ s 768 MB RAM, ostatní mají 256 - 512 MB, a světe div se, stačí to i na molochy jako Firefox, OpenOffice a KDE. Pak mi sem z USA letí netbook s ARMem, na tom Windows asi nerozjedu :-).

    Pokud Windows potřebují nejen výkonné, ale i značkové (a tedy drahé) komponenty, je to další z důvodů, proč používám Linux.
    31.1.2010 14:54 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    Vždyť říkám že máš parodii na PC. Nedivím se že na tak slabých compech Win 7 nejedou.
    Jendа avatar 31.1.2010 15:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    Nedivím se že na tak slabých compech Win 7 nejedou.
    Mně to nevadí. Hlavně, že tam jede systém, který mi vyhovuje :-).
    31.1.2010 15:18 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    V tom případě bych musel Win 7 považovat za parodii na operační systém. Mimochodem teď jsi potvrdil, že Windows mají problémy se starším hardwarem. Nepsal jsi náhodou, že jsi se s tímto nesetkal? :-)
    31.1.2010 19:56 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    Netvrdil jsem nic o tom že by Win 7 neměly problém se starým hw. Jenom jsem napsal že jsem se s něčím podobným nikdy nesetkal. Ale nikdy by mne nenapadlo na staré železo Win 7 dávat. Ono ne neprávem existuje něco jako minimální doporučená konfigurace že.
    Jendа avatar 31.1.2010 20:13 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    Napsal jsi:
    To se týká hlavně podpory hw, kdy to co ve starší verzi bez problémů šlo, najednou u novější verze nechodí.
    Počítač s Celeronem a 256 MiB RAM ve starší verzi (XP) bez problémů šel, a najednou u novější verze (Vista/7) nechodí.
    vlastikroot avatar 31.1.2010 15:28 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    Diskriminace hardwaru! To se nesluší. I když ... kdyby ses potřeboval zbavit nějakých těch parodií, mužeš mě kontaktovat (určitě se tou parodií časem stane i tvůj nynější pc).
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    31.1.2010 19:57 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    Staré železo už dávno doma neskladuju. A počítač si kupuju tak na dva až tři roky.
    vlastikroot avatar 31.1.2010 20:00 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    Takže linuxový počítač je aktuální cca 3 krát delší dobu než widlový (znám pár lidí, co v pohodě používájí pc z roku 2001).
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Dalibor Smolík avatar 1.2.2010 08:54 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    Na chalupě mám počítač z roku 2002, debian na tom běhá úplně super, vépéenka na firemní server, multimédia, kancelář, všechno, co potřebuji. (Chalupu využívám často i pracovně)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Prcek avatar 31.1.2010 17:46 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    Na tom Sempronu ti sedmičky nejedou? Já je zprovoznil na AthlonXP 2000+ se 640 MB RAM (sběrnice 133 MHz :-)).
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    Jendа avatar 31.1.2010 19:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    Přiznám se, že jsem to nezkoušel. Přečetl jsem si na nějakém Windows-webu (nebo snad přímo na Microsoft.com), že pod 1 GiB jako fakt ne (ano, GiB, za MB výše se omlouvám a polepším se). Jak rychle ti to jelo? Daly se spustit i nějaké rozumné aplikace?
    vlastikroot avatar 31.1.2010 19:50 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    Daly se spustit i nějaké rozumné aplikace?

    Myslím, že virtualbox s nějakým rozumným unixem by to neutahlo :-D

    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Prcek avatar 31.1.2010 20:17 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky– zapojte se
    Nic velkýho jsem tam neinstaloval, zkoušel jsem pustit Media Player (hroznej program), Internet Explorer, nějaký ovládací panely, Psi, atd. Pamět jsem měl ze 3/4 zabranou, takže něco většího by byl možná problém, můžu zkusit třeba nainstalovat Open Office, jestli se s nima bude dát pracovat.

    Akorát když jsem pustil Aero, tak bylo vidět, že by to chtělo lepší grafiku, nebylo to úplně plynulý (mám GeForce FX5200). A taky to celkem dlouho nabíhá, asi 50 vteřin k přihlašovací obrazovce a pak než se zobrazí plocha po přihlášení, to je další půl minuta minimálně.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    29.1.2010 21:39 Mykonou | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    Jenom clanky? Nebyla by lepsi nejaka wiki? Prip napsat clanek a potom soupnout do wiki pro dalsi volne upravovani? Preci jen vseljaky navody kolem desktopu maji ve zvyku dost rychle zastarat ...
    I TY muzes byt echt linuxak!
    MaFy avatar 29.1.2010 22:04 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    K tomu se priklanim...
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    29.1.2010 22:58 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    I to může být - ale je lepší, když to nejprve vyjde jako článek.
    2.2.2010 15:25 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    Rozhodně by to podle mě bylo lepší. Už proto, že v takovýchto článcích běžně vychází spousta populárních omylů, rozšířených nesmyslů, bludů a mýtů, faktických nepřesností i hloupostí. Tak to prostě vždycky bylo, je a bude. Tomu nezabráníte. Forma wiki dává naději, že tam ty nesmysly nezůstanou viset věčně. Nerad bych se dožil toho, že tady na ábíčku vyjde článek "Jak zálohovat DVD do DivX/Xvid", jak navrhuje autor blogu. Měl jsem za to, že aspoň na ábíčku už za ty roky všeobecně ví, jaký totální nesmysl (a obzvláť na linuxovém serveru) ten výraz "zálohovat do DivX/Xvid" je a jak škodlivé důsledky šíření takové hlouposti má (už se tu o tom psalo mockrát, znalost rozdílu mezi počítačovým programem a formátem je základem počítačové gramotnosti). Nicméně takové populární laické bláboly se pomocí wiki snadno opraví.
    4.2.2010 12:07 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    Uff, netušil jsem, že mi někdo vynadá zrovna za tohle. Čím jsem se to vlastně provinil? A jaké "škodlivé důsledky" to má?
    Jendа avatar 4.2.2010 14:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    Nejúčinnější reklama? FourCC!

    (je to trochu jako říkat modrému éčku na ploše Internet)
    5.2.2010 00:54 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    Ono je to ještě horší. Je to i jako Firefoxu říkat "Internet Explorer" nebo Linuxu "Microsoft Windows" (klasický linuxový multimediální návod používá FFmpeg a říká tomu "DivX", což je neomluvitelná sviňárna bez ohledu na to, že je na vině neznalost).

    Navíc Když má člověk modré éčko, má aspoň Windows. Ale tady je linuxový server a DivX pro Linux není. DivX je pro Windows a Mac OS. I proto (kromě toho, že DivX a Xvid nejsou formáty videa, viz související mýtus kodek - Xvid je knihovna, "převádět do Xvid" tedy znamená "převádět do knihovny") je naprostá pitomost dělat na linuxovém serveru bezplatnou reklamu firmě DivX (ano, DivX je firma a registrovaná značka jejích produktů, "převádět video do DivX" tedy znamená převádět video do této firmy). Škodlivé důsledky takového počínání jsou nedozírné. Na celé roky to totálně pokřivilo celou multimediální oblast. Sleduji to pozorně 8 let. Mohl bych o tom napsat knihu.

    Při stávajícím nedostatku znalosti problematiky jako rychlé a účinné opatření šéfredaktorům serverů velmi vřele doporučuji v článcích autorů slova "DivX" a "Xvid" zařadit do cenzorního blacklistu a články, kde se vyskytují, povolovat pouze explicitně, po prozkoumání kompetentní osobou. 99 procent lidí (včetně autorů článků) neví, co to tato dvě slova znamenají.

    A mimo jiné to řadu lidí odradilo od používání Linuxu. Na vlastní oči jsem se celou minulou dekádu přesvědčoval, že skuteečně, bez přehánění, neexistuje žádný způsob, jak lidem vysvětlit, že mohou používat Linux, že jsou jenom obětí tohoto populárního omylu. Trvají na tom, že nemohou. Proč? Protože "mám filmy v DivX a DivX pro Linux není". Vysvětlíte jim, že celý jejich omyl spočívá v nepochopení rozdílu mezi formátem a programem. Vysvětlíte jednou, podruhé, potřetí, potisící. Vysvětlíte, že jim nejde o DivX, ale o MPEG-4. Vysvětlíte, jak na tom linuxový software v tomto je (skvěle). Nic. Nula. Nepochopí ani jediné písmenko. Zůstatnou u Windows, protože prostě "potřebují DivX". Přestože opravdu nepotřebují a jenom zgruntu nechápou problematiku. Tohle je zdaleka největší a nejzakořeněnější (a nejnevykořenitelnější) mýtus v dějinách počítačů. Extrémně pozoruhodný fenomén. A extrémně škodlivý. Autor na linuxovém serveru, který používá tyto reklamní pseudotermíny a blátivou logiku, tak pouze sám Linuxu škodí, v dobré víře, že mu pomáhá.
    Jendа avatar 5.2.2010 01:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    Na celé roky to totálně pokřivilo celou multimediální oblast. Sleduji to pozorně 8 let. Mohl bych o tom napsat knihu.
    Nepřeháníš trošku? ;-) Osobně bych řekl, že v oblasti multimédií je největší problém absolutní neschopnost BFU přehrát kvalitní formáty (H.264, ale i různá nižší MPEG-4 (ASP) a MPEG-2) případně rozsplitovat použitelné kontejnery a z toho vyplývající absolutní dominance neschopných, pomalých, uzavřených a neakcelerovatelných flashových bazmeků po celém webu všude.

    Skutečně by se mi ulevilo, kdyby mi někdo řekl, že v default instalaci Win 7 lze přehrát mp4 kontejner s mp3 zvukem a H.264 videem. Jde to? Fakt nevím, ale pokud je odpověď kladná, je to pro mě nejlepší zpráva týdne.
    99 procent lidí (včetně autorů článků) neví, co to tato dvě slova znamenají.
    Přiznám se, že tak před rokem jsem v tom měl taky zmatek. Pak jsem si přečetl JeChův web, tvůj blog, pár stránek na Wikipedii a kousek manuálu mplayeru a už je mi to jasný :-). Řešením je neustávající osvěta a pruzení pod každým článkem a blogpostem, kde se to objeví (sorry, Roberte ;-)). Možná by stálo za to ten tvůj blogpost trochu upravit a vydat jako normální článek.
    A mimo jiné to řadu lidí odradilo od používání Linuxu. Na vlastní oči jsem se celou minulou dekádu přesvědčoval, že skuteečně, bez přehánění, neexistuje žádný způsob, jak lidem vysvětlit, že mohou používat Linux, že jsou jenom obětí tohoto populárního omylu. Trvají na tom, že nemohou. Proč? Protože "mám filmy v DivX a DivX pro Linux není". Vysvětlíte jim, že celý jejich omyl spočívá v nepochopení rozdílu mezi formátem a programem. Vysvětlíte jednou, podruhé, potřetí, potisící. Vysvětlíte, že jim nejde o DivX, ale o MPEG-4. Vysvětlíte, jak na tom linuxový software v tomto je (skvěle). Nic. Nula. Nepochopí ani jediné písmenko. Zůstatnou u Windows, protože prostě "potřebují DivX". Přestože opravdu nepotřebují a jenom zgruntu nechápou problematiku. Tohle je zdaleka největší a nejzakořeněnější (a nejnevykořenitelnější) mýtus v dějinách počítačů. Extrémně pozoruhodný fenomén. A extrémně škodlivý. Autor na linuxovém serveru, který používá tyto reklamní pseudotermíny a blátivou logiku, tak pouze sám Linuxu škodí, v dobré víře, že mu pomáhá.
    Máš nějaká divná BFU. Fakt jim nejde říct, že to, čemu říkají DivX, pod Linuxem prostě přehrají a tečka? Mému BFU stačilo ukázat „tohle je VLC/mplayer a tím přehraješ všechno“ a byl klid.
    5.2.2010 02:30 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    Nepřeháníš trošku? ;-)
    Ne. Je to největší mýtus počítačové historie. Tohle je taková moje specializace, tento fenomén sleduji od začátku. Tedy nějakých 10 let. Za tu dobu jsem toho v této záležitosti viděl opravdu velice hodně moc (mimo jiné jsem byl, ironií osudu, několik let moderátorem oficiálního linuxového fóra DivX a lidi z vedení firmy DivX mi posílali i vánoční dárky :-)).
    Osobně bych řekl, že v oblasti multimédií je největší problém absolutní neschopnost BFU přehrát kvalitní formáty (H.264, ale i různá nižší MPEG-4 (ASP) a MPEG-2) případně rozsplitovat použitelné kontejnery a z toho vyplývající absolutní dominance neschopných, pomalých, uzavřených a neakcelerovatelných flashových bazmeků po celém webu všude.
    Hodně z toho je přímým důsledkem toho, o čem celou dobu píšu. Obecně, dokud lidi nepochopí rozdíl mezi programem a formátem, nepohneme se z místa. Nejenom v multimédiích. Lidi používající třeba kancelářský software můžou taky vyprávět...
    Skutečně by se mi ulevilo, kdyby mi někdo řekl, že v default instalaci Win 7 lze přehrát mp4 kontejner s mp3 zvukem a H.264 videem. Jde to? Fakt nevím, ale pokud je odpověď kladná, je to pro mě nejlepší zpráva týdne.
    Bohužel Windows 7 nemám a tak vím jenom to, co se dočtu. Jelikož by měly ve výchozím stavu podporovat MP4, H.264 i MP3, pak by to jít mohlo. Jak obsáhlá a funkční ta podpora je, to ale netuším. Ani jsem žádné zkušenosti zatím nikde nečetl (což mi přijde divné).
    Řešením je neustávající osvěta a pruzení pod každým článkem a blogpostem, kde se to objeví (sorry, Roberte ;-))
    Pruzení je nepříjemná věc. A hlavně v takovýchto věcech, kdy vím, že je populární omyl tak zakořeněný, že to je stejně zbytečné (mnozí se dokonce do roztrhání těla rvou za to, aby mohli dál ten blud šířit - uznají, že se mýlí, načež s tím odmítnou cokoli udělat).
    kousek manuálu mplayeru a už je mi to jasný
    Já pamatuji i doby, kdy manuál MPlayeru tvrdil, že se přehrává DivX a že MEncoderem se kóduje DivX. Po mé intervenci naštěstí uznali, že je to pitomost a změnili to, ale kvůli kompromisu se tam to slovo pořád (záměrně v uvozovkách) vyskytuje a kvůli nepochopení toho, jak tam je ten pozůstatek myšlen, mate lidi dodnes (ti jej pak dodnes používají jako argument pro potvrzení pravdivosti svého omylu: "Vidíš? I MPlayer to říká." No neříká, ale lidi si to tak přeberou.)
    Možná by stálo za to ten tvůj blogpost trochu upravit a vydat jako normální článek.
    To by se muselo napsat úplně znovu a jinak. A někým, kdo umí psát stručně. :-) Ten můj blog nebyl nějaké vysvětlení termínů, ale spíš takové filozofické ulevení si, z pětileté frustrace. Článek by měl být mnohem víc k věci, bez těch omáček a zakecávání se.
    Máš nějaká divná BFU.
    Typická. Vysvětli BFU, co to je DivX, on ti pokýve hlavou, že rozumí a při příštím setkání ti poví, že DivX je to, co si myslel, že je, předtím, než jsi mu to vysvětlil. Hrách na zeď házet. Prostě když se na člověka deset let ze všech světových stran a ze všech médií denně valí, že tráva je modrá, tak zkrátka není způsob, jak mu vysvětlit, že je zelená. To je nabourání celoživotních jistot.
    6.2.2010 09:14 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Naprostý souhlas

    +1

    29.1.2010 23:15 student007
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    bohuzel, je to pro me prilis brzy, potreboval bych jeste ca 3/4 roku. Delam na programu, ktery automaticky tvori clanky pro zacatecniky, je jedno v jakem oboru. Vsechno je to konfigurovatelne, takze to muze byt o zahradkarstvi nebo operacich sleziny nebo o ovladani pocitace. Hodne v tom napomohl google, protoze tak mohu ziskat pro urcity obor miliony linku na clanky, prispevky apod, z kterych vybiram smysluplna vetna spojeni. Trochu problem mam zatim s grafickymi elementy, casto totiz uzivatele chteji videt nejake obrazovky, tabulky s nejakymi cisly a tak.

    Moje prozatimni testy s cistymi clanky zatim vypadaji slibne, kvalita clanku se moc od tech beznych nelisi. Doufam, ze to privedu do konce roku k poloprovozu, pak si myslim ze nebude s clanky na portalech zadny problem.
    srigi avatar 29.1.2010 23:54 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    To vyzera na celkom inteligentnu vykradacku webov. Alebo sa mylim?
    Be kind to newbies.
    30.1.2010 08:42 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    To vyzerá, že jsi naletěl na sarkasmus...
    pavlix avatar 30.1.2010 11:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    Přeju hodně štěstí, abclinuxu není úplně známé jako portál pro začátečníky :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Dalibor Smolík avatar 30.1.2010 13:27 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    Tak proč nemít začátečnickou sekci portálu ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Limoto avatar 30.1.2010 17:46 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    Pokud je to na úkor té dosavadní, tak rozhodně ne...
    Nicky726 avatar 30.1.2010 16:21 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    Hmm, KMail+IMAP mám v blogu, asi tedy ukecaněji než je požadavek, ale snad bych to zvládl zestručnit.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Fluttershy, yay! avatar 31.1.2010 03:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    Hmmm, neumím psát stručně. Buď je to moc košaté, nebo naopak si čtenář musí domýšlet.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    31.1.2010 09:06 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    hmm, nemyslim, ze to ma nejaky vyznam; na konkretne veci ohladne instalacie/konfiguracie je poradna; a napisat nieco strucne a aby to na nieco bolo dobre (pre vsetky distribucie, vsetky dekstopove prostredia ...) je nemozne; navyse ako bolo uvedene vyssie, tieto navody rychlo zastaravaju
    31.1.2010 09:43 honzasoukup
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    Zdravím,

    určitě je dobrý nápad vydat sérii článků pro začátečníky, ale myslím si, že na tomhle serveru je to skoro škoda - spíš někde na živě, lupě nebo technetu...

    Na ábíčko zabrousí spíš lidé, kteří už linux používají nebo kteří to chtějí zkusit. A ti už odpověď na začátečnické problémy dokáží najít. Kdežto na nějakých těch bulvárnějších serverch :) by bylo možné oslovit novou skupinu lidí, takové, kteří si myslí, že linux je nějaká černá skříňka pro programátory na hraní. :)
    kotyz avatar 31.1.2010 10:07 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    ja si myslim ze to tady misto ma, nejakej ten zacatecnik sem obcas taky zavita. tak at je tu i neco pro ne.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    31.1.2010 14:32 Ondřej Profant | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    Otázka jak se s těmi články naloží, když by byly občas aktualizovány a shromážděny na nějaké minipage, či vedlejším portálu (mimojiné), tak by to mohla být studnice znalostí pouze pro začátečníky a to se setsakramentsky v začátcích hodí. Člověka vždy sofistikované rady zmatou - velmi často je třeba jen základní radu.
    1.2.2010 15:28 Bigmen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Články pro začátečníky – zapojte se
    Z mého pohledu, jakožto začátečníka s linuxem, vypadá myšlenka o vytvoření sekce pro začátečníky, velmi lákavě. Sice jedu linux již třetím rokem, ale to, co systém neumí v defaultním režimu, jsem, až na pár vyjímek, nerozjel. Známý mi linux nainstaloval, řekl, přečti si ABC linuxu a užívej si. Jenže člověk se v tom ztrácí. Chtěl bych u linuxu zůstat, ale i tak používám Widle XP jako sekundární systém, protože některé věci jsem prostě pod linuxem nerozjel.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.