Společnost OpenAI představila Operator, tj. agenta, který k provádění úkolů (najdi a rezervuj ubytování, kup ingredience potřebné pro uvaření tohoto jídla, …) používá vlastní webový prohlížeč. K tomu využívá Computer-Using Agenta (CUA). Operator je zatím dostupný pouze pro uživatele ChatGPT Pro ve Spojených státech.
SoftBank, OpenAI, Oracle a MGX představili projekt Stargate, do kterého v příštích čtyřech letech investují 500 miliard dolarů. Cílem projektu je vybudovat ve Spojených státech novou infrastrukturu pro umělou inteligenci (AI).
Bun (Wikipedie), tj. běhové prostředí (runtime) a toolkit pro JavaScript a TypeScript, alternativa k Node.js a Deno, byl vydán ve verzi 1.2. Představení novinek také na YouTube. Bun je naprogramován v programovacím jazyce Zig.
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 10.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Byla vydána nová stabilní verze 7.1 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 132. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Vývojáři Debianu oznámili, že v březnu bude zahájeno zmrazování Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Současně bylo oznámeno, že kódový název Debianu 15 bude Duke. Debian 14 bude Forky.
Free Software Foundation (FSF, Nadace pro svobodný software) oslaví v říjnu 40 let od svého založení. Při této příležitosti proběhla soutěž o logo k této události. Dnes bylo vyhlášeno vítězné logo. Navrženo bylo v GIMPu.
Google zpřístupnil Gemini Live, svůj nástroj pro hlasovou komunikaci s umělou inteligencí, v českém a slovenském jazyce pro Android a brzy i iOS. Gemini Live umožňuje vést s AI přirozené rozhovory.
Port počítačové hry Pitfall! z roku 1982 napsané pro Atari 2600 si lze zahrát ve webovém prohlížeči. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Multiplatformní multimediální knihovna SDL (Simple DirectMedia Layer) byla oficiálně vydána v nové major verzi 3 (3.2.0). Změny jsou popsány v README pro migraci aplikací z SDL 2 na SDL 3.
Dělám si program na výpočet matic a determinantů v pythnu za pomocí PyQT4. Jenže jsem uvíznul na mrtvém bodě a nevim jak dál. Matice( determinant) je tvořen pomocí spinboxů chci aby bylo možno pomocí dvou spinboxů zadat počet řádků a sloupců. Gui jsem si navrhnul v QT designeru4 pomocí pyuic4 předělám na modul a nyní nevim jak udělat automatické vykreslování. Mám kód, který si to načte z těch spinboxů( počet řádky a sloupců), jenže udělá to jenom při spuštění nemůžu zaboha docílit aby se, když kliknu na nastavit ty spinboxy změnili.
Tady je kód který dělá to vykreslování:ui.spinBox = [] for i in range(self.spbRadky.value()): #spbRadky je počet řádků self.spinBox.append([]) for y in range(self.spbSloupce.value()): #spbSloupce je počet sloupců self.spinBox[i].append(QtGui.QSpinBox(self.gridLayout)) self.gridlayout.addWidget(self.spinBox[i][y],i,y,1,1)Tady je kousek kódu z gui:
from PyQt4 import QtCore, QtGui class Ui_MainWindow(object): def setupUi(self, MainWindow): MainWindow.setObjectName("MainWindow") MainWindow.setWindowModality(QtCore.Qt.WindowModal) MainWindow.resize(QtCore.QSize(QtCore.QRect(0,0,543,388).size()).expandedTo(MainWindow.minimumSizeHint())) sizePolicy = QtGui.QSizePolicy(QtGui.QSizePolicy.Expanding,QtGui.QSizePolicy.Expanding) sizePolicy.setHorizontalStretch(0) sizePolicy.setVerticalStretch(0) sizePolicy.setHeightForWidth(MainWindow.sizePolicy().hasHeightForWidth()) MainWindow.setSizePolicy(sizePolicy) self.centralwidget = QtGui.QWidget(MainWindow) self.centralwidget.setObjectName("centralwidget") self.frame = QtGui.QFrame(self.centralwidget) self.frame.setGeometry(QtCore.QRect(0,250,541,81)) self.frame.setFrameShape(QtGui.QFrame.StyledPanel) self.frame.setFrameShadow(QtGui.QFrame.Raised) self.frame.setObjectName("frame") self.btnVypocti = QtGui.QPushButton(self.frame) self.btnVypocti.setGeometry(QtCore.QRect(420,40,116,30)) self.btnVypocti.setObjectName("btnVypocti") self.btnClear = QtGui.QPushButton(self.frame) self.btnClear.setGeometry(QtCore.QRect(420,10,116,30)) self.btnClear.setObjectName("btnClear") self.line_2 = QtGui.QFrame(self.frame) self.line_2.setGeometry(QtCore.QRect(343,0,20,111)) self.line_2.setFrameShape(QtGui.QFrame.VLine) self.line_2.setFrameShadow(QtGui.QFrame.Sunken) self.line_2.setObjectName("line_2") self.spbRadky = QtGui.QSpinBox(self.frame) self.spbRadky.setGeometry(QtCore.QRect(130,10,62,30)) self.spbRadky.setMinimum(2) self.spbRadky.setMaximum(5) self.spbRadky.setObjectName("spbRadky") self.spbSloupce = QtGui.QSpinBox(self.frame) self.spbSloupce.setGeometry(QtCore.QRect(130,40,62,30)) self.spbSloupce.setMinimum(2) self.spbSloupce.setMaximum(5) self.spbSloupce.setObjectName("spbSloupce") self.label = QtGui.QLabel(self.frame) self.label.setGeometry(QtCore.QRect(190,10,47,31)) self.label.setObjectName("label") self.label_2 = QtGui.QLabel(self.frame) self.label_2.setGeometry(QtCore.QRect(190,39,71,31)) self.label_2.setObjectName("label_2") self.btnNastavit = QtGui.QPushButton(self.frame) self.btnNastavit.setGeometry(QtCore.QRect(250,10,95,30)) self.btnNastavit.setObjectName("btnNastavit") self.comboboxVyber = QtGui.QComboBox(self.frame) self.comboboxVyber.setGeometry(QtCore.QRect(10,10,115,29)) self.comboboxVyber.setObjectName("comboboxVyber") self.widgetMatice = QtGui.QWidget(self.centralwidget) self.widgetMatice.setGeometry(QtCore.QRect(0,0,401,251)) self.widgetMatice.setObjectName("widgetMatice") self.gridLayout = QtGui.QWidget(self.widgetMatice) self.gridLayout.setGeometry(QtCore.QRect(0,0,401,251)) self.gridLayout.setObjectName("gridLayout") self.gridlayout = QtGui.QGridLayout(self.gridLayout) self.gridlayout.setObjectName("gridlayout") #tady jsem měl ten kód vloženej ale udělá se to jenom při spuštěníPodle mě to půjde udělat pomocí signálu, který znova načte celí okno, jenže nevim jak na to. Další možnost je to zapsat do funkce a tu spustit při kliknutí na nastav jenže jsem nepřišel na to aby se to vykreslilo zrovna tam. Před tím jsem to měl udělaný tak že jsem je vytvořil a při nastavení jsem ty co nejsou potřeba skryl ale to mi příjde celkem jako oškliví řešení. Předem moc dík za každou radu. PS. nesmějte se mi jestli je to blbost
Tiskni Sdílej:
<něco, co dědí od QObject>.connect(<tlačítko>, QtCore.SIGNAL("clicked(bool)"), prekresli).
app = QtGui.QApplication(sys.argv) mainWindow = QtGui.QMainWindow() ui = Ui_MainWindow() ui.setupUi(mainWindow)
#soubor mojeokno.py import ui from PyQt4 import QtCore, QtGui class MojeOkno(QtGui.QMainWindow, ui.Ui_MainWindow): spinBox = [] #sem budeš cpát nové spinboxy def __init__(self): QtGui.QMainWindow.__init__(self) #musí být, jinak to nefunguje self.setupUi(self) #rozkreslí ti prvky self.connect(self.buttonNastav, QtCore.SIGNAL("clicked(bool)"), self.prekresli) #připoj signál na funkci prekresli (ta pod timhle komentarem) def prekresli(self): #tvoje funkce na překreslení #chce doladit, jen jsem copy&pastnul tvůj kód. for i in range(self.spbRadky.value()): #spbRadky je počet řádků self.spinBox.append([]) for y in range(self.spbSloupce.value()): #spbSloupce je počet sloupců self.spinBox[i].append(QtGui.QSpinBox(self.gridLayout)) self.gridlayout.addWidget(self.spinBox[i][y],i,y,1,1)Ve spouštěcím skriptu pak budeš mít něco v tomhle smyslu:
from mojeokno import * app = QtGui.QApplication(sys.argv) mainWindow = MojeOkno()Ještě poznámečka: ty soubory, co vylezou z pyuic4 neupravuj, ale jen je naimportuj a vytvoř si pro ty okna vlastní třídy odvozené od toho, co je v těch souborech. Pak budeš moct gui jen upravit v QtDesigneru, prohnat přes pyuic4 a příslušné soubory přepsat aniž bys přišel o svoje přidané vlastnosti.