abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:22 | Komunita

    Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:00 | Humor

    Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 09:55 | IT novinky

    Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 19:22 | Pozvánky

    Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i

    … více »
    bkralik | Komentářů: 3
    včera 05:00 | Nová verze

    Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.11. 23:11 | Zajímavý software

    Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    8.11. 22:44 | IT novinky

    Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.11. 03:44 | Komunita

    V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    8.11. 02:44 | Zajímavý projekt

    Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).

    |🇵🇸 | Komentářů: 4
    7.11. 14:22 | Zajímavý článek

    Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (22%)
     (15%)
     (15%)
    Celkem 337 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník

    Pomoc s PyQT

    30.1.2008 17:16 | Přečteno: 1156× | Další věci

    Dělám si program na výpočet matic a determinantů v pythnu za pomocí PyQT4. Jenže jsem uvíznul na mrtvém bodě a nevim jak dál. Matice( determinant) je tvořen pomocí spinboxů chci aby bylo možno pomocí dvou spinboxů zadat počet řádků a sloupců. Gui jsem si navrhnul v QT designeru4 pomocí pyuic4 předělám na modul a nyní nevim jak udělat automatické vykreslování. Mám kód, který si to načte z těch spinboxů( počet řádky a sloupců), jenže udělá to jenom při spuštění nemůžu zaboha docílit aby se, když kliknu na nastavit ty spinboxy změnili.

    Tady je kód který dělá to vykreslování:
    ui.spinBox = []
    for i in range(self.spbRadky.value()): #spbRadky je počet řádků
        self.spinBox.append([])
        for y in range(self.spbSloupce.value()): #spbSloupce je počet sloupců
            self.spinBox[i].append(QtGui.QSpinBox(self.gridLayout))
            self.gridlayout.addWidget(self.spinBox[i][y],i,y,1,1)
    
    Tady je kousek kódu z gui:
    from PyQt4 import QtCore, QtGui
    
    class Ui_MainWindow(object):
        def setupUi(self, MainWindow):
            MainWindow.setObjectName("MainWindow")
            MainWindow.setWindowModality(QtCore.Qt.WindowModal)
            MainWindow.resize(QtCore.QSize(QtCore.QRect(0,0,543,388).size()).expandedTo(MainWindow.minimumSizeHint()))
    
            sizePolicy = QtGui.QSizePolicy(QtGui.QSizePolicy.Expanding,QtGui.QSizePolicy.Expanding)
            sizePolicy.setHorizontalStretch(0)
            sizePolicy.setVerticalStretch(0)
            sizePolicy.setHeightForWidth(MainWindow.sizePolicy().hasHeightForWidth())
            MainWindow.setSizePolicy(sizePolicy)
    
            self.centralwidget = QtGui.QWidget(MainWindow)
            self.centralwidget.setObjectName("centralwidget")
    
            self.frame = QtGui.QFrame(self.centralwidget)
            self.frame.setGeometry(QtCore.QRect(0,250,541,81))
            self.frame.setFrameShape(QtGui.QFrame.StyledPanel)
            self.frame.setFrameShadow(QtGui.QFrame.Raised)
            self.frame.setObjectName("frame")
    
            self.btnVypocti = QtGui.QPushButton(self.frame)
            self.btnVypocti.setGeometry(QtCore.QRect(420,40,116,30))
            self.btnVypocti.setObjectName("btnVypocti")
    
            self.btnClear = QtGui.QPushButton(self.frame)
            self.btnClear.setGeometry(QtCore.QRect(420,10,116,30))
            self.btnClear.setObjectName("btnClear")
    
            self.line_2 = QtGui.QFrame(self.frame)
            self.line_2.setGeometry(QtCore.QRect(343,0,20,111))
            self.line_2.setFrameShape(QtGui.QFrame.VLine)
            self.line_2.setFrameShadow(QtGui.QFrame.Sunken)
            self.line_2.setObjectName("line_2")
    
            self.spbRadky = QtGui.QSpinBox(self.frame)
            self.spbRadky.setGeometry(QtCore.QRect(130,10,62,30))
            self.spbRadky.setMinimum(2)
            self.spbRadky.setMaximum(5)
            self.spbRadky.setObjectName("spbRadky")
    
            self.spbSloupce = QtGui.QSpinBox(self.frame)
            self.spbSloupce.setGeometry(QtCore.QRect(130,40,62,30))
            self.spbSloupce.setMinimum(2)
            self.spbSloupce.setMaximum(5)
            self.spbSloupce.setObjectName("spbSloupce")
    
            self.label = QtGui.QLabel(self.frame)
            self.label.setGeometry(QtCore.QRect(190,10,47,31))
            self.label.setObjectName("label")
    
            self.label_2 = QtGui.QLabel(self.frame)
            self.label_2.setGeometry(QtCore.QRect(190,39,71,31))
            self.label_2.setObjectName("label_2")
    
            self.btnNastavit = QtGui.QPushButton(self.frame)
            self.btnNastavit.setGeometry(QtCore.QRect(250,10,95,30))
            self.btnNastavit.setObjectName("btnNastavit")
    
            self.comboboxVyber = QtGui.QComboBox(self.frame)
            self.comboboxVyber.setGeometry(QtCore.QRect(10,10,115,29))
            self.comboboxVyber.setObjectName("comboboxVyber")
    
            self.widgetMatice = QtGui.QWidget(self.centralwidget)
            self.widgetMatice.setGeometry(QtCore.QRect(0,0,401,251))
            self.widgetMatice.setObjectName("widgetMatice")
    
            self.gridLayout = QtGui.QWidget(self.widgetMatice)
            self.gridLayout.setGeometry(QtCore.QRect(0,0,401,251))
            self.gridLayout.setObjectName("gridLayout")
    
            self.gridlayout = QtGui.QGridLayout(self.gridLayout)
            self.gridlayout.setObjectName("gridlayout")
    
            #tady jsem měl ten kód vloženej ale udělá se to jenom při spuštění
    
    Podle mě to půjde udělat pomocí signálu, který znova načte celí okno, jenže nevim jak na to. Další možnost je to zapsat do funkce a tu spustit při kliknutí na nastav jenže jsem nepřišel na to aby se to vykreslilo zrovna tam. Před tím jsem to měl udělaný tak že jsem je vytvořil a při nastavení jsem ty co nejsou potřeba skryl ale to mi příjde celkem jako oškliví řešení. Předem moc dík za každou radu. PS. nesmějte se mi jestli je to blbost :-D        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    mess avatar 30.1.2008 17:34 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s PyQT
    Ten kód, co ti překresluje to oni si dej do funkce a pak ji napoj na signál "clicked". Něco v tomhle stylu:
    <něco, co dědí od QObject>.connect(<tlačítko>, QtCore.SIGNAL("clicked(bool)"), prekresli)
    .
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    Saljack avatar 30.1.2008 17:40 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s PyQT
    To vim jenže jak zadám do tý funkce, aby to dělalo zrovna v okně tohle právě nevim. Jestli víš tak mi to pls napiš budu ti moc vděčnej.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    mess avatar 30.1.2008 17:46 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s PyQT
    Můžeš, prosím, otázku lépe formulovat (příp. doplnit čárky do vět)? Nějak jsem nepochopil, co potřebuješ vyřešit.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    Saljack avatar 30.1.2008 17:52 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s PyQT
    Chci vědět co mám přesně napsat do tý funkce. a zda jí mám dát do třídy, což si myslim že je blbost. Nevim jak odkázat na to gui. Když píšu zdroják tak tam mám tohle jenže tím nic nevikreslím
    app = QtGui.QApplication(sys.argv)
    mainWindow = QtGui.QMainWindow()
    ui = Ui_MainWindow()
    ui.setupUi(mainWindow)
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    mess avatar 30.1.2008 18:09 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s PyQT
    Na to okno si udělej třídu. Úryvek z kódu:
    #soubor mojeokno.py
    import ui
    from PyQt4 import QtCore, QtGui
    
    class MojeOkno(QtGui.QMainWindow, ui.Ui_MainWindow):
      spinBox = [] #sem budeš cpát nové spinboxy
    
      def __init__(self):
        QtGui.QMainWindow.__init__(self) #musí být, jinak to nefunguje
        self.setupUi(self) #rozkreslí ti prvky
        self.connect(self.buttonNastav, QtCore.SIGNAL("clicked(bool)"), self.prekresli) 
        #připoj signál na funkci prekresli (ta pod timhle komentarem)
    
      def prekresli(self): #tvoje funkce na překreslení
        #chce doladit, jen jsem copy&pastnul tvůj kód.
        for i in range(self.spbRadky.value()): #spbRadky je počet řádků
          self.spinBox.append([])
          for y in range(self.spbSloupce.value()): #spbSloupce je počet sloupců
            self.spinBox[i].append(QtGui.QSpinBox(self.gridLayout))
            self.gridlayout.addWidget(self.spinBox[i][y],i,y,1,1)
    
    Ve spouštěcím skriptu pak budeš mít něco v tomhle smyslu:
    from mojeokno import *
    app = QtGui.QApplication(sys.argv)
    mainWindow = MojeOkno()
    
    Ještě poznámečka: ty soubory, co vylezou z pyuic4 neupravuj, ale jen je naimportuj a vytvoř si pro ty okna vlastní třídy odvozené od toho, co je v těch souborech. Pak budeš moct gui jen upravit v QtDesigneru, prohnat přes pyuic4 a příslušné soubory přepsat aniž bys přišel o svoje přidané vlastnosti.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    Saljack avatar 30.1.2008 18:41 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s PyQT
    Moc dík moc jsi mi pomohl akorát self.connect(self.buttonNastav, QtCore.SIGNAL("clicked(bool)"), self.prekresli) tohle nefungovalo ale napsal jsem to přímo do hlavního a je to ok moc dík. S tím laděním jsem na touž přišel že když dám pak méně sloupců tak to zůstane stejný ale už jsem to opravil. Fakt moc dík jsem ti vděčnej :-D
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    mess avatar 30.1.2008 18:43 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s PyQT
    Rád jsem pomohl :-).
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    msk avatar 31.1.2008 09:09 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s PyQT
    Ty brdo, pyqt4 dokaze z .ui vygenerovat pythonovsky kod? Ze by som sa tomu lepsie pozrel na zubky? ... :)
    31.1.2008 11:05 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s PyQT
    Tak to prece umelo i PyQt3, pyuic bylo i tam. A nebo se daji .ui natahovat za behu.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    31.1.2008 19:46 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s PyQT
    jj presne tak:)
    USE="-gnome -kde";turris
    mess avatar 31.1.2008 20:22 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s PyQT
    To myslím nejde. Mám pocit, že jsem v dokumentaci četl, že tohle dynamické natahování .ui je jen pro C++ a PyQt ho nepodporuje.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    31.1.2008 21:45 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s PyQT
    Priznam se, ze jsem to nezkousel, ale mam pocit ze treba v projektu jabbim se to pouziva. Jinak popsane je to tady:

    http://www.riverbankcomputing.com/Docs/PyQt4/pyqt4ref.html#the-uic-module
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.