Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Dělám si program na výpočet matic a determinantů v pythnu za pomocí PyQT4. Jenže jsem uvíznul na mrtvém bodě a nevim jak dál. Matice( determinant) je tvořen pomocí spinboxů chci aby bylo možno pomocí dvou spinboxů zadat počet řádků a sloupců. Gui jsem si navrhnul v QT designeru4 pomocí pyuic4 předělám na modul a nyní nevim jak udělat automatické vykreslování. Mám kód, který si to načte z těch spinboxů( počet řádky a sloupců), jenže udělá to jenom při spuštění nemůžu zaboha docílit aby se, když kliknu na nastavit ty spinboxy změnili.
Tady je kód který dělá to vykreslování:ui.spinBox = [] for i in range(self.spbRadky.value()): #spbRadky je počet řádků self.spinBox.append([]) for y in range(self.spbSloupce.value()): #spbSloupce je počet sloupců self.spinBox[i].append(QtGui.QSpinBox(self.gridLayout)) self.gridlayout.addWidget(self.spinBox[i][y],i,y,1,1)Tady je kousek kódu z gui:
from PyQt4 import QtCore, QtGui class Ui_MainWindow(object): def setupUi(self, MainWindow): MainWindow.setObjectName("MainWindow") MainWindow.setWindowModality(QtCore.Qt.WindowModal) MainWindow.resize(QtCore.QSize(QtCore.QRect(0,0,543,388).size()).expandedTo(MainWindow.minimumSizeHint())) sizePolicy = QtGui.QSizePolicy(QtGui.QSizePolicy.Expanding,QtGui.QSizePolicy.Expanding) sizePolicy.setHorizontalStretch(0) sizePolicy.setVerticalStretch(0) sizePolicy.setHeightForWidth(MainWindow.sizePolicy().hasHeightForWidth()) MainWindow.setSizePolicy(sizePolicy) self.centralwidget = QtGui.QWidget(MainWindow) self.centralwidget.setObjectName("centralwidget") self.frame = QtGui.QFrame(self.centralwidget) self.frame.setGeometry(QtCore.QRect(0,250,541,81)) self.frame.setFrameShape(QtGui.QFrame.StyledPanel) self.frame.setFrameShadow(QtGui.QFrame.Raised) self.frame.setObjectName("frame") self.btnVypocti = QtGui.QPushButton(self.frame) self.btnVypocti.setGeometry(QtCore.QRect(420,40,116,30)) self.btnVypocti.setObjectName("btnVypocti") self.btnClear = QtGui.QPushButton(self.frame) self.btnClear.setGeometry(QtCore.QRect(420,10,116,30)) self.btnClear.setObjectName("btnClear") self.line_2 = QtGui.QFrame(self.frame) self.line_2.setGeometry(QtCore.QRect(343,0,20,111)) self.line_2.setFrameShape(QtGui.QFrame.VLine) self.line_2.setFrameShadow(QtGui.QFrame.Sunken) self.line_2.setObjectName("line_2") self.spbRadky = QtGui.QSpinBox(self.frame) self.spbRadky.setGeometry(QtCore.QRect(130,10,62,30)) self.spbRadky.setMinimum(2) self.spbRadky.setMaximum(5) self.spbRadky.setObjectName("spbRadky") self.spbSloupce = QtGui.QSpinBox(self.frame) self.spbSloupce.setGeometry(QtCore.QRect(130,40,62,30)) self.spbSloupce.setMinimum(2) self.spbSloupce.setMaximum(5) self.spbSloupce.setObjectName("spbSloupce") self.label = QtGui.QLabel(self.frame) self.label.setGeometry(QtCore.QRect(190,10,47,31)) self.label.setObjectName("label") self.label_2 = QtGui.QLabel(self.frame) self.label_2.setGeometry(QtCore.QRect(190,39,71,31)) self.label_2.setObjectName("label_2") self.btnNastavit = QtGui.QPushButton(self.frame) self.btnNastavit.setGeometry(QtCore.QRect(250,10,95,30)) self.btnNastavit.setObjectName("btnNastavit") self.comboboxVyber = QtGui.QComboBox(self.frame) self.comboboxVyber.setGeometry(QtCore.QRect(10,10,115,29)) self.comboboxVyber.setObjectName("comboboxVyber") self.widgetMatice = QtGui.QWidget(self.centralwidget) self.widgetMatice.setGeometry(QtCore.QRect(0,0,401,251)) self.widgetMatice.setObjectName("widgetMatice") self.gridLayout = QtGui.QWidget(self.widgetMatice) self.gridLayout.setGeometry(QtCore.QRect(0,0,401,251)) self.gridLayout.setObjectName("gridLayout") self.gridlayout = QtGui.QGridLayout(self.gridLayout) self.gridlayout.setObjectName("gridlayout") #tady jsem měl ten kód vloženej ale udělá se to jenom při spuštěníPodle mě to půjde udělat pomocí signálu, který znova načte celí okno, jenže nevim jak na to. Další možnost je to zapsat do funkce a tu spustit při kliknutí na nastav jenže jsem nepřišel na to aby se to vykreslilo zrovna tam. Před tím jsem to měl udělaný tak že jsem je vytvořil a při nastavení jsem ty co nejsou potřeba skryl ale to mi příjde celkem jako oškliví řešení. Předem moc dík za každou radu. PS. nesmějte se mi jestli je to blbost
Tiskni
Sdílej:
<něco, co dědí od QObject>.connect(<tlačítko>, QtCore.SIGNAL("clicked(bool)"), prekresli).
app = QtGui.QApplication(sys.argv) mainWindow = QtGui.QMainWindow() ui = Ui_MainWindow() ui.setupUi(mainWindow)
#soubor mojeokno.py import ui from PyQt4 import QtCore, QtGui class MojeOkno(QtGui.QMainWindow, ui.Ui_MainWindow): spinBox = [] #sem budeš cpát nové spinboxy def __init__(self): QtGui.QMainWindow.__init__(self) #musí být, jinak to nefunguje self.setupUi(self) #rozkreslí ti prvky self.connect(self.buttonNastav, QtCore.SIGNAL("clicked(bool)"), self.prekresli) #připoj signál na funkci prekresli (ta pod timhle komentarem) def prekresli(self): #tvoje funkce na překreslení #chce doladit, jen jsem copy&pastnul tvůj kód. for i in range(self.spbRadky.value()): #spbRadky je počet řádků self.spinBox.append([]) for y in range(self.spbSloupce.value()): #spbSloupce je počet sloupců self.spinBox[i].append(QtGui.QSpinBox(self.gridLayout)) self.gridlayout.addWidget(self.spinBox[i][y],i,y,1,1)Ve spouštěcím skriptu pak budeš mít něco v tomhle smyslu:
from mojeokno import * app = QtGui.QApplication(sys.argv) mainWindow = MojeOkno()Ještě poznámečka: ty soubory, co vylezou z pyuic4 neupravuj, ale jen je naimportuj a vytvoř si pro ty okna vlastní třídy odvozené od toho, co je v těch souborech. Pak budeš moct gui jen upravit v QtDesigneru, prohnat přes pyuic4 a příslušné soubory přepsat aniž bys přišel o svoje přidané vlastnosti.