abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:33 | Nová verze

    Byl vydán svobodný kancelářský balík OnlyOffice Docs 8.1. Vedle četných oprav přináší několik funkcí včetně podpory editace textu v PDF a vytváření formulářů v PDF.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    dnes 12:33 | Zajímavý článek

    Daniel Stenberg, autor nástroje curl, z databáze SteamDB zjistil, že aktuálně 22 734 her na Steamu používá curl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 19:55 | IT novinky

    Společnost Anthropic vydala Claude 3.5 Sonnet, tj. novou verzi své umělé inteligence Claude (Wikipedie). Videoukázky na YouTube. S Claude 3, stejně jak s GPT-3.5, Llama 3 a Mixtral, si lze pokecat bez přihlašování na DuckDuckGo AI Chat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.8 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 126. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu a na YouTube. Vypíchnuta jsou vylepšení v integrovaném poštovním klientu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Zajímavý článek

    Příspěvek Aukce domén – měsíc po spuštění na blogu CZ.NIC shrnuje první měsíc provozu Aukce domén .CZ. Aukcemi prošlo celkem 18 174 domén, z toho na 742 z nich byl učiněn alespoň 1 příhoz. Nejdražší aukcí byla na doménu virtualnisidlo.cz s cenou 95 001 Kč, která však nebyla včas uhrazena. Nejdražší aukcí, která byla vydražena i zaplacena je praguecityline.cz s cenovkou 55 600 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 11:11 | IT novinky

    Před 40 lety, 19. června 1984, Bob Scheifler představil první verzi okenního systému X (X Window System). Vycházela z okenního systému W (W Window System).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    včera 11:00 | Nová verze

    Desktopové prostředí MATE bylo vydáno ve verzi 1.28. V gitových repozitářích je sice už od února, ale oznámení vydání se na webu objevilo s několikaměsíčním zpožděním (únorové datum zveřejnění je nepravdivé). Jde o první velké vydání od roku 2021. Uživatelsky nejvýznamnější pokrok je v podpoře Waylandu.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    19.6. 21:44 | Nová verze

    Laboratoře CZ.NIC vydaly novou verzi 4.24.0 aplikace Datovka, tj. svobodné multiplatformní desktopové aplikace pro přístup k datovým schránkám a k trvalému uchovávání datových zpráv v lokální databázi. Přidány byly nové parametry do rozhraní příkazové řádky „export-msg“, „export-msgs“, „import-msg“ a „import-msgs“, které dovolují číst/zapisovat zprávy z/do databází. Veliký panel nástrojů byl nahrazen více nastavitelnými

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.6. 12:11 | Nová verze

    Mapnik (Wikipedie), tj. open source toolkit pro vykreslování map a vývoj mapových aplikací, byl vydán ve verzi 4.0.0. Přehled změn na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.6. 10:44 | IT novinky

    Mozilla koupila firmu Anonym, tj. průkopníka v "digitální reklamě chránící soukromí".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    Rozcestník

    Přemapování vadné klávesnice..

    13.8.2005 14:26 | Přečteno: 1320×

    Tak se mi stala zvláštní věc. Nějakým záhadným způsobem se mi zkratuje klávesnice u notebooku. Jednoduše se při psaní "písmenek" tak nějak "mačkají" i funkční klávesy F1 až F12 (plus nějaké to delete). Tím pádem použitelnost klávesnice nulová (nešlo se ani přihlásit). Reklamace nemyslitelná, nemůžu být přece měsíc bez počítače... takže řešení jedině softwarově. Ach jo. Proč vždycky to musím být zrovna JÁ, kdo má kolem sebe jakousi auru likvidující vše technické? Mám 90% mnoha léty praxe ověřenou úspěšnost na výběr zboží se skrytými vadami. Těch devadesát procent reklamovaného HW mi vážně leze na nervy... já abych raději všechno kupoval dvakrát, jeden kus pro reklamaci a jeden pro běžné používání.

    Ale tak tedy zpátky ke klávesnici. Tušil jsem něco málo o mapování klávesnice v linuxu, ale nic konkrétnějšího. Tudíž man -k map |grep key. Vylezl mi příkaz setkeycodes. Manuál hovořil jasně a zřetelně... pomocí showkey -s jsem zjistil kódy kláves, které "tam neměly co dělat" a pak je jednoduše odporoučel příkazem setkeycodes. Ani jsem nečekal, že to bude tak jednoduché... pak již jen cat .bash_history |grep keycodes >> /etc/rc.d/rc.local. Celkem mi to zabralo cca 25 minut a vše fungovalo jak má (samozřejmě až na F-klávesy;)). To je prostě kouzlo linuxu... o tom bych si ve widlích mohl jen nechat zdát. No, tak jsem se pochlubil a tedy zpět hurá do práce... užívejte léta!

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.8.2005 14:37 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše 90 percent?
    Tak mi to nejako vyslo, ze by ste museli kupovat 10 vyrobkov.. 9 na reklamaciu a 1 na pouzivanie..ale ktory to bude?
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    13.8.2005 19:05 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 90 percent?
    řekl bych, že ta úvaha o dvou kusech vychází z předpokladu, že se nepodělají oba naráz, no a těch zbývajících osm pak vyjde na výměny kus za kus :-)
    13.8.2005 14:42 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše reklamace
    Reklamace nemyslitelná, nemůžu být přece měsíc bez počítače...

    idealni zakaznik, koukam :) jen at je nas vic, a nebudou se bat (vyrobci) vlka nic :P
    13.8.2005 14:43 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reklamace
    jen jestli ti tam nekdo nenalil kafe :(
    Luk avatar 13.8.2005 16:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reklamace
    Omlátit obchodníkovi o hlavu (tedy pokud sám nenavrhne rozumné řešení, tedy třeba opravu do 3 dnů nebo výměnu kus za kus). Když se to nebude dělat, budou si výrobci i obchodníci vyskakovat. A začíná to už drobnostmi...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    13.8.2005 19:29 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reklamace
    A začíná to už drobnostmi...
    to je blbina, ten článek, na míru piva je normálně tolerance - přitom celej článek je psanej, jako kdyby nebyla; nehledě na to, že kdo by si nechával větrat pivo, aby viděl, kam až dojde, že :-)

    - jinak s tím omlacováním o hlavu souhlasím, dneska se stává "spotřební" zboží i z věcí, který dřív vydržely generace; když budem jak tupý ovce, který si vždycky řeknou "to bylo za pár korun, mě to za to otravování s reklamací nestojí", tak za chvíli budeme jen platit a platit a dostávat za to balenej prd :-(

    p.s. pěkný čoromoro bylo, když jsem reklamoval tkaničky u bot, který vydržely sotva tejden ... jo, dvacku na nový tkaničky vydělám asi tak za dvacetinu času, co jsem s tou reklamací strávil, ale bylo to pěkné cvičeníčko na zdravou (n)asertivitu - škoda, že jsem pak ztratil doklad :-( poněvadž ty boty se vzápětí začly rozpadat celý
    Luk avatar 13.8.2005 20:34 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reklamace
    U toho piva to právě začíná (i když, upřímně řečeno, také piju hned a nečekám na spadnutí pěny, abych viděl, kolik toho je). U piva za 15-20 Kč je to detail, ale pokud se to stane normou (a člověk nebude zvyklý se bránit), přenese se to i do dalších oblastí. Nehledě na to, že mnozí (v tomto případě) hostinští budou mít tendenci zkoušet posouvat hranici, kam až mohou zajít, stále dál a dál.

    Jeden z mých blízkých příbuzných se takto nevhodně chová k automechanikům - zkaženou práci zásadně nereklamuje, naopak si to nechá opravit znovu za peníze (v tomtéž servisu). Automechanici si ho pak přímo vychutnávají a dobrých služeb se nedočká.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    14.8.2005 22:06 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reklamace
    U toho piva to právě začíná ...
    no, chtěl jsem říct, že nelze reklamovat pivo, když je ve "výrobní" toleranci
    Jeden z mých blízkých příbuzných se takto nevhodně chová k automechanikům - zkaženou práci zásadně nereklamuje, naopak si to nechá opravit znovu za peníze (v tomtéž servisu).
    pokud nerozumí autům, jak má poznat, že jde o zkaženou práci? - nedotočený pivo vidim, ale když mi půjde špatně motor, jak mám bez patřičnýho vzdělání a vybavení posoudit, jestli to v servisu zfušovali nebo ne, to spíš ani nepoznám, že ten motor nejde dobře, pokud už není ten problém extrémní ... :-(
    Luk avatar 14.8.2005 23:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reklamace
    Abych to s tím autem upřesnil - pozná, že jde o zkaženou práci (a proto to nechává předělat, bohužel opět za peníze), jde o zcela zjevné vady. Tedy ne, že jde motor hůř, ale třeba že světla po "seřízení" svítí do nebe, z motoru vytéká olej nebo z chladiče voda, neukazuje palivoměr apod.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.