abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 562 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Trochu o ideálu

    5.5.2011 12:55 | Přečteno: 1252× | poslední úprava: 5.5.2011 15:31

    Objednal jsem si u jedné firmy výměnu okna. Toužím po plastovém, abych měl lepší tepelnou izolaci a stejná firma jako mi zasklívala balkon, mi nabídla tuto službu. Přišel mě už známý gentleman, změřil okno, napsal objednávku a zeptal se zda budu tu stoprocentní zálohu 12 500 Kč, co bude stát výroba a montáž okna platit hotově, nebo převodem. Pobavil mě. Vysvětlil jsem mu, že zásadně stoprocentní zálohy nedávám a že jestli nějakou, tak maximálně do padesáti procent. Odešel s tím, že se mi ozve jeho šéf a domluví se mnou podrobnosti o platbě.

    Šéf se neozval, ozvala se sekretářka a rozhovor probíhal takto:

    Ona: Dobrý den, máte zájem o to okno?
    Já: Ano jistě, kdy bude připraveno?
    Ona: Až nám zaplatíte zálohu ve výši 12 500 Kč.
    Já: Platbu předem neposkytuji, pokud chcete tuhle práci, jsem ochotný zaplatit padesát procent částky. Konečně máte se mnou zkušenost, zaplatil jsem včas a řádně vaši předchozí práci.
    Ona: Ale my chceme platbu tímto způsobem.Bez toho vám to okno nevyrobíme a nevyměníme.
    Já: Chtít můžete, proti tomu nic nemám. Padesát procent a nic víc. Nejste na světě sami. Firem co mění okna jsou desítky.
    Ona: Pak to nebudeme řešit.
    Já: Jak říkáte, nebudeme, platby předem neposkytuji.

    Musím říci, že mě ona drzost pobavila. Jen tak pro sebe jsem si fantazíroval, že se zřejmě dostala firma do potíží a zkoušejí sehnat peníze kde se dá a zalepit díry, seč můžou. Ovšem tón a způsob, který ten dáma používala byl sice rádoby asertivní. Bohužel nebyla v pozici, kdy mohla určovat chod dějin. Maximálně mohla mi odmítnout splnit objednávku, což udělala a já jsem se okamžitě zařídil jinak. Chtěla svoje peníze, leč v tomhle případě narazila na stejně asertivního, který si byl vědom jedné věci. Jsem ten, kdo platí a objednává a oni nejsou na světě sami, kdo nabízí výrobu a výměnu plastového okna.

    Ptají se mě často lidé, co se stane, když se setkají dva asertivní lidé, kteří si chtějí prosadit svou. Odpovím jim, že buď udělají kompromis, který je výhodný , nebo přijatelný pro obě strany, nebo se rozejdou s tím, že ten druhý není na světě sám, kdo něco poskytuje. Nakonec, jen málokdy jsme v situaci, kdy nemáme jinou volbu, jinou možnost. Katastrofické scénáře, které velmi rádi používají někteří lidé v diskusi, mě nikdy neohromují. Protože katastrofy se sice dějí, ale je jich rozhodně mnohem méně, než se s nimi operuje.

    Lidé kteří velmi rádi operují katastrofickými scénáři, zacházejí do extrému, vlastně skoro vždy jsou těmi slabšími v debatě. Vždy navodí extrémní situaci, která se sice může stát, čas od času se stane, ale rozhodně není normou. Je výjimkou. A výjimky potvrzují pravidlo. Mohou tito lidé mít celkem slušný verbální projev, ale ten nic nevypovídá o jejich naladění. O jejich naladění vypovídá právě přesně ten způsob argumentace.

    Jestliže v době největší životní úrovně, chtějí lidé v této zemi argumentovat chudobou, pak zřejmě netuší, co opravdová chudoba je. Jestli chtějí argumentovat bezprávím, totalitními praktikami, pak nevědí, co opravdové bezpráví je a jak totalitní praktiky vypadají. Samozřejmě, vždy jde vybrat jednotlivé případy bezpráví, jednotlivé případy chudoby, ale rozhodně bezpráví a chudoba není normou v této zemi. Všichni co kritizují politiky, si musí být vědomi toho, že kritika je přípustná, nikomu nehrozí trestní stíhání za kritiku ani těžký žalář.

    To je norma. Možná existují výstřelky, kdy se nějaký papaláš podloudně pokusí někomu nadělat maléry, ale demokracie v tomto směru funguje. Rozhodně si pamatuji mnohem horší časy. Takže když čtu ty nářky bavím se. Někdy se zas tolik nebavím a říkám si, že by se mnozí lidé měli skutečně rozhlédnout kole sebe, aby viděli, co je skutečný problém a skutečné trápení.

    Čtu-li úvahy o těžkém životě, pak si vzpomenu na Janu, která léta dělal ředitelku jedné distribuční společnosti a měla pocit, že je děsivě vytížená a zaměstnaná. Dnes, kdy je spolumajitelkou podobné společnosti, vzpomíná s úsměvem na příjemné časy ředitelování. Kdy byla zaměstnancem, dostávala plat a měla nějakou rozumnou pracovní dobu. Dnes má nepřetržitou a k tomu dvě děti. Půl roku a dva roky staré děti. Dělá, zvládá, protože má důvod, má motiv. Je samostatná, a nikdo ji nevelí. A ještě se stará o nějaké mé záležitosti. Za peníze pochopitelně.

    Jasně, pokud je někdo méně výkonný, méně schopný, očekává stále ideální podmínky, chce rozkvetlou louku místo džungle, která kolem panuje, (ale i život v džungli má svá pravidla,) nebere v úvahu poměry, které nelze změnit hned, nebo jen málo, pak se mu žije těžko. Neexistuje ideální zpravodajství, ale přibližně dobré zpravodajství, neexistují dokonalé firmy, jen přijatelně dobré firmy, (zrovna z jedné mi před chvíli volali, že mi tedy to okno udělají, vymění, za podobné peníze jako ta předchozí.) Neexistuje ideální zem, ideální školství. Stejně jako neexistují dokonalí lidé, jen stejní lidé jako jsme my sami. V něčem lepší v něčem horší.

    Svět a lidé nebyli nikdy v žádné době dokonalí a pokud se ve světě orientujeme podle médií, nikoliv podle své zkušenosti, pak máme psychický problém. Media vždy a zásadně více či méně budují představu katastrofického světa, kde není místo na klid, pohodu, zájmy, štrůdl, nebo procházku. Na každém kroku podle médií číhá nebezpečí a „nikdy není možné být v klidu, tichu a bez starostí.”

    Média řvou, stejně jako jejich naivní čtenáři, kteří nechápou, že mediím, jako oné výše zmíněné firmě, jde jen o zisk. Což je v naprostém pořádku, oni mohou usilovat o to mě doběhnout, prodat mi něco, co si jinde mohu koupit bez zbytečných obav, že mě někdo bude chtít ošulit. Otazkou je, jestli se dám až tolik, kolik by si přáli. Jednoduše nedali na zkušenost a chovají se podle nějaké zkušenosti, kterou zobecnili a vlastně si vytvářejí další a další problémy. Příliš mnoho skepse je na škodu, příliš mnoho nadšení je na škodu. Rovnováha, ta funguje, pokud se k ní alespoň blížíme.

           

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.5.2011 14:16 cimetidine | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Také jsem to řešil a všechny firmy co jsem oslovil chtěli "zálohu" ve výši 90% a více z ceny zakázky. Protože jsme měnili okna v celém rodinném domku, bylo to cca 150 000,- Kč. Zjišťoval jsem co a jak a tak velká záloha je proto, že ona firma si to zaměří a nechá vyrobit na míru. Ta práce nebyla překvapivě ani tak velká položka v porovnáním s cenou těch samotných oken. Okno které by jim zbylo kdybych si to pak rozmyslel atd. by jim prostě zbylo...
    5.5.2011 20:14 MVR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Fabrika naseka denne stovky plastickych dvojitych oken ruznych klasickych rozmeru, doda na stavby, do prodejen. Za rozumnou cenu. Pokud nejde o Tifany okno, poohledla bych se po prodejne s hotovymi okny. Obvykle nabizi sluzbu instalace okna, take za rozumnou cenu.

    Kdyz mi kluci rozbili okno, zavolala jsem sklenare, okno zmeril, za hodinu se vratil, sklo vymenil. Bez zalohy. Platila jsem sekem, smenil sek az za dva tydny.

    Nekdy se vyplati zavolat nekolika firmam. Prestal mi fungovat elektricky kotel na horkou vodu. Zavolala jsem trem firmam, poslali opravare. Vsichni mi tvrdili ze musim koupit novy kotel. Od nich. Za navstevu jsem neplatila nic. Zavolala jsem dalsi firmu,zase poslali technika. Take tvrdil ze musim koupit novy. Nabidla jsem mu hotove penize kdyz prijde po pracovnich hodinach zjistit proc kotel nefunguje. Souhlasil, kotel rozebral. Byl uvolneny elektricky kontakt, za pul hodiny byl kotel opraveny. Rekl si o stovku, pridala jsem neco navic na benzin a za ochotu. Novy kotel by me stal 600.
    5.5.2011 21:29 hehehe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    to jsou dobry ceny....
    Dalibor Smolík avatar 5.5.2011 22:22 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    v kanadských dolarech ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    5.5.2011 22:28 hehehe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    tak Milada je v Kanade, to je novinka :-)
    7.5.2011 20:12 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Okno by firmě nezbylo, je na to zákon. Některé objednávky na míru prostě jste povinnen převzít.

    Občanský zákoník § 544-545, zákon č. 40/1964 Sb
    7.5.2011 20:13 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    s/povinnen/povinen/
    tomboytom-deviant avatar 5.5.2011 14:44 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu

    ještě se stará o nějaké mé záležitosti. Za peníze pochopitelně. ? :-D

    5.5.2011 15:29 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Stará se o mé záležitosti, o které se nechci starat já a platím ji. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    5.5.2011 15:12 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    shodou okolností u oken dělám a můžu říc, že to je super hokej ...

    otasomil avatar 5.5.2011 15:28 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu

    Kdyz jsme menili kridlice, betonovali novou podlahu na pude, fasadu na garazi, zdeny taras a posleze ryny tak ani jedna firma nechtela zadne platby predem. Nevidim tedy duvod davat jakoukoli zalohu ci dokonce platbu predem a uz vubec ne pokud se jedna o pomerne symbolickou castku Vami uvadenych cca 12000,- .

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    5.5.2011 16:20 hehehe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    symbolickou castku Vami uvadenych cca 12000,- .

    Pro nektere kapitalisty to je majlant... ale je pravda, ze vetsina tehle menicu jenom zameruje a objednava okno u vyrobce. No a kdyz tam nemaji kredit, tak ho zkousej u kupujiciho
    otasomil avatar 5.5.2011 17:06 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu

    >>> Pro nektere kapitalisty to je majlant...

    Aspon videt co znamena slovo "kapitalista" v praxi.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    8.5.2011 06:51 MVR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    >>> Pro nektere kapitalisty to je majlant...Aspon videt co znamena slovo "kapitalista" v praxi".

    Kapitalista stejne jako zamestnanec pocituje jakoukoliv ztratu jako sebeselhani. Vubec nezalezi na tom ze ma slusny zisk, vysoke konto. I mala ztrata ho nevyslovne zere. Ke spokojenosti nestaci jen tu ztratu nahradit. Pujde hlavou proti zdi aby se to uz nikdy nestalo.
    5.5.2011 16:27 foo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Mam podobnou zkusenost a to u zakazek v radu stovek tisic, vsem stacila smlouva. Jedine kdy jsem zazil zalohu tak u zivnostnicka co proste svoje nemel penize aby nakoupil material :-)

    Jinak drzost nekterych je velka... zazil jsem autobazar co chtel zalohu 50tis. a pritom jedine co blokovalo prodej auta byl problem z jejich strany (nemeli vyrizene papiry k autu ze zahranici). Po mem poslani do riti... pan v teplakach se zlatym retezem souhlasil se zalohou 1tis. :-)
    Bedňa avatar 5.5.2011 15:28 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Začiatok dobrý, potom hrozne rozťahané :) Prečítal to niekto celé?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    paralaX avatar 5.5.2011 15:34 paralaX | blog: Last_Bullet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Nee - nikdo.
    5.5.2011 15:34 op_1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Ne
    msk avatar 5.5.2011 16:07 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Od polovice som to len preletel ... :)
    5.5.2011 16:10 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    U Jílka se to dočíst celé dá málokdy, víc jak dva odstavce většinou nedám :-).
    6.5.2011 07:42 MVR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Me se ty blogy libi. Nekdy je ctu i vicekrat. Zacnu cist, musim odejit, zacnu znovu, zase neco, nekdy nez se k blogu vratim je dalsi den (v Evrope).. Chjo.
    5.5.2011 20:01 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Ne.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    gtz avatar 5.5.2011 20:47 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Taky ne
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    7.5.2011 20:15 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Ne, ale přečetl jsem si i konec.

    Klasické TL;DR.
    10.5.2011 13:44 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Dalibor Smolík avatar 5.5.2011 16:21 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Všechno je relativní. I chudoba, útisk .. všechno dokáže dostat úplně jiný obsah. Mluvíme o ekonomické krizi a právem se obáváme o svá místa. Ale zapomínáme, že ve 30. letech stáli hladoví a vymrzlí dělníci na hrnek s teplou polévkou celé hodiny ..tyhle obrázky už dnes nevidíme.
    Útisk .. nejvíc o něm mluví ti, kteří jej nezažili. Lidé jsou trochu rozmazlení. Mluví se o nesvobodě, zatímco lidé píší kritiku na webový server nebo do novin. Skutečný útlak vypadá jinak. Známý rodičů byl vyšetřován na policii za to, že jeho pes odběhl a počůral sochu Stalina na Letné :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    5.5.2011 16:49 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Tahle doba se může poměrně brzy vrátit.

    Svoboda slova tu už není, tu zrušil zákon o popírání holokaustu a o určitých menšinách si také beztrestně nemůžete dovolit říct ani to co jiným lidem v klidu ano.

    Pokud máte pocit, že ekvivalent počúrané sochy dnes neexistuje, tak právě dnes je soud s kauzou Stwory, který řeší a snaží se odsoudit člověka za ještě menší blbost:

    http://www.outsidermedia.cz/Kauza-Stwora-Krajsky-soud-podruhe-zrusil-osvobozujici-rozsudek-1.aspx

    Ekonomická tendence a extrapolace směru je také vcelku jasná. Vidím spoustu lidí, kteří vyjdou jen tak tak a často ani nevyjdou. Kalousek a vláda přitom vychází z pocitu, že mezi lidmi je peněz jako želez a měli by více a více platit. Navíc jim ekonomicky přilepšuje například plánem na podovodný důchodový systém, který nalije peníze bankám a důchody pak nikdo neuvidí, nebo vyššími daněmi, apod.

    Já na Vašem místě bych moc nevykřikoval, možná jste stále v euforii, že můžete čúrat na sochu Stalina. Což už je zcela falešný dojem, protože řadu věcí už nemůžete. A s hrnkem a frontou to může být realita do 10 let.

    Dalibor Smolík avatar 5.5.2011 18:37 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    možná jste stále v euforii, že můžete čúrat na sochu Stalina.
    Ale ne, nejsem v eufórii, to byl jen příklad. Faktem je, že jsme stále více obklopováni technikou, která může být znužitelná. Tu techniku třeba nacisté nebo komunisté neměli. Tak může být člověk sledován na každém kroku, řidič auta překračující rychlost o pár kilometrů kdykoliv pokutován (černá skříňka v autě), apod. Pravda je, že za demokracii je třeba bojovat. Nic si nenechat líbit. Aby k tomu zneužívání nedocházelo.
    Jo a pokud jde o demokracii po česku - tak to no comment, to je jiná káva ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.5.2011 07:37 MVR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    A s hrnkem a frontou to může být realita do 10 let.

    Tak tohle se deje v jistych castich jinak bohatych mest i dnes. Staci utratit socialni podporu za drogy. Kdyz se zavislym nepodari neco rychle ukract, nekoho okract, penize vyzebrat, stoji v te fronte na polevku, nebo si jdou vyfasovat pytel potravin z Charity.
    6.5.2011 08:08 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Vidím spoustu lidí, kteří vyjdou jen tak tak a často ani nevyjdou.

    Vidím spoustu lidí, kteří nevýjdou, protože se nechtějí omezit ve spotřebeě toho, co skutečně k životu není ani nutné, ba ani prospěšné. Takže nás zase nedojímejte pohádkámi o chudácích co obracejí každou korunu.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    Dalibor Smolík avatar 6.5.2011 08:53 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Tady je to opravdové umění rozlišovat. Jsou rodiny, které se starají o postižené dítě nebo dítě se vzácnou chorobou, vyžadující vysoké náklady na běžný provoz (včetně speciální stravy apod.). Samozřejmě může jít i o jiné případy. Tam bych viděl jako účelnou pomoc státu. Někde ji mají, někde ne, tzn. jde pružnější posuzování skutečných sociálních případů a umět je rozlišit od falešného sociálního cítění.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.5.2011 13:12 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    „Vidím spoustu lidí, kteří nevýjdou, protože se nechtějí omezit ve spotřebeě toho, co skutečně k životu není ani nutné, ba ani prospěšné. Takže nás zase nedojímejte pohádkámi o chudácích co obracejí každou korunu.“

    Pane Jílku, na Vás ani nereaguji. Vy jste v matrixu.

    Vám Vaše profese vlezla na mozek.
    6.5.2011 14:23 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Nech ho, až mu zarazej to nepovolené podnikání načerno jako nekvalifikovaný terapeud, a z Bohnice ho vyrazej, protože v pracovní době jenom chatuje na počítači, tak ho ty sociální sítě začnou náramně zajímat. Neboj, on ten jeho trh ho v důchodu rozemele.
    6.5.2011 14:35 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Pane Ponkráci, vím co říkám, lidé "co obrací každou korunu" si jen málokdy odepřou chlast a kuřivo. :-) Schválně se jen tak zajímejte o jeich rozpočet. S lidmi tohoto druhu pracuji leta.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    8.5.2011 06:59 MVR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    No tak co ja vidim, obraceji kazdou korunu spise ti majetni. Koruna ke korune a je jim dobre. Vi ze si mohou dovolit na co si vzpomenou kdyz tu korunu usetri. Ti nemajetni ji utrati protoze vi ze jim stejne nic nezbyde, tak proc si ten zatracenej zivot aspon trochu nezprijemnit?
    Dalibor Smolík avatar 8.5.2011 13:39 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Jednou v 80. letech udělali v New Yorku takový pokus, že poslali 25 velmi bohatým lidem šek na 1 cent. Víc než 20 z nich si pro ten cent skutečně došli do banky vyzvednout. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    9.5.2011 20:03 MVR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Jednou v 80. letech udělali v New Yorku takový pokus

    +1 Kocka vylitla do stropu jak jsem se rozrehtala.
    5.5.2011 20:48 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Mluvíme o ekonomické krizi a právem se obáváme o svá místa. Ale zapomínáme, že ve 30. letech stáli hladoví a vymrzlí dělníci na hrnek s teplou polévkou celé hodiny
    Je treba si ale uvedomit, ze duvod, proc tomu v soucasne dobe tak neni, je hlavne existence socialniho statu [*], nikoliv ekonomicky rozvoj. On ten dopad ekonomicke krize je todiz znacne nerovnomerny - i v tech 30. letech se tohle tykalo tak nejvys 10-20 % lidi, kteri kvuli ni zacli byt dlouhodobe nezamestnani, zatimco na ty, kteri zustali zamestnani, byly prime dopady male. Ono i kdyz by bylo DPH/osobu 5x vetsi nez dneska, ale spolecnost by byla stale konstituovana jako v 30. letech, tak ty dopady na nezamestnane budou vicemene obdobne.

    No, ne nadarmo se casto prisuzuje odklon od socialniho statu a priklon ke konzervatismu, ke kteremu doslo na zapade v 80. letech, generacni vymene, kdy se do vladnoucich pozic dostali lide, kteri uz bezprostredne nezazili 30. leta.

    [*] a dalsich socialnich zmen, treba vzestupu zamestnanosti zen.
    Známý rodičů byl vyšetřován na policii za to, že jeho pes odběhl a počůral sochu Stalina na Letné
    Zatimco dnes cloveka odsoudi k ekonomicke likvidaci za to, ze po Internetu sdilel hudbu ...

    5.5.2011 17:14 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Já si teď nechával šít nějaké věci na zakázku a docela mě překvapilo, že z celkové částky 34 000, nechtěla krejčovská firma ani korunu předem. :)
    Dalibor Smolík avatar 5.5.2011 18:38 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    A kdo dodal látku k šití?
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    5.5.2011 21:32 hehehe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    výrobce látek :)))))?
    Dalibor Smolík avatar 5.5.2011 22:24 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    tak to jo .. tuhle odpověď beru :-))) . Jinak materiál může svým způsobem fungovat místo zálohy, pokud patří zákazníkovi
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.5.2011 11:34 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Všechno je z jejich strany.
    10.5.2011 13:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Já si teď nechával šít nějaké věci na zakázku a docela mě překvapilo, že z celkové částky 34 000, nechtěla krejčovská firma ani korunu předem. :)
    No a jak se ti na té svatbě Williama a Kate líbilo?
    5.5.2011 17:14 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    napred delas jakysi krasny balkon z prirodniho dreva a pak si nekam strcis hnusne plastove okno? :-D
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    5.5.2011 17:22 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    To je okno na druhe strane bytu.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    5.5.2011 21:34 jilek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    podle fotek, které sem hodil do frcu, má Jenda na balkóně místo hnusného plastového okna to hezké původní :)))))
    Marcela* avatar 5.5.2011 23:04 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Nějak mi není jasné, že jste se poprvé s tou samou firmou dohodl, když vám dělali zasklení balkónu. Napoprvé tu 100% zálohu nechtěli?

    Jinak, je dobré, např. na renovace, stavební práce,výměnu oken atp. prozkoumat více nabídek a vybrat si. Ony bývají někdy obrovské rozdíly v cenách i přístupu. Např. rodiče hledali firmu na přendání zámkové dlažby na dvoře RD, jež byla zvlněná a špatně vyspádovaná. Jednalo se o vyndání dlažby, úpravu terénu, udusání, podklad, nakladení dlažby, dokončovací práce. Jedna firma dala cenovou kalkulaci přes 100.000, jiné mezi 50-80tis, a pak přišel chlapík a řekl, že jsou schopni to udělat do 30.000,-Kč. :-). Zálohu si vzala firma max. do 50% ceny, práci udělali bez odkladů a kvalitně. Cenově se vešli ještě něco pod 30.000,-...

    Takže je to o štěstí, a taky trpělivosti ohl. výběru.
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    6.5.2011 06:36 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Právě že nechtěli a udivila mě ta změna, nebyl k ní důvod.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    6.5.2011 07:23 MVR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Omlouvam se vsem, trochu odbiham do minuleho blogu. Zaujala me poznamka Marcely ze pouziva k naparovani morskou sul. Doktori behem 2. svetove valky zjistili ze sestrelenym pilotum kteri katapultovali a spadli do oceanu se zahojily stejne rany o polovinu rychleji nez tem co dopadli na zem. Morska sul zabranila infekci, uspisila zhojeni. Dodnes se pouziva NaCl pro sterilizaci otevrene rany. Moje znama mela nevylecitelnou kozni nemoc. Po nekolika dnech koupani v mori se ji zacala svlekat kuze jako hadum. Byla z toho vydesena, hnala ke specialistovi. Pod starou pokozkou byla zdrava nova vrstva kuze.

    Mam vuni oceanu rada, zajedu si tam v zime v lete. Na jare si najdu pri odlivu teplou louzi, nalozim se tam a je mi strasne fajn. V zime jen vdechuji tu vuni, depka, bolehlav je za chvili pryc.
    Marcela* avatar 6.5.2011 09:02 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Moře má opravdu léčivé účinky. Proto mě extra mrzí, když se už i z moře stává smetiště, drancuje se a jinak zaprasuje.

    Před rokem jsme odletěli s dcerkou k moři, přestože dostala v předvečer odletu zánět středního ucha. Ač léčba v pražských podmínkách běžně trvá 14 dní, příletem k moři bylo do 2 dnů po problémech. Byly to tedy nervy, odlétala s horečkou a propíchnutýma ušima /bubínky/, ale riskla jsem to a dopadlo to dobře. Stačí dýchat svěží mořský vánek, brodit se bosky v jemném písečku, nechat se hladit vlnami :-).
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    6.5.2011 20:16 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Tak to bych měl vyzkoušet na svoje chronické rýmy.
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    belisarivs avatar 6.5.2011 21:48 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Ja jsem to zkousel nekolik dni v Chorvatsku. Nepomohlo.
    IRC is just multiplayer notepad.
    6.5.2011 23:18 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Ale tak já už jsem u moře taky párkrát byl. Ale to jsem byl mladší a ta rýma mne až tolik netrápila, tak ani nevím jestli se to potom zlepšilo nebo ne. Teď už bych to možná poznal
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    Marcela* avatar 6.5.2011 21:55 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Někdy pomáhá propláchnout si nos vodou s rozpuštěnou mořskou solí, ta se běžně prodává. Nic příjemného, ale proč to nezkusit, že.

    Anebo bych možná zkusila zajít na alergologii/imunologii, což může být taky příčinou..

    Mimochodem, dozvěděla jsem se, že příčinou alergií na kvetoucí rostlinstvo není samo kvetení, což jsem si doposud myslela, ale tou pravou příčinou je poškození těch rostlin např. výfukovými plyny. Je prý rozdíl, mezi kvetoucí břízou v beskydských kopcích a městskou variantou břízy. Tím, jak je poškozena splodinami, prachem, je pod mikroskopem možno vidět, že vylučuje jakési bílkoviny a pyly změněného skupenství, jež jsou pak dráždivé pro lidi. Květ z břízy z čistého prostředí je prý znatelně jiný. To jsem vůbec nevěděla.
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    6.5.2011 23:21 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Já ani nevím čím je to způsobené, trápí mě to v podstaté po celý rok (celé roky). Takže možná alergie na práci :-)
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    Dalibor Smolík avatar 7.5.2011 00:07 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Alergii na práci mám taky :-) .. Ale úředně potvrzenou ji mám na břízu a roztoče.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kotyz avatar 7.5.2011 11:25 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Alergie na práci se zatim nedostala na oficiální seznam nemocí. Takže zatim sme jenom lemplové, ale až jí tam zařadí, tak budem nemocný a budou na to muset brát odhady. Dokonce možná vyvinou i nějakej antilemplin v potahovanejch tabletách, kterej bude zvyšovat pracovní nasazení o 400% bez vážnějších vedlejších účinků ...

    Ale čert ví, zda-li se toho vůbec dožijem. Ne všude jde pokrok tak rychle jak by bylo potřeba.

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dalibor Smolík avatar 7.5.2011 12:00 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Mám jednoho známého, tvrdého dříče, který pracuje od rána do večera. Ten o sobě tvrdí, že je strašně líný. Aby tuto lenost před ostatními zamaskoval, tak hodně pracuje - aby na něm nikdo nepoznal, že je vlastně líný. Zajímavý způsob zakrývání lenosti :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    belisarivs avatar 6.5.2011 11:20 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Doktori behem 2. svetove valky zjistili ze sestrelenym pilotum kteri katapultovali a spadli do oceanu se zahojily stejne rany o polovinu rychleji nez tem co dopadli na zem.
    Sharks heal.

    They are super-effective.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Dalibor Smolík avatar 6.5.2011 11:27 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Sharks heal.
    :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.5.2011 21:36 MVR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    +1 Bravo!

    Sharks heal.

    Vseobecna domnenka ze zralok napadne cloveka jakmile ponori palec do vody se nezaklada na pravde. Moc jim nechutname, jsou navykli na jiny druh potravy. Napadnou jen v nouzi o potravu. Ty zlute zachrane cluny na jedno nafouknuti byly spise duvod proc se utopili. Po nafouknuti praskly.
    belisarivs avatar 6.5.2011 21:47 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    IMHO si zralok proti obloze spis splete siluetu cloveka s tulenem, ktereho primarne lovi.

    Je to poznat treba podle toho, ze kdyz se uz zakousne, uvedomi si, ze se seknul, ale jelikoz mu zuby smeruji do tlamy, tak uz to moc pustit nemuze, tak to dokousne a plave pryc. Cili toho potapece uz nedojede, ale necha ho byt.

    Coz pravda neznamena, ze to ten nebozak prezije nebo ze ho bude hrat svedomi, ze to nebylo schvalne.

    Mne se strasne libi ten for (nejspis jsem ho cetl nekde tu na abicku) jak stary zralok skoli mladeho:

    "Az uvidis potapece, tak se k nemu pribliz na par metru, parkrat ho obepluj jednim a pak druhym smerem a az pak ho sezer."

    "A to ho nemuzu sezrat rovnou?", taze se mlady zralok.

    A stary mu na to odpovi: "No to muzes, ale budes ho zrat i s hovnama."
    IRC is just multiplayer notepad.
    7.5.2011 20:54 MVR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    zralok proti obloze spis splete siluetu cloveka s tulenem

    Presne tak, nejen zralok, i orka se splete.
    belisarivs avatar 9.5.2011 11:11 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu o ideálu
    Opravdu? Ja jsem v nejakem dokumentu slysel, ze neni zaznamenan utok kosatky na cloveka.
    IRC is just multiplayer notepad.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.