abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    21.4. 19:11 | Komunita

    Thunderbird 128, příští major verze naplánovaná na červenec, přijde s nativní podporou Exchange napsanou v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 683 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    26.1.2012 15:29 | Přečteno: 2042×

    Tak nám podepsali ACTA.....

    Začínám mít pocit, že si všichni opět zažijeme to, co si naši rodiče zažili dříve. Pašování gramodesek přes půl republiky pod mikinou, poslouchání zahraničních stanic, nespokojený lid v ulicích,..... Gramodesky získaly podobu flash disků (s hudbou v otřesné komprimované kvalitě s clippingem), získávání pravých informací se přesouvá na přetížené anonymizační sítě a nespokojený lid v ulicích.....se mění v kilobajty textu co plní diskuze.

    Kde jsme udělali chybu? Ptám se já, tvor co nezažil hrůzy minulosti. Vím že něco není v pořádku, naše vláda je exotická jak ptáci dodo a lid si to nechá líbit. Proč se ***** nevydáme do ulic? Proč jen shazujeme servery? To se opravdu tak bojíme velkých bratrů? Říct jim do očí co si myslíme? Proč volíme pořád tu samou starou generaci?

    Na některých místech (údajně policejní stanice) platí, že se osazenstvo jednou za dva roky vymění a přesune na jinou stanici. Ti kteří se neznají, nemůžou podvádět. Proč by to tak nemohlo fungovat i nahoře? Kolik let už máme v politických stranách pořád ty samé politiky? Proč nepustíme k vládě mladou krev? Víc hlav víc ví a víc si namastí kapsy. Proč při sčítání lidu musíme vyplňovat pomalu i kterou rukou si utíráme ***** a nahoře mizí miliardy s tím, že nemůžeme znát ani první písmeno dodavatele zakázky?

    ______

    Už dlouhou dobu mi vrtá hlavou, proč se IPv6 pořád odkládá. Přechod nedělá nikomu problémy, podpora je už několik let, má hromady výhod,.....opravdu nikomu nevadí? Co znamená ACTA, SOPA, PIPA,....vracíme se do dob, ze kterých jsme se nedávno vymanili....a to dobrovolně! Opravdu to chceme?

    Proč nemůže fungovat IPv6 samostatně, ale musí být zabaleno pod IPv4? Co když to není o problémech s nasazením technologie, problémech s kompatibilitou, ale o problémech se svobodou? Proč padnul Megaupload? Protože máme IPv4 a data musíme někam dát, abysme je mohli nabídnout ostatním. S IPv6 dostáváme svobodu, možnost přesouvat data jakýmkoli směrem chceme, kdy chceme, jakkoli šifrovaně chceme (SSH tunel bez prostředníka, který je může monitorovat). Rychle, levně, spolehlivě. Myslíte že tohle ti nahoře chtějí?

     

    Velký bratr nepříjde, už tu dávno je. Roky ho přehlížíme, ale je tu od samých začátků internetu. DHCP, DNS,....opravdu jim věříte? Opravdu si vystačíte bez DNS? Opravdu si můžete vzít jakoukoli IP adresu za vlastní? Opravdu si tohle všechno necháte líbit?

     

     

    Nejsem IT, jsem (snad) budoucí elektrikář studující automatizaci, proto berte moje názory s rezervou.....ale chci ukázat že je něco shnilého na naší lidské společnosti. Proč jsme dřív dokázali vzít vidle a pohrozit, případně i zahájit defenestraci? Proč dnes nemáme občas ani odvahu pomáhat se shozením serveru? A proč vůbec servery shazujeme? Je to opravdu všechno co umíme? Tak to abysme se za sebe začali stydět....

     

           

    Hodnocení: 87 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.1.2012 15:55 sad | skóre: 10 | blog: sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Jestli ta banda zkorumpovaných, prodejných zrádců ACTA implementuje do našich zákonů tak, že ISP bude odpojovat piráty, tak to bude skutečně veselé. A doufám, že v takovém případě také zruší poplatky ose. (No, dvakrát do týdne si skočím do internetové kavárny... dobré to bude.)
    Dreit avatar 26.1.2012 16:21 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Bohužel s tím musíme předem počítat a připravit se. Zákony u nás jsou většinou v rozporu a třeba by se našla skulinka jak by šla ACTA potlačit nebo dodatečně zrušit. Jinak asi dojde k hromadným nákupům optických pojítek (Ronja), vytváření komunitních spolků a naprosto nových sítí, klidně i běžících na IPv6 nebo i lepších a svobodnějších principech :-)

    Poplatky se hnedtak nezruší, vždycky se najde někdo, kdo si bude chtít třeba převádět sbírku gramodesek na CD a co by z toho měli ti dávno mrtví interpreti, kdyby poplatky nebyly? Chudáci jedni, smilujte se a pomyslete na ně!

    Bojím se že internetová kavárna bude mít whitelist (v lepším případě blacklist) aby se nedostala do problémů se zákonem.

    Nope
    kotyz avatar 26.1.2012 17:14 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Já se připravuju systematicky už léta - stáhuju všechno možný a až budu offline tak se to ještě bude hodit. Taky byste se měli předzásobit dokud můžete!
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dreit avatar 26.1.2012 17:17 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Nebudu tady veřejně popisovat co dělám nebo nedělám, ještě by si na mě něco našli, případně (v dnešní době běžně) něco ušili ;-)

    Nope
    26.1.2012 17:39 sad | skóre: 10 | blog: sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Za pár let... přechovávání audiovizuálního materiálu bez důkazu o zaplacení = konfiskace veškerého majetku a poprava.
    Dreit avatar 26.1.2012 17:50 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Veřejná poprava jako výstraha pro ostatní....a jsme tam, kde jsme byli :-(

    Nope
    gtz avatar 26.1.2012 18:05 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jendа avatar 27.1.2012 16:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Jenže kolik lidí si troufne takové sítě používat, když za to bude 10 let?
    Dreit avatar 27.1.2012 16:33 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Odposlech optiky si představit dokážu, ale když se budou data přenášet jinak (než IPv*), tak bez SW nikdo nepozná jestli mi teploměr posílá údaje o teplotě sklepa, nebo spolužák archiv s horou obrázků. Radioamatéři taky nedostanou deset let za to, že slyší hlášení a přijedou k dopravní nehodě dřív než sanitka

    Nope
    Jendа avatar 27.1.2012 16:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    tak bez SW nikdo nepozná jestli mi teploměr posílá údaje o teplotě sklepa, nebo spolužák archiv s horou obrázků
    Ale k tomu, abys mohl provozovat rozumně velkou (nebo v podstatě cokoli jiného než point-to-point) síť, musí mít přístup k routování (a tedy v tomto případě softwaru) spousta lidí.
    Dreit avatar 27.1.2012 17:51 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Myslel jsem spíš menší sítě, řádově desítky strojů (případně jeden sloužící jako "NAT" spojující víc sítí).

    Nope
    Jendа avatar 27.1.2012 18:24 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Jenže jakmile tam vysílá dvacet zařízení, už to nevypadá, jako teploměr.
    Dreit avatar 27.1.2012 20:54 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    No....třeba těch teploměrů mám víc :-D

    Nope
    28.1.2012 00:52 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Náhodou mě napadlo polepit barák bezdrátovými teploměry a sledovat efektivitu izolace. Pokud by byl jeden v každé místnosti, tak by se s tím daly dobře řídit topení.
    Dreit avatar 28.1.2012 12:51 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    To zní moc hezky, taky bych to bral, aspoň aby to točilo s ventilem na topení a když někde teplota poklesne pod určitou mez, tak vynutit zapnutí kotle (v ostatních místnostech se topení zavře samo).

    Spíš bych dal v důležitých místnostech čidla na okna, když se otevřou, tak aby se topilo třeba na teplotu o 3°C nižší nebo tak

    Nope
    26.1.2012 16:29 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    No, kdyz uz jsme to podepsali tak to uz IMHO nemame sanci to neimplementovat. To je prece cely princip techhle smluv. Kdyz se pod to jednou podepises, tak te maji cim dotlacit k tomu abys to dodrzoval.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    26.1.2012 16:51 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Ksakru nešiřte tyhle nesmysly. Ratifikace má pevně daná pravidla, podpis je jen jedním z kroků, po kterém musí následovat další. U nás stejně jako jinde. Tyhle plky z doby schvalování Lisabonské smlouvy nám byl čert dlužen...

    Dále viz #17.
    27.1.2012 00:15 Není podstatné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    :D zdá se že si nevidíš ani přes rameno, je to záměrné ovládaní společnosti... internet je zdroj informací, proto to prvně zarazíme a pak zpoplatníme, z lidí je třeba vychovat hloupé poslušné ovce, které budou moct dále využívat, internet nám málem otevřel oči, což je pro ně nebezpečné... viz sarkozy, který v minulosti usiloval o regulaci internetu a k megauploadu se vyjádřil že je rád za potírání pirátství a že by se měla dodržet kulturní rozdílnost. Je to sračka, celé jim to akorát skvěle hraje do karet... kdo nic neví, veří a dělá co mu řeknou... Anonymous bojuje za šíření informací, vědomostí a pravdy která se na internetu dá dohledat.
    27.1.2012 00:20 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Člověče, naučte se číst. Jediné co tady říkám je, že dosud není nic napevno schváleno a že je potřeba začít s kampaní, aby to nebylo schváleno ani v budoucnu. Ta smlouva prostě u nás ještě neplatí, protože nebyla dokončena ratifikace. Je blbost říkat, že je všechno v hajzlu, když všechno v hajzlu ještě být nemusí (byť jsem skeptický, radši budu kopat kolem sebe až do konce než dělat politikým ovčana). Na to je stále ještě čas, dokažme že nejsme ovce...

    Pokud jste to z toho, čím jsem tady celé odpoledne zapleveloval diskusi, nepochopil, tak vám asi není pomoci. Ale citování hesel vám jde.
    27.1.2012 00:22 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    "Politikým" je zvláštní slovo. Mělo tam být samozřejmě "politikům".
    Jendа avatar 27.1.2012 16:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    No, dvakrát do týdne si skočím do internetové kavárny...
    Kavárna bude na občanku jako v Itálii.
    Dreit avatar 27.1.2012 16:29 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    10MB / 3B

    10MB za tři bony

    Nope
    26.1.2012 16:04 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Zatím je podepsáno, nicméně není ratifikováno. U nás to musí schválit Poslanecká sněmovna a Senát, aby to nabylo platnosti (a v EU potom Evropský parlament). Právě teď je nejlepší příležitost pro to, abychom houpacím koňům v těchto dvou institucích zkusili dát na vědomí, že tudy ne...
    26.1.2012 16:13 Jirkus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    To snad nemyslíte vážně, že by nebyla ratifikována! To si jako myslíte že lákavým nabídkám lobbistů PS a Senát odolá?
    26.1.2012 16:17 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Nemyslím, jen potichu naivně doufám. Ale za pokus to každopádně stojí.
    26.1.2012 16:19 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Jinými slovy, raději kolem sebe kopat i kdyby to nemělo cenu, než jít tako ovce na porážku.
    Dreit avatar 26.1.2012 16:25 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    ....jak to některým právě připadá. Rozhodně shazovat servery nemá takovou váhu, jako sebrat se a miliardy požadavků (představte si ping pakety) směřovat ústy (zvuková karta) do vstupních zařízení (uší, očí,...) těch, co nám vládnou.

    Nope
    26.1.2012 16:27 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    No vždyť o tom v tomhle vláknu celou dobu píšu. ;-)
    Dreit avatar 26.1.2012 16:53 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Nepopírám, dneska jsem si udělal školu místo od devíti už od šesti a ty tři hodiny spánku se někde odrazit mohly.

    Nope
    Dreit avatar 26.1.2012 16:13 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Co není může být. (Politické) sliby = chyby. Lež má krátké nohy, proto se vozí autem ;-)

     

    Bojím se, že k podpisu už možná kdesi v zákulisí právě došlo, ostatně v našem téměř Kocourkově (jsme horší) bych se nedivil ničemu. Někdo dostane papír s doporučením ("Lid tě zkouší, podpisem si to vyžehlíš") a najednou je ACTA tady. ISP se bude bránit nejspíš tak, že svoje služby úplně zruší, nebo zavede blacklist, "inteligentnější" dokonce whitelist - jinak si na něj může kdokoli kdykoli něco najít a potopit ho pro každou blbost.

    Nope
    26.1.2012 16:16 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Jak tak koukám na tu závorku, slovo "potom" je tam užito nešťastně. Nebylo tím míněno, že by to nejdřív musel schválit parlament u nás a pak Evropský, tyhle procesy jsou paralelní a pokud by to schválila EU, je nám, pokud vím, odmítnutí na státní úrovni k ničemu. Takže raději upřesňuji... :-)
    26.1.2012 16:30 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    A muzeme to vubec neratifikovat, kdyz uz jsem se pod to podepsali?
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    26.1.2012 16:33 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Ústava ČR, článek 10a:
    (1) Mezinárodní smlouvou mohou být některé pravomoci orgánů České republiky přeneseny na mezinárodní organizaci nebo instituci. (2) K ratifikaci mezinárodní smlouvy uvedené v odstavci 1 je třeba souhlasu Parlamentu, nestanoví-li ústavní zákon, že k ratifikaci je třeba souhlasu daného v referendu.

    Nějaký další dotaz?

    26.1.2012 16:35 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Jo - a ještě článek 49:

    K ratifikaci mezinárodních smluv
    a) upravujících práva a povinnosti osob,
    b) spojeneckých, mírových a jiných politických,
    c) z nichž vzniká členství České republiky v mezinárodní organizaci,
    d) hospodářských, jež jsou všeobecné povahy,
    e) o dalších věcech, jejichž úprava je vyhrazena zákonu,
    je třeba souhlasu obou komor Parlamentu.

    26.1.2012 17:08 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    No to jo, ale to jsou nase zakony. Kdyz to neratifikujeme tak diky tomu ze jsme to podepsali na tom ostatni stati omlati o hlavu.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    26.1.2012 17:12 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Ale houby. Podpis to, co píšete, opravdu neznamená.
    26.1.2012 17:09 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    ...a v reakci na #13 ještě doplním citaci článku 24:

    Poslanci a senátoři vykonávají svůj mandát osobně v souladu se svým slibem a nejsou přitom vázáni žádnými příkazy.
    26.1.2012 17:10 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Ech, pardon, překlep, jde o článek 26.
    Migi avatar 26.1.2012 16:20 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    no a už jsi podpořil holešovskou vyzvu?

    Jinak noví lidé už voleni byli (VV) a jak to dopadlo.

    Megaupload byl stopnut protože, ruku na srdce, porušoval zákon den co den, a to v obrovském měřítku.

    Problém je v tom, že zákony jsou dnes šité na míru zájmovým skupinám, čímž se vracíme k problému voleb.

    IPv6 bych do toho netahal. Nešíří se, protože to zatím není potřeba.
    Dreit avatar 26.1.2012 16:32 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Zní to zajímavě, díky za nakopnutí.

    Že to tak dopadlo jednou neznamená, že to tak dopadne vždycky.

    To se nedá popřít, jen jsem narážel na to, že to s IPv4 skoro ani jinak nejde, než táhnout data přes prostředníka a tím se vystavovat možnosti narušení soukromí.

    Bohužel, ale to neznamená že s nimi nepůjde nic dělat.

    Že není potřeba je diskutabilní (a pokud hrozí vyčerpání, mělo by se inovovat s předstihem), jako pravděpodobnější překážku vidím neomezenou svobodu, kterou nám nechce někdo nahoře dovolit.

    Nope
    Migi avatar 26.1.2012 16:44 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    inovovat s předstihem? Neblbni. Četl jsi co se děje na uřadech prace s Drabkovym "bezchybnym" systemem vydaju davek? Tam se něco mělo dělat s předstihem. Místo toho tam umírají a odpadavaji lide v dusledku přepracování.

    http://www.parlamentnilisty.cz/
    Dreit avatar 26.1.2012 16:51 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Tak samozřejmě ne tak doslova, ale mám dojem že IPv6 nebude fungovat tak špatně, jako většina aplikací na našich úřadech. Nemyslel jsem nasadit hned, ale když už to nějakou dobu existuje, dokonce snad i někde funguje a IPv4 nesplňuje požadavky, proč by ne? A rozdíl mezi GUI co obsluhuje člověk a aplikací o kterou se stará čistě systém je taky znát.

    IPv4 by se měl nahradit ne protože je něco "lepšího", ale protože už nedostačuje současným požadavkům a existuje cesta, která jim vyhovuje.

    Nope
    Migi avatar 26.1.2012 16:55 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    ale for je v tom že on zatim dostačuje, alespon z pohledu majority. A povolane instituce začnou vykazovat činnost, teprv až už i majoritě dojde, že už je važně na čase. A to bude ve chvili, kdy tady bude zaplava blogů, zpraviček a přispěvků na téma, co kde a proč je off line.

    Žijeme v kapitalismu, tedy systému, kde nikdo nic nemění dokud není pozdě.
    Dreit avatar 26.1.2012 17:05 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Majorita má tucty IP adres, politikovi stačí že se dostane do e-mailu, ještě aby věděl co je vůbec IP adresa nebo DNS....takže ten o tom nerozhodne. Vysvětlit majoritě že chceme svobodu je jako mluvit do větru :-(

     

    A to si opravdu chceme nechat líbit?

    Nope
    Migi avatar 26.1.2012 17:10 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    A to si opravdu chceme nechat líbit?

    No buď se můžeš přidat k majoritě nebo to musíš zkousnout a čekat na až něco podnítí opravdové změny, ale IPv6 to nebude. Alespon do te doby, dokud se kvuli selhavajici struktuře internetu nestane něco tak neuvěřitelně hrozneho, že českým důchodcům nepůjde seznam a mládeži facebook.
    Migi avatar 26.1.2012 17:10 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Oprava první věty -> myslel jsem přidat se k Anonymous.
    Dreit avatar 26.1.2012 17:25 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Jak jsem psal, shazovat servery není řešení, takže Anonymous ne-e.

    Hmmm, Seznam a modrobílá kniha....mám v plánu najít centrální DNS (odněkud ty ostatní kopírovat musí) a nenápadně shodit jistič.  Ale spíš by to chtělo najít něco, co s IPv4 opravdu (vůbec) nejde a s IPv6 to jde.....rozvinout možnosti využití, rozšířit to mezi lidi a někdo se toho chytí - ovečky se přece vlků nesmí bát, musí žít v nejistotě nebo v nejlepším s pocitem jistoty.

    Nope
    deafboy avatar 26.1.2012 20:26 deafboy | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Megaupload išiel dole pretože chcel konkurovať nahrávacím spoločnostiam legálnym predajom hudby.
    26.1.2012 16:23 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Jakou automatizaci konkrétně? Domy?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Dreit avatar 26.1.2012 16:41 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Obecně automatizaci, sám nevím co si pod tím představit. Napadá mě automatizace nějakých výrobních linek a opakovaných procesů, ale zapadá do toho i měření a regulace všech možných i nemožných veličin (teplota, tlak, průtok, osvětlení,...). Mým tak trochu snem je, že pošlu SMS a po chvíli budu mít na stole oběd co jsem si vybral. Zatím jsem ve škole a čekám na maturitu (snad se povede), se spolužákem tvoříme projekt k natáčejícím-se fotovoltaickým panelům (měření napětí, proudu, teploty a zobrazení času na displeji, přepínání automaticky po několika sekundách). Jinak ve škole tvoříme termostaty, hlídače hladin a podobně :-)

    Nope
    26.1.2012 17:26 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Šup s Tebou na "tajný seznam". :-)
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Dreit avatar 26.1.2012 17:34 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Jej, to abych si dal pozor. Ale vodík vytvořit umíme, nafouknout s ním obří pytel bysme snad taky dokázali, rozbuška je hračka a časovač s 555 se dá najít na wikipedii.....takže kdyby mělo dojít na nekalosti, tak se budu bránit :-D

    Mimochodem teď chci vytvořit spouštěč pro zesilovač (bude ho spínat zvuk ze zvukovky, po X vteřinách bez signálu vypne), dál mám v hlavě z asi 50% návrh frekvenčního měniče a už dlouho chci udělat regulátor předstihu pro spalovací motory....škoda že v okolí si nekoupim ani kondenzátor :-(

    Nope
    kotyz avatar 26.1.2012 18:03 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Ten spouštěč/vypínač na zvuk má snad většina bezdrátovejch sluchátek, tak buď se podívat jak to tam je zapojený nebo to rovnou použít. Teď sem zrovna jedny starý vyhazoval a přesně tahle funkce tam byla (ne přímo na sluchátkách, tam byl klasickej vypínač, ale na tom vysílači od nich to zapínalo a vypínalo samo podle toho jestli signál na vstupu byl nebo ne). S tim měničem a regulátorem ti nepomůžu, o tom nic nevim.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dreit avatar 26.1.2012 18:18 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    To s těma sluchátkama zní zajímavě. Já si našel zapojení kde je jedna 555 a PNP tranzistor, pak už jen kondenzátory a odpory (časová konstanta), takže pořizovací cena bude někde přes desetikorunu, napájení z 12V ATX zdroje. Ráno cron spustí stream (a bude postupně zesilovat), signál na zvukovce spustí a resetuje časovač. Když do časovače nějakou dobu (třeba minutu) nepůjde signál, tak se zase vypne. Na výstupu bude relé pro spínání zesilovače.

    Nope
    kotyz avatar 26.1.2012 18:31 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Tam to bylo možná stejně a nebo to bylo všecko v jednom čipu i s tim vysílačem. Možná to bude ještě někde v dílně v jednom kuse. Sluchátka byly myslim Philips a přenos byl rádiovej (dělaj se i infračervený, ale tam to bude mít špatnej dosah a bude tam muset bejt pokud možno přímá viditelnost). Kdysi dávno sem si je pořídil k pc, protože přes kabel od těch drátovejch se furt jezdilo židlí až přestaly hrát a ten drát byl moc dlouhej a překážel. Pak to měl děda u televize aby to moh poslouchat nahlas a neobtěžoval okolí. Teď má nový, ale používá je málo, přidělal si tam přídavnej reprák (sluchátka mají tu nevýhodu že se v nich musí měnit/dobíjet baterky a špatně se v nich spí u televize).
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dreit avatar 26.1.2012 19:02 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Teda, je krásný vidět co se dá v dnešní době už sehnat :-)  Ale mám pocit že ten čip bude dražší než když si to postavim z jednotlivých součástek.

    Já mám drátový AIWA, ale kabel se taky ukroutil. No, co s tím....rozdělal jsem, na kousek drátu přidělal CINCH konektory a asi metr a půl dlouhou redukcí Jack 3,5mm -> 2x CINCH si to připojim. Bohužel drátky se utrhaly a po dalších asi dvou pokusech jsem v nasranosti kleštěma vylomil na obou sluchátkách kus plastu, CINCH zabudoval dovnitř tak že kouká už jen konektor, zapatlal horou lepidla a takhle už mi to hraje několik měsíců bez problému. Ale je pravda že můj první nápad by byl lepší - oba konektory (zapojený do sebe) dát přímo do mušlí - ven by šel drát se zhruba podobnou tloušťkou jako původní a když se ukroutí, tak rozdělat sluchátka, vyměnit a můžu chodit s novým. Ale co, už jsem to tam ulomil, zalepil tavnou pistolí, tak nebudu zatím řešit. A jednou si koupím nový a až se ukroutěj, tak to udělám jak jsem popsal - konektory nacpu dovnitř :-)

    Mě kabel překážel taky, buď moc krátkej (nemoh jsem se otočit úplně na židli), nebo moc dlouhej (na schodech jsem se zasek a spadly mi sluchátka :-D ). O bezdrátových jsem docela dlouho uvažoval, ale přecejen kabel je kabel. PC převede digitál na analog, ten se zase ve sluchátkovym vysílači znova převede na digitál a ve sluchátkách zase na analog...a kvalita jde dolů.

    O spaní se sluchátkama bych moh vyprávět, pecky jsou na spaní fajn, ale ještě před usnutím vypadnou (mám atypický ucho a ty co jsem měl mi tam nedržely), zato mušle.....jedna radost v nich usínat, problém je že těsně před usnutím se musí sundat. Spát v mušlích není nejpříjemnější, do asi dvou hodin otevřu oči a jsem rozlámanej protože jsem se díky sluchátkům nemoh otočit na bok :-D

    Nope
    kotyz avatar 26.1.2012 20:30 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    IMHO se to v těch sluchátkách na digitál nepřevádí, ale vysílá to normálně analogově jako FM rádio, jen asi na trochu jinejch frekvencích aby to nerušilo rádia a nechytalo místo zvuku z pc/tv rádio wave :-D Ještě na těch starejch byly dva potenciometry - hlasitost a ladění, na těch novejch je jen jeden + přepínač kanál 1/2, takže to bude IMHO furt stejnej princip, jen místo potenciometru se to ladí samo (asi PLL syntézou jako většina dnešních radiopřijímačů).
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dreit avatar 26.1.2012 21:55 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Jo takhle :-)  Tak to si můžu za stovku postavit vysílat a splašit sluchátka se zabudovaným FM rádiem :-D  Já vim že je to blbost, ale já si rád komplikuju život a vim že jednou dobou se daly takový koupit :-)

    PLL syntéza mi popravdě nic neříká, to spíš už PWM modulace. Rozhodně nejradši si všechno stavim sám, aspoň se naučim jak to funguje ;-)

    Nope
    kotyz avatar 26.1.2012 22:30 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    To PLL má dělat to, že když si naladíš 90.0 MHz tak to tam zůstane a ne jako u těch starších rádií s potenciometrem že se ti to bude rozlaďovat a budeš muset furt cvičit s tim kolečkem. Já vim akorát že sem měl na rádiu napsaný PLL Synthetised Tuner, ale jak to funguje nevim. PLL na wiki a tady nějaký schéma.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dreit avatar 26.1.2012 23:18 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Co jsem slyšel tak nejhorší byly keramický kondenzátory, rádio se pak chovalo jako teploměr :-D

    Sakra to je nějaký divoký, na to se musim kouknout až v pátek až se vyspim ;-)

    Nope
    kotyz avatar 26.1.2012 23:50 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Když sem měl kazeťák s rádiem od větví, tak tam sem k tomu ladicímu potenciometru vždycky vrazil nějaký dřívko aby se to ani nehlo a aby se na to tlačilo a pak to vydrželo hrát dlouho normálně. Ale když se to nezašprajclo, tak se to do pěti minut rozladilo a nedalo se to poslouchat. Pak to nový rádio s tim PLL, který už se ladilo tlačítkama, tak tam to jednou naladěnou/uloženou stanici udrželo nafurt a hrálo to čistějc. To je každopádně pokrok. A co teprv takový lampový rádia z 50. let - tam byl ladicí kondenzátor jako kráva a otáčelo se v něm asi 10 plechů ve tvaru kruhový výseče. Ješte k tomu byly kladky a špagát který hejbali rafičkou která ukazovala na stupnici jaká stanice hraje. To byla technika. A vešlo se tam i myší hnízdo :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dreit avatar 27.1.2012 14:42 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    To já s rozlazováním nějak problémy nikdy neměl, stačilo naladit přesně a už to neujíždělo.

    Lampový rádio mám taky http://www.oldradio.cz/ts516.htm , pořád všechno původní a doteď krásně hraje :-)  Místo ladícího kondenzátoru jsem docela uvažoval o ladící cívce - cívka do který by se šrouboval šroubek. Třeba to někdy zkusim postavit. Jinak dneska jsme začali brát ve škole FM modulaci, tak se na to PLL zeptám až budeme mít v pondělí hodinu.

    Jinak před lety jsem na táboře viděl ladící kondenzátor o hmotnosti snad 5kg a velikosti čtvrt na čtvrt metru, zkoušela se s tím postavit krystalka (ten člověk je teď inženýrem). Doma jsem krystalku taky zkoušel, ale po třech nocích kdy mi z 50R sluchátka mluvila nějaká komunistická stanice jsem ji radši složil.

    Náhodou tyhle konstrukce mám rád, dokonce když kdysi odešla stará CRT TV, tak leckdo vykuchal střeva, koupil akvárium a nechal si v ní plavat rybičky :-)  A na všechno co je potřeba k udržování akvária tam byla hromada místa. To v těch nových už bohužel nebývá samozřejmostí :-(

    Nope
    kotyz avatar 27.1.2012 16:40 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Do LCD TV jde zabudovat leda tak mravenčí farma. Na akvárko ani s hodně placatýma rybama to nestačí :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dreit avatar 27.1.2012 17:35 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Do nových LED TV (naši si udělali radost) se nevejde pomalu už ani čepel nože, chudáci mravenci jak se tam budou mačkat....

    Nope
    28.1.2012 00:56 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Heh ladící kondenzátor nic není, já viděl i mechanismus co utáčel v rádiu ferritovou anténou :-D.
    Dreit avatar 28.1.2012 12:52 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    To mám v jednom elektronkovym taky (Largo to myslim nemá), jde to trochu ztuha, ale funguje to nadmíru dobře :-)

    Nope
    Bystroushaak avatar 26.1.2012 16:33 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Nějaké info o chystaném protestu v praze ala polsko?

    PS: Nevím jak ostatní, ale pokud ACTA projde, budu nucen současný politický systém vyhodnotit jako nepřátelský, protože jedná proti zájmu lidu.
    Dreit avatar 26.1.2012 16:44 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Jen shrnutí mých dojmů a názorů.

    Já ho tak hodnotím už delší dobu. Když to tak vidím, tak stačí získat občanství v cizí zemi, přijet zpátky do ČR a bez práce mám zisk skoro jak ostatní pracující.

    Nope
    26.1.2012 16:46 chachar87 | skóre: 4 | blog: chacharovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    actu uz schvalili viz
    Kdyz nejde o zivot, tak jde o hovno...
    26.1.2012 16:48 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Ale houby, viz #2.
    26.1.2012 16:51 chachar87 | skóre: 4 | blog: chacharovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    je pravda, ze se v tom pravu moc nevyznam...co teda podepsali? jako ze berou na vedomi ze acta je a ted teprv o tom muzou jednat na urovni EU a pote na urovni parlamentu jednotlivych statu?
    Kdyz nejde o zivot, tak jde o hovno...
    26.1.2012 17:01 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Podpis je jen jedním z kroků ratifikace poté, co je smlouva sjednána. Kromě toho musí být odsouhlasena oběma komorami s tím, že během této doby ještě může být Ústavní soud dotázán, zdali je daná smlouva v souladu s ústavním pořádkem (v takovém případě nesmí být smlouva ratifikována dokud Ústavní soud nerozhodne). Podpis rozhodně neznamená, že smlouva musí být ratifikována; naopak nepodepsaná smlouva ratifikována být nemůže. No a podpis je záležitostí prezidenta, který může v konkrétní záležitosti přenést tuto svoji pravomoc na vládu - což se, pokud vím, v tomto případě na žádost vlády stalo.

    Na úrovni EU je to ještě pikantnější v tom, že minimálně ještě nedávno nebylo jasné, kdo by to vlastně měl podepsat. Očividně se už dohodli. Ale ratifikace Evropským parlamentem je, pokud vím, také nutná. A znovu doplním, že pokud by to odsouhlasil Evropský parlament, nesouhlas na národní úrovni by nás asi nezachránil.
    26.1.2012 18:55 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Jen pro info: IPv6 taky neni úplně zázrak, protože adresa už bude vázaná na každý přístroj - tedy to bude ekvivalent MAC adresy z čehož vyplývá že nebude vůbec těžké sledovat co kde kdy a jak prováděl na tom a tom webu.
    Dreit avatar 26.1.2012 19:07 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    To je pravda, ale to by šlo i teď. Mě jde spíš o to, že data můžu posílat přímo na cíl a nemusím je hnát přes nějakou veřejnou službu (megaupload), takže o datech tuší snad už jen providěři.

    Nope
    26.1.2012 19:55 petrkr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Tak data posilat primo na cil muzes i na IPv4 a tusi otom jen provideri.

    Problem neni v tom jak dostat data z bodu A-->B bez prostrednika, problem je jak ty data "vystavit" na net aniz by to nekdo videl...

    Pokud chces neco dat verejne, tak to musis stejne nekde ukazat (i kdyz to nebudou relna data, ale jen treba "navod" jak si one zazadat) a v tom te uz IPv6 nezachrani.

    Defakto DC++ fungovalo na tomdle principu, ale porat muselo mit nejakej centralni server, Torrent je totez, porat mas centralni DB tech klientu, ale ty data tecou vzdy jen peer-peer bez prostrednika.
    Dreit avatar 26.1.2012 22:10 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Tak to jsem to špatně napsal, myslel jsem prostředníka ve smyslu abych nemusel nikdy "veřejně" vystavovat, že ty data vůbec mám. Na PC by mi na určitym portu poslouchala aplikace, kdybych přímo na tu IP adresu poslal požadavek, tak by se aplikace zeptala a případně zahájila přenos. U IPv4 to jde (někde jsem to viděl, opravdu), ale těžko za NATem

    Nope
    Heron avatar 26.1.2012 20:04 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Především adresa je vázaná na přístroj a nikoliv na uživatele. Takže i kdyby byla (jako že není) identifikátorem zařízení, tak to nic neznamená, uživatel je neznámý.

    Dále IPv6 adres je tolik, že si lze vybírat. Není problém mít každou hodinu adresu jinou a některé OS mají tuto funkci (privacy extension) aktivní ve výchozím nastavení. Už proto to nemůže být identifikátor zařízení.

    Naopak dnes, kdy je ip(v4) adres málo, je konretní počítač vystopovatelnější. Ústavní soud to naštěstí zrušil, ale dříve měl každý ISP povinnost zaznamenávat a uchovávat, který počítač měl kdy kterou adresu a s čím komunikoval. Tohle je tedy teď zrušeno.
    Dreit avatar 26.1.2012 22:00 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Otázka je co se stane v případě, když se PC stane předmětem postihu. Kdo potom ručí za obsah? Hádám že osoba blízká taky fungovat nebude :-D

    Co jsem slyšel, tak adresa se generuje náhodně a podle MAC adresy (přiznejte se, kdo z vás ji někdy nezměnil?) se generuje jen její část.

    Aspoň něco, doufejme že to unie zase nezavede zpátky.

    Nope
    Heron avatar 26.1.2012 22:14 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Otázka je co se stane v případě, když se PC stane předmětem postihu. Kdo potom ručí za obsah? Hádám že osoba blízká taky fungovat nebude

    Jo, to je otázka a asi zatím nic takového u soudu neskončilo. Osoba blízká..., tak důkazní břemeno je (by mělo být) na žalující straně. Ať dokážou, kdo tam ta data umýslně dal.

    Adresu si lze nastavil staticky, nebo pomocí autokonfigurace (zde je odvozena z MAC), nebo ji nechat generovat náhodně a měnit (privacy extension), nebo libovolně dynamicky (dhcpv6).

    LangPa avatar 27.1.2012 04:00 LangPa | skóre: 12 | blog: LangPavel | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    IPv6... no nevyznám se v tom, upřímně, nejsem síťař, ale nastavil jsem si na serveru IPv6 adresu a nevím kde byla chyba, ale někde určitě, protože jsem Debianí aktualizace stahoval šííííleně pomalu. Tak jsem IPv6 na serveru zrušil. Proč taky, když existuje mapování IPv4 -> IPv6, já mám veřejnou IPv4 a infrastruktura pracuje odladěně.

    Doma mám IPv6 přez sixxs.net, ale stejně preferuji v4. Přez ty NATy na wifi routerech mě stejně nikdo nenajde. (Ne že by to nešlo, ale prostě si s tím nikdo tu práci nebude dělat, 6 NATů za sebou; místní provider...) A když mě chytne paranoia, použiju TOR, abych to měl extrémně rychlé :-) (Ne že by nešlo někoho najít za TORem, ale... ty miliony stejně nemám a miliardy už tuplem ne..)

    Takže IPv6 je použitelný protokol, ale pro takové to domácí vystavování webu, prozatím... (a na ty torrenty, jasně, jen přez SSL a ~blacklisty)

    A jak si routery poradí s privacy extension u IPv6.. a DNS, pokud chci něco vystavovat veřejně, musím stejně mít adresu, na kterus se každý obsahu dovolá...

    Jinak není tu jen OSA, je tu i spousta dalších vyžírků, kteří jsou "kolektivním správcem" různých lichvářských poplatnů, (třeba od knihoven DILIA)... a všichni zlobí, takže naplácat!
    Dreit avatar 27.1.2012 15:12 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Nejede IPv6 pomalu právě protože jede uvnitř IPv4 a musí ucestovat velkou vzdálenost než někam dojede? Jinak já používal IPv6 přes Miredo v Debianu a (při prohlížení webů) jsem snad nezaznamenal že by něco trvalo delší dobu, odezva naprosto identická a rychlost stahování 2Mb/s (konec tunelu myslim ve Francii). Když mi provider dával 4Mb/s nahoru i dolů tak jsem s tím rád experimentoval, obzvlášť když CZ.NIC (byli to tuším oni?) udělali "konec" tunelu i v čechách. Rychlost srovnatelná s IPv4 a odezvy perfektní. Bohužel to fungovalo jen krátce (proto je teď nemám moc v lásce) a pak už to nešlo nikomu. Potom providera sežral větší provider, za stejnou cenu mám download 2Mb/s a upload sotva 0.5Mb/s (údajně nasadil 2,4GHz na páteř). Jde to všechno někam :-(

    Netušim, je to mimo moje znalosti.

    Ať si každej interpret určuje cenu sám, rychle by to kleslo k několika desetikorunám. Když se vybodnou na clipping, tak za stovku prodaj CD jako nic..... Teď mě napadá, jsou autorský poplatky i na pásky? (takový ty na zálohy)

    Nope
    Bluebear avatar 27.1.2012 00:51 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Kde jsme udělali chybu?

    Nikde, žádná chyba se nestala. To se jen rameno vah vrací zpět, nebo, jestli chceš, probouzíme se ze sladkého snu do hnusné reality.

    Uvědom si prosím, že svoboda a tolerance není pro lidstvo přirozený stav, právě naopak. U lidí se střídají dlouhé etapy temna a despocie s krátkými okamžiky světla a svobody.

    Podívej se zpět, na nedávnou historii. Pádem sovětského impéria vznikla dočasná perioda neobvykle velké svobody a nadšení, která postupně opadala; psychologickou tečku za ní udělo 9. září. (Je úplně jedno, jestli to udělal bin Ládin nebo CIA, šlo stejně jen o poslední kapku.) Všichni v naší euroatlantické kultuře zažívali v té době svobodnější časy (relativně, pochopitelně).

    Internet pak představoval ještě zvláštní bublinu uvnitř tohoto prostředí, protože politikové a mocní tohoto světa ho dlouho ignorovali a ještě déle jim trvalo, než se s tím nějak srovnali, pochopili zákonitosti a zmohli se na protiakci, aby tuhle bublinu srovnali do latě. Ale stalo se to; naše éra světla končí. Ale nekončí lidstvo.

    Ale podívej se na to z druhé strany: buď vděčný, že jsi ve svém životě zažil něco tak krásného. Jednou o tom budeš vykládat svým vnukům stejně, jako staří hipíci popisovali 60. léta. Tvoje děti tě sice budou mít za páprdu, který žije jen ve vzpomínkách, ale ta legenda, idealizovaná doba svobody (protože to špatné mezitím zapomeneš) jim v hlavách zůstane.

    A ještě pár slov útěchy: lidé to přežijí. Stejně jako je lidstvo od základu stavěné na totalitu, tak jednotliví lidé jí umějí čelit, mají na to instinkty. Stejně jako za minula, přežijí i tuhle. Po temné době přijde další okamžik světla. (Bohužel, pokud patříš do stejné generace jako já, tak budeš, pokud budeš zdráv a pečovat o sebe, umírat stářím v době nejtužší tmy. Ale tak to bohužel chodí; neměli jsme se narodit na této planetě.)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    27.1.2012 09:38 LuckyNeo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Už jen čekám až se na facebooku objeví událost s časem a místem protestu. Vyrobil bych si nějaký pěkný transparent.
    27.1.2012 11:35 Peter z vesnice bez vodovodu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    chalani, neblbnite s tymi protestami, nebolo by lepsie usporiadat zbierku a vybrane peniaze by sme dali na lobing? Proste preplatit vydavatelstva...kazdy by dal cca 10 000 Kc (neviem ake su vase moznosti, ale toto by mala byt minimalna suma, ved ide o dolezitu vec!) a ked by sa nas naslo dost tak by sme mohli kupit dolezitym politikom vily v zahranici alebo ja neviem akym sposobom ich bezpecne podplatit. Co vy na to?
    Dreit avatar 27.1.2012 14:28 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Možná by stačilo říct, že je budeme volit ;-)

    Nope
    Bluebear avatar 27.1.2012 14:38 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    To bohužel nedáme. Těch peněz by bylo potřeba příliš mnoho.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Dreit avatar 27.1.2012 14:43 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Na druhou stranu bysme z nich zaplatili státní dluh :-D  "A co jde od teď do mínusu, to si platíte vy, naši milí politici"

    Nope
    Dreit avatar 27.1.2012 14:19 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    http://holesovskavyzva.zacit.cz/

    FB maj taky (dole je link)

    Nope
    vencour avatar 27.1.2012 15:10 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Tak mne napadá ... má to smysl? Má to smysl! A i bez humoru.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 27.1.2012 15:15 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Oprava ... "Má to cenu!

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    27.1.2012 15:15 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Má to cenu!

    (Jsem jeden z nejlepších tanečníků disko! :-D)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Jendа avatar 27.1.2012 16:27 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    vencour avatar 27.1.2012 16:52 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Fandim jim ...

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    27.1.2012 16:59 sad | skóre: 10 | blog: sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    Protestní happening proti podpisu dohody ACTA svolává Česká pirátská strana. Happening má proběhnout 2.2.2012 od dvou hodin na Malostranském náměstí v Praze.

    Tedy piráty moc nemusím, i když jsem je volil, ale v tomhle s nimi souhlasím. A na to Malostranské náměstí ve dvě zajdu, mám to celkem kousek.
    27.1.2012 20:13 viva | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...
    27.1.2012 16:54 sad | skóre: 10 | blog: sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Megaupload, ACTA, IPV6, zamyšlení...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.