abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.6 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | Humor

    Rozsáhlá modernizace hardwarové infrastruktury Základních registrů měla zabránit výpadkům digitálních služeb státu. Dnešnímu výpadku nezabránila.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    dnes 13:11 | Nová verze

    Čínský startup Kimi představil open-source model umělé inteligence Kimi K2.5. Nová verze pracuje s textem i obrázky a poskytuje 'paradigma samosměřovaného roje agentů' pro rychlejší vykonávání úkolů. Kimi zdůrazňuje vylepšenou schopnost modelu vytvářet zdrojové kódy přímo z přirozeného jazyka. Natrénovaný model je dostupný na Hugging Face, trénovací skripty však ne. Model má 1 T (bilion) parametrů, 32 B (miliard) aktivních.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    dnes 09:00 | IT novinky

    V Raspberry Pi OS lze nově snadno povolit USB Gadget Mode a díky balíčku rpi-usb-gadget (CDC-ECM/RNDIS) mít možnost se k Raspberry Pi připojovat přes USB kabel bez nutnosti konfigurování Wi-Fi nebo Ethernetu. K podporovaným Raspberry Pi připojeným do USB portu podporujícího OTG.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:33 | Komunita

    Konference Installfest 2026 proběhne o víkendu 28. a 29. března v budově FELu na Karlově náměstí v Praze. Přihlásit přednášku nebo workshop týkající se Linuxu, otevřených technologií, sítí, bezpečnosti, vývoje, programování a podobně lze do 18. února 0:15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:22 | Komunita

    Fedora Flock 2026, tj. konference pro přispěvatele a příznivce Fedory, bude opět v Praze. Proběhne od 14. do 16. června. Na Flock navazuje DevConf.CZ 2026, který se uskuteční 18. a 19. června v Brně. Organizátoři konferencí hledají přednášející, vyhlásili Call for Proposals (CfP).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 03:11 | Zajímavý software

    Z80-μLM je jazykový model 'konverzační umělé inteligence' optimalizovaný pro běh na 8-bitovém 4Mhz procesoru Z80 s 64kB RAM, technologii z roku 1976. Model používá 2-bitovou kvantizaci a trigramové hashování do 128 položek, což umožňuje zpracování textu i při velmi omezené paměti. Natrénovaný model se vejde do binárního souboru velkého pouhých 40 KB. Tento jazykový model patrně neprojde Turingovým testem 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    včera 17:44 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) na přelomu roku dokončila rozsáhlou modernizaci hardwarové infrastruktury základních registrů. Projekt za 236 milionů korun by měl zabránit výpadkům digitálních služeb státu, tak jako při loňských parlamentních volbách. Základní registry, tedy Registr práv a povinností (RPP), Informační systém základních registrů (ISZR) a Registr obyvatel (ROB), jsou jedním z pilířů veřejné správy. Denně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:33 | IT novinky

    Evropská komise (EK) zahájila nové vyšetřování americké internetové platformy 𝕏 miliardáře Elona Muska, a to podle unijního nařízení o digitálních službách (DSA). Vyšetřování souvisí se skandálem, kdy chatbot s umělou inteligencí (AI) Grok na žádost uživatelů na síti 𝕏 generoval sexualizované fotografie žen a dětí. Komise o tom dnes informovala ve svém sdělení. Americký podnik je podezřelý, že řádně neposoudil a nezmírnil rizika spojená se zavedením své umělé inteligence na on-line platformě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 15:11 | Komunita

    Bratislava OpenCamp pokračuje vo svojej tradícii a fanúšikovia otvorených technológií sa môžu tešiť na 4. ročník, ktorý sa uskutoční 25. 4. 2026 na FIIT STU v Bratislave. V súčasnosti prebieha prihlasovanie prednášok a workshopov – ak máte nápad, projekt, myšlienku, o ktoré sa chcete podeliť s komunitou, OpenCamp je správne miesto pre vás.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (23%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (33%)
    Celkem 646 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 22.1. 15:24
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    vencour avatar 29.10.2006 23:10 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu

    Ok, ukecals mne, jdu ji stáhnout ... teda Fedoru ...

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 29.10.2006 23:12 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu

    Jak to, že je k mání jen i386 nebo x64?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 29.10.2006 23:20 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu

    (Pro Cubeeka: zejtra ji snad bud mít... na ftp.linux.cz dělaj drahoty a z tý hiwaye to jede nějak pomalu ... :-(

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    hajma avatar 29.10.2006 23:32 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    jako mandrivistu mě tohle "distro" neoslovilo, škoda lajny
    21 promarněných znaků
    29.10.2006 23:39 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    První bolístkou je yum, který ještě nedosáhl na možnosti aptitude. Stále ještě neumí downgradovat balíčky,...

    všiml jsem si, že je na to zvláštní plugin (balíček yum-allowdowngrade) ale ještě jsem to nezkoušel...
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    xvasek avatar 29.10.2006 23:44 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    Ono je toho prakticky víc - třeba stáhnout zdroják, stáhnout a neinstalovat, dry-run... Ale nic, co by nešlo obejít. Navíc aptitude je tuším i pro Fedoru, ale nikdy jsem neměl takovou nutkavou potřebu, abych to zkoušel.
    30.10.2006 00:04 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    tak to by me zajimalo co je tam po graficke strance krome obycejne vyhlizejici temy pro gensplash/fbsplash a gdm a wallpaperu noveho? Ikony ty samy, metacity tema obycejna clearlooks, gtk widget theme obycejna clearlooks, dokonce i defaultni usporadani panelu v gnome je stejne jako vzdycky predtim, o nastavovani zobrazovani toolbaru, ikon atd. v gtk/gnome aplikacich ani nemluve, to snad delam jenom ja. tak co je tam tedy tak uzasne noveho ze z toho strikas na celej blog?
    xvasek avatar 30.10.2006 00:26 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    Možná sis nevšiml zařazení compizu. Jinak je jiné písmo (DejaVu) a bitmapy, clearlooks taky vypadá jinak. Řekl bych, že víc toho distributor asi těžko změní...
    30.10.2006 01:31 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    compiz neni tema. ano ano DejaVu Sans na me primo vyskocilo, clovek si ho vubec nesplete s Nimbus Sans, Sans, a dokonce ani Bitstream Vera Sans. opravdu zmena jak svina. ano bitmapy jsou jine, dyt jsem napsal, ze je tam novy wallpaper, gdm a fbsplash, jinde tedy opravdu nevidim zadnou ale absolutne zadnou zmenu. ten takzvane novy clearlooks pro widgety a metacity, ktery se lisi od toho stareho jenom odstinem modre, je "novy" clearlooks v Gnome (ja mam 2.16.1). takze zas nic ze strany fedory. a ze distributor toho asi tezko vic zmeni? prominte, ale jste obeznamen se skutecnosti, ze mate k dispozici zdrojaky? treba takovi panove a damy ze SuSE jsou, a udelali si nove menu. ktere od nich zahadne kopiruji dalsi (arch, gentoo), jako to jenom delaji kdyz se neda vic co zmenit? ale nechci se hadat, pokud tam vidite nejake jine obrazce nez jake tam jsou, tak uz to prosim nehulte, opravdu tam nic jineho neni.
    xvasek avatar 30.10.2006 07:06 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    BTW poslední větu tohoto a původního přízpěvku považuji za notně posunutou přes hranici slušného chování. Původně jsem to chtěl prostě přejít s tím, že každý má právo někdy ulítnout, ale tady už téma nijak komentovat nebudu a počkám si, až se naučíte slušně se vyjadřovat.
    30.10.2006 09:02 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    Me u FC6 potesilo ze nedela problem selinux. Jeste bojuju s mplayerem nejak zlobi tak snad se mi ho podari udobrit.Ale jinak zatim sem celkem spokojenej
    V podstatě nic nevím
    Zdenek.Z avatar 30.10.2006 16:33 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    MPlayer i MEncoder z Livna, bez problémů.
    # rpm -q mplayer mencoder
    mplayer-1.0-0.64.pre8.lvn6
    mencoder-1.0-0.64.pre8.lvn6
    
    S čím přesně máte problém?
    30.10.2006 09:35 kajencik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    To spusteni compizu bez akcelerace je ponekud podle me nepresne, jelikoz fc6 uz obsahuje standartne nastavene AIGLX a compiz je v ni upraven prave pro AIGLX.
    xvasek avatar 30.10.2006 10:04 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    Compiz běží pod XGL, AIGLX i nVidia ovladačem, přičemž poslední dvě možnosti by měly být z jeho pohledu totožné, ale z hledika kódu ovlaldače grafické karty jsou různé, XGL je pak něco jiného. AIGLX je zkratkou mezi glx extension a kernelovým DRI. nVidia DRI nepoužívá a nahrazuje je vlastním binárním kódem, proto bych s označením AIGLX trochu váhal. Ale jinak máš pravdu v tom, že compizu je to nakonec prakticky jedno.
    30.10.2006 09:43 kajencik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    A ještě bych přidal zajímavou poznámku, člověk se všude dočte že akcelerovaný desktop každému chodí bez trhání... u mě to bylo ve fc6 trochu jinak: GeForce2 MX 200 32 MB RAM je MALO! kostka se vam bude pri otaceni sekat a a pri vice aplikacich spustenych je to nepouzitelne... (mozna otazka pameti?) zkousel jsem na stejnem stroji jeste nv 6600 a s tou je vse bez problemu, pokud jde o pamet tak 512 staci, a procesor: mam P4 1,8 a pro normalní práci stačí, ale aby šlo přehrávat video na rozhraní dvou ploch a bez záseků videa otáčet krychlí, počítám že by bylo třeba tak něco kolem P4 2,5 nebo video treba v mpeg2 a ne vyssich kodecich.

    Dalsi me poznatky ohledne kompatibility aiglx s HW: ATI rage 128 pro - nefunguje - chyba v ovladacich, jine ATI jsem nezkousel, ale mely by fungovat bez problemu, integrovane intely (i8xx i9xx) funguji s aiglx bez problemu bez sekani s ovladacem i810
    30.10.2006 17:04 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    geforce 2 je dnes už trochu mimo mísu, nemyslíš? Na mé Geforce 5200 FX 128 MB (je to pasiv) mi během rotování kostky běžel i průhledný ppracer (tuxracer) a video taky nedělalo neplechu (při současné rotaci, atd..). A to tahle karta rozhodně není žádný pařmenský výdobytek (co bych dal za 6600).
    Baník pyčo!
    31.10.2006 08:19 creon | skóre: 18 | blog: creonsnotes
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    No ja provozuju fc6 na thinkpadu r50e (i810) a compiz jede krasne.
    .... az jsem se sam divil
    31.10.2006 08:59 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    Jen mě tak napadá. GF2 je podporována současnými NVidia ovladači, které umí AIGLX (resp texture_from_pixmap, AIGLX vlastně NVidia řeší jinak)?
    1.11.2006 22:24 Laoc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    Ano, je.
    „Proč musíme všichni do nekonečna trpět, copak nesmíme znát pravdu?“ „Jakou pravdu?
    30.10.2006 09:46 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    Pěkná recenze, pěkná přirovnání :-)
    Nikola Ciprich avatar 30.10.2006 11:24 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    tak tak, souhlas...

    chtel jsem s upgradem chvili pockat, ale uz jsem stejne zas jako na trni, takze asi zas trochu nazhavim linky. jedna z veci na kterou se tesim je yum s predelanym xml parserem (prepsanym do C), takze by mel byt rychlejsi, je to nejak poznat oproti fc5?
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    xvasek avatar 30.10.2006 13:25 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    Poznat to jde. Když tam jedou ty "#########", tak to profičí výrazně rychleji, ale na druhou stranu když to pak napíše to "2568/2568", tak to IMHO čeká v této nulové fázi déle. Ale možná se mi to jenom zdá a je to fakt celkově rychlejší, nevím.
    Zdenek.Z avatar 30.10.2006 16:39 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    Tak až na ten Compiz. Chtěl jsem ho ze zvědavosti vyzkoušet, ale výsledek byl ten, že v KDE mi nahradil KWin, na appletu s virtuálníma plochama se objevila jen jedna, neobjevily se dekorace oken, a okna nešla posouvat.

    V GNOME to fungovalo s jedním "ale": pravá čtvrtina obrazovky nepřekreslovala -- prostě jakmile okno přešlo přes pravou čvrtinu obrazovky, zanechávalo stopu. Na krychli pak v tom místě byl černý pruh. A mít využitelných o 25 % displeje méně ... to si na notebooku jaksi nemůžu dovolit. :-)

    Nevím, kde byla chyba. U mě ale zatím nepoužitelné. lspci: ATI Radeon R250 [Mobility FireGL 9000]
    xvasek avatar 30.10.2006 16:58 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    Blbé. Zkus se mrknout na fedoraforum, můžeš zkusit buď AIGLX nebo XGL (z externího repozitáře). Každopádně bych se XGL pokud možno vyhnul a zkusil bych nějakou rošádu s různými verzemi ovladačů Ati.
    31.10.2006 13:44 Jiří Lisický | skóre: 31 | blog: JIL_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    Mám ATI Radeon 9600. Bohužel na mém 64bit Athlon na čipsetu NForce2, nedokážu zprovoznit 3D přes fglrx driver od ATI. Všechno se tváří v pořádku, ale glxinfo vypisuje Mesa... :-(

    Co jsem ale chtěl pochválit je opensource ovladač, který je součástí Xorg. Přes něj ten compiz běhá úplně v pohodě.

    2.12.2006 16:51 pepiq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    Mohu jen dodat jednu vec:o) Mam notebook Dell - PIII 1.2GHz, 256MB RAM, 20GB disk. Teda opravdicky delo. Vzdy jsem pouzival linux a muzu rict, ze jsem vyzkousel radu distribuci. Na tomto notebooku jsem mel nainstalovany system AUROX a pak Mandrivu 2006. Ovsem rychlost, komfort a podpora se nedaji srovnavat a docela dost silne pokulhavaji za bezici Fedorou Core 6. Mel jse m ale napad. Po te co jsem nainstaloval Fedoru, zkusil jsem nainstalovat Mandrivu 2007 - totalni propad. Instalator Fedory a Mandrivy maji opravdu spolecne jen jmeno instalator. Mandriva nedokaze rozeznat, ze v mechanice neni CD a pri jake koli chybe cteni okamzite konci restartem. Co se tyka funkcnosti pak mi pripada, ze Mandriva zahrne uzivatele preplacanou grafikou, ale funkcnost opet pokulhava. Pokud srovnam Fedoru a Mandrivu - je to jako Fedora system od profesionalu a Mandriva system splacany zvejkackama. FEDORA CORE 6 mohu vrele doporucit...
    11.1.2007 21:20 nightentity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    no ja pouzivam ted ubuntu a spokojenost. Zkousim ted fedoru. Uvidime kdo vyhraje (mozna nikdo, pac mam dost mista na to mit oba systemy:D) Ted davam updaty ve fedore, za chvili zapnu Xgl....mno, uvidime uvidime...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.