Společnost Raspberry Pi nově nabzí Raspberry Pi Camera Module 3 Sensor Assembly, tj. samostatné senzorové moduly z Raspberry Pi Camera Module 3.
Cathode Ray Dude v novém videu ukazuje autorádio Empeg Car (později Rio Car) z let 1999–2001. Šlo o jeden z prvních přehrávačů MP3 do auta. Běží na něm Linux. Vyrobeno bylo jen asi pět tisíc kusů, ale zůstala kolem nich živá komunita, viz např. web riocar.org.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.7.
Wayland byl vydán ve verzi 1.24.0. Jde o menší vydání po více než roce. Více funkcionality bývá přidáváno v průběžných vydáních Wayland Protocols.
Textový editor Geany byl vydán ve verzi 2.1. Jde o udržovací vydání po bezmála dvou letech. Obsahuje drobná vylepšení vyhledávání, aktualizace podpory zvýrazňování syntaxe a dále převážně opravy chyb.
Byly zveřejněny videozáznamy, dostupné také s prezentacemi přímo z programu, a také fotogalerie z open source komunitní konference DevConf.CZ 2025 konané od 12. do 14. června v Brně.
Navigace se soukromím CoMaps postavena nad OpenStreetMap je nově k dispozici v Google Play, App Store i F-Droid. Jedná se o komunitní fork aplikace Organic Maps.
Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.49.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Masivní výpadek elektrického proudu zasáhl velkou část České republiky. Hasiči vyjížděli k většímu počtu lidí uvězněných ve výtazích. Výpadek se týkal zejména severozápadu republiky, dotkl se také Prahy, Středočeského nebo Královéhradeckého kraje. Ochromen byl provoz pražské MHD, linky metra se už podařilo obnovit. Výpadek proudu postihl osm rozvoden přenosové soustavy, pět z nich je nyní opět v provozu. Příčina problémů je však stále neznámá. Po 16. hodině zasedne Ústřední krizový štáb.
Po více než roce vývoje od vydání verze 5.40 byla vydána nová stabilní verze 5.42 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 64 vývojářů. Změněno bylo přibližně 280 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Dělaj mi radost, mravenečci z Kitaje, pěkně vystrkujou růžky z pod ochranného příkrovu zemské atmosféry. Těším se na záběry z osidlování Měsíce, že se jich dožiju, pokud vše půjde dál takovým tempem.
V Americe budou snad závody raket, takže se snad slevní vývoj a přijdou investoři? To je aspoň můj laický názor, možná, že je investorů dost? Možná Formule-1 přesídlí do vesmíru a fakt to budou piloti? Časem? Hmmmm, to bych snad na to i koukal v tv
Tiskni
Sdílej:
Hlavně tak zakopnete o něco, čeho byste si normálně asi nevšimli. P.S. pokud jde o ohňostroje, na Brněnské přehradě někdy v červnu bývají soutěže v odpalování rachejtlí = předvádějí se profesionální týmy, stojí to za to.
postupně, ale nekompromisně likviduje evropské výrobceTito výrobci si to nezřídka zaslouží...
Stát, který má silnou sociální síť s velkými právy zaměstnanců nemůže konkurovatTo je právě problém. Když si mohou zaměstnanci vystávkovat každoroční vysoké nárůsty platů a nelze je vyhodit, i když nepracují, je to logický důsledek. Proto evropští výrobci hromadně přesouvají výrobu do Číny a dalších podobných států.
A úředníci v Bruselu se dívají na tu spoušť se založenýma rukama a nehnou ani prstem.Není pravda. Někteří prstem hnou (a chtějí udělat kroky k větší konkurenceschopnosti), ale jsou vzápětí uřváni těmi, kteří také prstem hnou, ale opačným směrem (tedy k dalším překážkám pro evropské výrobce). Také je samozřejmě pravda, že Čína porušuje dohodnutá pravidla WTO (zákaz práce dětí, ochrana duševního vlastnictví atd.), ale to není problém jen EU, ale celého vyspělého světa - proto je nutno na Čínu tlačit přes WTO.
Poradny poctivy vyrobek aby clovek hledal jak jehlu v kupce sena.A proč? Protože o něj není zájem. Lidé dávají přednost nízké ceně před kvalitou.
Nebezpecna zbran pro hazardery spise nez autoStále žiju v přesvědčení, že bezpečnostní předpisy platí i pro dovážená auta (odkudkoliv). Proto není možné, aby se na silnice dostalo něco, co tyto předpisy nesplňuje. Tím nemyslím stará auta, těch se ve velmi nebezpečném stavu po silnicích pohybuje dost a dost, přestože by už na první pohled neměla projít technickou kontrolou.
Ale resit jej tim, ze se budu vracet zpet do dob divokeho trhu poloviny 19.stoleti myslim neni uplne idealni.Tady nejde o to, vracet něco do 19. století, nýbrž mít rozumná pravidla. Proč má mít někdo automaticky nárok na zvýšení reálné mzdy, přestože jeho produktivita práce nestoupla? Proč nemá být možné vyhodit flákače, které nejde k práci donutit ani vidlemi? Proč se má část odvodů z mezd do veřejných rozpočtů skrývat před očima zaměstnanců (namísto toho, aby se celé pojistné platilo přímo z mezd)?