abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 734 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    9.12.2005 15:20 honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    take me to napadlo, stava se z toho blog-server. Me se to nelibi, ale ma to jednu velkou vyhodu. Konecne se tim v praxi ukazuje, jak je nesmyslny ten argument "tak to necti" ... protoze nez se dostane clovek k tematu, ktere ho zajima, tak se musi probrat mnozstvim odpadu...
    10.12.2005 01:07 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    Konecne se tim v praxi ukazuje, jak je nesmyslny ten argument "tak to necti" ... protoze nez se dostane clovek k tematu, ktere ho zajima, tak se musi probrat mnozstvim odpadu...
    Myslis k clankum o Linuxu? Ke zpravickam? Nevsiml jsem si, ze cesta k nim vede skrz blogy.

    Jestli myslis nejaky zajimavy zapis v blogu, tak to je holt charakteristickou vlastnosti neredigovaneho media, ze se tim musis probrat sam. Blog-server se z abicka stava jen pro toho, kdo ty blogy porad navstevuje. Pak jsou jeste ti tak zhrozeni z toho, kolik diskusi si k tem blogum "musi" (hahaha) precist (aby se pak mohli ve svem vlastnim blogu patricne zhrozit :D).
    9.12.2005 15:24 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    Blogy jsou supr na otazky, ktery se neghodej do diskuze. na druhou stranu mi to tu nekdy prijde trochu moc o necem jinym nez o linuxu. koncentrace kvalitnich veci se zmensuje...
    vencour avatar 9.12.2005 15:28 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?

    To jo, proto by tu měly být blogy bokem, aby se k nim "chodilo zadním vchodem" třeba. Taky mi tu nevadily, ale nějak se to rozmáhá "cu fíl" (bratři Němci ví, že to je "zu viel" :-) ).

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    10.12.2005 01:11 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    Taky mi tu nevadily, ale nějak se to rozmáhá "cu fíl" (bratři Němci ví, že to je "zu viel" :-) ).
    Tj. stavas se na nich zavislym (ze si je musis porad vic a vic cist)? Jinak by sis toho tezko mohl vsimnout.
    9.12.2005 15:30 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    No já už jsem si říkal, že by nebylo od věci blog přesunout pryč. Ale nikdo zatím nenapsal export, takže migrace není tak snadná :-).
    9.12.2005 15:30 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    Aha, tak "Chyba aplikace" znamená, že se to uložilo...
    9.12.2005 15:32 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    No už tradičně. Rád bych se na to mrknul proč to dělá, ale Leoš bude určitě vědět.

    Každopádně pro výraznější oddělení blogů jsem všema deseti.
    Copak toho není dost?
    9.12.2005 20:00 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    Jo, export je v bugzille, ale zatim jsem nenasel silu jej napsat. Holt je tam asi milion jinych ukolu, ktere pomohou vice lidem.

    Ta chyba aplikace, holt mysql se seka. Nevim co s tim. Nejsem DBA.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    9.12.2005 15:32 Lynn | skóre: 16 | blog: hell | Němčice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    ja si tady hodim prispevek do blogu, pokud chci nejakou odezvu a do fora se to nehodi... jinak si sve placani a poznamky davam na soukromy blog (kam mi skoro nikdo nechodi, takze skoro nikoho nenudim ;-))
    To je síla televize...
    9.12.2005 18:14 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    Ahoj. Ja tam byl:-)S Pardubkama to dnes vypada blede
    V podstatě nic nevím
    9.12.2005 20:29 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    Taky jsem tam byl :-D
    Nikola Ciprich avatar 9.12.2005 15:42 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    take se pridavam k nazoru, ze blogy by mely byt vice oddelene. osobne bych byl pouze pro odkaz "blogy" a zadne zobrazovani temat.
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    10.12.2005 01:17 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    osobne bych byl pouze pro odkaz "blogy" a zadne zobrazovani temat.
    Aby te to tak nepokouselo? Neni to tak davno, co se podobne unisono kricelo po tom, aby se u temat blogu zobrazovalo i jmeno autora, hodnoceni blogu, jestli uz je precteny apod apod. :))) tj. dalo naopak blogum na hlavni strane vic mista. Kvuli tomu se presunuly dolu a zvysil pocet zobrazovanych nadpisu... Holt se ted ozyva zase druhy proud. A kdyby byla na tohle tema anketa, tak skonci nerozhodne :)))
    9.12.2005 15:48 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    Mně blogy v současné podobě nevadí. Připadají mi od zbytku portálu (obsahu) dostatečně oddělené.

    Ale přesto bych nebyl proti rozdělení blogů na dvě skupiny: linuxové (nebo obecně počítačové) a ty ostatní. Fungovalo by to tak, že při zadávání zápisku by autor zaškrtl, o jaký druh zápisu se jedná. Pokud by to udělal blbě, mohli by na to čtenáři upozornit ve vzkazech správcům a některý z adminů by zápis přehodil do správné skupiny.

    Na hlavní stránce by byl výpis rozdělený. Rovněž u souhrnného výpisu by bylo možné zobrazit buď vše nebo jednu ze skupin. Vyhledávání by bylo automaticky zaškrtnuto jen pro "linuxové" zápisy, ale bylo by možné začlenit i ty ostatní.

    Nevím, nakolik by to byl náročné na implementaci, ale myslím, že by to mohlo vyřešit stesky o "zahlcení" politikou a vůbec vším, co se netýká Linuxu. Každý by hned dopředu věděl, do jaké skupiny zápis spadá, a mohl by tak jednoduše ignorovat to, co ho nezajímá - aniž by u toho strávil dlouhou dobu "filtrováním".

    Nakonec zmíním jen to, že ty skupiny bych vytvořil jen dvě. Podrobnější členění nemá smysl. Bylo by to prostě rozdělení na on a off-topic.
    9.12.2005 16:17 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    Ale přesto bych nebyl proti rozdělení blogů na dvě skupiny: linuxové (nebo obecně počítačové) a ty ostatní. Fungovalo by to tak, že při zadávání zápisku by autor zaškrtl, o jaký druh zápisu se jedná. Pokud by to udělal blbě, mohli by na to čtenáři upozornit ve vzkazech správcům a některý z adminů by zápis přehodil do správné skupiny.
    Hned nastane dalsi "problem" rozlisovani, totiz traparny typu "Tak jsem si nainstaloval Gentoo a tesim se, jak to pojede. Zatim cau." se taky ocitnou v tech "linuxovych", byt de facto off topic. Takze jeste nejmin napric rozliseni na zapisy "vazne minene" vs. "zapisy blbe"?

    PS. Doufam, ze se to rozlisovani pak moc nezvrhne :)
    9.12.2005 16:26 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    Rozlišování na vážně míněné a "blbé" bych už nijak neřešil. Je třeba si uvědomit, že se jedná o _blogy_. Neboli osobní zápisky. Nikdo z pisatelů za ně není placen, takže není možné _vyžadovat_ kvalitu. Pokud už se někdo rozhodne blogy číst, pak tuto skutečnost musí akceptovat.
    9.12.2005 15:48 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    jj cim dal vic je tu ta podelana politika, stesky nekoho jak roste popularita komunistu (ona neroste, ale spis klesa pocet lidi co chodi k volbam) a dalsi bludy. Uvital bych, kdyby na blogy bylo take tlacitko "skryt" jako je nahore na ten levy sloupec, aby to neotravovalo, anebo udelejte domenu 3.radu blogger.abclinuxu.cz a na hlavnich strankach s tema zvastama neotravujte. Ted uz tu chybi jen reklama na MS 3006 Advanced server a je z toho root.cz.... tfuj!
    9.12.2005 15:53 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    Všimli jste si velké novinky na Lupě minulý týden nebo tak nějak? K rootu odtud není daleko :-)
    Copak toho není dost?
    10.12.2005 00:25 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    Pro mne je velká novinka hlavně to, že docela dobře fungující systém detekce nových/starých komentářů předělali na ten nefunkční z Roota. Takže už tam nejspíš budu diskutovat jen pod Satrapovými články, tam většinou není moc komentářů, tak se to dá usledovat.
    9.12.2005 16:04 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    Vyřešil bych to takto: Blogy nechat, ale každý blog by musel mít alespoň jednu "sekci" označenou nějakým příznakem (Linux, IT...), který by určoval, že příspěvky v této sekci se týkají Linuxu/IT. Příspěvky z těchto sekcí by se nadále zobrazovaly na úvodní stránce a na stránce blogů by se zobrazovaly zvlášť od zbytku. V případě špatného zařazení článku v blogu by jej admin přesunul pryč. Nebo by takový příznak měly jednotlivé zápisy v blogu. Čili IT zápisy (to, co v těch blocích původně mělo být) by se zobrazovaly na úvodní stránce a vše ostatní (politika, zápisy JXP :-), apod.) by bylo někde dole na stránce blogů.
    θηριον ειμι
    Dalibor Smolík avatar 9.12.2005 16:09 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    Proti blogům nic nemám, je to někdy zajímavé čtení. Špatný nápad není tyto blogy rozdělit na tématiku "IT" a na ty ostatní. Odkaz na blogy by měl být na jednom místě, blogy by neměly "překážet" v celkové koncepci portálu, ale měly by být jeho doplněním. Současné provedení podle mého názoru celkem vyhovuje.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    9.12.2005 16:10 --- | skóre: 13 | blog: LINUXDRAK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?

    Bylo by dobré, kdyby bylo povoleno mazát blogy, či příspěvky.

    Luboš Doležel (Doli) avatar 9.12.2005 16:16 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    Mazání z blogu se předčasem účelově zakázalo (souhlasím s tím).
    9.12.2005 16:20 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    Mazat příspěvky je možné (i když já osobně takový přístup neschvaluji). Jen jsme zrušili možnost smazat celou relaci - tím totiž bylo možné smazat i komentáře pod zápisem. A ty patří jiným uživatelům. Mnohdy se tam rozvine diskuze, o kterou její účastníci nechtějí přijít.
    Ondrej avatar 9.12.2005 16:16 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    Me osobne se soucasny usporadani libi. Rad si ctu o vecech z IT/Linuxu ale stejne tak rad si prectu i veci "ze zivota". Ja hlasuju pro nechat jak to je.
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    9.12.2005 16:36 janosh | skóre: 8 | blog: janosh_blog | Třebíč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    Jsem pro rozdělení na IT/Linux a ostatní.
    Linux is like teepee, no windows, no gates, apache inside!
    9.12.2005 19:59 Thaweg | skóre: 16 | blog: Herbatka | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    Taky, už jsem to tuším ve dvou diskuzích navrhoval, vídím, že podobný názor tu má víc lidí, takže snad se to ujme :-) Myslím, že by se to líbilo i ostatním a hlavně by to Abclinuxu zpřehlednilo.
    9.12.2005 19:30 Pst | skóre: 8 | blog: psani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    Já považuji za rozumné založit extra "značku", například abcblogy.cz. Na projekt jako na celek by vedl z abclinuxu rozpoznatelný odkaz - tedy nikoli blogy, ale abcblogy. Kvalitní zápisy by abclinuxu odkazovalo v samostatné sekci na hlavní stránce, případně přebíralo jako články.

    Stávající blogy škodí značce abclinuxu, může být přestán brát jako nejkvalitnější linuxový server a změní se na útočiště grafomanů. Kdyby se tak stalo, jen velmi těžko se hledá cesta zpět. Dovedete si např. představit co energie by stálo udělat z živě.cz respektovaný server?
    vencour avatar 9.12.2005 20:30 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?

    co energie by stálo udělat z živě.cz respektovaný server?

    no to teda nedokážu :-) - respektive nedokážeme, viď, Sysife! :-) :-) :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 9.12.2005 20:33 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?

    Taky jsem pro distancování se linuxového Ábíčka od sekce "jedna paní povídala". Tři kategorie poznámek mám a snažím se to podle nich vést.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    9.12.2005 21:15 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    Stávající blogy škodí značce abclinuxu, může být přestán brát jako nejkvalitnější linuxový server a změní se na útočiště grafomanů.
    Zajimave, ze se tim citi nejvic obtezovani ti, kteri ctenim vyplodu tech grafomanu (grafomanstvi a exhibicionismus je - at chces nebo nechces - od blogovani neoddelitelny) travi spoustu casu, vasnive diskutuji a dokonce se nad tim stihnou i ve vlastich blozich - tj. metablozich o blogovani - rozcilovat.

    Pripomina mi to horleni proti erotice, kterou si kazdy "kritik" neopomene nejdriv celou peclive prolezt, aby mel na co nadavat.

    Blogy driv na abclinuxu nebyly, cili se neztratilo nic, naopak vidim, ze odvedly flamovaci potencial z ostatnich odbornych diskusi, ktere v tomto smeru velmi prokoukly. Myslim, ze clovek muze zit v pohode s abickem takovym, jake bylo pred blogy (jen nebyt te zatracene zvedavosti, co se to zase v blogu pise, co? :P). Okno s nadpisy blogu nezabira vic mista, nez kdyby tam byla treba dalsi reklama.

    Krome toho, kdo sem jde vecer cist blogy treba proto, ze uz ten den tu neni nic zajimavyho (ten jeden clanek i zpravicky uz si precet dopoledne), tak zvysuje portalu navstevnost, kouka na reklamy ... na zpravicky, odpovida mezitim v odborne diskusi, zkratka neco portalu prinasi (autori blogu tedy taktez). O tohle v pripade vlastni poddomeny blogy.abclinuxu.cz, kde by byly jen blogy, portal asi prijde.

    Prece jen jsou blogy zde necim odlisne od bezneho blogovaciho prostoru: at uz se pise o cemkoliv, jsou to prece jen v drtive vetsine uzivatele Linuxu (a zaroven casto autori clanku ci prispevovatele do odbornych diskusi).

    Kdo naopak hrozi odchodem kvuli necemu, cim se musi nejdriv aktivne proklikat, aby se k tomu dostal (zapisy v blozich a nasledne diskuse), chova se jako obycejny snob (ktery by si nasel pro svuj "demonstrativni odchod" jakoukoliv jinou zaminku).

    Zalozit odbornejsi sekci blogu, kde by byla probirana jen IT tematika, navic kvalitne, je sice dobra myslenka (napr. jako semeniste zarodku budoucich clanku), ale bez toho, aby se zaroven hlidala kvalita a relevantnost zapisu, to stejne skonci flamewary a irelevanci.

    Kdyz se to bude hlidat (viz presouvani adminy apod.), uz to nebudou klasicke blogy a ochota psat takovy relevantni zapis se bude blizit ochote psat clanek (muj dojem).

    Odborne veci by se podle me mely psat bud do FAQ, do Slovniku, do sekce Hardware nebo do Ucebnice Linuxu. Tyhle projekty (podle me taky castecne taky kvuli tomu, ze si autori pisou osobni odborne poznatky radeji do blogu) docela skomiraji.

    Blogy byly odjakziva denicky, nikoliv poznamkove bloky ci prostor pro odborne clanky.
    9.12.2005 21:43 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    S timto nazorem se dokazu ztotoznit :-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    10.12.2005 07:49 Sodalite | skóre: 18 | blog: tucnakov | Břeclav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    A já také. Jak už jsem kdysi napsal, blogy se mi líbí. Probírají se na nich věci, které jsou off-topic, někdy i blbé, nebo politické, případně obojí. Ale mě to nevadí. Vítám to.

    Bydlím v Břeclavě, což je trošku z ruky a jsem docela zaneprázdněný, takže nemůžu jezdit na všechny srazy, které se třeba pořádají i přes půl republiky daleko. A rád bych se setkával i s ostatními lidmi z oblasti Linuxu.

    A to se děje tady. Mě zajímá, že ten a ten, který mimochodem napíše super článek, má třeba problémy se ženou, nebaví ho dívat se, jak Rath frčí v politice, nestartuje mu auto, nebo naopak se mu povedlo rozchodit server, apod.

    Beru blogy jako pokec u piva, i když virtuální. Když je čtu, často nostalgicky vzpomínám na BBS Liane a Floyd a cítím se spokojený, že mezi vás svým způsobem patřím. Možná jsem trochu mimo, ale beru to tak.

    Myslím, že odborné kvalitě blogy neškodí. Naopak, přinášejí "rodinné" prostředí. A protože i v rodině se vyskytují hádky a popichování, nedivte se, že máme xplesu, který to tady rozviřuje a provokuje. My mu na to pokaždé naletíme, ale alespoň je sranda.
    Absolutní pravda je nepoznatelná. Všechny ostatní jsou jenom soukromé lži.
    10.12.2005 12:09 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    Přesně tak, vidím to stejně :-)
    brozkeff avatar 9.12.2005 22:18 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Už nic jiného nečtu...
    Tak jsem si po přečtení tohodle příspěvku vlastně uvědomil, že když si otevřu abclinux, je to už podvědomě kvůli blogům.. a za poslední měsíce jsem úplně zapoměl na ostatní věci co tu jsou. Sekce hardware a další jsem už hoooodně dlouho nenavštívil.
    9.12.2005 23:22 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    Ano, naprosto souhlasím! :-)
    vencour avatar 10.12.2005 00:20 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?

    Ok. O co mi jde: vlezu sem, vidím sloupeček 2x7 řádků s blogy, když tam budou dost zavádějící a odlišná témata, může to odradit. Tj. chtěl bych to nějak odlišit od ostatního obsahu - třeba šedym pozadím. Když už to tam musí být. Když chce někdo blogy, vleze si na ně. Ví, že tu jsou, ví, proč je hledá. Tak je má mít. Ale chtěl bych nějak naznačit, že "tohle s tímto serverem soivisí jinak než námětem". Říkejte tomu třeba pokus o nějakou korektnost či zdání čistého štítu.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    10.12.2005 01:00 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?

    Ok. O co mi jde: vlezu sem, vidím sloupeček 2x7 řádků s blogy,

    Ja sem vlezu a vidim (zleva doprava): Navigaci Stickfish, ovladaci listu, reklamu, anketu, projekty, zpravicky, clanky, Zaklady Linuxu, reklamu, Hardware, Slovnik, FAQ, Pracovni nabidky, ovladace, aktualni jadra, reklamu unixshop, az pak dole par titulku blogu, pak dlouhy seznam diskusnich temat, rozcestnik... Nejsi na ty blogy nejak fixovany? Musi tvoje oci magickou silou pritahovat, kdyz je to mezi ostatnim obsahem prave to, co vidis, kdyz sem vlezes.
    když tam budou dost zavádějící a odlišná témata, může to odradit.
    Zavadejici a odlisna od ceho? Od Linuxu? Od techniky? A od ceho to ma odradit? Od kliknuti na blogy nebo od vnimani ostatniho obsahu? Od cteni clanku? - Ono to taky muze naopak pritahnout. Myslis to jako pokuseni? Ze clovek hned vleze radeji do blogu nez aby se venoval cteni "serioznich temat"?
    Tj. chtěl bych to nějak odlišit od ostatního obsahu - třeba šedym pozadím. Když už to tam musí být.
    Nevim, jestli mam vlci mlhu, ale ty blogy jsou v dost zretelnem ramecku a maji sede pozadi. Cili se od clanku nad nimi i od diskuse pod nimi docela vizualne odlisuji. Nebo to ma byt snad cervene: POZOR VSTUPUJETE NA STRANKU BLOGU... po vzoru stranek s pornem?
    Když chce někdo blogy, vleze si na ně. Ví, že tu jsou, ví, proč je hledá. Tak je má mít.
    Presne tak. Dostat se na ne "omylem" vyzaduje dost nepricetne jednani.
    Ale chtěl bych nějak naznačit, že "tohle s tímto serverem soivisí jinak než námětem". Říkejte tomu třeba pokus o nějakou korektnost či zdání čistého štítu.
    Hm, pripada mi, ze nektery lidi nevedi momentalne co roupama (bez urazky) :P Pisou blogy jako divi (vcetne irelevantniho obsahu), ctou je, diskutujou pod nima... a pak by to ale nejradeji de facto "odstranili" z "cisteho stitu" ... neni to nejaka neuroza? Navrhl bych protiopatreni: Misto brojeni proti blogum a vlastnich irelevantnich zapisu, ktere se pry nehodi na "cisty stit", napsat pokazde heslo do FAQ, do slovniku, kapitolku do Ucebnice, kdyz uz ne primo clanek. Tj. ne zachovavat "ZDANI", ale podporit skutecnou relevantni hodnotu portalu, co tak lezi kritikum blogu na srdci. (Ale taky chapu, ze zvaneni o zhoubnych ucincich blogovani je skoro tak zabavne jako blogovani samo :P)
    vencour avatar 10.12.2005 11:05 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?

       Nejsi na ty blogy nejak fixovany? Musi tvoje oci magickou silou pritahovat

    Blogy? Vlezu sem, vidim: a) hlavička, b) články, c) blogy, d) diskuse. SEM hlavně zaostřuju, do středního pruhu (to by taky bylo na anketu, ne? Co vás nejdřív přitáhne). No a hlavička mne tak nějak nebere, tu přejdu (teprv až když nenajdu, co chci, tak koukam "po všech čertech"). Články jsou fajn, ale řeší pro mne moc velký věci (většinou), čtu je spíš jako beletrii - jelikož jsem sem začal chodit kvůli řešeným problémům v diskusi. No a pak se objevily blogy a ty jsou na tom místě, kam jsem se (možná) naučil chodit. Tak mi přijdou být umístěné na strategické pozici uprostřed (Ty bannery atd. jsem se už naučil skoro ignorovat, občas na ně kouknu, od nás se chodí na školení do Gopasu nebo do Alefu, čili nějaká další školicí firma mne pro časté klinutí neužije).

       ty blogy jsou v dost zretelnem ramecku a maji sede pozadi

    Ano, jsou v rámečku a mají šedém pozadí - ale stejné, jako okolí, čili teď jsou logicky neodděleny od okolí. A pro ujasnění, že tyto odkazy mohou vést na obsah, jež není přímo z oboru, bych je nějak více označil.

       napsat pokazde heslo do FAQ, do slovniku, kapitolku do Ucebnice, kdyz uz ne primo clanek

    To je dost dobrý nápad, ale to bych se musel fakt snažit něco pro a v linuxu dělat. Tj. psal bych si asi články do blogu do foroty a časem, jak by bylo co z linuxu na uveřejnění, tak bych je sem "sázel".

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Isah avatar 10.12.2005 11:11 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?

    Mně se blogy na Ábíčku líbí. Vůbec, je tu zajímavá komunita lidí. V blozích se píše o mnoha rozličných tématech od Linuxu přes politiku,pečení,osobní zážitky a zkušenosti. Je to hodně zajímavé čtení a často mně některé příspěvky donutí k zamyšlení.

    Vůči lidem pracujícím s Linuxem jsem měla jako začátečnice a ženská mindrák, že mi třeba řeknou ať jdu od toho. Naopak, když jsem potřebovala poradit, vždy se našlo mnoho lidí , kteří mi napsali. Takže já i ty lidi, kteří se pohybují kolem Linuxu a mnohdy pro mne mluví nesrozumitelným jazykem, poznávám i pomocí blogů na zdejším webu.

    Takže, jen ať Ábíčko zůstane takové jaké je.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    vencour avatar 10.12.2005 11:55 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?

    Mám pocit, že kdyby tu Ábíčko nebylo, že bychom si ho museli vytvořit :-) - tak je dobré. Je to troufalost, považovat ho za pupek světa? Jenže ono je tím, čím je, i díky tomu, že je částí sítě, pavučiny severů s podobným námětem.

    Vyhovuje vám zdejší podoba, to že lze zde najít vše opravdu pohromadě? Tj. více i méně tematické příspěvky? Jediný důvod, proč o tom "pořád melu" je, že bez regulace (nebo jiného kroku) se to může nějak zvrtnout. Teoreticky by na to šlo říct: ještě se to nestalo, jsou tu schopní lidi, co si to ohlídají, "nechme kalhoty nahoře, brod je ještě daleko".

    Tj. jsem zvědavý na vaše názory.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    10.12.2005 12:31 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?
    se to může nějak zvrtnout
    No dobře. I kdyby se to - jak říkáš - zvrtlo, čím by to poškodilo ostatní obsah Abíčka? Mně prostě pořád nedochází, kde je děravý argument "tak si jich nevšímej, nech je plavat, nečti je". Vždyť zbytek portálu funguje i nadále stejně (možná s tím rozdílem, že flamy se teď omezují především na blogy - což je však pozitivní efekt, ne?) - v diskuzních fórech se řeší problémy, články vycházejí, jsou přidávány nové funkce nebo vylepšovány ty stávající. Blogy jsou jen jednou z nich. Podobně jako někdo třeba nečte zprávičky, tak někdo nečte blogy - a šmitec - Abíčko je pro něj pořád stejné.
    vencour avatar 10.12.2005 13:06 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam půjdeš dál, Ábíčko?

    (Jak tak pozoruju sebe a své reakce, připadam si skoro jako inkvizice :-( )

    To, že by se to mohlo zvrtnout, je, že (se) bráním, aby AbcL dopadlo jako vyloženě drbací server. Nesledoval jsem přesně, proč odešel Yeti - "všechno to kolem", mám dojem, že tímhle nastoluji otázku "co je vlastně správné". Nemám teď nadhled, jak působí AbcL na nezaujatého pozorovatele. Vidím dost blogů a připadá mi, že jejich procentuální podíl je dost velký. Čili: "já jsem tu host, co hostitel na to říká?" - je s tím spokojený? Sem mířím s mou zvědavostí.

    Tím, že tu blogy jsou, mi to přijde jako "místo na rodinný výlet", děti si půjdou hrát (do blogů) a my něco zařizovat (diskuse atd.). Tj. píšu o plusech i mínusech, netvrdím, že mám uzavřený a definitivní názor.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.