abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    19.5. 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    19.5. 22:22 | Zajímavý software

    V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.5. 13:11 | Zajímavý článek

    Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.5. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.5. 12:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (60%)
     (23%)
     (9%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 47 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 20:57
    Rozcestník

    Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...

    15.1.2009 11:39 | Přečteno: 1957× | MeaningOfLife | poslední úprava: 26.1.2009 00:06

    Nevěřícně jsme koukal na rss z dsl.cz Policie dostala svolení probourat se do počítačů občanů ...

    Více se vyjádřím a vypíšu později, zatím jen jsem překvapený, že to tu, na AbcL nikdo neprobíral (?) Přijde mi to jako hnus, vidím riziko, že se dané kroky proti omezování osobní svobody a práv musí podnikat, zvyšovat informační vzdělanost lidí a jejich angažovanost. Tak i dle svých možností činím. Kdo jste četl Neteleportovaného muže? V něm, dokud se nevěří, že by se mohlo něco stát, tak je to taky piánko a pohoda a nic se neděje a čeká ...


    Karel Kryl: Pochod gustapa

    Nad mozkem poslušnost a nad rozumem víra
    a správná příslušnost je víc, než v botě díra,
    mámu jsme zapřeli a brácha zapřel tátu,
    někdo se odstřelí a jiným zlámem hnátu,
    Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce,
    každý z nás znal, že zvěř se stane z lovce,
    každý však šel a na chytrost měl štempl,
    náš cíl se skvěl, jsi proti?
    Pak jsi lempl!

    Nad oči slepota, sám do uší dáš vatu,
    je z tebe despota a syna dáváš katu,
    k dobrému příteli zas obracíš se zády,
    a když ho odstřelí? Po smrti dáš mu řády!
    Žene vás čert, zas jdete jako ovce,
    není to žert, už zvěř se stala z lovce,
    přítel je skřet a nad rozumem víra,
    vpřed! Jenom vpřed! Vpřed! Jenom vpřed!
    Vpřed! Jenom vpřed!
    A vpředu smrdí síra ...


    Konečně nějaké to zamyšlení, konečně mam čas ...

    Vadí mi toho dost v daných souvislostech. Vidím v daných krocích jen šidítko pro masy, že se něco dělá. Možná je ve světě, na internetu, "šikulků" moc a nezvládají je (policie apod.), tak se radši vymezí mantinely. Vidím v tom znamení nedůvěry mezi státem a občany. Přijde mi to jako pohodlnost, zakážeme "nám nepříjemnou" formu internetu. Západní státy si neprožily našich 40 let a myslí si, že to, co teď podnikají, že to dál k nějaké diktatuře, omezování svobody apod. nepovede. Zřejmě stát, moc, nedokáže vymáhat současné zákony a tak se v nich musí utopit, v jejich množství. Nestačí jeden, dva dobré, musí být dvacet špatných a nepřehledných.

    Zbývá mi jen doufat, že takovéto kroky povedou k ekonomickým problémům, které jediné přivádějí mocnosti v globálu k rozumu.

    Stejně tak je to i selhání selského rozumu, slušnosti, nás všech, co jsme proti takovýmto omezením ... protože "to další zaměření takových omezujícíh opatření je na rozhodnutí a rozmyslu příslušných vlád", jak říká ministryně z Ministerstva Lásky ... a to mne se*e, že se vedení zemí nedá věřit. Mimochodem možná i kvůli McCarthyovské náladě v USA psal R.A.Heinlein svá díla. Vypadá to, že honů na čarodějnice se můžeme dočkat i my v budoucnu a bude se pak jednat o osobní statečnosti.


    EDIT 2: Třeba záblesk naděje a jiného vývoje ... "New declaration of independence needed" :-)


    EDIT 3: Varování zaznělo i z úst Karla Swarzenberga. Nutno zvýšit výdaje do vědy a já dodávám ... nedělat <|>

           

    Hodnocení: 92 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Michal Fecko avatar 15.1.2009 11:51 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    Neteportovaného muže
    Nie náhodou Neteleportovaného muže? :-)
    vencour avatar 15.1.2009 11:54 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...

    Pravda, dík za opravení.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Michal Fecko avatar 15.1.2009 11:52 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    ale aby som bol k téme: 1980,1981,1982,1983,2009 - a tá postupnoť mi logicky sedí... :-)
    Dalibor Smolík avatar 15.1.2009 13:21 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...

    chybí mi tu rok 1984 :-D

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    15.1.2009 19:47 cenda | skóre: 24 | blog: dedalebedanebohurvajs | Planá nad Lužnicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    To nechápu. Co tím autor myslel?
    Nicky726 avatar 15.1.2009 11:53 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    No fuj... :-/ :-!
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Nicky726 avatar 15.1.2009 12:07 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    No, ale abych jen nevyjadřoval své zhusení. Jakous takous šanci vidím v tom držet se svobodného software, porozumět počítačům a zabezpečit je. Jinak už zbývá tak akorát vytáhnout ethernetový kabel no. :-(
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    msk avatar 16.1.2009 12:16 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    No, ja osobne si myslim, ze to moze skoncit len na dvoch scenaroch - vystupenim z EU, alebo lyncom/vojnou/prevratom.
    Nicky726 avatar 16.1.2009 13:26 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    První vidím silně nereálně s pravděpodobností vzniku blížící se nule (imo není vůle u našich mocných, plus evropští mocní by nás nenechali jen tak odejít). O druhém dost vážně pochybuji :-( Vím, jsem pesimista.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    15.1.2009 12:02 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...

    Já nevim jak ostatní, ale já si na ty zprávy o ořezávání soukromí nějak zvykám.

    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    Michal Fecko avatar 15.1.2009 12:08 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    Ja som už voči ním otupelý... Nič s tým nespravím, nikoho to nezaujíma, každý naháňa peniaze, na svoje súkromie nemá čas, a keď aj niekomu poviem o zásahoch do súkromia, zvyčajne povedia že ich sa to netýka (?) alebo že nemajú čo skrývať (??).
    Luk avatar 15.1.2009 12:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    Podle mého názoru u nás toto není legální, a to ani s novým policejním zákonem, který dává policii výrazně větší pravomoci. Šlo by jednoznačně o trestný čin Poškození a zneužití záznamu na nosiči informací (§ 257a TrZ). Není samozřejmě vyloučeno, že bude schválen zákon, který to povolí - nedivil bych se, kdyby prošel s podporou celého politického spektra.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    kyknos avatar 15.1.2009 12:26 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    Hrozny :-(

    ale asi si poridim nejakou nezabezpecenou masinu s windows a zkopiruji na ni treba nektere sve rpg soubory, pro nezasvecene oko velmi realne. Kdyby na vetsine pocitacu nasli matouci data, tak se z toho poserou
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    15.1.2009 12:51 kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...

    tak vydaji zakon, ktery ti prikaze mit na pc kus SW, ktery jim umozni pristup

    k dekryptovanym datu...

    kyknos avatar 15.1.2009 13:05 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    ale ja je nebudu kryptovat, at si poctou - v rleplaying adresari mam plany k vykradani bank, teroristickym operacim a spousta dalsich veci, ktere je budou zajimat, dokud po delsi dobe nezjisti, ze se nevztahuji k realnemu svetu. leda ze by vydali zakon, ktery by zakazal hrat hry nebo narizoval kazdy soubor opatrit vysvetlujicimi komentari pro tupou policii :))
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    15.1.2009 12:40 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    Nejvyšší čas rozjet síť protipolicejních honeypotů :-)

    Osobně si myslím, že tohle je už vážně úlet. Na druhou stranu, teď už vím, že zabezepečení domácí sítě není vytvořeno jen kvůli "sousedovi, co se moc nudí a tak chodí po ulici s wiresharkem".
    15.1.2009 13:15 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    ...ale všechno zlé je pro něco dobré. Tohle je teprve opravdový důvod používat open source, do kterého se můžeš podívat a ověřit, že tam policie doopravdy nemá žádný backdoor.

    Až se budou lidi dělit na "používám výhradně free software" a "policie mě špehuje," bude možná ten poměr vypadat o dost jinak než dneska :-)

    A povinnost mít špehovací software? Ale jistě, jak si račte přát - stačí vám chroot nebo chcete vlastní virtuální mašinu?
    ^D
    Shadow avatar 15.1.2009 14:51 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    Až se budou lidi dělit na "používám výhradně free software" a "policie mě špehuje," bude možná ten poměr vypadat o dost jinak než dneska :-)

    A o Linuxu se pak bude mluvit jako o OS pro teroristy a pedofily, nebo bude rovnou považován za nelegální software a jeho užívání bude trestným činem. :-)

    A povinnost mít špehovací software? Ale jistě, jak si račte přát - stačí vám chroot nebo chcete vlastní virtuální mašinu?

    Obávám se, že ti asi budou chtít roota. :-)

    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    15.1.2009 15:12 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    Obávám se, že ti asi budou chtít roota.
    They get that. From my dead cold fingers.
    15.1.2009 15:38 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    A o Linuxu se pak bude mluvit jako o OS pro teroristy a pedofily, nebo bude rovnou považován za nelegální software a jeho užívání bude trestným činem. :-)
    Jsou magori, co si neco podobneho mysli uz ted, viz treba Computer Stupidities, Operating Systems, kde sef uzivatelske podory (ci neco takoveho) DSL providera o Linuxu rika, ze je to "hackersky nastroj" (v originale hledejte "It's a hacker tool, anyway.") a ze se s nim nesmi pripojovat k Internertu :-)
    15.1.2009 16:06 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    Tak následující mě rozsekalo:
    From a Windows 95 user:
    
        * Customer: "I think my computer doesn't know what it is doing."
        * Tech Support: (pause) "Why? What is the problem with the system?"
        * Customer: "Well, it keeps asking me, 'What is this?'"
    
    Úplně jako bych slyšel některé zákazníky. :-D
    Shadow avatar 15.1.2009 17:11 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    Ano, bohužel, já vím. Co se týče toho odkazu, já se zastavil u té příhody s tím bezpečákem a Motifem. Ví o tom kulové, ale to mu nebrání v tom do toho kecat, a samozřejmě zvrtá, na co sáhne. Podobný dojem mívám z navrhovatelů právních norem týkajících se IT/ICT. A co je horší, masmédia jsou na tom velmi podobně. Však se stačí podívat, jakou (neplacenou) reklamu jsou schopna udělat MS, a třeba o nové verzi RHEL nebo Ubuntu mlčí jako hrob. Zkrátka a dobře, nejhorší je tupost spojená s horlivostí. A v tom vidím ve vztahu k budoucnosti FOSS možný problém. Jen doufám, že budeme dostatečně silní, abychom případné právní paskvily zpacifikovali.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    Grunt avatar 15.1.2009 19:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    A o Linuxu se pak bude mluvit jako o OS pro teroristy a pedofily, nebo bude rovnou považován za nelegální software a jeho užívání bude trestným činem.

    Vždycky mě něco takového udiví a jen nad tím kroutím hlavou, protože vždycky tady pod takovou zprávičkou/blogem někdo kvákne podobnou kravinu a za pár týdnů se dozvídám, že Anglický parlament/Evropská rada/Francouzský premiér navrhuje… Lidi, apeluju na vás, přestaňte kvákat takové kraviny, protože bůhvícovšechno na nás ještě sešlete(resp. co za kravinu těm vašnost-pánům ještě poradíte. A to, že snad nenavštěvují ABCLinuxu se mi ani nesnažte naznačit).

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Luk avatar 15.1.2009 20:18 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    O čempak že to teď jednají evropští ministři vnitra? Pokud vím, jedním z témat je právě omezování svobod na Internetu. Tam bude vydatná líheň "kvalitních" nápadů. Jsem zvědav (a současně z toho mám obavy), co se v Pakulu vymyslí za lahůdky. Myslím, že nějaké nápady zveřejněné tady nejsou důležité, že vnitráci mají dostatečně bujnou fantazii, kterou společně rádi přetaví v nějaký návrh směrnice. V jednotě je síla.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Grunt avatar 15.1.2009 21:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    Myslím, že nějaké nápady zveřejněné tady nejsou důležité, že vnitráci mají dostatečně bujnou fantazii, kterou společně rádi přetaví v nějaký návrh směrnice. V jednotě je síla.

    Já jen že u zpráviček kde to zavánělo se vymýšlely všelijaké přehnané scénáře a jen jsme se tomu chechtali a uklidňovali se myšlenkou, že u nás se něco takového nikdy nemůže stát. A po pár týdnech… nevím jak komu, ale mě teda pěkně zamrznul úsměv na tváři. Ještě mám v živé paměti jak jsme se Američanům vysmívali(a přiznávám, že jsem mezi nimi byl i já) a říkali si co to za tou louží musí žít za voly, když si nechají takové zákony odsouhlasit a že u nás se nikdy nic takového nestane. A teď? A teď už jsem radši potichu.

    Vlastně si vzpomínám, že dnes na Nově ukazovali reportáž o tom, že nemůžou přestěhovat bezdomovce z všelijakých barabizen do těch Azylových domů, protože policie zatím nemá pravomoc vstupovat do baráku bez povolení majitele, ale tuto pravomoc má jen u podniků a provozoven. Tak schválně…minimální vklad $10. Já tomu dávám tak čtvrtrok.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 15.1.2009 22:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    Vlastně si vzpomínám, že dnes na Nově ukazovali reportáž o tom, že nemůžou přestěhovat bezdomovce z všelijakých barabizen do těch Azylových domů, protože policie zatím nemá pravomoc vstupovat do baráku bez povolení majitele, ale tuto pravomoc má jen u podniků a provozoven.

    Zde(16:58) zmiňovaná reportáž, ať to nevypadá, že tady plácám jen tak do větru. Musím ale také uznat, že vše špatné je k něčemu dobré.

     

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Shadow avatar 15.1.2009 22:12 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    Jasně, Anglický parlament chodí na ABC Linuxu pro inspiraci, jak oškubat svobody a soukromí svých občanů. Kam jinam by taky chodil, že ano? :-)
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    Grunt avatar 16.1.2009 00:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...

     

    Jasně, Anglický parlament chodí na ABC Linuxu pro inspiraci, jak oškubat svobody a soukromí svých občanů.

     

    No pomalu mi to tak přijde, protože kdejaký pátek tady tlápne kdekdo kdejakou kravinu a hned další pátek už je v Evropské Radě hlav pomazaných.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Shadow avatar 16.1.2009 01:29 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    A nenapadlo vás, že máme třeba jen dobrý odhad? Nebo že vycházíme z návrhů, které se v minulosti někdo již pokoušel prosadit?
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    Jendа avatar 15.1.2009 13:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    Podezřelému odešlou e-mail a připojí k němu program, který se po spuštění usídlí v počítači a začne pracovat.
    Prosil bych jednu verzi pro x86, jednu pro x86_64 a jednu pro MIPSík. Pokud možno do 128KB, aby se vešla do flashky routeru :-).
    cezz avatar 15.1.2009 13:39 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...

    A ja sa prihovaram za jednu PPC 64bit verziu :)

    Computers are not intelligent. They only think they are.
    15.1.2009 14:40 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    Ale musí běžet na Cell SPE.
    make menuconfig, not war!
    15.1.2009 15:21 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    Ano, dost naivni predstava, ktera bude funkovat leda na BFU, pouzivajic Windows a MS Utlouk. A pokud bude onen BFU ucet na webmailu, mail si zobrazi jen v prohlizeci, maji smulu ...

    A co budou ubozi policiste delat, kdyz uzivatel nebude BFU a bude se teto cinnosti branit, budto aktvine*, nebo pasivne**, a jak to osetri zakonem? Kdyz bude pouzivat vice nez jeden pocitac? Kdyz bude behem cinnost, ktera by policii potencionalne zajimala, odpojeny od site? Kdyz poleze na sit jen z virtualniho stroje? A to cele budou muset udelat pravnici, poslanci a podobne entity, ktere rozumi danne problematice asi jako krtek moreplavbe ...

    *Aktivni obranou myslim zcela beznou cinnost, kterou uzivatele Windows bezne a legitimne pouzivaji na odbreberkovani svych stroju, protoze z pohledu odbreberkovavaciho software se bude onen policeni program chovat jako "bezny" malware, nejspis jako rootkit s keyloggerem ci neco na ten zpusob.

    **Pasivni obranou myslim nemoznost instalce takoveho programu uz z principu, tj. uzivatel se nijak nemusi branit, stejne jako se napr. lidsky organismus nemusi nijak branit strupovitosi jablek proste proto, ze neni jablon :-) . Staci tedy mit exoticky OS ci exoticky hardware, u opensource systemu to dokonce muze klidne byt jen silne upravena bezna distribuce nebo dokonce treba jen stroj, ktery nema pevny disk a pri startu natahne svuj system z hardwarove read-only media (napr. z LiveDVD).
    houska avatar 21.1.2009 12:02 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...

    rikas strupovitos, strupovitost ... ale co treba takova anaserpentní spinóza? Chudaka pana Myslika asi moc neutesi ze preci napada jen ovce ...

    15.1.2009 13:43 marvn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...

    hmm....dalsi Landa :P

    btw. vy se vazne bojite policie CR? uz ted je na internetu plno o mnoho schopnejsich hackeru (crackeru), nez jake si vubec stat muze dovolit zamestnat, a ti uz davno nemaji zadne mantinely pro svou pusobnost. prijde mi to, jako kdyby policii dovolili nositi zbrane a zvedla se vlna odporu, pricemz mafiani by bezne pod kabaty nosili kvery a to by nikoho nevzrusovalo...

    kyknos avatar 15.1.2009 13:45 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    zasadni problem je, ze ti divoci crackeri a mafiani po me nejdou, kdezto stat a policie ma osklivou tendenci jit po kazdem
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Dalibor Smolík avatar 15.1.2009 13:51 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...

    zasadni problem je, ze ti divoci crackeri a mafiani po me nejdou

    Už po mně jdou, jdou, jdou, na každém rohu  mají fotku mou ..

    kdyby mě chytli, jó byl by ring,

    tma jako v pytli je v celách Sing - Sing.

    Já bych to tak dramaticky neviděl. Nedávno jsem byl na stanici, kde měli ještě na displeji T602 ...:-)

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    =^..^= AmigaPower® avatar 15.1.2009 14:39 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    Já bych to tak dramaticky neviděl. Nedávno jsem byl na stanici, kde měli ještě na displeji T602 ...:-)
    To jo, ale obvoďáci tě asi crackovat nebudou... :-D
    15.1.2009 18:56 marvn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...

    "kdezto stat a policie ma osklivou tendenci jit po kazdem"

    priklad?

    kyknos avatar 15.1.2009 19:25 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    zkus porusit nejaky zakon nebo nezaplatit dane :) a z lidi ktere dobre znam neznam nikoho, kdo by nikdy zadny zakon ci predpis neporusil
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Luk avatar 15.1.2009 20:19 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    "Člověk je hříšný a rád se rouhá. Ale stačí šlápnout vedle a pak ouha ouha ouha ouha..." (Ivo Jahelka) ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.1.2009 14:30 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    Myslíte, že bude stačit změnit číslo portu sshd?

    kuš ;-)
    Shadow avatar 15.1.2009 14:52 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    ROFL :-)
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    15.1.2009 14:56 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    Za paranoidního se nepovažuji a konspirativním teorím taky nehovím, ale tohle smrdí...
    Dalibor Smolík avatar 15.1.2009 17:02 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...

    Přesně tak, paranoidní nejsem, ale to neznamená, že po mně nejdou ... :-)

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    15.1.2009 17:06 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    Průměrnému panu Joudovi je to jedno. Ten je dokonce rád, že ho "chrání před těma teróóristama".
    Ale vždyť soukromí je ukradené i celé řadě zdánlivě inteligentních lidí - používání potenciálně šmíráckých online aplikací u Google se šíří jako mor a i mnozí fanouškové OpenSource pějí oslavné ódy na iPhone, Android a nově i na Palm WebOS. Přitom jde doslova a do písmene o snadno zneužitelné Velké Bratry v kapesním vydání.
    Shadow avatar 15.1.2009 17:25 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    Na Google teď zkouším SquiggleSR a o iPhone jsem se tu do krve rozhádal s půlkou Abíčka...

    Je to bohužel tak. Svoboda a soukromí ustupují pohodlí a ignoraci. Ze svobody a soukromí nám vlády, různé instituce i komerční firmy ukrajují plátek za plátkem, a my proto neděláme vůbec nic... nebo to dokonce vítáme.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    Fluttershy, yay! avatar 15.1.2009 17:26 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    ...i mnozí fanouškové OpenSource pějí oslavné ódy na iPhone, Android a nově i na Palm WebOS.

    A to jako předtím nebylo možné mít takovou funkci v nějakém non-OS telefonu?

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    15.1.2009 22:15 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...
    Před tím jsem připojení k Internetu využíval jen tehdy kdy já jsem chtěl(vlastně na starém Treu pořád využívám) - potřebuju poštu, stáhnu si ze svého nebo firemního serveru poštu, potřebuju na Web, spustím browser, potřebuju někam přes ssh, spustím ssh klienta. Odpojím se a vím, že je Treo prostě odpojeno a schopno dál plně fungovat. Mám nad tím kontrolu a moje PIM sedí pěkně u mě doma. Nikdo mě nenutí moje data posílat bůhvíkam jen proto, abych je sesynchronizoval s PC. Nikdo mě nenutí se připojovat k online službě proto, abych třeba pořídil dokument, nikdo mě nenutí se připojovat k online službě, když používám navigaci a tedy existují data, kudy se pohybuji s přesností na jednotky metrů, nikdo mě nenutí se hlásit do jakéhosi divného Gmailu, který mě vůbec nezajímá........
    Ale klidně jim ta data o sobě poskytujte, proti gustu...Mě na tom štve třeba to, že za chvíli nebude možné ani koupit normální komunikátor, protože trh zamoří zmíněné vlezlé bazmeky.
    16.1.2009 09:46 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...

    Jo, i to je možné.

    vencour avatar 21.4.2009 12:21 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce ...

    Nedaj si pokoj ... regulovat! Předseda RRTV vlastně nemůže mít jiný názor. No, měl jsem o fyzicích a logickém myšlení jinou představu, kam se mohou dopracovat.

    Sprostá slova si jen myslím a nepíšu je;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.