Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Lidí je tolik a žádají tolik, že je časem začneš ignorovat. Být Bohem není lehké. Když konáš příliš, lidi jsou na tobě závislí. A když konáš málo, lidi ztrácejí naději. Pokud uděláš věci správně, lidé si nebudou vůbec jisti, že jsi vůbec něco udělal.Aneb Božský Bender.
Josef Kajetán Tyl v textu píše o české zemi, tedy o Čechách, nikoli o Moravě. Samotné Čechy se označovaly jako „země Česká“ nebo „království České“ naproti tomu Morava byla zemí Moravskou nebo "markrabstvím Moravským".takže abyste nezapomněli než někam začnete cpát nějakou Martu nebo koho…
To mi řekni, co je za tim.No třeba fakt že doby Českého nacionalismu dávno skončily? Tak někdy v době kdy Hitler prohrál válku či se odsud odtáhly sovětská vojska. Za císaře pána ironicky měla Morava mnohem větší míru autonomie než dneska kdy jde o nějaký okres v rámci ČR. Je to velmi podobné jako se Slovákama. Dokud hrozily Uhři tak si rádi na hranice stavěly hraniční sloupy jenže žijeme tak trochu v jiném století a v jiné době. Trhat jakoukoliv národní jednotu (podobně jako provedli bratia Slováci) je dle mého kravina, zas na druhou stranu na přiznání větší míry autonomie k urovnání vztahů nic není. Očividně jde o jinou zem dokonce s vlastní hymnou. A není naškodu připomínat že Praha nejen že není zadkem světa ale dokonce ani této republiky (já v ní ani pořádně nikdy nebyl třeba). Já jsem u hymny jednoznačně pro.
Císař František Josef I. se při své návštěvě Prahy roku 1868 osobně pokoušel o dohodu s českými zástupci. O tři roky později pověřil hraběte Karla Siegmunda von Hohenwarta vytvořením vlády (vláda Karla von Hohenwarta), která se pak pokoušela o dohodu s Čechy. Čeští političtí představitelé sestavili tzv. fundamentální články jako základ pozdějšího vyrovnání. Požadavky v nich obsažené však vyvolaly odpor jak u uherského ministerského předsedy Andrássyho, který se obával snížení významu rakousko-uherského vyrovnání a podobně představitelé rakouských Němců se cítili ohroženi růstem vlivu slovanských národů. Nakonec panovník jednání o česko-rakouském vyrovnání zastavil.Tady vidím v principu běžnou nenásilnou politickou aktivitu.
Aneb vnitřní konflikt mělo Rakousko pouze s Uherskem v oněch revolučních letech.Naopak. Nástupce na trůn Franz Ferdinand si byl po vyrovnání neudržitelné etnické situace v monarchii plně vědom a proto plánoval to rozšíření autonomie (hlavně ze strany všech Slovanských národů). Oni si v podstatě Srbové odpravili jednoho jediného člověka v celé monarchii se kterým nějakou šanci na autonomii měli. Idioti. Kde jsme dneska mohly být, že? Zbytek je už pak historie.
Osobně by mi až tak tehdejší monarchie nevadila. Aspoň by bylo na koho nadávat.
Když to teď vypadá na blbý nápadNo mě vadí ten důvod. Jako hymna a její délka tady fakt není od toho, aby někdo stihl vylézt na pódium a převzít si medaile. To mě připadá jako jeden z nejstupidnějších odůvodnění pro změnu vlastně čehokoliv. (Takto bychom se mohli dostat k tomu, že nejideálnější hymna byla česko-slovensko-sovětsko-internacionální protože u té si to ten oceňovaný může fakt dlouho užívat.)
A jestli by Modlitba zevšednělaJá si nemyslím, že by zevšedněla. Ale dneska (myslím si), se ta skladba pouští při příležitostech, kdy všichni přítomní ví, proč se hraje. Takže pro jistou část lidí už to něco jako hymna vlastně je a ví proč. Kdyby se pouštěla při každé příležitosti, tak si myslím, že by to spousta lidí vlastně vůbec nechápala a nic by to pro ně neznamenalo. (Což je možná vlastně důvod, proč česká hymna má jen tu první část, která je jen dostatečně obecným popisem a žádnou myšlenku pro jistotu neobsahuje.)
To mě připadá jako jeden z nejstupidnějších odůvodnění pro změnu vlastně čehokoliv.Není potřeba vůbec nic měnit. Žádný zákon neuvádí, že při škrábání se nějakého sportovce na pódium musí hrát česká národní hymna (či v jaké podobě). Nesmí se akorát znevažovat. Když si to domluvijou, může tam klidně hrát ta Kubišová nebo třeba 2 Unlimited (jak je běžné u sportovních akcí v jistém nejmenovaném státním útvaru). Akorát teda bez přípravy by to bylo velmi solidní faux pas.
Takto bychom se mohli dostat k tomu, že nejideálnější hymna byla česko-slovensko-sovětsko-internacionální protože u té si to ten oceňovaný může fakt dlouho užívat.Já bych byl pro hardbass. Akorát by se zas opomíjela ta omílaná Morava, takže to je těžké…
jak je běžné u sportovních akcí v jistém nejmenovaném státním útvaruJakého?
Akorát by se zas opomíjela ta omílaná Morava, takže to je těžké…Ehm, co to je? Jo, to napsalo to děvče.
Škoda že se hymny Čech a Moravy nespojí jako ceska a slovenska Kdyby se hymny Čech a Moravy spojily, tak by to byl první krok k tomu, aby se Českomoravstán rozdělil, stejně jako Československo. Takže bych do toho raději ani nerýpal.
Jakého?Hádej 2×… ještě že my civilizovaní evropané máme hymny.
Ehm, co to je?Co bys řekl?
Kdyby se hymny Čech a Moravy spojilytak by z toho byl velice slušný kočkopes. Nicméně každá historická zem má svou hymnu (dokonce i zakarpatská Rus). To by se respektovat mohlo.
Co bys řekl?Tak jako se vedou spory ohledně podoby moravké vlajky, je sporná též moravká hymna. Ano. Tím by se to asi dalo rovnou uzavřít.
tak by z toho byl velice slušný kočkopesJako u nás v Olomouci máme jistou dominantu a tou je Moravská orlice umístěná na domě v Lužické ulici. Nevím, zda součástí projektu mělo být i přejmenování ulice a potom si někdo uvědomil, že by tím vznikla českoněmeckopolská světová válka (tentokrát vyvolaná nikoliv ze strany Rakouska, ale Moravy), tak od toho ustoupil, nebo co se jako stalo (možná si stěžovala pošta, že jim budou bloudit doručovatelé, nebo podobný závažný důvod). Ale svítí to tam teda pořád.
Nicméně každá historická zem má svou hymnu (dokonce i zakarpatská Rus). To by se respektovat mohlo.Ale jo, klidně, jako lekce historie dobrý, ale fakt bych to do hymny necpal.
Jako hymna a její délka tady fakt není od toho, aby někdo stihl vylézt na pódium a převzít si medaile.
Budu hádat: ty se asi na sportovní přenosy moc nedíváš, že? :-)
Narážel jsem na to, že během hymny se nikdo na žádné pódium ani jinam neškrábe, to by bylo dost neuctivé. Nejdřív vystoupí na stupně, pak dostanou medaile a teprve potom se hraje na počest vítěze hymna a případně stoupají vlajky na stožár. Případně u kolektivních sportů stojí obě družstva nastoupená a hraje se hymna vítěze, ale stejně jsou během hymny všichni v klidu.
Ale s tou délkou mne to taky překvapilo, protože si vzpomínám na faux pas, když v době vrcholící pomlčkové války na MS v hokeji zkrátili československou hymnu tak, že vynechali tu slovenskou část. Takže mne překvapuje, že teď by se česká měla naopak prodlužovat na dvojnásobek, protože výsledek by byl ještě delší, než byla ta československá.
Narážel jsem na to, že během hymny se nikdo na žádné pódium ani jinam neškrábeTo já i při své ignoranci vím, ale vycházel jsem z odkazovaného článku: Vycházel mimo jiné z toho, že délka hymny pro ceremoniální účely trvá 45 sekund a třeba pro vyhlašování vítězů na olympiádě by i vzhledem k délce skladeb dalších zemí byla lepší délka přibližně 80 sekund. a tohle opravdu není důvod pro změnu hymny. Státní symboly tady nejsou pro to, aby vyhovovaly jistým akcím. Pokud je nějaká hymna příliš krátká nebo dlouhá, má se tomu kreativně přizpůsobit ten ceremoniál a nikoliv naopak. (A tu konkrétní formulaci věty jsem pochopitelně použil jen jako vyjádření mého názoru na danou věc.)
Podstatná část je "i vzhledem k délce skladeb dalších zemí". Pokud opravdu většina zemí používá hymnu o délce kolem 80 sekund, působí trochu divně, jestliže naše je poloviční (stejně jako by bylo nepraktické, kdyby byla dvojnásobná).
Státní symboly tady nejsou pro to, aby vyhovovaly jistým akcím. Pokud je nějaká hymna příliš krátká nebo dlouhá, má se tomu kreativně přizpůsobit ten ceremoniál a nikoliv naopak.
Spíš si myslím, že není nezbytně nutné používat přesně stejnou nahrávku pro sportovní akce a třeba pro ceremoniál předávání státních vyznamenání.
Vyměnil bych ji celou, kdyby na to přišlo.No v nějaké normální době bych ji klidně taky celou vyměnil, ale zrovna teď, kdy se klidně vyměnuje kde co, bych byl raději opatrnější. Máš nějaký návrh?
Ten skutečný důvod, proč státní znaky (včetně hymny)Samotné slovo má antický původ, což značí že něco takového existuje od nepaměti. Nicméně je pravda že národní hymny, to je doména 19.století. Zas na druhou stranu později začaly vznikat hymny nadnárodní a že by to byl nějaký ekonomický bonus se asi moc říct nedá.
Z takto předzpracovaných jedinců pak může lépe těžit například armáda, záchranné složky a ostatně i zdravotnictví, kde lze u pracovníků trochu ušetřit na platech, pokud budou mít alespoň dobrý pocit, že slouží vlasti.Tak ještě můžeš sloužit lidu. Nebo režimu. Lepší?
Modlitba od Kubišové a její slova byla ukradena z Komenského.Docela me pobavila predstava, jak ruzni Okamurovci a jim podobni Skutecni Cesi(tm) hrde zpivaji hymnu o nejakem migrantovi.
Nicméně je třeba mít na paměti, že dnes je módní a chvályhodné jakkoli rozkládat a ničit českou kulturu, české kořeny, a cokoli české včetně českého státu.Je pozoruhodne, ze takhle prchali z ceskych zemi jenom mladi muzi s knihami, jako jsi ty, misto toho, abys zustal v ceskych zemich a branils svou vlast a kulturu.
Mně by zrovna moc nebavila představa, že by moje hymna byla multi-kulti.Rika clovek, ktery utekl do Polska, Svedska a nakonec umrel v Holandsku.
§ 1A takové malé překvapení, nefyzická osoba není jmenována v postihu u hymny ...
Úvodní ustanovení
(1) Zákon upravuje užívání státních symbolů České republiky,1) a to:
a) velkého státního znaku a malého státního znaku (dále jen "státní znak"),
b) státní vlajky,
c) vlajky prezidenta republiky,
d) státní pečeti, a
e) státní hymny.
(2) Státní symboly lze užívat jen vhodným a důstojným způsobem.
§ 12
Státní hymna
Státní hymnu lze hrát i zpívat při státních svátcích a při jiných příležitostech, je-li to obvyklé.
§ 13
Přestupek
(1) Fyzická osoba se dopustí přestupku (5c)) tím, že zneužije, úmyslně poškodí nebo hrubě zneváží státní symbol České republiky.
(2) Za přestupek podle odstavce 1 lze uložit pokutu do 10 000 Kč.
Správní delikty právnických a podnikajících fyzických osobTakže našel jste nodpověď? Přiznávám taky, že vidím pouze "užívat vhodným a důstojným způsobem". Takže kde není žalobce ... pokud není ...
§ 13a
(1) Právnická nebo podnikající fyzická osoba se dopustí správního deliktu tím, že
a) užije malý státní znak v rozporu s § 5,
b) užije velký státní znak v rozporu s § 6 odst. 2,
c) nevyvěsí státní vlajku, ač je k tomu podle § 7 odst. 1 povinna, nebo
d) vyvěsí státní vlajku v rozporu s § 8 nebo 9.
(2) Státní symboly lze užívat jen vhodným a důstojným způsobem.no a pokud ne:
A jak se tak dívám, tak do státních symbolů patří i vlajka prezidenta republiky, takže např. červené trencle plápolající v rytmu vánku jednoznačně spadají pod § 13, podbně jako kdyby někdo hrál nějakou parodující verzi hymny při nějaké slavnostní události. Ještě něco nejasné?
- Fyzická osoba se dopustí přestupku5c) tím, že zneužije, úmyslně poškodí nebo hrubě zneváží státní symbol České republiky.
- Za přestupek podle odstavce 1 lze uložit pokutu do 10 000 Kč.
Tak či tak jde o hanobení a zneuctění státního symbolu (i když ne zákonem definovaného) či státnosti, takže já bych věděl.
No a nebylo by teda lepší tu hymnu spíš zkrátit (ideálně tak na jeden nějaký mezinárodně snadno zahratelný tón), ať z toho potom nevzniká taková hrůza? ...Souhlas. Navrhuji neco dobre definovatelneho, treba komorni a [440 Hz], a trvani 51 sekund [vsimete si, ze to neni prvocislo, i kdyz tak vypada]
An die Freude Freude, schöner Götterfunken, Tochter aus Elysium! Wir betreten feuertrunken, Himmlische, Dein Heiligtum. Deine Zauber binden wieder, Was die Mode streng geteilt, Alle Menschen werden Brüder, Wo Dein sanfter Flügel weilt. Wem der große Wurf gelungen, Eines Freundes Freund zu sein, Wer ein holdes Weib errungen, Mische seinen Jubel ein! Ja, wer auch nur eine Seele Sein nennt auf dem Erdenrund! Und wer's nie gekonnt, der stehle Weinend sich aus diesem Bund. Freude trinken alle Wesen An den Brüsten der Natur; Alle Guten, alle Bösen Folgen ihrer Rosenspur. Küße gab sie uns und Reben, Einen Freund, geprüft im Tod; Wollust ward dem Wurm gegeben, Und der Cherub steht vor Gott! Froh, wie seine Sonnen Fliegen Durch des Himmels prächt'gen Plan, Laufet, Brüder, eure Bahn, Freudig, wie ein Held zum Siegen. Seid umschlungen, Millionen. Diesen Kuß der ganzen Welt! Brüder! Über'm Sternenzelt Muß ein lieber Vater wohnen. Ihr stürzt nieder, Millionen? Ahnest du den Schöpfer, Welt? Such' ihn über'm Sternenzelt! über Sternen muß er wohnen.A dávejte si pozor na správnou německou výslovnost. Zde je video, jak správně vyslovovat například německé 'R'. Takže si to trénujte, jde tu docela o velké peníze...
jak správně vyslovovat například německé 'R'.Výslovnost německého R značně závisí na nářečí.
Marta Kubišová má hezké písničky a vůbec by neškodilo, kdyby se v rádiích a televizích hrály víc než to, co se tam hraje teď. Ale jako hymna mi to nedává smysl. Hymna by měla být nadčasová a měla by obsahovat pozitivní emoce. Hymna by se opravdu neměla měnit podle toho, kdo zrovna vyhrál nebo nevyhrál volby. To nedělali ani komunisti – taky mohli upravit text podle toho, co je zrovna trápilo, mohli zpívat třeba o boji proti mandelince, vekslákům a rozkradačům, imperialistickým agentům nebo o Vietnamu či Kubě.
A co se týče negativních emocí, to už by spíš mohla být hymnou písnička Je mi tě líto republiko od skupiny Svoloč :-) Ta má pořádný říz a trvá tři a půl minuty, takže by sportovci stáli na stupních vítězů opravdu dlouho.
Hymna by měla vyjadřovat nějakou trvalou hodnotu, dlouhodobý (žádoucí) stav, časový úsek – a ne nějaký přechodový stav (revoluce, převrat), bod v historii. Ten přechodový stav je sice důležitý a je dobré si ho čas od času připomenout, ale je potřeba se od něj odrazit a pak se už držet dlouhodobých hodnot.
Současná hymna – která přetrvala už několik republik/režimů – je proto podle mého zcela vyhovující. Maximálně by se dalo uvažovat o tom, že by se častěji užívala i druhá sloka této písně.
P.S. pokud roste podpora komunistů nebo tzv. extrémistů, tak by se hlavně běžní politici měli zamyslet, co dělají špatně, a proč lidé nejsou spokojení s jejích prací.
Negativní emoce: Zloba, závist, zášť, strach a svár, mrak, sklízí setbu svou, zloby čas nespálil, jak květy mráz
Dočasnost, přechodnost: ať už pominou, zpět se k tobě navrátí, zvolna odplouvá
Tedy, ne že by to bylo špatné, ale kromě těch negativních emocí a odkazu na nějaký okamžik změny (nebo volání po změně), tam toho moc není. Byť ten okamžik změny se může v historii opakovat (tzn. v tomto smyslu to může být nadčasové). Nicméně život by neměl být primárně a revolucích a převratech, ale spíš o tom období mezi nimi, ne?
V Kde domov můj zase hučí voda. Hučí. Slyšíte to? To je panečku negativní emoce… To je hukot. Co je proti tomu jeden mrak…Negativní emoce: Zloba, závist, zášť, strach a svár, mrak, sklízí setbu svou, zloby čas nespálil, jak květy mráz
Ach jo. Ta píseň je tak pozitivní, jak jen píseň pozitivní může být. Všechno negativní (zloba, závist, zášť) ať pomine a zůstane jen to dobré. Nepěstujme v sobě to zlé, buďme dobří lidé. Ta slova „zloba, závist, zášť“ tam nejsou pro to, aby propagovala zlobu, závist, zášť, aby vzbuzovala negativní emoce, ale naopak proto, že propaguje opak. Asi jako „give peace a chance“.
To je opravdu originální rozbor textu… Písně, kde něco odplouvá (třeba loď někam do dáli) jsou pomíjivé, dočasné, přechodné. A píseň, kde severní vítr je krutý, je píseň o počasí. No, docela by mě zajímalo, co by na takové analýzy poezie říkal profesor Hrbolek.Dočasnost, přechodnost: ať už pominou, zpět se k tobě navrátí, zvolna odplouvá
Přechodného je na tom akorát to, že nabádá k tomu, že pokud tu něco zlého je, tak ať je to jen přechodná zlá doba, co pomine. Je to vyjádření naděje a optimismu. Asi jako když sa nad Tatrou blýska, ale veď sa ony stratia a Slováci ožijú. To, že píseň zmiňuje něco špatného, co pomine nebo pominulo a bude zase dobře, přece v žádném případě neznamená, že je pomíjivá. Naopak to je něco, co má národ posilovat po celá staletí i do budoucna, něco, co má už natrvalo zakódováno ve své DNA. Nadčasová naděje, víra v lepší zítřky i v to, že dobro může vítězit.
A Modlitba pro Martu opravdu není žádná píseň o revoluci nebo převratu. To je obecná píseň, která nebyla napsána jako něco o něčem konkrétním (ne, není to píseň o okupaci v roce 1968 ani o revoluci v roce 1989). To je prostě čistý výraz lidství, který je univerzálně platný tisíce let.
Bez těch revolucí a převratů, které národ definovaly, by nebyla ani ta období mezi. A pokud ty změny jsou něco pozitivního, na co se národ rád odvolává, co ho stále inspiruje (a ne naopak nějaké divošské, barbarské masakry), nevím, co je v tom za problém. Navíc znovu, jak říkám, Modlitba, na rozdíl od různých písní, které se skutečně staly hymnami, není žádná píseň, která by byla o negativních emocích, revoluci ani převratu. Je to jen taková čistá, až něžná záležitost, povzbuzující dobro v lidech. V tom třeba někomu může připadat naivní nebo triviální, ale to je asi tak všechno.Tedy, ne že by to bylo špatné, ale kromě těch negativních emocí a odkazu na nějaký okamžik změny (nebo volání po změně), tam toho moc není. Byť ten okamžik změny se může v historii opakovat (tzn. v tomto smyslu to může být nadčasové). Nicméně život by neměl být primárně a revolucích a převratech, ale spíš o tom období mezi nimi, ne?
Zloba, závist, zášť, strach a svár, ty ať pominou, ať už pominou.Z čehož by vyplývalo, že tu žijeme ve zlobě, závisti, zášti, strachu a sváru, což je asi pravda, ale do hymny bych to necpal. Myslím, že to nemusíme roztrubovat hned do celého světa. PS: Opravdu by stálo za úvahu to ověřování anonymních uživatelů nějak zjednodušit, ta google captcha je strašná.
V mém případě téměř výhradně v autě (i když od té doby, co mám auto, které umí přehrávat přímo z flashdisku, i tam o dost méně než dřív). Ale je spousta jiných, kteří ho poslouchají i jinde, třeba doma nebo v práci.
Ono to samozřejmě svádí k představě, že když něco nedělám (nebo naopak dělám) já, tak to tak určitě nedělá skoro nikdo (resp. dělá skoro každý). Ale často člověk ke svému překvapení zjistí, že je ve skutečnosti v menšině, a to i v případech, kdy ta druhá možnost "prostě vůbec nedává smysl".
Samozřejmě když jedu do Vídně, hodím si GPS, ta si načte přes RDS-TMC stav a automaticky naplánuje objížďku. Autorádio by mě zabilo.
ja proti ni nic lidsky nemam, je to mila holka
Něco podobného už jsem kdysi slyšel… :-)
Ať mír dál zůstává po lučinách Boryš umí závist zášť po skalinách V sadě skví se strach a svár ztracená vláda věcí tvých to na pohled
rozhodnuti volicu napr. v US ma na nase zivoty dlouhodobe vetsi dopady
Potíž je v tom, že ti, kdo ovlivňují tvůj život takto zvenku1, se většinou považují za příslušníky nějaké národnostně/místně/kulturně/nábožensky definované skupiny a hájí svoje zájmy. A ty jako samozvaný „globální občan“ do jejich skupiny nepatříš a tvoje zájmy hájit nebudou – maximálně jako vedlejší efekt, pokud se jim to bude zrovna hodit.
Řešením tedy není nějaká utopie ve stylu „všichni patříme do jedné skupiny a jsme příslušníci jednoho globálního/multivesmírného národa/rasy“, protože to se stejně zákonitě rozpadne a lidé se budou identifikovat s menšími (pod)skupinami než s tou jednou globální. Řešením je si srovnat v hlavě, že i když jsme příslušníci různých skupin, můžeme žít vedle sebe (na jedné planetě) v míru. Jak se říká, dobré hranice dělají dobré sousedy.
[1] a je v principu jedno, jestli jsou to Američani, Rusové, muslimští nájezdníci, Italská mafie nebo někdo jiný
Your 'borders' are merely a construct. I prefer to think of myself as a citizen of the world.– Bertram Gilfoyle
Obcan planety Zeme je jedine, co mi zustalo davat smysl.alias internacionál. I takoví lidé mají svou hymnu.
Tiskni
Sdílej: