Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,742 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější český počítač C24 klesl na 165 místo. Karolina, GPU partition klesla na 195. místo a Karolina, CPU partition na 421. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.
Oficiálně byl vydán Android 16. Detaily na blogu a stránkách věnovaných vývojářům.
Byla vydána nová verze 14.3 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
CSIRT.CZ upozorňuje, že na základě rozhodnutí federálního soudu ve Spojených státech budou veškeré konverzace uživatelů s ChatGPT uchovávány. Včetně těch smazaných.
Ač semestr ve škole právě končí, bastlíři ze studentského klubu Silicon Hill neodpočívají a opět se jako každý měsíc hlásí s pravidelným bastlířským setkáním Virtuální Bastlírna, kde si můžete s ostatními techniky popovídat jako u piva o novinkách, o elektronice, softwaru, vědě, technice obecně, ale také o bizarních tématech, která se za poslední měsíc na internetu vyskytla.
Z novinek za zmínku stojí Maker Faire, kde Pájeníčko předvedlo … více »Na WWDC25 byl představen balíček Containerization a nástroj container pro spouštění linuxových kontejnerů na macOS. Jedná se o open source software pod licencí Apache 2.0 napsaný v programovacím jazyce Swift.
Do 16. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2025 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.
Apple na své vývojářské konferenci WWDC25 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: designový materiál Liquid Glass, iOS 26, iPadOS 26, macOS Tahoe 26, watchOS 26, visionOS 26, tvOS 26, nové funkce Apple Intelligence, …
Organizátoři konference LinuxDays 2025, jež proběhne o víkendu 4. a 5. října 2025 v Praze na FIT ČVUT, spustili přihlašování přednášek (do 31. srpna) a sběr námětů na zlepšení.
Po roce byla vydána nová stabilní verze 25.6.0 svobodného multiplatformního multimediálního přehrávače SMPlayer (Wikipedie).
Tak jsem se tak koukal po netu na nejakej online seriálovej kurz SDL nebo OpenGL.
OpenGL jsem zkoukl, hned jsem to vzdal. Je to moc těžký. Podival jsem se na roota, tam SDL. První čtyři kapitoly zkouknu a je to taky těžký.
Teďka si čtu Od C k C++ knížku a nechápu význam konstruktorů. Asi se na to programování vybodnu a budu dělat skrpity v Pythonu...i když základy Céčka jsem projel v pohodě. Asi jsem ještě malej na to vyšší programování.
Nebo sem tak BLBEJ?!!
Tiskni
Sdílej:
class A{ A(){} };je oveľa ťažšie ako
class A: def __init__(self): pass?
x = nejakaTrida ()Alébrž v C++ bychom dělali:
nejakaTrida *x = new nejakaTrida ();To minimálně svádí k zamyšlení, k čemu je to new
nejakaTrida x;Takže kde ti vydrži dlhšie neznalosť konštruktora?
Asi se na to programování vybodnu a budu dělat skrpity v Pythonu...to jako ze Python neni programovani?!
#include <stdio.h> int main() { puts("Hello world"); }Mě to přijde dostatečně krátké. Podívejte se na tu dokonalou, objektovou Javu. Když to napíšu v Pythonu, tak to sice můžu spustit všude, ale až po tom, co si tam nainstaluju obrovský interpreter. Tohle hello v C u mě zabírá jen 2996 bytes.
puts(const char*)
existuje...
Ano? A jaká tedy bude návratová hodnota do shellu, čili jak poznám, že program skončil korektně nebo zda došlo během běhu k chybě? Proč mi příkaz
./programek && echo "1"nevypíše jedničku, ačkoli by měl, neboť k žádné chybě nedošlo?
Popravdě mi na mysl přichází spousta ošklivých slov, protože už jsem měl zkušenost s programátorama, co kašlou na návratové hodnoty, a je jim naprosto putna, co to vrací. Je utrpením (spolu)pracovat s takovými lidmi.
main
neukončují, je tedy zcela zbytečné tam nějakou hodnotu nastavovat. Ani GCC s vypnutými optimalizacemi ji tam nenastaví, je-li v době překladu zřejmé, že se tam procesor nedostane.
Proč? Právě kvůli těm hodinám stráveným hledáním. Nějak se mi to vybavilo... :-/. A tohle přeci nebyl odsudek a ani jsem nemluvil škaredě. Nebo to fakt vyznívá až tak zle?
Jasně, že to je v pohodě. Šlo mi o to, že jste tvrdil, že tam nic nechybí.
Myslím si, že tohle dělání věcí napůl ve stylu "ono to nějak funguje" je velmi špatná známka dnešní doby. Ale to by bylo úplně na jinou diskusi .
Jasně, že to je v pohodě. Šlo mi o to, že jste tvrdil, že tam nic nechybí.
Myslím si, že tohle dělání věcí napůl ve stylu "ono to nějak funguje" je velmi špatná známka dnešní doby. Ale to by bylo úplně na jinou diskusi .
lubos@ares ~ $ time ./hello Hello world real 0m0.002s user 0m0.000s sys 0m0.000s lubos@ares ~ $ time python -c "print 'Hello world'" Hello world real 0m0.023s user 0m0.016s sys 0m0.004s
char a,b,c; a = 'a'; b = 'b'; c = a ^ b;Zkuste si to v Javě.
Ono se stačí třeba jen podívat na podmínky... podmínkou v if() mohou být jen výrazy s výsledkem boolean a podobných příkladů pruzení by se našlo dost.
Způsob v C++: použijte dynamic_cast. V Javě se vždy použije něco jako dynamic_cast, v C++ je to po vůli programátora.
V jednom programu si musím v opengl vykreslovat pozadí pomoví gldrawpixels, zrovna tam bych chtěl vektor<>, ale bohužel pro předávání do opengl funkce je to špatné (nebo myslím, že to nejde).std::vector má metodu data(), nebude to ta, co potřebujete?
man std::vector
- nevím, jestli starší GCC má u sebe tyto man pages, ale GCC 4.1 prerelease je u sebe má.
Pokud mi nevyhovuje man, tak chodím sem, respektive na snapshot této dokumentace, co jsem si stáhnul na disk.
vec.data()nebo:
&vec[0]
Myslim ze mam budoucnost naplanovanou. Diky vsem