abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:22 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 28.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:11 | Zajímavý článek

    Český telekomunikační úřad zveřejnil Výroční zprávu za rok 2024 (pdf), kde shrnuje své aktivity v loňském roce a přináší i základní popis situace na trhu. Celkový objem přenesených mobilních dat za rok 2024 dosáhl dle odhadu hodnoty přibližně 1,73 tis. PB a jeho meziroční nárůst činí zhruba 30 %. Průměrná měsíční spotřeba dat na datovou SIM kartu odhadem dosáhla 12,5 GB – v předchozím roce šlo o 9,8 GB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 12:33 | IT novinky

    Z novinek představených na Google I/O 2025: Přehledy od AI (AI Overviews) se rozšiřují do dalších zemí. Užitečné, syntetizované přehledy od generativní AI jsou nově k dispozici i českým uživatelům Vyhledávače.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:44 | IT novinky

    Šestice firem označovaných jako „MAMAAN“ – tedy Meta (Facebook, Instagram), Alphabet (Google), Microsoft, Apple, Amazon a Netflix – je zodpovědná za více než padesát procent světového internetového provozu. Dalšími velkými hráči jsou TikTok a Disney+. Společně tak zásadně určují podobu digitálního prostředí, spotřebitelského chování i budoucích trendů v oblasti technologií. I přesto, že se podíl těchto gigantů od roku 2023 o něco snížil, jejich dominantní postavení zvyšuje volání po regulaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 11:33 | IT novinky

    Evropská komise (EK) navrhuje zavést plošný poplatek ve výši dvou eur (zhruba 50 Kč) za každý malý balík vstupující do Evropské unie. Poplatek se má týkat balíků v hodnotě do 150 eur (zhruba 3700 Kč), které v EU nepodléhají clu. V loňském roce bylo do EU doručeno kolem 4,6 miliardy takovýchto balíků. Poplatek má krýt náklady na kontroly rostoucího počtu zásilek levného zboží, které pochází především z Číny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (61%)
     (23%)
     (9%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (5%)
    Celkem 56 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 20:57
    Rozcestník
    AbcLinuxu:/ Blogy / CAD / X / x
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    x

    10.11.2005 21:57 | X | poslední úprava: 6.7.2006 21:10

    x        

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Luk avatar 10.11.2005 22:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)
    Ne, není to sranda. Je to trapné. Vlastně ani nevím, proč na to reaguji :-(
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    10.11.2005 22:07 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)
    Chtěl jsem vám jenom ironicky říct proč se domnívám že je špatné používat uzavřené kódy. Tedy LGPL toto umožnuje? A nebo ne? :-)
    10.11.2005 22:44 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)
    Uf, tak to se mi ulevilo :-)
    10.11.2005 22:44 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)
    Uf, tak to se mi ulevilo :-)
    10.11.2005 22:30 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)
    Myslim si ze "pruzeni" Usamy muze mit svou pointu. Na rozdil od pruzeni JXP.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    vencour avatar 10.11.2005 22:04 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)

    Otevřený kód je zárukou, že použité řešení neupadne v zapomnění (jak doufám), pomáhá urychlovat technologický pokrok.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    10.11.2005 22:09 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)
    10.11.2005 22:30 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše nic moc
    Nic moc...

    xplesa je lepší.
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    10.11.2005 22:45 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nic moc
    Sakra. Musím se zlepšit! :-)
    10.11.2005 23:03 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nic moc
    Napiš si rozhraní pro moduly JXP Bloggeru :-)
    11.11.2005 01:07 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nic moc
    No, chybi tomu trochu stavy a mladyho masa. Ale to se da snadno a rychle napravit. Nac vymyslet znova kolo... ;-)
    11.11.2005 02:21 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)
    No, ja nevim. Zamyslel se nad tim nekdo z vas? Ja osobne Stallmana a jeho bandu nejak nechapu a z pozice komercniho vyrobce je podle mne otevreni kodu silenost. A zrovna tak, jako ze nekdo bude chtit pracovat za mensi mzdu, jako by mohl mit u konkurence za stejnou praci. To pak skutecne hranici s nabozenstvim. A Bill ma taky pravdu, ze na nejake podstatnejsi, prulomove inovace je potreba urcity, vetsi kapital, financni motivace zamestancu a hodne jejich casu. Free software ted v urcitych, klicovych oblastech porazi Microsoft a jine firmy jenom kvuli cene.
    Jiří P. avatar 11.11.2005 08:07 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)
    No vidim ze vubec nechapete smysl. Nejde tady o nejakou licenci, ale cely obchodni model. Cilem je otevrenim kodu prispet k jeho kvalite a rozvoji. Spolecnosti pak mohou vydelavat na poskytovani podpory, atd... A uspesnejsi budou ti, kteri nabidnou lepsi sluzby a ne ti, kteri se pomoci uplatku nebo jinych nekalych praktik dostanou do monopolni pozice.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
    11.11.2005 09:56 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)
    Ne, komunizmus nechapu. Sdileni kodu, ktery patri vsem a vlastne nikomu neni nic jineho. Sluzby? Vydelat na sluzbach se v danem pripade neda, zeptejte se lidi, kteri se na prodej svobodneho software specializuji, tedy chteli specializovat. A proc by mel nekdo investovat do vyvoje miliony, ktere mu zadny z uzivatelu nevrati? Pro dobry pocit?
    Jiří P. avatar 11.11.2005 12:14 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)
    tak se podivej na Red Hat nebo Trolltech! Myslis, ze to jsou nejaci mali chudaci kteri nevi do delaji? Podivej se na jejich hospodarske vysledky. Ti si teda nemysli, ze by se jim jejich investice nevyplatily...
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
    11.11.2005 10:07 honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)
    [...]z pozice komercniho vyrobce je podle mne otevreni kodu silenost.[...]

    dostat od vyrobce otevreny kod povazuji jako uzivatel za vyhodu a budu volit takoveho dodavatele, ktery mi zdrojaky doda. Samozrejme akceptuji, ze tyto zdrojaky pouziji pouze pro vlastni potrebu a nedam je k dispozici tretim. Nedilnou soucasti takove smlouvy je bohuzel casto situace, ze musim akceptovat pote nejake runtime-licence, coz mi sice vadi, ale zivot neni take koncert na prani...
    11.11.2005 10:01 honza
    Rozbalit Rozbalit vše nasledujici nesmysly skutecne boli
    v diskuzi se objevilo nekolik perel, ktere nelze nechat bez povsimnuti. cituji:

    Otevřený kód je zárukou, že použité řešení neupadne v zapomnění (jak doufám), pomáhá urychlovat technologický pokrok.

    nebo

    Cilem je otevrenim kodu prispet k jeho kvalite a rozvoji.

    Je to skutecne mozne, ze vetsina diskutujicich jeste nema ani stredni skolu. Co se na tech dnesnich skolach deje. Nemluvi se vubec o standartizaci? Nikdy nikdo neslysel slovo norma? Jak je mozne, ze nekdo napise takove hovadiny?
    vencour avatar 11.11.2005 10:10 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nasledujici nesmysly skutecne boli

    Jak normy a standarty? Dyt uz jsou jak dlouho ... a nekdo s uzavrenym kodem si to zmrsi, poupravi k obrazu svemu a prodava si to, uz po svem. Neslucoval bych to, co se uci na skolach, s tim, co se deje potom v zivote, s cim je clovek konfrontovan. Tak proto radsi otevreny kod.

    Ja ti dam, ze diskutujici nema ani stredni skolul!!!!

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    11.11.2005 10:35 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nasledujici nesmysly skutecne boli
    <rejp> Mas uplnou pravdu, perly jako standartizace skutecne boli... :-) </rejp>
    vencour avatar 11.11.2005 10:39 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nasledujici nesmysly skutecne boli

    Doprčic ... standard ... to jsem ale napsal standardně :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Jiří P. avatar 11.11.2005 12:22 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nasledujici nesmysly skutecne boli

    Samozrejme, ze otevrene standarty jsou velikym motorem open source. Jen mi to zrovna neprislo na mysl jako prvni.

    Opravdovou brzdou ale jsou lide jako ty, kteri hned zacnou ostatni napadat a hadat se o slovicka, protoze zrovna nesdili stejny myslenkovy kontext.

    Mimochodem-me vzdelani je vyssi nez vysokoskolske.

    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
    11.11.2005 12:27 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nasledujici nesmysly skutecne boli
    Dalsi.... Chjo.
    11.11.2005 13:45 honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nasledujici nesmysly skutecne boli
    jedno mame spolecne, pro vsechny ty, kteri jiz vi, jak se pise standard jsme debilkove, protoze my to jeste nevime a proto se nemuzeme radit k takovym univerzalnim genium.

    Nicmene si nemyslim, ze se hadame o slovicka. Situace s free software a GPL atd. je ale dnes tak daleko, ze jsem toho nazoru, ze je treba zacit nazyvat veci pravymi jmeny. A k tomu bohuzel patri i to, ze se nezdrzujeme balenim vyrazu do pozlatka a ze pouzivame event. provokativni vypovedi.

    Nejdem mi ani tak o otevrene formaty jako spise o otevrene zdrojove kody a z toho odvozenou hypotezu, ze tyto otevrene kody zlepsuji a urychluji vyvoj. Nevim kdo na to prisel, ale v jinych odvetich tomu tak definitivne neni. Spise naopak, neni mi znamo, ze by se napr. vyrobci automobilu obcas sesli, kazdy by vytahl sve vyrobni vykresy a spolecne by se zamysleli, jak na to. Ne, zcela jiste to necini. A presto nemuzeme rici, ze by v oblasti automobilu nedochazelo k vyvoji. Nekdo by mohl namitnout, ale kdyby se ti vyrobci pravidelne schazeli, tak by se u ten vyvoj urychlil. Ale bylo by tomu skutecne tak? Jake jine nedozirne nasledky by to melo? (za domaci ukol si to laskavy ctenar promysli)

    Samozrejme, ze je problematicke aby tohle chapali fyzikove (Stallman je fyzik), preskoleni ucitele, geologove a jini, kteri se dnes pohybuji v oblasti IT - ale lide se strojni prumyslovkou by to pochopit mohli. A od tech ocekavam, ze vyse uvedene hypotezy odsoudi.
    Jiří P. avatar 11.11.2005 14:13 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nasledujici nesmysly skutecne boli
    Tady nejde jen o nejake otevirani kodu atd., ale tyka se to vsech odvetvi. Vzdyt problematika patentu je take neochota sdilet myslenky, poznatky a vysledky prace. Prikladem dusledku takoveho uvazovani je to, ze kvuli patentu na lek proti ptaci chripce muze umrit spousta lidi. A to neni zdaleka ojedinely pripad. Staci se jen rozhlednout kolem sebe a zamyslet se...
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
    vencour avatar 11.11.2005 15:40 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nasledujici nesmysly skutecne boli

    Já to chápu takhle: je budoucnost lidstva v sjednocení? Tak tohle tomu pomáhá. Čili v jednom společenství, sdílejícím (obecné) ideje (...), spolupracujícím a zapomenuvším na malichernosti. Prostě v té společnosti BY to tak fungovalo, vývoj - jako u sw s otevřeným kódem.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Jiří P. avatar 11.11.2005 17:27 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nasledujici nesmysly skutecne boli
    zni to sice utopicky, ale v podstate by to nejak takhle mohlo smerovat... ;) Kazdopadne se to pomalu deje (a Internet jako otevrene medium tomu vyznamne pomaha). Uz treba i to, ze se pomalinku zacina sjednocovat jazyk... (myslim tim samozrejme pouziti Anglictiny).
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
    Marián Kyral avatar 11.11.2005 21:35 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nasledujici nesmysly skutecne boli
    Jen abychom se brzo nemuseli začít učit čínsky :-)
    12.11.2005 15:37 Pavel Kysilka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)
    skoda. tohle se Vam nepovedlo. vypadalo to na zajimavou diskusi.

    hodne lidi okolo linux a IT uvazuje za svou existenci o nejakem uvolneni sveho ci jineho software.

    neni to jednoduchy proces. a nekdy to ani nejde.

    co se tyce nejakeho mensiho systemu si to troufnu. co se tyce bankovniho systemu, co delam, treba ne.

    produkt by na sebe mel vydelat. musite ho hodne zabezpecit pred uvolnenim. nekdy mate i ruzne smlouvy. fakt to neni jednoduche.

    zkuste si vzit nejaky vetsi projekt a uvidite. chce to praxi.

    ono to vse k nejakemu opensource smeruje. dneska uz je na dost mistech samozrejmosti dodavat aplikaci se zdrojaky.

    ono ty vypada, ze na opensource hodne lidi parazituje. svym zpusobem to nekdy muze byt nekdy pravda. ale to, ze nasadim nekde kus reseni jako opensource a kus jako closed source, tak tim opensource-reseni prospeju. muze se vylepsit ci zaplatit kus dalsich veci. a tento vedlejsi efekt doporucuji neopomijet.

    ono ne vzdy jde delat revoluci. nekdy vas muze i revoluce znicit.

    svoboda neni jenom o tom, ze mate pouze svobodne reseni. nekdy bohate staci, ze se muzete rozhodnout o reseni.

    asi hlavnim meritkem u software je funkcnost. a na tu bych se zameril. pokud dany soft funguje vzhledem k Vasim pozadavkum a je za prijatelnou cenu, tak klidne pouzit closed-source reseni. a o tom to take je. o te funkcnosti a cene. kdyby bylo hodne veci kvalitnich a za rozumnou cenu, tak by mozna ani opensource nemel potrebu vznikat.

    neberte to, jak ze Vam tu borim idealy. chce to fakt praxi. idealni se dostat k zakazkam u strednich firem a pochopite, co vlastne ti zakaznici chteji.

    pavel kysilka
    13.11.2005 12:15 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)
    Kdyby Linus vydal svoji 0.1 verzi jako freeware bez zdrojaku, nikdo by to nezacal pouzivat, nikdo by mu neprispel a dneska by sedel v nejakym kanclu a matlal jeden blbej frontend k databazi za druhym. Nestek by po nem ani pes.

    Kdyby RS neprisel s GNU, zivil by se nasazovanim frontendu k databazim, byl by ted v duchodu a nestek by po nem ani pes.

    Kdyby tys nenapsal tenhle blogspot a nedal ho bezplatne ke cteni, sedel by si pres vikend v kanclu, matlal blbej frontend k jeste blbejsi databazi a nestek by po tobe ani pes :-P
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.