abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    18.4. 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    5.9.2006 21:42 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    To je pecka, dávám 3
    jnc avatar 5.9.2006 22:33 jnc | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    To je ipecka :D, tiež za 3.
    5.9.2006 22:10 n/a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    Možná už jste někdo slyšeli o Windows PowerShell (dříve známý jako Monad či MSH), což má být první pořádný shell od Microsoftu (bude obsažen ve Windows Vista).

    V "normálních" verzích ne, MS se bojí virů (čímž asi myslí skripty se zlým úmyslem co by hloupý uživatel mohl spusit bez kontroly): [1] [2]
    5.9.2006 22:18 n/a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    Jo a jinak -- super zápis, stejně jako tvé předchozí. V blízké době to musím vyzkoušet, díky.
    Mikos avatar 5.9.2006 22:54 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    Díky za pochvalu, budu se snažit abych nezpychnul :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 5.9.2006 22:51 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    Ježiš co je to za absolutně hloupej argument, že se bojí virů? ;-) Booože... pokud je uživatel tak blbej, že spustí cokoliv mu někdo pošle, tak ho přeci absence shellu nijak neochrání, stejně tak může spustit binárku :-)

    Navíc Vista snad už má mít lépe dělená práva (defaultně člověk nebude pracovat pod rootem... eh, tedy v jejich terminologii Administrátorem ;-)) a na screenshotech sem viděl dokonce něco, co připomínalo sudo/kdesu.

    No jo, holt je to jejich blbost :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    6.9.2006 09:33 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    To je jen microsoftí kec, že je WSH zakázanej proto, aby si uživatelé něco omylem neodklepli. Pravda je taková, že celá architektura windoze a mimo jiné i WSH je natolik nevhodná pro dnešní použití, že prostě lze zabezpečit jen tak, že se vše vypne:-(

    Po pravdě já osobně Microsoftu vůbec nezávidím! Všichni ví, jak se věci mají, a on teď stojí před problémem, jak odstranit bezpečnostní díru a zároveň zachovat zpětnou kompatibilitu s programy, které tuto "feature" potřebují (např. MS Word).

    Co byste chtěl od architektury, kde se režim přístupu procesoru do paměti nastavuje na řadiči klávesnice...;-)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 5.9.2006 23:11 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    Nepatri tahle vec nahodou taky mezi ty, ktere MS do Visty v prvni fazi zabudovat nestihne? ;-) .........
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Mikos avatar 5.9.2006 23:28 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    Myslím že patří ;-) Respektive on je Windows PowerShell ke stažení už teď (tedy i pro XPčka), nicméně je to jen Release Candidate verze a co sem četl jinde tak prý opravdu v základní verzi Visty nebude (až později předpokládam v nějaké serverové verzi).

    I když vzhledem k tomu jak Microsoft vydání Visty neustále odkládá, tak kdo ví :-) Každopádně mě to zas tolik nezajímá, Windows nepoužívám už 3 roky. Takže pokud to tam nebude, jedině dobře, čím horší bude Vista tím lépe pro Linux ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    6.9.2006 09:35 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    ... čím horší bude Vista tím lépe pro Linux
    Obavy tentokrát nejsou na místě ;-)
    5.9.2006 23:14 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    Objekty a shell, ale fuj. Musim vyzkouset, co to bude za jizdu :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    Nikola Ciprich avatar 5.9.2006 23:15 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    pekne pekne, neplanujete na toto tema napsat blogoserial? ;-)
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    Mikos avatar 5.9.2006 23:24 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    Na to bohužel nemám v současnosti čas :-( Blíží se začátek semestru a navíc teď dělám na brigádě (stránky v PHP)...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    6.9.2006 00:07 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    Python má taky operátor roury? :-) To je fajn, mě totiž svého času docela dostal tenhle fígl z Ruby:

    http://redhanded.hobix.com/inspect/hoppingThroughPipesAndClosures.html

    Jestli to jde v Pythonu taky, tak je to super. :-) Trošku to pak smrdí monádami, ale to je jedině dobře. :-)
    Mikos avatar 6.9.2006 00:16 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    Jistě že má operátor roury, přeci jakožto binární operátor AND :-) Takže stačí v tvé třídě (kterou chceš s tou rourou používat) předefinovat metodu __rand__ a už máš funkční implementaci rour (podobně právě IPipe v IPythonu funguje) ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    6.9.2006 00:36 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    Chichi, „rand“ zní jako „random“… ;-) Tak to mi nějak nedošlo, pořád žiju trošku ve smalltalkovsky-rubínovém sjednoceném namespacu operátorů a metod (tedy přesněji metod normálně pojmenovaných a metod s divnými názvy typu "+", "|" a podobně. ;-) Škoda jen, že tam není taková volnost při definování operátorů, hádám, že třeba na >>= můžu zapomenout.

    (Mimochodem, stejně jsem začal studovst Python, hlavně teda kvůli SciPy. Ten projekt je fakt pěknej. ;-) A ještě k tomu Python-Fu v GIMPu, Blender scripting…no jo, uplatním ho i tak.)
    6.9.2006 00:39 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    Já nějak zapomněl na bitwise AND (to jsi asi měl na mysli, já měl dojem, že každý AND operátor je binární, tedy kromě AND v Lispu, který je 0+–ární. ;-)) a vybavil se mi jen textový and, ale ten je (jestli to chápu správně) jen pro booleany, že? (Asi se na pár týdnů radši začtu do učebnice. :-))
    Mikos avatar 6.9.2006 00:48 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    Eh, myslel sem bit-wise OR. Zaprvé sem se špatně vyjádřil (binární místo bit-wise) a za druhé jsem si spletl operátor (znak | samozřejmě vyjadřuje OR a je pro něj metoda __ror__, pro bit-wise AND je operátor &).

    Ne-textový zápis operátorů je právě jen pro bit-wise operátory,normální logické operátory se zapisují textově (tedy and, or, not, atp.).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    6.9.2006 00:53 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    Jej, to jsem si taky neuvědomil, ale to je jedno. ;-) Pythonu zdar! :-D
    Mikos avatar 6.9.2006 00:19 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    K těm monádám - on asi MS nedal tomu jemu novému PowerShellu kódové označení Monad jen tak pro nic za nic ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    rADOn avatar 6.9.2006 01:33 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    tohle uz tu jednou bylo, pod nazvem "windows scripting host". byla to katastrofa, vyhnout se tomu nedalo protoze to instaloval office a krome tvurcu viru to nepouzival snad nikdo. cely ten napad mi prijde jako dalsi pripad kdy je nekdo do sveho oblibeneho jazyka zamilovan tak slepe ze se ho snazi pouzivat i tam kde se vubec nehodi. php-gtk budiz vsem vystrahou.
    Tvrzeni ze Parsování textového vstupu a výstupu je v porovnání s objektovým přístupem nesmírně nepraktické je zvast. textovy vstup a vystup jsou data. objekt je jen programovaci konstrukce. pokud vysledkem nejake operace je kus textu, shell je musi parsovat, at uz je nebo neni objektovy. cpat nekam objekty jen z principu povede jen ke zvetseni poctu pismenek nutnych k dosazeni tehoz. java budiz vsem vystrahou.
    tim nexci rici ze objekty jsou fuj a ze zmineny projekt musi byt spatny, ale protoze uz je pozdni hodina nebudu to dal rozvadet a doporucim autorovi k precteni "The Art of Unix programming" od ESR.
    disclaimer: znam bash. znam python. mam rad oboji. kazde pro svuj ucel.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    Mikos avatar 6.9.2006 01:38 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    The Art of Unix programming jsem už kdysi četl ;-) To nic nemění na tom, že s vámi nesouhlasím :-)

    Obecně mnoho věcí v Unixu se mi zdá, že by mohlo být řešeno v současnosti (když už máme vcelku výkonné počítače) lépe, třeba Smalltalk budiž příkladem ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 6.9.2006 01:42 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    Ještě abych to doplnil - Unix má výbornou myšlenku, ale svět se pořád dál vyvíjí, není to žádná "konečná" myšlenka nad kterou by žádná lepší nemohla být. Evoluce se nezastavila ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    6.9.2006 09:28 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    Jasněéé! A pipou se budou jako přenášet serializované objekty, že?
    Mikos avatar 6.9.2006 01:47 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    A ještě jedna poznámečka - přirovnávat "windows scripting host" k tomuhle je IMHO naprostý totální nesmysl.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    6.9.2006 08:35 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    tohle uz tu jednou bylo, pod nazvem "windows scripting host". byla to katastrofa, vyhnout se tomu nedalo protoze to instaloval office a krome tvurcu viru to nepouzival snad nikdo.
    Tak já jsem tvůrce virů, a to jsem ani jeden vir nenapsal. To jsem myslel, že je to těžší :-)
    6.9.2006 08:43 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    tohle uz tu jednou bylo, pod nazvem "windows scripting host". byla to katastrofa, vyhnout se tomu nedalo protoze to instaloval office a krome tvurcu viru to nepouzival snad nikdo. cely ten napad mi prijde jako dalsi pripad kdy je nekdo do sveho oblibeneho jazyka zamilovan tak slepe ze se ho snazi pouzivat i tam kde se vubec nehodi. php-gtk budiz vsem vystrahou.
    Naprostý souhlas. IMHO jde o příklad popírání zásady KISS. Dle mého názoru. Scriptování v shellu by mělo sloužit k tvorbě jednoduchých automatizačních scriptů a tam objekty nepatří. Pro tvorbu složitých věcí pak naopak jsou vhodné objekty, ale nepatří do shell scriptů.
    6.9.2006 09:24 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    Možná už jste někdo slyšeli o Windows PowerShell (dříve známý jako Monad či MSH), což má být první pořádný shell od Microsoftu (bude obsažen ve Windows Vista). Je postaven nad .NET frameworkem a bude plně objektový. Toto je věc, která mi na *nixových shellech vždy nesmírně chyběla.

    K čemu mi tam je objektový shell, když tam nefunguje pipe (`|');-)
    Mikos avatar 6.9.2006 16:15 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    Ale vždyť tam roury fungují, celý Windows PowerShell je na nich právě postaven :-) A co víc - jsou to právě roury pracující s objekty (neposílá se jen text jak je to zvykem u běžných shellů), něco jako ta IPipe o které v zápisku mluvím. Stačilo by se podívat na ty stránky na Wikipedii než něco řeknete ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    6.9.2006 13:17 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    Asi budu vypadat jako shellovy zpatecnik, ale ta ipipe syntaxe mi pripada hrozne slozita, necitelna a divna. Na bezne skripty si i nadale vystacim s 'import os' a klasicky shell temer nepouzivam. Ale samozrejme kazdemu co jeho jest...
    6.9.2006 16:21 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    hmm, trosku sa nad tym zamyslim:
    ils |ifilter | idump
    je bud konstrukcia pouzitelna len v jednom prostredi (a teda pouzivame len built-in prikazy), alebo samostatne binarky.

    jednym spravnym prostredim opovrhujem (snad nielen ja).

    tak nam ostal len pripad samostatne binarky (popr i mix binarky + built-in). Tie medzi sebou musia komunikovat. Bud si prehadzuju objekty ako kusy pamate vytrhnute z jednoho procesu vrazene do ineho (hmm, tu nieco smrdi), alebo transparentna reprezentacia, t.j. text.

    v konecnom dosledku jedine co dostaneme, je nieco, co nam nas nablyskany supernovy stroj degraduje na uroven 486. Ak ma niekto zaujem kopirovat windoze, nemusi to byt prave tato vlastnost.

    7.9.2006 09:14 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    Hmmm...
    Dalsi objektovy fanatik, ktery by mel nejradeji objektovy i opekac topinek. Verte mne, ze myslenku "objektoveho" shellu povazuji za zrudnou. Tedy abych to vysvetlil - ve chvili, kdy bude po bootu systemu na serveru na me hledet prikazova radka (nebo snad klikatko - paneboze) "objektoveho" zazraku, asi zacnu premyslet, zda jsem vsadil na spravneho kone. Jinak at si fanousci doinstaluji objektovych shellu treba 100, ale to co tam bude implicitne bych prosil ponechat v te podobe, v jake to je ted (bash, pripadne podobne).
    Nezatahujte, prosim, objektove programovani do tak ciste technicke zalezitosti, jako jsou scriptovaci jazyky, urcene pro udrzbu a spravu systemu. Objektove programovani tady je mimo jine pro to, aby byli schopni ryvhle lepit (neefektivni) kod i lide bez technickeho talentu. Nam technikum to muze na nekterych mistech opravdu vadit. Dekuji.
    7.9.2006 10:11 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    To je trochu prehnane. :-)
    Objektove programovanie ulahcuje vyvoj mnozstva typov aplikacii. To, ze sa to zvrhlo na klikacie nastroje je len vyvoj trhu :-) Ved i na druhej strane barikady je podobna zvrhlost ... php :-D
    7.9.2006 11:39 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    Nejde samozrejme tak uplne o nejake klikani. Pro praci se servery potrebujete pomerne jednoduchy snadno pouzitelny a _pruhledny_ nastroj, jakym je treba prave bash. Pokud chce nekdo psat scripty pro udrzbu serveru pomoci volani jakychsi nepruhlednych metod z nejake objektove knihovny atd..., protoze nema cit pro stroje, at toho radeji necha a nebo at se venuje jinemu svetu nez je UNIX. :-)
    Objektove programovani opravdu celou radu veci ulehcuje - nepotrebujete do urcite miry treba mit programatory, kteri rozumeji tomu, jak funguje pocitac (klasickym pripadem jsou mnozi Javiste ci .NETiste) - no nevim, zda je to dobre...Je to na dlouhe povidani. Proste povazuji za hloupe to dnesni vyvolavani dojmu, ze bez objektu se snad uz ani neda nic vetsiho naprogramovat - to je samozrejme nebetycna hloupost.
    Mikos avatar 7.9.2006 14:24 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    To je jen váš názor který rozhodně nesdílím ;-) Podle mě je by byl naopak objektový shell mnohem transparentnější než stovky různých malých porgrámků, který má každý jiné parametry a jsou tak nekonzistentní. UNIX je výborná myšlenka, ale rozhodně to není nějaká "konečná myšlenka" (nad kterou by nemohlo být lepší), vývoj se nezastavil a nikdy nezastaví :-)

    A btw. já nikde nepsal že by ten můj vysněný objektový shell měl být defaultní! Naprosto chápu, že defaultním by měl na *nixových (minimálně dokud jim tak budeme říkat ;-)) systémech zůstat klasický shell. Ale chci aby tu zároveň nějaký kvalitní objektový shell byl, aby lidé měli možnost volby.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    7.9.2006 14:29 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    Chcel som prispiet do diskusie, ale vidim, ze uz netreba ;-).
    Toto je presne moj nazor - nikto nikomu klasicky shell neberie
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    Mikos avatar 7.9.2006 14:41 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    Btw. příkladem že bychom mohli mít výborný plně objektový a krásně konzistentní OS je Smalltalk. Osobně doufám, že v budoucnosti se nějaký systém typu Smalltalk rozšíří. To co tomu dříve stálo v cestě (málo výkonné počítače a ještě další problémy) je dnes už pasé ;-)

    Chápu že by to asi nebylo pro každého (rozhodně ne pro lidi, kteří jsou zvyklí na strukturované imperativní programování ;-)), ale Smalltalk je geniálně čistý a úžasně mocný objektový programovací jazyk (i když i na něm by se dalo pár věcí vylepšit, příkladem budiž Self). Alana Kaye považuju za jednoho z největších géniú v oblasti IT všech dob. Bohužel svou dobu tak trochu předběhl, ale tak to už u géniů často bývá :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    7.9.2006 16:28 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    otazku pouzitelnosti, transparentnosti a podobnymi otazkami na flamewar vynechajme. Skuste vsak odpovedat na to, ako spolu budu jednotlive moduly daneho shellu komunikovat, ako umoznite externym entitam dodavat moduly a podobne.

    Ja si napr myslim, ze ten hrib po vybuchu atomovej bomby je krasny, ale urcite by som ho nechcel mat doma v zahrade :-D

    7.9.2006 16:13 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    Mam SUSE10.1, distribucny IPython-0.6.15-14
    Ked ho skusim spustit "ipython -p sh", ako je napisane v clanku (je to sice blog, ale ... ;-)), dostanem nasledovne:
    WARNING: Profile configuration file sh not found. Ignoring request.
    Cim to moze byt?
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    Mikos avatar 7.9.2006 16:51 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    Tím že máš neskutečně zastaralý IPython ;-) Už dááávno je tu verze 0.7.x. A třeba ta IPipe přibyla až v poslední verzi 0.7.2.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    7.9.2006 17:10 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    Ano, v 7.2 mi to uz nacita, ale zas mi hlasi :
    "NameError: name 'ils' is not defined"

    Vecer si precitam pdf (dokumentacia) a az potom zacnem otravovat ;-).
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    7.9.2006 17:43 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Objektový shell pro Linux
    takze staci naimportovat ipipe: "from ipipe import *" a uz to fachci
    Mikos: mohol by si tuto informaciu dopisat do clanku? Urcite si IPython budu chciet odskusat aj viaceri pythonu neznali ako ja (step-by-step)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.