Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »Ak vám nadpis dnešného zápisu pripomenul dosť častý výkrik školopovinných detí (t.j. ZŠ + SŠ), ubezpečujem vás, že v tomto prípade sa budem zaoberať trochu vyššou témou ...
Ale poďme pekne poporiadku. Začnem tým, že som skončil ... skončil som osemročné gymnázium v Spišskej Novej Vsi s dosť dobrými výsledkami. No, nechcem sa chváliť, alebo bolo to na čisté jednotky. Ale to nie je podstatné. Podstatné je to, že som sa ako každý absolvent gymnázia rozhodol o pokračovaní štúdia na vysokej škole, konkrétne na Žilinskej univerzite. A tu sa dostávame k prvému problému. Neviem prečo, ale vybral som si elektrotechnickú fakultu a odbor telekomunikácie. To, že tento odbor je vhodný skôr pre absolventov stredných priemyselných škôl, som si uvedomil dosť neskoro. Som informaticky založený a všetci moji informatickí spolužiaci išli študovať informatiku. Ale nepredbiehajme.
Ďalej sa to vyvíjalo tak, ako malo. Cez prázdniny som si našiel životnú lásku, ktorú som potom dočasne nechal doma a išiel na chmeľovú brigádu do ČR a koncom septembra som sa odobral na internát do Žiliny. Ak mám byť úprimný, od internátu som čakal viac, ale bol som ešte zvyknutý na bojové podmienky v ubytovni na chmeľovej brigáde. Samotné štúdium sa postupne rozbehávalo a mne to tam všetko pomaly začalo liezť na nervy. Spod dreveného obloženia na izbe začali vykúkať plesne, v noci som nemohol spať kvôli dementom, ktorí si vychutnávali pobyt bez rodičov púšťaním hlasnej hudby o druhej ráno, vrieskaním, rozbíjaním, ničením hasiacich prístrojov a pod. Profesorka, ktorá nám prednášala o programovaní v C začínala byť čoraz viac neznesiteľnejšia, najväčší inžinier spomedzi inžinierov, s ktorým sme mali predmet Materiály a technológie v elektrotechnike nedokázal nič poriadne vysvetliť a tak sa len chvastal svojimi elektrotechnickými zážitkami a len buzeroval ľudí tým, že im vracal laboratórne práce s najrôznejšími dôvodmi. Na druhej strane boli matika, manažment a telesná (športová streľba) úplne v pohode. Ale negatíva dokázali riadne zatieniť aj tie pozitíva.
Klinec do rakvy môjho štúdia zatĺkla jedna firma z Námestova, ktorá sa mi ozvala s ponukou práce. Siahol som teda po práci, požiadal som si o prerušenie štúdia na jeden rok a pobral som sa pracovať do Námestova. Písal sa február 2006. Býval som na ubytovni v oveľa ľudskejších podmienkach, pracoval som v príjemnom kolektíve, bol som v Belgicku, proste oveľa lepšie ako na univerzite. Až na to nepravidelné a nepohodlné cestovanie domov za priateľkou, ktorá mi tam asi chýbala najviac. A ešte mi tam chýbala farebná telka a chladnička :) ... ale oveľa menej :)
Začiatkom leta som si teda našiel inú prácu, vo firme asi 30 kilometrov od domova. Pracujem tam už vyše 6 mesiacov a som neskutočne spokojný. Linuxové servery, výborný kolektív, zaujímavá práca, ktorú si robím vlastným tempom, výborný plat, priateľka vždy poruke. Skrátka nádhera.
Teraz sa však dostávame k jadru problému. Blíži sa koniec ročného obdobia, počas ktorého som nemusel chodiť do školy a teraz neviem, ako ďalej. Mám v podstate dve možnosti, ale každá z nich sa delí na ďalšie podmožnosti a tak špecifikujú riešenie.
Tiskni
Sdílej:
Treba pokud jses extra chytrej a ty predmety ti pujdou samy, nebudes se muset ucit a pujde ti to samo ....
( kapitalista ti zadny ulevy neposkytne, jeho tvoje problemy nezajimaj, jen odvedena prace )Zmestnavatel se zatmi chova ferove, ostatne, jsem jen na pul uvazku. Na cely, to bych asi nedaval.
pak prijd domu a uc se, chod na prednasky/cviceniTak skola je z tech tri veci az na poslednim miste. Jak uz tu nekdo psal, pokud jde o VYUKU, dala mi skola minimum toho co me zajima co potrebuju v praxi. Dulezite byly kontakty, moznosti, prostredi a veci, ktere jsem objevil na zaklade impulsu, ktere mi treba vyuka dala. Takze na prednasce jsem uz hodne dlouho nebyl a na cviceni chodim, ale jen kdyz nemam moc prace. Za chvili mam pisemku z pocitacove grafiky a vypocetni geometrie, tak uvidime
a samozrejmne se musis venovat rodine a delat vse co je potreba ( servisovat rozbity veci, jezdit na nakupy atd. - extremni zrout casu )Jasny, rodina je bez diskuse a nakupy...no, vetsinou udelame 1 meganakup na konci/zacatku tydne a pak uz jen obcas do samosky. Zatim jsme jen 2
Jak rikam, mam ted vyhledove domluvenych par zajimavych zakazek, ktere si uz nemuzu dovolit delat na cerno, treba pak nic nebude, ZL pujde k ledu a budu v praci. Chci vedet co jak pujde, no.
. Otázkou je, co by jsi dálkově studoval. Jinak nevím, jak na Slovensku, ale co tak koukám, tak v ČR nejsou tolik žhavý po titulech, spíš to vypadá nějak takto :" Máš titul? > bereme tě, nemáš titul, ale máš praxi? > bereme tě, nemáš titul a nemáš praxi? > zajdi, až budeš mít titul nebo praxi" Musím říct, že já měl štěstí a jsem výjimka možnosti c) :)
) vratit, treba za par let. Ale k VS jako takove se uz nevratis nikdy. A jak muzes vedet, ze to, co te ted zrovna bavi, te bude zivit cely zivot? Ci ze neco, co te potka na VS, ktera ti da moznost nahlednout do vice oblasti, ti neukaze jine, lepsi moznosti?
Nevim, proste mi prijde, ze ten, kdo odvrhne VS, kdyz ji muze zvladnout, se pripravuje o mnoho moznosti a o to hure se pak muze "nejvhodneji" rozhodnout.
netvrdím, že je vejška na nic, ale při současný úrovni českýho školství mi přijde jako nejlepší varianta samostudiumJo, už nic není, co bejvalo. Všechno je dražší, ve vládě jsou samý zloději, evropská unie nám chce vzít pomazánkový máslo, sakra, tohle by komunisti nedovolili!
, ale su VS ktore by keby bol lempl nevystudoval (aspon BA FEI co som pocul, tak to je hotova vojencina..).
Prave ze tento postup si muze dovolit clovek na VS, v zamestnani nikoliv... VS je jenom hra...Nevidím žádný rozpor, naopak.
deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
Jinak o prijemne praci pro sikovneho linuxoveho hackera v Praze samozrejme vzdycky vim
ale znam par lidi, kteri se umagorili pri soucasnem nadprumerne prijemnem prisunu penez... 