abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:11 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Komunita

    Během akce Arduino Days 2026 byl publikován Arduino Open Source Report 2025 (pdf) a oznámeno 7 nových produktů kompatibilních s deskou UNO Q (Arduino USB-C Power Supply, USB-C Cable, USB-C Hub, UNO Media Carrier, UNO Breakout Carrier, Bug Hopper, Modulino LED Matrix).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | IT novinky

    Google v pátek spustil v Česku Vyhledávání Live. Tato novinka umožňuje lidem vést plynulou konverzaci s vyhledávačem v češtině. A to prostřednictvím hlasu, nebo prostřednictvím toho, na co ukážou svým fotoaparátem či kamerou v mobilu. Rozšíření této multimodální funkce je možné díky nasazení Gemini 3.1 Flash Live, nového hlasového a audio modelu, který je od základu vícejazyčný, takže umožňuje lidem po celém světě mluvit na vyhledávač přirozeně a v jazyce, který je jim nejbližší.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Zajímavý software

    Jsongrep je open-source nástroj, který efektivně prohledává JSON dokumenty (editovat je neumí). Kompiluje regulérní jazyk dotazu do podoby deterministického konečného automatu (DFA), díky čemuž prochází strom JSON dokumentu pouze jednou a je v tom tedy rychlejší než jiné nástroje jako jsou například jq, JMESPath nebo jql. Jsongrep je napsaný v programovacím jazyce Rust, zdrojový kód je dostupný na GitHubu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    28.3. 05:55 | Komunita

    O víkendu probíhá v Praze na Karlově náměstí 13 konference Installfest 2026. Na programu je celá řada zajímavých přednášek a workshopů. Vstup na konferenci je zcela zdarma, bez nutnosti registrace. Přednášky lze sledovat i online na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    28.3. 05:22 | Komunita

    Mozilla a společnost Mila oznámily strategické partnerství za účelem rozvoje open source a suverénní AI. Cílem je ukázat, že open source AI může konkurovat uzavřeným systémům. Obě organizace chtějí posílit technologickou suverenitu a snížit závislost na hrstce velkých technologických firem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    28.3. 04:00 | Humor

    Adam Rice předvedl, že pomocí DNS lze distribuovat a spustit kompletní hru DOOM. Rozdělil WAD soubory a binárky do téměř 2000 DNS záznamů v Cloudflare zóně (jeden TXT záznam v DNS může nést okolo 2000 znaků textu). Ty pak stáhl PowerShellem, dekomprimoval a spustil přímo v paměti počítače bez nutnosti zápisu na disk, což prakticky dokazuje, že DNS může sloužit jako distribuované úložiště dat a možný kanál pro načítání kódu. Repozitář projektu je na GitHubu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    27.3. 13:00 | Komunita

    Dnes a zítra probíhají Arduino Days 2026. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze od 17:00 na YouTube. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. Dnes v Poličce v městské knihovně a zítra v Praze na Matfyzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    27.3. 12:11 | Nová verze

    Byla vydána beta verze Ubuntu 26.04 LTS s kódovým názvem Resolute Raccoon. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dle plánu by Ubuntu 26.04 LTS mělo vyjít 23. dubna 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    27.3. 02:22 | Komunita Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1185 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    25.8.2007 23:16 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    V patek jsem si objednal:

    Tohle bude topit tak malo ze to uchladim naslinemym prstem:

    CPU Intel mobile Celeron M 530 BOX (27W)

    MB MicroStar 945GT Speedster-A4R, skt479 (vga,dvi,composite,s-vhs on board)

    Pamet netopi a jako HDD bude bud CF karta v redukci nebo tam nebude zadny HDD a pojede to ze site. A jako nejpravdepodobnejsi se zatim jevio nejaky 2.5 z notesu.

    A cele to prijde do tehle nadhery. Jen ten zdroj mozna bude chtit trochu ztisit.

    http://www.tntrade.cz/shop/index.php/detprd/antec-fusion-media-center-case-430w-v2

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    26.8.2007 00:28 incik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Bedna 2x dražší než HW? Blázne :-)
    Baf avatar 26.8.2007 09:11 Baf | skóre: 3 | blog: baf | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    :) no neni z nejlevnejsich, ale to ticho. Vetsinu nahravek si poustim z PC.
    26.8.2007 20:28 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    neni dvakrat drazsi. ted je o tisic levnejsi a k HW jeste pripocitat jednu kombo kartu DVB-S+T a druhou DVB-T. Pripadne plus HDD a plus DVD vypalka, ale tu vytahnu z myho kompu.

    Chtel jsem puvodne levnejsi, ale displej jsem chtel stoprocentne. Stacilo by mi i prazdne okenko (displeje mam), ale bud byly bedny bez okenka (a do lesteneho hliniku frezovat nejakou diru a davat plastovy ramecek se mi tedy nechce). Nektere bedny mely prazdne pruhledne plexi, ale vyber byl minimalni. Nakonec tahle no. A kolecko na hlasitost jsem taky chtel, i kdyz ho neberu jako nutnost.

    No asi jsem se zblaznil, nicmene jsou i drazsi (a lepsi) bedny:

    http://www.pctuning.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=6745&Itemid=51

    A to jeste nepocitam ty s dotykovym LCD displejem 1024x768.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    otula avatar 27.8.2007 09:35 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Bedna 2x dražší než HW? Blázne :-)
    Pokud si pořídí velmi rychlou CF, tak se ten poměr výrazně změní.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Luk avatar 27.8.2007 10:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Zrovna tahle CF (byť jen ve velikosti 2 GB) tu teď přede mnou leží. "Velmi rychlou" bych ji tedy rozhodně nenazýval (v porovnání s tím, jak rychle mohu pracovat s HDD).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    otula avatar 27.8.2007 12:11 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Píšou u ní o 40MBps, což často člověk nedosáhne ani u HDD. Tož asi takhle jsem to myslel ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Luk avatar 27.8.2007 12:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Tak mám buďto špatnou čtečku nebo se to týká jen určitých přenosů (třeba 1 sektor izolovaně).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.8.2007 13:14 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    40MBps nebo 40Mbps. Spíš bych řekl to druhé a to je 5 megabytu/s
    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    otula avatar 27.8.2007 13:23 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Ne, je to to první. Ale určitě záleží hodně na čtečce. Jen pro příklad: mám flashdisk Corsair FlashVoyagerGT, která má reálnou přenosovou rychlost kolem 30 MB/s (tolik jsem od ní zdaleka nečekal, ačkoliv je proslavená svou rychlostí)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 27.8.2007 13:24 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    asi mi šibe: ta flashdisk ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Luk avatar 26.8.2007 00:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    jako HDD bude bud CF karta v redukci nebo tam nebude zadny HDD a pojede to ze site
    Osobně bych jako vhodné řešení volil něco, jako je tohle (nebo něco lepšího) v kombinaci s něčím takovým.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Baf avatar 26.8.2007 09:14 Baf | skóre: 3 | blog: baf | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    má to být desktop, televize a jukebox, ne file server
    Luk avatar 26.8.2007 14:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Myslel jsem to jinak - ten file server by byl jen na uložení dat. Tím by se eliminoval hlučný disk (resp. přemístil jinam) a file server by přitom měl nízkou spotřebu, takže by mohl běžet pořád.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Josef Kufner avatar 26.8.2007 19:35 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Jojo, fileserver do komory a grafickou kartu se sitovkou a zvukovkou do obyvaku. Ve spojeni s notebookem je to takrka idealni...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    26.8.2007 20:31 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    jako HDD bude bud CF karta v redukci nebo tam nebude zadny HDD a pojede to ze site
    Osobně bych jako vhodné řešení volil něco, jako je tohle (nebo něco lepšího) v kombinaci s něčím takovým.
    No tak tyhle krabicky upravdu nejsou dle meho gusta. Na strese mam mista dost, ethernet az do sklepa, ted mam na strese wifi klienta, mozna tam bude casem i AP, takze tam asi vrazim komp se sata raid disky a kromtoho ze to bude delat AP pro nasi malou/velkou sit, tak pro me bude delat file+boot server. Do te doby tam asi bude CF a data bude tahat z velkyho kompu pokud ho zapnu.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    26.8.2007 23:26 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    K tomu procesoru - můžu se zeptat, proč jsi nezvolil některý z Celeronů D 4xx? Oproti tomu M530 má sice o něco větší příkon (35W), ale to se mi stále nezdá tak moc.
    Quando omni flunkus moritati
    27.8.2007 10:43 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    No a proc bych ho teda volil kdyz ma vyssi prikon? Navic celeron D je jeste postavenej na netburst architekture ne? To si muzou nechat, i kdyby byl zadarmo. Proznam se ze se v intel procesorech az tak moc neorientuju. Ale rozhodne jsem chtel posledni model, je prozatim nejvykonnejsi.

    Navic ho chci chladit pasivne stuj co stuj, takze mi jde o kazdej kousek prikonu.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    27.8.2007 13:26 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    No a proc bych ho teda volil kdyz ma vyssi prikon?
    Protože je o polovinu levnější a řekl bych, že i výkonnější.
    Navic celeron D je jeste postavenej na netburst architekture ne?
    Kdyby byl, tak bych to nenavrhoval. Nicméně kdyby byl, tak má příkon 90W (!) Tenhle vychází z Core 2 Duo, jádro Conroe.
    Quando omni flunkus moritati
    27.8.2007 23:24 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Kdyby byl, tak bych to nenavrhoval. Nicméně kdyby byl, tak má příkon 90W (!) Tenhle vychází z Core 2 Duo, jádro Conroe.
    Celeron D je na trhu uz dlouho, je proste starej. Novejsi jsou celerony M 4xx, jadro Yonah (=Core Solo), Celeron M5xx je jadro Merom (=Core 2 Solo).

    Ja opravdu nevim proc bych nemel volit nejnovejsi mobilni procesor od intelu. Dlouho jsem veril v boha AMD (kdo cte lamera tak vi...), ale kdyz pro svoje cpu nema cipsety a nema rad linux, volim proste intel, i kvuli grafice. Mobilni jsem chtel kvuli extra maly spotrebe a to az tak maly ze nechci nejaky EE edice. Nicmene vykon to mit musi, takze viu jsem nechtel.

    Pastni link na nejakou roadmapu, nic solidniho jsem nenasel.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    25.8.2007 23:34 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Já jsem zvolil tuhle variantu: http://kf.fyz.fce.vutbr.cz/pub/bedna/
    Je tam AMD Sempron 3000+ (64bit), gigo paměti a jediný zdroj hluku je hard disk. Ten ale slyšet není, protože je to celé za zdí ve vedlejší místnosti a navíc schované v botníku.
    Baf avatar 26.8.2007 09:15 Baf | skóre: 3 | blog: baf | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    jo, ale zustava problem se spotrebou a vzhled. Predstavuju si to jako vec, ktera v obyvaku nebude strasit
    26.8.2007 11:18 robertK | skóre: 26 | blog: Klokanuv_blog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Vy máte botník v obýváku? :-)
    26.8.2007 12:36 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Pristup k CD nebo nejake periferie (flashka, fotak apod)? Obejit byt?
    Bluebear avatar 26.8.2007 00:16 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Podobný problém řeším také; u mne nejde o počítač do obýváku, ale spíš o co nejmenší krabici, do které by šlo nacpat co největší výkon; ideálně takovou, aby se dala občas dát do rozumně velké tašky a přenést. Také jsem zatím nic kloudného nenašel a byl bych vděčen za každou radu.

    Samozřejmě se běžně prodávají minitowery, jenže ty jsou ještě pořád hodně velké. Když uvážím, že velikost určuje základní deska, která má v případě microATX jenom 24,5 x 24,5 mm, tak nechápu, proč se ty krámy dělají tak veliké. :-(
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Věroš avatar 26.8.2007 00:39 Věroš | skóre: 24 | blog: Co není v hlavě | 49.29 s.š., 16.54. v.d.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Malý přiměřeně výkonný počítač jsem měl vyhlédnutý tady, ale nakonec jsem zjistil, že ho vlastně nepotřebuju.
    Školím Ansible
    26.8.2007 12:39 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Odobny mame v praci (GX260 SFF) - topi docela dost a to je jen P4 2GHz.
    Luk avatar 26.8.2007 00:43 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Co tohle nebo třeba tohle?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Baf avatar 26.8.2007 09:21 Baf | skóre: 3 | blog: baf | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    podle mne je to spíše oční výtěr. Výkon zdroje: 420 W, takže klasická konstrukce, velká spořeba, náročné chlazení. A asi by mi vadilo, že to svítí. Mám case, který má modrou display i když se díváme na televizi tak to ruší.
    Luk avatar 26.8.2007 14:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Bluebear ale hovořil o co největším výkonu do co nejmenší bedny (aby šla snadno přenášet). Proto také micro ATX. Do micro ITX nebo dokonce nano ITX nejde dát tak výkonné procesory.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    pdp7 avatar 26.8.2007 16:32 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Co treba Mac mini? ;-)
    Luk avatar 26.8.2007 16:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Kdo chce kam... :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Baf avatar 27.8.2007 16:39 Baf | skóre: 3 | blog: baf | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    jo to je hezka vec, ale rad bych to na linuxu.
    pdp7 avatar 27.8.2007 22:41 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Bluebear avatar 26.8.2007 19:24 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    To je pravda, přesně takhle jsem to myslel - kdybych nešel po výkonu, bylo by to snazší, dal bych tam buď VIu, nebo magickou krabičku od Voipacu popřípadě jinou magickou krabičku :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Bluebear avatar 26.8.2007 19:29 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Díky za informaci, tyto krabice jsou jedním z kandidátů.

    Ad svícení: pokud bude svítit moc, máme černou lepicí pásku :-)

    Ad zdroj: 450 W zdroj by neměl žrát tak moc, pokud od něj není moc požadováno. Nebo se dá vyměnit.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Baf avatar 26.8.2007 09:17 Baf | skóre: 3 | blog: baf | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    mikro ITX je 17x17cm, nano ITX snad 12x12 cm
    4.9.2007 23:40 olet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    nevim jestli je to presne to co hledate, ale i kdyby ne tak pro zajimavost tady a recenze tady otazka je cena :/
    26.8.2007 12:07 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Když jsem se já snažil ztišit normální desktopové PC, tak nebyl ani problem s hlukem z větráčku (z procesoru a ze zdroje), které byli předimenzované a šli regulovat, ale s hlukem s 3.5" palcoveho pevného disku, který rozrezonovaval case, takže to pěkne bzučelo. Zkoušel jsem disk přišroubovat i přes malé gumové špalíčky (někde to prodávají). Rámus se ztišil, ale neustoupil. Proto jsem začal přemýšlet nad nějakou "protihlukovou" krabičkou pro disk, ale zatím to není tak kritické.

    Však ona i základní deska s lepším power managmentem dokáže dost často na méně zatíženém zdroji vyluzovatrůzné zajímavé zvuky.
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)
    Limoto avatar 26.8.2007 19:54 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Tak to bys měl zkusit AAM. V Linuxu se to nastavuje hdparmem normálně za běhu, ani unmount není potřeba ;-)
    David Heidelberg avatar 26.8.2007 22:15 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    hehe :-D potom co jsem nastavil 128.. ten disk fakt není slyšel :-)

    0K!AS
    David Heidelberg avatar 26.8.2007 22:18 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    jo jenom malinký dotaz: bude to držet i po (re)startu? mám gentoo

    0K!AS
    26.8.2007 22:28 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Nejjednodussi odpoved je aby sis to vyzkousel. A pokud ti je lito restartovat, dej to do rc.local rovnou hned ted...
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Limoto avatar 27.8.2007 11:21 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    jo, bude
    27.8.2007 12:15 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    A co když mam SATA disk? ;) Ja to v sdparmu nějak nemůžu najít.
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)
    Limoto avatar 27.8.2007 13:20 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    IMHO se dá hdparm použít i na SATA
    27.8.2007 18:43 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    To je asi pravda, ale stejne mi to nefunguje ;)

    amd64:/home/jirka# hdparm -M /dev/sda

    /dev/sda: HDIO_GET_ACOUSTIC failed: Inappropriate ioctl for device
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)
    Limoto avatar 28.8.2007 12:57 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Nejspíš to tvůj disk neumí
    26.8.2007 12:08 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Lacne riesenie, ktore je vykonne a je v peknej kysni s dobrym vetranim. Ma vyhodnu cenu vdaka tomu ze sa pouziva std microATX doska, ziadna predrazena VIA. CPU MOBO CASE

    Vdaka int. grafike je zaciatocna investicia mala, v buducnosti mozes kupit vlastnu PCIe GK. Dolezite pre nizky hluk je, ze CPU ma prikon iba 35W. Dosku so volil hlavne kvoli pritomnosti RS-232 a LPT (prijde to vhod a casto sa to uz nevidi na modernych MOBO).
    Bluebear avatar 26.8.2007 19:31 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Díky za info, podívám se :-)

    Problém s integrovanými grafikami je v tom, že na ně většinou nefungují open-source ovladače; jediná výjimka jsou ty Intelí. Nedávno jsem se snažil rozchodit embedded grafiku od ATI a málem jsem pukl vzteky. :-(
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    26.8.2007 20:46 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Muj vyber je integrovana i945 a onboard je VGA, DVI, compozite-cinch a S-Video konektor. Jeste by se sikl komponentni vystup, ale to uz bych chtel mozna moc, i kdyz na desce by se asi dal najit. DRM zatizene veci jako je HDMI a podobne blbosti si muzou nechat.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Max avatar 27.8.2007 18:30 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Také přemýšlím, že bych mohl někdy sestrjit něco pasivního s dálkáčem na přehrávání všeho možného. Systém uložený na flashce atd. Na druhou stranu, když začnu přemýšlet i o nahrávání, tak je ta tichost ta tam :-/. Na co ve velké míře dočasně ukládat nahrávání, než na hlučném pevném disku, který je třeba chladit? :-/. Nojo, pravda, teď mě napadá mega drahý ntb disky ... :)
    Zdar Max
    PS: kdo z vás si myslí, že je to dobrá věc? Postavit přehrávač z PC ? Cena 10kkč, přehraje to všechno, tichý to také je, nabíhá to rychle atd.
    Měl jsem sen ... :(
    27.8.2007 23:30 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Jestli je to dobra vec tezko rict, ale rozhodne je to dobra hracka a dobrej vitr v penezence.

    Ale kdyz si spocitas na kolik vyjde jeden satelitni, dva pozemni a IPTV settopboxy vcetne DVD+HDD rekorderu, tak jses na citelne vyssi castce, navic takhle to mas vse v jednom a navic v tom mas normalni pocitac, treba na fotky na monitoru, avi filmy, inet radio, inet TV, analogovy radio, nebo proste cas od casu naprogramovat do MPD nejaky mixovany playlisty a zvolim si "mam chut na gothic metal - hraj" atd... Treba me jeste napada pretahovani fotek z fotaku do kompu pro technicky totalne antitalentovane lidi.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Baf avatar 28.8.2007 08:37 Baf | skóre: 3 | blog: baf | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    pocitam ze tohle bude tak 12 tis, (case 4500, deska+proc+grafika+net+zvuk 4500, pamet 1000, nb. disk 2000). Jedina hlucna vec je tam disk, ale vybral jsem nejtissi. CD/DVD mechanika externi, a druhy disk s archivem taky externi - da se nezavisle vypnout, dvb kartu mam, to bylo tak 1500, dalkove IR ovladani bylo u dvb karty, ale nepouzivam ho.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.