abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:11 | Nová verze

    SolveSpace (Wikipedie), tj. multiplatformní open source parametrický 2D/3D CAD, byl vydán v nové verzi 3.2. Přehled novinek v Changelogu na GitHubu. Vyzkoušet lze novou oficiální webovou verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:22 | Pozvánky

    Organizátoři Dne IPv6, tradiční akce věnované tématům spojeným s tímto protokolem, vyhlásili Call for Abstracts. Na webu konference mohou zájemci přihlašovat příspěvky o délce 20 nebo 40 minut či 10minutové lighting talky a to až do 30. dubna. Tvůrci programu uvítají návrhy přednášek z akademického i komerčního sektoru, které mohou být technického i netechnického zaměření. Den IPv6 se letos uskuteční 4. června a místem konání bude i

    … více »
    VSladek | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Zajímavý software

    Euro-Office (Wikipedie) je evropský fork open source kancelářského balíku OnlyOffice. Za forkem stojí koalice firem IONOS, Nextcloud, Eurostack, XWiki, OpenProject, Soverin, Abilian a BTactic. Cílem je zajistit digitální suverenitu Evropy a snížit závislost na neevropských platformách. Projekt vznikl mimo jiné v reakci na nedávné uzavření cloudové služby OnlyOffice. OnlyOffice obviňuje Euro-Office z porušení licenčních podmínek. Na možné problémy upozorňuje i Collabora Online. Jednostranná změna licence není v pořádku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    včera 05:11 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:22 | Komunita

    Během akce Arduino Days 2026 byl publikován Arduino Open Source Report 2025 (pdf) a oznámeno 7 nových produktů kompatibilních s deskou UNO Q (Arduino USB-C Power Supply, USB-C Cable, USB-C Hub, UNO Media Carrier, UNO Breakout Carrier, Bug Hopper, Modulino LED Matrix).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    29.3. 20:22 | IT novinky

    Google v pátek spustil v Česku Vyhledávání Live. Tato novinka umožňuje lidem vést plynulou konverzaci s vyhledávačem v češtině. A to prostřednictvím hlasu, nebo prostřednictvím toho, na co ukážou svým fotoaparátem či kamerou v mobilu. Rozšíření této multimodální funkce je možné díky nasazení Gemini 3.1 Flash Live, nového hlasového a audio modelu, který je od základu vícejazyčný, takže umožňuje lidem po celém světě mluvit na vyhledávač přirozeně a v jazyce, který je jim nejbližší.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    29.3. 12:55 | Zajímavý software

    Jsongrep je open-source nástroj, který efektivně prohledává JSON dokumenty (editovat je neumí). Kompiluje regulérní jazyk dotazu do podoby deterministického konečného automatu (DFA), díky čemuž prochází strom JSON dokumentu pouze jednou a je v tom tedy rychlejší než jiné nástroje jako jsou například jq, JMESPath nebo jql. Jsongrep je napsaný v programovacím jazyce Rust, zdrojový kód je dostupný na GitHubu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    28.3. 05:55 | Komunita

    O víkendu probíhá v Praze na Karlově náměstí 13 konference Installfest 2026. Na programu je celá řada zajímavých přednášek a workshopů. Vstup na konferenci je zcela zdarma, bez nutnosti registrace. Přednášky lze sledovat i online na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    28.3. 05:22 | Komunita

    Mozilla a společnost Mila oznámily strategické partnerství za účelem rozvoje open source a suverénní AI. Cílem je ukázat, že open source AI může konkurovat uzavřeným systémům. Obě organizace chtějí posílit technologickou suverenitu a snížit závislost na hrstce velkých technologických firem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    28.3. 04:00 | Humor

    Adam Rice předvedl, že pomocí DNS lze distribuovat a spustit kompletní hru DOOM. Rozdělil WAD soubory a binárky do téměř 2000 DNS záznamů v Cloudflare zóně (jeden TXT záznam v DNS může nést okolo 2000 znaků textu). Ty pak stáhl PowerShellem, dekomprimoval a spustil přímo v paměti počítače bez nutnosti zápisu na disk, což prakticky dokazuje, že DNS může sloužit jako distribuované úložiště dat a možný kanál pro načítání kódu. Repozitář projektu je na GitHubu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1190 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník

    Další pěkný euroflastr

    19.5.2010 18:10 | Přečteno: 1618×

    Výrobci pamětí zaplatí 331 megaeuro za kartelování. Co mě na tom překvapuje je počet provinilců - rovných deset. Jmenovitě Micron, Samsung, Hynix, Infineon, NEC, Hitachi, Mitsubishi, Toshiba, Elpida a Nanya. Umím si představit, že se někde po straně sejdou dva nebo tři CEO a domluví se na "koordinaci obchodních postupů" nebo tak něco. Ale jak se může sejít deset dostatečně zvysoka seroucích představitelů dotyčných firem sejít, aniž by si toho někdo všiml?

    A kacířská otázka - kolik řeckých rozpočtů by se dalo vyžehlit důsledným šlapáním na krk podobým piškuntálům?        

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Michal Fecko avatar 19.5.2010 18:12 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další pěkný euroflastr
    mozno sa stretli niekde nenapadne na pumpe....
    19.5.2010 18:42 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další pěkný euroflastr
    Myslim, aby jim mohli dat pokutu, musi jim prokazat, ze se tajne domluvili. V tomto pripade tomu tak bylo (jako ostatne jasne rika uvedeny link).

    Ovsem nejlepsi na tom je, ze se nemusi vubec schazet, aby se dohodli.. Oligopolni cena je totiz nejracionalnejsi chovani, at si ekonomove o konkurenci povidaji co chteji. A na to, aby byla racionalni z hlediska kazdeho hrace ve skutecnosti neni potreba ani to, aby se hraci navzajem znali. Z toho vyplyva, ze i ty dost slabe antimonopolni zakony, co mame, jsou vuci vetsine takovych pripadu bezzube.
    19.5.2010 21:57 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další pěkný euroflastr
    Alespon nekdo! Mimochodem to co pisete lze myslim bez problemu prokazat teorii her. Tak mi vrta hlavou, proc to nikdo z renomovanych ekonomu jeste neudelal a namisto toho nam vypraveji ruzne pohadky o soutezivem trhu... Asi spiknuti ;-)
    19.5.2010 23:47 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další pěkný euroflastr
    Ono to take prokazano jiz bylo, staci si najit clanek: Steve Keen & Russel Standish (2006):"Profit Maximization, Industry Structure, and Competition: A critique of neoclassical theory", Physica A 370: 81-85

    Tam sice neni dukaz z teorie her, ale ten je pomerne snadny. Zatimco neoklasicka teorie predpoklada, ze hra firem je "one-shot", a tedy ve veznove dilematu, kterym se ta soutez modeluje, je vzdy racionalni podvest (a tedy snizit cenu), realita bude asi spis takova, ze hra tech firem je opakovana, a v opakovanem veznove dilematu uz lze nalezt pokracujici spolupraci jako mozne optimalni reseni.
    21.5.2010 11:06 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další pěkný euroflastr
    Presne takovy elementarni dukaz jsem mel na mysli. Na clanek vecer kouknu, diky za nej.
    20.5.2010 09:35 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další pěkný euroflastr
    Nedávno jsem to někde četl, ale nemůžu dohledat citaci. Šlo o to, že strategie jsou tato: 1) mít stejnou cenu jako konkurence a rozdělit si trh na půl, nebo 2) jít na nižší cenu a získat celý trh. Ve druhém případě ale hrozí cenová válka a živoření na hranici rentability. Proto firmy nedráždí hada bosou nohou a cenu nesnižují.
    20.5.2010 10:00 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další pěkný euroflastr
    Ano, tak nejak. Ovsem to co rikate je jednorazova hra, v realite probiha vice kol a hraci mohou "ziskat trh", a tim je situace zajimavejsi. Ovsem uz samotna moznost trh ziskat neguje predpoklad dokonale konkurence, protoze dokonala konkurence predpoklada, ze se spotrebitele v kazdem okamziku rozhoduji podle aktualni ceny a tedy nema smysl se jim cenove podbizet (s vidinou vetsich zisku v budoucnu na zaklade jejich setrvacnosti).

    Ja si myslim, ze pokud uz firmy maji mezi sebou idiota, ktery chce snizovat cenu (a vest to k cenove valce - mimochodem uz ten pojem nenaznacuje nic dobreho, tedy pro zucastnene firmy), tak je vyhodne ho nechat za tu cenu ziskat cast trhu, a az teprve, pokud ziska prilis velkou cast se do te cenove valky pustit.
    drc avatar 22.5.2010 08:39 drc | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další pěkný euroflastr
    Já nevím, že by to někdo udělal => nikdo to neudělal. (Pokud teda nemyslíš, že renomovaný ekonom je Vašek, Klaus a pan prezident.)
    22.5.2010 10:05 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další pěkný euroflastr
    Ovsem nejlepsi na tom je, ze se nemusi vubec schazet, aby se dohodli.. Oligopolni cena je totiz nejracionalnejsi chovani, at si ekonomove o konkurenci povidaji co chteji. A na to, aby byla racionalni z hlediska kazdeho hrace ve skutecnosti neni potreba ani to, aby se hraci navzajem znali.
    Praktické příklady ukazují, že to může být tak i onak.
    xkucf03 avatar 22.5.2010 15:27 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další pěkný euroflastr
    Oligopolni cena je totiz nejracionalnejsi chovani, at si ekonomove o konkurenci povidaji co chteji.
    Jaký je podle tebe rozumný/přiměřený/správný zisk?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    otasomil avatar 19.5.2010 19:32 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další pěkný euroflastr

    To zas pudou ceny modulu nahoru co ?

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    19.5.2010 19:37 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další pěkný euroflastr
    Investovat, investovat! :-D
    19.5.2010 21:33 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další pěkný euroflastr
    Příloha:
    Hehe, tohle mi připomíná přiložený obrázek, co jsem vygooglil z http://www.elliottwave.com/images/marketwatch/cartoon%20sharp.gif a pochází patrně z The Economist.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    Heron avatar 19.5.2010 21:44 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další pěkný euroflastr
    Max avatar 19.5.2010 22:13 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další pěkný euroflastr
    Pěkný link, díky.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.5.2010 00:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další pěkný euroflastr
    19.5.2010 23:55 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další pěkný euroflastr
    Příloha:
    :-D

    P.S. přidávám lepší kvalitu
    20.5.2010 02:09 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další pěkný euroflastr
    Děkuji pěkně.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    19.5.2010 20:22 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další pěkný euroflastr
    ved uz teraz su trikrat vacsie nez pred rokom, kam hore?
    JiK avatar 19.5.2010 21:27 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další pěkný euroflastr
    Kacirska odpoved na Vasi kacirskou otazku: Vzhledem k tomu ze Recke komunisticke rozdavani (kazdemu dle potreb) melo puvodne, jeste letos v unoru stat 8, pak 15, pak 44, 75, 110 a nakonec se na to zavazalo 750 miliard EUR a pokuta je v tomto pripade 331 milionu, museli by podobnych pokut vypatrat, prokazat, odsoudit a vybrat asi 2250, coz je vic jak 6 denne.

    Asi by bylo jednodussi proste vsechny soukrome firmy v EU znarodnit, stejne to k tomu cim dal rychleji smeruje, usetrime si spoustu postupnych regulaci...Urednii a politici vedou valku proti trhum a prumyslu, a hrdym eurourednikum, kteri zvetrili cizi penize se jiste podari vsechny ty investory, prumyslniky, zamestnavatele a jine vykoristovatele vyhnat pryc, do Asie a jinam, tak pro to nevzit rovnou pres to osvedcene znarodneni... :-)

    Nechci se zastavat kartelu, ale docela by mne zajimalo spravne dialekticke zduvodneni od mistni levicove bunky, proc, kdyz se sejdou a domluvi podnikatele, aby meli silnejsi vyjednavaci pozici, je to kartel, zavrzenihodny zlocin za ktery se plati miliardove pokuty a zavira do vezeni, ale kdyz naprosto totez, sejiti se za ucelem lepsiho natlaku vuci protistrane, udelaji zamestnanci, jsou to odbory a jsou naopak zakonem chraneny, nesmi byt propusteni a mohou beztrestne pokracovat ve svych mafianskych praktikach.
    19.5.2010 22:55 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další pěkný euroflastr
    proc, kdyz se sejdou a domluvi podnikatele, aby meli silnejsi vyjednavaci pozici, je to kartel, zavrzenihodny zlocin za ktery se plati miliardove pokuty a zavira do vezeni, ale kdyz naprosto totez, sejiti se za ucelem lepsiho natlaku vuci protistrane, udelaji zamestnanci, jsou to odbory a jsou naopak zakonem chraneny
    Mezi trhem ruznych produktu a trhem prace existuje jeden zasadni rozdil - zatimco v pripadne nadbytku producentu ti mene efektivni zkrachuji a jejich pocet tedy prirozene poklesne na efektivnejsi uroven, v pripade nadbytku pracovni sily neni mozne (nebo aspon spolecensky pruchodne) zlikvidovat nadbytecnou pracovni silu a je nutne ji stale zivit, at uz se vyuzije nebo ne. Zatimco u podniku graf nabidky v podstate vyjadruje efektivitu podniku a je tedy spolecensky vyhodne nechat pouze ty nejefektivnejsi a dat jim vice zakazek (a tedy aby existoval trzni tlak na nizsi ceny), u globalni pracovni sily nema smysl hovorit o efektivite (z pohledu minimalnich nakladu na pracovni hodinu) a pri klesajici cene pod zivotni naklady bude nabidka klesat pouze v pripade, ze nadbytecna pracovni sila se namisto legalni prace zacne zivit zlocinosti nebo zebrat. Proto je spolecensky vyhodne namisto tlaku na nizsi mzdy (ktere zde nevyjadruji vyssi efektivitu zamestnancu) spise udrzovat urcitou uroven.

    Uznavam, ze to je spis argumentace pro existenci minimalnich mezd nez pro existenci odboru. Zvlaste pak nikterak nezduvodnuje opravnenost mzdovych pozadavku odboru v oborech, kde jsou mzdy nekolikrat nad populacnim prumerem (napr. v letectvi).
    19.5.2010 23:41 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další pěkný euroflastr
    K jedne odpovedi me inspiroval Ondrej, a ta zni, ze soukrome firmy jsou jen prostredkem blahobytu, zatimco lide jsou cilem blahobytu. Nema tedy smysl pozadovat "rovne podminky" nebo "spravedlnost" pro soukrome firmy, protoze o ty nam vlastne nejde. Nam jde o to, aby firmy fungovaly co nejefektivneji (tedy napriklad pokud maji zisk nad ramec toho, co potrebuji k tomu, aby efektivne fungovaly, je to zbytecne), a tedy se lide (=pracujici) meli lepe. U lidi tento "zisk nad ramec jejich efektivity" neexistuje - tam kazdy zisk navic zvysuje jejich blahobyt.

    Druha odpoved by byla, ze kapital a prace jsou 2 ruzne veci s ruznou povahou. Zatimco kapital se da akumulovat, prace nikoli. A v akumulaci kapitalu je riziko mocenske nerovnosti. Proto je monopol firmy spolecensky vetsi problem nez monopson zamestnancu - zatimco u monopolu firmy se zkoncentrovala moc uzke skupine lidi (obvykle vlastniku), u monopsonu zamestnancu to tak neni, protoze ti lide stale rozhoduji sami o sobe (protoze jejich pridanou hodnot, totiz praci, nemohou nikomu predat). Kdyby byly vsechny firmy rizene demokraticky vsemi lidmi, kartelove zakony by nedavaly zadny smysl, protoze by na tom vlastne nezalezelo.
    20.5.2010 00:32 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další pěkný euroflastr

    Uhodil jste hlavicku na hrebicek, pane JiKu!

    Je na case odhodit ten falesny socansky pseudohumanismus vyvazenosti a naplno si priznat realitu. Lide jsou bezvyznamni, zalezi pouze na Firme. Firma je jediny a konecny smysl existence vesmiru, lide jsou jen dalsi zdroj, ktery umoznuje jeji fungovani, nic vic. Uz v Bibli se o cloveku pise "prach jsi a v prach se obratis" a k do jsme, abychom odporovali Bohu, nebo nedej boze Firme? Pokud Firma nejakeho untermenshce nepotrebuje, tak co s nim, ze? Nejake gulagy jsou polovicata levicacka reseni, souhlasim s vami, ze je lepsi to rovnou strilet, stejne je cernochu, cinanu a arabaku na svete jak sracek.

    P.S. Ja myslim, ze to bude pulka do Asie a pulka do Afriky. Vsichni ti bohati, krasni a genialni lidicky prchajici pred utlakem statu se do Afghanskych hor nevejdou, zbytek bude muset zakotvit v Somalsku.

    20.5.2010 10:53 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další pěkný euroflastr
    V ramci historie USA bylo nekolik poznamek o pracovnich podminkach v dobe vzniku odboru v USA. Soucasne pracovni podminky (napr. prestavky, pauza na obed, 8h pracovni doba apod) by rozhodne nevznikly z duvodu osviceni zamestnavatelu nebo politiku.

    Ze jsou nekdy odbory zneuzivany, neni chyba myslenky odboru jako takovych.
    21.5.2010 11:51 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další pěkný euroflastr
    Obcas ale aj odbory prekvapia svojou osvietenostou. V Nemecku pocas sucasnej "krizy" sa vedenie odborov nesnazilo podobne ako ceske odborarske vedenia (alebo specialne tie v CSA) vyjebat so zamestnancami tym, ze pozadovali zvysovanie platov v momente, ked vsade inde klesali (niekde aj nominalne, nie len realne). Cim vlastne vyprovokovali prepustanie radovych zamestnancov - odboroveho predaka za vyhadzuje tazko, takze ten iba zlizne efekt zvysenia platov. V Nemecku bola hlavna poziadavka zachovanie pracovnych miest aj za cenu znizenia platov. Co je daleko spravodlivejsi lavicovy postup, nez to ceske odborarske chovanie. Ak bude cela automobilka brat 90% predchadzajuceho platu, tak asi malokto prepadne do chudoby. Ak ale 90% zamestnancov bude brat 110% predchadzajuceho platu a 10% zamestnancov pojde na pracak, tak uz tych 10% je ohrozenych.

    Nie ze by nemecke odbory boli vzorom vsehomira (vid par rokov stara afera, kde vedenie VW uplacalo odborarskych predakov prachmi a kurvami a odbory tym padom zacali chranit vedenie firmy a vedenie vlastne a nie radovych clenov), ale ako priklad, ze obcas aj odborar pouzije mozog je to dobre.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    21.5.2010 14:02 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další pěkný euroflastr

    Zaměstnavatel: Je krize, snířil se nám odbyt, budeme muset snížit platy nebo propouštět. Co vy na to?
    Odboroví předáci: Týká se snížení platu i nás?
    Zaměstnavatel: Ano, i vás.
    Odboroví předáci: V tom případě souhlasíme s propouštěním.

    Tohle jsem si nevymyslel a je z toho krásně vidět, jak odboráři ve skutečnosti háji zaměstnance tady v Čechách.
    Quando omni flunkus moritati

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.