Byla vydána nová verze 5.12 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi a zpracování digitálních fotografií primárně ve formátů RAW RawTherapee (Wikipedie). Vedle zdrojových kódů je k dispozici také balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za květen (YouTube).
Byly publikovány informace (txt) o zranitelnostech CVE-2025-5054 v Apport a CVE-2025-4598 v systemd-coredump. Lokální uživatel se může dostat k výpisu paměti programu (core dump) s SUID a přečíst si tak například /etc/shadow.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,69 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 30,95 %. Procesor AMD používá 68,77 % hráčů na Linuxu.
Byla vydána verze 4.0 open source programu na kreslení grafů Veusz (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Proběhla portace na Qt 6.
Dibuja je jednoduchý kreslící program inspirovaný programy Paintbrush pro macOS a Malování pro Windows. Vydána byla verze 0.26.0.
Byla vydána nová verze 9.13 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Byla vydána nová stabilní verze 3.22.0, tj. první z nové řady 3.22, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory. Stavebnice Brian byla navržená speciálně pro potřeby populární Robosoutěže. Jde ale také o samostatný produkt, který si může koupit každý fanoušek robotiky a programování od 10 let, ideální je i pro střední školy jako výuková pomůcka. Jádro stavebnice tvoří programovatelná řídicí jednotka, kterou vyvinul tým z FEL ČVUT ve spolupráci s průmyslovými partnery. Stavebnici
… více »Vítejte v moderním věku.Choďte po schodech.
zásadně chodím pěškyono vyjit takovych 16 pater je celkem dobra rozcvicka
Schody do garazi tam neexistuji
Má to nějaký hlubší smysl? Normy, bezpečnost?
Nasrat lidiSchody do garazi tam neexistujiMá to nějaký hlubší smysl? Normy, bezpečnost?
dá se to shrnout na pár řádekTak dokonce jenom do tří:
- NESVÍTÍ - dveře se OTEVŘOU samy - tlačítko NEMUSÍ mačkatKdybych jezdil víc metrem, vytiskl bych si to a lepil na každé dveře.
- SVÍTÍ - dveře se NEOTEVŘOU samy - tlačítko MUSÍ zmáčknout
- BLIKÁ - dveře se mu v příští stanici samy OTEVŘOU, tlačítko už někdo zmáčknul - NEMUSÍ ho mačkat
... a ani by ovládací část nebyla tvarově zvýrazněna.Chudáci nevidomí. Bude se jim to po hmatu pěkně blbě hledat. Sice mají obvykle v kapse vysílačku s dálkovým ovládáním, ale obvykle není vždy a každý.
takže výměna se stejně řídí podle těch krajních dveří.to pak dava smysl pouzivat selektivni otevirani dveri
první a poslední dveře se otevírají vždy (kvůli nevidoucím)V metru? To neodpovídá pozorování. Nevidoucí mívají dálkové ovládání, díky kterému strojvůdce dostane signál a otevře všechny dveře.
Na tramvajové logice je špatné to, že tlačítko ve stavu, kdy má či nemá být stisknuto, se snaží být co nejvíce nenápadné.IIRC v Praze platí pouze zevnitř. Zvenku se rozsvítí poté, co řidič dá pokyn, že se dveře můžou otevřít.
a co jenom jedine tlacitko na vagonech v metru... to je teprv kvízPřesně. Já to zmáčku obvykle dlouho dopředu a čekám opřen o dveře (typicky cestou na hlavák) a když přijede vlak do stanice, tak přestože tlačítko viditelně bliká, stejně se přiženě jak velká voda kupa lidí a prostě si to musej netrpělivě zmáčkout ještě jednou nebo několikrát. To mě skutečně vytáčí...
P.S. to "nevykat" je málo výrazné, všiml jsem si toho až na konci a nemám sílu to přepsatNevadí
Nikdo to číst nebude.Nesmysl. Lidi v metru čtou úplně všechno. Nudí se.
No jo, ale to je chyba váhy ve výtahu (nebo programátora, který to programoval).Hlavně protože panely, které v každé stanici umožňují vybrat si cílové patro, porušují princip KISS
Hu... to ani nevím, že můj mobil dělá...Tak to si dej pozor a nezapomeň EXIF odstranit, až budeš provádět nějakou tajnou činnost.
Dnešní lidé nejsou schopný pochopit ani ten obrázek přeškrtnutý cigarety uvnitř výtahuSpíš z něj mají ještě legraci. To je na úrovni těch kuřáků, co kouří v době, kdy někdo jiný jí a ještě to "vtipně" komentují větou: "Nevadí ti, že mi k tomu kouření jíš?"
Když čekám například v -3 a někdo zároveň čeká v -2, tak ze shora přijede výtah a místo aby sjel až do -3, tak zastaví v -2, člověk tam nastoupí, sjede do -3, kde nastoupím já, mezitím někdo nový příjde do -2, takže opět stavíme v -2No pokud dany clovek cekajici v -2 take zmackl obe tlacitka (jak nahoru tak dolu), tak neni divu, ze mu vytah zastavil i pri ceste dolu.
Další věc je programování všech výtahů. ... Tlačítko stále zhasíná a musí se znovu mačkat nebo výtah vesele jezdí sem tam, ale do mého patra už nesjede,
Ale kdeže programovanie! Nesjede... ale prečo? No, niekto nastúpi a "otočí si šípku". Nevieš ako sa to robí? Jó, to je know-how. A keď to urobia viacerí po sebe, toho chudáka na prízemí (u nás v práci) resp. v garáži (u vás) môže aj poraziť.
V příměstském vlaku je tlačítko na otvírání dveří. Když nesvítí, tak se dveře neotevřou. Když svítí, tak jej může cestující stisknout, pak se dveře otevřou. Vždycky za sebou slyším nějaké to skřípání zubama a funění, že jsem si dovolil počkat na to, až vlak zastaví a tlačítko se rozsvítí a teprve pak to tlačítko stisknu.
Řeším to tak, že než vlak zastaví a tlačítko se rozsvítí (to ovládá stroj-vůdce), tak na tlačítku doslova ležím. I tak někteří spolucestující nechápou, že já nejsem schopný ovlivnit, kdy se dveře otevřou, když tlačítko nesvítí (leda že bych použil jiné prostředky )
Nakonec je nejlepší nevystupovat jako první. Nebo tento závažný celospolečenský problém neřešit, prostě se na něj vyprdnout.
Mimochodem, v příměstských Elephantech je ještě jeden "zádrhel", který má bohužel vliv i na zpoždění vlaku. Jedním tlačítkem se otvírá jen jedna polovina dveří. Pokud vystupuje jen jeden, dva lidi, neměli by otvírat obě křídla kvůli lepšímu udržení teploty ve voze. Bohužel někteří to chápou tak, že druhá polovina dveří nefunguje a začnou to rvát rukama. Samozřejmě tím dveře rozbijou a než to průvodčí obejde a opraví, uběhne i pět, deset minut.
Já to dělám tak, že vyjdu schody do prvního patra, tam dám přivolat výtah a přijede mi ten nejbližší, což je ten který je v přízemí. A mohu jet nahoruTak tomu říkám pořádny hack![]()
Tiskni
Sdílej: