Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Vítejte v moderním věku.Choďte po schodech.
zásadně chodím pěškyono vyjit takovych 16 pater je celkem dobra rozcvicka
Schody do garazi tam neexistuji
Má to nějaký hlubší smysl? Normy, bezpečnost?
Nasrat lidiSchody do garazi tam neexistujiMá to nějaký hlubší smysl? Normy, bezpečnost?
dá se to shrnout na pár řádekTak dokonce jenom do tří:
- NESVÍTÍ - dveře se OTEVŘOU samy - tlačítko NEMUSÍ mačkatKdybych jezdil víc metrem, vytiskl bych si to a lepil na každé dveře.
- SVÍTÍ - dveře se NEOTEVŘOU samy - tlačítko MUSÍ zmáčknout
- BLIKÁ - dveře se mu v příští stanici samy OTEVŘOU, tlačítko už někdo zmáčknul - NEMUSÍ ho mačkat
... a ani by ovládací část nebyla tvarově zvýrazněna.Chudáci nevidomí. Bude se jim to po hmatu pěkně blbě hledat. Sice mají obvykle v kapse vysílačku s dálkovým ovládáním, ale obvykle není vždy a každý.
takže výměna se stejně řídí podle těch krajních dveří.to pak dava smysl pouzivat selektivni otevirani dveri
první a poslední dveře se otevírají vždy (kvůli nevidoucím)V metru? To neodpovídá pozorování. Nevidoucí mívají dálkové ovládání, díky kterému strojvůdce dostane signál a otevře všechny dveře.
Na tramvajové logice je špatné to, že tlačítko ve stavu, kdy má či nemá být stisknuto, se snaží být co nejvíce nenápadné.IIRC v Praze platí pouze zevnitř. Zvenku se rozsvítí poté, co řidič dá pokyn, že se dveře můžou otevřít.
a co jenom jedine tlacitko na vagonech v metru... to je teprv kvízPřesně. Já to zmáčku obvykle dlouho dopředu a čekám opřen o dveře (typicky cestou na hlavák) a když přijede vlak do stanice, tak přestože tlačítko viditelně bliká, stejně se přiženě jak velká voda kupa lidí a prostě si to musej netrpělivě zmáčkout ještě jednou nebo několikrát. To mě skutečně vytáčí...
P.S. to "nevykat" je málo výrazné, všiml jsem si toho až na konci a nemám sílu to přepsatNevadí
Nikdo to číst nebude.Nesmysl. Lidi v metru čtou úplně všechno. Nudí se.
No jo, ale to je chyba váhy ve výtahu (nebo programátora, který to programoval).Hlavně protože panely, které v každé stanici umožňují vybrat si cílové patro, porušují princip KISS
Hu... to ani nevím, že můj mobil dělá...Tak to si dej pozor a nezapomeň EXIF odstranit, až budeš provádět nějakou tajnou činnost.
Dnešní lidé nejsou schopný pochopit ani ten obrázek přeškrtnutý cigarety uvnitř výtahuSpíš z něj mají ještě legraci. To je na úrovni těch kuřáků, co kouří v době, kdy někdo jiný jí a ještě to "vtipně" komentují větou: "Nevadí ti, že mi k tomu kouření jíš?"
Když čekám například v -3 a někdo zároveň čeká v -2, tak ze shora přijede výtah a místo aby sjel až do -3, tak zastaví v -2, člověk tam nastoupí, sjede do -3, kde nastoupím já, mezitím někdo nový příjde do -2, takže opět stavíme v -2No pokud dany clovek cekajici v -2 take zmackl obe tlacitka (jak nahoru tak dolu), tak neni divu, ze mu vytah zastavil i pri ceste dolu.
Další věc je programování všech výtahů. ... Tlačítko stále zhasíná a musí se znovu mačkat nebo výtah vesele jezdí sem tam, ale do mého patra už nesjede,
Ale kdeže programovanie! Nesjede... ale prečo? No, niekto nastúpi a "otočí si šípku". Nevieš ako sa to robí? Jó, to je know-how. A keď to urobia viacerí po sebe, toho chudáka na prízemí (u nás v práci) resp. v garáži (u vás) môže aj poraziť.
V příměstském vlaku je tlačítko na otvírání dveří. Když nesvítí, tak se dveře neotevřou. Když svítí, tak jej může cestující stisknout, pak se dveře otevřou. Vždycky za sebou slyším nějaké to skřípání zubama a funění, že jsem si dovolil počkat na to, až vlak zastaví a tlačítko se rozsvítí a teprve pak to tlačítko stisknu.
Řeším to tak, že než vlak zastaví a tlačítko se rozsvítí (to ovládá stroj-vůdce), tak na tlačítku doslova ležím. I tak někteří spolucestující nechápou, že já nejsem schopný ovlivnit, kdy se dveře otevřou, když tlačítko nesvítí (leda že bych použil jiné prostředky )
Nakonec je nejlepší nevystupovat jako první. Nebo tento závažný celospolečenský problém neřešit, prostě se na něj vyprdnout.
Mimochodem, v příměstských Elephantech je ještě jeden "zádrhel", který má bohužel vliv i na zpoždění vlaku. Jedním tlačítkem se otvírá jen jedna polovina dveří. Pokud vystupuje jen jeden, dva lidi, neměli by otvírat obě křídla kvůli lepšímu udržení teploty ve voze. Bohužel někteří to chápou tak, že druhá polovina dveří nefunguje a začnou to rvát rukama. Samozřejmě tím dveře rozbijou a než to průvodčí obejde a opraví, uběhne i pět, deset minut.
Já to dělám tak, že vyjdu schody do prvního patra, tam dám přivolat výtah a přijede mi ten nejbližší, což je ten který je v přízemí. A mohu jet nahoruTak tomu říkám pořádny hack![]()
Tiskni
Sdílej: