Byl publikován říjnový přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Pracuje se na podpoře M3. Zanedlouho vyjde Fedora Asahi Remix 43. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.
Iniciativa Open Device Partnership (ODP) nedávno představila projekt Patina. Jedná se o implementaci UEFI firmwaru v Rustu. Vývoj probíhá na GitHubu. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Apache 2.0. Nejnovější verze Patiny je 13.0.0.
Obrovská poptávka po plynových turbínách zapříčinila, že datová centra začala používat v generátorech dodávajících energii pro provoz AI staré dobré proudové letecké motory, konvertované na plyn. Jejich výhodou je, že jsou menší, lehčí a lépe udržovatelné než jejich průmyslové protějšky. Proto jsou ideální pro dočasné nebo mobilní použití.
Typst byl vydán ve verzi 0.14. Jedná se o rozšiřitelný značkovací jazyk a překladač pro vytváření dokumentů včetně odborných textů s matematickými vzorci, diagramy či bibliografií.
Specialisté společnosti ESET zaznamenali útočnou kampaň, která cílí na uživatele a uživatelky v Česku a na Slovensku. Útočníci po telefonu zmanipulují oběť ke stažení falešné aplikace údajně od České národní banky (ČNB) nebo Národní banky Slovenska (NBS), přiložení platební karty k telefonu a zadání PINu. Malware poté v reálném čase přenese data z karty útočníkovi, který je bezkontaktně zneužije u bankomatu nebo na platebním terminálu.
V Ubuntu 25.10 byl balíček základních nástrojů gnu-coreutils nahrazen balíčkem rust-coreutils se základními nástroji přepsanými do Rustu. Ukázalo se, že nový "date" znefunkčnil automatickou aktualizaci. Pro obnovu je nutno balíček rust-coreutils manuálně aktualizovat.
VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.
Tiskni
Sdílej:
Vítejte v moderním věku.Choďte po schodech.
))
zásadně chodím pěškyono vyjit takovych 16 pater je celkem dobra rozcvicka
Schody do garazi tam neexistuji
Má to nějaký hlubší smysl? Normy, bezpečnost?
Nasrat lidiSchody do garazi tam neexistujiMá to nějaký hlubší smysl? Normy, bezpečnost?
Ja tomu obcas rikam "test trpelivosti". Porad cekam na nejakou gorilu, ktera jim tam prokopne dvere, ne kazdy ma na to nervy.
dá se to shrnout na pár řádekTak dokonce jenom do tří:
- NESVÍTÍ - dveře se OTEVŘOU samy - tlačítko NEMUSÍ mačkatKdybych jezdil víc metrem, vytiskl bych si to a lepil na každé dveře.
- SVÍTÍ - dveře se NEOTEVŘOU samy - tlačítko MUSÍ zmáčknout
- BLIKÁ - dveře se mu v příští stanici samy OTEVŘOU, tlačítko už někdo zmáčknul - NEMUSÍ ho mačkat
. Zaaretované tlačítko by pak mohlo mít nějaký nepříjemný povrch.
(už jen proto, že hezky cvaká
).
... a ani by ovládací část nebyla tvarově zvýrazněna.Chudáci nevidomí. Bude se jim to po hmatu pěkně blbě hledat. Sice mají obvykle v kapse vysílačku s dálkovým ovládáním, ale obvykle není vždy a každý.
. No v lbc jsou normální tlačítka moc vysoko, handicapovaní maj speciální vlastní, kočárky taky, nebyl by problém aby měli nevidomí taky
.
Samozřejmě by neměl být problém na ten povrch (nebo v okolí) umístit braillovo písmo.
Ještě bych podotknul, že nevidomí neuvidí ani signalizaci ledkou, takže současný stav je taky mimo v tomhle ohledu.
takže výměna se stejně řídí podle těch krajních dveří.to pak dava smysl pouzivat selektivni otevirani dveri
první a poslední dveře se otevírají vždy (kvůli nevidoucím)V metru? To neodpovídá pozorování. Nevidoucí mívají dálkové ovládání, díky kterému strojvůdce dostane signál a otevře všechny dveře.
Na tramvajové logice je špatné to, že tlačítko ve stavu, kdy má či nemá být stisknuto, se snaží být co nejvíce nenápadné.IIRC v Praze platí pouze zevnitř. Zvenku se rozsvítí poté, co řidič dá pokyn, že se dveře můžou otevřít.
a co jenom jedine tlacitko na vagonech v metru... to je teprv kvízPřesně. Já to zmáčku obvykle dlouho dopředu a čekám opřen o dveře (typicky cestou na hlavák) a když přijede vlak do stanice, tak přestože tlačítko viditelně bliká, stejně se přiženě jak velká voda kupa lidí a prostě si to musej netrpělivě zmáčkout ještě jednou nebo několikrát. To mě skutečně vytáčí...
Doufám, že jsi nedopadl tvrdě
.
.
P.S. to "nevykat" je málo výrazné, všiml jsem si toho až na konci a nemám sílu to přepsatNevadí
, někdy mám pocit, že to funguje kontraproduktivně. Zase se mě ale nechce používat křičící velká písmena v patičce :-/.
Vysvětlovat něco můžeš klidně milionkrát. Je to k ničemu.
Nikdo to číst nebude.Nesmysl. Lidi v metru čtou úplně všechno. Nudí se.
(kdyby zastavoval v každém patře, navíc v opačném směru jízdy, tak by ho to rychle odnaučilo).
Také by šlo určité trasy prioretizovat (směrem dolů se může člověk projít po schodech, stejně jako po patra následujícího směrem nahoru.
No jo, ale to je chyba váhy ve výtahu (nebo programátora, který to programoval).Hlavně protože panely, které v každé stanici umožňují vybrat si cílové patro, porušují princip KISS
Hu... to ani nevím, že můj mobil dělá...Tak to si dej pozor a nezapomeň EXIF odstranit, až budeš provádět nějakou tajnou činnost.
Dnešní lidé nejsou schopný pochopit ani ten obrázek přeškrtnutý cigarety uvnitř výtahuSpíš z něj mají ještě legraci. To je na úrovni těch kuřáků, co kouří v době, kdy někdo jiný jí a ještě to "vtipně" komentují větou: "Nevadí ti, že mi k tomu kouření jíš?"
Jinak zajimave reseni problemu s vytahy v garazich - protoze zacaly pribyvat vyryte napisy vyjadrujici svuj nazor na "nefunkcni" vytah, tak vsude nainstalovali kamery, ktere dany prostor nahravaj.
Ale jednou jsem na obede vyslechl rozhovor 2 lidi, kteri se zrejme o ten barak staraj a ti nadavali, ze nekdo vzteky prokopl privolavaci tlacitko vytahu. Prej "no tak si na vytah pockam 10 minut, se nezblaznim. A hlavne - je normalni prokopnout tlacitko?!" Pak jsem slysel, ze dotycny to neprokop, jen promack vzteky, ze se furt vypina
Když čekám například v -3 a někdo zároveň čeká v -2, tak ze shora přijede výtah a místo aby sjel až do -3, tak zastaví v -2, člověk tam nastoupí, sjede do -3, kde nastoupím já, mezitím někdo nový příjde do -2, takže opět stavíme v -2No pokud dany clovek cekajici v -2 take zmackl obe tlacitka (jak nahoru tak dolu), tak neni divu, ze mu vytah zastavil i pri ceste dolu.
.
Další věc je programování všech výtahů. ... Tlačítko stále zhasíná a musí se znovu mačkat nebo výtah vesele jezdí sem tam, ale do mého patra už nesjede,
Ale kdeže programovanie!
Nesjede... ale prečo? No, niekto nastúpi a "otočí si šípku". Nevieš ako sa to robí? Jó, to je know-how. A keď to urobia viacerí po sebe, toho chudáka na prízemí (u nás v práci) resp. v garáži (u vás) môže aj poraziť.
.
V příměstském vlaku je tlačítko na otvírání dveří. Když nesvítí, tak se dveře neotevřou. Když svítí, tak jej může cestující stisknout, pak se dveře otevřou. Vždycky za sebou slyším nějaké to skřípání zubama a funění, že jsem si dovolil počkat na to, až vlak zastaví a tlačítko se rozsvítí a teprve pak to tlačítko stisknu.
Řeším to tak, že než vlak zastaví a tlačítko se rozsvítí (to ovládá stroj-vůdce), tak na tlačítku doslova ležím. I tak někteří spolucestující nechápou, že já nejsem schopný ovlivnit, kdy se dveře otevřou, když tlačítko nesvítí (leda že bych použil jiné prostředky
)
Nakonec je nejlepší nevystupovat jako první. Nebo tento závažný celospolečenský problém neřešit, prostě se na něj vyprdnout.
)) se s tím nějak poperem, ale co ti ostatní? Dávno už jsem tohle přestal řešit, vždyť o co jde? Halt si někdo zmáčkne tlačítko víckrát, než je třeba...Mimochodem, v příměstských Elephantech je ještě jeden "zádrhel", který má bohužel vliv i na zpoždění vlaku. Jedním tlačítkem se otvírá jen jedna polovina dveří. Pokud vystupuje jen jeden, dva lidi, neměli by otvírat obě křídla kvůli lepšímu udržení teploty ve voze. Bohužel někteří to chápou tak, že druhá polovina dveří nefunguje a začnou to rvát rukama. Samozřejmě tím dveře rozbijou a než to průvodčí obejde a opraví, uběhne i pět, deset minut.
Já to dělám tak, že vyjdu schody do prvního patra, tam dám přivolat výtah a přijede mi ten nejbližší, což je ten který je v přízemí. A mohu jet nahoruTak tomu říkám pořádny hack![]()