abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 494 hlasů
     Komentářů: 19, poslední včera 11:32
    Rozcestník

    OT: Konec světa tentokrát spíše chronický

    11.11.2006 01:06 | Přečteno: 1731×

    Ahoj, všichni spolu-linuxáci, opět přicházím Vás oblažit dalším zápisem na děsné téma. Mám děsnou depku, takže to asi nebude ke čtení, ale kdo ví - několikrát jsem si všiml, že mé depky připadají mému okolí celkem veselé, což je prima, protože aspoň někdo má radost. Tak to třeba někoho rozveselí. Ale pokud ne, tak se na mě nezlobte...

    Konec světa jsem prorokoval už jednou a zdá se, že kdyby to nevyšlo, jsou tu v záloze ještě další plány. Možností je řada, ale v současné době mi přijde nejaktuálnější něco, co pracovně nazývám chronická apokalypsa.

    Poslední roky, měsíce a týdny pozoruji, alespoň u sebe a svého okolí, že nějak přibývá špatných věcí a špatných zpráv. Děje se to celkem plíživě a nenápadně, ale zato stále, a to mizením nebo zhoršováním věcí, které byly dobré, a nepravidelným objevováním se dalších a dalších malérů, tu menších, tu větších.

    Z poslední doby můžu jmenovat třeba konec Delvity - já vím, nebyly to nijak luxusní obchody, ale do jednoho, který je nám nejblíž, jsem chodil pravidelně, viděl jsem jakési příznaky - méně kvalitní věci, výpadky v nabídce, jako by se "něco dělo", a také ano - a bylo to prostě smutné. Je vždycky smutné, když se něco, co fungovalo, zhroutí a zmizí.

    Stav naší politiky asi nijak zvlášť pitvat nemusím, asi se nenajde nikdo, komu by se líbil, a nezdá se, že by to mělo vzít nějaký konec. Prostě se tam asi budou šachovat, hádat a přetahovat ještě několik dalších let. Což se dělo samozřejmě vždycky, o tom vlastně politika je, ale poslední dobou z toho vyprchala šťáva, pořád dokola se opakují tytéž tanečky, jako by to už ani jejich protagonisty nebavilo.

    Nevím, kolik z nás má ještě doma televizi, ale ti, co mají, si možná taky všimli nejen totálního úpadku vkusu, který se děl už dost dlouho, ale i jakési prázdnoty a zmatku - zdá se mi, že televizní programy uveřejněné tiskem už skoro neplatí, pořád dokola se točí nesmírně staré filmy, které byly kdysi dobré, ale přece jen... a navíc ty zprávy... ať už v televizi, nebo třeba v novinách - zdeformovaný a zjednodušený jazyk, zprávy úplně překroucené (a nevypadá to na účelovou manipulaci, to jen prostě ten, kdo to překládal nebo sumarizoval, vůbec nemyslel) a zase jakási taková prázdnota, řeči vlastně o ničem. Na zahraničních serverech je to trochu lepší, ale kdo ví, jak dlouho, a taky je možné, že v angličtině jenom nedokážu ty fráze rozeznávat tak přesně.

    Tak nevím. Propadá se celý svět do nějaké otupělosti a nicoty? Nebo jsem si jen zase zapomněl vzít nějaká ta antidepresiva?

           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Co myslíte, že nás sežere nejdřív?
     (5 %)
     (12 %)
     (11 %)
     (18 %)
     (38 %)
     (17 %)
    Celkem 84 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Josef Kufner avatar 11.11.2006 02:15 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Chtělo by to legalizovat trávu, aby byli zpravodajci hezky vysmátí. To by pak aspoň bylo veselo, když už se na to koukat nedá. Nebo by aspoň mohli přesunout TeleTele na tu půl osmou, aby bylo jasné, o co že to jde. Případně udělat obojí ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Bluebear avatar 12.11.2006 00:49 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Skvělý nápad. Chtělo by to umístit do redakcí televize generátor rajského plynu. :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    freshmouse avatar 12.11.2006 00:50 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Generátor. :-)
    Bluebear avatar 12.11.2006 14:17 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Myslím, že správný český odborný výraz je "vyvíječ", ale generátor je takový zažitější.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    11.11.2006 07:37 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    IMHO máš pravdu, všechno jde do pytle... Ta prázdnota je v lidech, za to může hlavně málo dobra a přelidňování, málo přírody...blabla...:-(
    Bluebear avatar 12.11.2006 00:50 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Málo dobra je asi spíš důsledkem než příčinou... a co je příčinou, to bohužel nevím. Ani přelidňování bych moc nepřeceňoval, tak natlačení tu zase nejsme. Nevím, v čem to je.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    11.11.2006 08:50 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Onen konec Delvity je pěkná modelová situace. Nic se vlastně nedělo, jen nějak trochu ubylo toho zboží, nějaký škarohlíd říkal, že... kdybyste se v té době zeptali, jistě by vám řekli, že loď pluje plnou parou k zářným zítřkům, profesionální optimisté by byli optimističtí. A najednou šlus. Pak si říkáte "vždyť to bylo jasný". Takhle začínají i války a jiné opravdu prů*y. Řekl bych že podobně bude vypadat i konec světa. Budememe se utěšovat, že se vlastně nic neděje, no a pak najednou zavřou krám. Díky za ten obrázek :)

    Delvita byl, jak jsem pochopil, obchoďák. To rozdejchám. Nějaký změny... možná jedna je. Nevím kdy bylo naposled v dějinách naší euroamerický období, kdy se zastavil čas. Když se potkám s osmnáctiletým klukem, často si můžem vzájemně pouštět muziku. To bych v těhle letech s tátou nemohl. Ten kluk byl nejspíš na remake Psycho, nebo na další Bondovce -- další vykopávky z pravěku. Ono to vypadá jak podružné, ale...

    A otupění? Musíte si vybírat. Masa byl vždycky tupá. Pravda, teď je k tomu odborně marketingově, mediálně a politicky vedena.

    Ovšem já mám permanentně dobrou náladu. Nemůžu si pomoct. :)
    11.11.2006 08:55 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    :-) Mi napadá, když ty filmy. Jsem kdysi napsal scénář na velkofilm. Tak Hola! Kde jste z toho holywůdůůů?! :-)
    Bluebear avatar 12.11.2006 00:53 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Ovšem já mám permanentně dobrou náladu. Nemůžu si pomoct. :)

    To je skvělé, možná že právě takoví jedinci mají ještě šanci zachránit svět. Škoda, že tohle taky neumím.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    12.11.2006 15:17 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    50% lidí má dobrou náladu a zbylých 50% nemá na drogy peníze :-)
    Heron avatar 11.11.2006 09:16 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Ani jedna z vyjmenovaných "negativních" věcí mi tak špatná nepřijde. Na TV se nedívám už dost dlouho (pominu-li ČT24), takže nevím, co se vysílá nebo ne. Že nemáme vládu mi přijde pořád lepší, než kdyby stále vládnul Paroubek s Ráthem a komunisty. Mimochodem, na tom je krásně vidět, kdo to celé blokuje. Všechny strany, kromě ČSSD už byly schopny nabídnout snad všechny myslitelné ústupky a to i KSČ, která v jedné fázi celkem rozumně chtěla jednat s ODS, zatímco Paroubek (a tím pádem celá ČSSD), prostě jednat nechce.

    Zrušení Delvity může být negativní pokud (a to já nedokážu posoudit, protože v supermarketech zásadně nenakupuji), prodávali kvalitnější (a tím dražší) zboží. Už mám celkem dost toho neustálého boje za nejnižší ceny na úkor všeho včetně kvality výrobku.

    Ještě k těm zprávám... je docela zajímavé sledovat živé diskuse a jejich shrnutí ve zprávách. To se pak člověk dozví věci, které daný člověk online neřekl a věci, které myslel zcela jinak. Tohle dělá už i ČT a pak mám při večerních zprávách pocit, že jsem v poledne viděl zcela jiné vydání Otázek.
    Bluebear avatar 11.11.2006 10:12 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Zrušení Delvity může být negativní pokud (a to já nedokážu posoudit, protože v supermarketech zásadně nenakupuji), prodávali kvalitnější (a tím dražší) zboží.

    Bohužel je to víceméně tak, aspoň podle mé zkušenosti byla Delvita trochu víc zaměřená na kvalitu než diskonty. Žádný superluxus to nebyl, ale aspoň něco jiného než diskont.

    Ten globální útok diskontů mě taky poněkud děsí, a otvírá se mi kudla v kapse, když slyším, že Češi jsou spořiví, je jim líto peněz a proto nakupují vždy to nejlevnější. Prdlajs spořiví, Češi jsou chudí! Dokonce i jeden z představitelů Delvity, když mluvil o rozhodnutí stáhnout se z Čech, se opatrně vyjádřil v tom smyslu, že "kupní síla obyvatel v ČR roste příliš pomalu".
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Heron avatar 11.11.2006 10:44 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický

    Ten globální útok diskontů mě taky poněkud děsí, a otvírá se mi kudla v kapse, když slyším, že Češi jsou spořiví, je jim líto peněz a proto nakupují vždy to nejlevnější. Prdlajs spořiví, Češi jsou chudí!

    S tím bych nesouhlasil a formuloval bych to jinak. Češi neumí zacházet s penězi a to, že si kupují (neustále dokola) nejlevnější výrobky je toho důkazem. Dále je to donekonečna opakovaná mediální hra táhnoucí se už od 1989, že češi nemají prachy. Chápu, že když ve zprávách ukazují chudého důchodce (bydlícího v 3+1 ve středu města...), je to určitě "prodejnější", než zpráva o tom, že se opět zvedla průměrná mzda (s povinnou "anketou" v ulicích, že "běžný člověk" přidáno nedostane a že to táhnou "ti nahoře").

    Bluebear avatar 11.11.2006 10:52 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    než zpráva o tom, že se opět zvedla průměrná mzda (s povinnou "anketou" v ulicích, že "běžný člověk" přidáno nedostane a že to táhnou "ti nahoře")

    Ale může to tak být. Průměr je citlivý na mezní hodnoty, takže pokud se průměrná mzda zvedne, může to být buď tím, že o trochu vzrostly mzdy všem, nebo významně vzrostly několika málo lidem, nebo cokoli mezi tím, ale z jediného čísla to nejde vyčíst. Vždycky, když v televizi nebo v novinách plkají o průměrné mzdě, říkám si "medián na vás, holoto".
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Heron avatar 11.11.2006 11:14 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Medián je zase závislý na počtu lidí v jednotlivých platových skupinách. Ono je celkem otázka, jestli má smysl srovnávat výši platu, když výdaje jednotlivých lidí jsou třeba prudce závislé i na tom, kde bydlí. Nejsem statistik, což sám sobe dokazuji při pokusu jakéhokoliv srovnávání čehokoliv ;-).
    11.11.2006 11:17 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Medián je zase závislý na počtu lidí v jednotlivých platových skupinách.
    Zatímco průměr ne, že? :-) Nechápu, co si tím chtěl říct...
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Heron avatar 11.11.2006 11:25 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Tím jsem chtěl říct, že to srovnání není tak jednoduché :-). A že říkat, místo průměru dát medián je kravina, protože to bude mít zase jiné chyby.
    11.11.2006 11:31 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Tak to jo, ale vyjádřils to teda docela zajímavě :-)

    BTW nevíte někdo, jestli je moje nová patička na abcl legální?
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Bluebear avatar 11.11.2006 11:54 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Jistě, bylo by potřeba udávat současně jak průměr, tak medián - tím by bylo zhruba vidět jak umístění, tak tvar toho rozložení.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Bluebear avatar 11.11.2006 11:55 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Přesněji řečeno, nejraději bych tam viděl průměr a kvantily 10, 25, 50, 75, 95. Pak se dá opravdu mluvit o statistice, ne o čísle vytaženém z křišťálové koule.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    11.11.2006 10:54 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Nevím, kolik z nás má ještě doma televizi
    Náhodou na televizi nedám dopustit. Třeba včera mě v nováckých zprávách pobavila historka o nehodě, která se podle matematiků neměla stát :-D

    Delvity není podle mě žádná škoda, že by tam někdy prodávali kvalitnější (než kde???) potraviny jsem si nevšiml. Doufám ale, že nový vlastník zachová některé dobře umístěné prodejny - třeba tu na florenci :-)

    A vůbec! Takový Klaus by vám za takovýhle negativismus pořádně vyčinil a já bych s ním teda souhlasil. Sundej černé brýle a rozhlédni se kolem sebe, člověče!
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Bluebear avatar 11.11.2006 11:40 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    A vůbec! Takový Klaus by vám za takovýhle negativismus pořádně vyčinil a já bych s ním teda souhlasil.

    Inu, kdybych byl prezidentem a měl jeho slávu, moc a peníze, tak bych možná taky viděl budoucnost lépe :-/

    Sundej černé brýle a rozhlédni se kolem sebe, člověče!

    Zkoušel jsem to nejednou, ale ať hmatám, jak hmatám, na svém nose je nenajdu.

    Jestli to nebude jako s tím "otevři oči, vyjdi na nějaký vysoký kopec a otevři oči ještě jednou". Snadno se to řekne, hůře udělá.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    11.11.2006 12:41 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Tak je zavři. A představ si že sedíš právě někde v zákopech nějaký výživný války. Nebo že nemáš nohy, nebo že ty oči můžeš sice otevřít, ale stejně nic neuvidíš, protože jsi oslepl.

    Pak je otevři. Třeba zjistíš, že je to sice všechno "pí*ou ku můru", jak se krásně říká na Slovensku, ale vcelku únosný. Minulost nepředěláš, budoucnost bude stejně jinak a to co právě je, je většinou únosné. Dokonce i v těch nednesených situacích k představě se mnozí dokáží radovat. Dokonce jim to jde někdy hodně dobře.:)
    vencour avatar 11.11.2006 13:04 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický

    Jj, Fulghum o tom píše ... stěžoval jsem si na stravu, jeden mne slyšel a odpověděl mi "je to nepohodlí nebo problém"? Viz "Ach jo" ... končí to asi takhle ... "Ty si, Fulčume, myslíš, že všechno víš, jenže nerozeznáš rozdíl mezi nepohodlím a problémem. Když si zlámeš vaz, když nemáš co jíst, když ti hoří dům, tak to je problém. Všechno ostatní je nepohodlí. Život je nepohodlný. Život je hrbolatý."

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Bluebear avatar 11.11.2006 15:04 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    No jo, jenže já mám pocit, že tady všechno hyne a my sami zvolna padáme do zkázy (v případě vzniku strangeletu tam tedy spadneme rychle). To se nedá nazvat pouhým nepohodlím.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    11.11.2006 15:19 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    A kdo má takovou kliku, že může žít v tak zajímavé době? Pohodlíčko, klídek, teplá strava a strangelet číhá za bukem. To je přeci paráda!

    Naopak doby počátku rozkvětu jsou samej stres. :)

    Já to moc růžově nevidím taky, ale -- tak to udělej třeba jako ten Luter, co na otázku co by dělal, kdyby věděl že zítra bude konec světa, odpověděl: "Šel bych a zasadil jabloň." Možná to neřekl, já ho neznal :), ale souhlasím.

    Taky s Messnerem (tím horolezcem) který na tohle téma řekl: Já se nebojím, jen jsem zvědavej.
    11.11.2006 17:27 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    A kdo má takovou kliku, že může žít v tak zajímavé době? Pohodlíčko, klídek, teplá strava a strangelet číhá za bukem. To je přeci paráda!
    Třeba by se mu víc líbilo za středověku ... pěkně hezky 10 až 12 hodin denně nevolničit na sluníčku a potom jít makat na svoje. Případně za starověku, kdyby stavěl nějakou tu pyramidu, nebo opevnění a svoje ... co to vlastně znamená takové slovo?

    Ano, všechno jde do prd... a teď mi promiňte, jdu do ledničky pro něco k snědku :-D Výhoda (i nevýhoda) dnešní doby je, že si člověk má čas uvědomit, že je všechno na kokot. Takové štěstí naší předkové nemívali.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    vencour avatar 11.11.2006 18:17 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický

    Možná nejde všechno do ..., třeba to tam je pořád a jen nám propaganda tvrdí, na co vše máme nárok a bez čeho se neobejdeme.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    11.11.2006 18:36 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Ona je teď populární představa, že svět je místo nekonečného radování, které spočívá v neustálém přísunu zábavy a uspokojování potřeb. Dokud to jde, tak to třeba i jde, ale jak se to zasekne, tak se cítíme ukřivděni. Bolí nás zub -- Proč? Za co? A ono je to přitom normální.

    Taky se možná příliš často tážeme, co svět dělá pro nás. A málo, co děláme pro něj my. Třeba to svět nebaví nás stále jen obsluhovat? ;-)

    Ovšem, pravda, ubránit se pocitu zmaru je někdy těžké. Ale ono to málokdy s tím světem vypadalo pěkně . Snad jen před první světovou v Evropě, to byl takový optimizmus. A jak to dopadlo.
    Bluebear avatar 12.11.2006 00:56 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Naopak doby počátku rozkvětu jsou samej stres. :)

    Úpadky taky nejsou moc dobré na nervy - hroutící se říše, barbaři za branami, násilnosti apod.

    Popravdě řečeno nevím, jaké vývojové období by bylo na nervy dobré. Možná království Boží na zemi, ovšem před tím musíme přetrpět ten Armageddon a dostat se mezi vyvolené (a podle Bible jsou ty šance sakra nízké).
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    vencour avatar 12.11.2006 01:20 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický

    Šifru Mistra Leonarda jsem už čet, doplňující a vysvětlující knížky ještě ne. Tak uvidim, jak se budu cítit poté.

    Tedy jak moc nadále budu koukat na církev přes prsty.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    12.11.2006 08:28 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Šifra Mistra Leonarda je, řekl bych, pěkný román. Ale taky nic víc.
    Bluebear avatar 12.11.2006 11:58 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Navzdory převládajícímu názoru, Bible není pouhá vysvětlující brožurka k Šifře Mistra Leonarda.

    Nejnovější historické průzkumy dokonce ukázaly, že její původní text je starší než Šifra a v detailech se liší. :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    12.11.2006 08:22 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Nějakou ideální dobu nenajdeš. To je jen mýtus o ztraceným ráji nějaký epochy. Uvedená doba před první válkou byla pěkná taky jen pro úzkou skupinu a zbytek žil v příšerných podmínkách a tak to jinak, nežli tou válkou ani skončit nemohlo.

    Vyhlídky jsou každopádně mizerné. I osobně. V životě nás čeká nemoci, stáří (pokud nezemřeme mladí) a smrt. V globálu určitě nějakej "konec světa". Tak jako tak, jednou to přijde.

    Naštěstí člověk má v sobě mechanizmus, který ho přinutí na tohle nemyslet, případně to nějak popřít. Někdo to má "rozbitý" a myslí na to. Příjemný to není, ale ber to pozitivně, je to motor k tomu, na něco přijít. Od začátku do konce spokojený tele se k tý smrti propase -- spokojeně a marně. Já osobně jsem na jakousi--takousi vyrovnanost potřeboval cca čtyřicet let depresí a pochyb. ;-)
    11.11.2006 11:35 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Jirko, taky mam ted depresi, ale tohle uz je fakt moc: mozna bys mel pred doktorem nadhodit, jestli neuvazuje o zmene medikace.
    ^D
    Bluebear avatar 11.11.2006 11:51 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    To je zbytečné, zem to vytáhne :-D
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    vencour avatar 11.11.2006 12:44 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický

    Jj, štve mne to, zmizel Care four, mizí Delvita, když něco chci, tak to těžko shánim, třeba obyčejný těstoviny, co jsou český a lepší, než "za 8 korun sáček". Co pamatuju, tak třeba extra v Kauflandu řekli, že jsou pro nejnižší třídu zákazníků a nějakej fajnovej sejra tam prostě nenajdu.

    O politice se bavit nechci, vidíme to všichni. Politiků jsou mraky a státník žádnej.

    Co s depresí? Doporučuju dobrej zelenej čaj, posezení s přáteli, přiznat si, že nejsme spasitelé světa. A něco jako třeba pojetí z "Muzikantů" od Sapkovwského, snaží se, co mohou, hrají na nástroje a zcelují oponu, hráz mezi dobrem a zlem, praskne, zašijí ji. Nemůžou se vzdát a moc o tom radši nepřemýšlejí. Nebo jako boj proti tuposti a omezenosti. Taky ho nejde vzdát. I proto doporučuju na čtení Celestýnské proroctví. Nic se neděje jen tak, ve vědění je síla.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    freshmouse avatar 11.11.2006 14:03 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    a) Hmm, tady lehce přeháníš tu českost. My třeba kupujeme občas italské -- a rozdíl mezi nimi a mezi českými je dost znát (ve prospěch pěstitelů rajčat).

    b) Politici vs. státníci. To zase Moravec něco řekl, že to musí všichni furt papouškovat... :-( Ale neříkám, že to není pravda.

    c) A co když někdo nemá čaj ani přátele?!
    vencour avatar 11.11.2006 14:14 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický

    Pro mne to jsou české Zátkovy testoviny, který skoro nikde nejsou. U ovoce je to horší, nejde tak skladovat. To spíš polská zelenina tu je častějš, než eurounijní.

    Politici a státníci ... Moravce skoro nesleduju ... ani nevim, kde jsem už k tomu přišel, už dřív. Vnutil bych politikům od J.F.Kennedyho "Profily odvahy", snad i tam jsem něco takového našel.

    Čaj a přátele? V principu jde o to nepeskovat se furt, udělat si sám sobě radost, vyčíhat si slušnou příležitost, udělat dobrou fotku, (už mne zas napadaj citáty z Nebe nad Berlínem ...), dokázat se odpoutat od okolí, od denodenního stresu. Snažit si plnit své sny.

    A co když někdo nemá přátele? Jsou takové zahořklé osamělé případy.
    TO se tu nestane, tady je vrcholem nevychovanosti odmítnout nabídku ... :-D

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    freshmouse avatar 11.11.2006 14:46 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Zeleninu moc nesleduju, každopádně ale ta polská je taky unijní. ;-)
    11.11.2006 23:28 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Politici -- státníci. To nebude z Moravce (já debilbednu nemám -- nevím), ale z angličtiny. Alespoň mě poučoval tatínek (co ten jazyk docela zná) že v angličtině je vnímán zřetelný rozdíl mezi těmito termíny, slovy. A Moravec dělal v BBC, kde se tenhle jazyk docela nosil. :) Odtud asi vítr vane...

    Což bohužel nic nemění na nedostatku (absenci) státníků v naší politice. Někteří hokynáři, nebo drobní političtí kutilové, nebo obchodníci s výhodami asi nezaslouží ani titul politik.
    freshmouse avatar 12.11.2006 00:43 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Což bohužel nic nemění na nedostatku (absenci) státníků v naší politice. Někteří hokynáři, nebo drobní političtí kutilové, nebo obchodníci s výhodami asi nezaslouží ani titul politik.
    Zapomněl jsi na ochotníky. ;-)
    12.11.2006 11:50 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Pravda, to je ale "šmíra" ani né okresního formátu. Leč, někteří nejsou (nebyli), z hlediska hereckého projevu beznadějní. Zeman svůj part opilého křupana a hulváta sehrál vcelku věrohodně. Klaus svojí roli velkého profesora hraje sice s výpadky, kdy mu z toho vyjde spíš brouk Pytlík, ale některé herecké skeče byly povedené. Bohužel už se mu nepodařilo přehrát do charakterní role moudrého dědečka. Topolánkovo pojetí chlapiska--dubu s gulemi je poněkud statické a Paroubek svůj part rozhodného a schopného šéfa přehrává do hysterické polohy. Pěkná byla epizodní role Buzkové roli sexbomby. Její obsazení do role úřednice byl však omyl. Diváky i kritiku zaujal Rath v roli pošuka a nezapomenutelný byl a je i Macek v komické roli parodující postmoderní intelektuály (podobně se v prvních rolích zaskvěl i Klaus). Velmi věrohodný byl Gross v roli chlapečka hlupáčka...

    Sákriš! Kdo píše scénář? Režie? Jeden autor absurdních kousků v politice také byl... Bože! Paranoia? Spiknutí? Václave Havle, volám Vás k zodpovědnosti! Tohle není místo pro secvičování absurdního kousku, pokusy s ptydepe! A proč tam nehraje něco Dáša? Aha, kolegové herci se bouří.

    Smajlík do tak vážného art-teatrologicko-politologického rozboru pochopitelně nepatří!
    11.11.2006 13:08 Bubli | skóre: 10 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    ... mé depky připadají mému okolí celkem veselé, což je prima, protože aspoň někdo má radost.

    To rozhodne pripadaj, prave jsi pobavil mne i meho spolubydliciho, ktery se tady jeste ted chlame ;-) Clovece, tohle snad nemuzes myslet vazne ... Na televizi se proste nedivej, antidepresiva radsi vyhod a bez nekam mezi lidi, bez ohledu na to, jak moc se Ti nechce. Lidi od QA prece treba chodi ve ctvrtek misto obeda plavat, co kdybys treba nekdy sel s nima ? Taky mam obcas depresi, vidim budoucnost cerne a propadam beznadeji, ale snazim se nevyhledavat situace, ktery mi tu depku jeste zhorsujou.
    Bluebear avatar 11.11.2006 15:05 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Lidi od QA prece treba chodi ve ctvrtek misto obeda plavat, co kdybys treba nekdy sel s nima ?

    To by nešlo, v plavkách vypadám hrozně.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    freshmouse avatar 11.11.2006 15:20 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    A kdo si o sobě myslí, že v plavkách vypadá dobře? Já se taky v plavkách moc necítím, ale občas, a zejména v létě, to musím překousnout. :-)
    11.11.2006 15:27 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Tak si je neber :-) Ne, teď vážně. Do bázenu pouštěj obvykle i ošklivce :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    12.11.2006 10:37 Bubli | skóre: 10 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Kdo chce, hleda zpusob. Kdo nechce, hleda duvod. Jirko, prestan uz konecne podporovat farmaceuticky prumysl sypanim antidepresiv, leze Ti to na mozek a 1) najdi si nejakyho poradnyho terapeuta 2) zacni delat neco, co Te bavi (kdyz ne sport, tak zkus treba nejaky umeni, foceni, cojavim). Nezijes mimo civilizaci nekde na samote, ale ve velkym meste, moznosti co se da delat a nemyslet pritom na 'O, ja mam desnou depresi', je spousta
    12.11.2006 19:29 Martin Vidner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    To by nešlo, v plavkách vypadám hrozně.
    No já si taky nedělám iluze, že jsem v plavkách krásnější než v civilu, ale vím, že právě to plavání mě v tomto ohledu mění žádoucím směrem.

    A navzdory převládajícímu názoru bazén není soutěž krásy, ale místo, kde si lze příjemně zacvičit. Hodně pomáhá to, že má člověk sundané brýle :-)

    Ale jak Bubli doporučuje vysadit léky, s tím rozhodně nesouhlasím. Četl jsem, o lidech, co se jim šeredně nevyplatilo, když si po letech na antidepresivech začali připadat v pohodě a bez konzultace s doktorem je přestali brát.
    freshmouse avatar 11.11.2006 13:50 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Tak zaprvé. Depku mám už skoro 19 let a -- žiju. :-)

    Kauza Delvita. Popravdě jsem si ničeho nevšiml. Jsem z Prahy a různých *marketů tu máme kvanta. Je mi v podstatě jedno, kdo to vlastní, protože si to ty finanční skupiny přehazují jako horkou bramboru.

    Že v těchto marketech není nejkvalitnější zboží, je logické. Lákají na cenu. Ale proč? Protože je po tom poptávka! Lidi to prostě sami chtějí. Vezmi si třeba kuře. Většina z nás si koupí kuře v marketu. Řekněme, že jedno kuřátko stojí 100 jednotek. Půlka marketů má na ptáka akci, takže milé kuřátko stojí v polovině marketů 80 jednotek. Co řeknou lidi? Že kuře za 100 je drahé, protože jinde ho mají za 80. Nikoho ale nezajímá, že výrobní (kuřata se vyrábí? :-)) cena je třeba 90 a dalších 20 stojí doprava a další věci. Takže. "Normální" cena kuřete je třeba 120 nebo 130 -- aby z toho měly něco i obchody. Markety ale tlačí cenu dolů pod výrobní náklady, proto jde kvalita dolů.

    To mě ale vůbec nezajímá. Lidi to chtějí, tak to mají. Já vím, kde se dá koupit kuřátko za 120 nebo 130, tak ho tam kupuju. Až bude ze strany lidí zájem o kvalitní věci, vědí, kde je mají najít. A potom markety velice rády budou prodávat kvalitnější věci.

    Teď politika. Co si lidé furt stěžují? Jasně, je správné se ozvat, ale nic se neudělá samo. Pokud vím, tak máme demokratické zřízení, takže můžete do funkcí proniknout i vy, ostatní. Všechno ostatní jsou hospodské řeči.

    K telce. A co. Vždycky se vysílalo pro masy, pro davy. Je to jako s těmi supermarkety. 3/4 lidí to chtějí, tak to mají. Až budou mít 3/4 lidí zájem o dokumentární cyklus Hitlerovy ženy, tak ho budou vysílat i na Nově, uvidíš.

    Co z toho plyne? Že není uniku. ;-)
    Bluebear avatar 11.11.2006 15:02 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Pokud vím, tak máme demokratické zřízení, takže můžete do funkcí proniknout i vy, ostatní.

    Vím, a máš pravdu. Jenomže na to, abych pronikl do politické funkce, bych se musel chovat velice vypočítavě, šplhat po zádech jiných (protože těch, kteří tam chtějí proniknout, je hodně) a obětovat tomu spoustu času a sil, které bych jinak mohl využít na vytvoření něčeho hezkého. :-(
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    freshmouse avatar 11.11.2006 15:23 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Takhle to bylo vždycky a vždycky bude. Jak někdo nahoře řekl: tady by mohla pomoci marihuana. Bude to všechno pořád stejné, jen to budeš brát více s humorem. ;-)
    vencour avatar 11.11.2006 13:59 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický

    Ještě jinak: možná kladeš moc velký důraz na své okolí? Málo si věříš? Že tě napadá tohle ... že s tim nejde nic dělat?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 11.11.2006 16:38 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický

    Sušim si tu nějakej doutník ... asi na něj brzo dojde ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    14.11.2006 09:29 DarkSoul
    Rozbalit Rozbalit vše Setkání ješte jednou
    Ahoj BlueBeare, nechceš se někde sejít a popovídat si o životě? S pozdravem
    Bluebear avatar 17.11.2006 22:12 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Setkání ješte jednou
    Samozřejmě, neváhej a mailni, kdy se Ti to hodí :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Bluebear avatar 19.11.2006 00:02 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Setkání ješte jednou
    Herdek, čím to myslím - teď mě napadlo, že kdybys měl moji mailovou adresu, nepsal bys sem :-)

    Tak aby mě neulovil spambot:

    modry tečka medved amonit seznam tečka cz
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    13.3.2007 21:54 Carlos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Konec světa tentokrát spíše chronický
    Celkem běžná situace spořádaného občana na planetě Zemi,tedy klídek a psychiatry neotravovat a léky NEBRAT!!!(vyhozené prach)no ale je dobře že více lidí je v"průseru"a nejsem sám(z čehož mám větší radost,než bejt lucky):o)))no a tento trend bude pokračovat u všech jedinců!!!nuda,lenost..otrava-úpadek lidské civilizace-to vše "lemováno"ekologickým aspektem dává nám "skvělou"perspektivu,že tyto články budou nabírat"gradace"a díky BOHU nezaniknou:o))).....tak tak*

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.