abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | Nová verze

    Linus Torvalds vydal jádro Linux 6.19. Podrobný výčet změn je ke zhlédnutí na stránce Kernel Newbies, stručné výběry v LWN (část první, druhá).

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 03:33 | IT novinky

    Do prodeje jde tichá bezdrátová herní myš Logitech PRO X2 SUPERSTRIKE s analogovými spínači s haptickou odezvou (HITS, Haptic Inductive Trigger System). Cena je 4 459 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.2. 21:00 | Zajímavý projekt

    Microsoft na GitHubu zveřejnil zdrojový kód projektu LiteBox, jedná se o 'knihovní operační systém' (library OS) zaměřený na bezpečnost, využívající systémovou architekturu LVBS k ochraně jádra před útoky z uživatelského prostoru. LiteBox je napsán v Rustu a uvolněný pod licencí MIT. Projekt je teprve v rané fázi vývoje.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    7.2. 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    7.2. 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    6.2. 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 18
    6.2. 16:44 | Komunita

    Kultovní britský seriál The IT Crowd (Ajťáci) oslavil dvacáté výročí svého prvního vysílání. Sitcom o dvou sociálně nemotorných pracovnících a jejich nadřízené zaujal diváky svým humorem a ikonickými hláškami. Seriál, který debutoval v roce 2006, si i po dvou dekádách udržuje silnou fanouškovskou základnu a pravidelně se objevuje v seznamech nejlepších komedií své doby. Nedávné zatčení autora seriálu Grahama Linehana za hatecrime však vyvolává otázku, jestli by tento sitcom v současné Velké Británii vůbec vznikl.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    6.2. 13:33 | IT novinky

    Společnost JetBrains oznámila, že počínaje verzí 2026.1 budou IDE založená na IntelliJ ve výchozím nastavení používat Wayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    6.2. 11:22 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska podala žádost o vypuštění jednoho milionu satelitů na oběžnou dráhu kolem Země, odkud by pomohly zajistit provoz umělé inteligence (AI) a zároveň šetřily pozemské zdroje. Zatím se ale neví, kdy by se tak mělo stát. V žádosti Federální komisi pro spoje (FCC) se píše, že orbitální datová centra jsou nejúspornějším a energeticky nejúčinnějším způsobem, jak uspokojit rostoucí poptávku po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    6.2. 11:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.53.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 70 vývojářů, z toho 21 nových. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (26%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (29%)
    Celkem 810 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Alternativně viz také můj osobní blog (RSS pro anglické články, RSS pro české články), kde toho hlavně v angličtině vychází mnohem víc.

    Víte že můžete odebírat mé blogy pomocí RSS? (Co je to RSS?)


    A kdo neumí použít RSS, tak je tu twitter: @Bystroushaak.

    Od určité doby jsou všechny texty které zde publikuji verzované na Githubu.

    Jestliže najdete chybu, nepište mi do diskuze a rovnou jí opravte. Github má online editor, není to skoro žádná práce a podstatně mi tím usnadníte život. Taky vás čeká věčná sláva v commit logu :)

    Aktuální zápisy

    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Náhodná myšlenka

    25.3.2012 13:14 | Přečteno: 2254× | Názory | poslední úprava: 30.5.2012 18:06

    Tentokrát umělecky ztvárněná v podobě komixu :)

    PS: Zajímalo by mě, za jak dlouho by si toho diskutující na novinkách všimli.

           

    Hodnocení: 83 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    =^..^= AmigaPower® avatar 25.3.2012 13:57 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    To by ale procentuelně znamenalo, že tam diskutuje tak 5 lidí...
    Bystroushaak avatar 25.3.2012 14:00 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    A nebo že někteří jsou pořádní dementi :)
    =^..^= AmigaPower® avatar 25.3.2012 14:09 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    To by museli mít záporný IQ jako třeba Faun :-D
    25.3.2012 18:59 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Ja mám radši seznam, novinky, idnes, ihned, aktualne apod. preventivně bloklý přes iptables. Člověk se tam stejně nic nedočte a při čtení těch fake bulvárních zpráv se akorát nasere. A nedej bože když náhodou rozklikne ty diskuze...
    25.3.2012 23:05 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Na druhou stranu, minimálně u Novinek se zase člověk dozví spoustu bizarností :-) Ovšem diskuze, ty jsou horror ...
    26.3.2012 09:38 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Ovšem diskuze, ty jsou horror ...
    Pokud nemáš rád černý humor a nechodíš se tam zasmát :))
    Jendа avatar 25.3.2012 19:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Neurčuje se náhodou IQ u dospělých tak, že je definováno, že průměr přes populaci je natvrdo 100?
    =^..^= AmigaPower® avatar 25.3.2012 20:04 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    to si děláš prdel, vždyť to už musí bejt vidět :-D
    25.3.2012 20:07 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Jo, ale pokud budeš mít sjednocené testy tak dost pravděpodobně budou některé národy na tom hůř a některé líp. Viz mapka.
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    kotyz avatar 25.3.2012 20:22 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Ne, definovaný to je tak, že průměr je to, co má nejvíc lidí. A sou minimálně dva různý rozsahy (podle Bineta a Cattella) pro průměrný IQ, jeden je 90 - 110 a druhej 85 - 115. Kdbyby mělo lidstvo globálně zblbnout, tak se ty tabulky budou muset předělat. Prostě je to celý trochu složitější ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Jendа avatar 25.3.2012 20:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Šlo mi o to, že jestli když vystřílíš lidi s IQ<80, tak těm zbývajícím IQ klesne a průměr zase bude 100.
    =^..^= AmigaPower® avatar 25.3.2012 20:36 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    a to si jak vymatematikoval? :-D
    Jendа avatar 25.3.2012 20:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Z vymatlapedie:
    Proto se v současnosti preferuje odvozený kvocient označovaný jako odchylkové neboli deviační IQ, u kterého se porovnává úroveň rozumových schopností jedince vzhledem k průměru populace.
    =^..^= AmigaPower® avatar 25.3.2012 20:34 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    No to zdaleka neni, právě kvůli tomuhle se objevily tzvn. slovně pojmenovaný skupiny, střední, vyšší, vysoká, nadprůměrná, superíáorní-vysoce ndp. a pak ta genialita, ty to hrozně stroze atematicky zjednodušuješ ;-)
    kotyz avatar 25.3.2012 20:51 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Sem to zjednodušil aby to pochopili i blbci :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 25.3.2012 20:55 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Čéče, už tě taky někdy napadlo měřit IQ u koček jako mě u psů? Jak by se to asi dalo udělat? Jak by to vycházelo v porovnání s náma? Existuje vůbec něco jako zoopsychologie? Myslim na profesionální a odborný úrovni a ne že si někdo půl hodiny mluví na psa a veme si za to tři tisíce :-D A za dalších deset mu napíše Prozac ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Jendа avatar 25.3.2012 21:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Už jste někdy viděli psa nebo kočku spáchat sebevraždu?
    25.3.2012 21:19 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Každý rok jich stovky skočí pod auta, vlaky...
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    25.3.2012 22:57 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Dokonce existujjí místa, kde zvířata doslova "páchají sebevraždy" hromadně a na jednom místě, například z Overtounského mostu skáčou psy.
    kotyz avatar 25.3.2012 23:09 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Nějakej expert tam přišel na to že je tam přitahuje pach myší a snad norků co maj pod tim mostem nory. Že tam skáčou hlavně psi s dlouhym čumákem (mají lepší čuch) a za dobrýho počasí (sou dobrý podmínky aby se ten pach šířil). Holt dou po stopě, neumí krotit svý lovecký vášně až na to dojedou. A na konci (z mostu skáčou psi) máš mít měkký i, ale to už je jen detail.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    AsciiWolf avatar 27.3.2012 16:37 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Nevím, jak je tomu u jiných druhů, ale například vlci sebevraždu spáchat umí a také údajně dost často páchají.

    Například v případě úmrtí partnera či jiné těžko (z vlčího pohledu) překonatelné situace, kdy zažívají enormní stres či smutek...

    =^..^= AmigaPower® avatar 27.3.2012 22:44 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Lumíci woe, ty celej život jenom mrdaj a když se přemnožej, páchaj hromadný sebevraždy utopenim-se v moři :-D
    =^..^= AmigaPower® avatar 25.3.2012 21:12 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    napiš mi to ve zkratce na mail. jo, existuje
    Bluebear avatar 25.3.2012 22:38 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Čéče, už tě taky někdy napadlo měřit IQ u koček jako mě u psů? Jak by se to asi dalo udělat? Jak by to vycházelo v porovnání s náma?

    Mnoho lidí to už napadlo a měří se. Dá to ale práci a výsledky se těžko interpretují, protože zvířata mají jiné hodnotové žebříčky, žijí v jiném prostředí a používají své smysly jiným způsobem. Ale pokusy se dělají a dávají zajímavé výsledky - vlastně každý důkladnější výzkum na tomto poli prokázal, že dané zvíře je chytřejší, než jsme si mysleli :-)

    Pokud jde o konkrétní zvířata, viz např. Cat intelligence, Raccoon intelligence, Crow intelligence

    Příklad praktického testu: jak dobře to které zvíře překonává nástrahy či bariéry, které proti němu nachystali lidé? Třeba medvědi versus popelnice. U popelnice je definováno, aby do ní mohl člověk vhodit smetí (jinak ho hodí vedle), ale aby se do ní medvěd nedostal. Dosáhnout obou cílů je velmi těžké. Vcelku důvěryhodná fáma hovoří o jistém strážci v Yellowstonu, který pravil: "chránit popelnice je problém, protože existuje značný překryv v IQ mezi nejblbějším turistou a nejchytřejším medvědem".

    (V tomto případě vstupuje do hry i motivace - turista, pokud nepřijde na řešení do dvou minut, se na to vykašle; medvěd je ochoten zkoušet různé přístupy celé hodiny a má dobrou paměť. Myslím, že i ta trpělivost a paměť jsou vlastně součástí jakési "efektivní inteligence".
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    kotyz avatar 25.3.2012 23:00 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Díky ti. Já sem už dlouho toho názoru, že zvířata sou jen tak inteligentní jak potřebujou (k přežití). Ale nějaký konkrétní čísla by nebyly od věci ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Bystroushaak avatar 26.3.2012 14:44 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Border kolie udivují svou inteligencí a Border kolie Chaser se naučila 1 022 slov taky nejsou špatné články.

    Zajímavé jsou také informace o vranách, které rozbíjejí ořechy pod koly aut a používají jednoduché nástroje, ala ohnutý drát, které si umí sami vyrobit. To nemluvím o tom, že některá zvířata chápou smysl truchlení za mrtvé, třeba sloni a vrány tuším mají také "pohřby" - viz server na který jsem odkazoval.
    Jendа avatar 26.3.2012 14:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    <troll>A je zrovna truchlení za mrtvé (tedy něco, co např. nepřináší žádnou evoluční výhodu) zrovna projevem vyšší inteligence?</troll>
    Bystroushaak avatar 26.3.2012 18:36 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Je to projevem vyšších citů, což imho souvisí s inteligencí.
    Jendа avatar 26.3.2012 18:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Podle mě právě ne. Tvrdou racionální inteligencí by bylo uvědomit si, že je příbuzný mrtvý a už na tom nejde nic změnit → obřad je zbytečný.

    Přijde mi to podobné, jako můj strach z výšek. Také není projevem vyšší inteligence.
    Jendа avatar 26.3.2012 18:47 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Jé, Jedno, ty se bojíš vejšek? To musíme vyzkoušet!
    Bystroushaak avatar 26.3.2012 18:56 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Takže až ti umře rodina, prostě je pohodíš v lese? :D

    Jinak nikdo netvrdil že zvířata jsou vulkánci, jen že projevují mnohdy až překvapivé známky inteligence.
    Jendа avatar 26.3.2012 19:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Takže až ti umře rodina, prostě je pohodíš v lese? :D
    Ne, projevuji emoce (někdy až nekontrolovaně a příliš :). Ale za známku inteligence bych to nepovažoval.
    Bystroushaak avatar 26.3.2012 19:12 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Co za známku primitivní morálky? :)
    Jendа avatar 26.3.2012 19:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Ale jako jo, dá se třeba říct, že dostoupili takového levelu, aby dokázali vytvořit teorii o tom, že když ho pohřbí, jeho duše se třeba někam dostane.
    27.3.2012 15:27 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Takze jsou zbytecne i oslavy narozenin?

    Strach z vysek ovsem smysl ma. Znemoznuje zbytecne riskovani.
    Jendа avatar 27.3.2012 18:24 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Tak já je taky neslavím :-).
    Gilhad avatar 28.3.2012 12:20 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Ty výšky? To se ani nedivím :)
    pavlix avatar 25.3.2012 20:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Ne, definovaný to je tak, že průměr je to, co má nejvíc lidí.
    Průměr takhle definovaný není, i když za předpokladu gaussovy křivky to přibližně vychází.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kotyz avatar 25.3.2012 20:52 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Gaussovo křivku sem měl namysli po celou dobu co sem to psal, takže mi to tak přibližně vyšlo ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    26.3.2012 08:41 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Opravdu jenom přibližně. Kdo dával pozor ve fyzice a učil se rozdělení rychlosti částic (ideálního plynu), tak ví, o čem je řeč. Teď už si to přesně nepamatuju, ale byl tam rozdíl.
    Gilhad avatar 26.3.2012 09:37 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Prumer je definovan jako soucet deleny poctem. Median je kdyz prave polovina je pod a polovina nad. U Gausovy krivky to je stejna hodnota, obecne ale nikoli.

    Mejme 101 chudaku, co nemaji nic, 100 chudaku, co maji 1,- Kc kazdy, 100 chudaku co maji 2,- Kc kazdy a 1 bohace, co ma 999 700.

    prumer je (101*0 + 100*1 + 100*2 + 1*999 700)/(101+100+100+1)=1 000 000/302 = 3311.258 Kc

    median je 1,- Kc

    Jak je videt, prumer a median se mohou vyznamne lisit
    25.3.2012 21:24 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhodná myšlenka
    Tak s takovou definicí průměru se nedivím, že tě vyhodili ze statistiky.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.