abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:33 | Nová verze

    Desktopové prostředí Budgie bylo vydáno ve verzi 10.10. Dokončena byla migrace z X11 na Wayland. Budgie 10 vstupuje do režimu údržby. Vývoj se přesouvá k Budgie 11. Dlouho se řešilo, v čem bude nové Budgie napsáno. Budgie 10 je postaveno nad GTK 3. Přemýšlelo se také nad přepsáním z GTK do EFL. Budgie 11 bude nakonec postaveno nad Qt 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Humor

    OpenChaos.dev je 'samovolně se vyvíjející open source projekt' s nedefinovaným cílem. Každý týden mohou lidé hlasovat o návrzích (pull requestech), přičemž vítězný návrh se integruje do kódu projektu (repozitář na GitHubu). Hlasováním je možné změnit téměř vše, včetně tohoto pravidla. Hlasování končí vždy v neděli v 9:00 UTC.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.1. 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    9.1. 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.1. 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.1. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 15
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (8%)
     (4%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (3%)
     (5%)
     (3%)
     (10%)
     (50%)
    Celkem 374 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 10.1. 23:18
    Rozcestník

    Pokrytectví?

    24.1.2008 17:53 | ostatní | poslední úprava: 24.1.2008 17:56

    Je pokrytectví u dotazů k OS Windows, článků či blogů chválící operačni systémem Windows psát, že nepatří na server zabývající se linuxem, když na tom samém serveru bez takových komentářů ( kupodivu nikomu nevadí..?? ) jsou blogy hanící tento OS?

    Každý si odpovězte sám.....

           

    Hodnocení: 30 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Dalibor Smolík avatar 24.1.2008 17:59 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    Myslím, že "zákaz" psát o Windows platí jen u dotazů (což je zde logické), v případě blogu žádné omezení není (s výjimkou neslušných nadávek a spol. :-))
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.1.2008 18:04 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    Ne, to neplatí...
    24.1.2008 18:16 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    Nemáš pravdu, že to nikomu nevadí. Mně to vadí přímo strašně, děsivě, prostě opravdu hrozitánsky moc. K Windows necítím žádné sympatie, vždycky mám ale nutkání se proti těm mektům postavit. Já to číst nechci. Proč by mě mělo zajímat, jak strašné to mají děti na vedlejším písečku, já si hraju tady na tom svém a nepotřebuju se utvrzovat ve víře, že na ten můj chodí psi močit méně často než na ten cizí a posmívat se těm jiným dětem.

    Jenže heslo "nebuďme jako oni" se tu prostě nesetkává s ohlasem.

    Vždycky je problém, když někdo píše o něčem, co dobře nezná a nerozumí tomu. A ještě větší problém je, když pro selhání vidí vysvětlení všude jinde než... Ale život snad většinu naučí hledat chyby nejdřív u sebe a pak teprve otvírat ústa.
    25.1.2008 11:44 bubo. | skóre: 20 | blog: Buboo | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    Hehe a inak doma všetko v poriadku?
    ICQ 217-602-332
    24.1.2008 19:35 Kirk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    Není.

    Pokrytectví by bylo psát pod články chválící Widle, že sem takové články nepatří, a přitom takové články psát. Pokud to dělají různí lidé, tak to není pokrytectví. Nejvýše je to z hlediska kritiků nedůslednost.
    pools avatar 24.1.2008 20:18 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    Zkus si někdy přijít k partě komunistů a začít jim tam vychvalovat Hitlera. Pak zkus přijít k jiné bandě komunistů a začni jim tam hanit Hitlera. Snad seznáš sám rozdíl nepatrný...
    Vivre libre ou mourir!
    freshmouse avatar 24.1.2008 20:37 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    To je přece jasné. První banda komoušů se bude při pomylšení na národní socialismus a Hitlerovu NSDAP tetelit, ta druhá zapláče nad nepoužívanými jáchymovskými doly a nepoužívaným tebou. Rozdíl opravdu značný. ;-)
    pools avatar 24.1.2008 21:00 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    Myslím že jsi moc nedávál pozor v historii... ;-) btw. mam zkoušku z SKD...
    Vivre libre ou mourir!
    freshmouse avatar 24.1.2008 21:25 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    Naopak, dával jsem bedlivý pozor.

    Strojový kód a data? Hohó!
    3of5 avatar 24.1.2008 21:16 3of5 | skóre: 8 | blog: ta_technika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    Tak nadavat Windowsum proc ne stejne chvalit na nich nic nejde, takze chvala je vlastne pomateni smyslu a to sem nepatri;-)
    Hul trifidy a i ve 125 budes jeste doomar. ASZ486
    pools avatar 24.1.2008 21:20 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    Nebud na ne tak zly. Diky windows jsou na svete i dobre veci - napriklad pocitacove piratstvi, pocitacove viry, cervi, trojsti koni, drm a mnoho dalsich velmi uzitecnych veci, bez kterych by svet nebyl tim, cim je dnes...
    Vivre libre ou mourir!
    3of5 avatar 24.1.2008 21:29 3of5 | skóre: 8 | blog: ta_technika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    To je fakt, aspon je sranda... ;-)
    Hul trifidy a i ve 125 budes jeste doomar. ASZ486
    27.1.2008 01:27 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    Souhlas s tebou. Pochvalit na nich neni co a upozornit na nedostatky se musi, aby byli lide informovani
    Ilfirin avatar 24.1.2008 21:19 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    Pokrytectví je nedělit článek breakem a tak prznit rss výstup ;-)
    Heron avatar 24.1.2008 21:26 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    Je. U zpráviček a někdy i poraden na to upozorňuji již dlouho.
    24.1.2008 22:03 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    Vážně? Tak dej pár příkladů. Které zprávičky haněly Windows? Zprávičky o Windows totiž téměř vůbec nevydáváme - jen když je nějaká přímá souvislost s Linuxem. A platí to pro pochvalné i kritické zprávičky. Byl bys asi překvapen, kolik zpráviček kritizujících Windows či Microsoft nebylo schváleno - a to nikoliv kvůli kritice, nýbrž kvůli tomu, že byly offtopic.

    A co se Poradny týče, tak ta má své specifické zaměření. Dotazy týkající se Windows do ní prostě nepatří - bez ohledu na to, jaké mají zabarvení.

    Naproti tomu blogy jsou zcela samostatná a nemoderovaná část portálu, takže nemá smysl je porovnávat s jakýmkoliv dalším obsahem.
    24.1.2008 22:07 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    Dotaz na zprovoznění nějakého programu ve WINE se netýká Windows nebo nepatří do Poradny? :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.1.2008 22:35 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    Netýká se Windows - pravděpodobně do doby, než budeš Wine spouštět pod Windows :-)
    25.1.2008 10:28 Tomáš Honzák | skóre: 19 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    Tak s tím opatrně :-). Mám kolegu, který wine pod Windows (s cygwinem) už před pár lety úspěšně rozběhal a pustil na tom i nějakou starší verzi Wordu (97, pokud se pamatuju). Dokonce to nabíhalo rychlejc než nativně ;-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.1.2008 15:02 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    Však já vím, právě proto jsem Windows zmiňoval ;-)
    Dalibor Smolík avatar 25.1.2008 00:33 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    Jestliže dotaz je na program, který funguje ve Windows a potřebuji jej, zprovozním nějak (tj. pod Wine) v Linuxu, tak do poradny prostě patří. Díky vyřešenému problému mohu používat Linux, jinak bych musel minimálně rebootovat do Windows ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    25.1.2008 09:31 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    Kecy jsou levné, ukaž mi odkazy :-P
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    24.1.2008 21:53 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    Rád bych (už poněkolikáté) uvedl na pravou míru rozdíl mezi dotazy v Poradně a blogy. Zdejší Poradna je zaměřena výhradně na linuxové a/nebo unixové systémy a dotazy týkající se Windows do ní nepatří. Do blogů si však každý může psát, co se mu zlíbí. Pokud někdo pod blogem, který chválí Windows, tvrdí, že takový zápisek na tento portál nepatří, tak je vedle - protože tu mohou být blogy o čemkoliv, tak sem patří úplně stejně jako zápisky o Linuxu, závodním plavání a dinosaurech. Ale pro Poradnu to neplatí - ta je zcela záměrně udržována monotématická.

    A co se článků týče... nejsem si vědom toho, že by tu vycházely články, které by Windows chválily nebo haněly. Zdejší články se, z pochopitelných důvodů (viz název portálu), tématu Windows příliš nevěnují.
    =^..^= AmigaPower® avatar 24.1.2008 22:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    NE! Soukromě používám pouze Linux (Nesnášim Widle), k jakékoliv připomínce k WinDoze odpovím korktně, necítím potřebu ho nijak hanit, má své pro i proti, stejně jak Linux, když se mně někdo zeptá, co vím, to napíšu. "Pokrytci" jsou jen lidi kteří vědí prd o výpočetní technice všeobecně, kdo se opravdu vyzná, nemá problém ani se systémem který v životě neviděl po 10. minutách užívání (tím neříkám že já jsem nějaký expert).
    =^..^= AmigaPower® avatar 24.1.2008 22:25 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    =^..^= AmigaPower® avatar 24.1.2008 22:26 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    =^..^= AmigaPower® avatar 25.1.2008 08:41 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    Sorry, tohle vznikne, jestliže používáte okýnka FF chaotickým způsobem. 2x nic a dvacet minut hledaný link stejně chybí... :-(
    26.1.2008 02:28 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    A právě proto říkáte WinDoze a Widle :-)
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    =^..^= AmigaPower® avatar 26.1.2008 22:05 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    Ne, to proto, že WinDoze je vyjímečně trefné a Widle vyjímečně zažité (po Polsku používám místo slova "Widle" slovo "Winda" - výtah).
    25.1.2008 07:52 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrytectví?
    Neni, jedna se o prosazovani podminek. Naopak, pokladani offtopic dotazu (napriklad o windows) mi prijde jako bezohledne. Nad formularem pro zadani dotazu jsou v nekolika bodech jasne zadana pravidla, co se smi a co ne. Pokud je nekdo presto porusi, bud je bezohledny (sobec, ktery kasle na pravidla) nebo hloupy (nedokaze je pochopit).

    Pokud jde o blogy, ty jsou soukrome misto a pokud v nich nebude porusovat zakony, muze si v nich psat, co chce. Jinou otazkou ale je, jake reakce ziska a zda jej ctenari nevyzenou ..
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.