abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    dnes 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (22%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 492 hlasů
     Komentářů: 19, poslední dnes 11:32
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    kyknos avatar 1.3.2006 23:00 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    no... ja bych z toho umrel

    nektere ideje nejsou spatne --- klavesy ve sloupcich jsou dobre ale... malo klaves! neumim si predstavit, ze u dekstopu nemam numerickou klavesnici, ze spousta klaves chybi, v blenderu by to byl horor. na noytebooku by se to mozna dalo snest. a naprosto zbytecna klavesa insert, kterou jsme jiz z nekolika klavesnic odstranil, hned u shiftu de nadela nejvic skod... br... ani za trest
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    1.3.2006 23:08 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    a naprosto zbytecna klavesa insert, kterou jsme jiz z nekolika klavesnic odstranil, hned u shiftu de nadela nejvic skod... br... ani za trest
    Za klávesnice bez insertu bych střílel, nechápu jak někdo mohl takový nesmysl vymyslet.
    kyknos avatar 1.3.2006 23:10 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    k cemu je insert???? (krom pleteni se do cesty a nasirani uzivatele?)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    1.3.2006 23:14 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    Jak se na klávesnici bez insertu přepnu na přepisování? Ano opravdu to potřebuju. Nasere mě to když to nejde. A do cesty se spíš pletou takový ty nesmyslný klávesy na suspend, vypnutí a pod. co se někteří výrobci pokouší nacpat do bloku kláves nad šipky.
    kyknos avatar 1.3.2006 23:17 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    zadnej suspend atd na klavesnici nemam. prepisovani? vstup do insert modu pres R. aspon ve vimu. tak je to pod kontrolou. insert neustale mackam nahodne a nevim o tom, dokud neco nesmazu.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    1.3.2006 23:53 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    Jo sou lidi ktery cpou pod insert sirky, nebo ji vylomi uplne. Napr. Yuhu. Podle me Insert smysl ma - mely by se touto klavesou delat vsechny operace co maji neco spolecneho s vkladanim a ze jich neni malo.

    Co se tyce prepnuti do rezimu prepisovani. U spousty programu to jiz nejde. A pokud je to funkce kterou si muzete nedopatrenim neco vymazat (jako ze je), tak by na to mel programator myslet a pouzivat prepinac jako kombinaci vice klaves. treba Alt+Insert. Pak je insert uplne neskodny.
    2.3.2006 00:20 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    Tak to by se dřív měl zakázat delete a backspace. Nebo při jejich stisknutí zobrazit potvrzovací dialog? Lidi neblbněte.
    kyknos avatar 2.3.2006 00:24 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    proc jako? s temi zadny problem neni a maji smysl
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    2.3.2006 07:11 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    Stejně jako insertem si jimi můžete nedopatřením něco vymazat.
    1.3.2006 23:19 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    Přepisování? Hm, lidé jsou různí :-) (no já to nenávidím)

    Ale máme ve škole takové pěkné klávesnice… Přímo pod delete je tlačítko poweroff, které dělá, tipnete si co? Ano, okamžitě, bez jakéhokoliv ptaní či ověřování zahájí vypínání počítače. A spravedlnosti se nedovoláte :-) S železnou pravidelností se mi to samozřejmě stává při testech.
    Copak toho není dost?
    2.3.2006 17:54 Thaweg | skóre: 16 | blog: Herbatka | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    Sirka?
    2.3.2006 18:01 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    Já bych to vyrval a zakopal metr pod zem, ale není to moje, tak co nadělám. Vypadá to, že jsou na to všichni krátcí, ani pán správec neví co dělat ;-)
    Copak toho není dost?
    2.3.2006 18:07 Thaweg | skóre: 16 | blog: Herbatka | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    Leda si nosit svoji klávesnici ;-)
    2.3.2006 19:11 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    Ty počítače jsou tam navíc hezky v poličkách a obávám se, že přepojit klávesnici by vyžadovalo nemálo akrobacie :-)
    Copak toho není dost?
    2.3.2006 18:06 Thaweg | skóre: 16 | blog: Herbatka | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    I když ve škole... Mimochodem, vy píšete písemky? My jsme ty dva, nebo tři roky "informatiky" přežili hraním Warcrafta po síti :-)
    2.3.2006 19:21 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    Píšeme nebude úplně přesné :-) Obecný postup je zkopírovat vzorový příklad z hodiny, něco přepsat, pár maličkostí připsat a je hotovo :-)

    Hry se u nás hrát nesmí. A teď už to fakt ani pořádně nejde, protože na těch počítačích už není ani pitomý counterstrike.
    Copak toho není dost?
    2.3.2006 13:02 barney
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    k cemu?

    Shift-Insert, Ctrl-Insert

    2.3.2006 19:29 walley walleyovic | skóre: 4 | blog: walley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    na oznacovani souboru a na vkladani do clipboardu, tyhle otazky me dojimaji ....
    1.3.2006 23:34 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    Insert = vlozit

    Ctrl + Insert

    Shift + Insert

    Bezne stale pouzivam - uz od dob Pascalu. Jo to byla doba.
    1.3.2006 23:37 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    To jsme na tom podobně, právě v Pascalu jsem se to naučil. Už jsem si jakžtakž zvyknul na Ctrl+C a Ctrl+V (a klávesy v MC), ale ne všude funguje oboje. Insert nechat!
    2.3.2006 09:56 Libor Tvrdík | skóre: 2 | blog: Linuxová kapsička
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    Insertem zapínám editaci ve Víčku. Po klávese i šahám jen pokud to nefunguje (původní vi, ex a nedostatek času/možností měnit konfiguraci). Insert mi přijde zapamatovatelnější - funkční klávesa.

    ScrollLockem přepínám vstupní signály - více počítačů připojených na jeden monitor. Docela užitečná věc ;-). Chápu ale, že mnohým přijde zbytečná.
    1.3.2006 23:03 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    No, obrázek je hezkej, myšlenka určitě taky :-) Ale do ruky bych to rozhodně dostat nechtěl ;-) Mimochodem, kdy tedy sjíždí z pásu první série?
    Copak toho není dost?
    2.3.2006 00:16 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    :) proc ne - protoze je jina ? - pokud by byla gwerty, tak ten rozdil neni zas tak velkej

    vyrabi se dneska hrozny zmetky, tak proc ne treba todle? Samozrejme az bude hotova. :)
    2.3.2006 00:33 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    No, vyrábí se hrůzy, to je fakt. Že by to muselo být qwerty, to beru jako samozřejmost, ale to nakonec není problém přetahat šroubovákem.

    Co se mi nelíbí je to čtvercové rozvržení všech kláves. Také mě děsí jak jsou v tom písmenka utopená a zcela obklíčená. Odlišení barvičkama je zcela k ničemu, když se na tu klávesnici nedívate.

    Klávesnice by určitě neškodilo dělat trochu jinak a o trochu líp, ale nejsem přesvědčen, že tohle je ta cesta. No, vyrob prototyp a pak můžeme diskutovat dál :-)
    Copak toho není dost?
    2.3.2006 10:37 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    > Co se mi nelíbí je to čtvercové rozvržení všech kláves. Odlišení barvičkama je zcela k ničemu, když se na tu klávesnici nedívate.

    presne to, se mi libi

    > Klávesnice by určitě neškodilo dělat trochu jinak a o trochu líp

    Diky za konkretni radu :)
    1.3.2006 23:36 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    Scroll Lock je zrovna v Linuxu celkem užitečná klávesa, zastaví vám výpis aktuálně běžícího programu. Hodí se to třeba při bootování, když je něco v nepořádku, nebo třeba pokud se vám něco nezdá při ./configure (v těhle dvou případech to používám nejčastějc). Doved bych si ho představit jako Fn+F5, nic tam neni a mělo by to systém.
    1.3.2006 23:58 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    ok pak by nebyl duvod ji rusit a byla by nekde tam jak pises. Fn+Fx je zatim takovy nastrel. Diky
    2.3.2006 10:41 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    nepouzivala se k tomuto ucelu na DOSu klavesa Break?
    2.3.2006 11:01 trekker.dk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    IMHO zastavila celej program, nejenom výpis.
    2.3.2006 11:46 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    aha, takze Scroll lock je Linuxu neco jako Break vypisu zatimco program bezi. Tedy jiz to neni prepinac jako napr: Numlock, Capslock. Zobrazovat jeho stisteni rozsvicenou diodou je zbytecny a mohl by byt (vzhledem ke sve podobne funkci) blizko klaves Break, Pause ...... jestli to chapu spravne
    Mikos avatar 2.3.2006 18:20 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    Já např. používam diodu Scroll Locku k signalizaci přepnutí na druhou klávesovou mapu (anglickou místo české), to je podle mě velmi užitečné (lepší než ikonka s vlaječkou na monitoru, protože je to nezávislé na DE/WM). Takže počet diod bych rozhodně neomezoval...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    2.3.2006 18:55 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    Hmm, to je pak dobra vec.

    Problem je v tom jak se ta klavesa jmenuje - podle toho se bude vyuzivat.

    Nekdo tim zastavuje vypis, nekdo prepina klavesnici. Bylo by dobry, aby z jejiho nazvu byla pochopitelna jeji funkce uz pro vyvojare a tim se minimalizovalo to, ze ji bude kazdy pouzivat trochu k necemu jinymu.

    Co ji prejmenovat treba na "Type lock". :)
    Mikos avatar 2.3.2006 23:57 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    Nepochopil si mě zcela :-) Já nepoužívam klávesu Scroll Lock k přepínání klávesnice, ale kombinaci kláves ALT+SHIFT. To co využívam je pouze dioda Scroll Locku k signalizaci že je klávesová mapa přepnutá.

    Tzn. zcela ideální by byla pro mě klávesnice s řadou nespecifikovaných kláves navíc (jako je u multimediálních klávesnic, ale bez trapných nápisů jako Word či Internet Explorer ;-)) a s řadou několika diod nespecifikovaných navíc. S tím že bych si ke všemu naprogramoval funkčnost jak by se mi hodilo. Mam rád svobodu a konfigurovatelnost ;-) Mým ideálem klávesnice je Optimus keyboard :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    3.3.2006 09:15 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    jo chapu, jde ti jen o diodu - to je pak neco jinyho

    optimus je hezka hracka, ale nic neresi, :)
    Mikos avatar 3.3.2006 16:11 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    Ale řeší ;-) Já třeba o nové rozložení kláves vubec nestojím, ale to co mě právě absolutně nejvíc nadchne je programovatelnost, které je u Optimusu dokonalá :-)

    Ale kdyby ta tvoje klávesnice měla řadu nespecifikovaných "multimediálních" kláves navíc, místo potisku měla OLED displeye stejně jako Optimus a byla plně programovatelná, pak bych o ní možná taky uvažoval ;-) Páč změnit třeba rozložení z QWERTZ na Dvorak či abecední (nebo speciální "rozložení" pro jednotlivé programy a hry, jak je to vidět na stránkách Optimus keyboard) je otázkou jednoho kliknutí (či automatiky v případě spuštění daného programu).

    Prostě ten koncept klávesnice s OLED displayi mi přijde geniální. Narozdíl od klávesnice laserem promítané na stůl či nějakého speciálního touchscreenu místo klávesnice (to by mohla být pro Optimus keyboard jediná konkurence) má člověk pod rukou reálná tlačítka a to je IMHO lepší ;-) I když ten touchscreen místio klávesnice by možná taky mohl být parádní :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    4.3.2006 10:48 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    Klavesnici chapu jako jakykoli jiny klavesovy nastroj - viz. hudebni nastroje. Po zauceni ji chci ovladat celou poslepu. Nejenze bych OLED display klavesy nevyuzil, ale jejich menici se popis by mi vadil. Nemam potrebu neco neustale menit.

    Pokud se tato klavesnice stane, alespon pro nekoho, pouzitelna uplne bez popisu - pak splnila jeden ze svych cilu.

    je tvoje svobodna volba, vybrat si co se ti libi ...
    1.3.2006 23:38 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    No já si myslím, že numerická klávesnice ja na klávesnici dobře a na mobilu špatně :-)
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    1.3.2006 23:41 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    Jo, ještě mě napadá problém všech alternativních, avantagardních, lepších a vytůněných klávesnic. Je třeba si je brát sebou, protože jinak už lidi nebudou kompatibilní... ;-)
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    2.3.2006 00:03 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    no v tom vidim cim dal mensi problem vzhledem k tomu, ze se to uz deje zivelne - viz ruzne upravy standartnich klavesnic, ruzne varianty klavesnic na notebooku ...
    2.3.2006 08:33 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    Jo, to bych pak nemel prechazet na ten linux, abych nenarusoval kompatibilitu s ostatnimi, zvlast kdyz je spousta nekompatibility uvnitr linuxu: ruzna distro, GNOME x KDE, ...

    Mozna linux, windows, mac, ... nikdy nemely vzniknout, vsichni by pouzivali DOS, (moznost volby: zadna)
    kyknos avatar 1.3.2006 23:41 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    no to taky samozrejme :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    2.3.2006 00:24 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    nevim co by tomu rekla moje babicka kdyby to bylo na mobilu od 7micky - ale asi by to zvladla. Kazdopadne na obou zarizenich by to melo byt stejne. Presvedcte me ze je to na klavesnici ted spravne.
    2.3.2006 16:45 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    A co kdybysme obrátili označeníé levé a pravé. Mně přijde, že je to označení špatné a logičtější by bylo, kdyby to bylo právě obráceně. A teď mi dokažte,m že současné označení levá/pravá je to správné a nemělo by se změnit.
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    2.3.2006 17:08 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    uz vim, je to lepe optimalizovano, je to standard, je to vsude, na mobilech je to blbe. urcite to zmenim
    kyknos avatar 1.3.2006 23:45 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    a kdyz uz menit rozlozeni, ja bych byl nikoliv pro dvoraka, ale pro logicke abecedni razeni :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    1.3.2006 23:56 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    To by byla produktivita práce na bodě mrazu, o ergonomii a pohodlí nemluvě.
    kyknos avatar 2.3.2006 00:01 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    nemyslim, dokonce si myslim opak. qwerty je zcela umyslne antiergonomicke a dvorak je sice optimalizovany, ale ne pro cestinu. abecedni razeni ma tu vyhodu, ze ho kazdy umi a nemusi se ho nikdo ucit.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    2.3.2006 00:09 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    abecedni razeni je dobra ptakovina :)). odklon optimalizace dvoraka mezi anglickou a ceskou klavesnici je minimalni - to nema smysl resit. Porovnejte.
    kyknos avatar 2.3.2006 00:13 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    bohuzel abecedni klavesnice tam neni. ja mel abecedni klavesnici na jednom starem organizeru, a nesmirne mi vyhovoala
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    2.3.2006 00:10 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    O tom, že ho každý umí, to podle mě není. Záleží na tom, jak je kterej prst na ruce ovladatelnej a citlivej. Pianista vám napíše dokument na čemkoliv, ale zedník to tak snadný mít nebude.

    Kromě toho qwerty neni až tak antiergonomický, například většina samohlásek se mačká (při psaní všema deseti) poměrně silnejma prstama. Jak toho chcete dosáhnout s abecedním řazením, to je mi záhadou.
    kyknos avatar 2.3.2006 00:15 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    no ja nemam problem zmacknout samohlasku zadnym prstem, takze toho nemusim dosahovat :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    2.3.2006 00:17 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    O tom nepochybuju, každej má jiný schopnosti a možnosti, nicméně řešení pro všechny to prostě neni, jinak už by se podle mě dávno používalo :)
    kyknos avatar 2.3.2006 00:18 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    reseni pro vsechny neexistuje
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    2.3.2006 00:01 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    No to je des :)

    Nicmene, az budou klavesnice takove, ze si ji jen promitnes na stul, tak ti nic nebude branit s timhle laborovat.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    Josef Kufner avatar 2.3.2006 00:13 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    Už jsou...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    2.3.2006 00:14 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    Takový už existujou. A navíc ani to neni potřeba, stačí klávesnice s displejem v každym tlačítku (k vidění na gadgets.cz). Ovšem jestli se bude vyrábět, to netušim.
    Mikos avatar 2.3.2006 18:29 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    Já se nemůžu dočkat na Optimus keyboard - to by se mi hrozně líbilo, každé tlačítko v sobě skrývá barevný OLED display prostě nádhera ;-) Navíc ovládací software k tomu bude multiplatformní opensource :-) Jen doufam že cena nebude přemrštěná :-) Jo a prodávat by se to mělo začít na konci roku...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    2.3.2006 00:43 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    no nevim kolik by muj notebook vydrzel s laserovou klavesnicej na baterky.

    to: mrzout

    cece s tim laboruje lidi, napr vetsina vyrobcu notebooku, kazda klavesnice jina - pak se na to nadava - tak proc to neprekopat poradne, ze jo :)
    Marián Kyral avatar 2.3.2006 08:29 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice

    Jsem pro. Ty nekompatibilní klávesnice me občas pěkně serou.

    Když jsem si konečně zvykl na klávesnici Dell NB, tak jsem dostal NB IBM s několika drobnýma změnama, které mi ze začátku pořádně pily krev. (Klávesa Fn místo CTRL - jak jsem to proklínal při mém každodenním přechodu z pracovního NB na domácí desktop.)

    Kdyby se konečně prosadil nějaký jednotný standard, tak by nám to z dlouhodobého hlediska pomohlo. Jen by bylo třeba překonat kruté přechodné období. Bohužel si nemyslím, že se v dohledné době najde někdo, kdo by byl schopen toto prosadit :-(

    Navrhovaná klávesnice má něco do sebe, ale spíše by se hodila na NB. Tam musí být všechno kompaktní.

    Numerického bloku bych se na normální klávesnici vzdát nechtěl. Je to mnohem pohodlnější, než mačkat nějaký přeřazovač kvůli každému číslu. Taky bych na desktopu zrušil kompaktnost a pustil mezi klávesy více vzduchu ;-)

    2.3.2006 09:08 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    > prosadil nějaký jednotný standard

    to dost dobre nejde - ani by to nebylo spravne, resenim ale je standardizovat prostor pro klavesnici nb, a umoznit at si kazdy vybere co se mu libi, pak by nebyl problem ji vymenit za jinou

    NB pravdepodobne ve vetsine pripadu nahradi stolni PC, snahou je aby byla zaklad na obou stejny, u NB bude vzdy hrat roli vaha a velikost - proto mene vzduchu - lze si na to zvyknout - prsty se mene nabehate ;) ale je to otevrene

    Num blok by u stolniho PC byl vlevo jako volitelna soucast, ale predevsim ted resim zaklad ktery se vejde na NB
    2.3.2006 06:53 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    Ten řádek, který vyčnívá vpravo dole se mi nelíbí, podle mě to není praktické.
    2.3.2006 08:11 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    uvazoval jsem o nekolika variantach kdy je toto i vlevo (dalsi klavesy - ale to mozna casem). Ale predevsim to povazuju za lepsi reseni nez zmensovani klaves - tak jak se to dela na nb dneska. Jinak nevyhoda to samozrejme je - pevne doufam ze mensi nez zmensene klavesy.
    2.3.2006 08:18 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    ten presahujici radek vpravo dole a umisteni klaves pg down/up hned vedle mezerniku se me nezda dobre. scroll lock bych nechal, zato bych zcela urcite z klavesnice odstranil klavesy power, sleep a wake, ktere podle meho nazoru nemaji na klavesnici vubec co delat (v navrhu jsou pres Fn, to by se snad jeste dalo vydrzet). zmena poradi a vlastne cele rozhozeni numericke klavesnice je nevyhovujici, a vubec bych postradal samostatny numericky blok. Ctrl a Alt je uz nad mezernikem, proc jsou dalsi vlevo dole?
    2.3.2006 08:47 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    power, sleep, wake: souhlas ...

    proc se ti puvodni poradi cislic na numce vic zamlouva, na mobilu to bude tezko nekdy takto, nejsem proti - je to otevreny

    Ctrl, Alt nad mezernikem jsou pro kombinace s pismeny a s Fn, vlevo dole jsou pro kombinace s Shift, Insert, Delete, Esc
    2.3.2006 12:49 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    puvodni poradi cislic (a take znaku * / - +) se me zamlouva vice proto, ze ponechava potrebne klavesy u sebe a shoduje se s naprostou vetsinou soucasnych klavesnic jak pocitacovych, tak kalkulacek. nevidim duvod proc to menit kvuli telefonum.
    2.3.2006 13:24 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    Přesně tak, spíš ty telefony přizpůsobit...
    2.3.2006 13:40 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice
    mas pravdu neco s tim udelam. asi bych se vratil k puvodnimu poradi cisel a ciselnik posunul o jednu radu nahoru. znamenka by zustaly tam kde jsou.
    2.3.2006 10:15 Libor Tvrdík | skóre: 2 | blog: Linuxová kapsička
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice - nepotřebné klávesy, prototyp
    Pokud se budeme bavit o zbytečných klávesách, pak bych se v první řade zbavil šipek. Utíkat s rukou doprava a dolu, jen proto, že potřebuji přesunout výpis, zvlášť, když mám šipky pod rukou (písmena) je nepohodlné. Oceňuji pravé mapování šipek na písmena.

    Druhá věc která mě zaráží je malý a utopený Enter - prosím zvětšit a umístit více nahoru, tak aby bylo možné jej stiskount malíčkem.

    Tabulátor uprostřed je dobrý nápad!

    Pokud by jste se odhodlal k nějaké výrobě, doporučil bych pro prototyp použít mechanicko citlivé fólie (dotykový display), na kterou by bylo možné rozvržení nakreslit fixem a signály zpracovávat pomocí ovladače. Dala by se tak například i upravovat velikost kláves dle individuálního požadavku uživatele (muž x žena x dítě). Sice tím ztratíte zpětnou vazbu od stisknuté klávesy, ale na to se dá zvyknout (viz laserové klávesnice).
    2.3.2006 11:34 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice - nepotřebné klávesy, prototyp
    > Oceňuji pravé mapování šipek na písmena.

    Jedna se pouziti myslenky Vimu integrovat sipky... pod zakladni polohu ruky. Uvidime kolik lidi to oceni.

    > Druhá věc která mě zaráží je malý a utopený Enter - prosím zvětšit a umístit více nahoru, tak aby bylo možné jej stiskount malíčkem.

    Pri praci pouzivate predevsim Enter uprostred klavesnice. Tisknete ho ukazovackem prave nebo leve ruky - jak se to zrovna hodi, stejne jako ostatni klavesy stredove casti.

    Presun praveho Enteru smerem nahoru, by ho vzdalilo od klaves pohybu - to by nebylo dobre.

    > Pokud by jste se odhodlal k nějaké výrobě, doporučil bych pro prototyp použít mechanicko citlivé fólie (dotykový display), na kterou by bylo možné rozvržení nakreslit fixem a signály zpracovávat pomocí ovladače. Dala by se tak například i upravovat velikost kláves dle individuálního požadavku uživatele (muž x žena x dítě). Sice tím ztratíte zpětnou vazbu od stisknuté klávesy, ale na to se dá zvyknout (viz laserové klávesnice).

    To by potom znamenalo, co clovek, to jina klavesnice. Rozhodne jsem zastancem klasickych klaves pouzivanych na NB s dostatecne velkym zdvihem a mekkym dopadem. U klavesnic s malym zdvihem, nebo dokonce zadnym dochazi pri rychlejsi praci ke zpetnym razum do prstuu a ty trpi. Viz levne NB s malym zdvihem klaves.
    2.3.2006 16:46 Libor Tvrdík | skóre: 2 | blog: Linuxová kapsička
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh klávesnice - nepotřebné klávesy, prototyp
    Jojo. Měl jsem se více dívat. Pokaždé když vidím alternativní klávesnici dívám se kde je enter. Klávesnici se dvěma jsem ještě neviděl - druhý, ten uprostřed jsem tedy již nehledal.
    ZdenálM avatar 2.3.2006 13:23 ZdenálM | skóre: 2 | blog: Student | Třebíč
    Rozbalit Rozbalit vše Super klávesnice
    Dejte vědět, až bude tuhle klávesnici někdo vyrábět ;-) Moc se mi líbí.
    2.3.2006 13:45 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Super klávesnice
    urcite :)
    2.3.2006 18:04 Kappi-tux | blog: kappiho_tuxik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Super klávesnice
    Tomu se řiká perfektní klávesa, bral bych všema deseti (teda osmi, ty malíčky nemůžu pořát ukočírovat :-) ), kdyby už existovala! Opravdu parádní návrh! Udělal jsem si model a to rozložení je opravdu bezva! Jen tak dál, přeju nějakého výrobce a distributora :-)
    Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.
    2.3.2006 18:18 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Super klávesnice
    Diky, Pokud se Vam klavesnice libi sledujte obcas dal tento blog. Rozhodne jsem neskoncil.
    5.3.2006 20:46 Kappi-tux | blog: kappiho_tuxik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Super klávesnice
    Budu, budu :-) a pokud to dotáhnete do zdárného konce, budu mezi prvními zákazníky ;-)
    Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.