Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
Instituce státní správy nebudou smět využívat produkty, aplikace, řešení, webové stránky a webové služby poskytované čínskou společností DeepSeek. Na doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost rozhodla o jejich zákazu vláda Petra Fialy na jednání ve středu 9. července 2025.
Shlédl jsem v časopisu Computer výkonnostní test Linux vs. Windows. Překvapilo mě, že tak extrémně windowsovský časopis připustí, aby Linux vyhrával, ale je to docela tak .
Testoval se výkon výpočtu MD5, kopírování souborů, nějaké aplikace filtrů v Gimpu, výkon POVray + herní test. U všech těchto testů (kromě posledního) byly použity distribuce Ubuntu 32bit, Ubuntu 64bit, Gentoo 64bit a FC4 64bit a Windows XP 32 a 64bit.
Dalo by se to shrnout, že nejvýkonnější z dister bylo Gentoo 64bit a (někdy podstatně) nejhorší výsledky mělo FC4 64bit. Linux nad Windows, dá se říct, zvítězil.
Situace ve hrách už byla horší, Windows vyhrál. Herní výkon bylo totiž srovnáván s Mandrivou a navíc platilo: čím vyšší rozlišení, tím hůře na tom Linux byl. Tohle pravidlo se projevuje i u OpenGL pod Windows (bylo tam srovnání UT2004 Direct3D vs. OpenGL renderer pod Windows).
Můj komentář:
Nicméně musím dodat, že Windows (u mě) prohrává v některých obtížně změřitelných vlastnostech - např. využití paměti. Linux s velkou RAM cachuje, Windows (nesmyslně) radši swapuje
Na mém PC minimálně v Doom3 Windows těžce prohrává - z toho je vidět, že žádný test nemůže být dokonalý a stoprocentní.
Tiskni
Sdílej:
:free total used free shared buffers cached Mem: 515472 505276 10196 0 18468 210040 -/+ buffers/cache: 276768 238704 Swap: 1134500 264180 870320takhle to vypada po 8 hodinach provozu (pritom jeste tak pred pul rokem jsem mival zabranou pamet 200MB a ve swapu nic), po nekolika dnech je to mnohem horsi ...nevim jestli se da verit udajum % v top , ale aplikace zabiraly asi tak 1000% pameti
To moze byt zmenou prostredia (tty -> KDE, a pod., update aplikacii,...)
v top-e sa ukazuje kolko pameti by aplikacia mala zaberat. To tiz fork() nekopiruje data v pamati, ale nastavy bloky zdielanie starym a novym procesom na copy-on-write.
Takze jedna aplikacia zabera 10% RAM, forkne 9 procesov a vsetky do kopy by mali zaberat 100%, ale forknute procesi zvacsa nezapisuju do mnohych casti pamate.
Doom3 jede jen na OpenGL, takže u toho nebylo Direct3D žádné.
Doom3 jede jen na OpenGL, takže u toho nebylo Direct3D žádné.Doom3 system requirements.
htop
a koukal sem, jak je swap zaplnen z 0%, kdyz pri cinnostech, ktere jsem delal, by Windows muj disk umucil...
tak hezky to hralo u srdce :)