abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevili v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 22:22 | Zajímavý software

    V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Zajímavý článek

    Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (60%)
     (23%)
     (9%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 47 hlasů
     Komentářů: 5, poslední dnes 20:57
    Rozcestník

    Jak dopadl test Win. vs Linux v Computeru

    4.6.2005 00:21 | Přečteno: 1394× | Linux

    Jenom pro informaci:

    Shlédl jsem v časopisu Computer výkonnostní test Linux vs. Windows. Překvapilo mě, že tak extrémně windowsovský časopis připustí, aby Linux vyhrával, ale je to docela tak :-).

    Testoval se výkon výpočtu MD5, kopírování souborů, nějaké aplikace filtrů v Gimpu, výkon POVray + herní test. U všech těchto testů (kromě posledního) byly použity distribuce Ubuntu 32bit, Ubuntu 64bit, Gentoo 64bit a FC4 64bit a Windows XP 32 a 64bit.
    Dalo by se to shrnout, že nejvýkonnější z dister bylo Gentoo 64bit a (někdy podstatně) nejhorší výsledky mělo FC4 64bit. Linux nad Windows, dá se říct, zvítězil.

    Situace ve hrách už byla horší, Windows vyhrál. Herní výkon bylo totiž srovnáván s Mandrivou a navíc platilo: čím vyšší rozlišení, tím hůře na tom Linux byl. Tohle pravidlo se projevuje i u OpenGL pod Windows (bylo tam srovnání UT2004 Direct3D vs. OpenGL renderer pod Windows).

    Můj komentář:
    Nicméně musím dodat, že Windows (u mě) prohrává v některých obtížně změřitelných vlastnostech - např. využití paměti. Linux s velkou RAM cachuje, Windows (nesmyslně) radši swapuje :-D
    Na mém PC minimálně v Doom3 Windows těžce prohrává - z toho je vidět, že žádný test nemůže být dokonalý a stoprocentní.        

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    4.6.2005 00:28 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše pamet
    me to taky nesmyslne swapuje, resp. nevim od kdy a co mi bere tolik pameti , ze to musi tolik swapovat
    :free
                 total       used       free     shared    buffers     cached
    Mem:        515472     505276      10196          0      18468     210040
    -/+ buffers/cache:     276768     238704
    Swap:      1134500     264180     870320
    
    takhle to vypada po 8 hodinach provozu (pritom jeste tak pred pul rokem jsem mival zabranou pamet 200MB a ve swapu nic), po nekolika dnech je to mnohem horsi ...nevim jestli se da verit udajum % v top , ale aplikace zabiraly asi tak 1000% pameti ;-)
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    4.6.2005 00:51 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pamet
    A v čem vidíte problém? Považoval byste za vhodnější, aby se všechny ty stránky, na které už několik hodin nikdo nesáhl, raději držely v paměti? Pak byste měl sice krásně prázdný swap (tedy skoro), ale systém by se choval daleko hůř, protože by nebylo čím cachovat disky…
    4.6.2005 00:58 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pamet
    problem vidim v tom, ze mi driv system zabiral 200MB v pameti, tedka minimalne 400 (nemyslim tim cache) ... kdyz prepnu plochu tak to zacne hrozne hrabat, jak to prehazuje z disku do pameti a zpet, mysi nejde plynule pohybovat etc. ;-)
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    Yin avatar 4.6.2005 01:23 Yin | skóre: 39 | blog: Yinotopia | Slovesnko, Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pamet

    To moze byt zmenou prostredia (tty -> KDE, a pod., update aplikacii,...)

    v top-e sa ukazuje kolko pameti by aplikacia mala zaberat. To tiz fork() nekopiruje data v pamati, ale nastavy bloky zdielanie starym a novym procesom na copy-on-write.

    Takze jedna aplikacia zabera 10% RAM, forkne 9 procesov a vsetky do kopy by mali zaberat 100%, ale forknute procesi zvacsa nezapisuju do mnohych casti pamate.

    Nikdy nie je tak zle, aby to jeden poharik nemohol ešte zhorsiť.
    4.6.2005 10:20 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Skutečně dokonalý test
    Tenhle test mi toho fakt řekne… Jestli budu dělat MD5 hash minutu nebo minutu dvacet, to je skutečně zásadní rozdíl mezi operačními systémy. Až budu porovnávat dejme tomu sportovní vůz a limuzínu, taky budu řešit jenom kolik to jede?
    Copak toho není dost?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.6.2005 10:54 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně dokonalý test
    Po předchozím amatérském článku o Linuxu teď zařadili takovýhle výkonnostní test. Je to prostě Computer (navrhoval bych ho přejmenovat na WinComputer)...
    4.6.2005 11:00 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše hry
    Pokud porovnávali výkon Direct3D v Linuxu a vyšlo jím, že s větším rozlišením výkon klesá, tak je vše správně. Direct3d je přece proprietární výmysl Microsoftu a v Linuxu je více méně emulovaný.

    Kdo je autorem toho testu?
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.6.2005 11:36 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hry
    Asi jsem to špatně/nepřesně popsal. Byla tam ukázka FPS v UT2004 (při různých rozlišeních) pod Windows na OpenGL i Direct3D, na Linuxu na OpenGL.

    Doom3 jede jen na OpenGL, takže u toho nebylo Direct3D žádné.

    4.6.2005 15:29 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hry
    Doom3 jede jen na OpenGL, takže u toho nebylo Direct3D žádné.
    Doom3 system requirements.
    Math, as Barbie says, is hard.
    To ze vyzaduje directx9b kompatibilni kartu neznamena, ze pouziva direct3d, to ze vyuziva directx ve windows neznamena, ze pouziva direct3d. Je to opengl hra a bez opengl se nerozjede. Bez directx pojede... vsak jede v linuxu...
    presne tak, ten fakt s cachovanim / swapovanim jsem si nedavno taky uvedomil...pustil sem si htop a koukal sem, jak je swap zaplnen z 0%, kdyz pri cinnostech, ktere jsem delal, by Windows muj disk umucil... tak hezky to hralo u srdce :)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.