abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (22%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 493 hlasů
     Komentářů: 19, poslední včera 11:32
    Rozcestník

    Logo Linuxu

    2.3.2006 01:24 | Přečteno: 1819× | Moj Linux | poslední úprava: 2.3.2006 01:28

    Ako stály prispievateľ zápismi na tomto fóre ma napadla jedna menej technická záležitosť a rozhodol som sa rozhýbať si moje prsty a hodiť ju sem. Po prečítaní tohoto článku ma zaujal (alebo znechutil?) tento "zaujímavý" postreh autora príspevku:

    ...ak máte alergiu na tučniakov, zošaliete
       (a ak ju nemáte, rýchlo ju môžete dostať)...

    Odporúčam Vám prečítať si celý článok, fakt zaujímavá propaganda Mrkvosoftu, aj keď som tolerantný, fakt to inak neviem nazvať. A poďme k veci: Rozmýšľali ste niekedy, aké logo by si Linux zaslúžil, ak by to nemal byť tučniak (tux)? Nikdy som nad týmto estetickým vnemom vhodného loga Linuxu nepremýšľal, veď v mojom distre SuSE si ani nepamätám, kedy som v poslednej dobe narazil na tuxa, ja mám chameleóna. Aj keď to je logo distra a nie Linuxu ako jadra.

    Pravdepodobne sa Linus Torvalds zameral pri vzniku ním vyvíjaného jadra na logo tučniaka z dôvodu, že pochádza zo severskej krajiny. Alebo ho to napadlo odrazu a nevedel si spomenúť okrem programovania na nič iné. Ale to je môj subjektívny názor, väčšia blbosť ma nenapadla.

    Aké logo Linuxu by ste zvolili alebo navrhli Vy? Je pravda že napr. veľa zvierat je už licenčne zaviazných, ale či sa to sťahuje priamo na ne, alebo typ vyobrazenia to fakt netuším. Mňa žiadne logo nenapadlo, preto som zvedavý na Vaše názory. Len taký postreh ako by v logu vyzeral lev (keď už som sa narodil v tomto znamení) ale hneď som si spomenul na jednu nemenovanú poisťovňu.

           

    Hodnocení: 0 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    2.3.2006 02:14 premek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    ale tucnaci ziji prece jen na jiznim polu, vzdyt sme to brali ;)
    2.3.2006 02:19 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
       Já si nemůžu pomoct, ale tučňák mi připadá jako úplně blbý a trapný zvíře. Taky nechápu, jak někdo kvůli logu podporuje svoje zvířátko v ZOO. Asi aby dostal nažrat. Ještě že nemá ve znaku slona, nebo nějakého kytovce. Na druhou stranu si myslím, že pěkný logo má OpenBSD a Quake. Možná ještě někdo, ale to jsou první symboly, co mi bleskly hlavou.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    2.3.2006 04:41 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Mě se původně zdál celkem roztomilej, je docela pěkně nakreslenej. Ale v poslední době na mě kouká ze všech stran, občas už se bojim otevřít lednici nebo zapnout televizi. Aspoň že v systému samotnym na něj nenarazim, musel bych ho hledat (nebo zapnout v kernelu :-))
    2.3.2006 10:45 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Slona má v logu Republikánská strana (ta v USA). Pokud se nepletu, tak ho v některých ZOO sponzorují.

    PS: "A nyní tučnák na Vaší televizi exploduje!!"
    2.3.2006 11:11 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    No vida, další banda. Třeba si myslí, že pokud budou mít živý znak a budou se o ně viditelně starat, že jim to zvedne preference. :-)
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    2.3.2006 18:07 Kappi-tux | blog: kappiho_tuxik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    HA! Další Pythonista :-)
    Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.
    2.3.2006 11:51 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    No něco o tom, proč právě tučnák, napsal Torvalds a určitě si to dokážeš najít. Úplně blbý zvíře to není a trapný? Jak může být zvíře trapný? Vždyť to je čistě lidská vlastnost a jestli ho příroda stvořila s krátkýma nožičkama a oblíkla do fráčku, určitě to nebyla jeho volba:-)
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    2.3.2006 12:45 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    slony - replikator pre postgresql
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    2.3.2006 16:15 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Nějak jsem nemohl na stránkách najít, proč se to jmenuje slony a zároveň to má ve znaku slona...je snad některý vývojář Čech/Slovák nebo používá jazyk, kde je slon slonem? :-)
    2.3.2006 13:47 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Já si nemůžu pomoct, ale tučňák mi připadá jako úplně blbý a trapný zvíře.
    A ja si nemuzu pomoct, ale jako uplne blby a trapny mi tu pripada nekdo uplne jinej :P
    2.3.2006 02:20 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Logo
       Já si nemůžu pomoct, ale tučňák mi připadá jako úplně blbý a trapný zvíře. Taky nechápu, jak někdo kvůli logu podporuje svoje zvířátko v ZOO. Asi aby dostal nažrat. Ještě že nemá ve znaku slona, nebo nějakého kytovce. Na druhou stranu si myslím, že pěkný logo má OpenBSD a Quake. Možná ještě někdo, ale to jsou první symboly, co mi bleskly hlavou.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    2.3.2006 07:09 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo
    A co zprohýbané okno? To ti nepřijde blbý a trapný?

    Apropos, ten tučňák je, resp. byl výtečná metafora linuxové konzole. Černá - bílá, "střídmý fráček", a nefrajeří i když má křídla.
    2.3.2006 08:38 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo
       Okno taky nemusím. Zajímavé je, když někomu pošlu jeho zesměšňující verzi, tak se nevzteká a nemá touhu mě zažalovat. Proč taky? (jednou jsem tady podobný hesla četl ohledně tučňáka) Ještě že uživatelé Windows finančně nepodporují výrobce oken a sklenáře, protože by to vůči ostatním profesím bylo dost nefér. Jinak jak jsem napsal, líbí se mi logo OpenBSD a Quakea.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    2.3.2006 09:27 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo
    Tak mě napadlo. Používají WinXP také tzv. Eurookna, když jsou made in USA (resp. Ireland)?
    2.3.2006 16:23 pv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo
    ... "To je pro mne pouze důkazem, že nikdy neviděli rozzlobeného tučňáka, jak se na ně řítí rychlostí přes stošedesát kilometrů za hodinu, protože kdyby ho viděli, dávali by si o hodně větší pozor, co povídají."
    Filip Dominec avatar 2.3.2006 17:07 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo
    Jindřichu, nedávno se tu v blogu řešilo, jak je nechutné, že do tebe lidi rýpou. Víceméně s tím souhlasím, je to skutečně trapné někoho pomlouvat. Ale nemůžu si pomoct - ty prostě trvale píšeš účelně provokativní texty.

    Nebudu se zabývat tím, jestli je správné považovat OSS za bandu idealistických študáků; možná na tom něco je. Jenomže ty nejsi jenom NEVĚŘÍCÍ, ty jsi především záměrně FLAMEWAR-TVOŘÍCÍ. Pokud se na tebe ta "linuxová sekta" sesype, není to tím, že bys jim narušoval náboženská dogmata, ale prostě že tím, píšeš účelově provokativní příspěvky.

    Promin, že to píšu tak osobně, ale osobní to opravdu je. :-/
    2.3.2006 17:25 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo
       Nic z toho co jsem napsal jsem si nepsal z důvodu vyvolání flameu. Opravdu si myslím, že OpenBSD a Quake mají hezké logo, že z tučňáka nejsem vydřenej a že mi připadá tak trochu trapně infantilní. Snad na tom není nic špatného. Někomu se líbí modrá barva a někomu zelená. Říct člověku, kterému se líbí modrá, že tobě přijde modrá blbá a že máš radši zelenou, mi nepřijde naprosto normální. Kdyby skupiny lidí před sebou tajili co se jim líbí, jak by to asi dopadlo?
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    2.3.2006 18:02 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo
    Ono to možná stačilo říct jen jednou. Když se podívám na tuhle diskusi, připadá mi, že tady píšete mnohokrát jinými slovy stále totéž... :-/
    2.3.2006 08:19 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Já jsem si nevšim, že by na mne z počítače odevšad koukal tučňák? Nějak nechápu. Vůbec nechápu, on mi nepřišel divokej ani ten článek. Kdybych nevěděl o co jde a tohle si přečetl, tak si běžim shánět Linux.
    Jo! A tučňák je pěkný logo.
    Dalibor Smolík avatar 2.3.2006 10:00 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Souhlas. Když jsem přinesl plyšového Tuxe domů, všem se líbil. A dcera prohlásila: něco na tom Linuxu je ! :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    2.3.2006 10:07 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Na Linuxu fakt něco je. Třeba tučňák, veledůležitá součást operačního systému. :-)
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    2.3.2006 10:27 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Asi tomu neuveris, ale nasli se i taci, co by ho samou laskou snedli!!! :-)
    2.3.2006 10:11 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    moje segra presla na linux take proto ze se ji libej ty tucnacci :), take ji to ted chodi rychleji a bez viru, ale to je vedlejsi
    2.3.2006 10:23 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Mojim neteřím se taky líbjej tučňáci, ale klidně si pustěj počítač s Windows XP a vůbec jim to nevadí.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    2.3.2006 10:05 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Presne tak.

    Logo Tuxe a hlavne jeho graficke provedeni je jedna z nejvetsich propagacnich deviz Linuxu. Vyuzit tohle pro propagaci privetivosti bohuzel dosud nikdo poradne nezvladl, navic vsechny hlavni distribuce maji ty loga neporovnatelne horsi, bud prilis technicka (swirl), geekovska (klobouk) nebo nedotazena do konce (chameleon). Snad Mandrake jeste tak. Jasne, pouze muj osobni pocit.
    2.3.2006 10:17 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
       Logo jako propagačni deviza? To myslíš vážně? Hezké logo je nutnost, ale neznám člověka, který by používal a preferoval jakýkoliv operační systém kvůli jeho logu. Většinou používají to, co jim vyhovuje a co má podporu.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    Dalibor Smolík avatar 2.3.2006 10:20 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Jako profesionální obchodník bych vliv loga nepodceňoval. Například Škodovka si podržela svoje logo "šípu" zcela oprávněně a udělala dobře. Coca-Cola, kdyby najednou vypadala úplně jinak, by neprodávala. A tak lze uvést mnoho příkladů. Podle mé úvahy je (bez zlehčujících poznámek) logo tučňáka velmi působivé a může mít šanci na úspěch.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    2.3.2006 11:21 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    No jo no, nekoho zaujme logo, jineho marketingove reci nebo nesmyslny hoax, ze? ;-)

    Nerikam, ze Linux uzivam kvuli logu, rikam, ze Tux je naprosto nejlepsi logo na poli operacnich systemu a ostatni mu muzou opravnene zavidet (vcetne nas od zivotodarneho slunce :-) ).
    2.3.2006 12:50 I love M$
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Tux je naprosto nejlepsi logo na poli operacnich systemu

    Mezi "je" a "naprosto" bych dal neco jako "(podle mého názoru)", protože podle mého názoru (ač mám linux rád) je tučňák naprosto trapné logo, které se nikdy nelíbilo a poslední dobou se mi líbí ještě čím dál méně, hlavně když slyším, že je to údajně proto, že Linuse klobnul v ZOO tučnák do prstu, tak si ho dal do znaku. Jako kdyby mě nakopla kráva do prdele, tak si ji dám jako logo svýho programu (prostě mi poněkud uniká souvislost). Je to samozřejmě jeho právo (jakožto autora), ale jednoduše se mi ten tučnák k OS nehodí, to už to jabko se mi líbí mnohem víc.
    2.3.2006 13:38 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Prislo mi uz zbytecne opakovat to, co jsem v tomto threadu rekl, tj. ze je to pouze muj osobni nazor, viz vyse ;-)
    2.3.2006 13:51 I love M$
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    OK, nějak jsem si nezapamatoval kdo je kdo.
    Dalibor Smolík avatar 2.3.2006 14:55 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Pokud jsem slyšel, tak byl Linus Torvalds jednou na dovolené někde v Argentině nebo Chile a na skicu si namaloval tučňáka, kterého tam uviděl. A někdo se toho chytil a udělal z něj maskota Linuxu. A pojmenoval ho Torvald's Unix. Asi tak, jako když Karel IV. jako dítě, když ho vezli Prahou a byla mu zima, řekl: "Naval deku!" a od té doby se to tam jmenuje Na Valdeku.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    2.3.2006 15:18 I love M$
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    No to už je přijatelnější způsob jak se tam ten tučnák dostal. Nicméně ohledně toho jak se mi líbí se toho příliš nemění.
    Dalibor Smolík avatar 2.3.2006 10:17 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Tučňák je správný symbol. Protože zejména letos v zimě jsme viděli mnoho zamrzlých oken, ale viděl někdo zmrzlého tučňáka? :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    2.3.2006 12:27 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Propagační deviza říkáte ? A kde jsou vidět výsledky té propagace skrze infantilního tučňáka v logu ? Léta letoucí se linux lidem cpe do hlavy z kdejaké internetové stránky i v časopisech a léta letoucí jeho uživatelé nějak nechtějí přibývat. Nebude to tak trochu jinak o té propagační devize ?
    Dalibor Smolík avatar 2.3.2006 12:40 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Ale no tak. Žádné logo není samospasitelné a všichni víme, že na poli marketingu je v oblasti OSS (tzn. včetně Linuxu) spousta práce. Ale to by bylo na dlouhý článek nebo dokonce knihu, nikoliv blog.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    2.3.2006 12:55 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Marketing který používá linuxová komunita spolehlivě dokáže lidem linux zprotivit. Neustálé napadání lidí kteří se na něco ptají a neustálé povyšování se linuxáků nad ostatní lidi a nadávání jim do lam a debilů a podobně, to k linuxu nikoho přitáhnout ani nemůže. To logo je otřesné a jen dovršuje co komunita běžně dělá. Nejhůř na lidi asi působí spousty různých distribucí linuxu, protože v tom mají jenom zmatek a kdo nemá čas na šťourání v literatuře nebo na studování spousty stránek o linuxu z internetu, ten si radši zase koupí nebo ukradne XP a je po dalším novém linuxákovi. Takhle se to nikdy rozšířit nemůže. Sám linux a jeho komunita tomu v podstatě brání.
    2.3.2006 13:06 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    "Nejhůř na lidi asi působí spousty různých distribucí linuxu" no ja na mnozstvi distribuci nevidim nic spatneho kazdy si muze vybrat to co mu vyhovuje. Vzniku ruznych distribuci nezamezis plyne to proste z filozofie OSS(teda tak jak ji chapu ja)
    Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
    2.3.2006 13:15 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Jenže lidem se těžko vysvětluje že je 250 dister jen proto, aby si mohli vybrat a zvlášť když se potom z různých diskusí dozvídají že v každé z těch distribucí nefunguje něco jiného a že existuje několik různých balíčkových systémů a každý z nich má nějakou výhodu ale současně také nevýhody proti těm ostatním. Nebo že konfiguráky jsou u různých dister jinde a hlavně že je potřeba dělat v nich a dělat také v příkazové řádce, kdykoli člověk potřebuje změnit nějakou drobnost v nastavení. Začátečníkovi se v tom určitě udělá rychle zmatek a elán u většiny z nich rychle vyprchá. Pak už jenom mezi sobě podobnými lidmi řeknou že je linux na prd a hotovo. Před nějakou dobou jsem rozdal kamarádům 10 originál CD s Ubuntu Linuxem. Ani jeden to nikdy nepoužil. Zkrátka tomu nikdo nedůvěřuje a já jsem v jejich očích spíš za troubu, protože linux používám. Tak to zkrátka chodí.
    2.3.2006 13:39 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Na obém je kus pravdy. Je fajn, že si jde vybrat, ale když jsem se začal zajímat, co že to je ten Linux, tak mi z toho šli také oči šejdrem. Distribuce? Hmm, co to asi je... balíčky... jen jsem otřel zpocené čelo tak zase nějaký kde, gnome... či co. :-)
    Pak jsem se dozvěděl, že pokud neumím konfigurovat, napsat si skript pro Bash... tak jsem lama... co to je? ... Aha! Jsem blbej! :-) No dobře. Jsem i otrlý a tak nyní spokojený. Jak s logem tak systémem. Ale nedivim se těm, které to zažene.
    2.3.2006 13:58 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
       To, že se komunita chová tak jak se chová a že je Linux takovej jakej je, je asi pro to, aby komunita mohla tvrdila že je Linux lepší a intuitivnější než Windows a oni tomu nerozumí, ale ve skutečnosti se možná chtějí cítit nadřazeně. Umí něco nakonfigurovat, rozchodit tiskárnu, grafárnu, gamesu, ... jsou prostě dobrý, machři. To, že to v jiném systému funguje normálně neplatí. To oni jsou dobrý. Normálního uživatele tohle třeba ani nezajímá a chce, aby byl systém použitelnej a aby měl systém aplikace, které on chce.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    2.3.2006 14:14 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    "Komunita se chová". A černoši hrajou dobře basket...
    Já jsem k tomu přišel tak, že mi to na Win přišlo zbytečně komplikovaný. Chtěl jsem jednoduchý věci a našel. Přijde mi jednoduší si napsat text v editoru a strčit pod hlavičku LaTeXu a projet, nežli to nastavovat, ať už ve Wordu a nebo Oo. A vypadá to líp.
    Kámoš zase počítá kvantovou fyziku a "Jsem našel nějaký cd s Linuxem a nainstaloval, já ani nevim co je to zač, ale běhá to a konečně nepadá".
    Motivy jsou všeliké.
    2.3.2006 14:32 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
       A právě pro to přes 90% uživatelů počítačů, současných windowsáků, přejde na Linux. Budou moci psát v TeXu, budou moci používat alternativy ke komerčním programům (pokud budou), budou moci psát automatizující skripty.

       Cože? Windows tohle všechno umožňuje a navíc jsou pro něj free programy, pro které Linux alternativu nemá? Jako fakt? Nevěřím, vždyť je Linux lepší, jen to asi ti uživatelé nevědí.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    2.3.2006 14:49 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Pravda je taková že pro Windows je tolik free softu a často hodně slušného, že člověku stačí když si s novým PC koupí za 3.5K Winy a do nich narve haldu free softu. Nestojí ho to pak dál už ani kačku a přitom si comp vybaví vším co doma nebo i v menší firmě může potřebovat. Spoustu toho nemusí ani stahovat. Stačí když si koupí sem tam COMPUTER nebo CHIP s DVD a je vybavenej.

    Nevím jak komu, ale mě osobně připadá většina programů které se mi nainstalovaly s Linuxem k ničemu a často se jich kvůli debilním závislostem nemůžu zbavit. To mě na linuxu doslova přivádí k zuřivosti. Například já přímo nenávidím GIMP a nikdy bych ten program už nespustil. Považuju to za absolutní shit. Mít ho ale v compu musím, protože na něm je pár jiných věcí závislých.
    Heron avatar 2.3.2006 14:58 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Pravda je taková že pro Windows je tolik free softu a často hodně slušného, že člověku stačí když si s novým PC koupí za 3.5K Winy a do nich narve haldu free softu. Nestojí ho to pak dál už ani kačku a přitom si comp vybaví vším co doma nebo i v menší firmě může potřebovat. Spoustu toho nemusí ani stahovat. Stačí když si koupí sem tam COMPUTER nebo CHIP s DVD a je vybavenej.

    Přesně takhle vypadaly moje windy (pominu-li profesionální systémové programy, které mi v linuxu vážně chybí) těsně před přechodem na linux. Řekl jsem si: všechno tohle je i v linuxu, tak proč vlastně mám windy?

    2.3.2006 15:19 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu

    O koze, o voze. :-) Já tvrdim že proto přejde někdo odněkud někam? Já tvrdim, že by to na Win. nešlo?
    Niklolivěk. Na Linix mi to funguje líp, funguje mi tam všechni co chci a tak jsem Win. zrušil, no. Co naděláš, svět už je takovej.

    Ty jsi charakterizoval Liuxového uživatele, já ti oponuji. Znám víc takových lidí, co by se ti vůbec do té škatulky nevešli. Vůbec je nezajímá ideologie, ani logo, zjistili, že jim to z nějakých důvodů vyhovuje. Ale s těma se nepotkáš na internetu. O těhle válkách často nemají tušení. :-) Není jich moc, ale jsou. A až jich budou miliony, Jindro. He!!! :-)

    2.3.2006 17:01 I love M$
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Tak nevím jestli je to snad úmysl, ale chybí mi tam ještě Lunex. Asi Vás dneska zlobí co?
    2.3.2006 17:16 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Já byl v poněkud rozpustilé náladě a když jsem zaregistroval první překlep (má úchylka) tak jsem si říkal, že udělám Jindrovi radost, že nemusí být jenom Linuks. Spíš koukám, co mi tam uteklo těch smajlíků. Ach, ach. :(
    (A to jsem si dal závazek si blbý fóry nechávat na Lezce... Člověk míní, Tux mění)
    2.3.2006 14:26 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Ono mít možnost výběru sice může zdánlivě vypadat jako výhoda, ale většina lidí tu možnost výběru asi moc jako výhodu nevnímá. Kdyby v linuxu byl jeden pořádný balíčkový systém, maximálně dva, tak by to asi prospělo věci mnohem víc, než ten hokej který máme dnes. Začátečníkovi je těžké vysvětlovat proč se něco dělá nějak v Debianu a úplně jinak v Mandrivě a zase jinak v SUSE nebo ve Fedoře, o Slacku nebo Gentoo ani nemluvím. (Právě jsem se rozhodl praštit definitivně s Mandrivou a sosám VLOS. Tak jsem na to zvědavý :-) )
    Josef Kufner avatar 2.3.2006 20:00 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    deb a rpm... tady máš dva :-D
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    2.3.2006 13:44 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Hromada dister, všechny jsou v něčem nejlepší, komunita radí stylem nejlepší je konzole, graficé aplikace nejsou potřeba, nebo si to naprogramuj.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    2.3.2006 11:06 NFT
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Nechapem preco zviera... co tak nejaky abstraktny motiv? zacina mi to pripadat ako vo zverinci :-D
    2.3.2006 13:00 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Nevim co by bylo lepsi ,ale me se tucnak libi nejvic! S tucnakem jeste tak muze souperit daemon od *BSD -bouzel uz i u FreeBSD ho nahradily nejakou divnou kouli. OpenBSD ma celkem peknou rybu :). Jeste tak to SUSE prekousnu :)

    No ze je vzhled Tuxe detinskej? No a, standartni vzhled XP je jeste vic ... a jak se pouzivaji

    Myslim ze logo je dobre , hlavni duvod je proc se uzivatele nehrnou - nechcou se ucit nic noveho, a malo aplikaci ...
    Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
    2.3.2006 13:37 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    nebyt to tucnak a byt to neco (cokoli) jineho je tu stejna debata o necem(cokoli) jinem:-)
    V podstatě nic nevím
    stativ avatar 2.3.2006 14:24 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Myslim ze Linus mel (ma) tucnaky rad. Ja bych to tak nechal jelikoz mi jsou odmalicka sympaticky. Jo tehdy, kdy jsem videl pocitac tak 4x rocne ve skole (1. stupen), nemel jsem poneti co to jsou windows atd.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    stativ avatar 2.3.2006 14:24 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Napada mne akorat pavouk, ale to uz jsem si vynahradil ;-)
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    2.3.2006 14:48 Pinhead
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    Torvaldsův Linux
    2.3.2006 20:00 Jan Zapletal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    S autorovou vetou o tucnacich koukajicich z kazdeho rohu musim souhlasit. Logo samotne je samozrejme pekne, ale nechapu, proc me tucnak ma provazet v kdejake hre bezici pod GNU/Linuxem. Proc na mne mrka snad v kazde karetni hre? Proc mam hrat RPG v roli tucnaka? Proc se mam odreagovat nejakou hopsackou opet v roli tucnaka? Hry samorne jsou povedene, ale jejich zamereni na tucnaky uz hranici s pobytem v psychiatrickem zarizeni.
    Josef Kufner avatar 2.3.2006 20:02 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu
    A to vadí? Viděls někdy někoho od počítačů, kdo by nebyl blázen?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    2.3.2006 20:57 Dumaru | skóre: 14 | blog: dumaru
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Logo Linuxu

    Akurát som prišiel z pivnej akcie, zapol som si book. Tučniak mi fakt nepripadá nejako labužnícky. Čo tak logo pivného pohára? Som dôkazom toho, že vychladené pivo a Linux idú do kopy. A pivo ktoré mám rád je dobré vychladené a studené a zimu má rád aj tučniak. Takže nakoniec som dospel k záveru že tučniaka (tuxa) mám rád. :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.