abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.6 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | Humor

    Rozsáhlá modernizace hardwarové infrastruktury Základních registrů měla zabránit výpadkům digitálních služeb státu. Dnešnímu výpadku nezabránila.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    dnes 13:11 | Nová verze

    Čínský startup Kimi představil open-source model umělé inteligence Kimi K2.5. Nová verze pracuje s textem i obrázky a poskytuje 'paradigma samosměřovaného roje agentů' pro rychlejší vykonávání úkolů. Kimi zdůrazňuje vylepšenou schopnost modelu vytvářet zdrojové kódy přímo z přirozeného jazyka. Natrénovaný model je dostupný na Hugging Face, trénovací skripty však ne. Model má 1 T (bilion) parametrů, 32 B (miliard) aktivních.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    dnes 09:00 | IT novinky

    V Raspberry Pi OS lze nově snadno povolit USB Gadget Mode a díky balíčku rpi-usb-gadget (CDC-ECM/RNDIS) mít možnost se k Raspberry Pi připojovat přes USB kabel bez nutnosti konfigurování Wi-Fi nebo Ethernetu. K podporovaným Raspberry Pi připojeným do USB portu podporujícího OTG.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:33 | Komunita

    Konference Installfest 2026 proběhne o víkendu 28. a 29. března v budově FELu na Karlově náměstí v Praze. Přihlásit přednášku nebo workshop týkající se Linuxu, otevřených technologií, sítí, bezpečnosti, vývoje, programování a podobně lze do 18. února 0:15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:22 | Komunita

    Fedora Flock 2026, tj. konference pro přispěvatele a příznivce Fedory, bude opět v Praze. Proběhne od 14. do 16. června. Na Flock navazuje DevConf.CZ 2026, který se uskuteční 18. a 19. června v Brně. Organizátoři konferencí hledají přednášející, vyhlásili Call for Proposals (CfP).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 03:11 | Zajímavý software

    Z80-μLM je jazykový model 'konverzační umělé inteligence' optimalizovaný pro běh na 8-bitovém 4Mhz procesoru Z80 s 64kB RAM, technologii z roku 1976. Model používá 2-bitovou kvantizaci a trigramové hashování do 128 položek, což umožňuje zpracování textu i při velmi omezené paměti. Natrénovaný model se vejde do binárního souboru velkého pouhých 40 KB. Tento jazykový model patrně neprojde Turingovým testem 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    včera 17:44 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) na přelomu roku dokončila rozsáhlou modernizaci hardwarové infrastruktury základních registrů. Projekt za 236 milionů korun by měl zabránit výpadkům digitálních služeb státu, tak jako při loňských parlamentních volbách. Základní registry, tedy Registr práv a povinností (RPP), Informační systém základních registrů (ISZR) a Registr obyvatel (ROB), jsou jedním z pilířů veřejné správy. Denně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:33 | IT novinky

    Evropská komise (EK) zahájila nové vyšetřování americké internetové platformy 𝕏 miliardáře Elona Muska, a to podle unijního nařízení o digitálních službách (DSA). Vyšetřování souvisí se skandálem, kdy chatbot s umělou inteligencí (AI) Grok na žádost uživatelů na síti 𝕏 generoval sexualizované fotografie žen a dětí. Komise o tom dnes informovala ve svém sdělení. Americký podnik je podezřelý, že řádně neposoudil a nezmírnil rizika spojená se zavedením své umělé inteligence na on-line platformě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 15:11 | Komunita

    Bratislava OpenCamp pokračuje vo svojej tradícii a fanúšikovia otvorených technológií sa môžu tešiť na 4. ročník, ktorý sa uskutoční 25. 4. 2026 na FIIT STU v Bratislave. V súčasnosti prebieha prihlasovanie prednášok a workshopov – ak máte nápad, projekt, myšlienku, o ktoré sa chcete podeliť s komunitou, OpenCamp je správne miesto pre vás.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (23%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (33%)
    Celkem 647 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 22.1. 15:24
    Rozcestník

    Záhada PS/2

    26.1.2007 16:56 | Přečteno: 2221× | Hardware | poslední úprava: 13.7.2008 16:11

    Dnes budu vyprávět podle mě docela zajímavý příběh o PS/2 konektoru a klávesnicích do něj :-)

    Kdysi dávno jsem měl (dnes už) starší počítač a u něj naprosto obyčejnou klávesnici do PS/2. Dlouho nám sloužila a nikdy s ní nebyly problémy a nejsou dodnes. Jenže časem začala být ošoupaná a já si koupil Genius KB-21e do PS/2. Ta šla pár dní a sbohem, prostě ani ň. Časem jsem koupil Genius KB-19e NB do USB. Ta šla do včerejška.

    Teď už mám jinej počítač. Zrovna včera nám na Genius KB-19e NB přestal fungovat mezerník, backspace a velkej enter :-( Měli jsme ji s tátou rádi, ale nedalo se nic dělat. Protože se to stalo zrovna když jsem byl ve škole, tak si tam táta hned hodil tu pravěkou noname. Po návratu domů jsem samozřejmě držkoval, že se na tom nedá psát a podobně :-) Musela se tedy koupit nová. Dnes po škole jsem měl čas, a tak jsem se od holiče šel mrknout do obchodu.

    Měli tam skoro přesně tu, kterou jsem chtěl: C-Tech KB-9805 Multi-Office do PS/2. Super, tak jsem ji koupil. Přišel jsem domů a co se nestalo: nešla. Jen svítila, ale nenapsala nic. Protože nešla ani na úrovni BIOSu, říkal jsem si, že to bude vadnej kus. Jeli jsme to tedy vyměnit. Technikovi šla ovšem bez problémů (testoval v BIOSu). Nechápali jsme, protože PS/2 se nemění a jiná klávesnice nám funguje. No, vzali jsme si místo ní tedy jinou (SpeedLink, už nevím jakej model), tentokrát do USB. Doma jsme zjistili, že se jí moc nechce spolupracovat s Linuxem a přestože psala, byla strašná: přehlídli jsme, že má německej layout. Dále šipka nahoru šla jen ztuha a to nejhorší - do yakuake se jí nějak nechtělo psát! Fakt divný. Táta už začal být poněkud nevrlý a vykřikoval, že se na to ... a tak. Řekl jsem, že vyhodit 689 Kč je hloupost a rozhodl jsem se tam jít potřetí. Nakonec mě táta odvezl s tím, že dovnitř nejde, protože nechce být za blbce. Šel jsem to tedy vyřídit sám. Za blbce jsem asi byl, ale ukázalo se, že ta německá je fakt nějak vadná. Vybral jsem si tedy EuroCase ECK 201 do PS/2. Ještě mi vrátili 400 Kč :-D Přivezl jsem si ji domů a ona zase nešla. To už mě konečně napadlo podívat se na rozdíl mezi PS/2 konektorem té nové a pravěké. Hle, ta stará má dva drátky namáčklý u sebe a ta nová je v pořádku. Proč to ale není naopak a stará funguje, když má zničenej konektor?

    Podíval jsem se na konektor a najednou mi to vše bylo naprosto jasný. Jedna dírka se roztáhla, a tak tam drátek konektoru, který byl v pořádku, poněkud plandal.

    Variantu jít tam počtvrté jsem hned přeskočil :-D Prostě jsem si PS/2 té nové trochu přiohnul a světe div se - ona funguje :-D No co se dá dělat, kdyby mě to napadlo hned, mohl jsem mít tu C-Tech. Takže jen pro ujasnění, teď píšu s funkční EuroCase ECK 2011 s upraveným PS/2 :-D Docela sranda je, že tuhle základní desku mám jen pár týdnů. Ale co...

    Trochu mě to mrzí, ale naopak jsem moc rád, že jsem na tuhle záhadu přišel... fakt jsem se nasmál, když to po ohnutí začalo fungovat :-D

    [1]: ten obrázek úplně nesedí, na mém modelu je levý shift full-size...        

    Hodnocení: 89 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.1.2007 17:26 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhada PS/2
    Oprav si link na tvojepc...
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    David Watzke avatar 26.1.2007 17:28 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhada PS/2
    Díky...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    kotyz avatar 26.1.2007 17:42 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhada PS/2
    no ja mam u jednoho kompu tu geniusku KB-21e a je vyborna. a u toho, co u nej ted sedim, zase Labtec media keyboard a taky krasa (nema tolik libi se mi vic nez ta geniuska, jen ty tlacitka maji jinej odpor pri mackani. ale to je vsechno o zvyk). vse do ps/2 a piskam si. kdyby bylo nutno mam din-ps/2, ps/2-din a usb-ps/2 redukce takze pripojim kamkoliv jakoukoliv klavesnici ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 26.1.2007 17:45 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhada PS/2
    jinak na ty multimedialni klavesy (po nekolika neuspesnych pokusech s ruznyma programama) pouzivam KeyTouch, ktery funguje velice dobre.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 26.1.2007 17:51 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhada PS/2
    to je skoda na novy desce oddelat ps/2. no snad to vydrzi dlouho slouzit i takhle roztazeny ...

    ja si takhle jednou ohnul k sobe dva kontakty na ps/2 takze prisly do jedny dirky v konektoru a nejelo to. nastesti na konektoru nevznikla skoda, ja si toho vsim a zase to pinezetou a plochym sroubovakem priohnul zpatky. ani zastrcka klavesnice neutrpela vetsi skody.

    uz chapu proc se to tam nema rvat silo a poslepu ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    26.1.2007 18:13 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhada PS/2
    PS/2 konektor na doske sa da vymenit, len to chce vhodne nastroje a trochu cviku. A zniceny PS/2 konektor byva pomerne casta "zavada" - ludia tam napchaju hocico a hociako.
    kotyz avatar 26.1.2007 19:19 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhada PS/2
    tjn, ale kdyz si ho znicim a/nebo ho budu na kolene menit tak ztratim zaruku ne? o to de. u stary desky je to fuk, ale u cerstve novy je to skoda ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    David Watzke avatar 26.1.2007 19:23 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhada PS/2
    Hm, tak příště koupím USB, no...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.1.2007 20:29 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhada PS/2
    Skoda to je, zváště na notebooku jako v mém případě. Ja jsem jen o ten zastrčený konektor zavadil a už nemá dobrý kontakt a myš blbne a po chvíli nejde vůbec. Asi se konektor uvolnil ze základní desky a nemá dobrý kontakt, budu to muset rozebrat a trochu prohřát pájkou.
    Jan Drábek avatar 26.1.2007 20:02 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhada PS/2
    Já přemyšlím, že jsem si mírným taktováním Intel desky (ne nezkoušejte to nejde to) podělal hodiny (baterka je ok atd.) a taky PS konektor, někdy myš prostě odletí. Někdy se mi vypne (po zatuhnutí amaroku) celá klávesnice.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    David Watzke avatar 26.1.2007 20:18 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhada PS/2
    Taktování desky? :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    27.1.2007 20:22 repli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhada PS/2
    taktování procesoru na intel desce ;)
    26.1.2007 20:27 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhada PS/2
    Tak to bylo napínavější než záhada blair bitch...
    26.1.2007 21:13 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhada PS/2
    blair bitch
    pravda, blair witch je ale lepší :-)
    26.1.2007 21:33 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhada PS/2
    Ta "MultiOffice" klávesnice je fakt humus. Že jsou přeskládané některé klávesy na notebookových klávesnicích dokážu pochopit, protože se tam prostě musí šetřit místem, ale kterého blba napadlo měnit standardní rozložení kláves ins-del-pgUp/Down atd... by mě fakt zajímalo. Kdo má na takových bazmecích psát? :-(

    Já mám pod skupinou ins-home-pgUp/delete-end-pgDown ještě pwr-sleep-wake a když si sednu k bratrovu komplu, který má prozměnu posunuté prntScr-ScrollLock-Break na místo ins-home-pgUp, které jsou tedy na místě mých delete-end-pgDown, tak se pořád divím, proč mi po stisku "Home" přestane reagovat terminál. No je to proto, že jsem nestiskl home, ale ScrollLock. Prostě zpřelámat ruce těm pitomcům, co navrhují rozložení kláves takhle "extravagantně". ;-)
    θηριον ειμι
    David Watzke avatar 26.1.2007 21:38 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhada PS/2
    No je fakt, že to má rozložený docela úchylně :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.1.2007 22:37 TurboLama | skóre: 13 | blog: TurboLama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhada PS/2
    Taky mám jednu takovou doma a je to opravdu nesnesitelný :)
    27.1.2007 04:09 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhada PS/2
    Že jsou přeskládané některé klávesy na notebookových klávesnicích dokážu pochopit, protože se tam prostě musí šetřit místem, ale kterého blba napadlo měnit standardní rozložení kláves ins-del-pgUp/Down atd... by mě fakt zajímalo.
    Člověk, kterej takovou klávesnici vymyslel, evidentně klávesnici příliš nepoužívá, protože jinak by věděl, že klávesy se mačkaj zpaměti podle toho, kde maj být, a ne podle toho, co je na nich napsáno.

    Takovýhle výtvory by se designerům měly omlátit o hlavu, aby si to příště rozmysleli.
    Quando omni flunkus moritati
    27.1.2007 12:56 qk | skóre: 15 | blog: qk_develop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhada PS/2
    Proto se drzim starych funkcnich klavesnic, doma pouzivam uz 8 let poctivou ps/2 klavesnici od Chicony a porad chodi.
    27.1.2007 14:57 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhada PS/2
    Option "XkbModel" "chicony9885"

    Tak, tak... tuhle mám 5 let a taky si nemůžu stěžovat.
    Quando omni flunkus moritati
    Filda avatar 28.1.2007 21:20 Filda | nejmenší velkoměsto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhada PS/2
    správně, všichni pořád něco vymějšlí a přitom stačí podělaná chicony za pár šupů
    Komix na Hovno
    11.2.2007 14:24 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhada PS/2
    Šmarja, vždycky když píšu na téhle Chicony klávesnici (a podobných modelech od Chicony), tak si připadám jak písař na psacím stroji. Když se netrefíte, tak prst musíte vyrvat násilím a občas to odnese i kůže... ;-)

    Asi jsem si už příliš zvykl na notebookovky, takže jsem si domů pořídil Genius Slimstar a je po problému. Až na to úchylné roky staré uspořádání rozdílné od notebooku. :-D
    27.1.2007 12:17 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhada PS/2
    Já osobně mám hroznej problém sehnat klávesnici, která má normální layout. Teď doma používám Genius z Datartu za dvě stovky do PS/2 a jsem spokojenej. Takový ty tlačítka na vypínání má pod Del, End a PgDown ve formě takovejch těch malejch "bobků", takže mi nepřekážej... Naštěstí ty tlačítka nepoužívám (záměrně je nemám nakonfigurované), ale v kavárně se mi občas stane, když nemaj klávesnici ale bitch, že si místo smazání znaku vypnu PC:-( To mě fakt dokáže nas...;-)

    Přeju hodně štěstí, výběr klávesnice není vůbec jednoduchý.

    Jsem si teď vzpomněl, že tu Geniusku jsem kupoval jen pro to, že se mi nechtěla čistit deset let stará Chicony... Vyčistím ji a budu spokojenej;-)
    otula avatar 27.1.2007 20:50 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhada PS/2
    Já jsem si nedávno pořídil bezdrátovou Logitech Cordless Internet Pro (výběr jsem podřídil rozložení, cena je také skvělá) a nemohu si vůbec stěžovat. Má úplně klasické rozložení + multimediální klávesy, které se dají v Linuxu bez problémů namapovat, takže ji využívám do posledního knoflíku.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    vencour avatar 28.1.2007 15:29 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhada PS/2

    U SUNu mne na klávesnici dostalo tlačítko s "měsíčkem", naštěstí je tam ještě potvrzovací dialog, zda chci uspat, vypnout atd. ... a taky je tak "šikovně" umístěné.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    12.2.2007 23:13 honny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhada PS/2
    no, mám v USB Microsoft Ergonomic Keyboard 4000 a jediný PC, kde mi nejela, bylo sestřino s XPama... :D

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.