abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (19%)
    Celkem 559 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    hospodarsky cyklus

    22.4.2008 14:08 | Přečteno: 1796× | misc

    Mnohym je hospodarsky cyklus znam take pod nemeckym pojmem Schweinezyklus, ktery vypovida o vykyvech v produkci na trhu. Zajimavy popis takoveho hospodarskeho cyklu se objevil v nemeckych mediich u prilezitost i kazdorocniho place nemeckych zamestnavatelu nad nedostatkem odborniku na vystave v Hannoveru. V Nemecku totiz pry chybi desetitisice inzenyru. Samozrejme, ze je statisice inzenyru nezamestnanych, ale to jsou ti, kterym je vice nez 40, ti jsou nepouzitelni.

    START

    Hospodarstvi vzkveta
    Platy manageru stoupaji exponencialne
    Ekonomici varuji pred zvysovanim platu, aby se rust hospodarstvi neohrozil
    Zamestnavatele si stezuji, ze je nedostatek odborniku a zadaji statni intervence
    Pocet studujicich v odpovidajicihc oborech vzrusta

    Hospodarstvi stagnuje
    Platy manageru stoupaji
    Ekonomici varuji pred zvysovanim platu, aby se stagnace jeste neurychlila
    Zamestnavatele si stezuji na vysoke vedlejsi vyrobni naklady a zadaji odbourani zakonych vypovednich lhut
    Prvni odbornici konci na dlazbe a zaroven roste pocet absolventu

    Hospodarska krize
    Platy manageru stoupaji jen malo
    Ekonomici varuji pred zvysovanim platu, aby se ukoncila krize
    Zamestnavatele zadaji masivni statni pomoc
    Zavira se vyvoj a stehuje se produkce
    Odbornici se orientuji na jina odvetvi a pocet studentu odpovidajicich oboru dramaticky klesa

    Hospodarstvi se zotavuje
    Platy manageru stoupaji znatelneji
    Ekonomici varuji pred zvysovanim platu, aby se zotaveni hospodarstvi neohrozilo
    Zamestnavatele varuji pred nedostatkem odborniku a pozaduji, aby se stat nepletl do ekonomiky.

    GOTO START

           

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.4.2008 14:37 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Mno jo, socializace ztrat a privatizace zisku :-)
    JiK avatar 22.4.2008 18:46 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    a pritom by to melo byt naopak, ze? zesocializovat lidem to co si vydelali, a ztratu - trest jim dat pekne privatne, v ustrani, pazbou pusky, jako spravny milicionar. je treba je prece potrestat za to, ze drze vydelali penize, ne? Jak si vubec mohli dovolit, byt schopnejsi nez ty, co?

    Vsiml sis, ze kdykoli nejaky levicovy mudrlant sehnal dostatecne mnozstvi zavistivych blbu, lemplu a netahel a opravdu ty uzasne vize o vyhnani manazerskych parazitu a jinych koristnickych podnikatelu uskutecnil, a firmu znarodnil a dal lidu, sla kazda a jedna z tech firem do sracek? Rychlej nebo pomalejc, ale vzdycky... nesvedci to tak trochu o necem?
    22.4.2008 19:38 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    zajimava teorie, ale ma sve mezery mezery. z cech bych uvedl napriklad sklarny v kvetne, ktere jejich vlastnik chtel zlikvidovat... ale ty zpropadene odbory si je koupily zacaly tam vyrabet... jak odporne!
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    JiK avatar 22.4.2008 20:17 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    jo, bezva odkaz z bolsevickych listu. O tom, jak v nemecku "dověděly anarchistické odbory FAU o okupaci tovarny" o tom, jak: Až sem to vypadá jako případ, který by se klidně mohl stát i v Čechách. To neuvěřitelné nastalo v den vyhlášení bankrotu. 125 zaměstnanců závod okupovalo. Od 10. července však dále denně chodili do práce na 3 směny a pořádali shromáždění. Bývalý majitel neprodal budovy ani pozemky a část výrobního zařízení ve fabrice nechal, což se posléze ukázalo jako výhoda.

    O tom, jak mu ukradli fabriku ve jmenu lepsich zitrku. A pak v ni hrde vyrabeji kolo ukrajina z ciziho materialu a na cizim zarizeni. uz jich pry vyrobili skoro 2000, a to neni malo, od listopadu, ze? Skoro 11 bicyklu denne! na 3 smeny ! Je to od Jaky uspech pracujicich. Doufam, ze to udelaji i u nas, vsude, jiz brzy se bude tancit v ulicich.

    Ja bych to videl jak kurevsky nevdek lidi co v te fabrice delali, zejmena kdyz jim majitele nabidli slusnou praci:

    MIFA sice nabídla zaměstnancům pokračování výroby a pracovního poměru přímo v Nordhausenu, ale ne lidem nad 50 let věku ani členům závodní rady. Zaměstnanci to odmítli a rozhodli se ukázat potenciálním investorům, že výroba je konkurenceschopná a veřejnosti, že bankrot byl účelový, od samého začátku vylhaný.
    22.4.2008 20:43 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Sešly se objednávky na 1837 jízdních kol, která byla v týdnu od 22. do 26. října smontována
    ach to, deleni....
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    JiK avatar 22.4.2008 20:47 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    no, jejich vlastni nemecke stranky to rikaj drobet jinak. :-)
    JiK avatar 22.4.2008 20:27 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    ... z cech bych uvedl napriklad sklarny v kvetne, ktere jejich vlastnik chtel zlikvidovat... ale ty zpropadene odbory si je koupily zacaly tam vyrabet... jak odporne!
    No, to je take vypeceny priklad, ze? odbory to sice koupily (nestaly se tim kapitalistou a nemely v tom okamziku spachat ritualni sebevrazdu?), nicmene obratem prodaly a majitelem je dnes prazska akciovka Synex. a.s. coz mi moc jako odborari neprijde, sami o sobe tvrdi, ze jsou lobbisti:

    SYNEX CZ je českou akciovou společností s intenzivními zahraničními kontakty, která byla založena v roce 1999. SYNEX CZ spojuje odborné ekonomické a právní znalosti a dovednosti s dlouholetou osobní zkušeností s politickým prostředím, státní administrativou a legislativou. Klientům je zajišťován všestranně profesionální přístup s detailní znalostí vnitřních souvislostí v České republice, na Slovensku a v dalších zemích. Mezi základní činnosti patří strategické poradenství, podnikatelský a finanční servis a politický audit a lobbying.

    Takze to jsou pravdolaskove a socialisti napojeni na evropske fondy, kde se prerozdeluji penize vytahane z nasich kapes. To zas dostali kapitaliste zavyucenou, ze?

    22.4.2008 20:46 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    neni nad to vsechno si o nalepkovat a zit si ve svem vlastnim svete, kde je jasne kdou jsou ti spatni a kdo ti dobri.

    schvalne bezte se podivat do te fabriky a rict, ze ta fabrika by mela byt zavrena, protoze vsichni tam jsou pravdolaskove a socialisti napojeni na evropske fondy, kde se prerozdeluji penize vytahane z nasich kapes.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    JiK avatar 22.4.2008 20:50 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    o tomhle (SYNEX a.s.) ale debata neni, ne? Rec sla o tom, zda (a jak dlouho) muze muze fungovat fabrika bez majitele, manazeru, sefu a ostatnich zlych parazitu, kteri tyji z nadhodnoty vyprodukovane delnickym kolektivem, ze?
    23.4.2008 12:59 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Doporucoval bych najit v encyklopedii slova humor, ironie a pod. a seznamit se s jejich vyznamem
    A navsteva psychiatra by asi taktez nebyla od veci - takova zanedbana paranoia ... (ja vim, ze u admina to je zadouci, ale ceho je moc, toho je prilis)
    24.4.2008 06:27 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    a pritom by to melo byt naopak, ze? zesocializovat lidem to co si vydelali, a ztratu - trest jim dat pekne privatne, v ustrani, pazbou pusky, jako spravny milicionar. je treba je prece potrestat za to, ze drze vydelali penize, ne? Jak si vubec mohli dovolit, byt schopnejsi nez ty, co?

    Di ty brepto, ja neco takoveho tvrdim?
    xxxs avatar 22.4.2008 14:38 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    celkom pekne. aj ked ma vytaca idea o nepouzitelnych styridsiatnikoch. este celkom funguju, robotu si vazia, maju skusenosti. a nejake perspektivy na vnutornofiremny rozvoj? naco? mladi ich nemaju tiez, rychlo rotuju zamestnavatelov.
    22.4.2008 15:05 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    vytaci, nevytaci, podivejte se nahoru - Petra Popluharova je star!
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    xxxs avatar 22.4.2008 16:53 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    jasne, ze je. ak by som bol taky skoro pekny a sikovny, tiez by som bol star. a vykanie nie je potrebne. ako ochranca styridsiatnikov mam 8,5 roka predstih.
    22.4.2008 14:52 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    mě to stejně připadá že tím nehořším faktorem ve firemní kultůře je zasranej manager kterej nosí kvádříčko, kravatičku, pije šampíčko vínečko, má meetingíčky a mrdá sekretážky který jim za zbytky ze stolu kulej ptáky. Nu co dodat. manager = zmrd a ty bych vyhazoval z firem jako nejdřív....
    xvasek avatar 22.4.2008 15:12 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Manažeři ty firmy většinou postavili, bez nich by byla jenom banda vidláků bez konkrétní vize. Radši budu pracovat ve firmě, kde ředitel jezdí každý rok novou A8čkou s tím, že mu na ni sice všichni vyděláváme, ale máme co dělat a máme se dobře, než ve firmě, kde ředitel jezdí zrezivělým favoritem a všichni včetně něj máme stejné ho*no.
    22.4.2008 15:36 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Manger který jezdí v A8 mičce a já na něj makám za dobrý prachy mě nevadí... Ale promin, mi znám mnoho případů mangerů, kteří ty firmy nepostavili, jenom byli dosazeni a je to banda čůráků kteří nevystudovali ani řádnou školu natož aby byli dobří ve svém oboru...
    22.4.2008 15:43 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Nejdůležitější dovednost každého manažera je:

    1) Připisovat si zásluhy za to, že někdo jiný něco udělal dobře.

    2) Zbavit se zodpovědnosti, když někdo jiný něco udělal špatně.

    Někteří jsou v tom tak dobří, že je to fakt legrace z povzdálí sledovat..
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    22.4.2008 19:49 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    ještě bych přidal bod 3) lezení do prdele generálnímu... Nejlíp jsou tyhleti čůráci vidět při změně generálního vedení, protom ti pod podgenerálové mění že je to fakt bud k pláči nebo na zvracení...
    23.4.2008 13:02 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Prosim, prosim, jeden jediny priklad zijiciho ceskeho manazera, ktery postavil fabriku!
    Ze by nic ...? :-)
    23.4.2008 16:09 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Děláš, jako by dneska šlo tu fabriku postavit... Kdo nemá za zadkem vládu, ten na zelené louce nepostaví díky zeleným teroristům nic.
    Quando omni flunkus moritati
    JiK avatar 23.4.2008 16:17 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Ale ono to to jde, zejmena mimo prahu, i kdyz se to Melkorovi moc nehodi, ze? Podivej se 100% ceske, svetove prosnule firmy co delaji treba padaky na Paragliding. Mame nejmene 3 velke, s obratem v desitkach milionu rocne. Nebo desitky firem na vyrobu malych letadel a ultralightu, coz je presne to male a stredni podnikani a hi-tech vyroba, kterou socialisti podporovali tak maximalne hubou a penize radeji dali saskum v Hranich na koncici vyrobu vakuovych obrazovek.
    23.4.2008 16:30 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Ale podpora technologií u nás není moc v módě.
    JiK avatar 23.4.2008 16:46 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    a navic z tech parakluzaku nejdou prachy ani zelenym ani socialistum, takze vlastne vubec nemaj co existovat, kapitalisti jedni zasrani! :-D
    Dalibor Smolík avatar 23.4.2008 17:04 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Nejlépe je postavit fabriky takového typu, aby maximum lidí mohlo pracovat u pásu :-). Tito lidé jsou pak závislejší na státu. Další potenciální hlasy pro KSČSSD :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    23.4.2008 17:07 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Nejsmutnější na tom je, že to tak opravdu je. :'-( Alespoň mi to tak připadá.
    Dalibor Smolík avatar 23.4.2008 17:22 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Prostě stavět fabriky pro dělníky s nízkou kvalifikací, dát na to daňové prázdniny a po jejich skončení, kdy vezme firma kramle a postaví další provoz o dům dál, není to pravé ořechové. Ideální by bylo spojení s vývojem a u nás a zaměstnání kvalifikovaných sil. Jde o to, aby byla u nás realizovaná přidaná hodnota výrobku. Pak je obtížné "montovnu" přestěhovat jinam, protože je závislá na místních silách.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    23.4.2008 17:37 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Já vím jak by to mělo být. Ale stěžuji si na to "jak to je". :-) Teda nestěžuji, jen tak pofňukávám :-)
    xvasek avatar 23.4.2008 21:07 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Moc čteš noviny - naštěstí většina továren, co znám, svůj kvalitní vývoj má - ale možná jsem příliš idealistický, protože se pohybuju převážně v automotive.

    A když se na to podíváš z opačné strany, tak nekvalifikovaní dělníci taky potřebují někde pracovat, takže buďme rádi za každého zaměstnavatele. Jasně že podmínky často nejsou ideální, ale regulaci by měl dělat (do jisté míry) volný trh a teprve potom sociální politika.
    24.4.2008 17:57 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    A když se na to podíváš z opačné strany, tak nekvalifikovaní dělníci taky potřebují někde pracovat,...
    Problém není v tom, že se podporuje vytváření pracovních pro nekvalifikované dělníky, ale že se nepodporuje vytváření žádných jiných. To má za následek, že se ČR stává velkou montovnou Evropy a kvalifikování lidé zdrhají pryč, protože v zahraničí seženou lépe placené zaměstnání.
    ...takže buďme rádi za každého zaměstnavatele
    To není tak jednoduché. Vezměme si třeba Nošovice. Teď zaměstnávají několik tisíc lidí, ti se tam nastěhují. Pak ale vyprší úlevy na daních a dotace na pracovní místo, firma zamává a odejde zase někam na východ... a v místě nezaměstnanost vyletí do nebeských výšin (ale to už bude problém jiné vlády, tzn. politicky kapitál - my jsme přilákali firmu a oni můžou za to, že odešla)

    Lepší, než podporovat takovéhle giganty (ti jestli chtějí fabriku u nás, ať si ji zaplatí, peněz na to mají dost), by bylo podporovat malé a střední podnikatele (například snížením daní, to je taky dotace) - když někdo takový skončí, propustí pár lidí a ti si najdou místo rychleji, než když je v regionu z ničeho nic pět tisíc nezaměstnaných.
    Quando omni flunkus moritati
    xvasek avatar 24.4.2008 21:10 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    S Nošovicemi souhlasím - tam jsme se jako republika moc nepředvedli a tebou popsaný kolaps tam hrozí. Naštěstí je takových projektů relativně málo a z vlastní zkušenosti vidím, že drtivě převažuje normálnější podnikání. Jenomže noviny se věnují tady těmto montovnám a tak to vypadá, že je jimi republika v podstatě přecpaná, což není pravda. Podpora pro podniky je taky relativně dobrá - z dotací EU a ministerstva průmyslu se dá při troše snahy vydyndat cca 20 - 40% nákladů na investice, pokud je technologie inovativní.

    (Doteď jsem v jedné střední firmě pracoval, takže vím o čem mluvím.)
    xvasek avatar 23.4.2008 17:10 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Můžu se naopak zeptat, kterou velkou, úspěšnou a zajímavou firmu nepostavil nějaký manažer? (Jestli myslíš fyzickou stavbu budovy, tak jsi asi nepochopil, o čem jsem psal.)
    12.6.2009 12:58 cyklistické kalhotky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus

    takovych prikladu jsou spousty, jen o nich neni slyset...zeby makali?

    ---

    bankrot quelle

    freshmouse avatar 22.4.2008 15:56 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Takže.

    Teď jsem pár dní brigádničil, řekněme třeba ve skladu, prostě manuální práce. "Můj" manažer mě každý den přišel pozdravit a zeptat se, jestli něco nepotřebuju, přestože na místo mého výkonu práce vůbec nemusel ani páchnout. Denně a libovolně často jsem si u něho mohl vařit kafe, horkou čokoládu, čaj atd. Když jsem měl včera naspěch, tak mi přišel pomoct. Dneska přinesl občerstvení (něco slavil) a přestože jsem byl ve firemní hierarchii ten nejposlednější, mohl jsem se toho taky účastnit. Když jsem dneska říkal, že končím, protože mám pracovní pohovor a (snad) nastupuju jinam, popřál mi hodně štěstí a nabídl možnost kdykoli se vrátit.

    Chodí v kvádru a kravatě, protože se špinavým a neupraveným ksindlem by nikdo nejednal. Co pije, to mi může být ukradené a taky je -- stejně jako jeho sexuální život.

    "Tvůj" manažer (pokud máš) by se o tebe měl začít zajímat a z místa tě vyhodit, ty kultůro.
    22.4.2008 16:18 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Jenze to nebyl manager, ale sef. Pozdeji, v praxi ten rozdil poznas. Tezko se to vysvetluje. Muj nejblizsi nadrizeny je taky sef, ale par manageru jsem uz taky potkal a to nejsem zadny fluktuant. Vrchol byl, kdyz se za "managera" prohlasila reditelka zakladky :-) A hlavne, zaplatpriroda za kazdeho sefa a do pekla s kazdy m "managerem".
    freshmouse avatar 22.4.2008 16:22 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Byl to zároveň manažer, nejen šéf.

    Ředitelka školy de facto manažerem je, i když bych taky váhal ji tak označovat...
    22.4.2008 19:41 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Mno, nepochopil jsi myšlenku, pochod, naprosto nic. Ty prostě budeš muset bejt GNOMISTA s GTK vytetovaným na čele, protože tak nechápavého kokotmajstra jsem už dlouhho nepočul! :-))))) Kdyžtak si vyblij mozek do hajzlu ty hnědá košile! :-))))
    22.4.2008 19:50 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    A myšlenka byla v tom, že když se firmě nedaří, tak by nejdřív měli jít manažeři? Nebo v čem byla myšlenka?
    THIS IS SPARTA!
    22.4.2008 19:59 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Rozdíl mezi mangerem a šefem slovně není žádnej, je akorát v tom pocitu kterej máš z tech lidí. jedni jsou v pohodě dělají svoji práci dobře a ti druzí jsou akorát dosazení čůráci, kteří prostě nic neumí akorát ze sebe dělají managery... Do ještě bych dodatl co vidím v okolních firmách že i ti tvůrci HDP jak už tu výše někdo zminoval začínají ke stáru senilnět a jde to doprdele...
    freshmouse avatar 22.4.2008 20:02 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Nejprve jsem ti chtěl napsat něco moc sprostého, ale nemělo by to smysl, co?
    22.4.2008 20:09 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    BUBUBU, ti Pičo(čti krátce voe!!!!)! :-)))))
    22.4.2008 19:54 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Hele tedka mě bleska v hlavě myšlenka. Ty by si se měl nechat zaměstnat v Microsoftu!!! Všichni by k tobě byli milí usměvaví, hezky oblečení, všechno by šlapalo a když ne tak by zakročil nejvyžší z manažerů který má na zdech své kanceláře vylepeno školení přímo od billa i s jeho podpisem.... :-))) Hele fakt o tom začni uvažovat, myslím si že s tvojí iniciativou by i vedení přehodnotilo zda by nebylo lepší AERO nahradit aplikací GNOME(ano je to licenčně možné) a byl by si zajisté povýšen do stavu hi level front page 2008-3000 managera! :-)))
    23.4.2008 14:13 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Já mám na stěně vyvěšené školení od Billa. Dokonce i s tím podpisem. :-D

    Ne, kecám. Mám to schované v šuplíku. Ale ten podpis tam fakt je. :-)
    23.4.2008 15:48 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    fakt jo? tak to je masaker! :-) Bych to dal grafologovi. :-)
    23.4.2008 16:00 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Příloha:
    No, je předtištěný. :-D

    Viz. příloha, kdyby se chtěl někdo pokochat.
    freshmouse avatar 23.4.2008 18:23 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Tam není Bill Gates, ale "Bill hates"! Nepálili tě! :-)
    23.4.2008 19:01 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    No jo, levná čínská kopie...
    22.4.2008 18:50 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    ja sem mu zase rikal mistr
    freshmouse avatar 22.4.2008 18:55 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    To nebyl žádný mistr. Mistr je možná tak někde v dílně, např. v truhlářství. Tento člověk jednal s klienty, řídil hospodaření firmy atp.
    23.4.2008 08:01 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Jenže ty nerozlišuješ dvě podstatné veci - to jak si člověk nechává říkat a to, co skutečně dělá. V této diskusi je to rozdělené podle druhého kritéria - manager - zmrd, co tomu nerozumí a dělá jenom dusno, šéf - člověk mající přehled a zájem. Potom je úplně jedno, co má dotyčný na dveřích.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    freshmouse avatar 22.4.2008 17:24 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Nerozumím jedné věci. Když je na světě tolik velmi kvalitních pracovníků-staříků, jistě by se mezi nimi našli i velmi kvalitní manažeři-staříci. Ti by pak mohli vytvořit firmy (nepochybuji o tom, že by to tito výborní lidé zvládli), kde by dávali možnost uplatnit se i dalším staříkům. A bylo by.

    Takže jsou dvě možnosti. Buď je celá ta teorie o kvalitních starých pracovnících bez práce nesmysl, anebo na to prostě opravdu nemají.
    JiK avatar 22.4.2008 18:41 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    to je sice pravda, ale fnukat je daleko jednodussi a vic to odpovida ceske povaze.

    Kdyby misto toho sahodlouheho blabolu napsal, jmenuju se dag, kdysi daaaaavno jsem dostal diplom inzenyra, nove veci se ucit nebudu a uz vubec ne sam a za svoje, nic moc neumim, a proto mne nikdo nechce, fnuk fnuk. A ti zatraceni manazeri, co davaj schopnym lidem praci, maji moc penez a tak by se jim to melo sebrat abysme vsichni meli hovno jako mam ja a tim bysme si byli rovnejsi, bylo by to totez.
    22.4.2008 21:10 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    ...jmenuju se dag...
    dad. Dag je vcelku normální, smutné je, že narozdíl od dada se tu poslední dobou moc nevyskytuje.
    Quando omni flunkus moritati
    JiK avatar 22.4.2008 21:25 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    mea culpa, mea maxima culpa.

    Dag je nejen normalni, ale vzhledem k jeho aktivitam si ho hluboce vazim, protoze on sam pro lidi a prirodu udelal vic dobra nez 10000 levicovych intelektualu, kavarenskych povalecu, clenu greenpiss a strany zelenych dokupy.
    23.4.2008 08:04 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    10000 levicovych intelektualu, kavarenskych povalecu, clenu greenpiss a strany zelenych dokupy.
    Za takový úderný slovník by tě měli na příští nesocialistické nekonferenci povýšit z nenástěnkáře :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.4.2008 09:39 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Presne tak. Daga si laskave do huby neber.
    Dalibor Smolík avatar 23.4.2008 09:40 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    + 1
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    22.4.2008 20:23 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    protoze se tu zase rozpovidal ten pan z Ameriky, ktery sice chvali kapitalismus, ac zatim stacil 98% sveho dosavadniho zivota zit za penize rodicu nebo danovych poplatniku, tak bych rad upozornil mlade spoluobcany, ze biologicke hodiny tikaji.

    Pohadky taticka Klause, ze kdo se bude snazit, ten se bude mit dobre bohuzel neplati. Je to smutne , ale je to tak. Az vam bude 50, tak budto budete u statu a nebo nejak nevypoveditelni a nebo mate smulu. Ze jste se 20 let predtim pretrhli pro nejakeho podnikatele, firmu vam bohuzel nic nepomuze. To neni stiznost, tak to je. Proste je mi smutno, kdyz vas vidim, jak hazadrujete s Vasim zdravim a silami. Zijte ted.

    Pozdeji, az budete jako vysokoskolaci nekde ve skladu prenaset trubky z regalu do regalu a nejaky 25 lety manager vas bude komadovat, tak budete ty silne nervy potrebovat. Umlatit rourou nadrizeneho neni legrace.
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    22.4.2008 20:27 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Hele, tohle proroctví se vztahuje jen na počítačníky nebo má obecnější záběr? :-)
    THIS IS SPARTA!
    JiK avatar 22.4.2008 20:30 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Pohadky taticka Klause, ze kdo se bude snazit, ten se bude mit dobre bohuzel neplati.
    To, ze se to nepodarilo tobe neznamena, ze to nejde. Ale klidne si fnukej dal. Je jasne, ze za tve neuspechy nemuzes Ty sam, je to bezpochyby vinna nas, spolecnosti, systemu, a hlavne Klause, ze?
    22.4.2008 21:11 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Jj, za všechno může Klaus.
    Quando omni flunkus moritati
    freshmouse avatar 22.4.2008 21:14 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    JiK avatar 22.4.2008 21:31 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    to je pro mne novinka, ja myslel ze v dnesni Evrope je univerzalnim vinikem a zdrojem vseho zla Amerika a zidovsti kapitaliste. Je to nejpopularnejsi vinik uplne vseho. Kdo si v EU nemysli, ze amerika je zlo, neni vubec cool a je proste smesny, nemoderni a neekologicky.
    freshmouse avatar 22.4.2008 21:45 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Mělo by se uspořádat referendum o tom, kdo za všechno může. Jestli neekologický Klaus, imperialističtí Američané, nebo světové židovstvo. Teď každý chce nějaké referendum; zrovna tohle by bylo užitečné...
    22.4.2008 22:39 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    zrovna tohle by bylo užitečné...
    To si nemyslím, ale když ho zacvakáš z vlastní kapsy, tak možná i příjdu hodit lístek do urny.
    freshmouse avatar 22.4.2008 22:45 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Stát ať platí! Já si to ze sociální potvory, ehm, podpory nemůžu dovolit. Bych pak neměl na cigára, na hospody, na matějskou a vůbec na další životně nutné věci! :-D
    23.4.2008 13:15 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Mohl by mi nekdo vysvetlit, proc se vzdycky najde nejaky [CENSORED], ktery se, vetsinou mylne, domniva, ze ten, kdo si dovoli upozornit, ze neni vsechno ruzove, si zaslouzi oznaceni za socku, lenocha, prizivnika a pod.? A netusite nekdo nahodou, odkud takovy [CENSORED] bere informace od dotycnem jedinci?
    Myslite, ze je to nasledek
    a) prilisne konzumace alkoholu
    b) pozivani neceho ilegalniho
    c) nasledek urazu hlavy
    d) "kvalitni" vychovy

    A myslite, ze takovy premoudrelik vystrizlivi, az ho k padesatinam vyhodi z prace (bez ohledu na dosavadni vysledky)?
    Dalibor Smolík avatar 23.4.2008 13:31 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Všechny extrémy jsou špatné. Stejně tak se objevují hlášky typu "Za všechno může Klaus" a "ODS jsou asociální". Pravda bude někde uprostřed. Já jsem sice volič ODS, ale mnoho jejich akcí mě zvedají ze židle. Bémův nesmyslný boj za Olympiádu v Praze, poplatky u lékaře pro lidi v seniorských domech, Topolánkovo buranské chování. A takhle by se mohlo by se pokračovat.
    Jenže každá účinná reforma je nepopulární a znamená přiškrcení výdajů. Lidé, kteří se z objektivních důvodů nemohou o sebe postarat, by měli mít důstojný život (výše této "důstojnosti" se odvíjí od celkové úrovně země, v Rumunsku to bude jiné než v Německu), zbytek by se měl víc snažit - lidé by si měli uvědomit, že skutečně záleží jen na nich, jaký život si zařídí. A to určitě není jednoduchá věc. Zejména u nás, po 40 letech státní péče.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    23.4.2008 16:04 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    A myslite, ze takovy premoudrelik vystrizlivi, az ho k padesatinam vyhodi z prace (bez ohledu na dosavadni vysledky)?
    Ta firma asi nemůže moc prosperovat, když se její management rozhoduje podle takových "kritérií" :-) Jistě, pokud s jeho 50. narozeninami najednou ztratí chuť učit se novým věcem a bude říkat, že je už starý kmet, tak co by se něco nového učil, tak je na místě najít někoho komu to nevadí, ale jako jediné kritérium? No...
    24.4.2008 08:54 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Vykladejte to kindermanadementu ... :-( Maji zafixovano "stary == neefetivni" a pres to nejede vlak. Ehhhm, pravda, je tu vyjimka: jejich nadrizeny. Ovsem toho se snazi vsemi moznymi zpusoby vyhodit z kresla/zidle.
    Dalibor Smolík avatar 23.4.2008 09:48 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Je mi mezi padesáti a šedesáti a dobrovolně jsem se rozhodl pracovat v textilním průmyslu, který je velmi na úbytě a není to lehký život .. Žádné miliony z toho nekoukají. Ale ani po padesátce nevidím žádnou tragédii. Je potřeba se kolem sebe dívat - a hlavně se nelitovat. Je jasné, že o přestárlé manažery se nikdo nepřetahuje, ale přesto lidé se zkušenostmi potřeba jsou. Jako doplnění k mladistvému elánu je to dobrá kombinace. Souhlasím s tím, že mladší člověk by se měl nějak zajistit, ve stáří to už nevytrhne :-)
    Ze jste se 20 let predtim pretrhli pro nejakeho podnikatele, firmu vam bohuzel nic nepomuze
    Je však možné získané zkušenosti v této firmě použít jinde ... tedy záleží na tom, jaký ten charakter práce pro toho podnikatele byl.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.4.2008 18:48 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    no, ked 40tnikovi povedia, ze ma ist napr. na 1 rok a viac na projekt do Holandska, tak to da radsej vypoved sam ;)
    Dalibor Smolík avatar 25.4.2008 00:31 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hospodarsky cyklus
    Nelze paušalizovat. Jak kdo. Já bych šel do toho Holandska okamžitě, kdybych neměl konstruktivní plán tady. Žádný problém.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.