Zakladatel ChimeraOS představil další linuxovou distribuci zaměřenou na hráče počítačových her. Kazeta je linuxová distribuce inspirována herními konzolemi z 90. let. Pro hraní hry je potřeba vložit paměťové médium s danou hrou. Doporučeny jsou SD karty.
Komunita kolem Linuxu From Scratch (LFS) vydala Linux From Scratch 12.4 a Linux From Scratch 12.4 se systemd. Nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů přichází s Glibc 2.42, Binutils 2.45 a Linuxem 6.15.1. Současně bylo oznámeno vydání verze 12.4 knih Beyond Linux From Scratch (BLFS) a Beyond Linux From Scratch se systemd.
Organizátoři konference LinuxDays ukončili veřejné přihlašování přednášek. Teď je na vás, abyste vybrali nejlepší témata, která na letošní konferenci zaznějí. Hlasovat můžete do neděle 7. září. Poté podle výsledků hlasování organizátoři sestaví program pro letošní ročník. Konference proběhne 4. a 5. října v Praze.
Byla vydána verze 11.0.0 vizuálního programovacího jazyka Snap! (Wikipedie) inspirovaného jazykem Scratch (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma. Vypíchnout lze, že v Plasmě byl implementován 22letý požadavek. Historie schránky nově umožňuje ohvězdičkovat vybrané položky a mít k ním trvalý a snadný přístup.
Wayfire, kompozitní správce oken běžící nad Waylandem a využívající wlroots, byl vydán ve verzi 0.10.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Videoukázky na YouTube.
Před necelými čtyřmi měsíci byl Steven Deobald jmenován novým výkonným ředitelem GNOME Foundation. Včera skončil, protože "nebyl pro tuto roli v tento čas ten pravý".
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 156 (pdf).
Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 25.8.1. Přehled novinek v Changelogu.
Včera večer měl na YouTube premiéru dokumentární film Python: The Documentary | An origin story.
V tomto blogovom zápise bude písať o chladení PC zostavy.
Téma chladenie zostavy je veľmi rozsiahla problematika. Úloha každého chladiacého systému je odstraniť odpadové teplo z činnosti elektronických zariadení.Počítač nie je výnimka. Postupom času a vývoja PC komponentov sa zvyšoval ich výkon a zmenšovala sa plocha čipu. Zvýšení výkon sprevádza aj jav odpadového tepla. V začiatkoch nebolo nutné chladiť CPU aktívne až po určitú hranicu. Po prekročení tejto hranice bola nutnosť aktívne chladenie.
Ako prvý dostal aktívne chladenie CPU, ďalšie komponenty postupne vyžadovali chladenie.
Sem patrí bežný chladič CPU, ktorý je dodavaný výrobcom daného CPU. Môže byť aktívny alebo pasívny.
Väčšinou tieto verzie postačujú na uchladanie daného CPU.
Do tejto skupiny patria chladiace riešenia iných výrobcov.
Rozdiel oproti bežným chladičom je v tom, že sú konštruované na váčšie tepelné vyžarovanie CPU.
Pod chladením zostavy rozumieme odvádzanie tepla mimo skriňu PC.
Spôsoby ako odvetráť skriňu je viacero. Väčšinou sa používaju ventilátory montované na skriňu. Riešenie môže byť pomocou jedného alebo viacerých ventilátorov.
Túto treba upozorníť na jednú vec. Keď máme PC, ktoré produkuje veľke množstvo tepla, nie je vhodné ho uzatvárať do tesného priestoru. Vtedy je jedno aká dobrá je skriňa, koľko má ventilátorov a atď.Podstatné je možnosť ako odvetráť dané PC v takomto priestore.
Dlho som rozmýšľal ako by bolo možné tento problém vyriešiť. Napadlo ma prečo by sa tento priestor nedal odvetráť vežovým chladením.
Prikladam sem obrázok, zatiaľ virtuálného návrhu vežového chladenie. Prepojenie s chliacou vežou by bolo realizované flexibilnou hadicou s priemerom 8cm.Z boku je možné pridať 4 ventilátory na každe poschodie. Časť s viacerimi otvormi je možné dať na seba.
Edit: 18.07.2012 21:33
Edit: 19.07.2012 14:02 Doplnené ďalšie obrázky.
Tiskni
Sdílej:
Na vezovom chladeni je niekolko problemov: 1. vezove chladenie (napr. atomove elektrarne) potrebuje rozdiel teplot 2. specialny tvar a primeranu dlzku vezi 3. vertikalnu polohu (pri PC je chladic v horizontalnej polohe) Rozmyslal som nad tym uz skor a napadlo mi nieco taketo:
------------- \ <-tep. vzduch| | ---- | | | | | | | | | | | | | | | ----- | | z imny vzduch -----> ==CPU== <----- zimny vzduch
Zabudol som napísať, že tam budu ventilátory z boku. Ventilátory by sa zle modelovali v FreeCAD.
Ja mám na mysli,že studený vzduch bude vstupovať na skriny. Teplý vzduch bude odsávať spominaná veža.
Cele je to vymodelované tak, že je možné poskladať a 8 poschodovú vežu s 32 ventilátormi. V extrémných prípadoch by tam možno šlo dať nejaké Delta ventilátori.
Ešte doplním, že je tam miesto aj na filtr.
Chladící věž, to je něco pro modeláře - vodní chlazení a jako výměník použít model Temelína/Dukovan/Černobylu
Jinak já mám na CPU (AMD Phenom II 3,1GHz X4) nasazenej Arctic Freezer 7, původní větrák pryč a na žebrech přidrátovaný dva 80mm větráky (jeden saje, druhej tlačí)...a chladí to výborně
ČernobyluHmm náhrada stříkající směsi jaderného paliva a uhlíku stříkající směsí křemíku? To zní chutně
ani ondemand nepomáhaloTak k tomuhle taky ondemand neslouží, ten je pod zátěží k nerozeznání od performance.
# cpufreq-set --help cpufrequtils 008: cpufreq-set (C) Dominik Brodowski 2004-2009 Chyby v programu prosím hlaste na cpufreq@vger.kernel.org (anglicky). Chyby v překladu prosím hlaste na kavol@seznam.cz (českyTakže nějaká cesta jak omezit fekvenci je ... A teď dávam jen cpufreq-set -g powersave (-c 1 2 3)Užití: cpufreq-set [přepínače] Přepínače: -c CPU, --cpu CPU Číslo CPU pro který se má provést nastavení cpufreq -d FREQ, --min FREQ Nová nejnižší frekvence, kterou může regulátor vybrat -u FREQ, --max FREQ Nová nejvyšší frekvence, kterou může regulátor zvolit -g GOV, --governors GOV Nový regulátor cpufreq -f FREQ, --freq FREQ Frekvence, která má být nastavena. Vyžaduje, aby byl v jádře nahrán regulátor ‚userspace‘. -r, --related Switches all hardware-related CPUs -h, --help Prints out this screen Poznámky: 1. Vynechání parametru -c nebo --cpu je ekvivalentní jeho nastavení na 0 2. Přepínač -f nebo --freq nemůže být použit zároveň s žádným jiným vyjma -c nebo --cpu 3. Frekvence (FREQ) mohou být zadány v Hz, kHz (výchozí), MHz, GHz nebo THz připojením názvu jednotky bez mezery mezi číslem a jednotkou (FREQ v kHz =^ Hz * 0,001 = ^ MHz * 1000 =^ GHz * 1000000)
Jj, přijde mi, že ondemand je pro "pulsující" zatížení (=kompilace v gentoo) dobrej. Powersave mi zatim vyhovuje u puštěnejch virtuálů.
A když už se v tom rejpáme, nemáte někdo ponětí, jak má vliv governor na latence u udp paketů a VoIP komunikace? Máme teamspeak server (mluvení plus chat) a občas blbne ... mam zkušenost, že na ondemandu víc odpojoval/připojoval než na performance. Nemam žádná velká naměřená data, tak těžko můžu říct, že vidim jasnou závislost governoru a stability konektivity teamspeaku ...
Je to produkt nudy.
Na modelovanie som použil program FreeCAD. Je dostupný v repozitároch debianu.
Je to 3D modelovací program v ktorom si môžem otáčať daný objekt ľubovolne. Podobným spôsobom som vytvoril aj detailnejšie obrázky. V Gimpe som dorobil popisky.
Čo sa týka času za ktorý som to zložil. Myslím, že my to trvalo pár hodín, lebo už som mal urobenú prvú verziu. Len som zistil, že do prvej verzie sa nezmestia klasické ventilátory.
Lenovo IdeaPad S10-3 + 64bit Atom = přes 60°C v idle, přes 70°C v zátěži Příště si koupim kAčera